abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:42:38 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204153624
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zou niks extras betalen aan iemand anders dan je spaarrekening en pas bij de eindrekening bijbetalen
Maar de inzet van TS is dat hij helemaal niet meer wil betalen. Niet per maand en niet bij de jaarafrekening.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204153695
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar de inzet van TS is dat hij helemaal niet meer wil betalen. Niet per maand en niet bij de jaarafrekening.
zijn inzet is aan hemzelf of haarzelf... dat is zijn/haar goed recht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:48:01 #103
16180 crew  CoolGuy
pi_204153728
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zijn inzet is aan hemzelf of haarzelf... dat is zijn/haar goed recht.
Uiteraard.
pi_204153751
quote:

[..]
Dan begrijpt hij niet helemaal wat een voorschot is.
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:51:01 #105
16180 crew  CoolGuy
pi_204153792
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan begrijpt hij niet helemaal wat een voorschot is.
Dat weet ik niet, maar TS heeft het over wel 100?! euro per maand. Daar heeft TS geen zin in. Dan ga je mij niet vertellen dat ie geen zin heeft om 100 euro per maand meer te betalen, maar wél zin om 1x 1200 euro meer te betalen bij de jaarafrekening.
pi_204153831
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar TS heeft het over wel 100?! euro per maand. Daar heeft TS geen zin in. Dan ga je mij niet vertellen dat ie geen zin heeft om 100 euro per maand meer te betalen, maar wél zin om 1x 1200 euro meer te betalen bij de jaarafrekening.
Zin of niet, als uit de eindafrekening blijkt dat er 1.200 meer is verbruikt dan die 12 * ¤ 30, dan zal dat toch moeten. Denk niet dat de verhuurder ook dan maar stug geen eindafrekening gaat laten zien.
pi_204153895
quote:

[..]
En de kans is ook groot dat over voorgaande jaren die 30 euro per maand niet altijd kostendekkend is geweest maar dat de verhuurder niet moeilijk wilde doen om wat voor reden dan ook. Misschien was hij coulant, misschien had hij geen zin om er moeite in te steken, misschien nog wat anders. Maar dat de verhuurder afgelopen jaren zijn recht niet heeft gebruikt om het voorschot aan te passen en eventueel hogere energiekosten door te berekenen wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat recht nooit meer mag gebruiken.

De verhuurder probeert TS zoals het eruit ziet in ieder geval niet te beflikkeren. De kans is zelfs groter dat TS de afgelopen jaren een voordeeltje heeft gehad en nu lijkt te denken dat hij recht heeft op dat voordeel, zelfs als het niet meer om enkele tientjes maar om honderden euro's per jaar gaat.
pi_204154599
Vergeet aub niet die ozb onzin van die rekening af te krijgen.

Dit hoort niet aan de huurder opgelegd te worden.

Beetje apart hoe TS daar aan voorbij gaat, dit is wettelijk domweg verboden.
(In sommige gevallen word of werd het wel bij verhuurder gelegd, maar kon je dit gebruiken voor huurverhoging, anyway, sinds 2006 verboten)
pi_204154693
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
ik heb ook geen zin om mijn voorschot te betalen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 16:32:39 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_204154948
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb ook geen zin om mijn voorschot te betalen
Ja of je begrijpt niet wat ik zeg, of je doet moeilijk om het moeilijk doen. :)
pi_204155151
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja of je begrijpt niet wat ik zeg, of je doet moeilijk om het moeilijk doen. :)
Ik denk dat hij het punt wil maken dat sommige mensen liever de jaarafrekening betalen en dan tot die tijd het geld zelf houden. Maar het lijkt me overduidelijk dat dat bij TS niet het geval is en dat hij gewoon helemaal niets extra's wil betalen.

Maar TS, als je denkt dat je zo in je recht staat omdat één user in dit topic je gelijk geeft, zou ik maar wat Bitcoin miners in je woning neerzetten. Die dingen vreten elektriciteit en zijn moeilijk kostendekkend te krijgen, maar voor iemand die zoveel elektriciteit kan gebruiken als hij wil en daarbij nooit meer dan 30 euro per maand hoeft te betalen is het natuurlijk makkelijk winst maken. Misschien kan je er wel een hele slaapkamer mee volzetten.
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 16:43:00 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_204155253
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:38 schreef PJR het volgende:

[..]
Ik denk dat hij het punt wil maken dat sommige mensen liever de jaarafrekening betalen en dan tot die tijd het geld zelf houden. Maar het lijkt me overduidelijk dat dat bij TS niet het geval is en dat hij gewoon helemaal niets extra's wil betalen.

Maar TS, als je denkt dat je zo in je recht staat omdat één user in dit topic je gelijk geeft, zou ik maar wat Bitcoin miners in je woning neerzetten. Die dingen vreten elektriciteit en zijn moeilijk kostendekkend te krijgen, maar voor iemand die zoveel elektriciteit kan gebruiken als hij wil en daarbij nooit meer dan 30 euro per maand hoeft te betalen is het natuurlijk makkelijk winst maken. Misschien kan je er wel een hele slaapkamer mee volzetten.
Ja, dat is dus exact het punt wat ik ook maak. Sommige mensen doen liever een beetje meer per maand, anderen zeggen dat ze liever de jaarafrekening in 1x betalen, is allemaal prima, maar dat is imho niet hoe TS in de wedstrijd zit.

Want TS maakt zich heel druk over die 100 euro per maand verhoging, dus als ie die niet wil betalen, omdat te veel want nu maar 30 euro, dan wil ie ook niet aan het eind van het jaar in 1x 1200 euro betalen, want dat is precies hetzelfde en dus ook teveel geld.

Daarom zeg ik, het gaat er niet om dat TS niet meer voorschot wil betalen, TS wil gewoon helemaal niet meer betalen, niet per maand en niet in totaal, maar die vogel gaat niet op.
pi_204155498
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, het gaat er niet om dat TS niet meer voorschot wil betalen, TS wil gewoon helemaal niet meer betalen, niet per maand en niet in totaal, maar die vogel gaat niet op.
Misschien dat TS het zal snappen als hij het "advies" in mijn vorige post leest. Wellicht kan hij de hele wijk wel voorzien van elektriciteit, hij hoeft er toch niet voor te betalen.
  zondag 20 maart 2022 @ 17:41:39 #114
51385 baskick
Juist ja!
pi_204156620
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 14:08 schreef appreciate het volgende:

[..]
Moet 'ie wel eerst gaan begrijpen wat een voorschot is.
Iedereen die de basisschool heeft afgerond, zou dat m.i. moeten weten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 20 maart 2022 @ 18:12:34 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204157521
Als je ¤30 flat fee hebt afgesproken wordt het tijd om wat mining rigs te gaan leasen overigens :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 20 maart 2022 @ 18:13:10 #116
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204157535
Gingen huurverhogingen op de huur of huur + service kosten?

En hij mag nu het voorschot niet verhogen, maar TS moet wel gewoon lappen als hij nu wel een eindafrekening maakt ...

Edit: en zorg dat je die meter te zien krijgt, want je verhuurder kan je werkelijk voor alles wat hij verzint als beginstand tot de huidige stand aanslaan.
Dum de dum
pi_204157763
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:55 schreef PJR het volgende:
en nu lijkt te denken dat hij recht heeft op dat voordeel
Wat dat betreft is er ook gewoonterecht. Op een gegeven moment heb je daar inderdaad recht op.

Maar het moet niet zo zijn dat de verhuurder het altijd heeft laten slabakken en daarna ineens aan de bel trekt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_204157801
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vergeet aub niet die ozb onzin van die rekening af te krijgen.

Dit hoort niet aan de huurder opgelegd te worden.

Beetje apart hoe TS daar aan voorbij gaat, dit is wettelijk domweg verboden.
(In sommige gevallen word of werd het wel bij verhuurder gelegd, maar kon je dit gebruiken voor huurverhoging, anyway, sinds 2006 verboten)
Waar heb jij het nou weer over? Welke rekening?
pi_204157833
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:23 schreef Bart2002 het volgende:
Wat dat betreft is er ook gewoonterecht. Op een gegeven moment heb je daar inderdaad recht op.
Hahaha.

Nee.
pi_204157925
quote:
5s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over? Welke rekening?
In de huurvoorwaarden wat hij liet zien, 7.1.

De verhuurder zit gewoon de ozb aan de huurder door te berekenen.
pi_204157980
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
In de huurvoorwaarden wat hij liet zien, 7.1.

De verhuurder zit gewoon de ozb aan de huurder door te berekenen.
Je moet eens goed lezen wat er daadwerkelijk bij 7.1 staat. Bijvoorbeeld het deel voor de eerste komma.

Vervolgens staat - enigszins omslachtig geformuleerd - bij lid a dat het gebruikersdeel van de OZB voor rekening van de huurder komt. Het gebruikersdeel van de OZB is (voor woonruimte althans) echter afgeschaft, dus er valt niks door te berekenen. De huurbaas heeft kennelijk een oud modelcontract gebruikt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2022 18:36:24 ]
pi_204158673
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je moet eens goed lezen wat er daadwerkelijk bij 7.1 staat. Bijvoorbeeld het deel voor de eerste komma.

Vervolgens staat - enigszins omslachtig geformuleerd - bij lid a dat het gebruikersdeel van de OZB voor rekening van de huurder komt. Het gebruikersdeel van de OZB is (voor woonruimte althans) echter afgeschaft, dus er valt niks door te berekenen. De huurbaas heeft kennelijk een oud modelcontract gebruikt.
Hmm nou dat hoop ik dan maar.
Je zegt het al, ze lijken oude teksten te gebruiken en dergelijke, dus hopelijk gebruiken ze dan wel de juiste regelgeving etc.
pi_204158701
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hmm nou dat hoop ik dan maar.
Je zegt het al, ze lijken oude teksten te gebruiken en dergelijke, dus hopelijk gebruiken ze dan wel de juiste regelgeving etc.
Gewoon een standaard contract, wat ingevuld en klaar is kees. Lamlendige verhuurder, ja.
  maandag 21 maart 2022 @ 09:18:16 #124
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_204165595
Tja, de verhuurder had de keuze, en die is al gemaakt. Er zijn 2 keuzes.

All-in - Als de stroom jaren lang in het all-in gedeelte zat (in de huur), dan mag alleen de huur all-in volgens de gewone normen worden verhoogd, en niet extra omdat de energie nu zo duur is. Bij all-in is dat het risico van de hoge energie-prijs voor de verhuurder. Maar, zijn de kosten lager, dan mag de verhuurder dat in zijn zak steken.

Service-kosten - Of het was een voorschot service-kosten, en dan betaald de huurder zijn reële deel van de gemaakte kosten. Er moet dan dus elk jaar een eind-afrekening worden gemaakt en dan worden de voorschotten met de werkelijke kosten verrekend etc. Dan krijgt de huurder aan het eind of wat geld terug of moet wat bijbetalen. In dit scenario mag er besloten worden om tussentijds het voorschot te verhogen of te verlagen, met een reden.

Ik begrijp dat er nooit afrekeningen zijn geweest voor stroom? Dan zit dat in de all-in huur, en dan is de hogere prijs geen reden om de huur aan te passen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_204165766
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:18 schreef HMS het volgende:

Ik begrijp dat er nooit afrekeningen zijn geweest voor stroom? Dan zit dat in de all-in huur, en dan is de hogere prijs geen reden om de huur aan te passen.
in het contract regel 2 of 3 losse kosten post voorschot electriciteit. Dat er nooit afrekeningen geweest zijn maakt het dan toch niet automatisch tot een all in huur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')