SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
https://www.quiz-maker.com/Q4Z92ACUPI was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
quote:Op maandag 14 maart 2022 21:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En de katholieken hebben dan priesters ipv dominees?
Pastoorsquote:Op maandag 14 maart 2022 21:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Goed geregeld welquote:Op maandag 14 maart 2022 21:44 schreef LTVDK het volgende:
Maar volgens mij gebeurt daar niet zoveel meer mee, bij protestanten moet de vrouw gewoon luisteren en thuis voor het gezin zorgen en het huis poetsen
Gewoon een soort 'geaccepteerde' slavernij die ze in de bijbel bij elkaar verzonnen hebbenquote:
Maar wat in de bijbel is niet verzonnen??quote:Op maandag 14 maart 2022 21:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een soort 'geaccepteerde' slavernij die ze in de bijbel bij elkaar verzonnen hebben
Dominees mogen trouwen en zijn niet zo in jongetjes geinteresseerdquote:Op maandag 14 maart 2022 21:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
O, best veel hoorquote:Op maandag 14 maart 2022 21:51 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Maar wat in de bijbel is niet verzonnen??
Goed punt wel ja, het is in feite niet veel meer dan een middelmatige fictieroman, hooguit bruikbaar om een streaming serie van te makenquote:Op maandag 14 maart 2022 21:51 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
de bijbel is verzonnen?quote:Op maandag 14 maart 2022 21:51 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee hoor, in grote lijnen klopt er best een hoop.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goed punt wel ja, het is in feite niet veel meer dan een middelmatige fictieroman, hooguit bruikbaar om een streaming serie van te maken
Vermoedelijk ja. Ik kan niet bewijzen dat het niet zo is en ook niet bewijzen dat het wel zo is.quote:
Dat valt lastig hard te maken natuurlijk, als je een samenvatting van een paar jaar Foqueville zou maken zou je ook best wel wat waarheden kunnen opsommen die vervolgens aan alle kanten zijn aangedikt met dingen erbij verzonnen om het verhaal wat lekkerder te laten lopenquote:Op maandag 14 maart 2022 21:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee hoor, in grote lijnen klopt er best een hoop.
Foqueville the series, soon comingquote:Op maandag 14 maart 2022 21:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat valt lastig hard te maken natuurlijk, als je een samenvatting van een paar jaar Foqueville zou maken zou je ook best wel wat waarheden kunnen opsommen die vervolgens aan alle kanten zijn aangedikt met dingen erbij verzonnen om het verhaal wat lekkerder te laten lopen
Ja, dat is dus het punt. Er zijn vaak parabels van gemaakt om een religieus punt te scoren. Maar heel veel personen en gebeurtenissen uit het Oude Testament zijn historisch correct. En de meeste wetenschappers zijn er ook van overtuigd dat Jezus heeft bestaan.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat valt lastig hard te maken natuurlijk, als je een samenvatting van een paar jaar Foqueville zou maken zou je ook best wel wat waarheden kunnen opsommen die vervolgens aan alle kanten zijn aangedikt met dingen erbij verzonnen om het verhaal wat lekkerder te laten lopen
Denk alleen wel dat we de drie wijzen er beter uit kunnen latenquote:
alleen dat lopen over water en water in wijn veranderen, waarschijnlijk had ie van de paddos gesnoeptquote:Op maandag 14 maart 2022 22:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het punt. Er zijn vaak parabels van gemaakt om een religieus punt te scoren. Maar heel veel personen en gebeurtenissen uit het Oude Testament zijn historisch correct. En de meeste wetenschappers zijn er ook van overtuigd dat Jezus heeft bestaan.
Nou ja. Daar hadden mannen de bijbel niet voor nodig natuurlijk. Voor 99.99% van de geschiedenis zijn vrouwen gewoon ondergeschikt geweest aan mannen. En nog steeds in 90% van de wereld.quote:Op maandag 14 maart 2022 21:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een soort 'geaccepteerde' slavernij die ze in de bijbel bij elkaar verzonnen hebben
Is symbolischquote:Op maandag 14 maart 2022 22:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
alleen dat lopen over water en water in wijn veranderen, waarschijnlijk had ie van de paddos gesnoept
Hoezo ik ben er toch?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk alleen wel dat we de drie wijzen er beter uit kunnen laten
alles wat niet kan is symbolisch, zo kan je ieder sprookje recht lullenquote:
Ja, dat is marketingquote:Op maandag 14 maart 2022 22:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
alleen dat lopen over water en water in wijn veranderen, waarschijnlijk had ie van de paddos gesnoept
Slim bedacht hèquote:Op maandag 14 maart 2022 22:02 schreef Koen66 het volgende:
[..]
alles wat niet kan is symbolisch, zo kan je ieder sprookje recht lullen
Klopt niet.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nou ja. Daar hadden mannen de bijbel niet voor nodig natuurlijk. Voor 99.99% van de geschiedenis zijn vrouwen gewoon ondergeschikt geweest aan mannen. En nog steeds in 90% van de wereld.
Leuke wijk?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:04 schreef Bomenverzameling het volgende:
Op bed liggen denk ik, morgen gaat denk ik wel een zware doch leuke dag worden...
Er zal ongetwijfeld een Jezus zijn geweest die als inspiratiebron diende als hoofdpersoon in het verhaal en sommige gebeurtenissen zijn ook wel terug te vinden in andere geschriften of in de archeologie. Maar het feit is natuurlijk wel dat dat boekje al zo'n 2000 jaar opnieuw wordt geschreven, vertaald en aan de huidige tijdsgeest aangepast. Beetje als in een tv-serie waar het in eerste instantie vaak om een kleine groep mensen gaat en in het 7e seizoen haast geen van de originele karakters meer een rol speelt en er van alles bij wordt gehaald qua gebeurtenissen en personen om het nog een beetje spannend te houden.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het punt. Er zijn vaak parabels van gemaakt om een religieus punt te scoren. Maar heel veel personen en gebeurtenissen uit het Oude Testament zijn historisch correct. En de meeste wetenschappers zijn er ook van overtuigd dat Jezus heeft bestaan.
dank uquote:Op maandag 14 maart 2022 22:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Alvast van harte gefeliciteerd!
Hoe oud word je?
Vroeger had je nog echte Griekse godinnenquote:Op maandag 14 maart 2022 22:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Klopt niet.Vóór de monotheïstische godsdiensten dominant werden, had je heel veel maternalistische samenlevingen.
Niet echt. Je werd gewoon de grot in gesleept om te batsen en verder voor de kinderen zorgen.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Klopt niet.Vóór de monotheïstische godsdiensten dominant werden, had je heel veel maternalistische samenlevingen.
Doezemaarterugquote:Op maandag 14 maart 2022 22:08 schreef Budapestenaar het volgende:
We krijgen de groetjes van @:Deisyy van de buren
Ja, dat beeld klopt dus niet. Dat zal óók gebeurd zijn. Maar er waren dus ook vele samenlevingen met vrouwen aan het roerquote:Op maandag 14 maart 2022 22:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet echt. Je werd gewoon de grot in gesleept om te batsen en verder voor de kinderen zorgen.
Kijk maar in het dierenrijk, bij leeuwen doet het mannetje wel altijd alsof die de koning is maar de vrouwtjes bepalen allesquote:Op maandag 14 maart 2022 22:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat beeld klopt dus niet. Dat zal óók gebeurd zijn. Maar er waren dus ook vele samenlevingen met vrouwen aan het roer
Ja, ook dát klopt dus niet. Er zijn wel keuzes gemaakt voor wat betreft de teksten die wel of geen onderdeel van de bijbel mochten zijn. Maar de teksten zelf zijn voor 95% vergelijkbaar met de oudste versies die nog bestaan.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een Jezus zijn geweest die als inspiratiebron diende als hoofdpersoon in het verhaal en sommige gebeurtenissen zijn ook wel terug te vinden in andere geschriften of in de archeologie. Maar het feit is natuurlijk wel dat dat boekje al zo'n 2000 jaar opnieuw wordt geschreven, vertaald en aan de huidige tijdsgeest aangepast. Beetje als in een tv-serie waar het in eerste instantie vaak om een kleine groep mensen gaat en in het 7e seizoen haast geen van de originele karakters meer een rol speelt en er van alles bij wordt gehaald qua gebeurtenissen en personen om het nog een beetje spannend te houden.
Ja, da’s bij mensen ook zoquote:Op maandag 14 maart 2022 22:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kijk maar in het dierenrijk, bij leeuwen doet het mannetje wel altijd alsof die de koning is maar de vrouwtjes bepalen alles
Ook met het Oude Testament?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ook dát klopt dus niet. Er zijn wel keuzes gemaakt voor wat betreft de teksten die wel of geen onderdeel van de bijbel mochten zijn. Maar de teksten zelf zijn voor 95% vergelijkbaar met de oudste versies die nog bestaan.
En wat als je allebei niet haaltquote:Op maandag 14 maart 2022 22:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
rijden in een Porsche als je de 30 cm niet haalt
Klopt.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ook dát klopt dus niet. Er zijn wel keuzes gemaakt voor wat betreft de teksten die wel of geen onderdeel van de bijbel mochten zijn. Maar de teksten zelf zijn voor 95% vergelijkbaar met de oudste versies die nog bestaan.
Hoe erg moet het niet zijn als je een Clio rijdtquote:Op maandag 14 maart 2022 22:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
rijden in een Porsche als je de 30 cm niet haalt
Maar dan alsnog vind ik het een weinig interessante roman, en zeker niet om heilig in te geloven en heel mijn leven op aan te passen en anderen te dwingen hetzelfde te doenquote:
Dat is weer een andere discussiequote:Op maandag 14 maart 2022 22:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar dan alsnog vind ik het een weinig interessante roman, en zeker niet om heilig in te geloven en heel mijn leven op aan te passen en anderen te dwingen hetzelfde te doen
Het is geen roman.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar dan alsnog vind ik het een weinig interessante roman, en zeker niet om heilig in te geloven en heel mijn leven op aan te passen en anderen te dwingen hetzelfde te doen
Ja ik vind vooral de invloed die het boek heeft gehad (en nog steeds heeft) fascinerend, de verhalen zelf zijn niet zo denderendquote:Op maandag 14 maart 2022 22:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussieIk vind de bijbel een heel bijzonder boek, maar ik maak toch wel graag mijn eigen keuzes
misschien zijn dat de echte 30+ kingsquote:Op maandag 14 maart 2022 22:17 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoe erg moet het niet zijn als je een Clio rijdt
Ik zie het wel als een fictieroman gebaseerd op gebeurtenissen in de geschiedenisquote:Op maandag 14 maart 2022 22:20 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Het is geen roman.Ik denk dat je het meer moet zien als een geschiedenisboek.
Laten we het daar op houdenquote:Op maandag 14 maart 2022 22:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
misschien zijn dat de echte 30+ kingsdie lopen er niet mee te koop
Ben jij weleens in Slovenië geweest, Liesje?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:20 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Het is geen roman.Ik denk dat je het meer moet zien als een geschiedenisboek.
Ik ben wel blij met dat thuiswerkadviesquote:Op maandag 14 maart 2022 22:26 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)thuiswerkadvies.html
Nope maar lijkt me wel tof. Denk schitterende natuur maar misschien een tikkie te westers voor me qua beschaving.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ben jij weleens in Slovenië geweest, Liesje?
Hopelijk wel dat de testverplichting eraf gaat voor terugkomst uit niet Europese landen.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:26 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)thuiswerkadvies.html
dat mag enforced worden hoorquote:Op maandag 14 maart 2022 22:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met dat thuiswerkadvies
quote:Op maandag 14 maart 2022 22:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nope maar lijkt me wel tof. Denk schitterende natuur maar misschien een tikkie te westers voor me qua beschaving.
Dat hoop ik ook. Dan wil ik nog een weekendje naar de UKquote:Op maandag 14 maart 2022 22:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hopelijk wel dat de testverplichting eraf gaat voor terugkomst uit niet Europese landen.
Ja dat beeld heb ik er inderdaad een beetje bij.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Het schijnt meer Oostenrijk dan oostblok te zijn, dus dat denk ik wel.
+1quote:Op maandag 14 maart 2022 22:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hopelijk wel dat de testverplichting eraf gaat voor terugkomst uit niet Europese landen.
Slovenie is heel mooi. Lang geleden dat ik daar geweest ben wel.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Het schijnt meer Oostenrijk dan oostblok te zijn, dus dat denk ik wel.
Ik wil Albaantje. Al zit dat er voorlopig toch nog even niet in want april is wat kort dag en mijn directe collega is in mei 4,5 week vrij.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Dan wil ik nog een weekendje naar de UK
waarom?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:32 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat we je even moeten trainen tot een nachtuil
Zou je dat ophangen?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
https://www.made.com/lark(...)-clock-charcoal-grey
In juni dan?quote:Op maandag 14 maart 2022 22:34 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik wil Albaantje. Al zit dat er voorlopig toch nog even niet in want april is wat kort dag en mijn directe collega is in mei 4,5 week vrij.
Kan maar dan is het er eigenlijk al te warm. Zelfde geldt voor Jordanie. Mei en September zijn echt mijn lievelingsreismaanden.quote:
Ja, ik vind ‘m supertof.quote:
Dan moet je nog even wachtenquote:Op maandag 14 maart 2022 22:39 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Kan maar dan is het er eigenlijk al te warm. Zelfde geldt voor Jordanie. Mei en September zijn echt mijn lievelingsreismaanden.
Spul van Made.com is wel erg wisselend in kwaliteit helaas, nu zal het met een klok wel meevallen.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik vind ‘m supertof.![]()
Deze misschien nog net wat leuker.
https://www.made.com/aza-metallic-cuckoo-clock-brass
meer een dagflamingoquote:Op maandag 14 maart 2022 22:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ben je liever een ochtendkippetje?
deze jaquote:Op maandag 14 maart 2022 22:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik vind ‘m supertof.![]()
Deze misschien nog net wat leuker.
https://www.made.com/aza-metallic-cuckoo-clock-brass
Ja klopt. Ik heb er weleens een stoeltje besteld dat echt bedroevend was.quote:Op maandag 14 maart 2022 22:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Spul van Made.com is wel erg wisselend in kwaliteit helaas, nu zal het met een klok wel meevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |