Dag.
Wederom bevindt de tl;dr zich onderaan met
bold en underline font - ditmaal alleen de aanhef.
In navolging van dit topic
KLB / Dialoog met buurman om darten lost niks op ;
Vanavond even voor half 12 werd ik, na geklop op de deur, door de buurman gevraagd met hem in dialoog te gaan over afgelopen maandag - hij wenste het afgekapte gesprek uit te praten. Nou, prima. Ik sta altijd wel open om dingen op te lossen. Wel beetje laat rond dit tijdstip.
Allereerst ging het over de manier waarop het gesprek maandag beëindigd werd. Toen ik in mijn kwaadheid over zijn opgesomde 'leven als darter' en het niet kunnen behalen van een compromis om het dartgetik op geschikte tijden te kunnen minimaliseren, kwam zijn vriendin (die bij het gesprek aanwezig was) voor haar vriend op. Logisch natuurlijk.
Echter, in mijn woede maande ik haar tot stilte en vervolgens werd ik door haar vriend de deur gewezen.
In het gesprek van vanavond kwam ik volgens de buurman 'kwaad over' en leek het volgens hem dat ik op elk moment kon gaan slaan en de mensen in dat appartement zou mishandelen. Ik heb meegedeeld nooit iemand iets te hebben misdaan, een ander iets aandoen is wel het laatste wat in me op zou komen. Enfin, aangezien ik het eens was met de wijze waarop ik zijn vriendin had toegesproken, bood ik voor de afkapping mijn excuses aan. Dit werd geaccepteerd.
Maar toen. Buurman was het alsnog niet eens met de inhoud van het mogelijke compromis dat op die maandag gesloten zou kunnen worden. Beetje herhaling van stappen leek het vanavond, omdat meneer zijn standpunten bleef verdedigen.
Hij zou:
- om 17.00 uur klaar zijn met werk
- tot 17.15-17.20 uur nog even een biertje drinken op werk (variabele)
- om 17.30 uur thuiskomen
- wat rondhangen in zijn appartement, 'even thuiskomen'
- met zijn huishouden bezig
- eten koken
- om 20.00 beginnen met darten, 'tot een tijd wanneer ik denk dat het genoeg is geweest'
Ik dacht letterlijk 'wat moet ik HIER nou weer mee', en deelde hem mee dat alles wat mij dwarszit in zijn leven als darter het getik wat voortkomt uit het dartspel als daar fanatiek mee gegooid wordt.
Buurman zei vervolgens dat er volgens hem genoeg aan is gedaan - hij zou een tip van een dartvriend hebben gekregen over een bord met een dubbele cilinder (?) zodat het tikgeluid zou verminderen. Wat niet helpt. Waar ik hem overigens ook niet heb gezegd om dat te moeten kopen, en ook dat heb ik tegen hem verteld. Waarop hij reageerde 'ja maar dat heb ik toch wel voor jou gedaan'.
Daarna werd er gezegd tevens platen achter het dartbord te hebben opgehangen om het geluid te dempen. Wat ook niet hielp, vanwege het feit dat ie het bord met dikke schroeven aan de muur had gemonteerd. Toen ik in dat gesprek maandag meedeelde dat hij in plaats van schroeven, lijm zou moeten gebruiken, werd hier ontzet op gereageerd. Daar met name de zinnen op de verwijdering van de lijmresten gezet wanneer hij het appartement weer zou verlaten en niet in de clinch wilde komen met de huisbaas omdat de muur dan vol zou zitten met troep die er niet af kon.
Nou goed, dacht ik. Weer zo'n dialoog van niks en een opsomming waar ik niks mee kan. Ik zag een Heineken drankflesje half vol op zijn woonkamertafel en gezien zijn aangeschoten houding had hij er al aardig wat op. Ik drink zelf geen alcohol juist vanwege deze reden. Wederom, ieder zijn meug.
Nu dit aan de kant was, hamerde buurman op mijn tolerantie naar zijn leven als darter. En tevens die van zijn vriendin. Want zijn vriendin houdt ook van pijltje gooien. Toen ik donderdag de tips uit het vorige topic uittestte op zijn (blijkbaar) dartende vriendin, deelde buurman in het gesprek van vanavond dat zij zich hierdoor bedreigd voelde en dat ik op zou moeten houden met het lawaai maken zodat zijn vriendin weer 'normaal zou kunnen darten'.
..
En verder dat ik maar tolerantie op moest bouwen voor het getik van zijn hand dat zich om de zoveel tijd (geen afgesproken tijden, dus variabel) zou blijven horen. Dat ik mijn doelen maar aan de kant moest gooien, kwam het op neer, en dat ik er maar mee moest leren leven.
Ik woon verdomme begeleid om aan mijn doelen te werken, kutkneus, niet om jouw achterlijke kutsport te moeten 'tolereren'.
Ook werd er even gezegd dat ie vier jaar voorwaardelijk had (reden niet gegeven). Moet dat afschrikkend werken of zoiets?
Maar nu kwam het. Buurman deelde mee meerdere malen eraan gedacht te hebben me van de trap te gooien (ik woon twee hoog, hij een verdieping onder mij, we delen één trap en een voordeur) omdat het gesprek maandag misliep en het niet naar zijn hand werd gezet. Wat de neuk?
In een staat van ontzetting ben ik zijn appartement uitgelopen, naar mijn appartement gegaan, deur op slot gedaan en mijn ouders gebeld.
Nadat ik hen had geïnformeerd over het voorval, zag ik dat een WhatsApp bericht van buurman had gekregen. Als antwoord gezegd dat alle correspondentie met hem voortaan via de begeleiding verloopt en hem op WhatsApp blokkeer. Zodoende ook gedaan.
Daarna aan de begeleiding het voorval gemeld met nadruk op het van de trap af willen gooien.
Na dat te hebben doorgegeven, een sms'je gekregen van buurman. Hierop zijn nummer doorgegeven aan de anti-spam dienst. Verrot maar.
tl;dr buurman herhaalt drogredenen om zijn leven als darter te verheerlijken, poogt mijn manier van leven te buigen naar zijn achterlijke hobby en haalt het in zijn hoofd om me (ernstig) letsel toe te willen brengen omdat hij zijn zin niet krijgt.
Klacht 1: naast het zijn van een achterlijke kutkneus, is buurman nu ook een potentieel gevaarlijke kutkneus
Klacht 2: beroep doen op mijn menselijkheid en tolerantie terwijl hij die zelf niet eens bezit
Klacht 3: om half 12 aan de deur kloppen om een gesprek aan te gaan
[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 23-12-2017 04:52:00 ]