Geldt dat ook andersom?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vind het altijd zo grappig dat dit soort users hoogst verontwaardigd zijn als we hier een klein beetje ruimte bieden aan ,,gelukszoekers" omdat het ,,land van ons is", maar het dan geen enkel probleem vinden om een ander land te dwingen grote stukken van hun grondgebied zomaar weg te geven en dat ze maar moeten accepteren dat die worden ingepikt door een dictator uit een ander land.
En als je het wel nuanceert, dan schrijf je zo veel dat mensen TL;DR doen en alleen reageren op je eerste twee zinnen, of je maar meteen uitmaken voor Putin-lover.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En andere weer blindelings de kant van het westen.
0 nuance.
Hmm best wel vreemd, een uurtje geleden schreef je dit:quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet gezegd dat er met Poetin (die trouwens niet eens bij die onderhandeling aanwezig is) best te praten valt of dat Oekraïne zich maar moet overgeven. Nu leg je mij wéér woorden in de mond. Ik heb enkel aangegeven dat een diplomatieke oplossing het beste is en dat ook Oekraïne daar water bij de wijn voor zal moeten doen. En 'water bij de wijn doen' is geen synoniem voor 'opgeven'.
Een staakt-het-vuren is toch niet hetzelfde als opgeven? Dat is slechts jouw interpretatie. En aan de onderhandelingstafel zitten beide landen al, dus dat hoeft ook niet te worden afgedwongen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm best wel vreemd, een uurtje geleden schreef je dit:
Ik ben geen voorstander van doorvechten. Elk slachtoffer dan deze oorlog oplevert is er één te veel. Het liefst komt men naar mijn mening vandaag nog met een diplomatieke oplossing. Maar Oekraïne wil de Krim niet officieel afstaan en ook de regio's in de Donbas niet onafhankelijk maken. Dus dan wordt het een lastig verhaal en zal de oorlog inderdaad voortduren.
Dus moet Oekraine nou wel of niet doorvechten om Rusland aan de onderhandelingstafel te dwingen?
Wat moet er gebeuren, de NAVO durft toch niet in te grijpen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:10 schreef TLC het volgende:
De premiers van Tsjechie, Polen en Slovenie naar Oekraine, lijkt me toch een beetje riskant.. ik bedoel als er wat met ze gebeurd
Klopt. Maar het was al jaren duidelijk dat Putin zich daar weinig van aantrekt. Daar hebben 'wij' ons dan weer niets van aangetrokken. En zie de gevolgen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is altijd ruimte voor Nuance maar Rusland heeft niets maar dan ook niets te zoeken in de Oekraïne.
Dan is dat een goeie aanleiding voor NATO om Rusland binnen te vallen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:10 schreef TLC het volgende:
De premiers van Tsjechie, Polen en Slovenie naar Oekraine, lijkt me toch een beetje riskant.. ik bedoel als er wat met ze gebeurd
Dan escaleert het conflict. Maar dan hadden Tsjechië, Polen en Slovenië had de NAVO maar niet zo moeten provoceren door die premiers daarheen te sturen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:10 schreef TLC het volgende:
Ik heb het nergens over het wel/niet afkeuren van de invasie.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je kiest niet de kant van 'het westen' als je een invasie afkeurtdit soort stellingnames zijn juist het tegenovergestelde van genuanceerd, wat jij doet is juist polariserend (Westen vs Rusland). Met je 'nuance'
Aha een staakt-het-vuren. Ligt dat wel op tafel dan? Heeft Rusland dat al aangeboden of een dergelijk aanbod van Oekraïne geaccepteerd? Ik zie het niet hoor, maar ik lees graag dat een staakt-het-vuren tot de mogelijkheden behoort. En ja Oekraine heeft dat inderdaad al een paar keer voorgesteld, dus wellicht toch iets wat je bij Putin moet zoeken?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een staakt-het-vuren is toch niet hetzelfde als opgeven? Dat is slechts jouw interpretatie. En aan de onderhandelingstafel zitten beide landen al, dus dat hoeft ook niet te worden afgedwongen.
Oh, maar ik ben in deze wel partijdig, hoor. Putin en zijn handlangers moeten van Oekraïne afblijven. Het maakt alleen bij mij niet de behoefte los om bijvoorbeeld Zelensky constant als een held te zien. Of om de rol van het westen te vergeten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
En als je het wel nuanceert, dan schrijf je zo veel dat mensen TL;DR doen en alleen reageren op je eerste twee zinnen, of je maar meteen uitmaken voor Putin-lover.
Ach ja, partijdigheid in een oorlog die zich 1600 kilometer verderop afspeelt.
Nee, dat is denk ik een juiste constatering. Zij begeven zich ook op grondgebied van Oekraïne en gaan er op eigen houtje heen. Dan neem je een groot risico. Helemaal in de tijd dat video bellen min of meer de norm is geworden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:16 schreef Catatafishh het volgende:
Ben ik de enige die de NAVO niet ziet escaleren als deze mensen iets overkomt?
Het hangt denk ik van de manier af waarop hun iets overkomt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:16 schreef Catatafishh het volgende:
Ben ik de enige die de NAVO niet ziet escaleren als deze mensen iets overkomt?
Natuurlijk heeft hij dat gedaan. De westerse strategie van Rusland economisch helemaal kapot maken, gecombineerd met Oekraïne zoveel mogelijk helpen is dan ook volkomen logisch en waarschijnlijk het enige echt mogelijke antwoord.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:20 schreef theunderdog het volgende:
Putin heeft 'ons' gewoon klem gezet met zijn kernwapens dreigement. Van Israel afgekeken. In 1973 dreigde Israel kernwapens tegen Egypte in te zetten om de VS onder druk te zetten een luchtbrug naar Israel op te starten.
Kans is nihil dat Putin het daadwerkelijk zou gebruiken. Maja, stel, stel....
Uit het verleden hebben we toch geleerd dat we gekke dictators niet moeten onderschatten...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:20 schreef theunderdog het volgende:
Putin heeft 'ons' gewoon klem gezet met zijn kernwapens dreigement. Van Israel afgekeken. In 1973 dreigde Israel kernwapens tegen Egypte in te zetten om de VS onder druk te zetten een luchtbrug naar Israel op te starten.
Kans is nihil dat Putin het daadwerkelijk zou gebruiken. Maja, stel, stel....
https://www.nu.nl/buitenl(...)eleider-navalny.htmlquote:Dertien jaar cel extra geëist tegen Russische oppositieleider Navalny
Re Russische oppositieleider Alexei Navalny loopt het risico op een nieuwe celstraf van dertien jaar, meldt het Russische (door de staat gecontroleerde) persbureau TASS. De Kremlin-criticus wordt beschuldigd van fraude en minachting van de rechtbank.
3 x is scheepsrecht dan hopelijk..quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is dat een goeie aanleiding voor NATO om Rusland binnen te vallen.
En de doden worden blijkbaar in Wit Rusland gestald. Daar ben je dan mee gesteld als ouders van dienstplichtigen die deze operatie moeten uitvoeren.quote:In Georgia, Calls Emerge To Retake South Ossetia, Abkhazia
Garbed in military fatigues, faces masked by balaclavas, and fingers poised on the trigger of their guns, four men stand against a black backdrop and issue an appeal to fellow Georgians to retake lands lost in the 2008 war with Russia.
They call on Georgians to exploit the situation in Ukraine, where Russian forces are increasingly bogged down, facing fierce resistance from Ukrainian forces since Russian President Vladimir Putin ordered his unprovoked assault on February 24.
https://www.rferl.org/a/r(...)ldiers/31750455.htmlquote:The bodies of Russian soldiers killed in battle in Ukraine are filling up morgues in Belarus, local residents told RFE/RL.
Russian soldiers killed in battle are being brought by truck to the morgues and then sent back to Russia by train or plane, residents said.
Residents described the horror of seeing the bodies loaded on a train at Mazyr for transfer back to Russia.
“The number of bodies was unbelievably large. People at the Mazyr station were simply shocked by the number of bodies being put on the train,” a local resident in Mazyr told RFE/RL.
The morgues in Homel and Naroulia are also filled up, according to local residents.
Belarusian doctors have been threatened with the loss of their job if they are caught spreading information about the dead and injured Russian soldiers.
U.S. officials have estimated that several thousand Russian soldiers have been killed so far in the two-week old war.
Zeker eens, maar het Westen gaat ook niet vrijuit en had dit kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zowel het Westen alsook Oekraïne hebben dingen gedaan die mogelijk hebben bijgedragen aan de escalatie van het conflict. Maar uiteindelijk is de verkrachter de enige schuldige en niet het meisje dat het risico nam om door het donkere steegje te lopen of de jongen die zei dat die route wel veilig was. En Rusland is in dit verband toch echt de verkrachter.
Dan komen er nieuwe verkiezingen en kiest het volk nieuwe premiers.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:10 schreef TLC het volgende:
Klopt we hadden daar al lang basissen neer moeten planten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker eens, maar het Westen gaat ook niet vrijuit en had dit kunnen voorkomen.
Door Oekraïne in een spreekwoordelijke boerka te dwingen ja, kun je ook nog wel wat vraagtekens bij zetten hoe ethisch dat allemaal is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker eens, maar het Westen gaat ook niet vrijuit en had dit kunnen voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |