abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204122437
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:16 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Waddinxveen ;(
Nou zeg daar valt het toch wel mee.

Je hebt daar een deel oudgereformeerden maar het is er geen Katwijk of zo. En het ligt nog altijd in de randstad en heeft een treinverbinding.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204122475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De opkomst per wijk of zelfs per stembureau zal ook nog wel gepubliceerd worden. Ik kom niet dagelijks in Helmond, maar het zou me niet verbazen als je in de wat duurdere nieuwbouwwijken een vrij hoge opkomst ziet, en in de oudere stukken met de mindere inkomens een hele lage. Volgens mij hebben ze in Rotterdam ook al zoiets geconstateerd. Dat doet wel iets met de uitkomst.

Triest, die lage opkomst. Het lokt je een vicieuze cirkel in waar je niet wil zijn.
Ik zat in een wat volksere buurt. 38%. Dat is bijna 20 procentpunt lager dan in de hele gemeente.

Dan blijft het cda wel de grootse ja, want het hele kerkdorp komt wel.
zie email 27 oktober
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:15:06 #243
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204122496
Alle landelijke partijen buitenspel in mijn gemeente, heerlijk.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 06:39:30 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204122757
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alles openbaar is juist een hot item, toch? Sommige mensen willen zelfs elk verslag van elke ministerraad openbaar. En patenten afschaffen was nu ook nogal hot. En zulke dingen is toch waar de piratenpartij voor staat: alle kennis en alle besluitvorming openbaar.

Wat mij betreft trouwens een zeer slecht, destructief, standpunt.

Ander item van de piratenpartij is een wat mij betreft te extreme hang naar privacy. D66 heeft die neiging trouwens ook. Maar ook dat lijkt me typisch iets van nu (tenminste: allerlei mensen roepen om privacy richting overheid en geven intussen google, facebook en apple alles wat er maar te weten valt over henzelf).
Ja maar dat dat populaire debatonderwerpen waren is naar mijn idee meer iets van het vorige decennium.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 06:51:33 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204122782
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat GroenLinks het in Helmond zo goed doet verbaast me dan ook, dat kan ik ook niet zo goed plaatsen. In steden als Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Utrecht en Leiden ligt het een stuk meer voor de hand.
Helmond heeft de laatste jaren wel de nodige yuppen influx gehad vanuit Eindhoven die in wijken als Dierdonk en Brandevoort woont.

En Paul Smeulders is er een lokale Groenlinks held, dat zal ook wel helpen.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:00:03 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204122793
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
PG van ‘t CDA does not agree…

Wat een standpunt zeg…
Wat :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204122883
Bij ons zullen de onderhandelingen trouwens lastig zijn: de zittende coalitie (die het wat mij betreft prima deed) van SP, PvdA, CDA, CU hebben stuk voor stuk verloren. Gemeentebelangen is verreweg de grootste geworden door van 5 naar 8 zetels te gaan, maar BBB-Leefbaar is ook van 1 naar 6 zetels. Maar die 2 partijen hebben helemaal niks met elkaar. Als die samen gaan werken verwacht ik een college dat eigenlijk op alle onderwerpen tot stilstand komt, het enige standpunt dat ze delen is dat ze tegen nieuwe windmolenparken zijn.
Maar goed, hopelijk houden ze Leefbaar-BBB er uit en komt er een college van Gemeentebelangen, PvdA, SP, CU oid.

Opkomst was hier trouwens 46%, vorige keer 35%, maar dat waren herindelingsverkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:44:39 #248
346939 Janneke141
pi_204122947
Hier hebben de grootste partij (Groen links) en de grootste winnaar (een lokale partij) samen een meerderheid, dus dat zal redelijk rap gaan denk ik.
pi_204123211
Ik acht de kans groot dat we hier D66-VVD-GL-PvdA-CDA gaan krijgen, wat ik wel komisch vindt moet ik zeggen.

Lokale partijen hebben hier niet echt stemmen en CU doet niet eens mee hier.

[ Bericht 17% gewijzigd door BlackLining op 18-03-2022 08:38:26 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 08:43:24 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204123308
Ik denk dat hier het huidige college van GroenLinks, VVD, PvdA en CDA vrolijk verder gaat. Die hebben gezamenlijk hun zeteltal stabiel gehouden.
pi_204123705
Hier gaan we ongetwijfeld ook verder met de coalitie die hier al meer dan 10 jaar zit:

Een lokale - redelijk populistische - partij, VVD en een GroenLinks / D66 combinatie.

Maar functioneert wonderwel. Ben er zelf als PvdA-er ook behoorlijk tevreden over. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:47:15 #252
375570 crew  Cyan9
pi_204124331
De coalitie die we hier in Assen hadden is z'n meerderheid kwijt (CU, VVD, D66, GL, SP), de twee lokale partijen hebben flink gewonnen. Er zullen sowieso wel weer 4-5 partijen nodig zijn.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204124909
Hier ook geen opvallende uitslagen - behalve de terechte halvering van de SP - dus de coalitie van twee lokale partijen + VVD en CDA zal ook gewoon verder gaan verwacht ik.
Incelfrikandel
pi_204125175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat :')
Gewoon afstraffen ja! En dan straks weer klagen over wappies.
zie email 27 oktober
pi_204125274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gelukkig heeft die Kroeger helemaal geen functie in de politiek en ook niet in een politieke partij. Hij is CDA kenner, maar heeft helemaal geen invloed binnen die partij.

Hij kan roepen wat hij wil, maar krijgt echt nooit een serieuze politicus mee met zulke domme dingen. Hij is gewoon net zo'n malloot als we hier op Fok ook wel tegenkomen. Alleen doet deze het onder eigen naam en weet hij op die manier nog boeken te verkopen ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 18 maart 2022 @ 12:12:06 #256
346939 Janneke141
pi_204125378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja, deze flapdrol maakt er dus een bewussie van, dat is helemaal uit den boze.

Maar de vicieuze cirkel die ik noemde bestaat natuurlijk wel degelijk. Bepaalde groepen hebben minder vertrouwen in de politiek en de samenleving > die stemmen (veel) minder > ze worden minder vertegenwoordigd in de bestuurslichamen > het gevoerde beleid wordt nog meer in het voordeel van de vertegenwoordigde groepen > de groepen aan de verkeerde kant van de streep verliezen nog meer vertrouwen etc.

Dat moet echt een keer doorbroken worden. Probleem is alleen dat de partijen + bevolkingsgroepen die wl goed vertegenwoordigd zijn, daar niet zo veel belang bij hebben. Of lijken te hebben.
pi_204125467
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat moet echt een keer doorbroken worden. Probleem is alleen dat de partijen + bevolkingsgroepen die wl goed vertegenwoordigd zijn, daar niet zo veel belang bij hebben. Of lijken te hebben.
...of zich helemaal niet zo bewust zijn van de problemen van hen die niet vertegenwoordigd zijn. Zoals het ook lang duurde voor de toeslagenaffaire naar boven kwam, ik denk dat die met een Bij1 in de kamer eerder was gezien.

Dat is natuurlijk ook gewoon een deel van het probleem: het is lastig mensen te vertegenwoordigen waar je geen band en wellicht ook helemaal geen beeld bij hebt en mensen met problemen stappen minder snel naar een politicus waar ze niks mee hebben.
pi_204126028
Harderwijk Anders is met 10 zetels nu veruit de grootste partij geworden in mijn stad. Daar baal ik van, want dat betekent dat HA twee wethouders gaat leveren. Beide mannen ken ik goed. Aardige kerels, maar ongeschikt voor het wethouderschap.

Jammer maar helaas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204126316
twitter

Een opvallende stap in Den Haag
pi_204126341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 13:20 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
niks opvallends aan. ik woon niet in den haag maar iedereen snapt dat iemand die onderzocht wordt voor corruptie geen wethouder kan worden. dat gaan andere partijen nooit accepteren.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 18 maart 2022 @ 14:23:24 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204127084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
...of zich helemaal niet zo bewust zijn van de problemen van hen die niet vertegenwoordigd zijn. Zoals het ook lang duurde voor de toeslagenaffaire naar boven kwam, ik denk dat die met een Bij1 in de kamer eerder was gezien.

Dat is natuurlijk ook gewoon een deel van het probleem: het is lastig mensen te vertegenwoordigen waar je geen band en wellicht ook helemaal geen beeld bij hebt en mensen met problemen stappen minder snel naar een politicus waar ze niks mee hebben.
Al heb ik ook de impopulaire mening dat het van 2 kanten moet komen en ook de boze kiezer zelf wel eens de spiegel voorgehouden mag worden.

Het is voor raadsleden natuurlijk niet echt nuttig om afgesnauwd of genegeerd te worden wanneer ze contact proberen te krijgen. Ik heb dat ook wel eens met een collega. Die vind het allemaal maar uitvreters. Maar een concreet voorbeeld van wat de mensen in zijn gemeenteraad verkeerd doen heeft hij nooit. Hij heeft geeneens een idee wie het college in zijn stad vormen. Hij wil zich er niet in verdiepen maar weet wel dat het blijkbaar allemaal slecht is. Hoe wil je als politicus zo iemand ooit tevreden gaan maken? Dan is het goed te begrijpen dat raadsleden er geen energie willen steken om zo iemand erbi jte betrekken.

Een dergelijke consumentistische en ongeinteresseerde mentaliteit mag ook wel eens aan de kaak gesteld worden.
pi_204127095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 13:20 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dat was al bekend, daarom is Rita Verdonk toch tevoorschijn getoverd?

Maar de huidige coalitie heeft gewoon een meerderheid gehouden, is zelfs gegroeid. Zit er ook nog maar 2 jaar, die gaan gewoon samen verder denk ik.
pi_204127109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 13:22 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
niks opvallends aan. ik woon niet in den haag maar iedereen snapt dat iemand die onderzocht wordt voor corruptie geen wethouder kan worden. dat gaan andere partijen nooit accepteren.
In Limburg denken ze daar heel anders over, met die Jos van Rey daar. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204128290
Mijn buurgemeente heeft ook een probleem:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)tijen-voor-25-zetels

Oldambt: 25 zetels, 12 partijen. 2 van 4, 2 van 3, 3 van 2 en 5 van 1 zetel.

Er zijn nog maar 4 partijen die fatsoenlijk de wethouders kunnen gaan controleren, maar daarvan zal een deel natuurlijk wel in het college moeten.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 16:40:39 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204128416
Kan Engel Modderman mooi in het college
pi_204130420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 14:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In Limburg denken ze daar heel anders over, met die Jos van Rey daar. :')
Daar liep ten tijde van de verkiezingen geen onderzoek naar. Heeft een paar jaar geleden ook al een schikking met het OM getroffen.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 20:38:48 #267
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204131248
In Almere zonder de PVV 6 partijen nodig, anders 4 _O- _O-

Lelystad ook trouwens.

[ Bericht 6% gewijzigd door hollandia02 op 18-03-2022 20:48:04 ]
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204151401
En de eerste afsplitsing is al 'n feit: https://www.omroepbrabant(...)t-geen-kiezersbedrog
pi_204151870
Nijmegen is zoals bijna altijd links alleen heeft de SP nu wat verloren en de stadspartij flink gewonnen dus het is nu afwachten wat de coalitie gaat worden hier
pi_204164771
Deze analyse van het verlies van de SP is in elk geval beter dan die van Marijnissen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220321
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')