abonnement Unibet Coolblue
pi_204056092
Hier bespreken we alles wat met vogels die vrij rondvliegen te maken heeft :B

SeLangs viral nestkastvideo:
Meer over SeLangs nestkastjes vind je hier.

Als je meer vogels wilt leren herkennen, download dan de app Tuinvogels van de Vogelbescherming of kijk op www.welkevogelisdit.nl

Er zijn genoeg leuke cursussen en excursies over (o.a.) vogels te volgen bij IVN, KNVV of de Vogelbescherming.

Vogelgeluiden uit de hele wereld.



Zo lok je vogels naar je tuin:
- Hang voer op. Vergeet de grondvogels als merels ook niet, zij kunnen niet uit voedersilo's of van mezenbollen eten
- Leg een composthoop aan
- Houd de tuin niet te netjes, vogels scharrelen graag rond tussen de bladeren
- Zet een drinkbak neer
- Zorg voor diverse begroeiing, zowel struiken als bomen
- Houd huisdieren binnen
- Hang nestkastjes op


Bron
#35.
pi_204056151
Kampioen boos kijken.

#35.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:05:15 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_204056487
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:53 schreef Clayton1 het volgende:
Kampioen boos kijken.

[ afbeelding ]
nou, er zwemt hier achter een zwaan, die kan er ook wat van!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_204112286
Het is voor het 3e jaar op rij weer drukjes in het koolmezenhuis in de tuin O+



pi_204112581
Moet wel lachen om die ingang, die is vorig jaar onder handen genomen door een specht die steeds ff kwam hakken _O-
pi_204115569
Terug van de waterleidingduinen waar ik hoopte op een IJsvogel, maar die lieten zich niet zien.
Canadese ganzen, pimpelmees en kuifeend gespot :)





pi_204116265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 11:55 schreef Blues het volgende:
Moet wel lachen om die ingang, die is vorig jaar onder handen genomen door een specht die steeds ff kwam hakken _O-
Dat is wel grappig!
Hopelijk blijft het mezenpaartje lekker nestelen deze lente, leuk!
pi_204116281
Ik heb de veldleeuwerik en de tjjftjaf vandaag weer gehoord!
De roodborsttapuit weer gezien.
Laat de lente maar komen, ik word er blij van!
pi_204120538
Torenvalkje



#35.
pi_204123355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 22:01 schreef Clayton1 het volgende:
Torenvalkje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie vogel, mooie foto's :)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 09:30:07 #11
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_204123679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:50 schreef Clayton1 het volgende:
Hier bespreken we alles wat met vogels die vrij rondvliegen te maken heeft :B

SeLangs viral nestkastvideo:
Meer over SeLangs nestkastjes vind je hier.

Als je meer vogels wilt leren herkennen, download dan de app Tuinvogels van de Vogelbescherming of kijk op www.welkevogelisdit.nl

Er zijn genoeg leuke cursussen en excursies over (o.a.) vogels te volgen bij IVN, KNVV of de Vogelbescherming.

Vogelgeluiden uit de hele wereld.

[ afbeelding ]

Zo lok je vogels naar je tuin:
- Hang voer op. Vergeet de grondvogels als merels ook niet, zij kunnen niet uit voedersilo's of van mezenbollen eten
- Leg een composthoop aan
- Houd de tuin niet te netjes, vogels scharrelen graag rond tussen de bladeren
- Zet een drinkbak neer
- Zorg voor diverse begroeiing, zowel struiken als bomen
- Houd huisdieren binnen
- Hang nestkastjes op

[ afbeelding ]
Bron
Een gierzwaluw een tuinvogel?
pi_204151256
Mooie foto's weer @Blues en @Clayton1 en leuk die drukte bij het koolmezenhuis O+
Die ingehakte ingang door die specht _O-
Hier nog geen nestactiviteiten te zien bij het nestkastje helaas ;(
Maar het verblijf is sinds vandaag wel uitgebreid met een zwembad :D

pi_204176647
Geoorde fuut

pi_204178428
Ik zag net een mannetjesfazant met een harem van 4 hennen in een weiland lopen.
Daar word ik blij van, zeker aangezien de fazanten hier in Midden-Brabant zo'n beetje uitgestorven leken!

Verder ben ik ook blij met mijn tuinvogels met als pluspuntje mijn nieuwe 'huisdier' de tamme moedermerel die mij 's morgens op zit te wachten en nog net niet uit mijn hand eet :)
Ik zou overigens niet willen dat ze uit mijn hand eet. Het moet wel een 'vrije vogel' blijven.
pi_204210635
Soms moet je wat geluk hebben in een rondje door het bos.

Zwarte Specht


Bosuil


De Buizerd zag een prooi en dook lijn recht naar beneden
#35.
pi_204212505
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:53 schreef Clayton1 het volgende:
Soms moet je wat geluk hebben in een rondje door het bos.

Zwarte Specht
[ afbeelding ]

Bosuil
[ afbeelding ]

De Buizerd zag een prooi en dook lijn recht naar beneden
[ afbeelding ]
Mooie foto's!
Die buizerd is ook echt even het juiste moment pakken, of heb je zo'n klikklikklik-camera, of hoe dat ook heet? Dat je snel achter elkaar meerdere foto's kunt maken, bedoel ik :D
pi_204212619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:53 schreef Clayton1 het volgende:
Soms moet je wat geluk hebben in een rondje door het bos.

Zwarte Specht
[ afbeelding ]

Bosuil
[ afbeelding ]

De Buizerd zag een prooi en dook lijn recht naar beneden
[ afbeelding ]
Wauw dat is zeker geluk hebben ja 😍
pi_204216179
Ik kom net thuis en er vliegt een koolmeesje druk op en neer met takjes richting nestkastje, dus er lijkt hier ook eindelijk nestactiviteit te zijn *O*
pi_204217545
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:53 schreef Clayton1 het volgende:
Soms moet je wat geluk hebben in een rondje door het bos.

Zwarte Specht
[ afbeelding ]

Bosuil
[ afbeelding ]

De Buizerd zag een prooi en dook lijn recht naar beneden
[ afbeelding ]
Wow mooi!!
pi_204217552
Ik verheug me nu al op 9 april O+ *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 25-03-2022 18:41:15 ]
pi_204218329
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 17:33 schreef Blues het volgende:
Ik verheug me nu al op 9 april O+ *O* [ afbeelding ]
Leuk, veel plezier alvast! *O*
Ik ga 17 april misschien meedoen met een vogelexcursie speciaal over boomklevers :)
pi_204218545
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 17:33 schreef Blues het volgende:
Ik verheug me nu al op 9 april O+ *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh! Daar heb ik ook al 2x een excursie mee gedaan, Kennemerduinen en de pier van Ijmuiden. Fijne man is dat!
pi_204218579
Vanaf 1 april ga ik op 3 momenten weer de wijk in voor de MUS telling. Als je de meest algemene vogelsoorten en -geluiden kent dan is dat echt leuk om te doen.
pi_204219800
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 18:41 schreef _Hestia_ het volgende:

Leuk, veel plezier alvast! *O*
Ik ga 17 april misschien meedoen met een vogelexcursie speciaal over boomklevers :)
Oh ook leuk!

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 18:58 schreef Irrem het volgende:

Oh! Daar heb ik ook al 2x een excursie mee gedaan, Kennemerduinen en de pier van Ijmuiden. Fijne man is dat!
Ben benieuwd :)
pi_204226499
Net heel ff snel stiekem en van een afstandje toen ze allebei weg waren in de babykamer gekeken. Het schiet al aardig op ^O^



Nu zal ik ze verder met rust laten want wil het niet verstoren natuurlijk 🙈
Maar wel echt grappig om te zien wat ze allemaal via de kleine opening naar binnen proberen te krijgen 🤣
pi_204234137
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:32 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Mooie foto's!
Die buizerd is ook echt even het juiste moment pakken, of heb je zo'n klikklikklik-camera, of hoe dat ook heet? Dat je snel achter elkaar meerdere foto's kunt maken, bedoel ik :D
Ik heb idd zo`n klikklikklik camera, Spiegelreflex, :)
#35.
pi_204234800
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 21:32 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Ik heb idd zo`n klikklikklik camera, Spiegelreflex, :)
Aha! Hoeveel plaatjes heb je dan bijvoorbeeld van zo'n duikende buizerd gemaakt tijdens deze sessie?
pi_204235880
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:02 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Aha! Hoeveel plaatjes heb je dan bijvoorbeeld van zo'n duikende buizerd gemaakt tijdens deze sessie?
In dit geval 3, het ging zo snel

[ Bericht 1% gewijzigd door Clayton1 op 26-03-2022 23:00:53 ]
#35.
pi_204249722
Ik ben dus een absolute beginner qua een nestje hebben, dus kan iemand even uitleggen hoe ik er nu dan het beste mee om kan gaan om het niet te verstoren?
Heb bijv planten op dat balkon staan die iedere dag water moeten hebben en naast het nestkastje zit een kast met bloempotten/vazen/potgrond etc.

Las dat het hele gebeuren van begin tot ze uitvliegen wel een dag of 50 duurt.
Kan ik dan het beste alles daar ff weghalen zodat ik daar al die tijd niet hoef te komen?
Of kan 1x per dag ff plantjes water geven op hetzelfde balkon prima? 🙈
En er hangt ook voer waar ze zelf van eten, maar waar ook andere vogels van eten. Wat doe ik daar mee?

Ik heb 2 balkons en zit zelf altijd op het andere balkon, dus hoef er op zich niet te zijn verder als ik alles ff verplaats.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:00:54 #30
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_204249854
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik ben dus een absolute beginner qua een nestje hebben, dus kan iemand even uitleggen hoe ik er nu dan het beste mee om kan gaan om het niet te verstoren?
Heb bijv planten op dat balkon staan die iedere dag water moeten hebben en naast het nestkastje zit een kast met bloempotten/vazen/potgrond etc.

Las dat het hele gebeuren van begin tot ze uitvliegen wel een dag of 50 duurt.
Kan ik dan het beste alles daar ff weghalen zodat ik daar al die tijd niet hoef te komen?
Of kan 1x per dag ff plantjes water geven op hetzelfde balkon prima? 🙈
En er hangt ook voer waar ze zelf van eten, maar waar ook andere vogels van eten. Wat doe ik daar mee?

Ik heb 2 balkons en zit zelf altijd op het andere balkon, dus hoef er op zich niet te zijn verder als ik alles ff verplaats.
Als je gewoon doet wat je altijd doet is er geen vuiltje aan de lucht. Plantjes water geven is geen probleem. Als je ineens van alles verandert worden vogels achterdochtig. Het zijn gewoontedieren.
pi_204257173
Blauwborst



pi_204257402
Oh wow wat een mooierdje O+
pi_204257405
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:00 schreef hoatzin het volgende:

Als je gewoon doet wat je altijd doet is er geen vuiltje aan de lucht. Plantjes water geven is geen probleem. Als je ineens van alles verandert worden vogels achterdochtig. Het zijn gewoontedieren.
Dit is zo waar!
Onze koolmezen vlogen gewoon in en uit om te voederen terwijl we in de tuin onder het huis aan het BBQ-en waren.
pi_204257825
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Blauwborst

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jaaa, zondag ook m'n eerste blauwborst van het jaar gezien. Dat blauw is zo mooi!
pi_204258058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 06:45 schreef Irrem het volgende:

[..]
Jaaa, zondag ook m'n eerste blauwborst van het jaar gezien. Dat blauw is zo mooi!
Ik had ze al wel gehoord maar gisteren ook voor het eerst gezien in De Groene Jonker. Daar zitten heel veel blauwborsten. Dat zingen en baltsen vind ik echt tof, heb na werktijd een uurtje daar rondgehangen.
pi_204259133
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Als je gewoon doet wat je altijd doet is er geen vuiltje aan de lucht. Plantjes water geven is geen probleem. Als je ineens van alles verandert worden vogels achterdochtig. Het zijn gewoontedieren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 00:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Dit is zo waar!
Onze koolmezen vlogen gewoon in en uit om te voederen terwijl we in de tuin onder het huis aan het BBQ-en waren.
Oke dankjulliewel :)

Wauw wat een mooierd @Pleun2011 😍
pi_204267488
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Blauwborst

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw, ^O^ ^O^ , Die heb ik nog op mijn bucketlist staan.
#35.
pi_204271216
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 07:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik had ze al wel gehoord maar gisteren ook voor het eerst gezien in De Groene Jonker. Daar zitten heel veel blauwborsten. Dat zingen en baltsen vind ik echt tof, heb na werktijd een uurtje daar rondgehangen.
Heb vorig jaar het geluid leren herkennen en dat maakt het dan ook een stuk makkelijker om ze te ontdekken.
Zondag ook iets van anderhalf uur op dezelfde plek gestaan. Hoorde hem wel, maar zag hem nog niet. Ineens besluit 'ie om zijn lied boven in het riet te gaan zingen O+
pi_204289617
Geen mooie foto's maar wel een toffe waarneming: toen ik na werk langs de Groene Jonker reed, zag ik binnen 5 minuten eerst een jagende bruine kiekendief vrouw, en even later een mannetje. Echt gaaf om die vogels zo laag boven het riet te zien cirkelen.





En een buizerd met, denk ik, een geslagen jonge haas. Ook te ver weg voor mijn camera maar bewijsplaatjes zijn ook leuk.



[ Bericht 17% gewijzigd door Pleun2011 op 31-03-2022 22:25:53 ]
pi_204297399
Mooi man, die kiekendieven. Zo acrobatisch voor zo'n grote vogel, die zwenkingen zijn prachtig om te zien.
pi_204298969
Ja prachtig!
pi_204320239
Vandaag 'mijn' eerste fitis van het seizoen gehoord en gisteren 'mijn' eerste oeverzwaluwen gespot O+
pi_204320284
Vandaag was ik bij vogelkijkhut de Smient, Waarderpolder.
Er was niemand toen ik aan kwam rijden, dus helemaal fijn O+ :D



Er lag ook een waarnemingen boekje.



Kluten, kievieten, zwarte ruiters (denk ik??? is dat er eentje op de laatste foto links? ) bergeenden, grutto's en nog veel meer, het was een drukte van jewelste.. Was erg fijn *G*

Lastig om de kluten op de foto te krijgen:







pi_204329344
Ik las dit stukje op Omroep Brabant:

"Wat doet die grote bonte specht op dit mezennestkastje?
Gradje stuurde mij bovenstaande foto en in de bijbehorende tekst stond: “Ook woningnood bij vogels”. Je ziet op de foto een mannetje van de grote bonte specht dat geland is op een nestkastje dat bedoeld is voor koolmezen. Je ziet dit wel vaker, dat grote bonte spechten op een nestkast landen dat bestemd is voor mezen. Helaas heeft dat niets met woningnood te maken, maar met iets dat minder leuk is. Althans, voor de mezen. Grote bonte spechten lusten namelijk graag mezeneitjes of jonge mezen. Ze inspecteren zo’n kast en als er dan eitjes aanwezig zijn of jonge meesjes, dan proberen ze in te breken en de lekkernij te pakken. Lukt dit niet meteen of zit er nog niets in de kast, dan komen ze zeker terug. Ja, de natuur is niet lief."

https://www.omroepbrabant(...)-kapteijns-weet-meer

Ik moest meteen aan het koolmezenkastje van @Blues denken........zo gezellig was het bezoekje van de specht waarschijnlijk niet.
pi_204329733
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:59 schreef Kanaroe het volgende:
Ik las dit stukje op Omroep Brabant:

"Wat doet die grote bonte specht op dit mezennestkastje?
Gradje stuurde mij bovenstaande foto en in de bijbehorende tekst stond: “Ook woningnood bij vogels”. Je ziet op de foto een mannetje van de grote bonte specht dat geland is op een nestkastje dat bedoeld is voor koolmezen. Je ziet dit wel vaker, dat grote bonte spechten op een nestkast landen dat bestemd is voor mezen. Helaas heeft dat niets met woningnood te maken, maar met iets dat minder leuk is. Althans, voor de mezen. Grote bonte spechten lusten namelijk graag mezeneitjes of jonge mezen. Ze inspecteren zo’n kast en als er dan eitjes aanwezig zijn of jonge meesjes, dan proberen ze in te breken en de lekkernij te pakken. Lukt dit niet meteen of zit er nog niets in de kast, dan komen ze zeker terug. Ja, de natuur is niet lief."

https://www.omroepbrabant(...)-kapteijns-weet-meer

Ik moest meteen aan het koolmezenkastje van @:Blues denken........zo gezellig was het bezoekje van de specht waarschijnlijk niet.
Oh get :B :wtf:
pi_204329761
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 16:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh get :B :wtf:
Ja, balen hč. Ik wist dit ook helemaal niet.
pi_204334439
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:18 schreef Blues het volgende:
Vandaag was ik bij vogelkijkhut de Smient, Waarderpolder.
Er was niemand toen ik aan kwam rijden, dus helemaal fijn O+ :D

[ afbeelding ]

Er lag ook een waarnemingen boekje.

[ afbeelding ]

Kluten, kievieten, zwarte ruiters (denk ik??? is dat er eentje op de laatste foto links? ) bergeenden, grutto's en nog veel meer, het was een drukte van jewelste.. Was erg fijn *G*
Mooie foto's! De vogel op de laatste foto links is een grutto. En foto 2 is een tureluur
pi_204334445
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

Mooie foto's! De vogel op de laatste foto links is een grutto
Ja ik twijfelde een beetje.. maar die heeft dan nog een wintervachtje :)
pi_204336640
Koolmeeshuis in de boom aan de voorkant wordt ook geinspecteerd en het gat een beetje naar het zin gehakt O+


pi_204337751
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:

Mooie foto's! De vogel op de laatste foto links is een grutto. En foto 2 is een tureluur
Een Tureluur :o Ik dacht ook een grutto.
Tnx wat leuk, nog nooit gezien.
Weer een vinkje (haha) in mijn boekje erbij *G*

En even goed gelezen op de site.
https://www.vogelbescherm(...)lgids/vogel/tureluur

Blij met de kennis in dit topic ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Blues op 05-04-2022 12:41:23 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:38:02 #51
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_204371754
Wij hebben een merelnestje in onze klimophaag. We volgen ze al sinds ze aan het bouwen zijn geslagen. Het is echt een prachtig gevormd kommetje geworden op ongeveer 1 meter hoogte.

Inmiddels zit mevrouw merel te broeden op 5 eitjes. Vandaag toen ik ging kijken (heb goed zicht op afstand), zat ze er niet, maar gelukkig zojuist weer gekeken en ze is terug. Elke avond zit pa merel druk in de appelboom zijn territorium te verdedigen.

We verwachten over ca een week kuikens te hebben. Echt ontzettend leuk om dit zo van dichtbij te kunnen volgen (vorig jaar van stad naar landelijke omgeving verhuisd).
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_204373927
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:38 schreef superkimmi het volgende:
Wij hebben een merelnestje in onze klimophaag. We volgen ze al sinds ze aan het bouwen zijn geslagen. Het is echt een prachtig gevormd kommetje geworden op ongeveer 1 meter hoogte.

Inmiddels zit mevrouw merel te broeden op 5 eitjes. Vandaag toen ik ging kijken (heb goed zicht op afstand), zat ze er niet, maar gelukkig zojuist weer gekeken en ze is terug. Elke avond zit pa merel druk in de appelboom zijn territorium te verdedigen.

We verwachten over ca een week kuikens te hebben. Echt ontzettend leuk om dit zo van dichtbij te kunnen volgen (vorig jaar van stad naar landelijke omgeving verhuisd).
Gezellig! Straks de kleintjes die door je tuin hupsen.
P.s. Merels zijn gek op rozijnen (de papa en de mama dan hč), misschien blijven ze bij je in de buurt wonen
  zaterdag 9 april 2022 @ 00:34:11 #53
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_204378514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 17:36 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Gezellig! Straks de kleintjes die door je tuin hupsen.
P.s. Merels zijn gek op rozijnen (de papa en de mama dan hč), misschien blijven ze bij je in de buurt wonen
Thanks voor de tip! We hebben een aantal voederplekken in de tuin die goed gebruikt worden door verschillende vogels (vooral in de winter), dus daar kunnen we zeker wat rozijntjes in leggen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_204399678
Hoi,

Iemand wel eens bij Kil van Hurwenen geweest?

Zou graag weten wat dan de beste plek is om daar te parkeren?
#35.
pi_204399931
Ken het niet.

Gisteren superleuke vogelwandeling gedaan. Opbrengst: gehoord & gezien: vuurgoudhaantje, keep, appelvink, pimpelmees, boomkruiper en klever,roodborstje en een buizerd.
Veel info en tips ook. *O*
Heb alleen maar geluisterd en door m'n verrekijker getuurd dus geen foto's.

[ Bericht 22% gewijzigd door Blues op 10-04-2022 22:51:00 ]
pi_204400159
Rondje vandaag



#35.
pi_204411587
Wat is de onderste @Clayton1

En...........
heb ik een fitis in onze boom voor gefotografeerd? Of toch een tjiftjaf? Volgens mijn boekje lijkt ie meer op de fitis omdat ie wat geler is.
Wel erg leuk zo dichtbij huis als je het niet verwacht *G*





[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 12-04-2022 11:20:14 ]
pi_204412406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:11 schreef Blues het volgende:
Wat is de onderste @:Clayton1

En...........
heb ik een fitis in onze boom voor gefotografeerd? Of toch een tjiftjaf? Volgens mijn boekje lijkt ie meer op de fitis omdat ie wat geler is.
Wel erg leuk zo dichtbij huis als je het niet verwacht *G*

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooie foto's!
Ik dacht bij de foto van Clayton meteen aan de tjiftjaf. En de jouwe kan ook alllebei zijn :), ze lijken zoveel op elkaar.
Als je ze hoort zingen weet je het zeker!
pi_204413938
We wandelden op de zuidpier in IJmuiden.
Aalscholvers en een Fuut. (lastig die Fuut, duikt steeds onder :D )



pi_204417345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:11 schreef Blues het volgende:
Wat is de onderste @:Clayton1

En...........
heb ik een fitis in onze boom voor gefotografeerd? Of toch een tjiftjaf? Volgens mijn boekje lijkt ie meer op de fitis omdat ie wat geler is.
Wel erg leuk zo dichtbij huis als je het niet verwacht *G*

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Een Tjiftjaf
#35.
pi_204419512
Lepelaar



Spreeuw



Visdief



Zwartkopmeeuw



Slechtvalk



Fitis



Tjiftjaf



Grote mantelmeeuw



Beflijster



[ Bericht 24% gewijzigd door Pleun2011 op 12-04-2022 23:17:15 ]
pi_204419745
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:38 schreef superkimmi het volgende:
Wij hebben een merelnestje in onze klimophaag. We volgen ze al sinds ze aan het bouwen zijn geslagen. Het is echt een prachtig gevormd kommetje geworden op ongeveer 1 meter hoogte.

Inmiddels zit mevrouw merel te broeden op 5 eitjes. Vandaag toen ik ging kijken (heb goed zicht op afstand), zat ze er niet, maar gelukkig zojuist weer gekeken en ze is terug. Elke avond zit pa merel druk in de appelboom zijn territorium te verdedigen.

We verwachten over ca een week kuikens te hebben. Echt ontzettend leuk om dit zo van dichtbij te kunnen volgen (vorig jaar van stad naar landelijke omgeving verhuisd).
Wat leuk! Ik ben benieuwd!☺️

Hier is het koolmezennest al een week of 1.5 klaar inmiddels, maar ze zit er nog niet op. Ze komen wel elke dag regelmatig even kijken en Mees-man is druk aan het zingen steeds. Ben benieuwd wanneer ze er hier op gaat. Het gat in mijn kastje zit helaas te hoog ten opzichte van het nestje om er goed in te kunnen kijken. Ik zie net de bovenkant van het nestje maar niet de kom zelf 😓
pi_204419856
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Lepelaar

[ afbeelding ]

Spreeuw

[ afbeelding ]

Visdief

[ afbeelding ]

Zwartkopmeeuw

[ afbeelding ]

Slechtvalk

[ afbeelding ]

Fitis

[ afbeelding ]

Tjiftjaf

[ afbeelding ]

Grote mantelmeeuw

[ afbeelding ]

Beflijster

[ afbeelding ]
Cool,
Zwartkopmeeuw zie je niet veel.
En de beflijster is erg fraai
#35.
pi_204420004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:18 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Cool,
Zwartkopmeeuw zie je niet veel.
En de beflijster is erg fraai
Zwartkopmeeuwen zie je inderdaad niet vaak, maar gisteren reed ik door de polder naar huis en zag ik binnen 5 minuten twee keer een duo zwartkopmeeuwen. Het eerste paar in een weiland tussen kokmeeuwen en het tweede paar vloog laag over een akker en viel mij op door hun roep. Als ze zich niet hadden laten horen dan had ik hen 100% gemist.
pi_204420128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:11 schreef Blues het volgende:
Wat is de onderste @:Clayton1

En...........
heb ik een fitis in onze boom voor gefotografeerd? Of toch een tjiftjaf? Volgens mijn boekje lijkt ie meer op de fitis omdat ie wat geler is.
Wel erg leuk zo dichtbij huis als je het niet verwacht *G*

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Waar ik als eerste op let zijn de poten. Die van tjiftjaf zijn zwart, van fitis bruinroze. En daarna let ik op de kop..tjiftjaf heeft een rond koppie, fitis iets puntiger.
pi_204420714
Vogelbescherming ging voor een fitis (ik vroeg het op twitter aan ze)
Pootjes zijn lastig te zien op mijn foto's.

Mooie opbrengst van jou zeg O+
pi_204420745
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef Clayton1 het volgende:
Hoi,

Iemand wel eens bij Kil van Hurwenen geweest?

Zou graag weten wat dan de beste plek is om daar te parkeren?
Ik kende het niet, maar lijkt erg interessant uit om er vogels te kijken: bedankt voor de tip!
pi_204420806
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef Clayton1 het volgende:
Hoi,

Iemand wel eens bij Kil van Hurwenen geweest?

Zou graag weten wat dan de beste plek is om daar te parkeren?
Kijk eens op mybirdingplaces.eu daar staan diverse vogelkijkgebieden met bijbehorende route- en parkeerbeschrijvingen. Wellicht dat Hurwenen er ook bij staat
pi_204420906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 07:23 schreef Blues het volgende:
Vogelbescherming ging voor een fitis (ik vroeg het op twitter aan ze)
Pootjes zijn lastig te zien op mijn foto's.

Mooie opbrengst van jou zeg O+
Het vogeltje uit je serie is volgens mij een tjiftjaf. Rond koppie en ik zie zwarte pootjes
pi_204422458
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:38 schreef superkimmi het volgende:
Wij hebben een merelnestje in onze klimophaag. We volgen ze al sinds ze aan het bouwen zijn geslagen. Het is echt een prachtig gevormd kommetje geworden op ongeveer 1 meter hoogte.

Inmiddels zit mevrouw merel te broeden op 5 eitjes. Vandaag toen ik ging kijken (heb goed zicht op afstand), zat ze er niet, maar gelukkig zojuist weer gekeken en ze is terug. Elke avond zit pa merel druk in de appelboom zijn territorium te verdedigen.

We verwachten over ca een week kuikens te hebben. Echt ontzettend leuk om dit zo van dichtbij te kunnen volgen (vorig jaar van stad naar landelijke omgeving verhuisd).
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:38 schreef superkimmi het volgende:
Wij hebben een merelnestje in onze klimophaag. We volgen ze al sinds ze aan het bouwen zijn geslagen. Het is echt een prachtig gevormd kommetje geworden op ongeveer 1 meter hoogte.

Inmiddels zit mevrouw merel te broeden op 5 eitjes. Vandaag toen ik ging kijken (heb goed zicht op afstand), zat ze er niet, maar gelukkig zojuist weer gekeken en ze is terug. Elke avond zit pa merel druk in de appelboom zijn territorium te verdedigen.

We verwachten over ca een week kuikens te hebben. Echt ontzettend leuk om dit zo van dichtbij te kunnen volgen (vorig jaar van stad naar landelijke omgeving verhuisd).
Licht jaloers hierzo! Mooi hoor O+ De vuurdoorn in onze tuin groeit lekker door, dus hopelijk binnen 2 jaar dicht genoeg om ook nest gelegenheid te bieden.

Wel zit de houtduif weer op het nest in onze conifeer
  woensdag 13 april 2022 @ 12:15:59 #71
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_204422916
Merelnest update! Gisteren zijn ze uitgekomen! Sinds gistermiddag zien we pa en ma op en af vliegen met eten en heb ook al een kuikentje zien zitten! *;

We gingen gisteren bbq’en en dat staat normaal vlak bij die klimop haag. Dus zijn we nu een paar meter verder gaan zitten en hebben het windscherm dicht gedaan. Pa en ma bleven vanaf de appelboom en dakgoot gluren maar na een kwartiertje of wat durfden ze het toch aan en gingen ze door met de aanvoer van eten
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_204424631
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef superkimmi het volgende:
Merelnest update! Gisteren zijn ze uitgekomen! Sinds gistermiddag zien we pa en ma op en af vliegen met eten en heb ook al een kuikentje zien zitten! *;

We gingen gisteren bbq’en en dat staat normaal vlak bij die klimop haag. Dus zijn we nu een paar meter verder gaan zitten en hebben het windscherm dicht gedaan. Pa en ma bleven vanaf de appelboom en dakgoot gluren maar na een kwartiertje of wat durfden ze het toch aan en gingen ze door met de aanvoer van eten
Gefeliciteerd met het kroost! Gelukkig is het nu niet meer zo koud.
pi_204432410
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:15 schreef superkimmi het volgende:
Merelnest update! Gisteren zijn ze uitgekomen! Sinds gistermiddag zien we pa en ma op en af vliegen met eten en heb ook al een kuikentje zien zitten! *;

We gingen gisteren bbq’en en dat staat normaal vlak bij die klimop haag. Dus zijn we nu een paar meter verder gaan zitten en hebben het windscherm dicht gedaan. Pa en ma bleven vanaf de appelboom en dakgoot gluren maar na een kwartiertje of wat durfden ze het toch aan en gingen ze door met de aanvoer van eten
Wat leuk O+

Bij ons trekken de koolmezen die in en uitvliegen zich ook niks aan van tuingedoe of BBQ als ze bezig zijn gelukkig.
pi_204433464
Het futenpaartje is weer terug *G*

Leuk, kan ik ze weer volgen. Had geen camera mee met wandelen, zoomen met mobiel is niet top :+

pi_204458593
Gele kwikstaart
#35.
pi_204461628
Gisteren een fijne wandeling gemaakt in een heidegebied. Vele lentevogels gezien en gehoord!
Ik werd blij van de zwartkop, boompieper, fitis, tjiftjaf, roodborsttapuit en natuurlijk ook van de 'gewone' vinken, kool- en pimpelmezen in het bos.
Bonusvogel: 1 fazant.
Ben ook aan het wachten op de gele kwikstaart, die hier in de buurt steeds vaker opduikt.

Leuk was dat we met de verrekijker, dankzij dit topic ook, duidelijk onderscheid tussen tjiftjaf en fitis konden maken :)
pi_204462188
Leuk he Kanaroe!

Ik ben ook nu blijer met mijn verrekijker en de waarnemingen van het alleen maar kunnen horen en determineren.
Eerder vond ik een wandeling min of meer 'mislukt' of zo als ik de vogels niet op de foto kon krijgen, maar ik heb nu wel van mijn vogelwandeling van vorige keer geleerd dat je minstens even blij kan worden van het luisteren, horen, herkennen en soms even door je verrekijker gezien te hebben O+
pi_204463560
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 11:35 schreef Blues het volgende:
Leuk he Kanaroe!

Ik ben ook nu blijer met mijn verrekijker en de waarnemingen van het alleen maar kunnen horen en determineren.
Eerder vond ik een wandeling min of meer 'mislukt' of zo als ik de vogels niet op de foto kon krijgen, maar ik heb nu wel van mijn vogelwandeling van vorige keer geleerd dat je minstens even blij kan worden van het luisteren, horen, herkennen en soms even door je verrekijker gezien te hebben O+
Ja, heerlijk!
Foto's maken doe ik eigenlijk nooit, behalve als ik een bloem, plant, insect of ander gedierte zie wat ik niet ken. Dan zoek ik bij thuiskomst op wat het geweest kan zijn. Ik heb ook geen camera, behalve die op mijn telefoon :)
pi_204465532
Ik liep een rondje in het wandelpark/openluchttheater Caprera, hier in het dorp.
En de uil was thuis *G*

pi_204469915
Vanochtend een klein rondje gelopen.

Zwartkop


Tjiftjaf


Winterkoninkje
#35.
pi_204470443
Lekker die 'scheur' van dat winterkoninkje!
pi_204470853
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2022 22:04 schreef Blues het volgende:
Lekker die 'scheur' van dat winterkoninkje!
Leuk ja, jammer dat ie niet echt scherp is
#35.
pi_204471420
Op de vogelexcursie leerde ik dat winterkoninkjes hun trommelvliezen voor zichzelf kunnen sluiten.
En dat is maar goed ook vanwege het enorme volume dat ze kunnen maken :D
pi_204472592
Zojuist tijdens het wandelen, viel mijn oog op dit prachtige pimpelmeesje... helaas morsdood -O-



Uit het nest gevallen mogelijkerwijs.

Als jullie een tuin hebben, leggen jullie ook nestmateriaal neer? Ik heb dat onlangs besteld en het is een groot succes *O*
pi_204473364
Ach.. pimpeltje ;(
Ik laat veel snoeiafval altijd in een hoekje van de tuin op een hoopje liggen ja, en dat werkt prima!
pi_204473369
Gisteren kreeg ik een mailtje van onze gids van de vogelexcursie van 9 april en dit waren de vogels die we gehoord en/of gezien hebben (meeste wel gezien door verrekijker).

pi_204478393
Vrolijk zingende vink

#35.
pi_204535234
Na een tijd van stilte en af en toe het mannetje zien vliegen is het vanaf vandaag volop drukte bij het nestkastje en zag ik ook het vrouwtje net 1x op en neer vliegen.
Dus ik denk dat ik dat de kleine koolmeesjes geboren zijn en ik vandaag beschuit met muisjes kan gaan eten🥳😍

Echt zo jammer dat ik er verder niks van kan zien ;( Maar goed, volgend jaar maar een cameraatje installeren dan maar :)
pi_204536229
Gisteren zag ik een Rode Wouw! Fantastisch dier.
Aanvankelijk dacht ik dat het een vrouw Blauwe Kiekendief was, maar iets in de vorm en de vlucht deed me al snel twijfelen. Even wat onderzoek gedaan en het bleek overduidelijk een Wouw.

Dit filmpje gaf de doorslag, met name de witte ondervleugels en de V-vormige staart:


Deze vogel wordt gelukkig steeds vaker waargenomen in NL.

Tevens heb ik, notabene vlak bij huis in een nieuwbouwwijk in aanleg, een familie Kneu-en en een paar Gele Kwikstaarten ontdekt. Daar word ik heel blij van!
pi_204537129
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:51 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren zag ik een Rode Wouw! Fantastisch dier.
Aanvankelijk dacht ik dat het een vrouw Blauwe Kiekendief was, maar iets in de vorm en de vlucht deed me al snel twijfelen. Even wat onderzoek gedaan en het bleek overduidelijk een Wouw.

Dit filmpje gaf de doorslag, met name de witte ondervleugels en de V-vormige staart:


Deze vogel wordt gelukkig steeds vaker waargenomen in NL.

Tevens heb ik, notabene vlak bij huis in een nieuwbouwwijk in aanleg, een familie Kneu-en en een paar Gele Kwikstaarten ontdekt. Daar word ik heel blij van!
Mooi hoor, ook makkelijk te herkennen aan staart of viel dat nog tegen? Vind roofvogels nog steeds erg moeilijk te herkennen.
pi_204537142
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:09 schreef Tjoent het volgende:
Zojuist tijdens het wandelen, viel mijn oog op dit prachtige pimpelmeesje... helaas morsdood -O-

[ afbeelding ]

Uit het nest gevallen mogelijkerwijs.

Als jullie een tuin hebben, leggen jullie ook nestmateriaal neer? Ik heb dat onlangs besteld en het is een groot succes *O*
De duiven (tortels en houtduiven) komen regelmatig takjes uit de tuin halen.

Heb haar van de katten (krijgen geen middel tegen vlooien oid) in een voedersilo gedaan, was binnen een dag leeg
pi_204537752
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:47 schreef Irrem het volgende:

[..]
Mooi hoor, ook makkelijk te herkennen aan staart of viel dat nog tegen? Vind roofvogels nog steeds erg moeilijk te herkennen.
Heel mooi!
De staart viel mij op omdat hij tamelijk lang was en die V-vorm had.
Maar hij vloog hoog en was vliegensvlug dus ik kreeg hem niet in de verrekijker.

Als ik een vogel zie of hoor die ik niet herken moet ik weten wat het geweest zou kunnen zijn. En deze was echt opvallend anders dan andere roofvogels die ik ken.

Ik heb zelf een zeer beperkte kennis van watervogels, steltlopers enzo, die zie ik in mijn omgeving zo weinig dat mijn interesse er ook niet echt naar uitgaat.
  maandag 25 april 2022 @ 17:03:46 #93
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_204538359
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:49 schreef Irrem het volgende:

[..]
De duiven (tortels en houtduiven) komen regelmatig takjes uit de tuin halen.

Heb haar van de katten (krijgen geen middel tegen vlooien oid) in een voedersilo gedaan, was binnen een dag leeg
Een koolmees heeft vorig jaar alle vezels van de beschermmantel van het AXA kettingslot van mijn fiets zitten peuteren. Gevolg: een rood nest :') :D
Die beestjes blijven je verbazen :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_204538700
:B :B :B :B :B :B :B :B

De buuvkat o|O o|O o|O o|O o|O o|O o|O

Gelukkig kwamen de ouders nadat we de buuvpoes weg hadden gejaagd snel weer voederen O+
(snelle ingezoomde mobielfoto, we wisten niet wat we zagen :o :o :o )
pi_204538705
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:51 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren zag ik een Rode Wouw! Fantastisch dier.
Aanvankelijk dacht ik dat het een vrouw Blauwe Kiekendief was, maar iets in de vorm en de vlucht deed me al snel twijfelen. Even wat onderzoek gedaan en het bleek overduidelijk een Wouw.

Dit filmpje gaf de doorslag, met name de witte ondervleugels en de V-vormige staart:


Deze vogel wordt gelukkig steeds vaker waargenomen in NL.

Tevens heb ik, notabene vlak bij huis in een nieuwbouwwijk in aanleg, een familie Kneu-en en een paar Gele Kwikstaarten ontdekt. Daar word ik heel blij van!
Wat prachtig O+

Leuk he O+
pi_204538728
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:49 schreef Blues het volgende:
:B :B :B :B :B :B :B :B

De buuvkat o|O o|O o|O o|O o|O o|O o|O

Gelukkig kwamen de ouders nadat we de buuvpoes weg hadden gejaagd snel weer voederen O+
(snelle ingezoomde mobielfoto, we wisten niet wat we zagen :o :o :o )
[ afbeelding ]
Ai ai! Ik vind katten heel lief, maar niet in de buurt van vogeltjes!
pi_204540846
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:49 schreef Blues het volgende:
:B :B :B :B :B :B :B :B

De buuvkat o|O o|O o|O o|O o|O o|O o|O

Gelukkig kwamen de ouders nadat we de buuvpoes weg hadden gejaagd snel weer voederen O+
(snelle ingezoomde mobielfoto, we wisten niet wat we zagen :o :o :o )
[ afbeelding ]
Dit lijkt mij geen goede combinatie :N
#35.
pi_204544754
Oh, Beleef de Lente heeft de gierzwaluw dit jaar toegevoegd aan het overzicht! O+

Hier ga ik erg goed op! Ze broeden ook bij ons onder het dak, dus ga het met aandacht volgen.
pi_204554557
Weet iemand wat dit is? :)

pi_204555038
quote:
Ik denk het ook. Ik dacht eerst wel aan een houtduif, maar dit exemplaar heeft geen band in de nek. Dank.
pi_204584834
Zojuist de eerste Gierzwaluw over zien vliegen hier in Noord-Brabant *O*
pi_204586274
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:33 schreef Kanaroe het volgende:
Zojuist de eerste Gierzwaluw over zien vliegen hier in Noord-Brabant *O*
*G*
pi_204586325
1 jong geboren *G*
Nog 3 eieren te gaan. O+

https://www.natuurcentrum.nl/waarnemingen/webcam/
pi_204617465
Uitgevlogen *)
Met een berg nestmateriaal dat kennelijk in de weg zag :D
En wat ziet die ingang eruit dankzij Hr en/of Mevr. Specht _O-


  vrijdag 6 mei 2022 @ 11:46:32 #106
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_204644297
Helemaal vergeten merel updates te doen! Het gezinnetje is vorige week uitgevlogen. Nog een tijdje onderin de heg gewoond maar inmiddels zijn ze allemaal echt vertrokken. Op naar meer nestjes *;

En heel iets anders, net moederziel alleen(d) gevonden onder onze auto door @KapiteinIglo Mams in geen velden of sloten te bekennen. Woont inmiddels met soortgenootjes in de dierenopvang Gouda:

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_204655678
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 11:46 schreef superkimmi het volgende:
Helemaal vergeten merel updates te doen! Het gezinnetje is vorige week uitgevlogen. Nog een tijdje onderin de heg gewoond maar inmiddels zijn ze allemaal echt vertrokken. Op naar meer nestjes *;

En heel iets anders, net moederziel alleen(d) gevonden onder onze auto door @:kapiteiniglo Mams in geen velden of sloten te bekennen. Woont inmiddels met soortgenootjes in de dierenopvang Gouda:

[ link | afbeelding ]
Ach, wat een lief eendje. Hopelijk komt het allemaal goed met hem/haar!
pi_204658704
Beschuit met muisjes :+ in het huisje aan de voorkant *G*



pi_204658729
Overigens heb ik het huisje vanmiddag nog even recht gehangen en wat klimop rondom de opening verwijdert.
Gelukkig werd er daarna weer flink gevoederd. Ze laten zich echt door niets tegenhouden _O_
pi_204710991
Leuk hoor @Blues! O+

Ik heb geen idee hoeveel kleintjes er hier zitten, maar er wordt druk gevoederd en ze maken flink veel geluid inmiddels! Denk dat het niet lang meer gaat duren voordat ze hier ook uitvliegen ^O^
pi_204711016
Onderweg naar de trein vanmiddag, ouders zijn totaal niet agressief!

pi_204711382
Bonte vliegenvanger
#35.
  zondag 15 mei 2022 @ 20:59:40 #113
36616 Clayton1
Sláinte
pi_204764736
Valt niet altijd mee om een Ekster mooi vast te kunnen leggen dus ik ben hier wel blij mee

#35.
pi_204765192
Zeker mooi. Vooral in de zon zijn ze prachtig blauw/paars.
pi_204780088
Weer eens naar de Hempolder in Akersloot gereden.
Was weer fijn O+

pi_204782841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:19 schreef Blues het volgende:
Weer eens naar de Hempolder in Akersloot gereden.
Was weer fijn O+

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mooi allemaal, wat een fijne plek!
pi_204793811
"mijn"Koolmezen zijn vandaag uitgevlogen en ik mocht er getuigen van zijn. :)









#35.
pi_204798714
Leuk, die punky koolmezen!

Hier in de tuin js het, zoals gewoonlijk, een drukte van belang.
Het enige jonkie dat ik hier zie is een jonge vink. Nageslacht van Manke Vink, dat is een mannetje die al zeker 3 jaar in en om onze tuin woont. Hij voert trouw zijn kind! Soms moet ik uitkijken dat ik niet over het jong struikel want zij zit vooral veel op de grond in onze nogal wilde tuin.

Verder veel mussen, maar echte jonkies zie ik niet.
Moeder Merel, ook een vast gast, heeft elders een nest en komt hier voor zichzelf rozijnen halen, samen met man Merel.

Mooie tijd nu met al die birdies!
pi_204798791
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
"mijn"Koolmezen zijn vandaag uitgevlogen en ik mocht er getuigen van zijn. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geweldig dat je erbij was!
Leuke koppies O+
pi_204798817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:28 schreef Kanaroe het volgende:
Leuk, die punky koolmezen!

Hier in de tuin js het, zoals gewoonlijk, een drukte van belang.
Het enige jonkie dat ik hier zie is een jonge vink. Nageslacht van Manke Vink, dat is een mannetje die al zeker 3 jaar in en om onze tuin woont. Hij voert trouw zijn kind! Soms moet ik uitkijken dat ik niet over het jong struikel want zij zit vooral veel op de grond in onze nogal wilde tuin.

Verder veel mussen, maar echte jonkies zie ik niet.
Moeder Merel, ook een vast gast, heeft elders een nest en komt hier voor zichzelf rozijnen halen, samen met man Merel.

Mooie tijd nu met al die birdies!
Ik zie op mijn fietsritten naar het werk wel jonge merels.
pi_204800627
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik zie op mijn fietsritten naar het werk wel jonge merels.
Leuk!

Ik denk dat het gevogelte niet in deze tuin wil nestelen omdat er zoveel concurrentie en evt. gevaar is.
Kauwen, tortels, houtduiven, eksters, soms een kraai etc. Alles komt hier eten halen, dus veel te druk voor de gezinnetjes.
pi_204807527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
"mijn"Koolmezen zijn vandaag uitgevlogen en ik mocht er getuigen van zijn. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een geluk en wat leuk om te zien O+
Hier vinden ze het wel gezellig in de nestkast geloof ik🤣 Maar hopelijk heb ik 1 dezer dagen net zoveel geluk als jij en zie ik het🥰
pi_204817880
Precies 24 uur later was ik de grote bofkont die het uitvliegen mocht aanschouwen 🥳🥰
Toen ik in de woonkamer kwam zaten papa en mama buiten te roepen:



En toen had ik al het vermoeden dat het niet lang meer ging duren. Dus camera op m'n telefoon in de aanslag en wachten maar:



1 had het wat moeilijk en heeft een tijdje op het balkon gestaan, maar is uiteindelijk wel weggevlogen 👍


Ze zijn er alleen nog niet allemaal uit blijkbaar, zit er iig nog 1 in die wel steeds in de opening komt kijken maar nog niet wegvliegt. Hij wordt nog wel gevoerd ook.



[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 21-05-2022 12:20:36 ]
pi_204819025
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:00 schreef _Hestia_ het volgende:
Precies 24 uur later was ik de grote bofkont die het uitvliegen mocht aanschouwen 🥳🥰
Toen ik in de woonkamer kwam zaten papa en mama buiten te roepen:

[ afbeelding ]

En toen had ik al het vermoeden dat het niet lang meer ging duren. Dus camera op m'n telefoon in de aanslag en wachten maar:



1 had het wat moeilijk en heeft een tijdje op het balkon gestaan, maar is uiteindelijk wel weggevlogen 👍


Wat een stilte nu zeg na al dat gekwetter van de laatste tijd 🙈
Wat superleuk zeg O+ !
pi_204819173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat superleuk zeg O+ !
Dankje ja echt he O+
De laatste is nu ook weggevlogen 👍
pi_204822535
Mooie momenten meegepikt Hestia!
Bedankt voor het delen ^O^
pi_204823616
Legde vanmiddag deze vast

Obsidentify zegt een Roodmus.

#35.
  zondag 22 mei 2022 @ 20:56:03 #128
36616 Clayton1
Sláinte
pi_204834319
Roodborst jong

#35.
pi_204834664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:49 schreef Clayton1 het volgende:
Legde vanmiddag deze vast

Obsidentify zegt een Roodmus.

[ afbeelding ]
Bijzondere ontmoeting! Roodmussen zijn vrij zeldzaam in Nederland dacht ik? Heb je ook zijn/haar geluid gehoord?
  zondag 22 mei 2022 @ 21:46:37 #130
36616 Clayton1
Sláinte
pi_204834758
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:34 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Bijzondere ontmoeting! Roodmussen zijn vrij zeldzaam in Nederland dacht ik? Heb je ook zijn/haar geluid gehoord?
Ja idd , verbaasde mij ook.
Nee niet gehoord
#35.
pi_204834864
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:56 schreef Clayton1 het volgende:
Roodborst jong

[ afbeelding ]
Interessant, zij hebben dus nog helemaal geen rode kleur als ze jong zijn?
  zondag 22 mei 2022 @ 22:02:34 #132
36616 Clayton1
Sláinte
pi_204834877
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:00 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Interessant, zij hebben dus nog helemaal geen rode kleur als ze jong zijn?
Dat heeft een volwassen roodborstje ook niet. ;) sorry flauw
#35.
pi_204834888
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:02 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Dat heeft een volwassen roodborstje ook niet. ;) sorry flauw
:6 Maar even gegoogeld: toch nog wat geleerd vanavond
  zondag 22 mei 2022 @ 22:04:12 #134
36616 Clayton1
Sláinte
pi_204834893
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:03 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
:6 Maar even gegoogeld: toch nog wat geleerd vanavond
^O^

Maar dieren namen slaan zo vaak nergens op.
Zilverreiger is gewoon wit. 8)7
#35.
pi_204887380
Middelste bonte specht.









#35.
pi_204889014
O+
Mooi zeg!
pi_204893236
Gave foto's @Clayton1!
Ook een niet veelvoorkomende soort in NL
pi_204893283
Vandaag lekker gewandeld in natuurgebied De Mortelen, bij Oischot in NB.
Mijn hoogtepunt was een struikgewas vol zingende Spotvogels, wat een kakafonie aan geluid!
Verder opvallend veel Grasmussen gehoord.
Prachtig wandelgebied, echt een aanrader.
pi_204907899
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:57 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag lekker gewandeld in natuurgebied De Mortelen, bij Oischot in NB.
Mijn hoogtepunt was een struikgewas vol zingende Spotvogels, wat een kakafonie aan geluid!
Verder opvallend veel Grasmussen gehoord.
Prachtig wandelgebied, echt een aanrader.
Nog nooit gehoord die spotvogels. Leuk zeg O+
pi_204907962
Vandaag met mijn zus in Hei en Boeicop het ooievaarsnest bezocht.
Ik volg ze al een tijd op de webcam maar nu in het eggie.
Zo leuk, dat voederen enz gezien!







Aan de zijkant van het nest zaten allemaal van dit soort vogeltjes.
Hadden kennelijk ook een nestje daar. Maar wat zijn het, mussen?



En nog kievieten en een paar scholeksters gezien.
Was een prachtdag!

pi_204908226
Mooi die Ooievaars @Blues! Heel schattig zo'n kleintje.
Ik denk dat die kleine een Ringmus is, vanwege het wangvlekje en de witte hals/nek.
pi_204912846
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:46 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi die Ooievaars @:Blues! Heel schattig zo'n kleintje.
Ik denk dat die kleine een Ringmus is, vanwege het wangvlekje en de witte hals/nek.
Ja ik denk het ook :)
Was zo leuk om te zien, we stonden een hele tijd te kijken, gefocust op de ooievaars en ineens zien we die musjes af en aanvliegen onderaan en aan de zijkant van het nest. Dubbele bewoning dus :D
pi_204913510
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja ik denk het ook :)
Was zo leuk om te zien, we stonden een hele tijd te kijken, gefocust op de ooievaars en ineens zien we die musjes af en aanvliegen onderaan en aan de zijkant van het nest. Dubbele bewoning dus :D
Ik had niet goed gelezen, alleen de foto's uitgebreid bekeken.
De ringmusjes zitten gewoon ěn het ooievaarsnest zie ik nu. Dat is helemaal mooi! (ook voor die luie mussen!)
pi_204945993
Hier ben ik wel ZOOO blij mee

#35.
pi_204946543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
Hier ben ik wel ZOOO blij mee

[ afbeelding ]
Gaaf! En waar in NL heb je deze gespot?
pi_204946604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
Hier ben ik wel ZOOO blij mee

[ afbeelding ]
Een blauwborst, tof! Kwam al eens langs in de Vogelspotcast volgens mij. Als ik het mij goed herinner is het een uniek beestje.
pi_204946636
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2022 22:35 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Een blauwborst, tof! Kwam al eens langs in de Vogelspotcast volgens mij. Als ik het mij goed herinner is het een uniek beestje.
Nee, valt wel mee,

Quote vogelbescherming

Blauwborsten hebben de afgelopen decennia in Nederland een flinke opmars gemaakt. Dit komt doordat er meer geschikt leefgebied is bijgekomen. Het is een van de weinige soorten die van de Rode Lijst is geschrapt, omdat het zo goed gaat.
#35.
pi_204948695
Zwaluw hier op Corfu. Er vliegen er zoveel!


Er zitten hier ook savonds dwergooruiltjes te fluiten naar elkaar O+
pi_204949631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:26 schreef Blues het volgende:
Zwaluw hier op Corfu. Er vliegen er zoveel!
[ afbeelding ]

Er zitten hier ook savonds dwergooruiltjes te fluiten naar elkaar O+
Mooie foto! Fijn verblijf gewenst op Corfu en ....spot ze :)
pi_204950325
Vorig weekend heb ik in Duitsland m'n eerste Grauwe Klauwier gezien. En de wielewaal weer gehoord!

2 weken terug zat er in de Nieuwe Dordtse Biesbosch een scharrelaar. Ikzelf moest werken dus heb hem helaas niet kunnen zien. Maar het blijkt daar wel ff chaos te zijn geweest met vogelaars.
pi_204958736
We blijven op Corfu nog even bij de zwaluwen, gisteravond aten we in een taveerne met boven ons(stukkie verderop) 2 nesten.


Wat een herrie!!
pi_204960579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:52 schreef Irrem het volgende:
Vorig weekend heb ik in Duitsland m'n eerste Grauwe Klauwier gezien. En de wielewaal weer gehoord!

2 weken terug zat er in de Nieuwe Dordtse Biesbosch een scharrelaar. Ikzelf moest werken dus heb hem helaas niet kunnen zien. Maar het blijkt daar wel ff chaos te zijn geweest met vogelaars.
Leuk, de Grauwe Klauwier!

De Scharrelaar kende ik nog niet, maar dat is dus ook een zeldzaamheid. Arm beestje, met al die vogelspotters om zich heen zal hij wel snel weer vertrekken! Mooie vogel trouwens.
pi_204960592
Vandaag, eindelijk, de Koekoek weer eens gehoord čn gezien. Dat was al weer 2 jaar geleden voor mij.
We liepen als het ware achter hem/haar aan door het bos, steeds dook de vogel en het ge-koekoek weer vlak bij ons op. Heerlijk!
pi_204960800
Super Kanaroe dat je 'm ook nog ziet O+

We liggen hier op een strandje en op een grote rots wonen tientalle kleine vogeltjes. Het lijken combi mus/koolmees. Zoek het later wel op. Een leuk te zien.
pi_204964356
Vanmiddag in een meer op Corfu O+

pi_205069501
Bruine kiekendief op jacht





en hebbes
#35.
pi_205069990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 21:14 schreef Clayton1 het volgende:
Bruine kiekendief op jacht

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en hebbes
[ afbeelding ]
Ach jee, dat kleine 'kieken' op de laatste foto.......zo zielig
Je ziet em bijna denken "Mammie, help!"
Maar goed, die Kiekendief kan wel wat te eten gebruiken, tis maar een spichtig ding.

Gaaf om zo'n jacht op de gevoelige plaat te leggen! Mooie actie-foto's.
pi_205070011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 21:56 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ach jee, dat kleine 'kieken' op de laatste foto.......zo zielig
Je ziet em bijna denken "Mammie, help!"
Maar goed, die Kiekendief kan wel wat te eten gebruiken, tis maar een spichtig ding.

Gaaf om zo'n jacht op de gevoelige plaat te leggen! Mooie actie-foto's.
Ja idd, die oogjes zo van , huh wat gebeurt er nu.

Thats nature

Dank je was ook erg gaaf om van redelijk dichtbij te zien
#35.
pi_205070731
Vanaf wanneer gaan koolmeesjes eventueel een tweede nestje maken?
Want het eerste nestje is net een paar weken uitgevlogen, maar nou zitten papa en mama ook weer steeds in het nestkastje de laatste dagen?
Of heeft dat met de warmte te maken ofzo?🙈
pi_205090886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:17 schreef _Hestia_ het volgende:
Vanaf wanneer gaan koolmeesjes eventueel een tweede nestje maken?
Want het eerste nestje is net een paar weken uitgevlogen, maar nou zitten papa en mama ook weer steeds in het nestkastje de laatste dagen?
Of heeft dat met de warmte te maken ofzo?🙈
Bij ons was het vorig jaar ook vlak achter elkaar :Y
Zet ook ergens een ondiepe schaal met water neer, vinden ze heerlijk om zo nu en dan een badje te nemen en uit te drinken.
pi_205092352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 21:14 schreef Clayton1 het volgende:
Bruine kiekendief op jacht

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en hebbes
[ afbeelding ]
Mooie foto's zeg, goed geschoten
pi_205093420
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Bij ons was het vorig jaar ook vlak achter elkaar :Y
Zet ook ergens een ondiepe schaal met water neer, vinden ze heerlijk om zo nu en dan een badje te nemen en uit te drinken.
Oke ja misschien had ik dat oude nestje er dan beter in kunnen laten liggen? Maarja dat is nu al te laat dus :7
Dan moeten ze maar een nieuwe maken als ze nog een legsel willen :@

Ik heb een hele mooie hangende waterschaal O+

Ff snel plaatje van internet ervan:


Van de week voor het eerst gezien dat er een meesje een paar slokjes uit dronk ^O^
Alleen zat op de bank en de foto was zo veraf en te erg ingezoomd dat het niet echt scherp meer was :@
Maar hopelijk lukt het van de zomer om een betere foto te maken en dat ze er ook echt in gaan badderen :Y
pi_205093478
Leuk he O+
Ik stond ook een paar x op om m'n fototoestel te pakken maar weg waren ze steeds :D

Ik maak de nestkastjes nooit schoon al 2 of 3 jaar niet, zolang ze er hangen en bij elk kastje elk jaar nu 2x een nestje.

Mss luie varkentjes dat ze er lekker geen moeite voor hoeven doen :+
pi_205093580
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 17:55 schreef Blues het volgende:
Leuk he O+
Ik stond ook een paar x op om m'n fototoestel te pakken maar weg waren ze steeds :D

Ik maak de nestkastjes nooit schoon al 2 of 3 jaar niet, zolang ze er hangen en bij elk kastje elk jaar nu 2x een nestje.

Mss luie varkentjes dat ze er lekker geen moeite voor hoeven doen :+
Ja ze zijn idd heel snel ook!
Oke ik had het opgezocht omdat ik dus voor het eerst een nestje had. Maar daarin stond wel dat je eerste nestje evt kon laten zitten ( maar ik was te benieuwd hoe het eruit zag dat ik hem eruit had gehaald :@ ) en dat je als broedseizoen over is kastje wel echt schoon moet maken met kokend water zodat alles schoon is omdat ze anders dan juist geen nestje meer maken :?
pi_205093620
De Vogelbescherming adviseert wel om het nestkastje schoon te maken.

https://www.vogelbescherm(...)DXckMBMaAj29EALw_wcB
pi_205093729
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:08 schreef Meridiaan het volgende:
De Vogelbescherming adviseert wel om het nestkastje schoon te maken.

https://www.vogelbescherm(...)DXckMBMaAj29EALw_wcB
Ja daar had ik het dus idd van.
pi_205093861
Weet ik :Y
pi_205096586
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:08 schreef Meridiaan het volgende:
De Vogelbescherming adviseert wel om het nestkastje schoon te maken.

https://www.vogelbescherm(...)DXckMBMaAj29EALw_wcB
E hangen overal in de omgeving duizenden nestkastjes, Denk je dat er iemand is van een of andere instantie die al die kastjes gaat nakijken en schoonmaken.?
#35.
pi_205096610
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:21 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
E hangen overal in de omgeving duizenden nestkastjes, Denk je dat er iemand is van een of andere instantie die al die kastjes gaat nakijken en schoonmaken.?
Het is dan ook een advies.
pi_205097138
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:21 schreef Clayton1 het volgende:


Er hangen overal in de omgeving duizenden nestkastjes, Denk je dat er iemand is van een of andere instantie die al die kastjes gaat nakijken en schoonmaken.?
Dat is precies mijn gedachte hierover en waarom ik ze lekker laat hangen zonder schoonmaak of bemoeienis.
De onze zijn al jaren in trek bij de mezen die er 2x pj in broeden. 's Winters zoeken ze dan maar iemands anders schoongemaakte kassie op :B
pi_205097608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
Hier ben ik wel ZOOO blij mee

[ afbeelding ]
Een witsterblauwborst. Leuk dat het je gelukt is. Mooie foto's weer die ik voorbij heb zien komen.
pi_205097717
Ook maar weer eens een fotootje plaatsen. Mijn camera is stuk..beeldstabilisatie heeft het begeven. Heb een spiegelreflex camera besteld en ga stapje voor stapje lenzen bijkopen. Wil mooiere foto's maken dan alleen 'bewijsplaatjes'
Fotografie is een dure hobby..is niet voor iedereen weggelegd denk ik. Pas sprak ik iemand tijdens een excursie die voor ¤6000 aan apparatuur bij zich had. Poeh hey wat een geld.

Dit is een kluut in Nieuwe Driemanspolder bij Zoetermeer. Best een tof natuurgebied, vrij nieuw want het was eerst een polder.



Jonge kluutjes



[ Bericht 5% gewijzigd door Pleun2011 op 19-06-2022 22:30:39 ]
pi_205097844
Jammer dat de vogeltrek weer voorbij is. Ik heb leuke waarnemingen gedaan van doortrekkers maar ook veel soorten niet gezien, zoals het paapje. Volgende keer beter, er moet wat te wensen overblijven.
De leukste waarnemingen waren denk ik zwarte wouw, rode wouw, wespendief (2x), zwarte ruiter en groenpootruiter. En een rotgans, die ik opeens in zijn uppie in een polder zag zitten. Vorig weekend op Vlieland ook nog een leuke bedenk ik me, een roerdomp die laag over kwam vliegen.
pi_205097885
Grote karekiet



Spotvogel

pi_205101246
Ik zit nou even naar van die spycams voor in een nestkastje te kijken, voor ¤40-50 heb je die al.
Bijvoorbeeld deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Maar ik vraag me af hoe je die moet opladen dan? Ze werken op wifi maar ik kan hem moeilijk elke keer uit het kastje halen om op te laden :? Ik heb ook geen stroom buiten, of ik moet een verlengsnoer naar binnen maken ofzo :?
@Clayton1 jij had toch een cameraatje erin geloof ik?

[ Bericht 18% gewijzigd door _Hestia_ op 20-06-2022 13:10:09 ]
pi_205102252
Nog niet heel duidelijk, maar wel beter dan van de week ^O^

pi_205102329
Ziet er leuk uit, altijd fijn als ze er op af komen!
pi_205105148
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:04 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik zit nou even naar van die spycams voor in een nestkastje te kijken, voor ¤40-50 heb je die al.
Bijvoorbeeld deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Maar ik vraag me af hoe je die moet opladen dan? Ze werken op wifi maar ik kan hem moeilijk elke keer uit het kastje halen om op te laden :? Ik heb ook geen stroom buiten, of ik moet een verlengsnoer naar binnen maken ofzo :?
@:clayton1 jij had toch een cameraatje erin geloof ik?
Nee, dat heb ik niet,
#35.
  maandag 20 juni 2022 @ 20:33:18 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205105173

Dit nieuwsgierige aagje is al 3 keer langs geweest vandaag.
Resistance is futile.
pi_205106746
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:57 schreef Meridiaan het volgende:
Ziet er leuk uit, altijd fijn als ze er op af komen!
Ja idd! Ik had hem al wel een tijdje hangen maar pas sinds deze week dat ze hem ook gebruiken om te drinken :s)

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:30 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik niet,
Oke dan heb ik het verkeerd onthouden :@

quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:33 schreef Seven. het volgende:

Dit nieuwsgierige aagje is al 3 keer langs geweest vandaag.
Gaaf! 8-)
  maandag 20 juni 2022 @ 23:20:44 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205106979
Is nog een jonkie, denken we.

Je mag ze niet meer uit het nest halen tegenwoordig. Mijn vader zegt altijd dat je kraaien uit het nest haalt rond Pinksteren. Daarvoor zijn ze te klein om in leven te houden, daarna krijg je ze niet meer goed tam. Deze (dame, denk ik) is niet geringd, maar ik denk wel dat ze al met mensen in aanraking is geweest. Ze heeft al bij m'n man op de schouder gezeten en alles :+ .

Ze worden met gemak 15 jaar, ze paren voor het leven. En in gevangenschap zijn ze geneigd om de relatie met een verzorger aan te gaan, waarbij ze ook jaloers gedrag kunnen vertonen. Oftewel: als ze terug blijft komen bij ons, dan blijft ze wel buiten zodat ze een leuk kauwenmaatje tegen kan komen. Dan blijft ze vermoedelijk vanzelf een keer weg als ze gaat hokken.

En tot die tijd is ze van harte welkom, we hebben een vogelvijver, vogelvoer en schuilplekken voor haar. En waarschijnlijk krijgt ze dat ook bij degene die haar uit het nest gehaald heeft :+ .
Resistance is futile.
pi_205108143
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:33 schreef Seven. het volgende:

Dit nieuwsgierige aagje is al 3 keer langs geweest vandaag.
Leuk, zo'n brutaaltje op bezoek! Het is trouwens geen Kraai, maar een Kauw :) Dat zijn intelligente vogels.

Ik vind het trouwens wel zeer dubieus dat mensen anno nu nog steeds vogels uit hun nest roven, kan het bijna niet geloven! Ik zag het in mijn jeugd wel vaker, mensen die een Kauw of Ekster tam maakten en zelfs hun vleugels afknipten.

Ik heb hier een halftamme een vrouwtjes-Merel, die me door de tuin achtervolgt, maar ik wil niet dat ze uit mijn hand gaat eten. Ze moet wel in staat zijn zichzelf te voeden, en weten dat niet alle mensen even aardig zijn voor dieren.

Anyway, geniet van je interactie met de Kauw, want dat is wel een bijzonder vriendje!
  dinsdag 21 juni 2022 @ 12:08:47 #183
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_205109520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 09:37 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Leuk, zo'n brutaaltje op bezoek! Het is trouwens geen Kraai, maar een Kauw :) Dat zijn intelligente vogels.

Ik vind het trouwens wel zeer dubieus dat mensen anno nu nog steeds vogels uit hun nest roven, kan het bijna niet geloven! Ik zag het in mijn jeugd wel vaker, mensen die een Kauw of Ekster tam maakten en zelfs hun vleugels afknipten.

Ik heb hier een halftamme een vrouwtjes-Merel, die me door de tuin achtervolgt, maar ik wil niet dat ze uit mijn hand gaat eten. Ze moet wel in staat zijn zichzelf te voeden, en weten dat niet alle mensen even aardig zijn voor dieren.

Anyway, geniet van je interactie met de Kauw, want dat is wel een bijzonder vriendje!
Ik had als jongetje elk jaar wel een ekster, kraai of gaai. Eén keer zelfs een albino-ekster. Ik haalde ze zelf uit het nest en knipte uiteraard de vleugels niet af!. Sterker, ze vlogen vrij rond. Werd door niemand moeilijk over gedaan.

Kan nu niet meer uiteraard.
pi_205110988
Wat leuk @Seven jullie kauwtje.

Hier is het een aan en af gefladder van drinkende en badderende koolmezen en eksters 😁 in de schotel met water achter in de tuin op de groenbak.

Ik heb er eentje met mobiel in kunnen zoomen en filmen, want je weet t...als je de grote camera gaat pakken waarmee je geweldig kan filmen en inzoomen, zijn ze weer een uur verdwenen :B
( en hoor in het filmpje de birds in de buurt O+ )


[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 21-06-2022 16:39:26 ]
pi_205112553
Leuk hoor @Blues O+

Ik heb eindelijk de gaai op de foto kunnen zetten *O*

pi_205112749
Oh ja mooie schreeuwers!
  dinsdag 21 juni 2022 @ 22:48:55 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_205115455
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:46 schreef Blues het volgende:
Oh ja mooie schreeuwers!
ze kunnen ook zingen hoor. En miauwen. Althans miauwachtige geluiden maken.
pi_205115686
:Y
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:15:21 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205115738
Ons kauwtje is gek op appel. Sinaasappel vindt ze maar niks. Walnoten loopt ze ook niet warm voor. Ik kreeg een appje van de buurvrouw, daar zat ze ook al te snaaien :') :D .

Ze is nog niet zo behendig in het jagen, al is de interesse er heel duidelijk wel. Als er iets eetbaars langs vliegt, dan gaat ze er achteraan. De noodzaak om te oefenen is er niet, maar ik denk dat ze het toch wel zal leren. Ook vliegen moet ze nog meer oefenen. Ze kan het wel, maar gewoon nog niet zo soepel. Vaak net de landing verkeerd inschatten, en dat soort dingen.

Leuke dieren, benieuwd hoe lang ze blijft komen.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:17:29 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205115762
Gaaien zijn ook leuk. Wel echt roofdieren trouwens, al zal een kraai of een kauw ook geen nee zeggen tegen een eitje, kuikentje of muisje.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:18:42 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205115771
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Ik had als jongetje elk jaar wel een ekster, kraai of gaai. Eén keer zelfs een albino-ekster. Ik haalde ze zelf uit het nest en knipte uiteraard de vleugels niet af!. Sterker, ze vlogen vrij rond. Werd door niemand moeilijk over gedaan.

Kan nu niet meer uiteraard.
Hoe lang bleven ze?
Resistance is futile.
pi_205115804
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe lang bleven ze?
45cm
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:23:03 #193
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_205115810
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:17 schreef Seven. het volgende:
Gaaien zijn ook leuk. Wel echt roofdieren trouwens, al zal een kraai of een kauw ook geen nee zeggen tegen een eitje, kuikentje of muisje.
of een specht, of een reiger, of...
  dinsdag 21 juni 2022 @ 23:27:21 #194
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_205115844
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe lang bleven ze?
De albino-ekster is verongelukt. Die heb ik opgezet daarna. De rest bleef zo tot september/oktober. Daarna zag ik ze nog wel maar kwamen ze niet meer naar me toe. Gaaien waren meestal wat schuwer en ook eerder "weg".

Kjoe de kauw is 2 jaar bij ons geweest en was ineens spoorloos...
pi_205116058
Hier trouwens ook een merelvrouwtje dat aardig tam is geworden door de jaren heen dat ik hier woon.

Toen ze een nest had was het standaard een hoop gekwetter als er een kat in de tuin was maar zodra ik de kat had weggejaagd was dat voorbij. Het mannetje is wel iets schuwer maar blijft wel in de tuin als ik buiten ben.

Ben ik aan het grasmaaien of onkruid wieden, dan zijn ze ook vaak van de partij om een paar dikke wormen te scoren.

En zowel 's ochtends als 's avonds krijg je natuurlijk een gratis orkest.
  woensdag 22 juni 2022 @ 18:24:27 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205122074
Ze wordt steeds brutaler!


Edit: deze is ook wel grappig.



[ Bericht 35% gewijzigd door Seven. op 22-06-2022 18:51:16 ]
Resistance is futile.
pi_205123821
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 18:24 schreef Seven. het volgende:
Ze wordt steeds brutaler!


Edit: deze is ook wel grappig.

Gezellig! :D
Nu kon ik ook goed zien dat het een jonkie is.
pi_205124045
Soms heb je geluk

Tjiftjaf jonkies



Staartmezen



Bosuil


#35.
pi_205125652
Heel mooi @Clayton1!
Die blikken in de camera (Staartmees) zijn goud waard :)
pi_205127282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:48 schreef Clayton1 het volgende:
Soms heb je geluk

Tjiftjaf jonkies
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Staartmezen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bosuil
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtige serie, hoe doe je dat toch O+
Zit je dan uren met een lange toeter ergens te wachten op wat komen gaat/fladdert? Of ga je op geluid af?
pi_205131315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een prachtige serie, hoe doe je dat toch O+
Zit je dan uren met een lange toeter ergens te wachten op wat komen gaat/fladdert? Of ga je op geluid af?
Nee hoor, ik loop gewoon door een gebied en kijk en luister goed en dan afvuren, wel met een behoorlijke toeter idd 150-600mm.
#35.
pi_205146968
Hebbes. Ik zat te lezen met de camera naast me *O*


  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:20:56 #203
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205148037
Dag lieve mensen van flora en fauna, ik ben een onwijze amateurfotograaf en geen kenner, heeft iemand een idee wat voor vogel ik vanmiddag een foto van heb gemaakt? Ik kom met Google niet veel verder.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:33:58 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205148669
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:20 schreef Mani89 het volgende:
Dag lieve mensen van flora en fauna, ik ben een onwijze amateurfotograaf en geen kenner, heeft iemand een idee wat voor vogel ik vanmiddag een foto van heb gemaakt? Ik kom met Google niet veel verder.

[ afbeelding ]
Helaas geen idee maar ik heb nog nooit zo'n vogel gezien!
Resistance is futile.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:37:49 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205148707
Onze kauw heeft in moordend tempo leren jagen. Naast stukjes appel en de broodkruimels, zie ik haar ook dagelijks insecten vangen.

En mijn zoontje van bijna 2 voert haar nu ook zijn soepstengels :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:51:09 #206
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205148833
Nu ik hier toch ben, een kleine greep uit wat ik de laatste maanden met mijn bescheiden camera heb gespot met wat gebanjer door de natuur. Passen eenden ook in dit topic? Anyway ..

Mandarijneend.


Kokarde Zaagbek



Reiger



Groenling



Kauw



Fazant kuiken.



Aalscholver.



Lepelaars




Grutto's



Ooievaars




Slobeend



Scholeksters



Krooneend

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205149407
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:20 schreef Mani89 het volgende:
Dag lieve mensen van flora en fauna, ik ben een onwijze amateurfotograaf en geen kenner, heeft iemand een idee wat voor vogel ik vanmiddag een foto van heb gemaakt? Ik kom met Google niet veel verder.

[ afbeelding ]
Staartmees
#35.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:08:27 #208
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205149430
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:05 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Staartmees
Ahh je hebt gelijk, vriendelijk bedankt!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205168226
Ik had gisteren een beschermkap om m'n pot pindakaas gemaakt zodat de kauwen hem niet in 2 minuten leeg eten



Kom ik nu net in de woonkamer, hebben die slimmerds gewoon via de zijkant de hele pot naar voren getrokken zodat ze er wel bij kunnen🤣🤣🤣



Nou toch maar dat houtje om de pot vast te klemmen maar weer gewoon ervoor gedaan ook 😅

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 28-06-2022 09:29:54 ]
pi_205169395
:D :D
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:46:27 #211
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_205169438
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:10 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik had gisteren een beschermkap om m'n pot pindakaas gemaakt zodat de kauwen hem niet in 2 minuten leeg eten

[ afbeelding ]

Kom ik nu net in de woonkamer, hebben die slimmerds gewoon via de zijkant de hele pot naar voren getrokken zodat ze er wel bij kunnen🤣🤣🤣

[ afbeelding ]

Nou toch maar dat houtje om de pot vast te klemmen maar weer gewoon ervoor gedaan ook 😅
het zijn inventieve beesten :D

Ik heb hier in de tuin een kraai die kennelijk nogal kieskeurig is. Het oude brood dat mensen hier neergooien voor de ratten arme vogels is voor hem/haar te droog. Dus komt hij steeds met een stuk brood naar het vogelbadje in de tuin, en gaat dat als een bejaarde zitten soppen in het water.
Water gelijk niet meer geschikt om in te badderen, pokkebeest }:|
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_205170588
Het zijn zeker inventieve beesten en ze vinden het echt niet leuk dat ze er nu niet meer bij kunnen 🙈
Ze blijven het maar proberen haha😅

Filmpje gewoon met een koolmeesje erin:


Ze zijn achter aan het maaien dus dat is dat irritante geluid🙈

En ik heb net voor het eerst een spreeuw hier op het balkon gezien 👍
Bij mijn moeder eten die ook veel van de pindakaas, maar ik had er hier nog nooit 1 gezien.

Vogels tot nu toe hier:
Koolmees
Pimpelmees (helaas nu nooit meer😓)
Huismus
Roodborstje (heel af en toe)
Houtduif
Kauw
Ekster
Gaai
Spreeuw

Niet echt heel divers, maar voor een balkon op 4 hoog toch leuk ☺️

[ Bericht 16% gewijzigd door _Hestia_ op 28-06-2022 14:27:02 ]
  dinsdag 28 juni 2022 @ 18:25:33 #213
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205172491
IJsvogel die ik van ‘t weekend heb gespot.



[ Bericht 20% gewijzigd door Mani89 op 28-06-2022 21:16:31 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205173347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:25 schreef Mani89 het volgende:
IJsvogel die ik van ‘t weekend heb gespot.

[ afbeelding ]
Wauw zo mooi😍
Ik heb er 1 keer 1 in de verte bij een sloot gezien, maar niet goed op de foto gekregen toen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:33:16 #215
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205174053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:45 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]
Wauw zo mooi😍
Ik heb er 1 keer 1 in de verte bij een sloot gezien, maar niet goed op de foto gekregen toen.
Ik heb hier ook véél geduld voor moeten hebben, maar het was het waard!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205174255
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:25 schreef Mani89 het volgende:
IJsvogel die ik van ‘t weekend heb gespot.

[ afbeelding ]
Wow _O_
Grote wens van mij.
Waar was dit?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 21:14:34 #217
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205174632
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:47 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow _O_
Grote wens van mij.
Waar was dit?
Natuurgebied Koudenhoorn in Warmond, er vliegen er daar meerderen rond over de eilandjes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205190862
Gisteren zat er een jonge koolmees in mijn huiskamer. Binnengekomen via een klein klepraampje. Op onderzoek uit!
Mijn thuiswonende zoon belde mij erover, want hij kreeg em niet naar buiten gemanouvreerd.
Gelukkig was ik net klaar met m'n werk en kon snel naar huis komen.
Samen hebben we hem 'de weg versperd' en zo richting de achterdeur gedirigeerd, heel rustig.
Nu zit-ie alweer de hele dag in de tuin zonnepitjes te knagen!
(Mijn hangplanten, hangende lamp en eettafel moesten wel even een doekje vanwege een groot aantal angstpoepies)

En ik vond net een dode mus voor de voordeur :'(
pi_205192111
Weat een avontuur voor jullie en het meesje ^O^


Mus -O-
pi_205208093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 21:14 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Natuurgebied Koudenhoorn in Warmond, er vliegen er daar meerderen rond over de eilandjes.
He daar kom ik ook wel eens, en De Strengen Tengnagel. Kom je inderdaad ijsvogels tegen
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:23:06 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205210794
Ons kauwtje heeft zich al een weekje niet meer laten zien. Jammer, het was echt leuk -O- .
Resistance is futile.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:24:16 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205210813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:27 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren zat er een jonge koolmees in mijn huiskamer. Binnengekomen via een klein klepraampje. Op onderzoek uit!
Mijn thuiswonende zoon belde mij erover, want hij kreeg em niet naar buiten gemanouvreerd.
Gelukkig was ik net klaar met m'n werk en kon snel naar huis komen.
Samen hebben we hem 'de weg versperd' en zo richting de achterdeur gedirigeerd, heel rustig.
Nu zit-ie alweer de hele dag in de tuin zonnepitjes te knagen!
(Mijn hangplanten, hangende lamp en eettafel moesten wel even een doekje vanwege een groot aantal angstpoepies)

En ik vond net een dode mus voor de voordeur :'(
Wij hadden er ook 1 binnen van de week, opgepakt en in de lucht gegooid en toen ging hij er als een haas vandoor.

Jammer van de mus ;(
Resistance is futile.
pi_205215206
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:23 schreef Seven. het volgende:
Ons kauwtje heeft zich al een weekje niet meer laten zien. Jammer, het was echt leuk -O- .
Die mis je dan echt inderdaad...
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wij hadden er ook 1 binnen van de week, opgepakt en in de lucht gegooid en toen ging hij er als een haas vandoor.

Jammer van de mus ;(
Opgepakt? Dan zijn jullie snel, of de koolmees traag ;)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:42:37 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205216044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:37 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Die mis je dan echt inderdaad...
[..]
Opgepakt? Dan zijn jullie snel, of de koolmees traag ;)
Was een jonkie die elke keer tegen het keukenraam terecht kwam (zachtjes) dus het was wel een stunteltje.
Resistance is futile.
pi_205235652
Kauwen maken ruzie om te eten🙈


En de duif heeft altijd moeite met de reling 🙈


En de gaai was er vanochtend ook weer😍

pi_205261244
Verkrijgbaar bij de Supermarkt handige pocketboekjes

https://www.lidl.nl/p/natuurpocket-nederland/p423425
#35.
pi_205261537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:26 schreef Clayton1 het volgende:
Verkrijgbaar bij de Supermarkt handige pocketboekjes

https://www.lidl.nl/p/natuurpocket-nederland/p423425
Handig! Ik zal morgen eens kijken ^O^
Heb al wel vogelboeken, maar altijd interessant om te lezen/kijken👍
pi_205393610
Awwww deze foto O+
(van Twitter)

pi_205394778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:26 schreef Blues het volgende:
Awwww deze foto O+
(van Twitter)

[ afbeelding ]
Een of andere plevier?
Leuke foto inderdaad!
pi_205394894
Omdat ik veel thuis ben de afgelopen dagen, heb ik de tuinvogeltjes zeer regelmatig van vers en koel water te kunnen voorzien. Fijn!

Tevens heeft 'mijn' moedermerel een soort TIA ofzo gehad waardoor ze al 2 weken niet stabiel meer kan staan en slecht vliegt.
Ze stort min of meer ter aarde neer, en dan vaak pal naast mijn voeten waardoor ik keihard schrik!
Zij wordt nu extra verwend met meelwormen en rozijnen op speciale plekjes op de grond.

Gisteren zag ik een mus met een grote groene sabelsprinkhaan in de weer, ze scheelden elkaar niet veel in lengte maar de mus heeft een goed maal genuttigd. Mooi om te zien, de vleugels en poten van de sprinkhaan liggen nog in de tuin.

Verder stikt het van de koolmezen met jonkies en zijn er eindelijk weer groenlingen in de tuin, ook met kinders.
Tot zover mijn tuinvogel-update :)
pi_205395959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:43 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Een of andere plevier?
Leuke foto inderdaad!
Ja strandpleviertje denk ik.
Dat kleintje zoooo parmantig O+

/sorry dat ik menselijke eigenschappen toedicht aan dieren :D
pi_205395988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:51 schreef Kanaroe het volgende:
Omdat ik veel thuis ben de afgelopen dagen, heb ik de tuinvogeltjes zeer regelmatig van vers en koel water te kunnen voorzien. Fijn!

Tevens heeft 'mijn' moedermerel een soort TIA ofzo gehad waardoor ze al 2 weken niet stabiel meer kan staan en slecht vliegt.
Ze stort min of meer ter aarde neer, en dan vaak pal naast mijn voeten waardoor ik keihard schrik!
Zij wordt nu extra verwend met meelwormen en rozijnen op speciale plekjes op de grond.

Gisteren zag ik een mus met een grote groene sabelsprinkhaan in de weer, ze scheelden elkaar niet veel in lengte maar de mus heeft een goed maal genuttigd. Mooi om te zien, de vleugels en poten van de sprinkhaan liggen nog in de tuin.

Verder stikt het van de koolmezen met jonkies en zijn er eindelijk weer groenlingen in de tuin, ook met kinders.
Tot zover mijn tuinvogel-update :)
Wat jammer van Moe Merel.

Er scharrelt in mijn lunchpark op werk een Merel rond, altijd op dezelfde plek, met één lamme vleugel of zo, die hangt echt naar beneden.
Ze kan echt ENORM hard rennen op die kleine pootjes maar vliegen niet meer. En ze maakt een enorme herrie ook altijd O+

Ik verschoon ook 2x daags het vogelbadje, ze maken echt ruzie om er uit te drinken/badderen. Leuk om te zien he!

Er heerst echt een rangorde hier!

Gebruikt je tijd maar fijn met naar vogeltjes kijken.. doe.deed ik ook! Beterschap :*
pi_205399391
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 23:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja strandpleviertje denk ik.
Dat kleintje zoooo parmantig O+

/sorry dat ik menselijke eigenschappen toedicht aan dieren :D
Haha, geen sorry. Heel herkenbaar, doe het zelf ook regelmatig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 23:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat jammer van Moe Merel.

Er scharrelt in mijn lunchpark op werk een Merel rond, altijd op dezelfde plek, met één lamme vleugel of zo, die hangt echt naar beneden.
Ze kan echt ENORM hard rennen op die kleine pootjes maar vliegen niet meer. En ze maakt een enorme herrie ook altijd O+

Ik verschoon ook 2x daags het vogelbadje, ze maken echt ruzie om er uit te drinken/badderen. Leuk om te zien he!

Er heerst echt een rangorde hier!

Gebruikt je tijd maar fijn met naar vogeltjes kijken.. doe.deed ik ook! Beterschap :*
Ja, die moeder merel hier rent ook, als een kip!
Lekker zo'n vogelbadje, we hebben er meerdere staan want de tuin is ruim genoeg. Van die terracotta plantenpot onderschotels met glazuurlaag gebruik ik. Ook wespen en andere insecten komen er van drinken, heel leuk.
Plus oude pannetjes met kleine beschadigingen, zonde om weg te gooien.
En thx, gaat al de goede kant op.
  Spellchecker woensdag 20 juli 2022 @ 17:28:27 #234
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker donderdag 21 juli 2022 @ 17:44:32 #235
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205414561
Zeldzame hoppen broeden zeker twee kuikentjes uit
quote:
Een paartje hoppen heeft in het beschermde natuurgebied Leenderbos, niet ver van Eindhoven, zeker twee jongen uitgebroed. Volgens de provincie is dat uniek. Het is pas het vijfde hopnest in Nederland in bijna vijftig jaar.



Het is het derde jaar op rij dat er een succesvol broednest wordt gevonden. De provincie en Staatsbosbeheer hopen dat de hoppen zich nu weer echt gaan vestigen in het zuiden van Nederland.

Vorig jaar werden in het Leenderbos op meerdere plaatsen al zingende hoppen gehoord. Boswachter Bjorn Alards zag dit jaar voor het eerst een hoppaartje in het uitgestrekte bosgebied. Zo'n anderhalve maand later ontdekte hij het nest van het koppel en de week daarop vlogen de jonge hoppen uit.

"Zou jaarlijks terugkerende broedvogel kunnen worden."
"Dit is het vijfde gedocumenteerde broedgeval van hoppen in Nederland sinds 1974", meldt de provincie donderdag. "Na eerdere succesvolle broedgevallen in 1995, 2012, 2020 en 2021 is het nu in 2022 ook raak. Als je de opmars van de hop bij onze zuiderburen bekijkt, zou de hop zomaar een jaarlijks terugkerende broedvogel kunnen worden."

Het Leenderbos vormt samen met Groote Heide en De Plateaux een Natura 2000-gebied, waar veel wordt gedaan om de rust voor vogels te garanderen.
Lees ook: Zeldzame hop broedt eieren uit in het Leenderbos; niemand mocht het weten
pi_205414680
De hop en de ijsvogel. 2 van mijn lievelings.. de hop wint t eigenlijk nog O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 21-07-2022 18:02:38 ]
pi_205422082
quote:
Mooi is dat ja. Had het al eerder gelezen, ik was vooral blij met de 'geheimhouding'.
Al die 'vogelaars' die zo'n plek bestormen om een foto te maken en de vogel zoveel stress bezorgen, daar kan ik met m'n pet niet bij.
Zou leuk zijn als de Hop nog eens terugkomt.
  Spellchecker vrijdag 22 juli 2022 @ 13:55:59 #238
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205422122
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:52 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Mooi is dat ja. Had het al eerder gelezen, ik was vooral blij met de 'geheimhouding'.
Al die 'vogelaars' die zo'n plek bestormen om een foto te maken en de vogel zoveel stress bezorgen, daar kan ik met m'n pet niet bij.
Zou leuk zijn als de Hop nog eens terugkomt.
Had expres daarom dat andere artikel niet geplaatst ... ^O^
pi_205523107
Een middelste bonte specht een paar tuinen verderop zat al de hele middag te hakketakken in de schors en met inzoomen is de foto best goed gelukt!


pi_205557103
Op de schutting een (jonge? aan de donsveertjes te zien) gaai O+
Vanuit de huiskamer, 1e etage, door het glas gefotografeerd.


pi_205557472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:44 schreef Blues het volgende:
Op de schutting een (jonge? aan de donsveertjes te zien) gaai O+
Vanuit de huiskamer, 1e etage, door het glas gefotografeerd.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooie vogel is het toch! Het kan ook zijn dattie in de rui is, ik zie hier ook veel verfomfaaide merels in de tuin.
pi_205557499
De Gierzwaluwen zijn sinds een dag of 3 vertrokken.
Laat de lente maar weer komen!

"Mijn" moeder Merel is ook al een dag of 3 foetsie. Ik denk dat ze niet meer leeft, het ging niet goed met haar.
Ik hoopte dat ze in onze tuin het leven zou laten want dan had ik haar een begrafenis kunnen geven.
Jammer, ze kwam al een jaar of 3 in de tuin en was zo tam.
pi_205557539
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:32 schreef Kanaroe het volgende:


Mooie vogel is het toch! Het kan ook zijn dattie in de rui is, ik zie hier ook veel verfomfaaide merels in de tuin.
Oh! Dat kan ook nog :D :@
pi_205557820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:36 schreef Kanaroe het volgende:
De Gierzwaluwen zijn sinds een dag of 3 vertrokken.
Laat de lente maar weer komen!

"Mijn" moeder Merel is ook al een dag of 3 foetsie. Ik denk dat ze niet meer leeft, het ging niet goed met haar.
Ik hoopte dat ze in onze tuin het leven zou laten want dan had ik haar een begrafenis kunnen geven.
Jammer, ze kwam al een jaar of 3 in de tuin en was zo tam.
Oh wat jammer! Merels zijn best heel honkvast. Zie het bij ons in de tuin en in mijn werk-lunchpark.

Hier zit tegenwoordig een kauwtje met witte plekken op de veren. Mooi gezicht!
pi_205563162
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat jammer! Merels zijn best heel honkvast. Zie het bij ons in de tuin en in mijn werk-lunchpark.

Hier zit tegenwoordig een kauwtje met witte plekken op de veren. Mooi gezicht!
Ja, ik mis haar echt! Was de eerste vogel die me 's ochtends kwam begroeten en dan rozijnen kreeg.

Die kauw is lekker herkenbaar, dan weet je meteen dat het steeds dezelfde is. Misschien gaat ie ook aan je wennen en je herkennen.
Leuk is dat!
Zo hebben wij Manke Kauw en Manke Vink. Die komen hier ook al een paar jaar ontbijten, lunchen en dineren.
Afwisselend alleen of met partner, en in het seizoen met hun kroost.
pi_205565774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:32 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Mooie vogel is het toch! Het kan ook zijn dattie in de rui is, ik zie hier ook veel verfomfaaide merels in de tuin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:32 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Mooie vogel is het toch! Het kan ook zijn dattie in de rui is, ik zie hier ook veel verfomfaaide merels in de tuin.
We denken toch aan een jonge vogel, gelet op de eitand op zijn snavel.
pi_205584522
Gele Kwikstaarten




en een Witte

#35.
pi_205593783
Putters :)




#35.
pi_205600404
quote:
Mooi!
De bovenste doet zijn andere naam 'Distelvink' eer aan!

Er zitten zoveel putters in mijn buurt, maar ze komen nooit in mijn tuin ondanks de vele kaardebollen.
  Spellchecker dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:24:41 #250
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205654874
Eerste kraanvogelkuiken ooit in de Peel; erg verrast door geboorte
quote:
In de Peel, op de grens van Brabant en Limburg, vliegt sinds kort voor het eerst in de geschiedenis een kraanvogeljong rond. De kraanvogel heeft zich sinds 2015 definitief gehuisvest in de Peel, maar tot broedsucces kwam het nog niet.

"We waren heel erg verrast door de geboorte", vertelt boswachter Rick Verrijt. “In het voorjaar komen de eerste koppels naar de Mariapeel aan de Limburgse kant en starten ze met het verkennen van het gebied. Maar al snel daarna zagen we dat ze een nest aan het maken waren."

Van de twee jongen heeft één het niet overleefd. De andere maakt het goed. Samen met zijn ouders vliegt hij inmiddels de hele Peel door.

'Heel uniek'
Kraanvogels komen vooral in het noorden van Nederland voor. "Het natuurgebied Fochteloërveen op de grens van Friesland en Drenthe is een echte hotspot. Daar zitten jaarlijks zo'n zeven koppeltjes die jongen kunnen voortbrengen. Het is uniek dat het nu eindelijk in het zuiden van het land gebeurt."

Verrijt vindt de kraanvogel een bijzondere verschijning. "Het is sowieso al een heel markant dier om te zien. En als ze overvliegen kun je ze herkennen aan het mooie trompettergeluid dat ze maken."

De vogel houdt van hoogveen en moeras. De boswachter is dan ook trots dat de kraanvogel de Mariapeel heeft uitgekozen als broedgebied. "Dit geeft aan dat we op de goede weg zijn. In de Peel werken we er hard aan om het gebied moerassig te krijgen en hoogveen te herstellen."

Gebieden afgesloten voor publiek
Vanwege de aanwezigheid van het kraanvogeljong heeft Staatsbosbeheer sommige gebieden in de Mariapeel afgesloten voor publiek. "Kraanvogels zijn heel erg gevoelig voor verstoring. Als er mensen door dit gebied lopen, vliegt de vogel meteen verder het bos in. Elke vorm van verstoring kan funest zijn voor het jong."

Kraanvogels maken ook heel wat lawaai, meldde Omroep Brabant eerder.


pi_205698578
Strand/watervogels en een rare vogel :)

Casarca


Oeverloper


Regenwulp



Scholeksters



Steenloper


Zwarte zeeend


Gewone zeehond
#35.
pi_205706756
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:39 schreef Clayton1 het volgende:
Strand/watervogels en een rare vogel :)

Casarca
[ afbeelding ]

Oeverloper
[ afbeelding ]

Regenwulp
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Scholeksters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Steenloper
[ afbeelding ]

Zwarte zeeend
[ afbeelding ]

Gewone zeehond
[ afbeelding ]
Ik ben fan van Foto 6!
En natuurlijk ook van de rare vogel!
  Spellchecker zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:14:39 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205766939
Jonge visarend vliegt zich te pletter tegen hoogspanningskabel in de Biesbosch
quote:
Een van de jonge visarenden uit natuurgebied de Biesbosch is dood. Het dier vloog zich te pletter tegen een hoogspanningskabel. "Zo vroeg al, dat is spijtig", zegt boswachter Harm Blom.
Het gaat om een visarend uit het nest waarvan de jongen geringd zijn, zegt Harm Blom. Het nest was gebouwd bovenop de een hoogspanningsmast en in totaal werden er drie visarenden in op aarde gebracht dit jaar. Eén van die jongen is tegen een kabel van een mast aangevlogen, de botbreuken in de vleugel van de vogel duiden daar ook op, zegt Blom.
De kans dat jonge visarenden overleven is sowieso relatief klein, vertelt de boswachter. "De kans dat een visarend ouder wordt dan twee is ongeveer één op de drie." Over een aantal weken trekken de visarenden naar Afrika, om daar te overwinteren. Dat is een reis vol gevaren: met onder andere Saharastormen, straffe zeewinden en jagers. Dat dit jong dus nu al overlijdt, is spijtig, zegt Blom.

In principe zijn masten en hoge kabels geen reusachtig gevaar voor visarenden, zegt Blom. "In Duitsland broeden er heel veel visarenden op hoogspanningsmasten." Toch wil hij met Tennet - de netbeheerder - gaan bespreken hoe de lijnen beter zichtbaar gemaakt kunnen worden voor visarenden.
Lees meer: Uniek seizoen voor de visarend in de Biesbosch: drie paren brengen ieder drie jongen groot
De Biesbosch is uitgegroeid tot de favoriete Nederlandse broedplek van de visarend. Dit jaar waren er drie nesten met elk drie jongen.
pi_205768459
Rondje door de Brabantse natuur.

Schotse Hooglander

oh wacht, het is een vogeltopic. ;)

Ooievaars



Grasmus


Torenvalk



Paapje

#35.
  Spellchecker zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:06:45 #255
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205768588
quote:
Hier vlogen er ........ ik heb ze niet geteld, maar ik heb er wel meer als 100 gezien vanmiddag

#35.
pi_205771704
Mooi @Clayton1, en een paapje O+
Die heb ik nog nooit 'live' gezien
pi_205771995
Prachtige serie weer O+
pi_205779422
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:12 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi @:Clayton1, en een paapje O+
Die heb ik nog nooit 'live' gezien
Paapje staat ook op de rode lijst, Ik had er ook nog nooit geen gezien. Nu dus wel en ben er blij mee. :)
#35.
pi_205779477
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:42 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Paapje staat ook op de rode lijst, Ik had er ook nog nooit geen gezien. Nu dus wel en ben er blij mee. :)
Fijn! Das echt een kado, zo'n vogeltje.

Was vandaag ook nog even op pad om ooievaars te spotten in het Diessens Broek (daar zag ik er vorig jaar een hoop) dankzij jou post, maar geen 1 gezien :)
  Spellchecker maandag 29 augustus 2022 @ 17:02:27 #261
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205835284
Niet 100% scherp, jammer, maar landingsmoment is wel leuk

Knobbelzwaan.
#35.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:18:42 #263
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205899599
Alweer even geleden dat ik hier gepost heb, maar deze zeldzame vond ik wel een mooie gelegenheid.

Een roodpootvalk hier in de polder.
Nou ja 'hier', het was nog wel een lekker stukje fietsen. :P

I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_205941663
Ik ben ook maar eens op zoek gegaan naar de Zeldzame Roodpootvalk
Gelukkig op het einde van mijn trip liet dit juveniel exemplaar zich nog even zien.











Roodpootvalk met gele poten. 8)7 , Dit exemplaar is juveniel de rode poten komen later. :)
#35.
pi_205942115
Wow prachtig, prachtig!! O+
pi_205979146


Vanmiddag op de boot naar Texel O+
pi_205979236
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:28 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]

Vanmiddag op de boot naar Texel O+
Lachen, die beesten weten dat precies dat mensen dit doen en volgen braaf de boot
#35.
pi_206011210
Ik was op het YT-kanaal van Vroege Vogels beland en wil dit even delen met jullie, liefhebbers.
Wat een pracht, zoveel soorten en zo mooi in beeld gebracht.

pi_206011481
Ondanks dat ik dit keer niet voor de natuur in Florida ben, kan ik het niet laten om mijn telefoon te pakken als ik een mooi plaatje zie


photo web hosting
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_206012125
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:17 schreef superkimmi het volgende:
Ondanks dat ik dit keer niet voor de natuur in Florida ben, kan ik het niet laten om mijn telefoon te pakken als ik een mooi plaatje zie

[ link | afbeelding ]
photo web hosting
Wat een schilderachtige foto, mooi zeg
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 22:06:08 #271
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206045420
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:02 schreef Clayton1 het volgende:
Rondje door de Brabantse natuur.

Schotse Hooglander
[ afbeelding ]
oh wacht, het is een vogeltopic. ;)

Ooievaars
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Grasmus
[ afbeelding ]

Torenvalk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Paapje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat post je gave foto's, zeg! _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_206045509
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2022 22:06 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Wat post je gave foto's, zeg! _O_
Dank je
#35.
pi_206090291
Rondje gedaan gisteren, toen het weer nog meezat :)

Zwarte Ruiter


Roodpootvalk


Torenvalkje


Roodborsttapuit


Putters en een Kneu


Graspieper

Let eens op de lange achternagels
#35.
pi_206095533
Apart, die nagels van de graspiepert. Mooie foto's @Clayton1! Vooral die putters en kneu-foto, die zou ik zo aan de muur hangen in xxl-formaat :)
pi_206095674
Prachtig weer _O_
pi_206100590
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 11:12 schreef Kanaroe het volgende:
Apart, die nagels van de graspiepert. Mooie foto's @:Clayton1! Vooral die putters en kneu-foto, die zou ik zo aan de muur hangen in xxl-formaat :)
Dank je

Dat mag gerust hoor.
#35.
pi_206100926
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:23 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Dank je

Dat mag gerust hoor.
Ah, wie weet!
pi_206101094
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:45 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ah, wie weet!
Nog een uit die serie, zoek de 5e vogel

#35.
pi_206101308
Gespot! Beetje verstopt acher de hoofdstam!

Die witte achtergrond, plus de onderlinge afstand tussen de vogels maakt het zo mooi verstild en surrealistisch. Nogmaals, prachtige foto!
pi_206101482
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:04 schreef Kanaroe het volgende:
Gespot! Beetje verstopt acher de hoofdstam!

Die witte achtergrond, plus de onderlinge afstand tussen de vogels maakt het zo mooi verstild en surrealistisch. Nogmaals, prachtige foto!
Je hebt de hoofdprijs gewonnen. Je mag gratis de foto`s gebruiken voor aan de muur te hangen :)
#35.
pi_206101963
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:12 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Je hebt de hoofdprijs gewonnen. Je mag gratis de foto`s gebruiken voor aan de muur te hangen :)
:B
pi_206183399
Roodborsttapuit





#35.
pi_206268227
Het blijven leuke mooie beestjes om te zien







Futen dus.
#35.
pi_206337344
Leuk topic, hier mijn stadse inbreng :)


🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206338045
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 20:40 schreef Clayton1 het volgende:
Het blijven leuke mooie beestjes om te zien

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Futen dus.
Helaas is de familie Fuut dit jaar niet in de vijver hier verderop teruggekomen -O-
pi_206338047
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 09:38 schreef raptorix het volgende:
Leuk topic, hier mijn stadse inbreng :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die halsbandparkietschreeuwers zijn hier ook in grote getale neergestreken.
Herriemakers :o
pi_206338505
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Die halsbandparkietschreeuwers zijn hier ook in grote getale neergestreken.
Herriemakers :o
Ze schreeuwen hier niet zo erg, volgens mij doen ze dat vooral op bepaalde tijdstippen als met elkaar in een boom gaan zitten :)
Overigens was die Gans wel grappig, dat heb ik echt in 25 jaar nog niet meegemaakt dat die uit de gracht komen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206338603
Bij Nemo, A'dam, vorige week, liep er een zwaan met ons mee _O- Andere zwom waakzaam mee.
Ook gek :D
pi_206338665
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:24 schreef Blues het volgende:
Bij Nemo, A'dam, vorige week, liep er een zwaan met ons mee _O- Andere zwom waakzaam mee.
Ook gek :D
Ik werd deze zomer wel door een agressieve zwaan "aangevallen", ik zat aan de kade met mijn voeten boven het water, begon dat beest te blazen en in mijn schoenen te happen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206338674
>:)
  Spellchecker zondag 16 oktober 2022 @ 12:32:12 #291
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206338681
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:24 schreef Blues het volgende:
Bij Nemo, A'dam, vorige week, liep er een zwaan met ons mee _O- Andere zwom waakzaam mee.
Ook gek :D
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik werd deze zomer wel door een agressieve zwaan "aangevallen", ik zat aan de kade met mijn voeten boven het water, begon dat beest te blazen en in mijn schoenen te happen :)
Was er een nest in de buurt?
pi_206338686
Dat zeiden wij ook al... maar in oktober :?
pi_206338735
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:32 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
Was er een nest in de buurt?
Nee, en het was zelf een jonge zwaan, was nog beetje grijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206388486
Ik was vandaag in de Loenermark, op de Veluwezoom. Mooi wandelgebied.
Een aantal Raven gezien en gehoord, fantastisch!
In Brabant, waar ik woon, zie je die vogel maar zeer zelden, dus ik ben weer helemaal blij :)

Bonus; een kudde Kramsvogels, de wintervogel bij uitstek voor mij.
pi_206388812
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:46 schreef Kanaroe het volgende:
Ik was vandaag in de Loenermark, op de Veluwezoom. Mooi wandelgebied.
Een aantal Raven gezien en gehoord, fantastisch!
In Brabant, waar ik woon, zie je die vogel maar zeer zelden, dus ik ben weer helemaal blij :)

Bonus; een kudde Kramsvogels, de wintervogel bij uitstek voor mij.
Wat leuk zeg O+

Ik zat vanmiddag piano te spelen (staat in de tuinkamer) en heb een kwartier daarvan alleen maar naar buiten zitten kijken, want allemaal samen in de tuin aan het scharrelen: vinken, merels, koolmezen en een roodborst op de uitkijk *O* O+
pi_206388985
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 17:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat leuk zeg O+

Ik zat vanmiddag piano te spelen (staat in de tuinkamer) en heb een kwartier daarvan alleen maar naar buiten zitten kijken, want allemaal samen in de tuin aan het scharrelen: vinken, merels, koolmezen en een roodborst op de uitkijk *O* O+
Was heel fijn inderdaad!
De tuin in kijken vanachter de piano is ook heerlijk rustgevend. De herfst is gewoon weer prachtig.
Hier in de tuin is de merel de grote afwezige trouwens...
pi_206389142
Jammer!
Mevrouw merel is hier denk ik, sorry! :D
pi_206414499
Niet scherp maar wik wilde hem toch delen

Goudhaantje



#35.
  zondag 23 oktober 2022 @ 12:42:29 #299
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_206418808
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 22:43 schreef Clayton1 het volgende:
Niet scherp maar wik wilde hem toch delen

Goudhaantje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk! Hier zaten ze van de week opeens weer in de tuin!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_206514927
Een paar Goudplevieren op Texel





en op de voorgrond wat Wulpen erbij

#35.
pi_206538262
Torenvalkje

#35.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')