Ik zou niks extras betalen aan iemand anders dan je spaarrekening en pas bij de eindrekening bijbetalenquote:Op zondag 20 maart 2022 14:08 schreef XanderH het volgende:
Kortom: de verhuurder moet een jaarafrekening opstellen om de werkelijke servicekosten te verrekenen. Dit is nooit gedaan. Verhuurder mag dus nu niet zomaar het voorschot verhogen.
Wel kun je in de toekomst gespecificeerde jaarafrekeningen verwachten, moet je het verschil tussen het voorschot en de werkelijke kosten gewoon bijbetalen en heeft verhuurder hierna de mogelijkheid om het voorschotbedrag te verhogen.
Ik denk dat het voor huurder beter is om nu mee te gaan in het hogere voorschotbedrag, zodat de afrekening aan het einde van het jaar meevalt. Maar je kunt inderdaad op je strepen gaan staan en het hele bedrag aan het einde van het jaar bijbetalen. Geen idee wat je daar mee wint.
Maar de inzet van TS is dat hij helemaal niet meer wil betalen. Niet per maand en niet bij de jaarafrekening.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou niks extras betalen aan iemand anders dan je spaarrekening en pas bij de eindrekening bijbetalen
zijn inzet is aan hemzelf of haarzelf... dat is zijn/haar goed recht.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar de inzet van TS is dat hij helemaal niet meer wil betalen. Niet per maand en niet bij de jaarafrekening.
Uiteraard.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn inzet is aan hemzelf of haarzelf... dat is zijn/haar goed recht.
Dan begrijpt hij niet helemaal wat een voorschot is.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar de inzet van TS is dat hij helemaal niet meer wil betalen. Niet per maand en niet bij de jaarafrekening.
Dat weet ik niet, maar TS heeft het over wel 100?! euro per maand. Daar heeft TS geen zin in. Dan ga je mij niet vertellen dat ie geen zin heeft om 100 euro per maand meer te betalen, maar wél zin om 1x 1200 euro meer te betalen bij de jaarafrekening.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan begrijpt hij niet helemaal wat een voorschot is.
Zin of niet, als uit de eindafrekening blijkt dat er 1.200 meer is verbruikt dan die 12 * ¤ 30, dan zal dat toch moeten. Denk niet dat de verhuurder ook dan maar stug geen eindafrekening gaat laten zien.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar TS heeft het over wel 100?! euro per maand. Daar heeft TS geen zin in. Dan ga je mij niet vertellen dat ie geen zin heeft om 100 euro per maand meer te betalen, maar wél zin om 1x 1200 euro meer te betalen bij de jaarafrekening.
En de kans is ook groot dat over voorgaande jaren die 30 euro per maand niet altijd kostendekkend is geweest maar dat de verhuurder niet moeilijk wilde doen om wat voor reden dan ook. Misschien was hij coulant, misschien had hij geen zin om er moeite in te steken, misschien nog wat anders. Maar dat de verhuurder afgelopen jaren zijn recht niet heeft gebruikt om het voorschot aan te passen en eventueel hogere energiekosten door te berekenen wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat recht nooit meer mag gebruiken.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ik heb ook geen zin om mijn voorschot te betalenquote:Op zondag 20 maart 2022 15:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar TS heeft het over wel 100?! euro per maand. Daar heeft TS geen zin in. Dan ga je mij niet vertellen dat ie geen zin heeft om 100 euro per maand meer te betalen, maar wél zin om 1x 1200 euro meer te betalen bij de jaarafrekening.
Ja of je begrijpt niet wat ik zeg, of je doet moeilijk om het moeilijk doen.quote:Op zondag 20 maart 2022 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb ook geen zin om mijn voorschot te betalen
Ik denk dat hij het punt wil maken dat sommige mensen liever de jaarafrekening betalen en dan tot die tijd het geld zelf houden. Maar het lijkt me overduidelijk dat dat bij TS niet het geval is en dat hij gewoon helemaal niets extra's wil betalen.quote:Op zondag 20 maart 2022 16:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja of je begrijpt niet wat ik zeg, of je doet moeilijk om het moeilijk doen.
Ja, dat is dus exact het punt wat ik ook maak. Sommige mensen doen liever een beetje meer per maand, anderen zeggen dat ze liever de jaarafrekening in 1x betalen, is allemaal prima, maar dat is imho niet hoe TS in de wedstrijd zit.quote:Op zondag 20 maart 2022 16:38 schreef PJR het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het punt wil maken dat sommige mensen liever de jaarafrekening betalen en dan tot die tijd het geld zelf houden. Maar het lijkt me overduidelijk dat dat bij TS niet het geval is en dat hij gewoon helemaal niets extra's wil betalen.
Maar TS, als je denkt dat je zo in je recht staat omdat één user in dit topic je gelijk geeft, zou ik maar wat Bitcoin miners in je woning neerzetten. Die dingen vreten elektriciteit en zijn moeilijk kostendekkend te krijgen, maar voor iemand die zoveel elektriciteit kan gebruiken als hij wil en daarbij nooit meer dan 30 euro per maand hoeft te betalen is het natuurlijk makkelijk winst maken. Misschien kan je er wel een hele slaapkamer mee volzetten.
Misschien dat TS het zal snappen als hij het "advies" in mijn vorige post leest. Wellicht kan hij de hele wijk wel voorzien van elektriciteit, hij hoeft er toch niet voor te betalen.quote:Op zondag 20 maart 2022 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, het gaat er niet om dat TS niet meer voorschot wil betalen, TS wil gewoon helemaal niet meer betalen, niet per maand en niet in totaal, maar die vogel gaat niet op.
Iedereen die de basisschool heeft afgerond, zou dat m.i. moeten weten.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:08 schreef appreciate het volgende:
[..]
Moet 'ie wel eerst gaan begrijpen wat een voorschot is.
Wat dat betreft is er ook gewoonterecht. Op een gegeven moment heb je daar inderdaad recht op.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:55 schreef PJR het volgende:
en nu lijkt te denken dat hij recht heeft op dat voordeel
Waar heb jij het nou weer over? Welke rekening?quote:Op zondag 20 maart 2022 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vergeet aub niet die ozb onzin van die rekening af te krijgen.
Dit hoort niet aan de huurder opgelegd te worden.
Beetje apart hoe TS daar aan voorbij gaat, dit is wettelijk domweg verboden.
(In sommige gevallen word of werd het wel bij verhuurder gelegd, maar kon je dit gebruiken voor huurverhoging, anyway, sinds 2006 verboten)
Hahaha.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
Wat dat betreft is er ook gewoonterecht. Op een gegeven moment heb je daar inderdaad recht op.
In de huurvoorwaarden wat hij liet zien, 7.1.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Welke rekening?
Je moet eens goed lezen wat er daadwerkelijk bij 7.1 staat. Bijvoorbeeld het deel voor de eerste komma.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
In de huurvoorwaarden wat hij liet zien, 7.1.
De verhuurder zit gewoon de ozb aan de huurder door te berekenen.
Hmm nou dat hoop ik dan maar.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:33 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je moet eens goed lezen wat er daadwerkelijk bij 7.1 staat. Bijvoorbeeld het deel voor de eerste komma.
Vervolgens staat - enigszins omslachtig geformuleerd - bij lid a dat het gebruikersdeel van de OZB voor rekening van de huurder komt. Het gebruikersdeel van de OZB is (voor woonruimte althans) echter afgeschaft, dus er valt niks door te berekenen. De huurbaas heeft kennelijk een oud modelcontract gebruikt.
Gewoon een standaard contract, wat ingevuld en klaar is kees. Lamlendige verhuurder, ja.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hmm nou dat hoop ik dan maar.
Je zegt het al, ze lijken oude teksten te gebruiken en dergelijke, dus hopelijk gebruiken ze dan wel de juiste regelgeving etc.
in het contract regel 2 of 3 losse kosten post voorschot electriciteit. Dat er nooit afrekeningen geweest zijn maakt het dan toch niet automatisch tot een all in huur?quote:Op maandag 21 maart 2022 09:18 schreef HMS het volgende:
Ik begrijp dat er nooit afrekeningen zijn geweest voor stroom? Dan zit dat in de all-in huur, en dan is de hogere prijs geen reden om de huur aan te passen.
Ja en nee. Het klopt dat ik liever in 1x betaal en het andere punt is dat TS er tich niet aan ontkomt, wat TS ook vindt.quote:Op zondag 20 maart 2022 16:38 schreef PJR het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het punt wil maken dat sommige mensen liever de jaarafrekening betalen en dan tot die tijd het geld zelf houden. Maar het lijkt me overduidelijk dat dat bij TS niet het geval is en dat hij gewoon helemaal niets extra's wil betalen.
Maar TS, als je denkt dat je zo in je recht staat omdat één user in dit topic je gelijk geeft, zou ik maar wat Bitcoin miners in je woning neerzetten. Die dingen vreten elektriciteit en zijn moeilijk kostendekkend te krijgen, maar voor iemand die zoveel elektriciteit kan gebruiken als hij wil en daarbij nooit meer dan 30 euro per maand hoeft te betalen is het natuurlijk makkelijk winst maken. Misschien kan je er wel een hele slaapkamer mee volzetten.
Er zijn mensen die dat niveau niet hebben. Je moet van de bassischool af met minimaal groep 6 niveau met 12 jaar en sommigen halen dat al niet. Die gaan naar speciaal onderwijs.quote:Op zondag 20 maart 2022 17:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Iedereen die de basisschool heeft afgerond, zou dat m.i. moeten weten.
Ik heb altijd rond de 50 euro betaald... Nu is het 75, hoe maak ik gebruik van dit gewoonterecht?quote:Op zondag 20 maart 2022 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is er ook gewoonterecht. Op een gegeven moment heb je daar inderdaad recht op.
Maar het moet niet zo zijn dat de verhuurder het altijd heeft laten slabakken en daarna ineens aan de bel trekt.
Ja, true. Van iemand die kennelijk zelfstandig kan wonen en overeenkomsten aangaat, verwacht ik niet per se dat 'ie cognitief dermate beperkt is dat het concept voorschot te complex is.quote:Op maandag 21 maart 2022 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat niveau niet hebben. Je moet van de bassischool af met minimaal groep 6 niveau met 12 jaar en sommigen halen dat al niet. Die gaan naar speciaal onderwijs.
Maar dát heb ik niet gezegd.quote:De aanname dat iedereen dus bassischool aankan klopt niet.
Dat zijn weer allerlei aannames. Misschien komt familie elke dag helpen met het huishouden en heeft iemand ander volmacht om contracten namens TS te tekenen?quote:Op maandag 21 maart 2022 11:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, true. Van iemand die kennelijk zelfstandig kan wonen en overeenkomsten aangaat, verwacht ik niet per se dat 'ie cognitief dermate beperkt is dat het concept voorschot te complex is.
[..]
Maar dát heb ik niet gezegd.
Hij heeft altijd gecommuniceerd laatste jaren dat stroom all in is. Nu prijzen duurder worden staat die opeens op de stoepquote:Op maandag 21 maart 2022 12:05 schreef Fe2O3 het volgende:
De bal ligt overigens gewoon bij TS
https://www.juridischloke(...)icekosten%20verjaard.
Heb je je verhuurder al om een eindafrekening van 2020 gevraagd TS? en straks voor 2021?
niet alleen de verhuurder verzaakt hier, ook TS ...
Gezien de huur 400 euro, MOET je sociaal zitten, en kan je dus naar de huurcomissie hiermee.
Trouwens gezien het bedrag, 30e/mnd, zou ik niet teveel ophef maken als je 3000kwH verstookt per jaar.
Ja, wie weet. Uit niets blijkt het. Tot die tijd neem ik inderdaad aan dat het is zoals bij de meerderheid van de volwassenen.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat zijn weer allerlei aannames. Misschien komt familie elke dag helpen met het huishouden en heeft iemand ander volmacht om contracten namens TS te tekenen?
In jou contract staat toch heel duidelijk voorschot electriteit, dan had je dat contract moeten laten aanpassen.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gecommuniceerd laatste jaren dat stroom all in is. Nu prijzen duurder worden staat die opeens op de stoep
Daar ben ik al 2x de mist in gegaan op fok. IRL merk je dit in 2 seconden, op fok kunnen sommigen dit goed verbergen.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, wie weet. Uit niets blijkt het. Tot die tijd neem ik inderdaad aan dat het is zoals bij de meerderheid van de volwassenen.
Dat all in heb je op schrift? Meetdere malen?quote:Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hij heeft altijd gecommuniceerd laatste jaren dat stroom all in is. Nu prijzen duurder worden staat die opeens op de stoep
Tijd om bitcoin te minen dan!quote:Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
In het huurcontract staat wat anders.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met de huidige energieprijzen begint dat misschien wel te dagen bij z'n huurbaas.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:27 schreef Gunner het volgende:
TS heeft geluk dat z'n huurbaas ook niet weet wat een voorschot is.
Zodra huisbaas stopt met elektra te leveren, kan TS gewoon via juridische weg herstel van de stroomlevering eisen. Herstelkosten voor rekening van verhuurder.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:29 schreef qajariaq het volgende:
Huisbaas zal wel stoppen met dat doorleveren van energie. Dan mag TS een nieuwe aansluiting aanvragen en het lekker zelf gaan betalen. Dus een paar honderd euro voor de aansluiting en een maandbedrag van rond de zes tientjes als voorschot. En dan blijven volhouden dat de huisbaas pech heeft.
Voor zover ik weet moet de huurder normaal gesproken gewoon zelf een contract regelen bij een leverancier. De verhuurder zal het inderdaad wel tijdig moeten aangeven zodat huurder een en ander kan regelen. Maar dat is een zaak van dagen ga ik even van uit.quote:Op maandag 21 maart 2022 12:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zodra huisbaas stopt met elektra te leveren, kan TS gewoon via juridische weg herstel van de stroomlevering eisen. Herstelkosten voor rekening van verhuurder.
En de huur van een hotelkamer of vakantiehuisje op kosten van de verhuurder voor de periode waarin er geen elektriciteit gebruikt kan worden door TS. Een huis zonder elektriciteit is namelijk onbewoonbaar (juridisch gezien), en dan is verhuurder verantwoordelijk voor het verzorgen van vervangend onderdak totdat het huis weer bewoonbaar gemaakt is.
Nee, want ik heb een tussenmeter. Dus geen hoofdaansluiting op mijn adres. Al vaker gevraagd aan de huurbaas. Ik kan gewoon stroomcontract afsluiten op mijn adres.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet de huurder normaal gesproken gewoon zelf een contract regelen bij een leverancier. De verhuurder zal het inderdaad wel tijdig moeten aangeven zodat huurder een en ander kan regelen. Maar dat is een zaak van dagen ga ik even van uit.
Dat moet die huurder dat wel kunnen regelen. Als de verhuurder de tussenmeter eruit haalt en iedereen gewoon z'n eigen stroom laat regelen, is hij wel van dat gezanik af.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet de huurder normaal gesproken gewoon zelf een contract regelen bij een leverancier. De verhuurder zal het inderdaad wel tijdig moeten aangeven zodat huurder een en ander kan regelen. Maar dat is een zaak van dagen ga ik even van uit.
Maar dat is dan ook niet wat ik onder normaal versta. Normaal in de zin van gebruikelijk.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb een tussenmeter. Dus geen hoofdaansluiting op mijn adres. Al vaker gevraagd aan de huurbaas. Ik kan gewoon stroomcontract afsluiten op mijn adres.
Dat dus, dan is TS wel meer geld kwijt per maand maar kennelijk wil hij dat graag.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat moet die huurder dat wel kunnen regelen. Als de verhuurder de tussenmeter eruit haalt en iedereen gewoon z'n eigen stroom laat regelen, is hij wel van dat gezanik af.
Meer geld gaat hij sowieso wel kwijt zijn als de verhuurder hem niet gaat matsen. Die ¤ 30 is een voorschot. Wat hij meer verbruikt, moet hij gewoon betalen. Zo staat het ook duidelijk in het huurcontract.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook niet wat ik onder normaal versta. Normaal in de zin van gebruikelijk.
[..]
Dat dus, dan is TS wel meer geld kwijt per maand maar kennelijk wil hij dat graag.
Waar staat dat in zijn contract dat als hij meer verbruikt dan ¤30 dat hij moet bij betalen? Nergens!quote:Op maandag 21 maart 2022 16:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meer geld gaat hij sowieso wel kwijt zijn als de verhuurder hem niet gaat matsen. Die ¤ 30 is een voorschot. Wat hij meer verbruikt, moet hij gewoon betalen. Zo staat het ook duidelijk in het huurcontract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |