abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204091156
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:32 schreef FlippingCoin het volgende:

Eten jullie in bed? :@
:D
Nee hoor, we vinden t fijn om bij het journaal op tv met bordjes op een blad op schoot op de bank te eten *O*
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:46:56 #127
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204091220
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:39 schreef Blues het volgende:

[..]
:D
Nee hoor, we vinden t fijn om bij het journaal op tv met bordjes op een blad op schoot op de bank te eten *O*
Ah ja dat is logischer. :')

Moge het jullie wel bekomen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204094262
Ja ik ben laat. Het was een lange werkdag vandaag, dus vandaar deze getest.

Morgen testverslag. Ben nu te moe. sorry,
pi_204094413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:08 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een pan met schenkel en groenten/kruiden opstaan voor een goulashsoep, ruikt goed hier :s)
Ik word altijd intens blij van zelfgemaakte soep
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204094779
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:33 schreef aloa het volgende:
Grapefruit :9~
Met basterdsuiker of geen suiker?

Ik had vanavond rode kool met stoofvlees.
Morgen risotto met spinazie en parmezaan.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_204094824
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Met basterdsuiker of geen suiker?

Morgen risotto met spinazie en parmezaan.
Sowieso geen suiker erop :P
  dinsdag 15 maart 2022 @ 22:23:17 #132
296595 foodlover
live and learn
pi_204094900
Eenvoudige rundvlees hamburger gehakt peper en zout. Op stukje stokbrood met uitgebakken bacon, plakje kaas tomaat rode ui. Met ketchup en mosterd.
pi_204096141
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik hoop dat het je net zo heeft gesmaakt als mijn rode kool met hachee :9
pi_204096240

Gerookt Laurierdrop-ijs met Dropshot.

(slagroom is gerookt voor de ijsbereiding.)
_-L'avenir est déja là
pi_204099344
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:34 schreef Paddo het volgende:
[ afbeelding ]
Gerookt Laurierdrop-ijs met Dropshot.

(slagroom is gerookt voor de ijsbereiding.)
aparte smaak voor ijs, zou ik wel eens willen proeven

vanavond eet ik een wiener schnitzel, gebakken aardappeltjes, cherrytomaatjes, rode ui en komkommer

[ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 16-03-2022 11:55:40 ]
pi_204099569
TEST Dr. Oetker La Margherita.
Bij deze dus.

Ik heb een haat-liefde verhouding met pizza's. Ik ben er gek op, maar ik kom vaker pizza's tegen die ik niet lekker vind dan wel. In een restaurant heb ik meermalen bij een pizza gedacht: ok, dit is het? Vaak schaars belegd of zelfs in een enkele keer bedorven, ja dat gebeurt ook. Bij supermarkt-diepvriespizza's zijn lekkere pizza's met een lampje te zoeken. Vaak overheerst de tomatenpasta in smaak of zijn ze gewoon niet je van het. Ik herinner me nog een nieuw opgezet Londens pizzarestaurant die diepvriespizza's van dr. Oetker serveerde, zonder dat de klant dat wist. En critici waren lovend! Nu moet ik wel zeggen dat ik wel eens een betere dr. Oetker heb gegeten vergeleken bij een restaurant in Utrecht, die als goed bekend stond.

Maar goed, dat was mijn lulverhaal, dus op naar de test. De dr. Oetker La Margherita heb ik nog nooit gehad. Hij lag ergens onderaan de diepvrieskasten van AH, voor een redelijke prijs. 2,78, meen ik me te herinneren, en dat is goed te doen voor een diepvries. Ik dacht ook: we zullen we zien wat deze brengt.

Even kijken wat er in zit:

18% kaas, dat is veel, vind ik. En de vegetarische stremsel is een nieuwe term voor mij. Ik zie geen suiker, ^O^
Wat ik wel vind is dat ze mogen aangeven hoeveel zout erin zit. Gewoon om te weten.
Nu zie ik plotseling dat je hem moest ontdooien. Die van mij was half ontdooid, na het boodschappen doen, en ik heb hem 10 minuten in de oven gedaan.

Zo was de foto op de verpakking:

En zo kwam hij uit de oven:

(Ik heb er bakje veldsla bij genomen)
Met kritische blik ben ik gaan snijden. En ik moet zeggen: heerlijk! De rand is krokant, de bodem is dun en de tomatensmaak overheerst niet, die zit zelfs op de achtergrond in de smaak. Dat vind ik al heel wat. Al etende snap ik waarom deze pizza destijds zo'n succes was. De basilicum en de kaas geven hem een heerlijke smaak, je blijft dooreten. De Margherita boeit me altijd door het verhaal van destijds in de geschiedenis.

Het kleine midden is ietwat slapjes, maar dat mocht de pret niet drukken. Dit is zelfs goed voedsel voor de niet-vegetariër. De bodem is lekker, echt pizza, iets wat ik niet gewend was bij andere diepvriespizza's.

Ik zou zelfs willen aanraden: mocht je toppings erbij willen dan kun je er die volgens mij voor het in de oven gaan er boven op gooien, zoals pepers, uienringen of plakjes salami. Ik zou dat zelf eerder doen dan een salamipizza kopen. Maar wees wel bescheiden, zodat het geen kleffe pizza wordt.

Conclusie 9/10
:Y)
pi_204099992
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:04 schreef -Sigaartje het volgende:
TEST Dr. Oetker La Margherita.
Bij deze dus.

Knip

Conclusie 9/10
:Y)
Bedankt voor de review.

Nou zal ik hem niet gauw gaan halen, omdat ik verpest ben door pizza van een echte Italiaan, liever een 'verse' van de Jumbo heb en zelf ook een aardige pizza maak.

Die diepvriespizza's hebben allemaal een zelfde soort smaakje.
Een beetje net als een zak bolognese chips.
Eigenlijk vind je het niks, maar voor je het weet is die zak leeg.
Zelfde voor de pizza's.

Zelf vind ik de verse bbq chicken van de Jumbo wel lekker.
Of ik neem de margerita mee en doe er nog wat ui, paprika en gehakt op.

Maar fijn dat jij er lekker van gegeten hebt ^O^
Daar gaat het tenslotte om ;)

[ Bericht 51% gewijzigd door marc0871 op 16-03-2022 12:46:23 ]
pi_204100129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:40 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Bedankt voor de review.

Nou zal ik hem niet gauw gaan halen, omdat ik verpest ben door pizza van een echte Italiaan, liever een 'verse' van de Jumbo heb en zelf ook een aardige pizza maak.

Die diepvriespizza's hebben allemaal een zelfde soort smaakje.
Een beetje net als een zak bolognese chips.
Eigenlijk vind je het niks, maar voor je het weet is die zak leeg.
Zelfde voor de pizza's.

Zelf vind ik de verse bbq chicken van de Jumbo wel lekker.
Of ik neem de margerita mee en doe er nog wat ui, paprika en gehakt op.

Maar fijn dat jij er lekker van gegeten hebt ^O^
Daar gaat het tenslotte om ;)
Klopt. Ik denk zelf dat de hoeveelheid kaas en de hoeveelheid basilicum op deze pizza veel goedmaakt (of "verbergt", wat je wil). Dit tref je niet aan bij andere diepvriespizza's. Bij andere diepvriespizza's heb ik altijd zoiets van "Mwahh", zoals bij de zak chips. (Daarom koop ik ook nooit meer chips, chocola is er ook zo'n eentje. Eigenlijk eet je door een "kortstondige kortlopende verslaving", daar ben ik me van bewust en jij blijkbaar ook).

Je moet niet uit het oog verliezen dat we in een consumptiemaatschappij leven, waarin de economie is omgedraaid ten opzichte van oude tijden. In oude tijden draaide alles om de vraag. Mensen moesten eten, moesten hun beroep uit kunnen oefenen en zo ontstond er een vraag. De vraag was de overheersende factor van de economie.

Nu is het zo dat productie de overheersende factor is. Er wordt heel veel geproduceerd en dat moet worden opgedrongen aan het publiek. Kenmerken daarvan zijn opdringerige reclames, spulletjes doen in voedsel die je laten blijven eten en duurzame middelen eerder aan hun einde laten komen (lampen) en het snel wisselen van modellen in dure aanschaffen (auto's: facelifts - nooit nodig - maar na een jaar rij je in een verouderd model, mobiele telefoons - je telt al niet meer mee met een ouder model, computers - steeds snellere chips met steeds weer een nieuw operating system dat na enkele jaren niet meer wordt geupdate)
pi_204100179
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk zelf dat de hoeveelheid kaas en de hoeveelheid basilicum op deze pizza veel goedmaakt (of "verbergt", wat je wil). Dit tref je niet aan bij andere diepvriespizza's. Bij andere diepvriespizza's heb ik altijd zoiets van "Mwahh", zoals bij de zak chips. (Daarom koop ik ook nooit meer chips, chocola is er ook zo'n eentje. Eigenlijk eet je door een "kortstondige kortlopende verslaving", daar ben ik me van bewust en jij blijkbaar ook).

Je moet niet uit het oog verliezen dat we in een consumptiemaatschappij leven, waarin de economie is omgedraaid ten opzichte van oude tijden. In oude tijden draaide alles om de vraag. Mensen moesten eten, moesten hun beroep uit kunnen oefenen en zo ontstond er een vraag. De vraag was de overheersende factor van de economie.

Nu is het zo dat productie de overheersende factor is. Er wordt heel veel geproduceerd en dat moet worden opgedrongen aan het publiek. Kenmerken daarvan zijn opdringerige reclames, spulletjes doen in voedsel die je laten blijven eten en duurzame middelen eerder aan hun einde laten komen (lampen) en het snel wisselen van modellen in dure aanschaffen (auto's: facelifts - nooit nodig - maar na een jaar rij je in een verouderd model, mobiele telefoons - je telt al niet meer mee met een ouder model, computers - steeds snellere chips met steeds weer een nieuw operating system dat na enkele jaren niet meer wordt geupdate)
Heren dit is geen slowchat!
pi_204100289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:50 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Soms kom je een pareltje tegen, ja.
Niet alleen met diepvriespizza's.
Maar vaak zijn die ook net weer het snelste weg.

Voor de rest kan ik je een hand geven.
Ik zou die rant zelf hebben kunnen schrijven _O- _O_
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:51:20 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204100900
Er zijn nu al verse Nederlandse asperges te koop.
Dus ik ben een lekker aspergesoepje in elkaar aan het zetten. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:00:00 #142
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_204101557
quote:
88s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:51 schreef golfer het volgende:
Er zijn nu al verse Nederlandse asperges te koop.
Dus ik ben een lekker aspergesoepje in elkaar aan het zetten. :9
Uit kas dan neem ik aan?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_204101674
Er staat hier een pastasaus te pruttelen.
Een ragu, want veel vlees (rundergehakt).

Rundergehakt, ui, paprika, knoflook, tomatenpuree, oregano en italiaanse kruiden, een bouillonblokje, een blaadje laurier en peper en zout naar smaak.

Staat nog wel even te pruttelen. 3 kwartier tot een uur.

Ik zit nog te bedenken of ik het met spaghetti of macaroni eet.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:39:02 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204101920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:00 schreef ondeugend het volgende:

Uit kas dan neem ik aan?
Geen idee. Stond er niet bij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:40:11 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204101932
Vanavond: salade met komkommer, tomaat en ei, gegratineerde aardappels met kaas uit de oven en een gebakken ribeye. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_204102008
Straks broodjes runderhamburgers, met sla, tomaat, spek, augurk, jalapeño's en zelfgemaakte gefrituurde uienringen
pi_204103760
quote:
88s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond: salade met komkommer, tomaat en ei, gegratineerde aardappels met kaas uit de oven en een gebakken ribeye. :9
pi_204106620
Kip uit de oven
Broccoli, champignons, ui en knoflook
Met een sausje van oestersaus, vissaus en sojasaus
Erbij: noedels
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 16 maart 2022 @ 22:20:25 #150
296595 foodlover
live and learn
pi_204107936
Het is hier in regio Murcia Spanje pokkeweer :'(
Eerst eergisteren de gele oranje luchten door Sahara zand. Nu heel veel regen. Lang verhaal kort: vanuit platteland naar ons appartement aan de kust gevlucht :@ |:( . Daardoor avondeten overgeslagen nu aan chips nootjes en een rood wijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')