Op papier lijkt t goed. Er zal echter wel flink wat personeel aangenomen moeten worden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:59 schreef Perrin het volgende:
https://www.defensie.nl/o(...)01/defensienota-2022
Het ziet er voor mij iig redelijk uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit, eerst maar eens afwachten hoe dat loongebouw eruit gaat zien.
Het valt mij heel erg mee, ik vind het nu prima bedragen en passend bij de rest van de overheid. Zeker de soldaten en korporaals gaan er heel erg op vooruit. 2300 per maand is heel wat beter dan de amper 1000 die ik in 2006 kreeg als sld3.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:10 schreef detaris het volgende:
[..]
Het ziet er voor mij iig redelijk uit.
Als ik alles een beetje doorreken en de VEB vwb percentage aanpas aan de nieuwe bruto bezoldiging die ik ga krijgen inclusief die 8.5% ga ik er zo'n 5 a 600 euro bruto op vooruit.quote:
Same, kleinere stap verhoudingsgewijs met de lagere rangen maar w.m.b. acceptabel.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik alles een beetje doorreken en de VEB vwb percentage aanpas aan de nieuwe bruto bezoldiging die ik ga krijgen inclusief die 8.5% ga ik er zo'n 5 a 600 euro bruto op vooruit.
Hier zijn de nieuwe tabellen te vinden. Zonder 8.5%.
Dat is toch wel een flinke stap. Wat doet dit nou nog voor je pensioen? Het lijkt me niet dat je de lage lonen van de laatste tig jaar zomaar ff compenseert.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik alles een beetje doorreken en de VEB vwb percentage aanpas aan de nieuwe bruto bezoldiging die ik ga krijgen inclusief die 8.5% ga ik er zo'n 5 a 600 euro bruto op vooruit.
Hier zijn de nieuwe tabellen te vinden. Zonder 8.5%.
Dat is afhankelijk of je je eindrang bereikt hebt voor de overgang naar middelloon.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:41 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat is toch wel een flinke stap. Wat doet dit nou nog voor je pensioen? Het lijkt me niet dat je de lage lonen van de laatste tig jaar zomaar ff compenseert.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:41 schreef Bouke-p het volgende:
Dat is toch wel een flinke stap. Wat doet dit nou nog voor je pensioen? Het lijkt me niet dat je de lage lonen van de laatste tig jaar zomaar ff compenseert.
Zijn we al over? Want eindrang al bereikt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:45 schreef detaris het volgende:
Dat is afhankelijk of je je eindrang bereikt hebt voor de overgang naar middelloon.
De KL word straks gewoon onderdeel van de Duitse landmacht. Dus extra spul is niet nodigquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind dat de landmacht er qua materieel behoorlijk bekaaid vanaf komt. Ik had wel een extra bataljon tanks verwacht oid. Of een complete mech brigade
Ja precies. De Duitsers bloeden op het land terwijl wij vuursteun verlenen en de luchtafweer doen. Zoiets - niet?quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind dat de landmacht er qua materieel behoorlijk bekaaid vanaf komt. Ik had wel een extra bataljon tanks verwacht oid. Of een complete mech brigade
De VEB blijft zoals die is. Deze staat niet in de tabel.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:42 schreef Pinuts het volgende:
Is die nieuwe salaristabel inclusief VEB of krijg je die er nog los bij? Laatste zou wel ideaal zijn, dan krijg ik er zo'n 500 euro bruto bij.
Nice!quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:48 schreef detaris het volgende:
[..]
De VEB blijft zoals die is. Deze staat niet in de tabel.
Ik zag het ja. Ik ga sowieso ja stemmenquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:01 schreef detaris het volgende:
[..]
En de loonsverhoging van 2023 staat er ook nog niet in verwerkt.
Je hebt eerder je max en als je eindrangschikking al bereikt heb wel een aantal jaar langer dat salarisquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:30 schreef Awsom het volgende:
Als ik het goed lees ga ik er 500 euro ofzo bruto per maand op vooruit, maar ik zit wel direct aan mijn max uitloop in de schaal. Moet ik daar nu blij mee zijn of niet?
Hier op inhakend, een belangrijke reden voor Duitsland om nu Chinooks te kopen (naast kosten uiteraard) is interoperabiliteit met NL blijkbaar:quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De KL word straks gewoon onderdeel van de Duitse landmacht. Dus extra spul is niet nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zullen wij de C130 ook wel gaan vervangen voor de Airbus 400M.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:35 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Hier op inhakend, een belangrijke reden voor Duitsland om nu Chinooks te kopen (naast kosten uiteraard) is interoperabiliteit met NL blijkbaar:
https://www.defensenews.c(...)dollar-helo-program/
Neemt wel hele serieuze vormen aan op deze manier.
Wat Europese standaardisatie zou ook wel wenselijk zijn. Misschien dat we de opvolger van de leo2 kopen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:13 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan zullen wij de C130 ook wel gaan vervangen voor de Airbus 400M.
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:35 schreef Pinuts het volgende:
Aflevering van Boos over het voortrekken van het koningshuis bik defensieIk vind dit niet een heel erg schokkende aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, het is niet juist dat Pieter Christiaan teveel rollen invult en daarbij - althans zo lijkt - vriendjes voortrekt. Ja, zijn koninklijke relaties maken dat wellicht makkelijker. Echter gebeurt het evenmin op andere eenheden door anderen. Ook in het bedrijfsleven is dit helemaal geen vreemde gang van zaken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Dan het in 1 jaar officier worden van zijn neefje; ongebruikelijk maar niet onmogelijk. Natuurlijk zorgt zijn koninklijke bloedlijn hier voor meer ingangen en mogelijkheden. Is dat per sé fout? Als die jongen zich graag gedurende bepaalde tijd wil inzetten binnen de krijgsmacht dan denk ik dat wat hij nu gedaan heeft voor hem heel leerzaam was. Hij heeft meegekeken bij een eenheid op uitzending, heeft een jaar aan de KMA gestudeerd. Daar heeft hij zaken geleerd waar hij zijn leven lang nog plezier van heeft. Deze kansen zijn ook voor "normale burgers" gewoon beschikbaar. Denk aan Defensity College (daar kan werkelijk alles) of een baan als reservist (waarbij je ook binnen één jaar officier kunt worden).
Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs, maar veel ophef zal het niet veroorzaken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |