abonnement Unibet Coolblue
pi_204156230
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_204156373
Was het toch ineens fris vandaag. Duurloopje gedaan vandaag en het ging ondanks en zware training gisteren erg lekker.

Komende week echt lente! Heerlijk om dan in de avond nog even buiten te zijn.
Whatever...
pi_204161187
Vandaag de langste duurloop van de voorbereiding in the pocket, in totaal 2 uur en 40 minuten inclusief een blok van 30 minuten op marathontempo. Let the taper begin.
pi_204161978
Survivalrun van vandaag was ook weer leuk. PR gelopen met 2 uur 5 minuten. *G*

@Spanky78 lekker vooruitzicht voor komende week idd! Ik heb er ook zin in. Afgelopen weken was ik alleen maar naar wedstrijden toe aan het werken, maar komende weken even niet (pas in mei hopelijk weer een wedstrijd) dus dan kan ik weer wat meer meters maken O+
pi_204165659
Lekker gedaan ruud.nl en Tele6!

Zelf afgelopen donderdag en gisteren voor het eerst in vijf weken weer (heel heel rustigaan) een stukje gelopen. De gescheurde enkelband is nog altijd gevoelig, maar het gaat. Inmiddels wel de berusting dat ik de marathon dit jaar op m'n buik kan schrijven. Nieuwe doel is de marathon van Eindhoven in oktober 2023. Eerst herstellen, dan weer opbouwen.
Het is balen, maar het is niet anders.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204165676
Hier ook de laatste lange duurloop gehad gisteren. 36 km schoon aan de haak, met een regenbui, een paar natte sneeuwvlokken, een koude oostenwind en op het laatst warm doordat de zon doorbrak. Vanaf stap 1 last gehad van aanhechtingen/buikspieren/heupflexoren, maar daar kan ik dus nog best een eind mee lopen blijkbaar.

Nu een rustweek en twee taperweken. Geen duurlopen van meer dan 20 km meer.
  maandag 21 maart 2022 @ 09:43:59 #7
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204165836
Zaterdag had ik weer sinds jaren een wedstrijd, de Plassenloop van Reeuwijk. Had al weken getraind voor een snelle 5k met een tijd onder de 20 minuten. Had deze afstand ook nog nooit als race gelopen dus had niet echt een idee wat ik kon verwachten. Enige wat ik moest doen is 5km de pijp vol open gooien en gaan

Had ondanks de goede voorbereiding toch wel wat twijfels of ik het tempo kon volhouden en ook de wind was best sterk. Stond mooi vooraan bij de start en doel was om op het eind iets over te houden want de laatste 500 meter naar de finish was vol tegen de wind in.

Eerste drie kilometers gingen goed, liep steeds net onder de doeltijd maar moest toch wat gaan versnellen om wat over te houden. Na 3,5 kilometer begon ik te merken dat het toch wat moeizamer ging en meer moeite moest doen om het tempo vol te houden. Liep gelukkig net iemand voor me die ook mijn tempo liep zodat ik mooi kon bijblijven. Hij begon ook iets te versnellen en kon mooi volgen en begon ook een paar seconden marge op te bouwen.

Finish kwam uiteindelijk in zicht, vond het steeds zwaarder gaan maar ik moest en zou het halen. Uiteindelijk alles gegeven tegen de wind in en kunnen finishen in een officiële tijd van 19:51 *O*

Super blij mee uiteraard en was ik heel blij dat het klaar was na de finish, had echt niets meer over. Was ook super om weer een wedstrijd te doen. Nu heb ik weer een mooie medaille en shirt erbij van de Plassenloop 2020 editie die dus twee jaar verschoven is _O-
pi_204166011
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Hier ook de laatste lange duurloop gehad gisteren. 36 km schoon aan de haak, met een regenbui, een paar natte sneeuwvlokken, een koude oostenwind en op het laatst warm doordat de zon doorbrak. Vanaf stap 1 last gehad van aanhechtingen/buikspieren/heupflexoren, maar daar kan ik dus nog best een eind mee lopen blijkbaar.

Nu een rustweek en twee taperweken. Geen duurlopen van meer dan 20 km meer.
Veel respect voor jouw voorbereiding. Echt heel goed gedaan, vind ik. Je bent echt uit je comfort zone gegaan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204166073
Vet om te lezen over jullie recente prestaties Ruud, Tele6 en Black-Hole! Begint zowaar weer een beetje te kriebelen om zelf ook weer aan evenementen mee te doen. Maar eerst eens rustig verder opbouwen naar 30 min. non-stop lopen, wat op dit moment gepland staat voor begin mei :') Hoop daarna wel wat sneller op te kunnen gaan bouwen, aangezien de basisconditie dan een stúk beter is dan zeg een week of 10 geleden
pi_204166094
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:43 schreef Black-Hole het volgende:
Zaterdag had ik weer sinds jaren een wedstrijd, de Plassenloop van Reeuwijk. Had al weken getraind voor een snelle 5k met een tijd onder de 20 minuten. Had deze afstand ook nog nooit als race gelopen dus had niet echt een idee wat ik kon verwachten. Enige wat ik moest doen is 5km de pijp vol open gooien en gaan

Had ondanks de goede voorbereiding toch wel wat twijfels of ik het tempo kon volhouden en ook de wind was best sterk. Stond mooi vooraan bij de start en doel was om op het eind iets over te houden want de laatste 500 meter naar de finish was vol tegen de wind in.

Eerste drie kilometers gingen goed, liep steeds net onder de doeltijd maar moest toch wat gaan versnellen om wat over te houden. Na 3,5 kilometer begon ik te merken dat het toch wat moeizamer ging en meer moeite moest doen om het tempo vol te houden. Liep gelukkig net iemand voor me die ook mijn tempo liep zodat ik mooi kon bijblijven. Hij begon ook iets te versnellen en kon mooi volgen en begon ook een paar seconden marge op te bouwen.

Finish kwam uiteindelijk in zicht, vond het steeds zwaarder gaan maar ik moest en zou het halen. Uiteindelijk alles gegeven tegen de wind in en kunnen finishen in een officiële tijd van 19:51 *O*

Super blij mee uiteraard en was ik heel blij dat het klaar was na de finish, had echt niets meer over. Was ook super om weer een wedstrijd te doen. Nu heb ik weer een mooie medaille en shirt erbij van de Plassenloop 2020 editie die dus twee jaar verschoven is _O-
Knappe prestatie hoor. Wat voor een hartslag loop je dan als je 5km volle bak gaat?
pi_204166698
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Hier ook de laatste lange duurloop gehad gisteren. 36 km schoon aan de haak, met een regenbui, een paar natte sneeuwvlokken, een koude oostenwind en op het laatst warm doordat de zon doorbrak. Vanaf stap 1 last gehad van aanhechtingen/buikspieren/heupflexoren, maar daar kan ik dus nog best een eind mee lopen blijkbaar.

Nu een rustweek en twee taperweken. Geen duurlopen van meer dan 20 km meer.
Het weer viel tegen ja gisteren, vervelende wind en inderdaad sneeuwvlokken. 32km in net geen 3u dus erg tevreden over. Mentaal en fysiek nu klaar voor Rotterdam. De komende weken rustig aan en me voorbereiden op het evenement zelf.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 21 maart 2022 @ 11:19:06 #12
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204166835
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:11 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Knappe prestatie hoor. Wat voor een hartslag loop je dan als je 5km volle bak gaat?
Thanks! Mijn max zat op 171.

Op een of andere manier verliep de meting via de hartslagband niet goed want de eerste 3km zou ik op max 140 gedaan hebben en daarna in een keer naar de 170. Daar klopt echt weinig van.
pi_204166874
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:19 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Thanks! Mijn max zat op 171.

Op een of andere manier verliep de meting via de hartslagband niet goed want de eerste 3km zou ik op max 140 gedaan hebben en daarna in een keer naar de 170. Daar klopt echt weinig van.
Owja, goed om te lezen. Ik probeer ook altijd bij hoge inspanning het niet echt hoger dan 170 op te laten lopen.
pi_204167285
Gisteren stond langste duurloop voor Marathon van Rotterdam op het programma. Ging niet echt soepel, maar met bijna 3.30 over 34km toch wel prima tempo kunnen lopen. Was met die koude en harde wind inderdaad best fris.
pi_204167322
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind max hartslag van 170 bij volle bak eigenlijk wel meevallen.

Het is tijd geleden dat ik 5km wedstrijd heb gelopen, toen ging max hartslag richting de 200.
pi_204167600
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Voccar het volgende:
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind max hartslag van 170 bij volle bak eigenlijk wel meevallen.

Het is tijd geleden dat ik 5km wedstrijd heb gelopen, toen ging max hartslag richting de 200.
1001 factoren natuurlijk, maar max. 170 bij volle bak valt mee. Ik zou zo'n hartslag als gemiddelde hartslag over 5km verwachten denk ik
pi_204167861
Verschilt totaal per persoon, mijn hartslag kan zo rond de 200 gem uitkomen bij een 5km voluit, bij een ander kan het 140 zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204168629
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het weer viel tegen ja gisteren, vervelende wind en inderdaad sneeuwvlokken. 32km in net geen 3u dus erg tevreden over. Mentaal en fysiek nu klaar voor Rotterdam. De komende weken rustig aan en me voorbereiden op het evenement zelf.
Hier ook de laatste lange duurloop gedaan, tijdens de Lansingerland run! Ik moest steeds 14 minuten in LSD-hartslag en dan 1 minuut versnellen, ik werd dan wel een beetje raar aangekeken als ik voorbij kwam sjeezen ;)
Het was ook best moeilijk om me in te houden, als je goede benen hebt en er staan bandjes langs de kant en aanmoediging.. Maar goed, ik moest het grote plaatje voor ogen houden! De laatste 3km heb ik nog wel even versneld naar +- HM-tempo en dat ging nog superlekker, ik wilde toch niet in duurlooptempo over de finish komen. En uiteindelijk kwam ik nog als 3e vrouw op het podium, leuke bijkomstigheid! En mijn horloge gaf maar 20u hersteltijd aan dus ik heb me goed aan de opdracht gehouden. Nu alleen wederom hopen dat ik er geen corona heb opgelopen want het was best wel erg druk bij de startnummers halen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 21 maart 2022 @ 14:40:15 #19
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204168812
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Voccar het volgende:
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind max hartslag van 170 bij volle bak eigenlijk wel meevallen.

Het is tijd geleden dat ik 5km wedstrijd heb gelopen, toen ging max hartslag richting de 200.
Mijn hartslag is sowieso wat aan de lage kant tijdens hardlopen maar verder zegt het niet zo veel schijnt.

Rustige duurlopen zitten bijvoorbeeld gemiddeld op de 135. Is ook wel steeds ietsjes lager geworden door de tijd heen. Ben ook al 40+ dus dat speelt ook wel mee denk ik ;)
pi_204168958
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Voccar het volgende:
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind max hartslag van 170 bij volle bak eigenlijk wel meevallen.

Het is tijd geleden dat ik 5km wedstrijd heb gelopen, toen ging max hartslag richting de 200.
200 tik ik niet (meer) aan. Maar ik heb zelf nog nooit een 5km gelopen in wedstrijdvorm. Altijd 10 (of meer) en dan probeer ik natuurlijk een goed tempo te lopen en niet over de 170 te gaan. Dus ik was benieuwd hoe dat zou zijn bij een 5km loop waar je toch echt maximaal geeft.
pi_204169496
Over horloges gesproken.. Ik ben op zoek naar een nieuw sport horloge/ activity tracker/ smartwatch, voor zowel dagelijks gebruik als sport (hardlopen, wandelen voornamelijk). Heb de Fitbit Versa (of Sense, iets hoger segment) op het oog. Iemand suggesties voor een vergelijkbare kaliber/prijs? Qua prijs liever in de richting van de Versa, maar richting Sense mag ook.
pi_204169610
Leuk om al jullie marathon-voorbereidingen te lezen! Welkome tegenhanger van de 'ach ik ga er niet voor trainen, ik begin gewoon en zie wel waar ik uitkom' lopers :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_204170108
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Leuk om al jullie marathon-voorbereidingen te lezen! Welkome tegenhanger van de 'ach ik ga er niet voor trainen, ik begin gewoon en zie wel waar ik uitkom' lopers :P
Hoeveel zullen dat er daadwerkelijk zijn?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204170130
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:42 schreef Levitas het volgende:
Over horloges gesproken.. Ik ben op zoek naar een nieuw sport horloge/ activity tracker/ smartwatch, voor zowel dagelijks gebruik als sport (hardlopen, wandelen voornamelijk). Heb de Fitbit Versa (of Sense, iets hoger segment) op het oog. Iemand suggesties voor een vergelijkbare kaliber/prijs? Qua prijs liever in de richting van de Versa, maar richting Sense mag ook.
Ben zelf al 1,5 jaar zeer tevreden over Garmin FR 245 (music).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204171316
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoeveel zullen dat er daadwerkelijk zijn?
Veel meer dan je denkt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ben zelf al 1,5 jaar zeer tevreden over Garmin FR 245 (music).
Ik ook! Al heb ik de 645M
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204171572
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Leuk om al jullie marathon-voorbereidingen te lezen! Welkome tegenhanger van de 'ach ik ga er niet voor trainen, ik begin gewoon en zie wel waar ik uitkom' lopers :P
Er niet specifiek voor trainen of überhaupt nooit hardlopen? Daar zit nogal een verschil tussen.
pi_204172098
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:42 schreef Levitas het volgende:
Over horloges gesproken.. Ik ben op zoek naar een nieuw sport horloge/ activity tracker/ smartwatch, voor zowel dagelijks gebruik als sport (hardlopen, wandelen voornamelijk). Heb de Fitbit Versa (of Sense, iets hoger segment) op het oog. Iemand suggesties voor een vergelijkbare kaliber/prijs? Qua prijs liever in de richting van de Versa, maar richting Sense mag ook.
Geen idee wat je budget is maar kheb begin dit jaar voor rond de ¤200 de Garmin Venu Musiq gekocht. Grootste plus (en voor mij de reden tot koop ipv een andere Garmin) is dat je vantveoren muziek of podcasts kan downloaden en zo kan gaan hardlopen en je telefoon thuislaten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204172137
Trouwens dat Maurten….moet je dat met een drillboor roeren? Ik had vandaag bedacht het te testen, duurloop van 22km en op km11 zou ik bij iemand thuis ff een halve literwater drinken en dat mixen met 1 zakje Maurten 320. Hoe hard we ook roerden en schudden, er bleven hele bonken inzitten. Die bonken heb ik uiteindelijk maar gewoon doorgekauwd en opgegeten maar dat lijkt me niet de meest optimale manier van het gebruiken. Had ik toevallig een heel slecht zakje of is er een handigere truuc?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204172306
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:35 schreef kalinhos het volgende:
Trouwens dat Maurten….moet je dat met een drillboor roeren? Ik had vandaag bedacht het te testen, duurloop van 22km en op km11 zou ik bij iemand thuis ff een halve literwater drinken en dat mixen met 1 zakje Maurten 320. Hoe hard we ook roerden en schudden, er bleven hele bonken inzitten. Die bonken heb ik uiteindelijk maar gewoon doorgekauwd en opgegeten maar dat lijkt me niet de meest optimale manier van het gebruiken. Had ik toevallig een heel slecht zakje of is er een handigere truuc?
Sowieso altijd eerst water en dan de poeder erbij doen, ipv eerst poeder en dan water erover. Dat maakt bij proteïne shakes al vaak het verschil.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:33 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Geen idee wat je budget is maar kheb begin dit jaar voor rond de ¤200 de Garmin Venu Musiq gekocht. Grootste plus (en voor mij de reden tot koop ipv een andere Garmin) is dat je vantveoren muziek of podcasts kan downloaden en zo kan gaan hardlopen en je telefoon thuislaten.
Ja beetje rond die koers is m'n budget. Ga er eens naar kijken, maar muziek luister ik nooit tijdens het hardlopen, dus dat is voor mij zeker geen vereiste.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ben zelf al 1,5 jaar zeer tevreden over Garmin FR 245 (music).
Thanks, ga hier ook ff naar kijken. Garmin is over het algemeen goed spul. Thanks!
pi_204173294
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:35 schreef kalinhos het volgende:
Trouwens dat Maurten….moet je dat met een drillboor roeren? Ik had vandaag bedacht het te testen, duurloop van 22km en op km11 zou ik bij iemand thuis ff een halve literwater drinken en dat mixen met 1 zakje Maurten 320. Hoe hard we ook roerden en schudden, er bleven hele bonken inzitten. Die bonken heb ik uiteindelijk maar gewoon doorgekauwd en opgegeten maar dat lijkt me niet de meest optimale manier van het gebruiken. Had ik toevallig een heel slecht zakje of is er een handigere truuc?
Maurten moet je lang schudden ja, ik was ook bijna een kwartier bezig met 1 bidon voordat het goed mengde.
pi_204173675
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:52 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Er niet specifiek voor trainen of überhaupt nooit hardlopen? Daar zit nogal een verschil tussen.
Er niet specifiek voor trainen, mensen die hun standaard rondjes van 5 - 15 km maken in de aanloop naar een marathon en denken dat het allemaal wel losloopt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:35 schreef kalinhos het volgende:
Trouwens dat Maurten….moet je dat met een drillboor roeren? Ik had vandaag bedacht het te testen, duurloop van 22km en op km11 zou ik bij iemand thuis ff een halve literwater drinken en dat mixen met 1 zakje Maurten 320. Hoe hard we ook roerden en schudden, er bleven hele bonken inzitten. Die bonken heb ik uiteindelijk maar gewoon doorgekauwd en opgegeten maar dat lijkt me niet de meest optimale manier van het gebruiken. Had ik toevallig een heel slecht zakje of is er een handigere truuc?
Gebruikte je een shakebeker, met zo'n plastic schijfje erin met een soort grove zeef zodat de brokken kapot gaan bij het schudden?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_204174679
Mooi om te zien hier, iedereen zijn 35km training gedaan voor Rotterdam, rusten en taperen.

Succes allemaal. Ik heb inderdaad ook veel rondjes 10-15km gedaan deze winter. Ga ook geen marathon proberen 😜
Whatever...
pi_204174831
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 21:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
Er niet specifiek voor trainen, mensen die hun standaard rondjes van 5 - 15 km maken in de aanloop naar een marathon en denken dat het allemaal wel losloopt.
[..]
Gebruikte je een shakebeker, met zo'n plastic schijfje erin met een soort grove zeef zodat de brokken kapot gaan bij het schudden?
Ik weet niet van het bestaan van die dingen af? Ik heb een maatbeker gepakt, halve liter watwr, inhoud zakje erin en paar keer goed roeren, alsof je een pastasaus maakt van Honig. Maar het blijkt allemaal wat meer werk te zijn dus, goed dat ik daar nu achter kom en niet over 3 weken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204175041
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:42 schreef Levitas het volgende:
Over horloges gesproken.. Ik ben op zoek naar een nieuw sport horloge/ activity tracker/ smartwatch, voor zowel dagelijks gebruik als sport (hardlopen, wandelen voornamelijk). Heb de Fitbit Versa (of Sense, iets hoger segment) op het oog. Iemand suggesties voor een vergelijkbare kaliber/prijs? Qua prijs liever in de richting van de Versa, maar richting Sense mag ook.
Ik heb een fitbit Versa, maar het is niet echt een sporthorloge, meer een activity tracker / smart watch light. Prima om een hardloopsessie op te nemen, al mis ik wel een ingebouwde GPS, maar verder weinig trainingsgerichte functies. Compactheid, fitbit pay en de looks vind ik wel weer een plus. Heb hem een jaar of drie en doet het prima.

Als m'n fitbit er mee ophoudt, denk ik dat ik wel switch naar garmin omdat ik in de tussentijd fanatieker ben gaan sporten en het beter connect met een garmin fietscomputer. Tot nu niet echt in verdiept, maar 3-4 jaar terug vond ik die garmins wel te lomp, dus dat is wel een voorwaarde dat dat verbeterd is.
pi_204176737
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 22:39 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Ik heb een fitbit Versa, maar het is niet echt een sporthorloge, meer een activity tracker / smart watch light. Prima om een hardloopsessie op te nemen, al mis ik wel een ingebouwde GPS, maar verder weinig trainingsgerichte functies. Compactheid, fitbit pay en de looks vind ik wel weer een plus. Heb hem een jaar of drie en doet het prima.

Als m'n fitbit er mee ophoudt, denk ik dat ik wel switch naar garmin omdat ik in de tussentijd fanatieker ben gaan sporten en het beter connect met een garmin fietscomputer. Tot nu niet echt in verdiept, maar 3-4 jaar terug vond ik die garmins wel te lomp, dus dat is wel een voorwaarde dat dat verbeterd is.
De Fitbit Versa 3 heeft wel ingebouwde GPS, maar de versies daarvoor idd (nog) niet. Dat is voor mij ook wel een vereiste ja. Iets wat ik niet zo snel kan vinden is of je met de Versa (3) je eigen intervallen kan programmeren? Verder zie ik in de DCRainmaker review dat de hartslag tracking minder accuraat is dan bijv. een Garmin, een alternatief die hierboven door andere FOK!'ers is genoemd
pi_204177139
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 22:39 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Tot nu niet echt in verdiept, maar 3-4 jaar terug vond ik die garmins wel te lomp, dus dat is wel een voorwaarde dat dat verbeterd is.
Ze waren inderdaad een stuk massiever, maar mijn FR 245 is alles behalve lomp te noemen en ik heb vrij dunne polsen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204177769
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ze waren inderdaad een stuk massiever, maar mijn FR 245 is alles behalve lomp te noemen en ik heb vrij dunne polsen.
Ik ben nog begonnen met dit slagschip

pi_204177898
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 10:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ik ben nog begonnen met dit slagschip

[ afbeelding ]
Kon je daar ook je tamagotchi op verzorgen? :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204178130
Nog 1 vraag over Maurten:
Als je dar eenmaal gemixt hebt na een kwartier….kan je ‘t dan rustig in je koelkast zetten en morgen drinken of zakt het dan naar de bodem en moet je morgen weer een kwartier schudden?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204180050
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 10:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ik ben nog begonnen met dit slagschip

[ afbeelding ]
Een van de beste sporthorloges ooit. Dit beestje stamt uit 2006 of zo, maar had al enorm veel functies.
pi_204190540
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:42 schreef Levitas het volgende:
Over horloges gesproken.. Ik ben op zoek naar een nieuw sport horloge/ activity tracker/ smartwatch, voor zowel dagelijks gebruik als sport (hardlopen, wandelen voornamelijk). Heb de Fitbit Versa (of Sense, iets hoger segment) op het oog. Iemand suggesties voor een vergelijkbare kaliber/prijs? Qua prijs liever in de richting van de Versa, maar richting Sense mag ook.
Ik heb een Garmin Forerunner 45S. Slankste model, zelfde prijs als die Fitbit Versa, voor gewoon hardlopen en wandelen alle functies die je maar zou willen.
pi_204191242
Ik een tomtom horloge. Ook nogsteeds meer dan prima. Genoeg trainingfuncties aanwezig.

Gisterochtend op mijn vrije dag een 15km ronde gedaan wat wel weer eens heerlijk was. Dag erna ook geen enkele last van mijn knie dus kijk er tevreden op terug. Getracht om hele loop rond de 160 hartslag te blijven en dat lukte vrij aardig. Had een jack aan maar zelfs 8u sochtends was dat al wel te warm :D
pi_204202566
Gisteren de laatste interval run gedaan (2x 2min, 6x1min en 4x0,5min vollebak). Hoewel ik wel geloof dat je met deze oefeningen relatief snel conditie opbouwt ben ik blij dat ik daar vanaf ben, was bekaf na een halfuur terwijl na een 2,5u duurloop was ik minder moe.
Nu zondag nog 1x 24km en dan nog een keer of 4 een run van 45min, nog een wintersport en wat kleine runnetjes van 30min/5km en dan is het alweer zondag 10 april 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204202582
Je gaat tussendoor nog wintersporten met alle risico's vandien?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204202784
Tsja t was of die week (2-7april) of geen. Dan ga ik liever toch, mocht ik wat breken of afscheuren dan is ‘t maar zo, loop ik volgend jaar wel.

Ik voetbal ook nog, dat blijf ik doen tot en met dit weekend. En dan hopen dat er niet teveel misgaat de komende 17 dagen.

[ Bericht 30% gewijzigd door kalinhos op 24-03-2022 12:38:42 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 24 maart 2022 @ 21:12:04 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204208938
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Maurten moet je lang schudden ja, ik was ook bijna een kwartier bezig met 1 bidon voordat het goed mengde.
Heb jij ook ervaring met de gels? Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar zie nu dat het in NZ te verkrijgen is.
Ik heb even naar de voedingswaarden gekeken en dat is enorm!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204209907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
Heb jij ook ervaring met de gels? Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar zie nu dat het in NZ te verkrijgen is.
Ik heb even naar de voedingswaarden gekeken en dat is enorm!
Ik heb die gels (zonder cafeïne) en die bevallen prima. Maar moet wel zeggen dat ik geen andere heb geprobeerd. Deze zijn in ieder geval niet heel erg zoet, en de consistentie vond ik snel wennen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204210460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
Heb jij ook ervaring met de gels? Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar zie nu dat het in NZ te verkrijgen is.
Ik heb even naar de voedingswaarden gekeken en dat is enorm!
De gels hebben een wat bijzondere structuur, maar ze zijn niet zo mierzoet. Grootste nadeel en eigenlijk enige nadeel vind ik de prijs.
  donderdag 24 maart 2022 @ 22:57:18 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204210676
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:40 schreef NightDancert het volgende:

[..]
De gels hebben een wat bijzondere structuur, maar ze zijn niet zo mierzoet. Grootste nadeel en eigenlijk enige nadeel vind ik de prijs.
ik heb de prijs even vergeleken tov de voedingswaarde, en dan komt het op het zelfde neer als bijv. GU voor mij hier.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 24 maart 2022 @ 22:58:31 #50
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204210694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:08 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik heb die gels (zonder cafeïne) en die bevallen prima. Maar moet wel zeggen dat ik geen andere heb geprobeerd. Deze zijn in ieder geval niet heel erg zoet, en de consistentie vond ik snel wennen.
ik heb in 12 jaar hardlopen nooit aan gels kunnen wennen, dus ik ben nog steeds op zoek naar een gel waar ik langere tijd op kan lopen als vast voedsel niet meer lukt, dit is zeker het proberen waard voor mij.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204211261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]
ik heb de prijs even vergeleken tov de voedingswaarde, en dan komt het op het zelfde neer als bijv. GU voor mij hier.
Prijs per kcal is inderdaad verder prima ja.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 08:52:37 #52
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204212651
Ook even zitten kijken naar Maurten en dat is zeker prijzig. Ik gebruik zelf Tailwind wat ook poeder is en oplosbaar is met water en dat is echt stukken goedkoper. Een zak met 50 porties (wat goed is voor 25x een halve liter ) kost 35,-.
pi_204226405
Ik mocht vanochtend even de zilveren olympische medaille van Liemarvin Bonevacia vasthouden en ik vond dat toffer dan ik had verwacht.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204226705
Wat een weer. Duurloopje van 15km gedaan. Vond het zelfs al wel wat warm. En had echt dorst aan het einde.

De winter is echt voorbij!
Whatever...
pi_204227400
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:52 schreef Black-Hole het volgende:
Ook even zitten kijken naar Maurten en dat is zeker prijzig. Ik gebruik zelf Tailwind wat ook poeder is en oplosbaar is met water en dat is echt stukken goedkoper. Een zak met 50 porties (wat goed is voor 25x een halve liter ) kost 35,-.
Bij Tailwind is het per halve liter 50gr koolhydraten waarvan 50gr suiker. Bij Maurten is het 79gr koolhydraten waarvan 33gr suiker. Dat is nogal een verschil. Maar uiteindelijk is het ook ieders voorkeur. Maurten sportdrank blinkt nou niet echt uit als het gaat om de smaak.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 21:38:42 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204234244
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:52 schreef Black-Hole het volgende:
Ook even zitten kijken naar Maurten en dat is zeker prijzig. Ik gebruik zelf Tailwind wat ook poeder is en oplosbaar is met water en dat is echt stukken goedkoper. Een zak met 50 porties (wat goed is voor 25x een halve liter ) kost 35,-.
ik heb een tijd Tailwind gebruikt, op zich niets verkeerd mee maar ik vond het na langere tijd niet leker op de maag liggen.
Na een uurtje of 6 keer ik vaak toch wat kramp van Tailwind
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 27 maart 2022 @ 09:43:45 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204237833
Gaan er vandaag nog mensen ân puin? (puinduinrun) Ik ga eens kijken langs de kant.
pi_204239021
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 09:43 schreef Quoi het volgende:
Gaan er vandaag nog mensen ân puin? (puinduinrun) Ik ga eens kijken langs de kant.
Dat was voor mij denk ik een eenmalige deelname :P Zal ook een zware editie zijn, best warm! Al zijn er geloof ik wel de helft van de trappen uit nu. Maar kijken is wel leuk lijkt me!

Over gels gesproken, ik had me aangemeld als deelnamer voor een onderzoek over sportvoeding en ik kreeg die laatst thuis, allerlei gels van verschillende merken en een logboekje met vragen. Vandaag had ik Sis betafuel aardbei, viel op zich niet verkeerd maar gadver wat een smaak.. net van dat fluor spul waar je als kind bij de tandarts in moest happen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204239473
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 12:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat was voor mij denk ik een eenmalige deelname :P Zal ook een zware editie zijn, best warm! Al zijn er geloof ik wel de helft van de trappen uit nu. Maar kijken is wel leuk lijkt me!

Over gels gesproken, ik had me aangemeld als deelnamer voor een onderzoek over sportvoeding en ik kreeg die laatst thuis, allerlei gels van verschillende merken en een logboekje met vragen. Vandaag had ik Sis betafuel aardbei, viel op zich niet verkeerd maar gadver wat een smaak.. net van dat fluor spul waar je als kind bij de tandarts in moest happen!
Gatver!

Gister de Hammer espresso gehad. Die was echt lekker :D
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204239495
Dacht dat ik al aardig in de taper zat, stond er toch nog een pittige 28km op het schema, waarvan de laatste 15km op marathontempo. Nu echt uitbollen naar Rotterdam.
pi_204239731
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 13:28 schreef NightDancert het volgende:
Dacht dat ik al aardig in de taper zat, stond er toch nog een pittige 28km op het schema, waarvan de laatste 15km op marathontempo. Nu echt uitbollen naar Rotterdam.
Zo dat is zeker pittig! Fijn als dat goed gelukt is!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204239742
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Zo dat is zeker pittig! Fijn als dat goed gelukt is!
Ja, het geeft vertrouwen. Aan de andere kant moet dat tempo straks 42km, dus ik heb in ieder geval de zekerheid dat ik compleet naar de vaantjes ga over twee weken :P
  zondag 27 maart 2022 @ 14:09:45 #63
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204239753
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 09:43 schreef Quoi het volgende:
Gaan er vandaag nog mensen ân puin? (puinduinrun) Ik ga eens kijken langs de kant.
Ik vroeg me al af wat al die lopers met wedstrijdnummers aan het doen waren. Zal best pittig zijn geweest, want het was aardig warm. Misschien iets voor volgend jaar.

Gelukkig hoefde ik maar een rustige 21 km te doen (met laatste 3 in marathontempo)
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204246746
Laatste lange duurloop (24km in 2u) gedaan en Maurten nog eens geprobeerd, op aanraden van hier t flesje enorm goed geschud. Tis niet vies, zeker niet, t geeft ook energie maar t gaf mij ook na een km of 5 de enorme behoefte om naar de wc te moeten - dat bleek uiteindelijk gelukkig alleen lucht maar kdenk dat ik toch maar bij gelletjes blijf.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204246752
Iemand vandaag toevallig nog op Zandvoort gelopen?

Heb de 16 gelopen en normaal zou dat prima onder 1,5 uur kunnen, maar dat zand geeft echt de nekslag. Een klein strookje hard zand en als je wilde inhalen moest dat via mul zand. Kwam scheel kijkend de streep over _O-
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204249233
Vanavond naar de fysio omdat ik al een week kamp met achillespees/kuit klachten door overbelasting. Waarschijnlijk een naaldje erin om de knoop eruit te halen. Echt balen zo kort voor Rotterdam, maar met een beetje geluk kan ik eind van de week weer normaal hardlopen en nog 2-3 keer licht trainen voor 10 april.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin maandag 28 maart 2022 @ 10:10:06 #67
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204249398
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanavond naar de fysio omdat ik al een week kamp met achillespees/kuit klachten door overbelasting. Waarschijnlijk een naaldje erin om de knoop eruit te halen. Echt balen zo kort voor Rotterdam, maar met een beetje geluk kan ik eind van de week weer normaal hardlopen en nog 2-3 keer licht trainen voor 10 april.
Beterschap. Ik dub al weer even of ik ga starten of niet. Laatste weken gaan niet meer soepeltjes. Toch ook maar even langs de fysio voor een opstandige bilspier die maar niet over gaat. Ik heb te weinig hertsel ingebouwd in de opbouw denk ik.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 28 maart 2022 @ 20:37:40 #68
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204255253
vanaf mid Mei gaan onze grenzen weer open en komt er een einde aan 2 jaar afsluiting van de rest van de wereld.
Wie van julie zie ik aan de startlijn??
Wees niet bang, na 2 jaar blessureleed doe ik niet meer dan de 50 miles kids run.

'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204255671
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 20:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
vanaf mid Mei gaan onze grenzen weer open en komt er een einde aan 2 jaar afsluiting van de rest van de wereld.
Wie van julie zie ik aan de startlijn??
Wees niet bang, na 2 jaar blessureleed doe ik niet meer dan de 50 miles kids run.

50 mile kidsrun :D

Loopmaatje doet in mei mee aan een backyard ultra, misschien ook iets voor jou?
  maandag 28 maart 2022 @ 21:35:42 #70
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204255974
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:11 schreef NightDancert het volgende:

[..]
50 mile kidsrun :D

Loopmaatje doet in mei mee aan een backyard ultra, misschien ook iets voor jou?
Ik ben van plan om er volgend jaar eentje te doen. De enige hier in NZ is in maart, dus dit jaar was ik er nog niet klaar voor.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204259143
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 09:43 schreef Quoi het volgende:
Gaan er vandaag nog mensen ân puin? (puinduinrun) Ik ga eens kijken langs de kant.
Had ik dat geweten!
Hoe vond Mr Q het?
pi_204259148
De taperweken zijn begonnen. Conditioneel gezien beter dan ooit, maar ik loop al 1,5 week met pijn in de iliopsoas. Zeker de eerste paar stappen lijk ik wel 80.
pi_204261626
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:18 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Iemand vandaag toevallig nog op Zandvoort gelopen?

Heb de 16 gelopen en normaal zou dat prima onder 1,5 uur kunnen, maar dat zand geeft echt de nekslag. Een klein strookje hard zand en als je wilde inhalen moest dat via mul zand. Kwam scheel kijkend de streep over _O-
Ja ik. Was inderdaad net hoogwater geweest. En vergeet de strand afgang niet.
pi_204262713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 10:31 schreef Zwabberhark het volgende:
De taperweken zijn begonnen. Conditioneel gezien beter dan ooit, maar ik loop al 1,5 week met pijn in de iliopsoas. Zeker de eerste paar stappen lijk ik wel 80.
Ik heb discussie met mijn mede Rotterdam-lopers over of de huidige (gunstige) weersvoorspelling voor 10 april al iets zegt of niet.. wat zeg jij?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204263297
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik heb discussie met mijn mede Rotterdam-lopers over of de huidige (gunstige) weersvoorspelling voor 10 april al iets zegt of niet.. wat zeg jij?
Ik bekijk 2x per dag de computerberekeningen en zie dat de nieuwe berekeningen steeds iets warmer aan het worden zijn. Nog wel een grote onzekerheid qua temperatuur. Een maximumtemperatuur van 9°C is net zo waarschijnlijk als 17°C voor 10 april, op dit moment. Qua regen lijkt het wel goed te zitten, er valt niets of heel weinig. Wat mij wel opvalt: er wordt steeds windkracht 4 verwacht. Dat is wel fors.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zwabberhark op 29-03-2022 18:19:31 ]
pi_204264552
Rotterdam is voor nu niet voorspelbaar.

Voor nu lijkt het te liggen in een periode met wisselvallig weer, maar dat kan nog wel omslaan.
Whatever...
pi_204265187
Bewolking en een graad of 11 zou ideaal zijn. Al zal dat ook voor minder publiek zorgen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204266151
Een 10km gedaan in een nieuw record van 50:42 (was 52:29).

Die Puma Velocity Nitro 2 maken kennelijk een groot verschil.

Het gaat sowieso erg lekker de laatste tijd. Zit te denken om eens een rustige 12km te gaan doen.
pi_204266998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:16 schreef kalinhos het volgende:
Bewolking en een graad of 11 zou ideaal zijn. Al zal dat ook voor minder publiek zorgen.
Dat denk ik niet.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 22:02:01 #80
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204267209
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:16 schreef kalinhos het volgende:
Bewolking en een graad of 11 zou ideaal zijn. Al zal dat ook voor minder publiek zorgen.
Dat valt in Rotterdam wel mee. In Amsterdam zouden de straten leeg zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204267656
Dat het wisselvallig is in de week naar Rotterdam is alleen maar gunstig wat mij betreft, lekker veel zuurstof in de lucht :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204273466
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:14 schreef Nober het volgende:
Een 10km gedaan in een nieuw record van 50:42 (was 52:29).

Die Puma Velocity Nitro 2 maken kennelijk een groot verschil.

Het gaat sowieso erg lekker de laatste tijd. Zit te denken om eens een rustige 12km te gaan doen.
Ligt het dan aan de schoenen, of aan dat het zo lekker gaat de laatste tijd? ;)
pi_204274528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat het wisselvallig is in de week naar Rotterdam is alleen maar gunstig wat mij betreft, lekker veel zuurstof in de lucht :)
Er zit eigenlijk altijd 21% zuurstof in de lucht.
  woensdag 30 maart 2022 @ 20:42:21 #84
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204277708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 16:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Er zit eigenlijk altijd 21% zuurstof in de lucht.
op ons top-nivo kan een fluctuatie van hondersten van een procent PR's doen sneuvelen.....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204281630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 16:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Er zit eigenlijk altijd 21% zuurstof in de lucht.
Laat ik het anders quoten:

Verder spoelt de regen fijn stof en andere schadelijke stoffen weg en er stroomt bij een regenbui lucht uit de bovenste luchtlagen naar beneden. Veel mensen hebben daardoor terecht de indruk dat de lucht die ze inademen wat zuiverder is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:16:04 #86
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_204282587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:34 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een weer. Duurloopje van 15km gedaan. Vond het zelfs al wel wat warm. En had echt dorst aan het einde.

De winter is echt voorbij!
Winter gaat weer beginnen!!
pi_204282770
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:16 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Winter gaat weer beginnen!!
Ik heb het gemerkt. Heb maar weer een jasje aangetrokken daarnet. Moest voor een rondje herstel, dus langzaam. de handschoenen waren geen overbodige luxe.
Whatever...
pi_204283034
Hopelijk lukt t nog een rondje te lopen voordat de sneeuw begint. Anders is t jammer, dan volgende week nog 2-3 korte 5km stukkies
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204283802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 14:58 schreef Levitas het volgende:

[..]
Ligt het dan aan de schoenen, of aan dat het zo lekker gaat de laatste tijd? ;)
Ik denk beide.

Ik doe qua eten en drinken al heel lang vrijwel hetzelfde maar ik ga nu om de dag hardlopen.

Inmiddels 342km gelopen in drie maanden.
pi_204283877
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:47 schreef kalinhos het volgende:
Hopelijk lukt t nog een rondje te lopen voordat de sneeuw begint. Anders is t jammer, dan volgende week nog 2-3 korte 5km stukkies
Het gaat toch niet zodanig sneeuwen dat je niet kan lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204284590
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het gaat toch niet zodanig sneeuwen dat je niet kan lopen?
Nou ja ik verwacht niet dat we ingesneeuwd raken nee maar met gladheid etc vind ik t leuke er wel vanaf :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204284611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nou ja ik verwacht niet dat we ingesneeuwd raken nee maar met gladheid etc vind ik t leuke er wel vanaf :7
Alleen een beetje sneeuw, daar wordt het echt niet megaglad van hoor. het gaat ook echt geen uren blijven liggen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 31 maart 2022 @ 16:20:39 #93
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204284962
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nou ja ik verwacht niet dat we ingesneeuwd raken nee maar met gladheid etc vind ik t leuke er wel vanaf :7
Gewoon doen wat goed voelt, het zou zonde zijn om nu nog geblesseerd te raken en de marathon te missen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204285028
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gewoon doen wat goed voelt, het zou zonde zijn om nu nog geblesseerd te raken en de marathon te missen.
Dat is ook zo! Zal ook per plek verschillen, hier is het tot nu toe alleen wat koude regen met hier en daar een hagelsteentje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204285895
Gekke vraag maar hoe zit t met de houdbaarheid van gelletjes? Kzou denken dit zit vol suiker, dit kan je begraven en als de archeologen van 2462 dit opgraven kunnen ze het nog gewoon opeten zonder problemen. Het viel me namelijk opndat er wel een houdbaarheidsdatum van april 20 en september 21 op de gelletjes zat die k toevallig vd week terugvond
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204286128
Nou, mijn dubbele donderdag zit er weer op, deze weken wel veel kortere loopjes dan eerst. Geen last van gladheid, wel steenkoude handen. En de maand afgesloten met 380 loopkilometers, dat is wel een nieuw recordje! En ook nog 670 op de fiets inclusief wwv..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204286137
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:01 schreef kalinhos het volgende:
Gekke vraag maar hoe zit t met de houdbaarheid van gelletjes? Kzou denken dit zit vol suiker, dit kan je begraven en als de archeologen van 2462 dit opgraven kunnen ze het nog gewoon opeten zonder problemen. Het viel me namelijk opndat er wel een houdbaarheidsdatum van april 20 en september 21 op de gelletjes zat die k toevallig vd week terugvond
Kan meestal nog wel, soms wordt de structuur wel wat minder..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204289042
Jullie hadden gelijk, bleek toch nog uitstekend weer om ff een klein uurtje te gaan lopen. Wel koud maar met handschoenen en lange mouwen prima te doen. Ook nog ff langs de runnersworld geweest en toch nog maar nieuwe schoenen gekocht(Brooks, waren mn vorige ook en heeft een versteviging om te voorkomen dat mn voet steeds naar binnen klapt), loopt gelijk stuk prettiger en 0 last.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:32:19 #99
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204289128
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:01 schreef kalinhos het volgende:
Gekke vraag maar hoe zit t met de houdbaarheid van gelletjes? Kzou denken dit zit vol suiker, dit kan je begraven en als de archeologen van 2462 dit opgraven kunnen ze het nog gewoon opeten zonder problemen. Het viel me namelijk opndat er wel een houdbaarheidsdatum van april 20 en september 21 op de gelletjes zat die k toevallig vd week terugvond
Als je ze gewoon op een koele plaats bewaard hebt kan dat wel, onlangs nog eentje van begin 2019 op tijdens een duurloop.

Hier gelukkig geen sneeuw en zelfs droog een rondje kunnen doen. Nog 5 keer lopen en dan is het tijd voor de tweede Rotterdam marathon in 6 maanden tijd. :P
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:37:49 #100
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204289193
Ik ga mn loopje toch maar morgen doen. Harde wind en natte sneeuw sla ik liever over. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204294159
Na pa dagen verkouden vanochtend positieve zelftest. Nog even uitslag van GGD afwachten, maar kans is groot dat ik Corona heb.

Komt nooit goed uit, maar nu wel heel slecht met nog 9 dagen tot de marathon.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:30:46 #102
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204294209
Pff, das inderdaad wel heel zuur.
Hopelijk heb je niet teveel klachten en terugval in conditie (viel bij bijvoorbeeld erg mee). In theorie in ieder geval wel genoeg dagen om klachtenvrij te kunnen starten.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Forum Admin vrijdag 1 april 2022 @ 13:56:33 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204294485
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:26 schreef Voccar het volgende:
Na pa dagen verkouden vanochtend positieve zelftest. Nog even uitslag van GGD afwachten, maar kans is groot dat ik Corona heb.

Komt nooit goed uit, maar nu wel heel slecht met nog 9 dagen tot de marathon.
Bummer, het is lastig te voorspellen hoe het bij een ieder verloopt. Mijn advies zou zijn hou de komende dagen je rusthartslag in de gaten. Op zich heb je je trainingen in je broekzak zitten en ben je aan het taperen. Misschien ook een sportarts raadplegen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204295267
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:26 schreef Voccar het volgende:
Na pa dagen verkouden vanochtend positieve zelftest. Nog even uitslag van GGD afwachten, maar kans is groot dat ik Corona heb.

Komt nooit goed uit, maar nu wel heel slecht met nog 9 dagen tot de marathon.
Shit zeg :o
Ik ben geen arts, maar ik zou inderdaad pas besluiten dat je de marathon kunt lopen als je echt goedkeuring hebt van de sportarts. Als je toch nog een restje ziekte hebt en daardoor permanente hartschade oploopt door zo'n intensieve inspanning ben je veel verder van huis, er komen wel weer nieuwe marathons..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204296624
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:01 schreef kalinhos het volgende:
Gekke vraag maar hoe zit t met de houdbaarheid van gelletjes? Kzou denken dit zit vol suiker, dit kan je begraven en als de archeologen van 2462 dit opgraven kunnen ze het nog gewoon opeten zonder problemen. Het viel me namelijk opndat er wel een houdbaarheidsdatum van april 20 en september 21 op de gelletjes zat die k toevallig vd week terugvond
Kan prima! Ik had vorig jaar een doos van 30 SIS gels besteld met een korte THT tot mei 21 voor een mooie prijs (25 euro geloof ik) en had hier nog een aantal van over.
Deze gebruikt bij mijn lange duurlopen op zondag en was nog gewoon hetzelfde.
Toevallig gister bij dezelfde webshop weer een doos van 30 besteld met een THT van juni 22, kreeg ze net binnen maar het is toch gewoon februari 23 :P
pi_204296835
Iemand overigens enig idee hoe vol die bekertjes met sportdrank ongeveer zitten bij de verzorgingsposten?
Ik ga nu uit van 150 ml, dus dat er (1,5 * 8g) = 12g koolhydraten in zo'n bekertje zitten.
Klopt dat een beetje?
Ik ben namelijk een beetje aan het rekenen met wanneer ik een gelletje moet nemen enzo :)

Het plan is nu op 5-10-15-20-25-30-35-40 km een bekertje sportdrank en op 6-12-18-24-30-36 km een SIS gelletje met 22g koolhydraten per stuk.
Dan kom ik op zo'n 68g koolhydraten per uur (mijn streeftijd is 3:30).
Ben 88 kg en 195 cm.

Tips en adviezen zijn ook welkom :P
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:56:34 #107
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204298581
Hehe, je neemt het in ieder geval serieuzer dan ik. Mijn tactiek is ongeveer elke 10 km een gelletje nemen (met extra mocht ik honger krijgen) en tussendoor sportdrank of water pakken bij een post. :’)
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:47:01 #108
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_204299149
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:19 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand overigens enig idee hoe vol die bekertjes met sportdrank ongeveer zitten bij de verzorgingsposten?
Ik ga nu uit van 150 ml, dus dat er (1,5 * 8g) = 12g koolhydraten in zo'n bekertje zitten.
Klopt dat een beetje?
Ik ben namelijk een beetje aan het rekenen met wanneer ik een gelletje moet nemen enzo :)

Het plan is nu op 5-10-15-20-25-30-35-40 km een bekertje sportdrank en op 6-12-18-24-30-36 km een SIS gelletje met 22g koolhydraten per stuk.
Dan kom ik op zo'n 68g koolhydraten per uur (mijn streeftijd is 3:30).
Ben 88 kg en 195 cm.

Tips en adviezen zijn ook welkom :P
Ik weet niet waar je gaat lopen, maar lang niet alle drinkposten hebben sportdrank. Sommige hebben alleen water. Anderen hebben fruit etc.
Je kan het beste gewoon uitgaan van wat je zelf mee kan sjouwen en daarmee rekenen en dan hopen dat je drinkposten met sportdrank zo nuttig mogelijk kan inpassen dan erop rekenen dat je sportdrank krijgt.

Overigens, de TT heeft het niet lang volgehouden, het sneeuwt! Ben blij dat ik even niet mag hardlopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_204299228
Ik heb vanavond voor het donker werd lekker nog 12 km door de polder gerend. Het was wel frisjes maar ik heb het alleen de eerste tien minuten koud gehad. Dat is ook mijn vuistregel: de eerste tien minuten net te koud, dan is het de rest van de loopronde goed. ^O^
pi_204300814
Ik doe 10 april ook mee aan de marathon van Rotterdam, ik ga vanuit Belgie sochtens vertrekken, is er op de dag van de marathon nog genoeg plaats op de P+R? Ik zie dat P+R Kralingse zoom een optie is (1700 plaatsen en overstappen op metro) of staat deze dag op de dag zelf vol? iemand ervaring of alternatieven?
pi_204301324
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:53 schreef ehouse het volgende:
Ik doe 10 april ook mee aan de marathon van Rotterdam, ik ga vanuit Belgie sochtens vertrekken, is er op de dag van de marathon nog genoeg plaats op de P+R? Ik zie dat P+R Kralingse zoom een optie is (1700 plaatsen en overstappen op metro) of staat deze dag op de dag zelf vol? iemand ervaring of alternatieven?
Meeste mensen gaan met het OV denk ik dus kdenkndat Kralingse Zoom prima optie is.

P+R Slinge is ook vrij groot maar omdat de marathon daar praktisch doorheen komt weet ik eigenlijk niet oftie open is.

Als je toch vanuit België komt zou je ook nog kunnen overwegen gratis te parkeren op bv Barendrecht en vanaf daar de sprinter naar Rotterdam Centraal pakken(13 minuten of 11 naar Blaak).

Kheb eigenlijk geen idee hoe het zit qua omkleden en spullen achterlaten maar dat weten anderen vast wel

[ Bericht 11% gewijzigd door kalinhos op 01-04-2022 23:51:23 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204301354
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:37 schreef BOKA het volgende:
Ik ga mn loopje toch maar morgen doen. Harde wind en natte sneeuw sla ik liever over. :P
Mietje :P grapje toch
Hier juist het tegenovergestelde. Ben in Mexico op vakantie en gisteren om 6:00 klaarwakker door de jetlag. Blij dat ik m'n schoenen etc. mee heb genomen. Mooi een half uurtje gelopen voordat het warm werd (was alsnog 26 graden maargoed, wil mensen ook weer niet te jaloers maken)

[ Bericht 0% gewijzigd door Levitas op 02-04-2022 00:04:48 ]
pi_204301472
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 19:56 schreef BOKA het volgende:
Hehe, je neemt het in ieder geval serieuzer dan ik. Mijn tactiek is ongeveer elke 10 km een gelletje nemen (met extra mocht ik honger krijgen) en tussendoor sportdrank of water pakken bij een post. :’)
Ja ik ga proberen om dat hongergevoel in ieder geval voor te zijn, daarom adviseert men 60-90 gram koolhydraten per uur ongeveer, beetje afhankelijk van je gewicht.

quote:
Ik weet niet waar je gaat lopen, maar lang niet alle drinkposten hebben sportdrank. Sommige hebben alleen water. Anderen hebben fruit etc.
Je kan het beste gewoon uitgaan van wat je zelf mee kan sjouwen en daarmee rekenen en dan hopen dat je drinkposten met sportdrank zo nuttig mogelijk kan inpassen dan erop rekenen dat je sportdrank krijgt.

Overigens, de TT heeft het niet lang volgehouden, het sneeuwt! Ben blij dat ik even niet mag hardlopen.
Ik ga Rotterdam lopen op 10 april, daar hebben ze volgens de website wel iedere 5 km sportdrank:

"Tijdens de NN Marathon Rotterdam zullen verzorgingsposten met AA Drink-Iso Lemon (Isotone sportdrank) en water (beide in bekertjes) worden ingericht (5 km, 10 km, 15 km, 20 km, 25 km, 30 km, 35 km en 40 km)."
pi_204302353
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:19 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand overigens enig idee hoe vol die bekertjes met sportdrank ongeveer zitten bij de verzorgingsposten?
Ik ga nu uit van 150 ml, dus dat er (1,5 * 8g) = 12g koolhydraten in zo'n bekertje zitten.
Klopt dat een beetje?
Ik ben namelijk een beetje aan het rekenen met wanneer ik een gelletje moet nemen enzo :)

Het plan is nu op 5-10-15-20-25-30-35-40 km een bekertje sportdrank en op 6-12-18-24-30-36 km een SIS gelletje met 22g koolhydraten per stuk.
Dan kom ik op zo'n 68g koolhydraten per uur (mijn streeftijd is 3:30).
Ben 88 kg en 195 cm.

Tips en adviezen zijn ook welkom :P
Het is al helemaal top dat je zo’n plan hebt! 68 gram per uur is wel echt veel, heb je geoefend of je maag dat aankan? Zo ja dan natuurlijk top, denk dat je wel ongeveer gelijk hebt met de bekertjes, al zal je er vast ook wel eentje missen of zal er wat overheen klotsen. Maar goed je hebt dan ook wel marge, stel je krijgt ‘maar’ 50 gram khd binnen per uur dan vul je alsnog wel een groot deel aan. Je kunt ook nog overwegen om ergens op een rustige plek iemand neer te zetten die je een bidon aangeeft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 2 april 2022 @ 08:02:48 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204302422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 10:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Had ik dat geweten!
Hoe vond Mr Q het?
Hopeloos late reactie, maar het ging. Verder geen superlatieven. Is (ook) beetje uit zijn hardloopdoen :D

MAAR het ziet ernaar uit dat onze Maxer de eer gaat redden dit voorjaar tijdens de kidsrun zaterdag in Rotterdam O+
pi_204302463
Eerste marathondroom nachtmerrie gehad. Dat je na 1km tot de conclusie komt dat je én in de verkeerde richting loopt én op blote voeten :')
pi_204302575
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:16 schreef NightDancert het volgende:
Eerste marathondroom nachtmerrie gehad. Dat je na 1km tot de conclusie komt dat je én in de verkeerde richting loopt én op blote voeten :')
:D

Ik ook al vd week, spullen niet bij me en de eerste 3 startwaves al gemist
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 2 april 2022 @ 10:07:21 #118
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204303202
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:16 schreef NightDancert het volgende:
Eerste marathondroom nachtmerrie gehad. Dat je na 1km tot de conclusie komt dat je én in de verkeerde richting loopt én op blote voeten :')
Hoort erbij denk ik, ik droomde dat ik bij de start van de 10 stond.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204303256
Leuk al die tapercrazy berichten :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204303341
Startwave 3 it is, nog een weekje *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204303523
Startwave 3 op de 10 km hier w/

Heb totaal geen voorbereiding gehad (en een matige conditie) dankzij corona, maar ik ga er gewoon voor. Heb tenslotte 80 minuten om te genieten van de Rotterdamse Skyline vanaf de rand van de Kralingse Plas :')
pi_204304074
Wat een onmogelijk verwarrend weer zeg :s ik dacht t-shirt en lange broek, prima. Eerste stuk wind mee was dat veel te warm, zweette me kapot, maar toen ik draaide en de wind opzij en later tegen kreeg was het echt ijskoud, 40 minuten met kippenvel gerend.. Deze temperatuur mag op zich wel volgende week maar dan zonder die nare harde wind!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204304379
De wind is echt zuur ja!

Ik heb volgend weekend opleiding op 10 minuten loopafstand van de Coolsingel. Gok dus dat ik ergens in een pauze nog wel even een kijkje kom nemen bij de finish.
pi_204304531
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2022 10:07 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Hoort erbij denk ik, ik droomde dat ik bij de start van de 10 stond.
Dat is niet zo erg, andersom is vervelender :P
pi_204305199
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een onmogelijk verwarrend weer zeg :s ik dacht t-shirt en lange broek, prima. Eerste stuk wind mee was dat veel te warm, zweette me kapot, maar toen ik draaide en de wind opzij en later tegen kreeg was het echt ijskoud, 40 minuten met kippenvel gerend.. Deze temperatuur mag op zich wel volgende week maar dan zonder die nare harde wind!
Gisteren een muts en handschoenen aan gedaan. En een goretex jasje. Koperen wat een koude wind. Vandaag iets minder koud, maar voor morgen ben ik nu al aan het twijfelen wat admire trekken…
Whatever...
pi_204305342
Ik heb me ingeschreven voor een survivalrun op 19 juni. Nu al zin in. M'n hele club gaat *G*

Nu is er alleen 26 juni óók een leuke run. En 2 juli ook.

Qua soort inspanning: ik ben meestal ca 2 uur onderweg, het voelt minder intens dan 2 uur aan een stuk rennen omdat je ook moet klimmen en dus je hele lijf wat evenwichtiger belast.

@wyccie is geloof ik expert in veel wedstrijden lopen.

Zal ik het doen, die drie runs in drie weken? :D :D
pi_204313460
Ik heet geen wyccie: maar ja. Gewoon doen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 08:23:21 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_204314983
Gewoon doen, maar wel je hoofddoel uitkiezen :) dus één van de drie volle bak gaan, de andere twee voor de fun
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_204315798
Lijkt me ook dat dat prima kan, het is niet alsof je 2 uur nonstop over het asfalt aan het stampen bent. Hoe het zit met de spierpijn van de survival onderdelen kan ik natuurlijk geen uitspraken over doen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204322273
En vandaag had ik het warm! Te warm aangekleed, veel minder wind dan gedacht en zon.

Hoe gaat het met taperen voor Rotterdam allemaal?
Whatever...
pi_204322340
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:08 schreef Spanky78 het volgende:
En vandaag had ik het warm! Te warm aangekleed, veel minder wind dan gedacht en zon.

Hoe gaat het met taperen voor Rotterdam allemaal?
Vandaag had ik nog een laatste relatief lange duurloop van 20km, maar met slechts de helft in de benen van wat er in de afgelopen weken op maandag tm zaterdag werd gelopen. Je merkt dan hoe veel frisser je benen aanvoelen. Volgende week is alleen wat bezigheidstherapie om het lijf in beweging te houden en dan hoop ik dat de benen nog frisser aanvoelen op zondag.
  zondag 3 april 2022 @ 20:58:16 #132
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204322964
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:08 schreef Spanky78 het volgende:
En vandaag had ik het warm! Te warm aangekleed, veel minder wind dan gedacht en zon.

Hoe gaat het met taperen voor Rotterdam allemaal?
Niet helemaal zoals gehoopt. Afgelopen week ongeveer de helft gelopen van wat ik gemiddeld voor de taper liep en toch voelen mijn benen na het rondje van vandaag slechter dan na de 30 van Lansingerland 2 weken terug.

Ik begin al voorzichtig rekening te houden met een DNF-scenario.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204323032
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 20:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Niet helemaal zoals gehoopt. Afgelopen week ongeveer de helft gelopen van wat ik gemiddeld voor de taper liep en toch voelen mijn benen na het rondje van vandaag slechter dan na de 30 van Lansingerland 2 weken terug.

Ik begin al voorzichtig rekening te houden met een DNF-scenario.
Nee joh! Dat zijn gewoon de zenuwen in combinatie met je verwachtingen, na de Lansingerland had je niet gedacht frisse benen te hebben dus dan valt het in verhouding altijd mee, nu verwacht je dat wel en dan valt het altijd tegen. Als je gewoon al je trainingen goed gedaan hebt moet je daar nu echt op vertrouwen, en al die negatieve gedachten op een taxi zetten en uitzwaaien!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 3 april 2022 @ 21:26:25 #134
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_204323382
Hier is afgelopen weekend de wintertijd weer ingegaan....weer de lampjes op en om :'(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_204327049
Na een klote verloop van de marathon training en m'n mentale probleem over het afwikkelen van m'n voet ga ik dan toch maar de kwart lopen. Beter iets dan niets.

Het wordt koud, regenachtig en om 9u starten, maar die medaille neem ik verdomme mee. Een klein pleistertje op de wond.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204327070
Even aankijken de komende dagen wat zondag gaat brengen qua weer. Als het 8-10 graden wordt en droog durf ik het wel aan in korte broek te starten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204327492
Ideale marathontemperatuur!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204327747
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ideale marathontemperatuur!
Dat wel, hopelijk blijft de wind en regen achterwege.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204329035
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 20:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Niet helemaal zoals gehoopt. Afgelopen week ongeveer de helft gelopen van wat ik gemiddeld voor de taper liep en toch voelen mijn benen na het rondje van vandaag slechter dan na de 30 van Lansingerland 2 weken terug.

Ik begin al voorzichtig rekening te houden met een DNF-scenario.
Laat de taper en je lichaam zijn werk doen. Het komt vast goed!
Whatever...
  Forum Admin maandag 4 april 2022 @ 16:29:34 #140
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204329680
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 20:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Niet helemaal zoals gehoopt. Afgelopen week ongeveer de helft gelopen van wat ik gemiddeld voor de taper liep en toch voelen mijn benen na het rondje van vandaag slechter dan na de 30 van Lansingerland 2 weken terug.

Ik begin al voorzichtig rekening te houden met een DNF-scenario.
Ik zit ook op het schema 'we zien wel waar het schip strandt'. Rustig van start en lopen op de aanmoedigingen is mijn tactiek, pijn doet het toch wel en moe worden ook.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204329768
Het ziet er naar uit dat ik er ook niet onderuit kom gezien het weer er gunstig voor staat én dat ik nog steeds vrij van griep of covid ben. Maar eens een startnummer kopen deze week *O*

Ik ging met de Marathon van Eindhoven compleet op een hoop na 32 km. En mijn doel is nu slechts om dat niet te herhalen. Ga dus significant rustiger starten dan dat ik eigenlijk zou moeten kunnen. En nog meer drinken ga ik. Kijken wat er dan na het Kralingse Bos nog in zit.

Meer genieten dan kapot gaan wordt het devies, al doet het na 30 km sowieso toch wel pijn natuurlijk.
Zin in.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204331351
Wauw, je voelt bij het lezen van alle reacties gewoon de spanning wat betreft ieders voorbereidingen voor de marathon van Rotterdam.

Ik ben zelf nog maar een beginnend loper, al heb ik altijd wel een redelijke conditie gehad vanwege voetbal. Nu ongeveer 10 maanden bezig, na zo'n 40 kilo te zijn afgevallen. In de herfst vorig jaar heb ik mijn eerste 10km gelopen en gisteren liep ik in Berlijn mijn allereerste halve marathon ooit.

Had eigenlijk de CPC loop op de planning, maar die ging dus helaas niet door begin maart. Maar omdat ik er toch wel goed voor getraind had werd Berlijn de nieuwe uitdaging. En wat een ervaring. Volgens mij bijna 30.000 deelnemers, heel veel publiek langs de kant, een schitterend parcours. En ook nog in zo'n geweldige stad.

Ik had wel wat aandachtspuntjes, sowieso was het pas mijn tweede officiële wedstrijd. Die eerste vorig jaar was een 5km run in de stad hier. Omdat ik niet wist wat ik moest verwachten super nerveus. Niet kunnen ontbijten, hooguit wat drinken. En ook al was het maar 5km, te snel van start en na 3 km doodop en snakken naar de finish.

Was al op tijd op het terrein, want ja ook hier weet je niet wat je met die drukte moet verwachten. Maar wat was het fris. Er stond een vaal zonnetje rond 09.30 uur, maar als die verdween was het waterkoud. Er viel zelfs wat sneeuw. Maar vreemd genoeg trok het daarna weer wat open en kwam de zon weer. Ik had een trui aan, maar heb die daarna toch maar omgeruild voor het loopjack waar ik doorgaans mee loop. Voelde toch wat fijner.

Ook met de zenuwen ging het goed dit keer. Al merkte ik opnieuw dat ik gewoon te weinig had gegeten. Sowieso in de ochtend, maar ook de dagen vantevoren. Zal toch een beetje de spanning zijn geweest. Ik had tegen iedereen gezegd die het vroeg dat ik wel een tijd in gedachten had, maar mezelf niet op een eindtijd wilde vastpinnen. Dat ik er ook van wilde genieten en niet wilde balen als ik er bijvoorbeeld twee minuten langer over doe dan gepland. Maar vanuit de trainingen wist ik dat als alles meezat een tijd van 2 uur haalbaar moest zijn.

Ik weet dat je dan 5:41 m/km moet lopen. Het plan was om de eerste 10 km een buffer op te bouwen, daarna 6 km op een rustiger tempo (zonder daarbij heel veel tijd in te leveren) en dan de laatste 5 km weer het tempo wat aan te zetten richting de finish. Eigenlijk ging alles goed, maar die versnelling in de laatste 5 km had ik niet meer in de benen. Sterker nog, ik leverde wel wat tijd in door de drinkpauzes tussen km 10 en 15, en echt versnellen ging al helemaal niet meer die laatste kilometers. Doordat ik minder gegeten had werd het afzien de laatste kilometers.

Volgens Garmin redde ik de halve marathon onder de twee uur, maar omdat je natuurlijk niet de ideale lijn vasthoudt (zeker in het begin als je je een weg baant door de deelnemers) wist ik pas bij het graveren van de medaille wat mijn exacte eindtijd was. Dat zou erom spannen, dat had ik onderweg al wel uitgerekend. Het is uiteindelijk 2 uur en 29 seconden geworden.

Meer dan tevreden hoor met de tijd, en ik weet dat er nog progressie in zit, want vanaf 10km kwam de klad erin, en vanaf km 16-17 was het afzien. Dus daar valt nog winst te behalen. Maar ik heb genoten en het voelde als een overwinning, dat ik iets gedaan heb wat ik eigenlijk nooit voor mogelijk had gehouden.
pi_204332778
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:00 schreef Fargo het volgende:
Wauw, je voelt bij het lezen van alle reacties gewoon de spanning wat betreft ieders voorbereidingen voor de marathon van Rotterdam.

Ik ben zelf nog maar een beginnend loper, al heb ik altijd wel een redelijke conditie gehad vanwege voetbal. Nu ongeveer 10 maanden bezig, na zo'n 40 kilo te zijn afgevallen. In de herfst vorig jaar heb ik mijn eerste 10km gelopen en gisteren liep ik in Berlijn mijn allereerste halve marathon ooit.

Had eigenlijk de CPC loop op de planning, maar die ging dus helaas niet door begin maart. Maar omdat ik er toch wel goed voor getraind had werd Berlijn de nieuwe uitdaging. En wat een ervaring. Volgens mij bijna 30.000 deelnemers, heel veel publiek langs de kant, een schitterend parcours. En ook nog in zo'n geweldige stad.

Ik had wel wat aandachtspuntjes, sowieso was het pas mijn tweede officiële wedstrijd. Die eerste vorig jaar was een 5km run in de stad hier. Omdat ik niet wist wat ik moest verwachten super nerveus. Niet kunnen ontbijten, hooguit wat drinken. En ook al was het maar 5km, te snel van start en na 3 km doodop en snakken naar de finish.

Was al op tijd op het terrein, want ja ook hier weet je niet wat je met die drukte moet verwachten. Maar wat was het fris. Er stond een vaal zonnetje rond 09.30 uur, maar als die verdween was het waterkoud. Er viel zelfs wat sneeuw. Maar vreemd genoeg trok het daarna weer wat open en kwam de zon weer. Ik had een trui aan, maar heb die daarna toch maar omgeruild voor het loopjack waar ik doorgaans mee loop. Voelde toch wat fijner.

Ook met de zenuwen ging het goed dit keer. Al merkte ik opnieuw dat ik gewoon te weinig had gegeten. Sowieso in de ochtend, maar ook de dagen vantevoren. Zal toch een beetje de spanning zijn geweest. Ik had tegen iedereen gezegd die het vroeg dat ik wel een tijd in gedachten had, maar mezelf niet op een eindtijd wilde vastpinnen. Dat ik er ook van wilde genieten en niet wilde balen als ik er bijvoorbeeld twee minuten langer over doe dan gepland. Maar vanuit de trainingen wist ik dat als alles meezat een tijd van 2 uur haalbaar moest zijn.

Ik weet dat je dan 5:41 m/km moet lopen. Het plan was om de eerste 10 km een buffer op te bouwen, daarna 6 km op een rustiger tempo (zonder daarbij heel veel tijd in te leveren) en dan de laatste 5 km weer het tempo wat aan te zetten richting de finish. Eigenlijk ging alles goed, maar die versnelling in de laatste 5 km had ik niet meer in de benen. Sterker nog, ik leverde wel wat tijd in door de drinkpauzes tussen km 10 en 15, en echt versnellen ging al helemaal niet meer die laatste kilometers. Doordat ik minder gegeten had werd het afzien de laatste kilometers.

Volgens Garmin redde ik de halve marathon onder de twee uur, maar omdat je natuurlijk niet de ideale lijn vasthoudt (zeker in het begin als je je een weg baant door de deelnemers) wist ik pas bij het graveren van de medaille wat mijn exacte eindtijd was. Dat zou erom spannen, dat had ik onderweg al wel uitgerekend. Het is uiteindelijk 2 uur en 29 seconden geworden.

Meer dan tevreden hoor met de tijd, en ik weet dat er nog progressie in zit, want vanaf 10km kwam de klad erin, en vanaf km 16-17 was het afzien. Dus daar valt nog winst te behalen. Maar ik heb genoten en het voelde als een overwinning, dat ik iets gedaan heb wat ik eigenlijk nooit voor mogelijk had gehouden.
Wat een prachtig debuut! Dit soort verhalen vind ik echt het meest fantastische van dit topic, mensen die beginnen en zichzelf dan op zo'n manier steeds verbazen en overtreffen! Jammer van die 29 seconden maar ja, er moet wat overblijven om naar te streven toch ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204332973
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 20:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat een prachtig debuut! Dit soort verhalen vind ik echt het meest fantastische van dit topic, mensen die beginnen en zichzelf dan op zo'n manier steeds verbazen en overtreffen! Jammer van die 29 seconden maar ja, er moet wat overblijven om naar te streven toch ;)
Zeker weten. Een maand terug had ik dit voor mezelf echt als doel gesteld, maar dan wist ik dat ALLES mee moest zitten. Nu gewoon supertrots en ik weet dat die extra tijd komt door de zenuwen en het niet volgen van die ideale lijn door de drukte in het begin. Maar wat een geweldige ervaring was het.

Op naar het volgende avontuur, al moet dat nog uitgekozen worden.
  maandag 4 april 2022 @ 21:01:42 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204333226
Ook hier het lopen weer opgepakt, na verschillende blessures de afgelopen jaren. Gisteren weer meegelopen bij de lokale loopgroep, in een (her)beginnersgroep. Onder begeleiding weer opbouwen, met een stok achter de deur in de vorm van andere lopers, naar een 5km. Van daaruit verder richting de 10km voor diegene die dat willen en daarna overstappen naar 1 van de bestaande vaste groepen. Hopelijk weer in mijn "oude" groep, waar ik tot 3 jaar terug in liep.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_204333235
Wat een weer. -O-
pi_204334996
Ja mooi om die spanningen voor de marathon hier te lezen. Zeer vermakelijk!
pi_204335250
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 19:00 schreef Fargo het volgende:Maar vanuit de trainingen wist ik dat als alles meezat een tijd van 2 uur haalbaar moest zijn.

Het is uiteindelijk 2 uur en 29 seconden geworden.
Als je maar een halve minuut boven de tijd zit die je best case scenario zou zijn heb je echt meer dan prima gelopen.
pi_204335634
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:02 schreef Nober het volgende:
Wat een weer. -O-
Zondag ziet er echter steeds beter uit *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204335869
Het lijkt zondag perfect loopweer te worden, tegen alle tradities van de Rotterdam Marathon in!! Ik heb nu dus een k*tsmoesje minder waarom het allemaal zal mislukken -O-

Ik hoop zondag net op tijd af te zijn van enkele pijntjes waar ik nu al 2,5 week mee tob, d.w.z. een lading spieren/pezen/aanhechtingen in het heup/buikspiergebied. Ik heb er 36 km mee geduurloopt, dus ik weet in ieder geval val dat ik tot zover kan komen met deze pijn en bewegingshinder.

Toch was deze trainingscyclus beter dan 5 jaar geleden, toen ik mijn eerste marathon liep. Meer kilometers, hogere snelheden, een VO2max die 5 punten hoger ligt. Het was wel zwaar. Vooral mentaal. Als het bij jezelf wat moeizamer gaat is het net alsof de rest alleen maar makkelijker gaat lopen, waardoor het nóg zwaarder wordt. Het weer was soms wel hondsberoerd kansloos met storm en slagregens, dat hebben we zondag dan in ieder geval niet :)

Vrijdagochtend startnummer ophalen.
pi_204335888
Mag toch echt hopen dat het zondag beter weer is dan nu. Die wind is echt niet leuk :(
pi_204335897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:06 schreef Zwabberhark het volgende:
Het lijkt zondag perfect loopweer te worden, tegen alle tradities van de Rotterdam Marathon in!! Ik heb nu dus een k*tsmoesje minder waarom het allemaal zal mislukken -O-

Ik hoop zondag net op tijd af te zijn van enkele pijntjes waar ik nu al 2,5 week mee tob, d.w.z. een lading spieren/pezen/aanhechtingen in het heup/buikspiergebied. Ik heb er 36 km mee geduurloopt, dus ik weet in ieder geval val dat ik tot zover kan komen met deze pijn en bewegingshinder.

Toch was deze trainingscyclus beter dan 5 jaar geleden, toen ik mijn eerste marathon liep. Meer kilometers, hogere snelheden, een VO2max die 5 punten hoger ligt. Het was wel zwaar. Vooral mentaal. Als het bij jezelf wat moeizamer gaat is het net alsof de rest alleen maar makkelijker gaat lopen, waardoor het nóg zwaarder wordt. Het weer was soms wel hondsberoerd kansloos met storm en slagregens, dat hebben we zondag dan in ieder geval niet :)

Vrijdagochtend startnummer ophalen.
Zo herkenbaar. Afgelopen september Berlijn gelopen. Daar zoveel beter voor getraind (tenminste dat zegt mijn gevoel). 4 weken geleden ook nog eens een blessure in de voet gehad. Dit is toch wel een soort mentaal dingetje geworden.
pi_204335942
Hier even wat tegenslag: had het gisteravond opeens heel koud en een beetje spier-, hoofd- en keelpijn enzo.
Vroeg naar bed gegaan, maar vanmorgen helaas nog geen verbetering :(
Zit nu dus ziek thuis, ook ziekgemeld op werk uiteraard.
Corona zelftest is gelukkig wel negatief!
Hopelijk doen een paar dagen plat op de bank en gezond eten en veel slapen wonderen, lijkt me zo hard balen als ik zondag niet kan starten!
pi_204336657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:09 schreef linebear het volgende:
Mag toch echt hopen dat het zondag beter weer is dan nu. Die wind is echt niet leuk :(
Waarschijnlijk droog en een klein zonnetje, rond de start een graad of 6-7 oplopend naar 10 graden in de middag. Qua wind matig, maar iig niet zo sterk als vandaag en de komende dagen.

Ben zelf ook nog altijd aan het sukkelen met geïrriteerde pezen en banden rond de linkervoet/enkel, maar ik ben vastberaden zondag gewoon een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten (en dat is de marathon uitlopen) :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204336690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarschijnlijk droog en een klein zonnetje, rond de start een graad of 6-7 oplopend naar 10 graden in de middag. Qua wind matig, maar iig niet zo sterk als vandaag en de komende dagen.

Ben zelf ook nog altijd aan het sukkelen met geïrriteerde pezen en banden rond de linkervoet/enkel, maar ik ben vastberaden zondag gewoon een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten (en dat is de marathon uitlopen) :)
loop zelf al weken met compressiekousen en zooltjes in mijn schoenen. Maar het uitlopen, daar ga ik voor idd.

Heb nog te mooie plannen dit jaar om me nu kapot te lopen.
pi_204337061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:09 schreef linebear het volgende:
Mag toch echt hopen dat het zondag beter weer is dan nu. Die wind is echt niet leuk :(
Het lijkt best ok te worden. Gezien de te verwachten westenwind moet je tussen km 10 en 13 wel in een groepje schuilen ;)
pi_204337082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Het lijkt best ok te worden. Gezien de te verwachten westenwind moet je tussen km 10 en 13 wel in een groepje schuilen ;)
gaan we doen. Scheelt dat ik niet in het eerste startvak start, dus genoeg mensen om me heen ;)
pi_204337091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:23 schreef linebear het volgende:

[..]
gaan we doen. Scheelt dat ik niet in het eerste startvak start, dus genoeg mensen om me heen ;)
Op vrijwel elk niveau is wel een groepje te vinden, in ieder geval in de eerste 30 km. Daarna wil het nog wel eens een slagveld worden :P
pi_204337667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Het lijkt best ok te worden. Gezien de te verwachten westenwind moet je tussen km 10 en 13 wel in een groepje schuilen ;)
Een rotstuk dat Havenspoorpad?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204337907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een rotstuk dat Havenspoorpad?
Ja, dat saaie, eigenlijk te smalle stuk.
pi_204338943
Oh ik vond dat wel een heerlijk stuk eigenlijk vorig jaar :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204339017
Raar, maar kan me al de hele dag niet concentreren op het werk ;) zullen de spanningen wel zijn ;)
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:02:07 #163
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204339224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh ik vond dat wel een heerlijk stuk eigenlijk vorig jaar :D
Met jouw tempo heb je denk ik ook niet zo veel last van groepjes langzamere lopers. Als je daar niet je eigen tempo kan lopen dan is het wel een vervelend en gevoelsmatig erg lang stuk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204339531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh ik vond dat wel een heerlijk stuk eigenlijk vorig jaar :D
Als je wat verder naar voren loopt is het heerlijk lopen ja, in een enorme massa iets minder.
pi_204340115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Als je wat verder naar voren loopt is het heerlijk lopen ja, in een enorme massa iets minder.
Goed om te weten, dan probeer ik wat ruimte te pakken voor de bocht richting havenspoorpad komt :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204343078
Op dat pad is het vooral zaak om niet te gek te doen. Niet achterlijk inhalen, niet over het gras, gewoon rustigaan lopen. Zelfs als dat ietsje langzamer is dan je streeftempo. Je maakt daar meer kapot dan je er kan winnen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 5 april 2022 @ 23:16:22 #167
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204344735
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:58 schreef mosselmossel het volgende:
Op dat pad is het vooral zaak om niet te gek te doen. Niet achterlijk inhalen, niet over het gras, gewoon rustigaan lopen. Zelfs als dat ietsje langzamer is dan je streeftempo. Je maakt daar meer kapot dan je er kan winnen.
Zo heb ik mij bij mn eerste halve marathon een beetje over de kop gelopen, in het begin teveel inhalen over de stoep etc. Inmiddels geleerd om rustiger aan te doen. Wordt in Rotterdam dus ook mijn tactiek.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204345590
Ja, het is gewoon een klotepad. Ik snap dat ze het erin stoppen voor de snelle lopers maar voor de grote groep is het eigenlijk te smal. Dat is jammer, maar ga je er niet aan storen. Het is maar een paar kilometer. Doe rustig aan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204345796
Dat is toch net na Ahoy, toch?
pi_204345815
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:40 schreef mosselmossel het volgende:
Ja, het is gewoon een klotepad. Ik snap dat ze het erin stoppen voor de snelle lopers maar voor de grote groep is het eigenlijk te smal. Dat is jammer, maar ga je er niet aan storen. Het is maar een paar kilometer. Doe rustig aan.
Is/was bij de Tilburg Ten Miles ook altijd zo'n probleem. Na 2-3km liep je daar met duizenden mensen een fuik in met links een giga berm en rechts woonhuizen. Was niet veel breder dan 4 meter denk ik :')

Dit stuk bedoel ik: https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i16384!8i8192

[ Bericht 12% gewijzigd door Jor_Dii op 06-04-2022 08:39:35 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204345824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:23 schreef linebear het volgende:
Dat is toch net na Ahoy, toch?
Zoals ik kan zien is Ahoy tussen het 15 en 20km punt. Dat Havenspoorpad is vanaf 10km.

https://www.nnmarathonrotterdam.nl/media/9804/marathon_2022.pdf
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204345855
Ok, in 2014 de marathon gelopen. Helaas toen bij 25 km uit moeten stappen.
Kan me dat pad niet goed meer herinneren.
pi_204346178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:33 schreef linebear het volgende:
Ok, in 2014 de marathon gelopen. Helaas toen bij 25 km uit moeten stappen.
Kan me dat pad niet goed meer herinneren.
Dat kan wel kloppen. Toen zat het er namelijk nog niet in.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204346227
Volgens mij stond er vorig jaar een DJ in een camperbusje op dat pad. Dat was wel echt grappig omdat je daar zo vlak langsliep, en er stonden ook veel mensen die daar woonden vanuit hun tuin aan te moedigen. Maar het was inderdaad wel smal en her en der druk. Maar goed, zoals Mossel al zei, meestal is het alleen maar goed als je noodgedwongen een beetje rustig aan doet de eerste helft van de marathon ;)

Ik vond vooral het stuk bij uitkomen Kralingsebos tot aan de laatste kilometer nog echt wel ellendig lang duren en voor mijn gevoel ging het ook een beetje vals plat omhoog..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204350229
Zo leuk om de voorbereidingen te lezen en een beetje van de spanning mee te krijgen.

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen (na) zondag.

Hier was ik net lekker aan het opbouwen naar de 10km. Liep zo'n 3 a 4 dagen in de week. Echt genieten met lopen en geen klachten. En toen kwam corona, flink lang ziek van geweest en een paar weken niet kunnen lopen.
Nu met moeite weer rustig aan opbouwen. Baal er zo van dat ik nu met moeite 3 a 5 km loop. Kortademig echt niet normaal en klachten die ik eerder niet heb gehad tijdens lopen. Hoofdpijn, schouderpijn en ik let echt op of ik wel ontspannen loop. Hoop dat ik met 3x per week een rustige 3km nu te gaan lopen in conditie snel weer wat opbouw om daarna de kilometers.
pi_204353584
Iemand verlost van zijn startnummer, dus er is no way back!
Een nummer voor wave 2, maar ik ben meer een 4 uur - 4:15 uur loper. Zal ik dan in wave 3 of wave 4 starten?

Iemand tips? Ik ken de drukte in Rotterdam minder goed.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204353666
Ik ga hopelijk morgenmiddag weer hardlopen. Voorspelling ziet er toch goed uit.

[ Bericht 61% gewijzigd door Nober op 06-04-2022 22:27:54 ]
pi_204354134
Is dat havenspoorpad die weg die min of meer parallel aan de A15 loopt? Daar kwam voor mn gevoel echt geen eind aan zo saai was dat stuk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204354188
Ik krijg er nu wel echt zin in trouwens! :D inmiddels 3x over de marathon gedroomd de afgelopen 4 nachten.

Morgen terugrijden uit wintersport, 4 dagen geboard en toch beetje ingehouden, niet te gekke risico’s genomen en niet tot t gaatje bij de apres ski(zeg 2,3 bier max).

Ik twijfel alleen nog of ik nog een rondje moet rennen morgen ja of nee. Heb mn laatste 10 gelopen vorige week donderdag, voel me topfit en ga vrijdag voor alle zekerheid nog ff een massage doen bij de fysio, alles ff goed losmaken waar nodig…..en dan zondag 11 graden en zon :o
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204354356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:09 schreef kalinhos het volgende:
Is dat havenspoorpad die weg die min of meer parallel aan de A15 loopt? Daar kwam voor mn gevoel echt geen eind aan zo saai was dat stuk.
Het is maar 3,5km, niet overdrijven :P
pi_204354372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik krijg er nu wel echt zin in trouwens! :D inmiddels 3x over de marathon gedroomd de afgelopen 4 nachten.

Morgen terugrijden uit wintersport, 4 dagen geboard en toch beetje ingehouden, niet te gekke risico’s genomen en niet tot t gaatje bij de apres ski(zeg 2,3 bier max).

Ik twijfel alleen nog of ik nog een rondje moet rennen morgen ja of nee. Heb mn laatste 10 gelopen vorige week donderdag, voel me topfit en ga vrijdag voor alle zekerheid nog ff een massage doen bij de fysio, alles ff goed losmaken waar nodig…..en dan zondag 11 graden en zon :o
Ik zou wel even lopen, anders is het 1,5 week geleden dat je hebt gelopen tot zondag. Gewoon een beetje de spierspanning terugkrijgen, niet te lang.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204354402
Sowieso nog een rondje rennen, gewoon het lichaam niet te lui maken. Zaterdag doe ik ook nog een rondje van 20-30min, gewoon om alles een beetje soepel te houden.
pi_204354673
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Het is maar 3,5km, niet overdrijven :P
Nja is toch al gauw minuut of 15-18, maar dan leek t idd verder dan r was. Kdenk dat ik dat het meest suffe stuk vd 42 vond.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zou wel even lopen, anders is het 1,5 week geleden dat je hebt gelopen tot zondag. Gewoon een beetje de spierspanning terugkrijgen, niet te lang.
^O^ Pak ik nog ff halfuurtje op t gemakkie.

Qua startwaves, krijg je dat per mail zeker? Anders zie ik t wel vrijdag als ik t spul ophaal.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 7 april 2022 @ 07:02:37 #184
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204355664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nja is toch al gauw minuut of 15-18, maar dan leek t idd verder dan r was. Kdenk dat ik dat het meest suffe stuk vd 42 vond.
[..]
^O^ Pak ik nog ff halfuurtje op t gemakkie.

Qua startwaves, krijg je dat per mail zeker? Anders zie ik t wel vrijdag als ik t spul ophaal.
Staat inderdaad in de mail, maar die mail heb je als het goed is op 1 april ( :+ ) al ontvangen. Anders misschien even de organisatie mailen want je afhaalbewijs zit daar ook in.

Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204355736
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:02 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Staat inderdaad in de mail, maar die mail heb je als het goed is op 1 april ( :+ ) al ontvangen. Anders misschien even de organisatie mailen want je afhaalbewijs zit daar ook in.

[ afbeelding ]
Die mail is bij mij in de reclamefolder terecht gekomen op gmail, dus daar kan ie ook nog zitten.

Overigens wordt er bij ons al weer gehandeld in stickers voor snelle startvakken :@
pi_204355985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nja is toch al gauw minuut of 15-18, maar dan leek t idd verder dan r was. Kdenk dat ik dat het meest suffe stuk vd 42 vond.
[..]
^O^ Pak ik nog ff halfuurtje op t gemakkie.

Qua startwaves, krijg je dat per mail zeker? Anders zie ik t wel vrijdag als ik t spul ophaal.
Ja per mail!

Ik zou eigenlijk vandaag nog een dubbele donderdag hebben (niet te lang, 2x 40-45 minuten) maar ik ging vanochtend de deur uit in de piek van de hagelstorm, binnen 2 minuten was ik ijskoud en doorweekt, de hagel en wind deed pijn aan mijn gezicht en de weg was glad door de hagel. Dat leek me het risico niet waard dus toen ben ik maar omgekeerd. Hopelijk vanmiddag wel íets beter weer zodat ik in ieder geval 1 training kan doen. Stel je voor dat het dit weer zou zijn zondag zeg :X
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204355990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:41 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Die mail is bij mij in de reclamefolder terecht gekomen op gmail, dus daar kan ie ook nog zitten.

Overigens wordt er bij ons al weer gehandeld in stickers voor snelle startvakken :@
Serieus? Waarom zou je in een sneller startvak gaan staan dan waar je qua tijd hoort te staan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204356096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Serieus? Waarom zou je in een sneller startvak gaan staan dan waar je qua tijd hoort te staan?
waarschijnlijk een rare kick om heel vaak ingehaald te worden?
pi_204356304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:50 schreef linebear het volgende:

[..]
waarschijnlijk een rare kick om heel vaak ingehaald te worden?
Nee, dat is het niet. De reden is meer dat een hoop uit onze groep bijv. onder de drie uur willen lopen, maar nog geen tijd onder de drie uur hebben staan en daarom niet in het sub 3 uur vak mogen starten, terwijl ze dat niveau wel hebben. Het is niet alsof we allemaal in vak A gaan staan of zo :P
pi_204356336
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. De reden is meer dat een hoop uit onze groep bijv. onder de drie uur willen lopen, maar nog geen tijd onder de drie uur hebben staan en daarom niet in het sub 3 uur vak mogen starten, terwijl ze dat niveau wel hebben. Het is niet alsof we allemaal in vak A gaan staan of zo :P
Dan had je toch kunnen mailen met de organisatie? Bij ons zijn er ook een paar mannen die een halve marathon onder de 1.18 hebben gelopen, als je dat soort tijden kunt aantonen word je uiteindelijk wel in vak A geplaatst. Ik wil ook onder de 3 uur lopen maar ik sta ook gewoon in wave 1 zonder sticker, daar staan ook de 3u pacers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204356359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dan had je toch kunnen mailen met de organisatie? Bij ons zijn er ook een paar mannen die een halve marathon onder de 1.18 hebben gelopen, als je dat soort tijden kunt aantonen word je uiteindelijk wel in vak A geplaatst. Ik wil ook onder de 3 uur lopen maar ik sta ook gewoon in wave 1 zonder sticker, daar staan ook de 3u pacers.
De organisatie was niet akkoord. Maar we zullen niemand in de weg lopen hoor. Uiteindelijk boeit het vooral de eerste kilometers, daarna valt het veld toch al uit elkaar.
pi_204356419
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:02 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Staat inderdaad in de mail, maar die mail heb je als het goed is op 1 april ( :+ ) al ontvangen. Anders misschien even de organisatie mailen want je afhaalbewijs zit daar ook in.

[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik t geregistreerd op mijn werkemail (ik werk bij de hoofdsponsor) maar daar ben ik al een week niet ingelogd dus vandaar. Ik check t vh weekend dan
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204356459
Ik verwacht rond 8-08:30u in centrum Rotterdam te zijn, ik neem aan dat dat tijd genoeg is voor ophalen startnummer, omkleden, tas afgifte en richting start?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204356794
Hmm ik heb ook geen e-ticket ontvangen. We gaan het wel zien of Zen op tijd reageren en anders maar niet.
pi_204356806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht rond 8-08:30u in centrum Rotterdam te zijn, ik neem aan dat dat tijd genoeg is voor ophalen startnummer, omkleden, tas afgifte en richting start?
Verwacht het wel, je vergeet nog de toilet bezoeken.
pi_204356972
Stomme vraag misschien, maar is het beter om links of rechts in het startvak te beginnen (vanwege de opsplitsing op de Erasmusbrug). Kom je na de brug beter uit als je links of rechts start of is er geen verschil?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204357001
Eh je maakt een bocht naar links en dan rechts dus zou zeggen dat t niet veel uitmaakt, dat je altijd dus een binnen- en buitenbocht hebt als je niet heen en weer loopt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204357108
Neem ook aan dat ze dat wel uitgemeten hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204357168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Neem ook aan dat ze dat wel uitgemeten hebben.
Het gaat me niet om de afstand, maar meer of je links of rechts beter uitkomt na de brug? Loop je op Laan op Zuid nog altijd op gescheiden weghelften of komt het dan samen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204357275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat me niet om de afstand, maar meer of je links of rechts beter uitkomt na de brug? Loop je op Laan op Zuid nog altijd op gescheiden weghelften of komt het dan samen?
Het komt net na het Varkenoordse viaduct samen dacht ik, dat is na ruim 3km.
  Admin donderdag 7 april 2022 @ 11:16:42 #201
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204357371
quote:
Op donderdag 7 april 2022 @ 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:

Loop je op Laan op Zuid nog altijd op gescheiden weghelften of komt het dan samen?
Op de Laan op Zuid loop je op beide weghelften.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204357396
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:16 schreef Breuls het volgende:

[..]
Op de Laan op Zuid loop je op beide weghelften.
Je bedoelt dan de eerste kilometers of dat je na 25km opnieuw over dat stuk komt terug richting de Erasmusbrug?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Admin donderdag 7 april 2022 @ 11:41:45 #203
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204357651
quote:
Op donderdag 7 april 2022 @ 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]


Je bedoelt dan de eerste kilometers of dat je na 25km opnieuw over dat stuk komt terug richting de Erasmusbrug?
Haha. Beide richtingen. Ik kijk hier uit op één van de kilometermarkeringen en die staat op beide weghelften aangegeven. En ik herinner me ook dat de hele massa over beide weghelften komt aangerend.

Over de terugweg twijfel ik overigens; dat zou ik nog even moeten opzoeken (door naar die markering toe te lopen :P).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204357680
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:41 schreef Breuls het volgende:

[..]
Haha. Beide richtingen. Ik kijk hier uit op één van de kilometermarkeringen en die staat op beide weghelften aangegeven. En ik herinner me ook dat de hele massa over beide weghelften komt aangerend.

Over de terugweg twijfel ik overigens; dat zou ik nog even moeten opzoeken (door naar die markering toe te lopen :P).
Post effe foto's van de opbouw ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204357697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:28 schreef Niveath het volgende:
Iemand verlost van zijn startnummer, dus er is no way back!
Een nummer voor wave 2, maar ik ben meer een 4 uur - 4:15 uur loper. Zal ik dan in wave 3 of wave 4 starten?

Iemand tips? Ik ken de drukte in Rotterdam minder goed.
Ik zou in startvak 4 starten. Dat is volgens mij 4 uur /4,5 uur eindtijd
  Admin donderdag 7 april 2022 @ 12:04:57 #206
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204357891
quote:
Op donderdag 7 april 2022 @ 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]


Post effe foto's van de opbouw ;)
Opbouw van wat? Er staat hier niet zoveel hoor. Er komen wat hekken voor de zijwegen (die staan al klaar) en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204357930
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:04 schreef Breuls het volgende:

[..]
Opbouw van wat? Er staat hier niet zoveel hoor. Er komen wat hekken voor de zijwegen (die staan al klaar) en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.
Was maar een geintje, toch bedankt voor je input.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204358127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:04 schreef Breuls het volgende:

[..]
Opbouw van wat? Er staat hier niet zoveel hoor. Er komen wat hekken voor de zijwegen (die staan al klaar) en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje.
Heb een paar jaar aan de Laan op Zuid gewoond. Dan staan er al twee weken borden dat iedereen voor 7.00 uur zijn auto weg moet hebben op die dag. Elk jaar was het weer genieten als om 8.00 de takelwagens voor kwamen rijden.
  Admin donderdag 7 april 2022 @ 12:27:50 #209
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204358160
quote:
Op donderdag 7 april 2022 @ 12:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]


Heb een paar jaar aan de Laan op Zuid gewoond. Dan staan er al twee weken borden dat iedereen voor 7.00 uur zijn auto weg moet hebben op die dag. Elk jaar was het weer genieten als om 8.00 de takelwagens voor kwamen rijden.
Ja, klopt, die borden staan er ook al een tijdje. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:02:39 #210
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204359651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja per mail!

Ik zou eigenlijk vandaag nog een dubbele donderdag hebben (niet te lang, 2x 40-45 minuten) maar ik ging vanochtend de deur uit in de piek van de hagelstorm, binnen 2 minuten was ik ijskoud en doorweekt, de hagel en wind deed pijn aan mijn gezicht en de weg was glad door de hagel. Dat leek me het risico niet waard dus toen ben ik maar omgekeerd. Hopelijk vanmiddag wel íets beter weer zodat ik in ieder geval 1 training kan doen. Stel je voor dat het dit weer zou zijn zondag zeg :X
Ik was van plan om vandaag voor werk een rondje te rennen, maar het was nog donker, hagelde en waaide al gigantisch. Toch maar vanavond na het eten dus.
Dan zaterdag nog een half uurtje alles loslopen.

En inderdaad, dit weer op zondag… dan ging het niet door. Net als bij de cpc een paar jaar geleden.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 7 april 2022 @ 15:09:49 #211
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204359705
Met deze wind op zondag doen zelfs de Kenianen er 3 uur over.

Net een kort rondje gedaan en tussen heen met meewind en terug met tegenwind zat ruim een minuut/km verschil.

De RET heeft trouwens een overzicht van juichlocaties op de website gezet, misschien heeft iemand er wat aan: https://www.ret.nl/home/s(...)-supporterstour.html
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204359803
Gelukkig is de wind zondag slechts windkracht 2-3.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204360588
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:09 schreef MichaelScott het volgende:
Met deze wind op zondag doen zelfs de Kenianen er 3 uur over.

Net een kort rondje gedaan en tussen heen met meewind en terug met tegenwind zat ruim een minuut/km verschil.

De RET heeft trouwens een overzicht van juichlocaties op de website gezet, misschien heeft iemand er wat aan: https://www.ret.nl/home/s(...)-supporterstour.html
Ik had gisteren een rondje heen door de polder terug door het bos, met wind in de rug op de heenweg. Perfect. Maar dan moet je wel ergens zijn waar dat kan :D
pi_204360593
@La_Tramposa doe je expres je dubbele dag op de donderdag, zodat het allitereert? O+
pi_204360774
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa doe je expres je dubbele dag op de donderdag, zodat het allitereert? O+
haha was leuk geweest, maar dit heeft mijn trainer gewoon zo bedacht omdat het goed uitkomt tussen de lange duurloop van zondag en de baantraining van dinsdag ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204362372
Wederom de deur uitgegaan in een hagelbui, deze was gelukkig wat minder nat en van korte duur..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204364487

Zo krijg je er helemaal zin in :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204365634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:45 schreef linebear het volgende:

[..]
Ik zou in startvak 4 starten. Dat is volgens mij 4 uur /4,5 uur eindtijd
Denk dat dat wel lekker chil is en dan start ik niet toch te hard. Misschien.

quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:09 schreef MichaelScott het volgende:
Met deze wind op zondag doen zelfs de Kenianen er 3 uur over.

Net een kort rondje gedaan en tussen heen met meewind en terug met tegenwind zat ruim een minuut/km verschil.

De RET heeft trouwens een overzicht van juichlocaties op de website gezet, misschien heeft iemand er wat aan: https://www.ret.nl/home/s(...)-supporterstour.html
Chill! Dit is precies handig voor mijn vriendin en tevens trouwste supporter
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 7 april 2022 @ 22:33:04 #219
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204366860
4 km rennen met windkracht 9 duurt toch wel wat langer dan normaal. De 4 km met wind mee was dan weer extreem relaxed. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204367502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:

Zo krijg je er helemaal zin in :)
Lekker sfeertje inderdaad! Helemaal zin in zondag!
pi_204368103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:31 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een survivalrun op 19 juni. Nu al zin in. M'n hele club gaat *G*

Nu is er alleen 26 juni óók een leuke run. En 2 juli ook.

Qua soort inspanning: ik ben meestal ca 2 uur onderweg, het voelt minder intens dan 2 uur aan een stuk rennen omdat je ook moet klimmen en dus je hele lijf wat evenwichtiger belast.

@:wyccie is geloof ik expert in veel wedstrijden lopen.

Zal ik het doen, die drie runs in drie weken? :D :D
Zeer onverstandig.
pi_204368448
wyccie, die haar hand niet omdraait voor drie loopjes om één dag, raadt af om in drie weken tijd drie loopjes te doen? Wat?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204368524
Heerlijk die compilatie.

Zenuwen beginnen nu echt te komen. Vanmiddag startnummer ophalen :)
pi_204368589
De droom van net vallen voor de finish is weer langs gekomen
pi_204368594
Vanmiddag startnummer ophalen. Toch wel zin in de kwart. Ik hoop onder de 47min. Hoop dat het pijnvrij kan en dat een halve en of hele er ooit weer in zit.
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:03:43 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204368610
Deze zondag weer een 10KM loopje doen in mijn oude woonplaats: Helmond.
https://www.halvevanhelmond.nl/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:48:23 #227
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204368898
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:00 schreef linebear het volgende:
De droom van net vallen voor de finish is weer langs gekomen
Beter dan vallen bij de start. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204368982
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Beter dan vallen bij de start. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook redelijk fucked up. Vorig jaar bij 41 km hebben ze ook nog twee mensen van het parcours moeten halen omdat ze door hun hoeven zakten.
pi_204369334
Ik zit me nu te bedenken, is t mogelijk met de auto vanaf Kralingen nog bij NN Delftse Poort te komen met de auto zondagochtend en ja, via welke route?

(Realiseerde me ineens dat ik een hond heb en die niet de hele dag alleen kan laten dus die gaat naar de oppas)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204369365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit me nu te bedenken, is t mogelijk met de auto vanaf Kralingen nog bij NN Delftse Poort te komen met de auto zondagochtend en ja, via welke route?

(Realiseerde me ineens dat ik een hond heb en die niet de hele dag alleen kan laten dus die gaat naar de oppas)
Denk dat het lastig wordt
pi_204369390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:44 schreef linebear het volgende:

[..]
Denk dat het lastig wordt
Ja vrees er ook voor, al denk ik dat ik er via t Oude Noorden wel moet kunnen komen en dan gelijk bij de hofpleinfontein de straat in achter Unilever
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204369591
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:58 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dat is ook redelijk fucked up. Vorig jaar bij 41 km hebben ze ook nog twee mensen van het parcours moeten halen omdat ze door hun hoeven zakten.
Ff niet van die spookverhalen nu.
Gewoon de compilatie kijken en warme kriebels krijgen van de sfeer in Rotterdam :D Het gaat enorm pijn doen maar we gaan allemaal voor onze eigen topprestatie en alles eruit halen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204369608
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja vrees er ook voor, al denk ik dat ik er via t Oude Noorden wel moet kunnen komen en dan gelijk bij de hofpleinfontein de straat in achter Unilever
Ik parkeer zondag bij Parking Hofplein omdat dit expliciet als toegankelijke parking werd aangegeven op de site van de marathon. Lijkt me dus toegankelijk in de ochtend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204369682

Dit moment ook _O-
Edit: oh dat lukt niet, 29:27 bedoel ik
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:15:44 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204372055
31 Juli is er blijkbaar de halve van Rotterdam. Ingeschreven!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204372704
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
31 Juli is er blijkbaar de halve van Rotterdam. Ingeschreven!
Dat bepaal ik wel last minute. 31 juli is niet bepaald een gunstige datum met het oog op het weer :P
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:32:54 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204372725
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:31 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dat bepaal ik wel last minute. 31 juli is niet bepaald een gunstige datum met het oog op het weer :P
Nee true, en je start om 09:00. Maar met een waterrugzakje op zou ik dat wel trekken, denk ik.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204372801
Zat even naar extreme edities van de Rotterdam marathon te zoeken en blijkbaar was het 15 jaar geleden in 2007 tegen de 30 graden en heeft men toen de boel gestaakt rond 14u 's middags. Pfff..

https://www.nu.nl/wetensc(...)e-aprildag-ooit.html
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204372926
Snap niet waarom ze niet naar het najaar gaan, wie wil er nou op 31 juli een halve lopen? Behalve Semtex..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204372981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Snap niet waarom ze niet naar het najaar gaan, wie wil er nou op 31 juli een halve lopen? Behalve Semtex..
quote:
De marathon is het afsluitende onderdeel van de World Police & Fire Games, een atletisch evenement voor actief en gepensioneerd politie- en brandweerpersoneel dat om de twee jaar wordt gehouden. Het is de eerste keer dat het evenement in Nederland plaatsvindt. Ook de internationale lopers van dit evenement lopen mee met de halve marathon.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204373135
Kriebels hoor.

Er doen echt veel FOKkers mee of lijkt dat maar?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204373263
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee true, en je start om 09:00. Maar met een waterrugzakje op zou ik dat wel trekken, denk ik.
Jij heb vorig jaar toch ook die halve in Helmond gelopen in de hitte in juli? Dus je hebt er sowieso ervaring mee!
Ik heb toen de 10 gelopen en erover gedacht om komende zondag ook weer mee te doen, maar aangezien ik wat last van een zeurende pijn in m'n knie heb, doe ik het even rustig aan.
pi_204373432
Het lijkt mij ook wel tof om de halve te lopen. Unieke run :D
Hopelijk werkt alles weer een beetje mee tzt. Hopelijk vis ik dan niet achter 't net met het startbewijs
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204374763
Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je een andere maat t-shirt wilt dan op je ticket staat?
Heb toen ik in december het startbewijs kocht XL aangevinkt, maar heb ik nu toch echt een L :P
Meestal doen ze niet zo moeilijk met dat soort dingen aangezien er dozen vol shirts liggen, maar je weet maar nooit.
Dacht misschien heeft iemand hier hetzelfde ooit gehad.
pi_204374857
Volgens mij zijn ze daar wel vrij streng in, maar wie weet kun je een aardige vrijwilliger ompraten ;)
Ik heb een XS aangekruist, dat is normaal echt mijn maat niet maar vorig jaar viel dat shirt zo groot.. en idd de xs valt nog steeds zeer ruim..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204375653
Nummer opgehaald in t wtc, gelijk weer helemaal in die sfeer. Weet iemand toevallig hoelaat welke wave begint? Kheb nog eens mn e-mailboxen bekeken maar heb echt nergens een mail gehad hierover
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Forum Admin vrijdag 8 april 2022 @ 20:07:54 #247
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204375762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:59 schreef kalinhos het volgende:
Nummer opgehaald in t wtc, gelijk weer helemaal in die sfeer. Weet iemand toevallig hoelaat welke wave begint? Kheb nog eens mn e-mailboxen bekeken maar heb echt nergens een mail gehad hierover
https://www.nnmarathonrotterdam.nl/info/event-info/
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204379681
Veel succes iedereen!
pi_204379790
Zijn jullie er al uit qua kleding morgen?
Ik neig toch naar zowel boven als onder kort.
Hoewel het 's ochtends nog wel echt fris is....zeker voor de start.
Denk dat ik er een oude trui overheen aan doe die ik weg kan gooien in het startvak.
  zaterdag 9 april 2022 @ 09:19:15 #250
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204379960
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zijn jullie er al uit qua kleding morgen?
Ik neig toch naar zowel boven als onder kort.
Hoewel het 's ochtends nog wel echt fris is....zeker voor de start.
Denk dat ik er een oude trui overheen aan doe die ik weg kan gooien in het startvak.
Kort/kort met armwarmers, die kunnen dan uit na een paar km. Poncho voor in het startvak.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 9 april 2022 @ 09:26:33 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204380054
Goed weer voor de lopers vandaag. Onze vijf-, oeps, zesjarige (ssst) gaat zo zijn startnummer ophalen >:)
pi_204380272
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zijn jullie er al uit qua kleding morgen?
Ik neig toch naar zowel boven als onder kort.
Hoewel het 's ochtends nog wel echt fris is....zeker voor de start.
Denk dat ik er een oude trui overheen aan doe die ik weg kan gooien in het startvak.
Kort-kort, wordt prachtig weer
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Admin zaterdag 9 april 2022 @ 09:53:51 #253
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204380434
Lang-lang. Ik loop de kwart, maar met wandelen, en ik ga er op de fiets heen. Ik kleed me dus meer voor de niet-hardloopmomenten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204380536
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:53 schreef Breuls het volgende:
Lang-lang. Ik loop de kwart, maar met wandelen, en ik ga er op de fiets heen. Ik kleed me dus meer voor de niet-hardloopmomenten.
Zelfde als ik dus ;)
De vorm is hier nog ver te zoeken, maar lopen in Rotterdam is gewoon fantastisch, ook als je nog niet helemaal fit bent. Kijk er nu al erg naar uit!

Zo de sfeer even proeven bij de kidsrun...als 'coach' alvast over de Coolsingel! *O*

Succes iedereen! Ben benieuwd naar de verhalen over de hele marathon morgen! En als ik een beetje goed heb meegelezen, kunnen een aantal van jullie morgen een mooi PR lopen ^O^
pi_204380897
Kheb waarschijnlijk nog 1 gratis toegangskaartje over voor Delftse Poort indien er interesse is. Houdt in: parkeerkaart, kleedkamer, tassenafgifte en douche achteraf.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204380981
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Kort-kort, wordt prachtig weer
Ik doe er toch een lange mouwen shirt onder. Denk dat het morgen tussen 9 en 10 nog aardig fris is..

Tas is gepakt en alles ligt klaar. De gezonde zenuwen beginnen wat te komen nu :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204381330
Veel plezier iedereen morgen. Man ik heb ook al weer marathonkriebels hoor. Nog even anderhalf jaar wachten, dan mag ik ook weer, haha.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204381364
Als je het bij de start niet koud hebt dan ben je te warm gekleed.

Morgen wordt het droomweer voor marathonlopers. 8 graden bij de start, 11/12 graden in de middag. Zeker in de stad in de zon zal het warmer aanvoelen dan dat. De lucht is droog. Er is wel wat bewolking, maar ook zon. De wind waait uit het WNW, windkracht 3.

Mijn startnummers zijn opgespeld. Covidtest is negatief. Nog een nachtje wakkerliggen en dan is het zover.
pi_204381370
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:27 schreef mosselmossel het volgende:
Veel plezier iedereen morgen. Man ik heb ook al weer marathonkriebels hoor. Nog even anderhalf jaar wachten, dan mag ik ook weer, haha.
Waarom begin jij weer bij het begin? Of is je enkel nog steeds niet pijnvrij?
pi_204381449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Waarom begin jij weer bij het begin? Of is je enkel nog steeds niet pijnvrij?
Omdat ik die enkel nog altijd niet te veel kan belasten. In het normale leven kan ik alles en heb ik nergens last van, maar met belasten, merk ik nog altijd dat hij snel vermoeid wordt. De valkuil met een gescheurde enkelband is ook dat het op een gegeven moment wel lekker aanvoelt en dat je te veel gaat doen, wat je uiteindelijk ook weer duur komt te staan.
Daarnaast wil ik mijn volgende marathon lopen op de manier die ik voor ogen had. Negen a tien maanden vooraf de basis leggen, met elke week al duurlopen van rond de twee, tweeënhalf uur. En dan daarna in de laatste drie maanden echt uitbouwen. Dat gaat me nu niet meer lukken voor het najaar, maar ik vrees dat het zelfs voor Rotterdam 2023 te vroeg gaat komen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204381784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:30 schreef Zwabberhark het volgende:
Als je het bij de start niet koud hebt dan ben je te warm gekleed.

Morgen wordt het droomweer voor marathonlopers. 8 graden bij de start, 11/12 graden in de middag. Zeker in de stad in de zon zal het warmer aanvoelen dan dat. De lucht is droog. Er is wel wat bewolking, maar ook zon. De wind waait uit het WNW, windkracht 3.

Mijn startnummers zijn opgespeld. Covidtest is negatief. Nog een nachtje wakkerliggen en dan is het zover.
Moet je een covid test doen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204381819
Morgen compleet voluit gaan op de kwart. Ik kreeg gisteren met het ophalen van het startnummer echt even een mentale klap omdat ik de hele vrij last minute dus niet kan gaan doen.
Morgen alle frustratie in die 10,5km eruit knallen.

Waarschijnlijk krijg ik spijt van m'n lang-lang plan
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204382052
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:13 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Moet je een covid test doen?
Niet vanuit de organisatie lijkt me
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 9 april 2022 @ 13:04:13 #264
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204382178
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:13 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Moet je een covid test doen?
Moet niet, mag wel. Denk dat je sowieso minder risico loopt in het startvak dan onderweg in de metro of als er in de Boezemstraat een aan je nek gaat hangen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Admin zaterdag 9 april 2022 @ 13:46:49 #265
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204382535
Ja, succes iedereen morgen!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204382615
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:19 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Kort/kort met armwarmers, die kunnen dan uit na een paar km. Poncho voor in het startvak.
Hier ga ik ook voor! eventueel nog een oude trainingsbroek aan in het startvak.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204382623
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2022 13:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Moet niet, mag wel. Denk dat je sowieso minder risico loopt in het startvak dan onderweg in de metro of als er in de Boezemstraat een aan je nek gaat hangen.
Sowieso wel fijn om voor jezelf te weten, een marathon lopen met Covid is echt een heel slecht idee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204382640
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 april 2022 12:13 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Moet je een covid test doen?
Nee hoor, zoals L_T zegt vooral voor mezelf en anderen. Even zeker weten.
pi_204382668
Ik was wel erg verbaasd dat ik de enige op de expo was met een mondkapje op :o Maar goed, misschien hebben een heel aantal mensen onlangs Covid gehad en zijn ze er daarom minder bang voor..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 9 april 2022 @ 14:39:49 #270
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204382984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 14:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was wel erg verbaasd dat ik de enige op de expo was met een mondkapje op :o Maar goed, misschien hebben een heel aantal mensen onlangs Covid gehad en zijn ze er daarom minder bang voor..
Dit was voor mij de eerste keer dat ik in 3 minuten het gebouw weer uit was. Normaal loop ik nog even rustig een rondje om een beetje rond te kijken, maar nu was het gewoon even snel het nummer en shirt ophalen. Geen zin om nog iets op te lopen. :X
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Admin zaterdag 9 april 2022 @ 15:03:48 #271
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204383114
Ik vind het wel altijd irritant dat je over die hele expo langs de mensen moet slalommen om weer buiten te komen. Ik wil alleen m'n nummer halen, niet in een koopfuik gelokt worden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204383146
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Sowieso wel fijn om voor jezelf te weten, een marathon lopen met Covid is echt een heel slecht idee.
Maarja als je geen klachten hebt…of heb je je ook voor elke training duurloop getest?

Heb t zelf gehad begin feb dus geloof t wel ff voor nu.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204383199
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maarja als je geen klachten hebt…of heb je je ook voor elke training duurloop getest?

Heb t zelf gehad begin feb dus geloof t wel ff voor nu.
Een duurloop is wat anders dan 3-4 uur maximale inspanning.

Er zijn genoeg voorbeelden van topsporters die de afgelopen maanden te snel weer bij een wedstrijd zijn verschenen na corona, met ernstige gevolgen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204383418
Ik ben zo blij dat ik mijn startnummer voor morgen al heb! Wat een drama die expo!

Was er om 12.45, ruim op tijd voor de start van de kidsrun om 12.15 dacht ik. Maar we hebben vervolgens van hot naar her moeten rennen (nadat we eindelijk de massa uit waren) om de ingang van het startvak te vinden |:(

Gelukkig morgen snel mijn tas droppen en dan richting Blaak voor de start! Als ik na 1 uur, 29 minuten en 59 seconden binnen kom ga ik nog even bij de Erasmusbrug marathonlopers aanmoedigen w/ :P
pi_204383510
Hier ook startnummer opgehaald!
Nog even gevraagd of ik een maat kleiner mocht, maar ze mochten helaas alleen de maat geven die op de envelop stond.
XL is mij echt te groot, lijkt wel een tent :P
Dus mocht iemand nog een L voor een XL willen ruilen…
  Admin zaterdag 9 april 2022 @ 17:22:51 #276
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204384077
Over de weghelften op de Laan op Zuid. Vervolg op deze post:
quote:
Op donderdag 7 april 2022 @ 11:41 schreef Breuls het volgende:

[..]

Haha. Beide richtingen. Ik kijk hier uit op één van de kilometermarkeringen en die staat op beide weghelften aangegeven. En ik herinner me ook dat de hele massa over beide weghelften komt aangerend.

Over de terugweg twijfel ik overigens; dat zou ik nog even moeten opzoeken (door naar die markering toe te lopen :P).
Ik kwam er net langs; de 25km-markering staat alleen op de linkerhelft (gezien richting Erasmusbrug). Het is dus goed mogelijk dat de andere weghelft tegen die tijd alweer in gebruik is voor regulier verkeer (en terugdenkend zou het kunnen zijn dat ik dat bij vorige edities ook gezien heb).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Forum Admin zaterdag 9 april 2022 @ 17:26:05 #277
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204384119
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 16:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hier ook startnummer opgehaald!
Nog even gevraagd of ik een maat kleiner mocht, maar ze mochten helaas alleen de maat geven die op de envelop stond.
XL is mij echt te groot, lijkt wel een tent :P
Dus mocht iemand nog een L voor een XL willen ruilen…
Qua organisatie snap ik het wel, maar balen. Ik vond het shirt ook al groot vallen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204384167
Ik vind t shirt niet heel spectaculair (die zwarte gaat t over neem ik aan?) dus als iemand een M wil laat maar weten dan geef ik m morgen af.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Forum Admin zaterdag 9 april 2022 @ 17:32:14 #279
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204384172
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 17:22 schreef Breuls het volgende:
Over de weghelften op de Laan op Zuid. Vervolg op deze post:
[..]
Ik kwam er net langs; de 25km-markering staat alleen op de linkerhelft (gezien richting Erasmusbrug). Het is dus goed mogelijk dat de andere weghelft tegen die tijd alweer in gebruik is voor regulier verkeer (en terugdenkend zou het kunnen zijn dat ik dat bij vorige edities ook gezien heb).
Zou goed kunnen, het is ook een korter stukje laan van Zuid op de terugweg. Voor mijn gevoel was (mijn laatste keer) de stroom vanaf de start tot na de laan op Zuid gescheiden, als op de rechter brughelft start dan blijf je ook op de laan op Zuid rechts.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204384221
Succes allemaal morgen!!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204384223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 11:30 schreef Zwabberhark het volgende:
Als je het bij de start niet koud hebt dan ben je te warm gekleed.

Morgen wordt het droomweer voor marathonlopers. 8 graden bij de start, 11/12 graden in de middag. Zeker in de stad in de zon zal het warmer aanvoelen dan dat. De lucht is droog. Er is wel wat bewolking, maar ook zon. De wind waait uit het WNW, windkracht 3.

Mijn startnummers zijn opgespeld. Covidtest is negatief. Nog een nachtje wakkerliggen en dan is het zover.
Zolang je afgelopen nacht maar goed hebt geslapen.
  zaterdag 9 april 2022 @ 18:23:12 #282
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204384672
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:03 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het wel altijd irritant dat je over die hele expo langs de mensen moet slalommen om weer buiten te komen. Ik wil alleen m'n nummer halen, niet in een koopfuik gelokt worden.
Dat is inderdaad nogal irritant. Ben blij dat ik hem daarom vanmiddag al gehaald heb, scheelt morgen toch wat tijd.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204384965
Succes voor wie morgen in Rotterdam gaat lopen!
Whatever...
pi_204385507
Succes allemaal morgen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204385884
Dat startnummer halen morgenvroeg, is dat heel dramatisch druk of is zeg 9.15 uur wel prima om wave 4 te halen?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  zaterdag 9 april 2022 @ 20:44:49 #286
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_204386114
Veel plezier en succes morgen voor iedereen! Dat er maar veel pr's gelopen mogen worden *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_204386259
quote:
Naast de marathon met een afstand van 42 kilometer en 195 meter, start eerst nog de 1/4e marathon. Daar vertrekken de eerste deelnemers al om 09:15 uur. Omdat het vannacht kan afkoelen tot waarden iets boven het vriespunt in Rotterdam, kan het morgenochtend - zeker tijdens het wachten in het startvak - nog even fris aanvoelen. In de loop van de ochtend loopt de temperatuur steeds verder op en tijdens de start van de marathon om 10:00 uur is het zo'n 8 graden.

Op het moment dat de meeste deelnemers van de hele marathon onderweg zijn, ligt de temperatuur op 10 of 11 graden. Voor bezoekers is dat misschien wat aan de frisse kant, maar voor de deelnemers is dat een ideale temperatuur. Hoe hoger de temperatuur, hoe meer moeite je lichaam heeft om overtollige warmte van je spieren kwijt te raken. In tegenstelling tot de afgelopen dagen staat er niet al te veel wind, wat het voor het gevoel duidelijk aangenamer maakt. Als kers op de taart lijkt de zon ook regelmatig door te gaan breken.
https://www.weer.nl/nieuw(...)rathon-van-rotterdam
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204386517
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 16:11 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hier ook startnummer opgehaald!
Nog even gevraagd of ik een maat kleiner mocht, maar ze mochten helaas alleen de maat geven die op de envelop stond.
XL is mij echt te groot, lijkt wel een tent :P
Dus mocht iemand nog een L voor een XL willen ruilen…
Ik kanje wel aan een M helpen maar daar heb je waarschijnlijk ook niks aan.
pi_204387965
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 21:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Ik kanje wel aan een M helpen maar daar heb je waarschijnlijk ook niks aan.
Die zal inderdaad weer te klein zijn, maar dank voor het aanbod :)
pi_204389397
Zelden ben ik zo makkelijk om half 6 opgestaan.
  zondag 10 april 2022 @ 06:04:45 #291
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204389411
Dat was een korte nacht, gelukkig niet wakker geworden in een sneeuwstorm.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204389922
Succes met de marathon allemaal vandaag!
pi_204389946
De trein vanuit Den Bosch zit vol met hardlopers :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204389977
Rammen vandaag mensen! Geniet ervan :D
pi_204390046
De Marathon-app ziet er iets anders uit dan voorheen. Zou dat ook betekenen dat hij eindelijk een keer wel werkt?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204390210
Bij mij was het juist een heel lange nacht, als je voor je gevoel geen 5 minuten slaapt en gedachten in de vijfde versnelling hebt 😜 maar hoort erbij.. succes allemaal!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Admin zondag 10 april 2022 @ 08:58:30 #297
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204390830
Ik zie de eerste band al arriveren op de Laan op Zuid. En de hekken worden gesloten.

Ik loop dan wel niet zelf over dat stuk, maar ik heb er zin in. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204391142
Zit ik heel de week advies te geven hoe t beste in de stad te rijden, raak ik zelf hopeloos verstrikt in afsluitingen. Ruim 30 minuten gedaan over het stuk van de Appie Heijn in Kralingen/Crooswijk tot het NN gebouw :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 10 april 2022 @ 10:24:29 #299
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204391467
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 09:40 schreef kalinhos het volgende:
Zit ik heel de week advies te geven hoe t beste in de stad te rijden, raak ik zelf hopeloos verstrikt in afsluitingen. Ruim 30 minuten gedaan over het stuk van de Appie Heijn in Kralingen/Crooswijk tot het NN gebouw :')
Over de snelweg, lijkt me? ;-)

Succes allemaal vandaag!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204391781
Succes mensen !! Wat een weertje hebben jullie erbij _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 april 2022 @ 11:13:06 #301
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204391806
Lopers zijn al onderweg, succes evengoed! Ik ga om 14:00 in Helmond een 10km lopen. Eeeeeeeeen dicht!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')