abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204165816
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:38 schreef PJR het volgende:

[..]
Ik denk dat hij het punt wil maken dat sommige mensen liever de jaarafrekening betalen en dan tot die tijd het geld zelf houden. Maar het lijkt me overduidelijk dat dat bij TS niet het geval is en dat hij gewoon helemaal niets extra's wil betalen.

Maar TS, als je denkt dat je zo in je recht staat omdat één user in dit topic je gelijk geeft, zou ik maar wat Bitcoin miners in je woning neerzetten. Die dingen vreten elektriciteit en zijn moeilijk kostendekkend te krijgen, maar voor iemand die zoveel elektriciteit kan gebruiken als hij wil en daarbij nooit meer dan 30 euro per maand hoeft te betalen is het natuurlijk makkelijk winst maken. Misschien kan je er wel een hele slaapkamer mee volzetten.
Ja en nee. Het klopt dat ik liever in 1x betaal en het andere punt is dat TS er tich niet aan ontkomt, wat TS ook vindt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204165839
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 17:41 schreef baskick het volgende:

[..]
Iedereen die de basisschool heeft afgerond, zou dat m.i. moeten weten.
Er zijn mensen die dat niveau niet hebben. Je moet van de bassischool af met minimaal groep 6 niveau met 12 jaar en sommigen halen dat al niet. Die gaan naar speciaal onderwijs.
De aanname dat iedereen dus bassischool aankan klopt niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204165869
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat dat betreft is er ook gewoonterecht. Op een gegeven moment heb je daar inderdaad recht op.

Maar het moet niet zo zijn dat de verhuurder het altijd heeft laten slabakken en daarna ineens aan de bel trekt.
Ik heb altijd rond de 50 euro betaald... Nu is het 75, hoe maak ik gebruik van dit gewoonterecht?
  maandag 21 maart 2022 @ 11:57:38 #129
51385 baskick
Juist ja!
pi_204167142
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er zijn mensen die dat niveau niet hebben. Je moet van de bassischool af met minimaal groep 6 niveau met 12 jaar en sommigen halen dat al niet. Die gaan naar speciaal onderwijs.
Ja, true. Van iemand die kennelijk zelfstandig kan wonen en overeenkomsten aangaat, verwacht ik niet per se dat 'ie cognitief dermate beperkt is dat het concept voorschot te complex is.

quote:
De aanname dat iedereen dus bassischool aankan klopt niet.
Maar dát heb ik niet gezegd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204167184
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:57 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, true. Van iemand die kennelijk zelfstandig kan wonen en overeenkomsten aangaat, verwacht ik niet per se dat 'ie cognitief dermate beperkt is dat het concept voorschot te complex is.
[..]
Maar dát heb ik niet gezegd.
Dat zijn weer allerlei aannames. Misschien komt familie elke dag helpen met het huishouden en heeft iemand ander volmacht om contracten namens TS te tekenen?
  maandag 21 maart 2022 @ 12:05:55 #131
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204167216
De bal ligt overigens gewoon bij TS

https://www.juridischloke(...)icekosten%20verjaard.

Heb je je verhuurder al om een eindafrekening van 2020 gevraagd TS? en straks voor 2021?

niet alleen de verhuurder verzaakt hier, ook TS ...

Gezien de huur 400 euro, MOET je sociaal zitten, en kan je dus naar de huurcomissie hiermee.

Trouwens gezien het bedrag, 30e/mnd, zou ik niet teveel ophef maken als je 3000kwH verstookt per jaar.
Dum de dum
pi_204167314
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:05 schreef Fe2O3 het volgende:
De bal ligt overigens gewoon bij TS

https://www.juridischloke(...)icekosten%20verjaard.

Heb je je verhuurder al om een eindafrekening van 2020 gevraagd TS? en straks voor 2021?

niet alleen de verhuurder verzaakt hier, ook TS ...

Gezien de huur 400 euro, MOET je sociaal zitten, en kan je dus naar de huurcomissie hiermee.

Trouwens gezien het bedrag, 30e/mnd, zou ik niet teveel ophef maken als je 3000kwH verstookt per jaar.
Hij heeft altijd gecommuniceerd laatste jaren dat stroom all in is. Nu prijzen duurder worden staat die opeens op de stoep
  maandag 21 maart 2022 @ 12:17:05 #133
51385 baskick
Juist ja!
pi_204167324
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat zijn weer allerlei aannames. Misschien komt familie elke dag helpen met het huishouden en heeft iemand ander volmacht om contracten namens TS te tekenen?
Ja, wie weet. Uit niets blijkt het. Tot die tijd neem ik inderdaad aan dat het is zoals bij de meerderheid van de volwassenen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204167406
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Hij heeft altijd gecommuniceerd laatste jaren dat stroom all in is. Nu prijzen duurder worden staat die opeens op de stoep
In jou contract staat toch heel duidelijk voorschot electriteit, dan had je dat contract moeten laten aanpassen. 8-)
  maandag 21 maart 2022 @ 12:27:07 #135
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204167414
TS heeft geluk dat z'n huurbaas ook niet weet wat een voorschot is.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204167435
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:17 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, wie weet. Uit niets blijkt het. Tot die tijd neem ik inderdaad aan dat het is zoals bij de meerderheid van de volwassenen.
Daar ben ik al 2x de mist in gegaan op fok. IRL merk je dit in 2 seconden, op fok kunnen sommigen dit goed verbergen.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:38:09 #137
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204167550
quote:

[..]
Dat all in heb je op schrift? Meetdere malen?
Dum de dum
  maandag 21 maart 2022 @ 12:52:01 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204167715
quote:

[..]
Tijd om bitcoin te minen dan!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204167757
quote:

[..]
In het huurcontract staat wat anders.
pi_204167762
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:27 schreef Gunner het volgende:
TS heeft geluk dat z'n huurbaas ook niet weet wat een voorschot is.
Met de huidige energieprijzen begint dat misschien wel te dagen bij z'n huurbaas.
pi_204167779
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:29 schreef qajariaq het volgende:
Huisbaas zal wel stoppen met dat doorleveren van energie. Dan mag TS een nieuwe aansluiting aanvragen en het lekker zelf gaan betalen. Dus een paar honderd euro voor de aansluiting en een maandbedrag van rond de zes tientjes als voorschot. En dan blijven volhouden dat de huisbaas pech heeft.
Zodra huisbaas stopt met elektra te leveren, kan TS gewoon via juridische weg herstel van de stroomlevering eisen. Herstelkosten voor rekening van verhuurder.

En de huur van een hotelkamer of vakantiehuisje op kosten van de verhuurder voor de periode waarin er geen elektriciteit gebruikt kan worden door TS. Een huis zonder elektriciteit is namelijk onbewoonbaar (juridisch gezien), en dan is verhuurder verantwoordelijk voor het verzorgen van vervangend onderdak totdat het huis weer bewoonbaar gemaakt is.
pi_204169900
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zodra huisbaas stopt met elektra te leveren, kan TS gewoon via juridische weg herstel van de stroomlevering eisen. Herstelkosten voor rekening van verhuurder.

En de huur van een hotelkamer of vakantiehuisje op kosten van de verhuurder voor de periode waarin er geen elektriciteit gebruikt kan worden door TS. Een huis zonder elektriciteit is namelijk onbewoonbaar (juridisch gezien), en dan is verhuurder verantwoordelijk voor het verzorgen van vervangend onderdak totdat het huis weer bewoonbaar gemaakt is.
Voor zover ik weet moet de huurder normaal gesproken gewoon zelf een contract regelen bij een leverancier. De verhuurder zal het inderdaad wel tijdig moeten aangeven zodat huurder een en ander kan regelen. Maar dat is een zaak van dagen ga ik even van uit.
pi_204169987
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor zover ik weet moet de huurder normaal gesproken gewoon zelf een contract regelen bij een leverancier. De verhuurder zal het inderdaad wel tijdig moeten aangeven zodat huurder een en ander kan regelen. Maar dat is een zaak van dagen ga ik even van uit.
Nee, want ik heb een tussenmeter. Dus geen hoofdaansluiting op mijn adres. Al vaker gevraagd aan de huurbaas. Ik kan gewoon stroomcontract afsluiten op mijn adres.
pi_204170010
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat moet die huurder dat wel kunnen regelen. Als de verhuurder de tussenmeter eruit haalt en iedereen gewoon z'n eigen stroom laat regelen, is hij wel van dat gezanik af.
pi_204170076
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Nee, want ik heb een tussenmeter. Dus geen hoofdaansluiting op mijn adres. Al vaker gevraagd aan de huurbaas. Ik kan gewoon stroomcontract afsluiten op mijn adres.
Maar dat is dan ook niet wat ik onder normaal versta. Normaal in de zin van gebruikelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat moet die huurder dat wel kunnen regelen. Als de verhuurder de tussenmeter eruit haalt en iedereen gewoon z'n eigen stroom laat regelen, is hij wel van dat gezanik af.
Dat dus, dan is TS wel meer geld kwijt per maand maar kennelijk wil hij dat graag.
pi_204170145
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar dat is dan ook niet wat ik onder normaal versta. Normaal in de zin van gebruikelijk.
[..]
Dat dus, dan is TS wel meer geld kwijt per maand maar kennelijk wil hij dat graag.
Meer geld gaat hij sowieso wel kwijt zijn als de verhuurder hem niet gaat matsen. Die ¤ 30 is een voorschot. Wat hij meer verbruikt, moet hij gewoon betalen. Zo staat het ook duidelijk in het huurcontract.
pi_204170663
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Meer geld gaat hij sowieso wel kwijt zijn als de verhuurder hem niet gaat matsen. Die ¤ 30 is een voorschot. Wat hij meer verbruikt, moet hij gewoon betalen. Zo staat het ook duidelijk in het huurcontract.
Waar staat dat in zijn contract dat als hij meer verbruikt dan ¤30 dat hij moet bij betalen? Nergens!
pi_204170682
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:18 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Waar staat dat in zijn contract dat als hij meer verbruikt dan ¤30 dat hij moet bij betalen? Nergens!
Er staat ¤ 30 voorschot elektriciteit. Je begrijpt wat een voorschot is?
pi_204171161
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er staat ¤ 30 voorschot elektriciteit. Je begrijpt wat een voorschot is?
De verhuurder heeft als ik ts hoor nog nooit een eindafrekening gestuurd. En dat contract is een knipsel wat niet eens voor contract door mag. Iemand die zo met huurders om gaat moet je geen cent extra geven. Juridisch loket gaf ts ook al gelijk.
  maandag 21 maart 2022 @ 18:13:17 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204171194
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:09 schreef Bottomleftone het volgende:
Juridisch loket gaf ts ook al gelijk.
Dat staat niet gelijk aan recht hebben.

Ik bedoel laten we eerlijk zijn... het juridisch loket. Goedbedoeld advies.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 21-03-2022 18:32:26 ]
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')