bedankt Wimquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
[ tweet ]
'Lieve opa.' Niet echt.
Dit, ik denk dat Biden het goed doorzag. De rusland china band blijkt vooralsnog geen succes.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom is dat ironisch? Rusland wordt zeer binnenkort ook van de andere kant genaaid hoor
In 1917 stopte ze juist met de oorlogvoering tegen externe landen om dat soort zaken te doen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit begint aardig op 1917 te lijken. Wordt de vlag straks ook weer de hamer en de sikkel?
Nee. Het is genoeg dat ze een flatje in Kensington van 4.4 miljoen kocht zonder enig aantoonbaar inkomen. In cash. Als stiefdochter van Lavrov. Als dat niet genoeg is ben je echt hemelstormend guacamole toast naief.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkele reden gelezen waarom zij het land zou uitgezet moeten worden. Blijkbaar is de dochter van Lavrov's minnares zijn genoeg om achter haar aan te gaan, net zoals anderen achter Hunter Biden aangingen vanwege zijn vader.
De moeders in Rusland waarschijnlijk wel.quote:
Ik denk dat je de winst op gas overschat en de kosten van een oorlog onderschat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:39 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nee, de EU betaald nog steeds zijn leger via o.a. het gas.
Over een week zal poetin failliet zijn?quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je de winst op gas overschat en de kosten van een oorlog onderschat.
Vooral de 'leuke dingen voor de mensen' worden daarmee betaald. Daar zal Poetin waarschijnlijk mee moeten stoppen. Waardeert het volk dat? We zullen zien.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:39 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nee, de EU betaald nog steeds zijn leger via o.a. het gas.
Ik kan niet in zijn portemonnee kijken, maar dit geintje kost hem meer dan hij zich wil veroorloven, dat lijkt me inmiddels wel helder.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over een week zal poetin failliet zijn?
Ben benieuwd ook wat het officile salaris van Lavrov is, daar kun je vast zo’n appartement niet van bij elkaar sparen. Zeker nu niet, want als rechtgeaarde patriot krijgt hij zijn salaris natuurlijk in roebels.quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ook iedere stiefdochter van 21 jaar zonder enige vorm van inkomen kan d'rzelf wel een flatje van 4.4 miljoen veroorloven. In fucking cash.
En waar leg je de grens? Giften van Oligarchs: New York’s Museum of Modern Art, MIT, Mayo Clinic, Guggenheim Museum...quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat op deze manier crimineel geld witgewassen wordt.
Daarbij hebben we nu wetgeving om Poetin en de personen rond hem financieel aan te pakken. Het lijkt me niet dat we dan een stiefdochter van een minister vrij spel moeten geven.
1. Het is niet het buitenhuis van de minister van buitenlandse zaken, maar het huisje van de dochter van de buitenvrouw van de minister van buitenlandse zakenquote:Op donderdag 10 maart 2022 18:23 schreef crystal_meth het volgende:
Jij denkt dat zonder corruptie, iemand die 18 jaar minister van Buitenlandse Zaken voor Rusland is zich geen huis in Londen zou kunnen veroorloven?
Het is textbook zwart geld witwassen, en had al gevlagd moeten zijn toen ze die flat kocht. Mja, blijft Londen he, Moskou aan de Theems. Maar dat sommige users hier nu de roep om sancties tegen haar een heksenjacht noemen is gewoon belachelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ben benieuwd ook wat het officile salaris van Lavrov is, daar kun je vast zo’n appartement niet van bij elkaar sparen. Zeker nu niet, want als rechtgeaarde patriot krijgt hij zijn salaris natuurlijk in roebels.
Over dat laatste, als deze wetgeving niet consequent gehanteerd wordt, maar nu met een politiek doel, dan is het ook niet rechtvaardig h.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:57 schreef speknek het volgende:
[..]
1. Het is niet het buitenhuis van de minister van buitenlandse zaken, maar het huisje van de dochter van de buitenvrouw van de minister van buitenlandse zaken
2. De economie van Rusland is niet groter dan Nederland+Belgie. Als na 18 jaar de werkloze dochter van de werkloze scharrel van Wopke Hoekstra een huis van 6 miljoen in cash koopt, dan zaten we er bovenop.
3. Dit is allemaal onzinnig want Lavrov is niet gewoon een minister van een functionerende democratie, maar een maffioso in een niets ontziende kleptocratie. Unexplainable wealth is niet veel anders dan pluk-ze wetgeving. Georganiseerde misdaad wetgeving is geen hetze.
Voor een of andere verre stiefdochter? Nee, natuurlijk nietquote:Op donderdag 10 maart 2022 18:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij denkt dat zonder corruptie, iemand die 18 jaar minister van Buitenlandse Zaken voor Rusland is zich geen huis in Londen zou kunnen veroorloven?
Als er sprake is van onverklaarbaar vermogen: allemaal en iedereen. Dat is geen eindeloze discussie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En waar leg je de grens? Giften van Oligarchs: New York’s Museum of Modern Art, MIT, Mayo Clinic, Guggenheim Museum...
Personen die spraken op een event gesponsord door oligarchs, en daar voor betaald werden?
Geld verdiend door zaken te doen met oligarchs?
Nevermind, dat kan een eindeloze discussie worden.
M'n oorspronkelijke opmerking betrof enkel het feit dat een Russische die in Engeland woont oproept om een andere Russische het land uit te zetten.
Als je enige fatsoen in je donder hebt, weiger je giften van oligarchen. Dat hadden we eerder al moeten doen, maar nu sinds de inval in Oekrane lijkt het me helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En waar leg je de grens? Giften van Oligarchs: New York’s Museum of Modern Art, MIT, Mayo Clinic, Guggenheim Museum...
Mensen die in het verleden gesproken hebben op een event gesponsord door oligarchen kun je nu niet meer straffen. Echter, qua geld verdienen, lijkt me dat momenteel wel fout.quote:Personen die spraken op een event gesponsord door oligarchs, en daar voor betaald werden?
Geld verdiend door zaken te doen met oligarchs?
Overigens hadden we het niet over oligarchen, maar over familie van de minister van buitenlandse zaken. En dan lijkt het me duidelijk dat de sancties niet alleen op Lavrov betrekking moeten hebben, maar ook op zijn familie. Anders stellen sancties geen drol voor.quote:Nevermind, dat kan een eindeloze discussie worden.
M'n oorspronkelijke opmerking betrof enkel het feit dat een Russische die in Engeland woont oproept om een andere Russische het land uit te zetten.
Oh, dat zou echt nieuws zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Las hier gisteren dat hij amper meer geld heeft om soldaten te betalen. Vandaar mijn vraag.
Ah, de belasting. Ja die hebben de laatste tijd goed bewezen zelf ook dubieus te zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon bij iedereen de belasting/opgave goed doorlichten die bij een vage multimiljonair doorgaans wat langer duurt dan de 0.5sec van Jan Modaal. Het is verder geen kwestie van etnisch profileren.
Technisch gezien is Polina natuurlijk gewoon een PEP, en alleen daarom al zou al het financiele verkeer in haar naam grondiger onderzocht moeten worden dan pak 'm beet Jan Modaal z'n salarisstrook.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je enige fatsoen in je donder hebt, weiger je giften van oligarchen. Dat hadden we eerder al moeten doen, maar nu sinds de inval in Oekrane lijkt het me helemaal duidelijk.
[..]
Mensen die in het verleden gesproken hebben op een event gesponsord door oligarchen kun je nu niet meer straffen. Echter, qua geld verdienen, lijkt me dat momenteel wel fout.
[..]
Overigens hadden we het niet over oligarchen, maar over familie van de minister van buitenlandse zaken. En dan lijkt het me duidelijk dat de sancties niet alleen op Lavrov betrekking moeten hebben, maar ook op zijn familie. Anders stellen sancties geen drol voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |