abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204083146
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja die doen niet mee hè?
Laten we hopen dat dat zo blijft, maar ik zie Putin ervoor aan om een conflict te laten escaleren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:32:03 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204083156
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wint Xi hiermee? Rare actie.
Putin aan de macht houden. Als die vervangen wordt door een pro-Westerse leider, kan de NAVO zich volledig richten tegen China.
are we infinite or am I alone
pi_204083167
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:26 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Er waren veel verschillende virologen net als dat er nu experts over deze oorlog zijn. Je hebt experts op allerlei vlakken en gebieden. Wel valt het mij op dat jij steeds de experts aanhaalt die passen bij jouw beeld van de situatie. En dat mag. Uiteraard. Maar je lijkt steeds te willen overtuigen dat Oekraine ook gewoon een kutland is, en dat de Russen het makkelijk gaan winnen etc en ik vraag me af waarom je dat doet. Ongeacht of je wellicht gelijk hebt hoor, ik heb geen glazen bol.

Dat gezegd hebbende, wij als mensen zijn geneigd op te komen voor de underdog. Gelukkig ook maar. :D Dus ik denk dat de meerderheid hier gewoon juicht voor Oekraine. Dat snap je toch wel?
Weet je wat het is. Ik vind dat kostte wat kost niet weer zo’n smerige bloedige WO door de EU loopt te sjouwen.
Het is een historisch gevaarlijke situatie momenteel.
Een foutje ergens en de reactie kan desastreus zijn.
Vakman pur sang
pi_204083170
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:30 schreef luxerobots het volgende:
Het is al gepost, maar het verdient repost.

Als je dit durft, heb je ballen.

Zo dan. Heel veel respect _O_
Цой жив
pi_204083171
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:27 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het duurt wel even voordat ze die in Rusland hebben. Door de lucht zwaar materieel transporteren is volgens mij niet het sterkste punt van die twee landen. Dus over land of over zee. Het lijkt me niet volgende week geregeld.

En wat moet Poetin doen in ruil?
  One tough cookie maandag 14 maart 2022 @ 23:34:55 #181
169210 liesje1979
pi_204083181
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet je wat het is. Ik vind dat kostte wat kost niet weer zo’n smerige bloedige WO door de EU loopt te sjouwen.
Ja dat ben ik met je eens Los.
pi_204083189
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:27 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Moeten die Russen nog getraind worden om om te gaan met die Chinese raketten en drones? Of zijn ze dat al?

Zolang China die supersonische raket die rondje aarde kan maar niet afstaat.
pi_204083190
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:34 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ja dat ben ik met je eens Los.
Voor de EU is het het best dat er snel wordt onderhandelt en de Oekraïne verdeelt wordt.
Hoe eerder hoe beter.
Vakman pur sang
  maandag 14 maart 2022 @ 23:36:52 #184
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204083196
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Moeten die Russen nog getraind worden om om te gaan met die Chinese raketten en drones? Of zijn ze dat al?
Dat Chinese spul zal wel een kopie zijn van gejatte Russische ontwerpen. :P
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_204083198
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Putin aan de macht houden. Als die vervangen wordt door een pro-Westerse leider, kan de NAVO zich volledig richten tegen China.
Maar dit veroorzaakt nog slechtere betrekkingen met het Westen. Tegen de uiteindelijke verliezer Poetin kiezen had Xi veel meer goodwill opgeleverd.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:37:00 #186
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204083200
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Voor de EU is het het best dat er snel wordt onderhandelt en de Oekraïne verdeelt wordt.
Hoe eerder hoe beter.
Hou toch op, dit zou echt het slechtste zijn wat er maar mogelijk is.
pi_204083203
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, zeg dat maar tegen Putin. Tis niet alsof Oekraïne en NATO hier de aggressors zijn.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:37:40 #188
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204083205
Ik zou zelfs in zo'n wereld niet eens willen leven. Opdonderen met dat buigen voor de agressor. Aanpakken die zooi, zo snel mogelijk.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:38:08 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204083212
quote:

[..]
Hoe eerder hoe beter.
Waarom is dat voor de EU het best?
Huilen dan.
  One tough cookie maandag 14 maart 2022 @ 23:38:14 #190
169210 liesje1979
pi_204083214
quote:

[..]
Hoe eerder hoe beter.
Ja maar daar kan ik je niet in volgens, als in, ik begrijp wel dat het voor ons en misschien zelfs wel voor Oekraine het beste zou zijn maar ze willen niet verdeed worden en ik vind niet dat het aan Putin of ons is om dat voor ze te beslissen.
pi_204083216
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat het daarna af gaat koelen. Rusland weet ook wel dat het niet lekker gaat. Dus: alles op Kiev en dan weer met elkaar praten zodat Rusland's positie versterkt is.
Straat voor straat die stad clearen, = Stalingrad 2.0, nachtmerrie scenario. Dat doe je niet ff. Weken zo niet maanden.

Of je bombardeert het plat. Maar dan heb je er niet echt veel meer aan als troefkaart in een onderhandeling.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204083221
quote:

[..]
Hoe eerder hoe beter.
Dat is alleen voor Poetin het beste.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:39:32 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_204083226
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is puur een bijzaak, maar denk niet dat ze dat graag zouden willen. Het is voor Rusland ook een historische stad.
Het is in Rusland al lang doorgedrongen dat er niks te winnen valt, het enige wat resteert is niet te verliezen. Verliezen in dit geval is dat de hele wereld heeft gezien dat ze militair niets voorstellen. Rusland zijn hele binnen en buitenlandse beleid is gebaseerd op een projectie van macht. Om de centraal Aziatische landen te onderdrukken, om concessies af te dwingen bij de EU, om een interessante bondgenoot voor China te zijn, om betwiste gebieden van Japan bezet te houden. Nu blijkt dat de keizer geen kleren aanheeft, en de projectie van macht een en al blufpoker was, staat het hele kaartenhuis op het punt van instorten. Precies wat er met Rusland gebeurd is na de mislukte oorlogen tegen nietig Japan en Finland.

Kyiv innemen gaat ze niet meer lukken, ze hebben de manschappen en de bevoorrading niet. En al zouden ze die hebben zal het nog minstens weken duren en tegen die tijd is er van hun imago niets meer over, is Assad gevallen, Abchazie terugveroverd en zitten ze met een nieuwe Tsjetsjeense oorlog.

Ik vrees dat het enige dat Rusland nog rest is een voorbeeld van de Oekrainers maken en Kyiv met de grond gelijk te maken, en dan maar hopen dat niemand thuis het te zien krijgt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204083227
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:37 schreef Scrummie het volgende:
Ik zou zelfs in zo'n wereld niet eens willen leven. Opdonderen met dat buigen voor de agressor. Aanpakken die zooi, zo snel mogelijk.
Zo werkt dat niet in internationale machtsstrijdjes
pi_204083228
quote:

[..]
Hoe eerder hoe beter.
Dit is kinderlijk naief. Als dat zou gebeuren gaan ze gewoon èn stoken in het gedeelte van Oekraïne dat zelfstandig is gebleven, èn stoken in andere buurlanden, te beginnen met Moldavië.
pi_204083230
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat Chinese spul zal wel een kopie zijn van gejatte Russische ontwerpen. :P
Veel anti-poaching gasten in Afrika lopen ook met Chinese AK-kopien inderdaad.
pi_204083237
quote:

[..]
Hoe eerder hoe beter.
Dat stelt het probleem alleen maar uit, dan krijg je net zoiets als Duitsland/Oost-Duitsland, maar een stuk verder naar het oosten, wat Rusland sowieso als verlies zal zien.
pi_204083238
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:39 schreef speknek het volgende:

[..]
Het is in Rusland al lang doorgedrongen dat er niks te winnen valt, het enige wat resteert is niet te verliezen. Verliezen in dit geval is dat de hele wereld heeft gezien dat ze militair niets voorstellen. Rusland zijn hele binnen en buitenlandse beleid is gebaseerd op een projectie van macht. Om de centraal Aziatische landen te onderdrukken, om concessies af te dwingen bij de EU, om een interessante bondgenoot voor China te zijn, om betwiste gebieden van Japan bezet te houden. Nu blijkt dat de keizer geen kleren aanheeft, en de projectie van macht een en al blufpoker was, staat het hele kaartenhuis op het punt van instorten. Precies wat er met Rusland gebeurd is na de mislukte oorlogen tegen nietig Japan en Finland.

Kyiv innemen gaat ze niet meer lukken, ze hebben de manschappen en de bevoorrading niet. En al zouden ze die hebben zal het nog minstens weken duren en tegen die tijd is er van hun imago niets meer over, is Assad gevallen, Abchazie terugveroverd en zitten ze met een nieuwe Tsjetsjeense oorlog.

Ik vrees dat het enige dat Rusland nog rest is een voorbeeld van de Oekrainers maken en Kyiv met de grond gelijk te maken, en dan maar hopen dat niemand thuis het te zien krijgt.
Winnen de Russen eigenlijk wel eens oorlogen waarbij ze zelf aanvielen?
Цой жив
pi_204083249
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou ja ik woon ook in de EU maar ik zie absoluut niet hoe het met de pootjes in de lucht gaan liggen en Poetin precies geven wat hij wil mijn kutleven ten goede komt.
Het gaat niet om wat jij of ik wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')