1 team profiteert 33 rondes, en de regel wordt niet gehandhaafd. Zodra andere teams ook gaan profiteren wordt de regel wel gehandhaafd.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
er kwam vanaf ronde 34 een tracklimit en niemand mocht die overschrijden. Wie heeft er op dat moment een voordeel of nadeel?
Precies helemaal niemand.
Was die tracklimit er niet gekomen dan had iedereen ook dezelfde speelruimte.
Waren de spelregels tot ronde 34 voor iedereen gelijk? Ook daar is het antwoord ja. Er was alleen 1 team die wel had opgelet en 9 teams niet.
Ik ben benieuwd welke denigrerende reactiegif je nu plaatst.
Edit: als de wedstrijdleiding in ronde 34 niet ingegrepen had en iedereen had daar wijd gemogen. Zou dan Mercedes nog steeds bevoordeeld zijn?
Maar waarom dan die focus op bepaalde bochten? Ik snap niet zo goed waarom het überhaupt ooit ok zou zijn om buiten de baan te rijden.quote:
Ze moeten het gewoon onmogelijk maken dat je voordeel haalt door buiten de baan te komen. Dus grindbakken of een andere vertragende ondergrond aanbrengen. Dan ben je gelijk van dat tracklimits-gezever af.quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar waarom dan die focus op bepaalde bochten? Ik snap niet zo goed waarom het überhaupt ooit ok zou zijn om buiten de baan te rijden.
onkruid vergaat niet.quote:
Hadden die andere teams dat ook maar meteen moeten doen of iig niet pas na 30 ronden er achterkomen wat je concurrent doet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
1 team profiteert 33 rondes, en de regel wordt niet gehandhaafd. Zodra andere teams ook gaan profiteren wordt de regel wel gehandhaafd.
Daar heeft iedereen last van gehad behalve Hamilton, want die pakte daar vele seconden voorsprong mee. Als hij dat ook niet had gemogen vanaf het begin had de inhaalactie van Max er niet eens geweest, en dus ook het teruggeven van de positie niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Er was alleen bij de kwalificatie (en FP2 en 3?) een tracklimit en niet tijdens de race. Alleen Mercedes had opgelet en dat overkomt de andere teams niet nog een keer. De call van de wedstrijdleiding om tijdens de race toch de tracklimit te activeren dat was wel een verkeerde, alleen daar heeft niemand last van gehad, het kwam vooral onsportief over
Waarschijnlijk is er vanaf het begin door andere teams op geattendeerd bij de wedstrijdleiding. Als die had gezegd dat het toegestaan was dan hadden ze dat al eerder gekopieerd. Dus of de wedstrijdleiding heeft toen al bepaald dat het niet mocht, maar pas in ronde 34 formeel gecommuniceerd of ze hebben daar gewoon niet op gereageerd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hadden die andere teams dat ook maar meteen moeten doen of iig niet pas na 30 ronden er achterkomen wat je concurrent doet.
Prachtig die witte lijn regel…quote:Op vrijdag 18 maart 2022 01:26 schreef Evenstar het volgende:
Masi heeft vorig jaar veel fouten gemaakt of veel onduidelijkheid geschept in ieder geval. Hopelijk zijn de regels dit jaar wat duidelijker. Witte lijn is witte lijn, zoals men nu bijvoorbeeld al aan heeft gegeven. Niet ene bocht wel aanhouden en bij een andere niet.
Ook moeten er standaarden komen voor inhalen/verdedigen buiten de baan. Max moest plek teruggeven, terwijl Lewis alleen maar even van zijn gas moest. Ene race kreeg Max wel een straf en bij een andere race weer niet. Ook de schuldige aanwijzen bij race incidenten was een bende vorig jaar. Dat Tsunoda bijvoorbeeld de straf kreeg, terwijl Vettel als een idioot naar binnen dook is maar één voorbeeld.
Er zat absoluut geen lijn in (al is dat natuurlijk niet de fout van Masi).
Of org dat er overal een strook kunstgras of zoiets buiten die lijn ligt, zodat eroverheen gaan nadelig is.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Prachtig die witte lijn regel…
En juich hem van harte toe, ik bedoel het simpel en te begrijpen voor iedereen.
Maar…
Het is op die manier niet meer te handhaven.
Er zijn te weinig camera’s en sensoren langs de baan om het overal te kunnen checken.
Handhaaf het op plekken weer er voordeel behaalt kan worden zoals Masi dus deed.
'Lijkt'.quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat gaf inderdaad een verkeerd signaal en ik snap wel dat het lijkt alsof Mercedes bevoordeeld is.
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 01:26 schreef Evenstar het volgende:
Er zat absoluut geen lijn in (al is dat natuurlijk niet de fout van Masi).
Ik snap niet hoe mensen livesport kunnen volgen en ondertussen druk Twitteren, fokken en bitterballen maken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:03 schreef tralalala het volgende:
Wordt een leuk livetopic als de helft met een minuut vertraging kijkt.
Nou ja, bij F1 heb je natuurlijk wel het voordeel dat er de helft van de tijd niks gebeurt.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe mensen livesport kunnen volgen en ondertussen druk Twitteren, fokken en bitterballen maken.
Maar het is hier juist het drukst als er WEL iets gebeurtquote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:36 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nou ja, bij F1 heb je natuurlijk wel het voordeel dat er de helft van de tijd niks gebeurt.
Da's dan ook weer waarquote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Maar het is hier juist het drukst als er WEL iets gebeurt
Dat zegt toch niemand? Jij maakt er een zwart/wit verhaal van en gaat daarna net als Mercedes/Lewis in een slachtofferrol kruipen. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ja dat is irritant van mij, dat begrijp ik. Ik stop ermee én doe gewoon mee dat RBR en Max is alles is genaaid en Mercedes alleen maar wordt bevoordeeld
Sorry, had je post nog niet gezien. Enige en laatste reactie daaropquote:
F1 / Oude koeien - discussieer hier nog even over voorgaande seizoenenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand? Jij maakt er een zwart/wit verhaal van en gaat daarna net als Mercedes/Lewis in een slachtofferrol kruipen. Kom op zeg.
Ja, Mercedes is gematst tijdens de eerste GP. Ja, Mercedes is het hele jaar door goed weggekomen met dingen, zowel op als buiten de baan. Sowieso zijn er al twee regels veranderd tijdens afgelopen seizoen die beide in het voordeel van Mercedes waren (pitstops en metingen van de achtervleugels). Daarnaast zijn er genoeg momenten geweest waar Lewis geen of een hele milde straf kreeg.
Dat er dan in de laatste paar ronden van het seizoen alles richting Max valt is dan ook echt een gevalletje "karma is a bitch". Mooiere afsluiting kon ik mij niet wensen.
... en nu lekker genieten van seizoen 2022Hopelijk zit er meer lijn in ALLE beslissingen, welke kant het ook op gaat vallen. Is fijner voor ons als kijker en ook veel fijner voor de coureurs die dan weten wat wel en niet mag.
Deze staat nu in mijn bookmarksquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:19 schreef Perox het volgende:
[..]
F1 / Oude koeien - discussieer hier nog even over voorgaande seizoenen
Hier verder!
De eeuwige drang om meer meer meer races in zandbakken en overige dubieuze landen/steden heeft ertoe geleid dat het weekend nu één dag korter is om personeel te ontlasten.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:30 schreef Sked het volgende:
Waarom is eigenlijk besloten om die persco naar de vrijdag te halen? Ze hebben het al druk genoeg, snap heel goed dat Verstappen en Norris aangeven liever wat langer in bed te blijven liggen.
Maar hij was gisteren ook op de baan. Dan kunnen ze dat maar beter schrappen zoals Verstappen voorstelde. Beetje dubbelop zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De eeuwige drang om meer meer meer races in zandbakken en overige dubieuze landen/steden heeft ertoe geleid dat het weekend nu één dag korter is om personeel te ontlasten.
Dat kunnen ze de rest van de week ook wel tochquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:30 schreef Sked het volgende:
Waarom is eigenlijk besloten om die persco naar de vrijdag te halen? Ze hebben het al druk genoeg, snap heel goed dat Verstappen en Norris aangeven liever wat langer in bed te blijven liggen.
Zodat de donderdag vrij is. Alles is verplaatst van de donderdag naar de vrijdag, zodat de teams een dag later pas aanwezig hoeven te zijn en dus langer thuis kunnen blijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:30 schreef Sked het volgende:
Da's onzin, want het paddock kan niet opgebouwd worden op de vrijdagnacht. Die moet er al staan op donderdag. Donderdag is niemand vrij.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zodat de donderdag vrij is. Alles is verplaatst van de donderdag naar de vrijdag, zodat de teams een dag later pas aanwezig hoeven te zijn en dus langer thuis kunnen blijven.
Toch is dat wel de insteek.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Da's onzin, want het paddock kan niet opgebouwd worden op de vrijdagnacht. Die moet er al staan op donderdag. Donderdag is niemand vrij.
https://www.sportskeeda.c(...)%20the%20media%20day.quote:Moving away from its traditional four-day format, F1 weekends will now commence on a Friday instead of a Thursday.
In its previous four-day format, the media sessions dominated Thursday, hence it was known as the media day. Along with PR and marketing activities done by teams, Thursdays were an extra day minus the track action.
...
The new format will allow teams and personnel room to breathe, saving a lot of time in logistics and travel.
Got it.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toch is dat wel de insteek.
Edit:
[..]
https://www.sportskeeda.c(...)%20the%20media%20day.
Beetje sikkeneurig, vriend?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Paddock hoeft pas op vrijdag klaar te zijn -> bouw begint een dag later -> monteurs en andere personeelsleden zijn één dag later pas nodig.
Kom op zeg, even die bovenkamer een beetje laten werken in plaats van WEEEEER zinloze discussies beginnen. Zo lastig is het niet.
Het is niet aan de teams om te zien of andere teams zich wel aan de regels houden...quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hadden die andere teams dat ook maar meteen moeten doen of iig niet pas na 30 ronden er achterkomen wat je concurrent doet.
Dat was al wel bekend toch? Zag telkens alleen maar in beeld dat de kwalificatie en race op tv zou zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:53 schreef tralalala het volgende:
Vrije training is alvast niet op ziggy 200 vandaag.
Volgens mij wel ja, helaas.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was al wel bekend toch? Zag telkens alleen maar in beeld dat de kwalificatie en race op tv zou zijn
De vloer van Mercedes was vorige week nog een lappendeken van plaatjes carbon.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Even kijken of Mercedes straks op rolletjes rijdt
Of op hun vloer xD
Sowieso dat helpt zeker.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 08:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Of org dat er overal een strook kunstgras of zoiets buiten die lijn ligt, zodat eroverheen gaan nadelig is.
PRESENT!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:02 schreef Coco het volgende:
We missen alleen nog @:chevycaprice om het officieel startschot te geven.
Die heeft VEEL te veel gezopenquote:
Laptop die hangt aan 2 ultra wides.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zeg er even bij hoe je kijkt.
Op iPad ziet het er wel redelijk uit.
Wat dan? Bij mij smooth (op ipad).quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:03 schreef Perox het volgende:
F1TV is meteen crap deluxe - alles was prima tijdens de testdagen!![]()
Dat is omdat de tv’s steeds groter wordenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:03 schreef Noppie2000 het volgende:
Tering, deze graphic is echt veel te groot
Wat dan, op pc hier goed.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:03 schreef Perox het volgende:
F1TV is meteen crap deluxe - alles was prima tijdens de testdagen!![]()
Nee, ik hoor nu een onboard terwijl we naar een Mclaren zitten te kijken...quote:
J Bleekemolenquote:
Haha, net gezegd en nu buffering.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat dan? Bij mij smooth (op ipad).
Dit is inderdaad nogal overdreven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:05 schreef Rianne84 het volgende:
Waarom zijn die graphics zo groot? Kijken er meer bejaarden dit jaar?
Dat is de vuilniswagen bij je in de straat.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:04 schreef tralalala het volgende:
Ik heb het geluid van een andere auto bij het beeld
Ja, geen idee. gewoon kut.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:05 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom laten het iemands auto geluid horen?
Mmmhh misschien gewoon wat hikkerig in het begin nu weer ok, gelukkig. Zal misschien toch aan mijn kant hebben gezeten.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat dan? Bij mij smooth (op ipad).
Stukje Mad Max film.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Die auto van Leklerk zie er niet uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |