een all in tarief is er niet in NL...quote:Op zondag 20 maart 2022 12:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als het all-in tarief klopt mist er niets...
[..]
Als je op 20 cent per kWh uitkomt zit je alsnog op ¤50 p/m ipv ¤30. Waarom zou je de energiebelasting e.d. eraf halen? Als je de jaarafrekening krijgt (die jij nooit krijgt) kun je zo berekenen wat onder aan de streep je kWh's gekost hebben.
Vorig jaar :quote:Op zondag 20 maart 2022 12:07 schreef Johannes788 het volgende:
Je vergeet teruggave energiebelasting van dik -¤500…… je berekening klopt voor geen meter
Maar die kan je wel berekenen... dat wordt al jaren gedaan door het Nibud bijv. Gemiddeld kostte een kWh zo'n 23 cent in de afgelopen jaren. Nu niet meer uiteraard, maar daar kan je grofweg mee rekenen. Dat het in specifieke gevallen iets anders kan zijn prima, maar 3000 kWh voor 30,- ga je niet halen. Dan moet je naar het gulden tijdperk toe denk ik.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
een all in tarief is er niet in NL...
Die heb ik hem gevraagd, tot nu toe niks gekregen. Ik denk ook dat hij dit trucje toepast namelijkquote:Op zondag 20 maart 2022 12:19 schreef Bottomleftone het volgende:
laat hem maar eens met een overzicht van zijn tarieven komen. Als jij een tussenmeter hebt en je stroom vai een zakelijke grootverbruikersaansluiting krijgt, dan zullen die tarieven ERG aantrekkelijk zijn. Bedrijven die veel verbruiken betalen veel en veel minder dan de gemiddelde consument.
!!
:pquote:Op zondag 20 maart 2022 12:29 schreef qajariaq het volgende:
Huisbaas zal wel stoppen met dat doorleveren van energie. Dan mag TS een nieuwe aansluiting aanvragen en het lekker zelf gaan betalen. Dus een paar honderd euro voor de aansluiting en een maandbedrag van rond de zes tientjes als voorschot. En dan blijven volhouden dat de huisbaas pech heeft.
dat is een hele dure aansluiting voor 5 appartementen....quote:Op zondag 20 maart 2022 12:19 schreef Bottomleftone het volgende:
laat hem maar eens met een overzicht van zijn tarieven komen. Als jij een tussenmeter hebt en je stroom vai een zakelijke grootverbruikersaansluiting krijgt, dan zullen die tarieven ERG aantrekkelijk zijn. Bedrijven die veel verbruiken betalen veel en veel minder dan de gemiddelde consument.
!!
Vorig jaar was ongeveer ¤0.21 per kWh een vrij normale prijs.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het issue. 3000kwh was vorig jaar 28 euro per maand aan stroom. Nu dus 4 voddige
Het is een klein beetje bijzonder dat je vooral wil geloven wat in jouw straatje past. Wat iemand anders hier al zei, pick your battles, want je kunt deze strijd wellicht winnen, maar de oorlog win je niet.quote:Op zondag 20 maart 2022 12:15 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies
Nou, mooi dat ik dan toch gelijk heb.
Natuurlijk wel. Verrekenen (op basis van werkelijk verbruik) is inherent aan een voorschot.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zeker, alleen in het contract van me staat niks over bijbetalen stroom. 0.0.
En een huurverhoging is hetzelfde als het verhogen van een voorschot voor energie?quote:Op zondag 20 maart 2022 12:14 schreef Bottomleftone het volgende:
Je contract is heel erg duidelijk, je huisbaas mag 1x per jaar de huur verhogen met een maximum percentage wat de overheid vaststelt. Blijkbaar heeft hij dat 10 jaar onvoldoende gedaan. Zijn probleem, niet de jouwe.
Wil je huisbaas iets anders, moet hij ieder appartement een eigen officiële aansluiting geve moest ik nog denken. Dan kan jij je eigen contract afsluiten en is hij van het risico af.
ps; huurders zijn in NL erg goed beschermd, dus laat je niks wijsmaken!
Dat deed de verhuurder tot nu toe niet. Maar zal hij waarschijnlijk vanaf nu dus wel gaan doen.quote:Op zondag 20 maart 2022 13:53 schreef Azula2.0 het volgende:
Nou. Dan betaal je nu niks ook goed ik zou de eindafrekening dan gewoon bij jou neerleggen en dan is het minimaal doei doei met je borg.
Betalen wat je verbruikt is wel zo netjes. Klaploper.
Moet 'ie wel eerst gaan begrijpen wat een voorschot is.quote:Op zondag 20 maart 2022 13:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Verrekenen (op basis van werkelijk verbruik) is inherent aan een voorschot.
Tijd dat de beste man een boekhouder neemt.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat deed de verhuurder tot nu toe niet. Maar zal hij waarschijnlijk vanaf nu dus wel gaan doen.
Precies. Ik lees dat zijn verhuurder nu wel de meterstanden heeft opgenomen. Dus TS kan blijven vasthouden aan die ¤ 30, maar dan volgt over een jaar een gespecificeerde afrekening waaruit blijkt dat het betaalde voorschot veel te laag is geweest en mag TS een kolossale naheffing betalen. Het alternatief is om nu alvast het voorschot te verhogen, zodat het verschil met de afrekening kleiner wordt.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:08 schreef XanderH het volgende:
Kortom: de verhuurder moet een jaarafrekening opstellen om de werkelijke servicekosten te verrekenen. Dit is nooit gedaan. Verhuurder mag dus nu niet zomaar het voorschot verhogen.
Wel kun je in de toekomst gespecificeerde jaarafrekeningen verwachten, moet je het verschil tussen het voorschot en de werkelijke kosten gewoon bijbetalen en heeft verhuurder hierna de mogelijkheid om het voorschotbedrag te verhogen.
Ik denk dat het voor huurder beter is om nu mee te gaan in het hogere voorschotbedrag, zodat de afrekening aan het einde van het jaar meevalt. Maar je kunt inderdaad op je strepen gaan staan en het hele bedrag aan het einde van het jaar bijbetalen. Geen idee wat je daar mee wint.
Geen idee hoeveel appartementen hij verhuurt, maar voor eentje op zich een kleine moeite om dat even zelf te doen.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:16 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Tijd dat de beste man een boekhouder neemt.
Blijkbaar is dat wel teveel moeitequote:Op zondag 20 maart 2022 15:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel appartementen hij verhuurt, maar voor eentje op zich een kleine moeite om dat even zelf te doen.
Ik zou niks extras betalen aan iemand anders dan je spaarrekening en pas bij de eindrekening bijbetalenquote:Op zondag 20 maart 2022 14:08 schreef XanderH het volgende:
Kortom: de verhuurder moet een jaarafrekening opstellen om de werkelijke servicekosten te verrekenen. Dit is nooit gedaan. Verhuurder mag dus nu niet zomaar het voorschot verhogen.
Wel kun je in de toekomst gespecificeerde jaarafrekeningen verwachten, moet je het verschil tussen het voorschot en de werkelijke kosten gewoon bijbetalen en heeft verhuurder hierna de mogelijkheid om het voorschotbedrag te verhogen.
Ik denk dat het voor huurder beter is om nu mee te gaan in het hogere voorschotbedrag, zodat de afrekening aan het einde van het jaar meevalt. Maar je kunt inderdaad op je strepen gaan staan en het hele bedrag aan het einde van het jaar bijbetalen. Geen idee wat je daar mee wint.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |