F1.com zegt het ook:quote:
https://www.formula1.com/(...)S4W0ATbZOeeXOq6.htmlquote:The Mercedes looked the most settled it has been all year during qualifying, suggesting progress has been made with the bouncing that so limited the team throughout testing.
Ik vond ze vorige week al een stuk stabieler dan daarvoor, zal het wel aan liggenquote:Op zondag 20 maart 2022 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
F1.com zegt het ook:
[..]
https://www.formula1.com/(...)S4W0ATbZOeeXOq6.html
Ja, je zegt het zelf alquote:Op zondag 20 maart 2022 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want volgas in een race is anders dan volgas in de kwalificatie?
Die extra benzine gaat het alleen maar erger maken.
Ze kunnen niets meer veranderen. Gezien het gisteren nog steeds behoorlijk stuiterde, hoop ik voor ze dat ze een goede tandarts hebben.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Tijdens de long run sims in de VT’s was het nog volle bak stuiteren bij Merc anders…. Wellicht dat ze in de race een config gaan gebruiken die ze niet getest hebben, maar dan weten ze ook niet wat die config gaat doen en of hij porpoising voldoende tegengaat.
Ben benieuwd.
Jack schijnt meer tijd over te hebben. Alsof het zo moest zijn.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen niets meer veranderen. Gezien het gisteren nog steeds behoorlijk stuiterde, hoop ik voor ze dat ze een goede tandarts hebben.
het is toch parc ferme na Q dus in principe zullen ze het hiermee moeten doen alleen dan vol getankt, zonder crashes van anderen zie ik Ham niet eens z'n positie behoudenquote:Op zondag 20 maart 2022 10:53 schreef Drekkoning het volgende:
Tijdens de long run sims in de VT’s was het nog volle bak stuiteren bij Merc anders…. Wellicht dat ze in de race een config gaan gebruiken die ze niet getest hebben, maar dan weten ze ook niet wat die config gaat doen en of hij porpoising voldoende tegengaat.
Ben benieuwd.
Ah ha, uiteraard.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is toch parc ferme na Q dus in principe zullen ze het hiermee moeten doen alleen dan vol getankt, zonder crashes van anderen zie ik Ham niet eens z'n positie behouden
Ik denk dat ze geprobeerd hebben een aerodynamisch voordeel te halen door de koeling en daaarmee het vermogen af te knijpen. Even afwachten of die trade off netto goed uitpakt maar de klantenteams lijken genaaid. Barcelona kunnen weggooien is een logisch gevolg van het plan om te verrassen met een nieuwe sidepod.quote:Op zondag 20 maart 2022 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, wat ik begreep is het porpoising probleem wat ze in Barcelona hadden totaal anders in Bahrein door die nieuw sidepodconfiguratie en konden ze Barcelona dus wat dat betreft gewoon weggooien.
Dan is het even afwachten hoe snel ze ontwikkelen en of ze de juiste kant opgaan en wat de PU betreft, zou een leuke verrassing zijn als blijkt dat die van Mercedes nu de minste op de grid is.
Ik zie Russell uit frustratie nog wel ergens een do-or-die actie proberen.quote:Op zondag 20 maart 2022 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah ha, uiteraard.
Nou, prettige wedstrijd. Ham en Rus komen met koppijn die wagen uit iig.
zou kunnen maar als de start zonder incidenten verloopt lijkt het me dat zowel Magnussen als Bottas een eenvoudigere middag hebben dan Hamilton en Russellquote:Op zondag 20 maart 2022 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie Russell uit frustratie nog wel ergens een do-or-die actie proberen.
De eerste reactie kan ook zomaar de rede zijn, ik moest gniffelen.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:25 schreef vosss het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)p-mercedes-w13-83155
Is dit ook waarom Lewis met de gele T-cam rijdt dit jaar, of heeft dat een andere reden?
quote:Tsja…. Dat heb je als je niet meer vooraan rijdt maar ergens anoniem in het middenveld….
