Laten we hopen dat dat zo blijft, maar ik zie Putin ervoor aan om een conflict te laten escaleren.quote:
Putin aan de macht houden. Als die vervangen wordt door een pro-Westerse leider, kan de NAVO zich volledig richten tegen China.quote:
Weet je wat het is. Ik vind dat kostte wat kost niet weer zo’n smerige bloedige WO door de EU loopt te sjouwen.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Er waren veel verschillende virologen net als dat er nu experts over deze oorlog zijn. Je hebt experts op allerlei vlakken en gebieden. Wel valt het mij op dat jij steeds de experts aanhaalt die passen bij jouw beeld van de situatie. En dat mag. Uiteraard. Maar je lijkt steeds te willen overtuigen dat Oekraine ook gewoon een kutland is, en dat de Russen het makkelijk gaan winnen etc en ik vraag me af waarom je dat doet. Ongeacht of je wellicht gelijk hebt hoor, ik heb geen glazen bol.
Dat gezegd hebbende, wij als mensen zijn geneigd op te komen voor de underdog. Gelukkig ook maar.Dus ik denk dat de meerderheid hier gewoon juicht voor Oekraine. Dat snap je toch wel?
Zo dan. Heel veel respectquote:Op maandag 14 maart 2022 23:30 schreef luxerobots het volgende:
Het is al gepost, maar het verdient repost.
Als je dit durft, heb je ballen.
Het duurt wel even voordat ze die in Rusland hebben. Door de lucht zwaar materieel transporteren is volgens mij niet het sterkste punt van die twee landen. Dus over land of over zee. Het lijkt me niet volgende week geregeld.quote:
Ja dat ben ik met je eens Los.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Ik vind dat kostte wat kost niet weer zo’n smerige bloedige WO door de EU loopt te sjouwen.
Het is een historisch gevaarlijke situatie momenteel.
Een foutje ergens en de reactie kan desastreus zijn.
Moeten die Russen nog getraind worden om om te gaan met die Chinese raketten en drones? Of zijn ze dat al?quote:
Voor de EU is het het best dat er snel wordt onderhandelt en de Oekraïne verdeelt wordt.quote:
Dat Chinese spul zal wel een kopie zijn van gejatte Russische ontwerpen.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Moeten die Russen nog getraind worden om om te gaan met die Chinese raketten en drones? Of zijn ze dat al?
Maar dit veroorzaakt nog slechtere betrekkingen met het Westen. Tegen de uiteindelijke verliezer Poetin kiezen had Xi veel meer goodwill opgeleverd.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Putin aan de macht houden. Als die vervangen wordt door een pro-Westerse leider, kan de NAVO zich volledig richten tegen China.
Hou toch op, dit zou echt het slechtste zijn wat er maar mogelijk is.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor de EU is het het best dat er snel wordt onderhandelt en de Oekraïne verdeelt wordt.
Hoe eerder hoe beter.
Ja, zeg dat maar tegen Putin. Tis niet alsof Oekraïne en NATO hier de aggressors zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Ik vind dat kostte wat kost niet weer zo’n smerige bloedige WO door de EU loopt te sjouwen.
Het is een historisch gevaarlijke situatie momenteel.
Een foutje ergens en de reactie kan desastreus zijn.
Waarom is dat voor de EU het best?quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor de EU is het het best dat er snel wordt onderhandelt en de Oekraïne verdeelt wordt.
Hoe eerder hoe beter.
Ja maar daar kan ik je niet in volgens, als in, ik begrijp wel dat het voor ons en misschien zelfs wel voor Oekraine het beste zou zijn maar ze willen niet verdeed worden en ik vind niet dat het aan Putin of ons is om dat voor ze te beslissen.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter.
Straat voor straat die stad clearen, = Stalingrad 2.0, nachtmerrie scenario. Dat doe je niet ff. Weken zo niet maanden.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat het daarna af gaat koelen. Rusland weet ook wel dat het niet lekker gaat. Dus: alles op Kiev en dan weer met elkaar praten zodat Rusland's positie versterkt is.
Dat is alleen voor Poetin het beste.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter.
Het is in Rusland al lang doorgedrongen dat er niks te winnen valt, het enige wat resteert is niet te verliezen. Verliezen in dit geval is dat de hele wereld heeft gezien dat ze militair niets voorstellen. Rusland zijn hele binnen en buitenlandse beleid is gebaseerd op een projectie van macht. Om de centraal Aziatische landen te onderdrukken, om concessies af te dwingen bij de EU, om een interessante bondgenoot voor China te zijn, om betwiste gebieden van Japan bezet te houden. Nu blijkt dat de keizer geen kleren aanheeft, en de projectie van macht een en al blufpoker was, staat het hele kaartenhuis op het punt van instorten. Precies wat er met Rusland gebeurd is na de mislukte oorlogen tegen nietig Japan en Finland.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is puur een bijzaak, maar denk niet dat ze dat graag zouden willen. Het is voor Rusland ook een historische stad.
Zo werkt dat niet in internationale machtsstrijdjesquote:Op maandag 14 maart 2022 23:37 schreef Scrummie het volgende:
Ik zou zelfs in zo'n wereld niet eens willen leven. Opdonderen met dat buigen voor de agressor. Aanpakken die zooi, zo snel mogelijk.
Dit is kinderlijk naief. Als dat zou gebeuren gaan ze gewoon èn stoken in het gedeelte van Oekraïne dat zelfstandig is gebleven, èn stoken in andere buurlanden, te beginnen met Moldavië.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter.
Veel anti-poaching gasten in Afrika lopen ook met Chinese AK-kopien inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat Chinese spul zal wel een kopie zijn van gejatte Russische ontwerpen.
Dat stelt het probleem alleen maar uit, dan krijg je net zoiets als Duitsland/Oost-Duitsland, maar een stuk verder naar het oosten, wat Rusland sowieso als verlies zal zien.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter.
Winnen de Russen eigenlijk wel eens oorlogen waarbij ze zelf aanvielen?quote:Op maandag 14 maart 2022 23:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is in Rusland al lang doorgedrongen dat er niks te winnen valt, het enige wat resteert is niet te verliezen. Verliezen in dit geval is dat de hele wereld heeft gezien dat ze militair niets voorstellen. Rusland zijn hele binnen en buitenlandse beleid is gebaseerd op een projectie van macht. Om de centraal Aziatische landen te onderdrukken, om concessies af te dwingen bij de EU, om een interessante bondgenoot voor China te zijn, om betwiste gebieden van Japan bezet te houden. Nu blijkt dat de keizer geen kleren aanheeft, en de projectie van macht een en al blufpoker was, staat het hele kaartenhuis op het punt van instorten. Precies wat er met Rusland gebeurd is na de mislukte oorlogen tegen nietig Japan en Finland.
Kyiv innemen gaat ze niet meer lukken, ze hebben de manschappen en de bevoorrading niet. En al zouden ze die hebben zal het nog minstens weken duren en tegen die tijd is er van hun imago niets meer over, is Assad gevallen, Abchazie terugveroverd en zitten ze met een nieuwe Tsjetsjeense oorlog.
Ik vrees dat het enige dat Rusland nog rest is een voorbeeld van de Oekrainers maken en Kyiv met de grond gelijk te maken, en dan maar hopen dat niemand thuis het te zien krijgt.
Het gaat niet om wat jij of ik wil.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou ja ik woon ook in de EU maar ik zie absoluut niet hoe het met de pootjes in de lucht gaan liggen en Poetin precies geven wat hij wil mijn kutleven ten goede komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |