3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:10 |
![]() ![]() Bahrain International Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 * Sebastian Vettel is positief getest op Covid-19, Nico Hulkenberg is zijn vervanger. | |
George_of_the_Jungle | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11 |
2 tiende maar tussen Perez en Verstappen. Heeft Max iets laten liggen of heeft Perez stappen gemaakt? Flink gat tussen RB, Ferrari en de rest. 3-tienden tussen langzaamste RB/Ferrari en snelste van de rest. Afgezien van Russel, duidelijk verschil tussen rijders in andere teams. Snellere rijders (Bottas, Magnussen, Alonso, Gasly) wel in Q3, langzamere (Zhou, Schumachers, Ocon, Tsunoda) niet. | |
StephanL | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11 |
Couthard zei iets van dat Mercedes snelheid mist en toen zei Max: very very, met een smile | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11 |
Max is zo top - hij is gewoon blij dat ie lekker vooraan mee kan doen met deze auto. Alsof hij teleurgesteld moet zijn, is toch mooi als je in een nieuwe era meteen P2 pakt in de eerste kwalificatie? | |
WismutVeilchen83 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11 |
En +0,934 ofzo. Die kleuren klopte niets van. | |
Zorro | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11 |
Ik zie een aantal mensen hier die bijzonder gefrustreerd zijn dat Max met nummer 1 rijdt ![]() | |
Monolith | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:11 |
Mooi inkoppertje van DC inderdaad. ![]() | |
Noppie2000 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Of Max teleurgesteld was met de pace van Mercedes. ''Very, very'', inderdaad met een smile. Incoming 20 nieuwsberichten over de betekenis van de glimlach ![]() | |
StephanL | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Nog steeds die kutstift ![]() | |
quo_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Hij is wel diep teleurgesteld in mercedes | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Sneertjes uitdelen naar Mercedes is altijd leuk, vooral omdat ze er zo lekker op happen | |
Zwoerd | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Je bedoelt 3de van de 10? | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Troepstift | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Erg teleurgesteld | |
VacaLoca | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Ferrari WCC, Max WDC | |
bloodymary1 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Of hij daar teleurgesteld over was. Grappig. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Nog steeds die kutbandjes. | |
Mano_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Miljardenkostende sport, maar een werkende stift, ho maar ![]() | |
klaasweetalles | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
max moet zijn klep houden over mercedes idioot | |
Anton91 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:12 |
Dat hij erg teleurgesteld is dat Mercedes niet snel genoeg lijkt ![]() | |
Jane | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Gelukkig wordt het met de Ferrari-strategie altijd een loterij. ![]() | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Droogt uit daar in de zandbak. | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Iedereen had paars ![]() ![]() | |
Noppie2000 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Wordt nu wel echt belangrijk dat Ferrari hun zaakjes op orde heeft, tactisch niet erg sterk gebleken de laatste jaren ![]() ![]() Lekker man, F1 ![]() | |
Mano_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Klaas moet zijn klep houden. Gewoon, over alles. | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Haha, uiteraard, daar goochelen ze het hele weekend al mee | |
Anton91 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Hij begon er zelf niet over? | |
Zorro | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:13 |
Dat soort stiften moet je de punt een paar keer van indrukken om er verf in te krijgen. Maar dat ze dan bedenken om dat vooraf even te doen is erg lastig blijkbaar. | |
Cuendillar | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:14 |
"very, very"![]() | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:14 |
Ferrari ![]() | |
Breekfast | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:14 |
Het lijkt erop dat Max zijn Q3 laps gewoon niet helemaal top waren. | |
klaasweetalles | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:14 |
Hij moet zich lekker bezig houden met zichzelf | |
ChevyCaprice | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:14 |
Max klaagt weer eens over de banden | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:14 |
![]() | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:15 |
Je moest toch weg? | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:15 |
Sommige trolletjes zijn een beetje frusti nu. Effe uitslapen in je trollenbos, komt allemaal goed. Het is RB/Ferrari en dan de rest / HAM doet het nog goed ik denk dat hij al het mogelijke uit de Mercedes heeft gehaald. Mercedes heeft nog ruimte voor verbetering dus die gaan zich nog wel vooraan melden. | |
Mylene | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:15 |
![]() Er is maar een baas. Dag Max ![]() | |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:15 |
Makkie morgen | |
MoreDakka | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:16 |
Hij lijkt inderdaad niet helemaal tevreden met zichzelf. Goed nieuws wat mij betreft ![]() | |
_UserName_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:16 |
Nee, de vraag was of Mercedes al midfield is, met een auto op plek 9 wel. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:16 |
Prachtige reactie van MAX ![]() | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:17 |
Ik ben weg. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:17 |
GOAT heeft het Mercedes PR clich handboek er maar bij gepakt. | |
Mylene | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:17 |
"Over het algemeen was het ok", zegt Max Verstappen na zijn tweede plek in de kwalificatie. "We hebben een goede raceauto, dat is uiteindelijk toch het belangrijkst. Ik heb nog steeds veel vertrouwen in morgen. De auto voelde niet fantastisch, maar tegelijkertijd ook niet erg slecht. Anders kan je niet als tweede eindigen. Het was een leuk middag. We hebben een mooi gevecht geleverd met Ferrari en hopelijk wordt het ook een mooie race." Wat een zeur is het ook. "Dit voelt heel goed", zegt polesitter Charles Leclerc, die Max Verstappen aftroeft. "De laatste jaren zijn zo zwaar geweest voor het team. We waren optimistisch dat we sterk vooor de dag zouden komen en gelukkig is dat ook gebeurd. Ik was niet helemaal tevreden over mezelf, maar gelukkig hadden we het echt goed voor elkaar in Q3. Ik ben hier super blij mee. En bovendien is er nog steeds ruimte om te verbeteren." ![]() | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:18 |
En iedereen hier heeft een zwak voor Ferrari, dus dit wordt een mooi seizoen ![]() | |
MoreDakka | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:18 |
![]() | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:18 |
Lewis morgen naast Bottas op de 3e startrij ![]() | |
Haags | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:18 |
Ferrari Goden ![]() | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19 |
LEWIS ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19 |
Bottas gaat bij wijze van reflex al aan de kant vrees ik. | |
Anton91 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19 |
Maar Ferrari heeft meestal moeite om door te ontwikkelen en ook qua strategie heb ik ze niet zo hoog zitten. Dus we gaan het morgen zien. | |
Mylene | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19 |
![]() | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19 |
Ja, of juist niet. Hij heeft 0,0 reden om coulant te zijn. | |
Dauthi | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:19 |
Mensen zijn vooral klaar met Mercedes. Of Ferrari, Mclaren, Alpine of een ander mee doet aan de top maakt wat dat betreft niet zoveel uit ![]() | |
MoreDakka | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20 |
Ik ben heel benieuwd hoe het Hamilton gaat bevallen als hij mensen moet proberen in te halen die niet voor hem aan de kant gaan ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20 |
Nee joh. ![]() | |
Anton91 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20 |
Misschien dat Bottas Hamilton even een tikje kan geven tijdens de start ![]() | |
-_Guitarist_- | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20 |
Of voor de verandering stuurt 'ie 'm er eens vol in bij HAM ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20 |
Vermoeiende act.. ![]() | |
-XOR- | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:20 |
Na afloop van vorig seizoen hoorde wat stemmen dat Leclerc een beetje stil stond en dat Sainz was gegroeid en hem voorbij was maar ik vond eigenlijk dat LEC wat meer pech had en Sainz af en toe wat geluk op het eind. | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:21 |
Ik acht de kans groot dat hij morgen voor de Mercs eindigt | |
Mylene | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:21 |
![]() | |
VacaLoca | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
Albon weet | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
"These guys man..." "Struggling really hard here Bono." "I can't get close." | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
Het probleem van Bottas is nog altijd dat hij beter kan kwalificeren dan racen | |
franklop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
Ferrari motoren sterk dus ook. Misschien die van 2019 uit de kast gehaald ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
Ik ook de driveability van die Ferrari PU lijkt goed te zijn wat zeker zal helpen in de race. | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
Dit - geen "this is James..." meer over de radio, en ik denk niet dat de gunfactor heel hoog is vanuit Bottas. | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:22 |
Leclerc is wel altijd van de hogere pieken geweest, terwijl Sainz wat constanter is (ook in combinatie met de zondag) over een seizoen. Maar misschien dat Leclerc ook die stap kan zetten als hij op zondag hetzelfde kan met de auto als op zaterdag, dat was vorig jaar toch het probleem. | |
-_Guitarist_- | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:23 |
Zou ik geweldig vinden ![]() ![]() | |
VacaLoca | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:24 |
Wel vreemd dat de baan langzamer was in Q3 | |
Kickinalfa | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:24 |
That's some dangerous driving. Wel treurig dat bottas in een alfa, Kmag in een haas en Fernando in een alpine boven Russell God staan. | |
mikieu | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:25 |
Gaaf hoor, toch bijzonder dat de RB en Ferrari zo dicht op elkaar zitten na zo’n lange tijd onafhankelijk van elkaar te ontwikkelen. Denk wel, dat de RB meer potentie heeft. Alleen al op strategie wordt het een makkie ![]() | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:25 |
En pitstops ![]() | |
Anton91 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:26 |
Dat ging niet helemaal goed tijdens de kwalificatie bij Verstappen... Maar hopelijk morgen wel. | |
mikieu | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:26 |
Rusell zal huilend in slaap vallen na zon gat met zn teamgenoot. Zelfs Albon rijdt Latifi zoek, was vaak redelijk close met Russell. | |
Mylene | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:26 |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:26 |
Ja vooral dat dus, ik sta er altijd weer van versteld in deze sport. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:26 |
dat wordt nu gecompenseerd | |
Kickinalfa | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:27 |
Stiekem blijf ik het wel jammer vinden dat we weer (zoals het nu lijkt) twee teams hebben die om de podium plaatsen strijden. Het zou toch tof zijn als Renault, AM of welk ander "middenveld" team er ook bij zou zitten | |
Anton91 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:27 |
Maar volgens mij heeft RB ook de zwaarste auto toch? Dus als ze dat weten te reduceren kunnen ze ook nog snelheid vinden. | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:27 |
Nee toch? En sowieso is Q2 nu anders omdat ze niet meer op de band hoeven te rijden waarmee ze starten | |
Rianne84 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28 |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28 |
Is die belachelijke verplichte zoveel seconde pitstop regel al weg eigenlijk? | |
Sjemmert | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28 |
Ik hoop en verwacht nog wel dat Mercedes het gat zal dichten en we een strijd met 3 teams krijgen dat zou geweldig zijn. | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:28 |
Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Maar sowieso zijn volgens mij de meeste auto's nog boven het minimaal toegestane gewicht. | |
Johannes788 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:29 |
Mooi man. Ferrari vs Max hele jaar ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:29 |
ah, het welbekende prijzen van het team door #44 | |
franklop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:29 |
Mercedes komt echt er nog wel bij hoor | |
ondeugend | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:30 |
Lewis wordt het zonnetje van de F1 Ook Award waardig toch. | |
Rianne84 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:30 |
Hij bereidt zich voor op zijn acteercarrire. | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:30 |
'Not too bad' - Lewis | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:31 |
Als je het zo bekijkt is het gat in Bahrein tussen Merc en RB vergelijkbaar met 2021, en we weten allemaal wat er gebeurde toen Mercedes op stoom kwam. | |
-_Guitarist_- | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:31 |
"He pushed me off" "That's some dangerous driving" "Ahhh these guys..." Ja, genieten met Hamilton. | |
ondeugend | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:32 |
Dat is verleden tijd. Zag je hem net niet blij zijn met zijn kwali? Gisteren ook al. | |
-_Guitarist_- | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:33 |
![]() | |
Drekkoning | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:34 |
Ik verwacht dat Mercedes nog wel aan gaat sluiten | |
Mano_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:34 |
Haas dus gewoon een seconde sneller met een auto die 2-3 seconde langzamer zou zijn ![]() | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:34 |
Snelste tijd van Mercedes was wel in Q2 ![]() Vorig jaar was Max ruim sneller in de kwalificatie inderdaad, maar was het verschil in de race eigenlijk helemaal niet zo groot. Denk dat morgen het beeld anders wordt van Mercedes vs Red Bull | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:35 |
Ja true, dat verwacht ik eerlijk gezegd ook. Ik bedoelde meer dat het echt nog geen gelopen race is. Als Mercedes dat potentieel van de W13 weet te ontsluiten kan het er ineens heel snel anders uitzien. | |
Breekfast | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:37 |
Mooi trouwens voor Haas dat ze eindelijk een redelijke auto hebben. Die verdienen ook wel een keer wat succes ![]() | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:38 |
Die gaan er vast nog wel weer bij komen inderdaad. Toen won Lewis ook "gewoon" 3 van de 1e 4 races, ondanks het verschil bij de kwalificatie in Bahrain | |
Weltschmerz | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:39 |
Perez kwam toen niet door Q2, en zijn tijd was meer dan anderhalve seconde boven die van Verstappen. Dat vertekent nogal. | |
Red_85 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:40 |
Super irritant dat ze bij viaplay direct naar de studio gaan. Laat die sessietijden even zien. Wacht even fucking 2 minuten | |
Red_85 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:41 |
Ric doet een dyatlov over zn auto. 'not great, not terrible' | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:43 |
Ik dacht dat ze minder focus op de studio zouden leggen en vooral op de track aanwezig zouden zijn? | |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:43 |
Gaan ze nog steeds knielen voor die crimineel voor de start of stopt die act eindelijk? | |
Weltschmerz | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:44 |
Dat kan zomaar 5 races duren, en waarom zou Mercedes meer ongebruikt potentieel hebben? Op de motor hebben lijken ze te hebben ingeleverd, misschien via de koeling ten bate van de aerodynamica, maar ook daarin lijken ze geen groot voordeel te hebben. Je kunt er op vertrouween dat ze als team heel goed zijn iin het ontsluiten van het potentieel, dat kun je wel aan ze overlaten, de vraag is wat de potentieel dan is en of er wel zoveel meer nog in het vat zit dan bij RBR en Ferrari. | |
Rianne84 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:44 |
Doen ze niet meer | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:44 |
Nee, was al aangekondigd dat het knielen geen vervolg zou krijgen. | |
Red_85 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:45 |
Niet eens de session results. Gister na vt1 en 2 ook niet. Vt3 weet ik nie want ik stond in de praxis, maar als ik t zo zie is t gewoon direct studio. Laat dat gewoon even zien... | |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:46 |
Laat ze dan maar iets voor Oekrane doen dan. ![]() | |
Red_85 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:46 |
Dat gejank is gelukkig over | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:46 |
Hebben ze al gedaan. ![]() | |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:47 |
Stukje Covid | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:47 |
Yuki knielt niet op die foto? ![]() ![]() | |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:48 |
Nico spreekt Nederlands ![]() | |
tralalala | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:48 |
Goed interview, lekker kort. | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:48 |
![]() | |
Cuendillar | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:48 |
Sorry hoor, maar het eerste blok tekst en het laatste zinnetje spelen elkaar tegen. ![]() Hoera, Ferrari is terug!!! ![]() | |
3rr0r | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:49 |
1,5 uur voorbeschouwen bij Viaplay. | |
Tarado | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:50 |
5 races is wel heel lang hoor, dat verwacht ik toch niet | |
Tarado | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:51 |
dit is wel mooi ja ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:52 |
6 duizendsten tussen Max en Carlos | |
Drekkoning | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:53 |
Ik gun het Ferrari ook gewoon zoveel meer dan Mercedes ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:54 |
Eens en wellicht zelfs langer dan 5 races, je moet het met een korrel zout nemen maar Wolff heeft zelf ook al te kennen gegeven dat er waarschijnlijk geen easy fix is. Mijn opmerking over ongebruikt potentieel is gebaseerd op het feit dat Mercedes tot ver in de vrije trainingen nog last heeft gehad van porpoising. In het voorseizoen werd duidelijk dat spelen met de rijhoogte dit kan verminderen, maar tegelijkertijd ook een laatste noodgreep is omdat het ten koste gaat van de potentie die er ligt op de eigenlijk gewenste rijhoogte. | |
Red_85 | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:56 |
Zolang toto en jankbal er zitten wel ja. | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 17:56 |
Ja, iedereen natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:02 |
Hoezo? | |
Montov | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:04 |
En met de nieuwe regelgeving is er ook meer potentie voor verbetering (bij alle auto's). Dus er kunnen nog redelijk grote verschuivingen plaatsvinden. We hebben Haas bij de eerste race ook wel eens goed zien presteren maar gedurende het seizoen werd het minder. | |
Dauthi | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:14 |
Ik gun het Steiner. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:22 |
Mylene | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:27 |
bron ![]() ![]() ![]() | |
Drekkoning | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:27 |
![]() | |
Divje | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:34 |
![]() | |
Zipportal | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:40 |
Ik kijk nu die Viaplay troep terug via een omweg. Die interactie tussen Kalf en de studio. Ongemakkelijke studiobeelden. Amber die de hele tijd maar wat dom in de camera kijkt. ![]() | |
Nober | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:42 |
2014-2021 Mercedes wereldkampioen 2014, 2015, 2017-2020 Hamilton wereldkampioen Dat wil niemand nog eens zes jaar. | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:46 |
Ja hoezo zouden mensen na 8 WKs eens een ander aan de leiding willen zien? Het is een groot mysterie, we zullen het nooit weten. | |
Wereldgozer | zaterdag 19 maart 2022 @ 18:47 |
Vanmiddag f1 Tv abo afgesloten @potjecreme | |
PzKpfw | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:18 |
Paar kleine stuurfoutjes bij Verstappen in de laatste ronde, pole had er zeker in gezeten. | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:25 |
Op pole hebben ze vorig jaar ook al gestaan anders | |
ChevyCaprice | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:25 |
Leclerc reed ook niet perfect in zijn laatste ronde. En toch pole. Hopelijk pakt Max niet meteen de leiding morgen, want als zijn race pace echt zoveel beter is wil ik hem en Charles wel zien vechten ![]() | |
potjecreme | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:38 |
Vanavond zal ik we voor gaan zitten | |
PzKpfw | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:45 |
Mercedes, Aston Martin, McLaren en Williams vallen allemaal zwaar tegen. Zou er een gemene deler zijn? | |
Knurft-Zork3 | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:46 |
Max moet een tikkie geduldiger zijn maar dat zal wel weer moeilijk worden. ![]() Hopelijk tetsen ze elkaar er niet vanaf en zien we uiteindelijk Hammie weer #blessed #still I rise naar de winst rijden. | |
damsco | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:48 |
Ze hebben allemaal een M in de naam? | |
Weltschmerz | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:49 |
Ik denk dat het vanwege de regelverandering vergelijkbaar is met vroeger in die zin dat er veel ontwikkelingsruimte, veel onontgonnen terrein is binnen het seizoen. Toen had je soms dat de krachtsverhouding tussen twee teams halverwege het seizoen omdraaide omdat het achterliggende team harder ontwikkelde. Als je ervan uitgaat dat er n specifiek probleem opgelost moet worden om het aanwezig veronderstelde potentieel van ouderwets Mercedesformaat te ontsluiten is het lang. Als je er echter vanuit gaat dat Mercedes gewoon een achterstand heeft in te halen is het kort. Ja, maar er zit ook ergens een aanname in dat Mercedes los van dat dolfineren een hele sterke auto zou hebben gemaakt. Terwijl de motor relatief lijkt te hebben ingeleverd, en hij bij mijn weten ook qua downforce geen enorme indruk heeft gemaakt in de afstelling die op de snelle rechte stukken die problemen gaf. | |
damsco | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:49 |
Amber kan beter wat ander soort filmpjes maken bohhhh | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:51 |
Kwalificatie was een genot om te zien. Ik hoop op een mooie race morgen ![]() En het is weer tijd om van de FP weg te blijven, met al die trollen ![]() | |
Scharrel-hagelslag | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:53 |
Hoe zijn jullie bevindingen over F1tv? Als je daarmee op tv wil kijken is een smart tv nodig neem ik aan? Alternatief is op laptop kijken? | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:55 |
Denk wel dat Max met Leclerc anders omgaat in de 1e ronde dan bij Lewis vorig jaar, in ieder geval aan het begin van het seizoen nog | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:58 |
Het wordt hoe dan ook een leuke race verwacht ik. Lach me dood als Bottas Hamilton eraf tikt ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:58 |
F1 / Ervaring F1TV (officieel tv kanaal van Formula1.com) #3 | |
Kickinalfa | zaterdag 19 maart 2022 @ 19:59 |
Als je een Chromecast ( en ik denk ook apple tv?) hebt dan kan je op tv kijken. Kwaliteit is tot nu toe wisselvallig. Engels commentaar, mwah. Bij mij startte de stream pas terwijl er al 4 min van de q1 gespeeld was. Je hebt geen voorbeschouwing of iets, maar dat is een persoonlijke voorkeur. | |
Sjemmert | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:02 |
Er was wel een voor en na beschouwing hoor. | |
Kickinalfa | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:13 |
Misschien totaal gemist dan, maar ik klik op kwalificatie, heb tussen 15:45 16:03 naar een "de uitzending begint zo" scherm zitten kijken om daarna met 16 min op de klok te beginnen met een AT die de pits uit rijdt. | |
Sjemmert | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:15 |
Dat kan het zijn aparte streams voor en na de kwali stream. | |
Scharrel-hagelslag | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:16 |
Thanks | |
Tijn | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:18 |
Je had op de qualifying pre-show moeten klikken. | |
tripel7 | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:19 |
Verstappen weet dat hij niks hoeft te doen omdat LeClerc meestal toch vroeg of laat op eigen houtje de muur in gaat, en anders weerhoud de traditionele 10+ seconden pitstop van Ferrari hem wel van P1 | |
YellowBlacks | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:25 |
Die 2 kennende geven ze elkaar geen millimeter. | |
daNpy | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:27 |
Daar hebben ze dan voornamelijk zichzelf mee. | |
YellowBlacks | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:29 |
Ik denk niet dat ze allebei hun rijstijl gaan veranderen. Zijn allebei haantjes. | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:34 |
Situatie is nu wel anders (zeker voor Max) dan de vorige keer dat ze tegen elkaar streden. Toen waren ze allebei de uitdagers van Mercedes met een auto die eigenlijk niet snel genoeg was om echt de concurrentie te gaan. Nu is het de wereldkampioen tegen Leclerc die heel graag wil, maar waar de afgelopen jaren flink tegenvielen. Uiteraard is dat haantjesgedrag er nog steeds, maar denk dat Max er iets anders in staat | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:35 |
Amateur dat hij is! ![]() Zo wordt hij natuurlijk nooit WDC ![]() Owh, wacht... | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:36 |
Ook gewoon als je een smart tv hebt en de app installeert. | |
PzKpfw | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:50 |
Een HDMI kabel is voldoende. | |
Eagles89 | zaterdag 19 maart 2022 @ 20:52 |
Is er een plek waar we kunnen klagen en jammeren over de ellende die ons ten deel is gevallen met het verlies van Ziggo die de F1 uitzond? Dat ViaPlay is echt zo ongelofelijk dramatisch slecht, al mijn plezier is gewoon keihard weggenomen. De dagen van voorpret naar een nieuw F1 weekend, de frustratie van de onderbroekenlol van Kampheus en Doornbos..de hele gezellige sfeer het is allemaal gewoon WEG. ViaPlay heeft het gewoon gruwelijk hard anaal verkracht, en dan zeg ik het nog netjes. Ik had via Ziggo de eerste maand 4.99 om te testen maar was er vrijdag al meteen he le maal klaar mee. F1 TV kijkt lekker maar is allemaal in het Engels en toch wat afstandelijker, en die gezellige cafe sfeer van Ziggo is er niet net als het oranje sfeertje in de studio rondom Max zn prestaties. Ik wilde gewoon even KLAGEN dat me dat allemaal door een stel complete debielen uit Noord Europa is ontnomen, zonet nog voorzichtig met het hoofd boven de WC pot die voorbeschouwing gekeken op ViaPlay, maar ik was er LETTERLIJK na 30 seconden al klaar mee. Die vrouw kan gewoon totaal niet presenteren, “en nu zien we Alonso! “En nu zien we fans van Sainz” en nu zien we dat het zonnig weer is in Bahrein!!! Arghhhhh ik moet er alweer van kotsen. Bah, heb me vaak geirriteerd aan Ziggo maar man man man wat mis ik ze zeg. Gelukkig nog wel savonds een terugblik, maar die voorpret van de voorbeschouwingen en directe nabeschouwingen zijn voorlopig een hele tijd verneukt.:( | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:00 |
Mooi clippie van vroegah! | |
ZaZoe | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:00 |
Ik bespeur een gevoel van fikse teleurstelling en lichte wanhoop ![]() | |
THEFXR | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:05 |
wat een ellende van die ziggo samenvatting, dat is het gewoon niet, 1 min beelden en 45 min lullen is gewoon nepperij van de kijker! | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:05 |
Zijn maar een paar topics over hoor.. ![]() | |
YellowBlacks | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:06 |
Hoop het, maar het is nu eenmaal zijn rijstijl. Gaan het morgen zien. | |
nils7 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:07 |
Diep in m’n hart ben ik stiekem McLaren fan maar dit is nu wel om te janken :-( | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:07 |
Zijn maar een paar topics over hoor.. ![]() Die van Leclerc bedoel je? | |
Pino112 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:11 |
Jeetje die graphics (balk links enzo) | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:16 |
Prima te zien. Mits je op een tv kijkt ![]() Als het ding getoond wordt dan ![]() Maar dat is de fout vd F1 zelf. | |
Pino112 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:16 |
Nelson is wel een fijne commentator ![]() Zwemgod | |
Pino112 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:17 |
Vind de tijden een beetje klein, ook onderin beeld. Misschien omdat ze schuin zijn ofzo. Verder ziet het er redelijk gelikt uit. | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:19 |
Is allemaal F1 zelf. Niet ve provider. Kan het zelf prima volgen op de tv (ook de kleur vd sectoren), maar op een mobieltje of tablet wordt het lastig(er) denk ik. | |
Pino112 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:21 |
Zeg ook nergens dat het door ViaPlay komt. Overigens wel snel geregeld met m'n abo. Had hem op 200 staan bij Ziggo, toen abo afgesloten en een paar minuten later was er opeens automatisch beeld. Inloggen op Apple TV ging ook prima en beeldkwaliteit lijkt ook wel goed. So far so good. ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:26 |
![]() | |
YellowBlacks | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:29 |
Allebei | |
_UserName_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:35 |
Op de tablet (Samsung A7) was het goed te zien moet ik zeggen, snap het "gezeur" niet zo, of het moet de beeldkwaliteit zijn? Data en tracker kijk ik op telefoons, ook zonder problemen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:42 |
Ik heb serieus 0 problemen met de beeldkwaliteit. Maar ik heb dus f enorm geluk (er zijn er gelukkig wel meer die zeggen er geen problemen mee te hebben) f ik ben niks gewend en herken slechte beeldkwaliteit niet. Ik gok het 1e trouwens ![]() | |
PzKpfw | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:01 |
Hoe zit het met de race pace van Ferrari en Red Bull? | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:08 |
Als we dat toch eens zouden weten ![]() Max was in de long runs wel sneller gisteren, volgens mij, maar ook dat zegt niet altijd wat | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:08 |
Ik gok het tweede ![]() Ik zag het ook alleen maar omdat een collega aan mij liet zien hoe bedroevend het was gisteren, terwijl ik al even aan de F1TV zat. | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:08 |
RB is een pietsie sneller maar of dat ook betekent dat er ingehaald kan worden.... Ik hoop op mooie gevechten tussen Max en Charles en Sainz en Perez. Als ik de post race interviews kijk: Lewis lijkt haast wel soort opgelucht dat hij niet in de mix zit.... | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:09 |
Je kunt ook wl een beetje vertrouwen in me hebben.. ![]() | |
_UserName_ | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:10 |
Hier ook geen problemen, behalve dat ik veel buffers o de laptop heb maar daar weet ik de oorzaak van. Volgende week tijdens de training eens aan het infuus leggen | |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:11 |
Lewis zat er wel vaker achter toen Max als 2e startte tussen 2 Ferrari's ![]() | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:12 |
Heb ik niet, want ik zag het net ook even op tv en dat was echt overduidelijk minder dan F1TV ![]() En ik denk niet dat ik dat had opgemerkt als ik niet schakelde tussen de twee, want mijn 4k tv was duur genoeg om hier gewoon goed mee om te gaan. | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:13 |
Dus omdat JIJ het niet had opgemerkt... | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:14 |
Jij merkte het toch ook niet op -.- | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:15 |
Jij hebt de beeldkwaliteit hier toch niet gezien? ![]() | |
Nattekat | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:16 |
Ik geloof nooit dat het bij jou beter was dan wat ik via het lineaire kanaal zag ![]() | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:16 |
Oh wacht ik ben dommie. Haas F1 Team, Alfa Romeo, Ferrari allemaal goed gepresteerd....
| |
Marcoss | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:20 |
Als je F1-team erbij zet, geldt dat voor elk team | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:21 |
Ja ![]() | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:33 |
Dat is niet waar. F1 Team is onderdeel van hun officile naam Williams Racing heeft dat bijv. niet.
| |
PzKpfw | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:35 |
Ferrari kennende zullen ze een goede race wel weer verneuken met dramatische pitstops. | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:37 |
I know ![]() Desalniettemin ![]() | |
Dutchguy | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:37 |
Ik reken morgen gewoon weer op een tactische blunder vanuit de Ferrari pit wall. | |
MoreDakka | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:39 |
Die meme van de Ferrari pitmuur vinden mensen echt geweldig of niet ![]() | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:41 |
Ik hoop het niet eigenlijk. Ik meen uit Max zijn commentaar te begrijpen dat ze nou eenmaal moesten kiezen tussen race pace en qualify pace, (en gezien vorig jaar - red) en dat dat soms ten koste gaat van de qualify pace. Ik verwacht morgen een sterke race pace bij RB maar of het genoeg is om de Ferrari's aan de kant te blazen is koffiedik kijken. Eigenlijk hoop ik niet op blunders bij Ferrari, ik vind het wel tijd dat Benotto en het team laten zien dat het de goede kant op gaat. Is ook leuker voor het seizoen vooral nu MER voorlopig nog niet echt in de mix zit. | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:45 |
6 teams met F1 Team in de naam dus ja, beetje gezocht wel, maar serieus had ik de Ferrari link nog niet echt door voor Haas/Alfa/Ferrari gek genoeg. Komt door dat "Haas is al 3 jaar bezig met deze auto" verhaal. Blijkt het gewoon de motor te zijn die de doorslag geeft.. ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 19 maart 2022 @ 22:47 |
Mwah.. Of je draait het om: de MERC-teams presteren allen ondermaats ![]() | |
Perox | zaterdag 19 maart 2022 @ 23:04 |
True. Zo kan je er ook naar kijken. So Mercedes-AMG F1 M13 teams zijn fucked - Wat is de kans dat die 4 teams alle vier ook een beroerd chassis hebben gebouwd? Ferrari 066/7 teams zijn hyped - Wat is de kans dat die 3 teams alle drie per ongeluk een top chassis hebben gebouwd? Waar blijven Red Bull RBPTH001 teams en het Renault E-Tech RE22 team? - Red Bull: Is een beetje 50/50 dus het Red Bull chassis lijkt vooral erg goed. Alpha Tauri wellicht wat minder (maar ook mindere coureurs - Yuki faalweekend?) - Renault: Leuk. Bedankt voor het inschrijven. Doen we niets mee. Doorontwikkelen: Daar zie ik wel een dingetje. Voor Red Bull dan. De motor ontwikkeling ligt vast, dus daar wordt geen verschil meer gemaakt gedurende de komende tijd, maar de achterstand die de andere teams op chassis hebben kan wel worden ingelopen. En ik denk dat RB vooral op chassis nu de goede prestatie neerzet en niet op motor. | |
THEFXR | zondag 20 maart 2022 @ 03:22 |
pmponer | zondag 20 maart 2022 @ 08:14 |
Mooi stukje gelul weer van Ted, hij ziet duidelijk dat Verstappen geergerd is ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 maart 2022 @ 09:36 |
Ben te skeer om hiervoor extra te gaan betalen. Ook geen behoefte aan. Extra te dokken. zal wel een vage link ergens gaan zoeken | |
BehoorlijkKritisch | zondag 20 maart 2022 @ 09:41 |
Dat er nog mensen zijn die die shit van Ted kunnen kijken. Ik binge nog liever alle seizoenen van DtS met een ijspriem in mijn oog dan dat ik 5 minuten naar het gelul van Ted moet luisteren. | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 09:50 |
Zou kunnen hoor, wat ik begreep is het porpoising probleem wat ze in Barcelona hadden totaal anders in Bahrein door die nieuw sidepodconfiguratie en konden ze Barcelona dus wat dat betreft gewoon weggooien. Dan is het even afwachten hoe snel ze ontwikkelen en of ze de juiste kant opgaan en wat de PU betreft, zou een leuke verrassing zijn als blijkt dat die van Mercedes nu de minste op de grid is. | |
KingRadler | zondag 20 maart 2022 @ 09:53 |
Ben benieuwd of Mercedes punten gaan halen vandaag. | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 09:57 |
Easy, maar niet op het podium denk ik. P4 en 6 gok ik zo. Of Leclerc moet gaan chocken. | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 09:57 |
als ze heel blijven wel | |
WheeledWarrior | zondag 20 maart 2022 @ 10:02 |
Die blijven Alfa en Haas wel voor in de race gok ik ja. | |
Drekkoning | zondag 20 maart 2022 @ 10:12 |
Ben benieuwd naar het effect van een race lang porpoising op de Mercedes en de coureurs. | |
PzKpfw | zondag 20 maart 2022 @ 10:39 |
Dat probleem hebben ze volgens mij grotendeels verholpen door de auto wat hogerop te zetten. Nadeel is natuurlijk dat dit ten koste gaat van de performance. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 10:41 |
Heb je de kwalificatie niet gekeken? | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 10:43 |
Dat is geen long run, niet echt te vergelijken dus. | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 10:44 |
Ze waren minder aan het hobbelen dan tijdens de trainings- en testsessies. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 10:49 |
Nouuuuuuu.... | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 10:51 |
Want volgas in een race is anders dan volgas in de kwalificatie? ![]() Die extra benzine gaat het alleen maar erger maken. | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 10:51 |
F1.com zegt het ook: https://www.formula1.com/(...)S4W0ATbZOeeXOq6.html | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 10:51 |
Ik vond ze vorige week al een stuk stabieler dan daarvoor, zal het wel aan liggen ![]() | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 10:53 |
Ja, je zegt het zelf al ![]() | |
Drekkoning | zondag 20 maart 2022 @ 10:53 |
Tijdens de long run sims in de VT’s was het nog volle bak stuiteren bij Merc anders…. Wellicht dat ze in de race een config gaan gebruiken die ze niet getest hebben, maar dan weten ze ook niet wat die config gaat doen en of hij porpoising voldoende tegengaat. Ben benieuwd. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 10:54 |
Ze kunnen niets meer veranderen. Gezien het gisteren nog steeds behoorlijk stuiterde, hoop ik voor ze dat ze een goede tandarts hebben. | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 10:56 |
Jack schijnt meer tijd over te hebben. Alsof het zo moest zijn. | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 10:56 |
het is toch parc ferme na Q dus in principe zullen ze het hiermee moeten doen alleen dan vol getankt, zonder crashes van anderen zie ik Ham niet eens z'n positie behouden | |
Drekkoning | zondag 20 maart 2022 @ 10:57 |
Ah ha, uiteraard. Nou, prettige wedstrijd. Ham en Rus komen met koppijn die wagen uit iig. | |
Weltschmerz | zondag 20 maart 2022 @ 11:01 |
Ik denk dat ze geprobeerd hebben een aerodynamisch voordeel te halen door de koeling en daaarmee het vermogen af te knijpen. Even afwachten of die trade off netto goed uitpakt maar de klantenteams lijken genaaid. Barcelona kunnen weggooien is een logisch gevolg van het plan om te verrassen met een nieuwe sidepod. Dat porpoising kost natuurlijk wat in de remzone en maakt een race van anderhalf uur erg zwaar voor de coureur, maar het idee dat als dat maar gefixt is er een enorme goede auto tevoorschijn komt deel ik niet zo. Misschien is er een enorme potentie om te ontsluiten, maar misschien ook niet. Dat de auto een op te lossen probleem heeft betekent niet dat het een hele snelle auto met een op te lossen probleem is. | |
WheeledWarrior | zondag 20 maart 2022 @ 11:13 |
Ik zie Russell uit frustratie nog wel ergens een do-or-die actie proberen. | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 11:18 |
Haas zegt in ieder geval al eerder naar de configuratie om zonder sidepods te rijden gekeken te hebben. En ze hebben dat afgeschoten omdat ze denken met de huidige configuratie meer potentieel te hebben. | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 11:23 |
zou kunnen maar als de start zonder incidenten verloopt lijkt het me dat zowel Magnussen als Bottas een eenvoudigere middag hebben dan Hamilton en Russell | |
vosss | zondag 20 maart 2022 @ 11:25 |
https://www.f1maximaal.nl(...)p-mercedes-w13-83155 Is dit ook waarom Lewis met de gele T-cam rijdt dit jaar, of heeft dat een andere reden? ![]() | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 11:27 |
De eerste reactie kan ook zomaar de rede zijn, ik moest gniffelen.
| |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 11:27 |
Ja, zoiets denk ik ook. Voorheen waren races op hoogte een probleem voor Mercedes, omdat ze de koeling dan niet goed op orde kregen. Wellicht hebben ze dat proberen op te lossen met een concept dat minder luchtinvoer nodig heeft. Het komt op mij over dat ze hebben gedacht dat het eventuele gebrek aan vermogen dat hierdoor ontstaat gecompenseerd kan worden door met minimale sidepods te rijden. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 11:31 |
Doordat Mercedes de luchtstroom minder goed kan controleren (je kan niet iets controleren als er geen bodywork is), hebben ze schijnbaar meer last van luchtweerstand op de achterbanden en is hun achtervleugel minder efficint. Dat leidt ertoe dat ze inleveren op topsnelheid. | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 11:32 |
lijkt me toch een heel verrassende take, zo arrogant zijn ze toch ook weer niet dacht ik ![]() | |
aesop | zondag 20 maart 2022 @ 11:34 |
Kan me dat nauwelijks voorstellen als je weet dat de motorbevroren wordt. En kunje dat tegenover je klanten? | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 11:34 |
Het is hoe dan ook opvallend dat alle Mercedes-powered teams tegenvallen, terwijl traditioneel zij juist de beste krachtbron leverden. Daar moet iets aan ten grondslag liggen. | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 11:36 |
Mooie vraag om in BNW te leggen, met name de antwoorden die zullen komen. | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 11:38 |
Het Size Zero concept dat ze overgenomen hebben van McLaren, dat toen niet werkte. | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 11:39 |
kan je ook omdraaien, Ferrari&Co hebben duidelijk stappen gemaakt, de problemen bij Mercedes, McLaren en Aston Martin liggen niet alleen bij de motor | |
Peterselieman | zondag 20 maart 2022 @ 11:40 |
Dit. De Ferrari-aangedreven auto's hebben allemaal best wel een aardig chassis, anders hadden ze nog steeds geen top tien gehaald | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 11:42 |
Zou het chassis van een Haas of Alfa Romeo nou echt zoveel beter zijn dan wat ze bij Williams, McLaren en Aston Martin in elkaar zetten? Ik vind dat ook wel moeilijk te geloven. | |
Peterselieman | zondag 20 maart 2022 @ 11:44 |
Ze hebben een concept dat best aardig werkt. Williams en McLaren hebben hun concept nog niet goed werkend gekregen. Aston Martin werkt op dit moment aan een B-spec van hun auto | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 11:45 |
ik meen dat Alfa als enige aan het initile minimale gewicht voldeed, dat is sowieso al knap, McLaren heeft een remprobleem terwijl ze in Barcelona best wel aardig op weg leken en Aston geen idee wat daar de problemen zijn maar papa Stroll denkt dat hij er verstand van heeft. | |
Faraday01 | zondag 20 maart 2022 @ 11:48 |
Het is lastig te zeggen en vooral ook benieuwd naar de racepace. Het lijkt er een beetje op dat Ferrari tenminste een gelijkwaardige motor heeft aan RBR en Merc en misschien nog wel iets beter. Gezien de opmars over de hele lijn van de Ferrari teams is het in ieder geval niet zo dat Ferrari op een ander vlak iets gevonden heeft met een enorm voordeel. Mijn gevoel zegt dat Ferrari de iets betere motor heeft en RBR het iets betere overall package. En dan is er nog het oude gerucht dat Ferrari meerdere jaren de motor heeft moeten terugschroeven als gevolg van het gekloot met de brandstofsensor. Als dat nu helemaal weg is, zou dat ook veel kunnen verklaren. | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 11:51 |
n jaar, toch? Dit jaar hebben ze voor het eerst ook een gespleten turbo. Dat concept heeft nu elke motorleverancier. | |
Peterselieman | zondag 20 maart 2022 @ 11:52 |
Ferrari heeft voor 2022 flink aan de motor gesleuteld. Daarnaast hebben ze nu de split-turbo, waarmee nu alle vier de fabrikanten dit concept omarmd hebben | |
JDx | zondag 20 maart 2022 @ 11:52 |
Is dit tegenwoordig nog te zien op BBC of ZDF ofzo? | |
Faraday01 | zondag 20 maart 2022 @ 11:53 |
Is de split turbo al bevestigd? Laatste wat ik er van gehoord heb is dat het nog een gerucht was dat ze over zijn gegaan. | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 11:53 |
Nee. | |
JDx | zondag 20 maart 2022 @ 11:53 |
Oh nou fuck dit seizoen dan maar ![]() | |
Weltschmerz | zondag 20 maart 2022 @ 11:55 |
Ze hebben ook veel ervaring opgedaan met uitruil tussen betrouwbaarheid en vermogen. Wellicht dat ze ontdekt hebben dat ze met een betrouwbaarheidsafstelling een aantal pk's inleveren maar ook veel minder koeling nodig hebben. En dat ze dat hebben proberen te gebruiken voor veel meer downforce en een beetje minder rechte lijn luchtweerstand. De vraag in de paddock nalv de sidepods was in ieder geval: "Hoe krijgen ze die motor gekoeld?". Mercedes heeft sowieso wat minder koeling nodig door de split turbo, maar toch. | |
Peterselieman | zondag 20 maart 2022 @ 11:56 |
niet officieel, maar F1 Technical staat er vol mee | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 11:56 |
dat hebben ze nu allemaal | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 12:01 |
F1 TV kost 65 euro per jaar, kun je alle sessies live zien, plus meerdere camerastandpunten (onboard, pitlane), plus een archief met oude seizoenen die je kunt terugkijken. Of je gaat voor Viaplay, kost 14 euro per maand. Dit zijn de opties. Of je zoekt een vage stream op internet, dat kan ook. | |
JDx | zondag 20 maart 2022 @ 12:03 |
Neh ben niet zo'n fan dat ik er meer voor ga betalen dan m'n kabel abonnement kostte of op de PC ga kijken. | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 12:09 |
ORF of RTBF met een VPN | |
Rianne84 | zondag 20 maart 2022 @ 12:14 |
Is eigenlijk al bekend op welke band ze starten? | |
Tijn | zondag 20 maart 2022 @ 12:16 |
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik zag net dit staatje van Pirelli, waarin ze er blijkbaar van uitgaan dat iedereen op de softs start. | |
Weltschmerz | zondag 20 maart 2022 @ 12:20 |
Toch niet in dezelfde mate? | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 12:22 |
![]() Zelfs deze graphic is verneukt ![]() | |
Tarado | zondag 20 maart 2022 @ 12:27 |
dat ze het koude gedeelte aan de inlaatkant houden en het warme aan de uitlaat ik meen van wel, kan alleen over de Ferrari nog geen bevestiging van dit concept vinden maar Alpine, Honda en Mercedes hebben dit iig | |
PzKpfw | zondag 20 maart 2022 @ 12:27 |
Valt wel mee toch? | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 12:43 |
Kan je in n oogopslag zien hoe alles ervoor staat en teams vergelijken? Nee, dus graphic faalt. | |
Weltschmerz | zondag 20 maart 2022 @ 12:43 |
Ferrari niet. Of Honda en Renault de turbines net zo ver uit elkaar hebben liggen weet ik niet. | |
DKUp | zondag 20 maart 2022 @ 12:46 |
Is echt een drama met onduidelijke, verkeerde en missende informatie ![]() | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 12:47 |
Ik probeer een duidelijke versie te vinden van vorig jaar, maar schijnbaar gebruikten ze dit format toen ook al. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 12:48 |
Dit is echt zo veel duidelijker. Nog steeds minder dan wat vroegah gebruikt werd, maar leesbaar. | |
Nober | zondag 20 maart 2022 @ 12:50 |
Wanneer maken ze de bandenkeuze van de coureurs bekend? | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 maart 2022 @ 12:52 |
Als ze op de grid staan denk ik ![]() | |
mikieu | zondag 20 maart 2022 @ 12:58 |
Dat is gewoon hetzelfde.. Verandering is eng | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 12:59 |
Kijk eens goed. | |
Nober | zondag 20 maart 2022 @ 12:59 |
The deltas between each tyre compound are a second or more, and it will be a no-brainer for those in the front half of the grid to start on the softs. They need the pace and the grip to get off the grid and to fight for position on the first lap. "I believe that probably most of the cars are starting are soft, because of the performance advantage," said Isola. "Here it's quite easy to overtake. So, they have to pay attention to start on the medium or the hard, although it is possible for somebody in the back. "Then the two possible strategies are soft/medium/medium, or soft/medium/soft. Also a strategy with all the three compounds is possible, it is close. That should be soft/hard/medium, it depends if you have two mediums or not. "The medium is an option at the start for the people in the middle of the grid, to try something different. Maybe the hard is an option at the start for drivers that try a one-stop race, medium/hard." https://www.autosport.com(...)-bahrain-gp/9161645/ Spannend. | |
mikieu | zondag 20 maart 2022 @ 13:14 |
Oke, en nu? | |
LTVDK | zondag 20 maart 2022 @ 13:15 |
Kwam er pas vanochtend achter dat Zoggi een eigen tv-kanaal heeft voor viaplay. Maar even daar een abo op genomen zodat ik niet hoef te lopen kutten met chromecast streamen naar de tv. Was wel onverwacht snel geregeld, binnen 10 minuten werkte de zender al. | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 13:18 |
Is alleen voor de kwalificatie en race en voorlopig alleen tijdelijk tot augustus. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:19 |
Nu zie je een heel belangrijk verschil tussen die van vorig jaar en dit jaar, eentje die de graphic een stuk lastiger te lezen maakt. | |
LTVDK | zondag 20 maart 2022 @ 13:21 |
Ik kijk meestal alleen de kwali en race dus dan is het prima ![]() | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 13:21 |
Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe duidelijker ![]() | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:24 |
Die oude is ook niet echt al te best als je hem vergelijkt met die van het jaar ervoor ![]() Het probleem met die nieuwe is dat het gigantisch onrustig is en dat je niet meer in n oogopslag kan zien hoe en wat. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:24 |
![]() | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 13:26 |
Wat is nieuw en wat is gebruikt? | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:27 |
Zoeentje kon ik niet vinden ![]() | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:27 |
![]() Twee tellen later... | |
_UserName_ | zondag 20 maart 2022 @ 13:31 |
De kaders er om heen maakt het wel een stuk drukker, dat is minder maar het is ook geen eerste levensbehoefte. | |
Starflyer | zondag 20 maart 2022 @ 13:31 |
Nou vooruit. Deze is iets duidelijker ![]() | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:33 |
Ik kan ook wel weer gaan zeiken over de graphics op tv ![]() Godverdomme wat zijn die slecht. | |
ESF1Gamer | zondag 20 maart 2022 @ 13:37 |
Ik wil klacht doen over de F1tv app op mijn tablet. Het geluid was of de auto's aan het stuiteren waren. | |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:38 |
![]() | |
KingRadler | zondag 20 maart 2022 @ 13:46 |
Nee pas als ze de bandenwarmers eraf halen. | |
Zipportal | zondag 20 maart 2022 @ 13:51 |
Nattekat | zondag 20 maart 2022 @ 13:52 |
Jezus, ze beginnen steeds vroeger ![]() | |
Dauthi | zondag 20 maart 2022 @ 13:53 |
Die nieuwe kwalificatie graphics zijn verwarrend. Tijdens het rondje wordt er switched van poletijd naar degene op plek 15, en de kleurtjes voor de sectoren veranderen dan ook. Opeens had iemand met een gele sector een paarse sector en negatieve delta ipv een positieve delta. | |
Zipportal | zondag 20 maart 2022 @ 13:53 |
Vol. |