Ja, zoiets denk ik ook. Voorheen waren races op hoogte een probleem voor Mercedes, omdat ze de koeling dan niet goed op orde kregen. Wellicht hebben ze dat proberen op te lossen met een concept dat minder luchtinvoer nodig heeft. Het komt op mij over dat ze hebben gedacht dat het eventuele gebrek aan vermogen dat hierdoor ontstaat gecompenseerd kan worden door met minimale sidepods te rijden.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat ze geprobeerd hebben een aerodynamisch voordeel te halen door de koeling en daaarmee het vermogen af te knijpen.
lijkt me toch een heel verrassende take, zo arrogant zijn ze toch ook weer niet dacht ikquote:Op zondag 20 maart 2022 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets denk ik ook. Voorheen waren races op hoogte een probleem voor Mercedes, omdat ze de koeling dan niet goed op orde kregen. Wellicht hebben ze dat proberen op te lossen met een concept dat minder luchtinvoer nodig heeft. Het komt op mij over dat ze hebben gedacht dat het eventuele gebrek aan vermogen dat hierdoor ontstaat gecompenseerd kan worden door met minimale sidepods te rijden.
Kan me dat nauwelijks voorstellen als je weet dat de motorbevroren wordt. En kunje dat tegenover je klanten?quote:Op zondag 20 maart 2022 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets denk ik ook. Voorheen waren races op hoogte een probleem voor Mercedes, omdat ze de koeling dan niet goed op orde kregen. Wellicht hebben ze dat proberen op te lossen met een concept dat minder luchtinvoer nodig heeft. Het komt op mij over dat ze hebben gedacht dat het eventuele gebrek aan vermogen dat hierdoor ontstaat gecompenseerd kan worden door met minimale sidepods te rijden.
Het is hoe dan ook opvallend dat alle Mercedes-powered teams tegenvallen, terwijl traditioneel zij juist de beste krachtbron leverden. Daar moet iets aan ten grondslag liggen.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me toch een heel verrassende take, zo arrogant zijn ze toch ook weer niet dacht ik
Mooie vraag om in BNW te leggen, met name de antwoorden die zullen komen.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook opvallend dat alle Mercedes-powered teams tegenvallen, terwijl traditioneel zij juist de beste krachtbron leverden. Daar moet iets aan ten grondslag liggen.
Het Size Zero concept dat ze overgenomen hebben van McLaren, dat toen niet werkte.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook opvallend dat alle Mercedes-powered teams tegenvallen, terwijl traditioneel zij juist de beste krachtbron leverden. Daar moet iets aan ten grondslag liggen.
kan je ook omdraaien, Ferrari&Co hebben duidelijk stappen gemaakt, de problemen bij Mercedes, McLaren en Aston Martin liggen niet alleen bij de motorquote:Op zondag 20 maart 2022 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook opvallend dat alle Mercedes-powered teams tegenvallen, terwijl traditioneel zij juist de beste krachtbron leverden. Daar moet iets aan ten grondslag liggen.
Dit.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
kan je ook omdraaien, Ferrari&Co hebben duidelijk stappen gemaakt, de problemen bij Mercedes, McLaren en Aston Martin liggen niet alleen bij de motor
Zou het chassis van een Haas of Alfa Romeo nou echt zoveel beter zijn dan wat ze bij Williams, McLaren en Aston Martin in elkaar zetten? Ik vind dat ook wel moeilijk te geloven.quote:Op zondag 20 maart 2022 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit.
De Ferrari-aangedreven auto's hebben allemaal best wel een aardig chassis, anders hadden ze nog steeds geen top tien gehaald
Ze hebben een concept dat best aardig werkt. Williams en McLaren hebben hun concept nog niet goed werkend gekregen. Aston Martin werkt op dit moment aan een B-spec van hun autoquote:Op zondag 20 maart 2022 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou het chassis van een Haas of Alfa Romeo nou echt zoveel beter zijn dan wat ze bij Williams, McLaren en Aston Martin in elkaar zetten? Ik vind dat ook wel moeilijk te geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |