abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204158126
Dag.

Ik kom wegens persoonlijke voorkeur alleen buiten wanneer het donker is.
Echter, moest ik vandaag laat in de middag naar de winkel om de dagelijkse boodschappen aan te vullen.
Er viel me iets op.

In mijn terugkeer naar huis kwam ik tot de ontdekking dat er een wit draad (soort lint?) in mijn tuin is gespannen, bevestigd aan het tuinhok van de buurman. Om de bevestiging te kunnen maken kon door buurman onmogelijk gebruik worden gemaakt van de eigen tuin en dus zou het heerschap kans hebben gevonden om, zonder mijn toestemming, mijn tuin te betreden om de bevestiging mogelijk te maken.
Het tuinhek stond laatst ook nog open. Ik dacht eerst aan inbrekers, aangezien het ook van het slot af was.
Buurman houdt duiven en parkieten.

Mijn vraag is: mag de heer zomaar zonder mijn toestemming mijn tuin betreden om dergelijke zaken te kunnen uitvoeren?
Buurman heeft al eerder een draad gespannen in zijn eigen tuin om de katten in de buurt buiten de deur te houden. Dat is prima, zijn erf, moet hij weten. Maar ik hoef die rommel niet op mijn erf.
Ook zit het draad aan de buitenkant van zijn hek, nu half hangend over een smalle steeg die zowel de buren van de andere zijkant als ikzelf wekelijks gebruik om achterlangs op de stoep te kunnen geraken. Eén keer uit balans op de fiets en je ligt met je hoofd in dat draad.

Ik heb geen idee of er elektriciteit op het draad is gezet of niet.
Ik kan buurman niet verstaan dus communicatie is deswege ook niet mogelijk.

Ik bel morgen met de woningstichting maar wil ook reacties van anderen weten.
Graag serieuze reacties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 20-03-2022 18:56:43 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 20 maart 2022 @ 18:51:08 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204158278
Maak even een paint dan, met deze beschrijving kan niemand iets.
pi_204158305
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:51 schreef Nobu het volgende:
Maak even een paint dan, met deze beschrijving kan niemand iets.
Ik kan niet tekenen met rechts.
pi_204158334
Maak dan een foto van de situatie. 8-)
pi_204158365
Gewoon doorknippen, kan weinig gebeuren behalve kortsluiting bij hem als er stroom op staat.
pi_204158414
Zolang dat allemaal op zijn perceel hangt, is dat geen probleem. Nee, hij mag niet zomaar in jouw tuin lopen. Maar je kunt daar verder niet veel mee.

Dat half hangend over dat pad, dat is me niet helemaal duidelijk hoe ik me dat nu precies voor moet stellen.
pi_204158699
Draadje doorknippen en weg ermee.

Als het daadwerkelijk door je tuin is gespannen.
Dikke doei met zulke buren.
  zondag 20 maart 2022 @ 19:31:06 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204158817
quote:
8s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:40 schreef Metalfrost het volgende:

Mijn vraag is: mag de heer zomaar zonder mijn toestemming mijn tuin betreden om dergelijke zaken te kunnen uitvoeren?
Andermans tuin betreden is niet verboden. Zonder toestemming zaken op (of boven) iemands erf verwijderen of toevoegen is in elk geval niet de bedoeling, maar de meeste mensen lossen dat gewoon op met de buren en niet met de woningstichting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204158841
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Andermans tuin betreden is niet verboden. Zonder toestemming zaken op (of boven) iemands erf verwijderen of toevoegen is in elk geval niet de bedoeling, maar de meeste mensen lossen dat gewoon op met de buren en niet met de woningstichting.
Uh andermans tuin zonder toestemming betreden valt gewoon onder huisvredebreuk.(mits afgesloten blijkbaar, TS heeft het over een hek wat opeens open stond)
  zondag 20 maart 2022 @ 19:33:58 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204158868
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Uh andermans tuin zonder toestemming betreden valt gewoon onder huisvredebreuk.
In dat geval stel ik voor dat we alle postbodes en pakketbezorgers de gevangenis in gooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204158898
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In dat geval stel ik voor dat we alle postbodes en pakketbezorgers de gevangenis in gooien.
Je voortuin is meestal niet afgesloten.
Daarbij heeft een postbode op zich een soort onuitgesproken toestemming en zo niet dan zou bewoner maar een postbus moeten ophangen naast het hek bijvoorbeeld.

We hebben het over een afgesloten hek van de achtertuin, waartoe blijkbaar toegang is verschaft.

Dit is gewoon huisvredebreuk.
pi_204158923
De wet zegt namelijk: “Wanneer een erf niet is afgesloten, mag een ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar hiervan schade of hinder kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden.”

Om het te verduidelijken.

Hier kan geen twijfel over bestaan.
pi_204158997
Goh wat is het lastig om even aan te bellen hé
U MAD?
pi_204159004
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
Goh wat is het lastig om even aan te bellen hé
De man in kwestie spreekt blijkbaar geen Nederlands.
Wat moet je dan?
pi_204159024
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat moet je dan?
Aanbellen en engels praten. Of Duits. Of handen en voeten.
U MAD?
pi_204159037
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja ja, sorry hoor wat een onzin weer.

Ik zou er ook geen geduld voor hebben hoor.

Gewoon woningstichting bellen TS.
pi_204159057
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.
U MAD?
pi_204159070
quote:

[..]
Wat moet je dan?
Aanbellen en kijken of 'ie Engels, Duits of zo spreekt. En anders even met je handen uitleggen dat die draad daar niet hoort.
pi_204159099
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.
Uhuh mooi man.
Woonstichting scheept hem op met zo’n duivenhouder gek en mag het zelf gaan oplossen ook nog.

Goeie grap.

Wij hebben hier in de straat verderop ook zo’n gek wonen, spreekt geen woord Nederlands, lacht alleen maar een raar beetje, staat de hele dag naar z’n duiven te fluiten, bouwt een eigen soort schutting gemaakt van oude kasten en stoelen aka rijp voor de ggz.

Blij als we hier weg zijn.
pi_204159100
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja. Ben ook van mening dat je het beste eerst iets gewoon met elkaar probeert op te lossen in plaats er meteen een juridische discussie van te maken of er anderen bij te halen.
pi_204159569
Heb je er last van?
  zondag 20 maart 2022 @ 20:11:29 #22
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204159587
Knip die draad gewoon af. Of heb je geen schaar?
pi_204160296
quote:

[..]
Wat moet je dan?
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De man spreekt erg luid en in zo'n dik dialect in de Friese taal dat ik 'm in het Nederlands niet kan verstaan, al ben ik zelf ook Fries. Het is alsof de heer over de woorden heen zoeft. Hierdoor wordt communicatie ronduit moeilijk.
'Buurman niet kunnen verstaan' is hierop afgeleid.

Ik heb hier omtrent het gehuil van hun hond als zij zelf van huis zijn ook een klacht bij hem neergelegd en tips gegeven om het gehuil te doen verminderen. Hier is niks mee gedaan en daarnaast gaven ze de buren aan de andere zijde (rijtjeshuis) de schuld van de overlast.

Ook met dat in het achterhoofd wordt serieuze omgang bemoeilijkt.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 16:47:02 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204170316
Open.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204170455
https://forms.kro-ncrv.nl/form/meld-je-conflict-aan of bellen met: 0900-1301

Zij kunnen je helpen met zowel het probleem van de draden als het hondengehuil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties