quote:Oekraïne: dodental aanval militair trainingscentrum opgelopen tot 35
De gouverneur van de regio Lviv zegt dat er bij de Russische aanval op het militaire trainingscentrum in West-Oekraïne nabij Polen 35 doden zijn gevallen. 134 mensen zouden gewond zijn geraakt.
Vanochtend rond 6.00 uur plaatselijke tijd werd het centrum getroffen door Russische raketten. Volgens deskundigen heeft het Russische leger met deze aanval een groot risico genomen. Het militaire complex ligt hemelsbreed op 18 kilometer van de Poolse grens.
https://nos.nl/liveblog/2(...)olse-grens-zorgelijk
Ik denk dat als Poetin een soort Grozny van Kiev maakt dat hij ook in Rusland echt iets uit te leggen heeft.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.quote:
Nee, natuurlijk niet. Dus waarom reageer je zo raar wanneer ik zeg dat zo'n interview zinloos is?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit was toch vrij voorspelbaar? Dit kon je echt van mijlenver zien aankomen. Of had jij oprecht verwacht dat deze man ineens even zijn mening compleet ging veranderen?
Heefttie sowieso al, als de waarheid langzaam maar zeker doorsijpelt.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als Poetin een soort Grozny van Kiev maakt dat hij ook in Rusland echt iets uit te leggen heeft.
Op basis van 'emotie'? Een stokpaardje dat je nogal graag berijdt...quote:Op zondag 13 maart 2022 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.
Van wie?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.
Je begrijpt wat dat betekent?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.
In principe niks, want het vuur wordt iemand na aan de schenen gelegd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Polen is 'trigger happy'?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Van wie?
NAVO gaat niks doen zolang het in Oekraïne blijft. Alleen Polen lijkt trigger happy. Voor de rest zijn de landen juist behoorlijk terughoudend en willen ze het niet laten escaleren.
Putin zou ook dom zijn om het te laten escaleren buiten Oekraïne, want in Oekraïne gaat hij hoe dan ook wel "winnen". Desnoods door alles plat te gooien of gewoon een "overwinning" te claimen. Zodra NAVO betrokken raakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Putin kan echt niks winnen door NAVO in dit hele gebeuren te trekken.
Dat is een slecht idee. Dan wordt Oekraïne van Liviv en Odessa tot Kharkiv direct helemaal platgebombardeerd.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:46 schreef Godshand het volgende:
Heeft Oekraïne geen raketten om even de andere kant op te sturen? Raket op Rostov aan de Don ofzo? Niet dat ik het zo leuk vindt voor die inwoners, maar om ook de Russen duidelijk te maken dat Oekraïne geen militaire wandeling is waar zij geen gevaar lopen en de Russische oppositie sterker te maken.
Ik snap heel goed waarom Polen wantrouwend is. Helemaal niks mis mee en zodra Polen aangevallen zou worden kan de NAVO ingrijpen en iedereen zou daar achter staan.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Polen is 'trigger happy'?
Polen is terecht wantrouwend. Misschien toch eens nalezen waarom Polen dat is.
Tot nu toe is er een trigger happy in de praktijk, en dat zijn geen Polen.
Doelde vooral op het volk. Twitter (enkel een voorbeeld) staat vol met berichten van mensen die willen dat de NAVO een no fly zone gaat instellen; ook als dat resulteert in een derde wereldoorlog. Oekraïne zelf smeekt ook elke dag meermaals om hulp; weigeren op te geven, omdat ze nog steeds willen hopen dat de NAVO toch te hulp schiet als de Russen een keer te ver gaat, of als er zoveel emotionele smeekbedes geweest zijn dat de NAVO uit druk wel moet.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Van wie?
NAVO gaat niks doen zolang het in Oekraïne blijft. Alleen Polen lijkt trigger happy. Voor de rest zijn de landen juist behoorlijk terughoudend en willen ze het niet laten escaleren.
Putin zou ook dom zijn om het te laten escaleren buiten Oekraïne, want in Oekraïne gaat hij hoe dan ook wel "winnen". Desnoods door alles plat te gooien of gewoon een "overwinning" te claimen. Zodra NAVO betrokken raakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Putin kan echt niks winnen door NAVO in dit hele gebeuren te trekken.
Hoe is Polen aan het pushen, precies?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap heel goed waarom Polen wantrouwend is. Helemaal niks mis mee en zodra Polen aangevallen zou worden kan de NAVO ingrijpen en iedereen zou daar achter staan.
Alleen is Polen nu wel heel erg aan het pushen en dat is niet goed voor Polen en de NAVO. Het is gewoon niet nodig om op dit moment zo te blijven pushen en de grenzen op te zoeken.
Dat worden ze toch alquote:Op zondag 13 maart 2022 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een slecht idee. Dan wordt Oekraïne van Liviv en Odessa tot Kharkiv direct helemaal platgebombardeerd.
Waarom sluit het een het ander uit?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch wel hilarisch dit.
Rusland valt Oekraïne binnen.
Polen zoekt de grens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |