Ze hebben een groot spoornetwerk.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het duurt wel even voordat ze die in Rusland hebben. Door de lucht zwaar materieel transporteren is volgens mij niet het sterkste punt van die twee landen. Dus over land of over zee. Het lijkt me niet volgende week geregeld.
En wat moet Poetin doen in ruil?
Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet in internationale machtsstrijdjes
Precies zoals nu al jaren gebeurt: eerst minderheden opstoken, dan wat groene mannetjes erheen sturen, en uiteindelijk het land komen 'bevrijden' en 'denazificeren'.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is kinderlijk naief. Als dat zou gebeuren gaan ze gewoon èn stoken in het gedeelte van Oekraïne dat zelfstandig is gebleven, èn stoken in andere buurlanden, te beginnen met Moldavië.
Interessante reactie omtrent een punt dat ik niet maak.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat jij of ik wil.
Het gaat niet om plug 'n play apparatuur hier he?quote:Op maandag 14 maart 2022 23:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hebben een groot spoornetwerk.
Moet over 8000 km getransporteerd worden. Stel de trein gaat gemiddeld 80 km per uur. Dat is 100 uur. Stel nog 10 uur voor pauzes en tanken en 10 uur voor laden en lossen.
Dat is 120 uur (5 dagen)
Hebben de Russen geen training nodig? Of worden die dingen bediend door Chinezen?
Dat is zo oud als de eerste grotere oorlogen denk ik, alleen dan met andere termpjes.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies zoals nu al jaren gebeurt: eerst minderheden opstoken, dan wat groene mannetjes erheen sturen, en uiteindelijk het land komen 'bevrijden' en 'denazificeren'.
Yep. Doen ze al jaren. Rinse and repeat.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies zoals nu al jaren gebeurt: eerst minderheden opstoken, dan wat groene mannetjes erheen sturen, en uiteindelijk het land komen 'bevrijden' en 'denazificeren'.
Rusland heeft niks te willen in een ander land.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Rusland heeft alles gekregen wat ze willen?
Ze zijn dat land compleet aan het steriliseren, als je dood bent heb je niets aan vrijheid, dat is hetzelfde als een dode bloem water geven.quote:
Might makes right. Zo werkt het in de geopolitiek. Ja is heel onethisch ja, maar feitelijk is het wel zo.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Rusland heeft niks te willen in een ander land.
Als het aan jou en lospedrosa ligt wel hèquote:Op maandag 14 maart 2022 23:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Rusland heeft alles gekregen wat ze willen?
Ook nog maar de vraag of ze veel zwaarder spul op de plank hebben liggen.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Moet over 8000 km getransporteerd worden. Stel de trein gaat gemiddeld 80 km per uur. Dat is 100 uur. Stel nog 10 uur voor pauzes en tanken en 10 uur voor laden en lossen.
Dat is 120 uur (5 dagen)
Hebben de Russen geen training nodig? Of worden die dingen bediend door Chinezen?
Zo even uit mijn hoofd:quote:Op maandag 14 maart 2022 23:41 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Winnen de Russen eigenlijk wel eens oorlogen waarbij ze zelf aanvielen?
Liever nietquote:Op maandag 14 maart 2022 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het aan jou en lospedrosa ligt wel hè
Zal niet de nieuwste lijn aan oorlogswerktuig zijn denk ik.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook nog maar de vraag of ze veel zwaarder spul op de plank hebben liggen.
Het valt behoorlijk tegen met die 'might' anders. Rusland is door eigen doen politiek en economisch gezien gereduceerd tot een geisoleerd dwergstaatje. Succes met die overwinning in Oekraïne. Net als de amerikanen in Vietnam kunnen ze ieder militair treffen winnen, maar de oorlog is verloren.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Might makes right. Zo werkt het in de geopolitiek. Ja is heel onethisch ja, maar feitelijk is het wel zo.
Geen idee.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:41 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De oorlogsverklaring aan Japan in augustus 1945.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:41 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jij bent niet helemaal 100.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor de EU is het het best dat er snel wordt onderhandelt en de Oekraïne verdeelt wordt.
Hoe eerder hoe beter.
Er speelt ook nog een spelletje rondom de grondstofmarkt, de enige echte troef die Rusland heeft.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het valt behoorlijk tegen met die 'might' anders. Rusland is door eigen doen politiek en economisch gezien gereduceerd tot een geisoleerd dwergstaatje. Succes met die overwinning in Oekraïne. Net als de amerikanen in Vietnam kunnen ze ieder militair treffen winnen, maar de oorlog is verloren.
Nee, en ik denk zelfs niet dat er op kort genoege termijn een deal komt.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zal niet de nieuwste lijn aan oorlogswerktuig zijn denk ik.
Maar is het al duidelijk dat die deal er komt dan?
80km/h gemiddeld halen ze nooit. Zestig zou ik al knap vinden.quote:Op maandag 14 maart 2022 23:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is 120 uur (5 dagen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |