Na de eerste actie zou ik nooit meer op een feestje bij haar thuis zijn, maar hij was daar dus gewoon wel. Hij had haar ook gesteund in de lijsttrekkerscampagne. Dat vind ik dan een raar verhaal, waarom zou hij dat nog doen?quote:Een van de Volters, een man, werd in zijn nek gezoend. De man had al eerder te maken gehad met ongewenst seksueel gedrag, vertelt hij. In 2019, in de tijd van de Europese verkiezingen, had Gündogan in een dronken toestand een arm om zijn middel geslagen en volgens hem gezegd dat ze al lang geen seks meer had gehad, en zin had in seks met hem. De man zegt dat hij het eerst weglachte. Later ging hij erover nadenken. Het was intimiderend.
Welke angst begrijp je niet? Die van de medewerkers van Gündogan?quote:Op maandag 14 maart 2022 08:51 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap de angst niet. Kan iemand dat mij uitleggen.
Ja van de meldersquote:Op maandag 14 maart 2022 08:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Welke angst begrijp je niet? Die van de medewerkers van Gündogan?
Angst om naar je werk te gaan. Ik heb ook zo'n collega gehad. Toen ik daar voor een opdracht eens een week lang mee carpoolde, zag ik dat ze elke dag met tranen in de ogen naar haar werk ging, gewoon omdat haar directe leidinggevende die ook haar stagebegeleider was een enorme bullebak was. Ik ben toen trouwens gelijk naar de leidinggevende van die leidinggevende gestapt, een week later had ze een andere stagebegeleider en ze heeft nooit meer onder die eerste gewerkt.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:51 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap de angst niet. Kan iemand dat mij uitleggen.
wat een raar bericht. ik neem aan dat hij wist van de meldingen. hoe kan hij dan geschrokken zijn van het artikel in het NRC?quote:
Na alles wat je hebt geleerd in het Voiceschandaal weet je hier nog steeds het antwoord niet op?quote:Op maandag 14 maart 2022 07:26 schreef Hanca het volgende:
Wat Gündoğan volgens het artikel heeft gedaan kan inderdaad echt niet. Maar het valt me wel op dat een aantal mensen eerst haar zijn blijven steunen, ook nadat ze slachtoffer waren. Deze man bijvoorbeeld
[..]
Na de eerste actie zou ik nooit meer op een feestje bij haar thuis zijn, maar hij was daar dus gewoon wel. Hij had haar ook gesteund in de lijsttrekkerscampagne. Dat vind ik dan een raar verhaal, waarom zou hij dat nog doen?
Nee. Nou heb ik zowel The Voice als dat schandaal ook nooit echt gevolgd. Maar daar was een machtspositie. Hier was er op dat moment helemaal geen machtspositie: die man had achter Dassen kunnen gaan staan of juist bewust geen standpunt in nemen. Je gaat toch in elk geval niet meer naar haar verjaardagsfeest.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Na alles wat je hebt geleerd in het Voiceschandaal weet je hier nog steeds het antwoord niet op?
Dit idd, hoe kan hij dit niet geweten hebben als hij haar wel geschorst heeft en daarna de meldingen aan BING nog heeft lopen verdedigen.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wat een raar bericht. ik neem aan dat hij wist van de meldingen. hoe kan hij dan geschrokken zijn van het artikel in het NRC?
Denk dat 'ie overal van schrikt.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
wat een raar bericht. ik neem aan dat hij wist van de meldingen. hoe kan hij dan geschrokken zijn van het artikel in het NRC?
Er kan nog wel een verschil zitten tussen feitelijk weten wat er heeft plaatsgevonden, of waar in elk geval melding van is gedaan en het weten wat het met iemand doetquote:Op maandag 14 maart 2022 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, hoe kan hij dit niet geweten hebben als hij haar wel geschorst heeft en daarna de meldingen aan BING nog heeft lopen verdedigen.
Als hij van dit alles geen idee had dan was er ook geen reden haar te schorsen.
Dassen valt behoorlijk door de mand.
Even los van het feit dat het NRC-artikel idd behoorlijk ontluisterend is.
Je moet sowieso niet te snel kiezen voor regeren met nieuwe partijen. Laat ze eerst zichzelf maar eens bewijzen in de oppositie. Als ze elkaar in die vier jaar dan niet de tent uitvechten en zo'n partij houdt stand, kun je altijd nog zien.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:16 schreef Hanca het volgende:
Rutte is ondertussen wel heel blij dat de toch ook wel genoemde 'Dassenvariant', VVD, D66, CDA, Volt, nooit een echte optie is geweest.
Het kost vaak tijd voor je beseft dat iemand over je grenzen is gegaan, dat het niet aan jou ligt, dat je het niet hebt uitgelokt en dat je je niet aanstelt. Vooral met iemand die je hoog hebt zitten, is dat ingewikkeld. En vooral als je jong bent, is het moeilijk voor jezelf op te komen. De dame die aangifte heeft gedaan tegen Marco Borsato bijvoorbeeld zag hem als een surrogaatvader en is lang verward geweest over zijn gedrag, dat begon toen zij een jaar of 15 was. Het heeft haar jaren gekost om tot het doen van aangifte te komen - en toen kwam er meteen een aangifte tegen haar vanwege smaad. Klagen maakt de situatie eerst vooral erger; het is eenvoudiger om de weg van de minste weerstand te kiezen.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee. Nou heb ik zowel The Voice als dat schandaal ook nooit echt gevolgd. Maar daar was een machtspositie. Hier was er op dat moment helemaal geen machtspositie: die man had achter Dassen kunnen gaan staan of juist bewust geen standpunt in nemen. Je gaat toch in elk geval niet meer naar haar verjaardagsfeest.
Als je dan toch de vergelijking met een kinderspeeltuin maakt, dan kun je Gündogan beter bestempelen als de pestkop die de boel in haar greep houdt dan als "wat assertiever".quote:Op maandag 14 maart 2022 09:44 schreef nostra het volgende:
Goed, een stel naïeve twintigers, die denken dat ze de politiek wel even kunnen gaan hervormen met hun kumbaya-aura, komen erachter dat er ook wat assertievere mensen bestaan. Wat een ongelooflijke kinderspeeltuin echt.
Dit is geen assertief meer, hoor.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:44 schreef nostra het volgende:
Goed, een stel naïeve twintigers, die denken dat ze de politiek wel even kunnen gaan hervormen met hun kumbaya-aura, komen erachter dat er ook wat assertievere mensen bestaan. Wat een ongelooflijke kinderspeeltuin echt.
Ik vind dat je dit treffend samenvat, maar ik wil eraan toevoegen dat ervaren bestuur ook deze fout maakt. Ik wees niet voor niets op het aandeel van de gemeente Amsterdam in de kwestie Laurens Ivens. Halsema had toen in feite de rol van Dassen. Volt heeft alleen een kleine fractie en is daardoor kwetsbaar.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:13 schreef livelink het volgende:
Jonge, idealistische medewerkers, een onervaren partijbestuur en een ongeleid projectiel. Dat is voor mij de samenvatting van dit verhaal en de ondergang van Volt.
Goed samengevat. Het partijkader bestaat uit bevoorrechte mensen die mooie studies hebben gevolgd met uitwisselingsprogramma, goedbetaalde banen bij banken, consultancy, advocatenkantoren hebben gehad als het kan ook daar wat internationale ervaring en vast en zeker wat mooie nevenactiviteiten om je betrokkenheid met de wereld te laten zien op je CV. Ze zijn allemaal wat naïef. Het is wat dat betreft wel vreemd dat Dassen, die uit de consultancy komt, zo'n viswijf als Gündogan niet aan kan. In de consultancy lopen ook nogal wat haaien m/v rond.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:44 schreef nostra het volgende:
Hij deed toch Risk & Compliance en 'n app ontwikkelen bij ABN/Amro?quote:Op maandag 14 maart 2022 10:01 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Goed samengevat. Het partijkader bestaat uit bevoorrechte mensen die mooie studies hebben gevolgd met uitwisselingsprogramma, goedbetaalde banen bij banken, consultancy, advocatenkantoren hebben gehad als het kan ook daar wat internationale ervaring en vast en zeker wat mooie nevenactiviteiten om je betrokkenheid met de wereld te laten zien op je CV. Ze zijn allemaal wat naïef. Het is wat dat betreft wel vreemd dat Dassen, die uit de consultancy komt, zo'n viswijf als Gündogan niet aan kan. In de consultancy lopen ook nogal wat haaien m/v rond.
Ik ben wel benieuwd naar wat Arend Jan Boekesteijn weet van deze puinhoop. Hij is als adviseur verbonden aan de kamerfractie.
Wat je ook de beste semantiek vindt, dat is nu eenmaal hoe de grotemensenwereld in elkaar steekt. Los het op, confronteer diegene met je bezwaren, grow a pair. Dit op deze manier en plein public laten escaleren, nog vol overtuigd van je eigen gelijk ook, is echt een exponent van de rubberentegeltjesmaatschappij van tegenwoordig. Trek jullie zwembroek maar uit, waar hebben we het in godsnaam over.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:53 schreef Claudia_x het volgende:
Als je dan toch de vergelijking met een kinderspeeltuin maakt, dan kun je Gündogan beter bestempelen als de pestkop die de boel in haar greep houdt dan als "wat assertiever".
UIteraard, partijen kunnen natuurlijk beter uit 12-ambachten 13-ongelukken figuren bestaan. Die weten "wAt uT eGtUh LeFuH " is.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:01 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Goed samengevat. Het partijkader bestaat uit bevoorrechte mensen die mooie studies hebben gevolgd met uitwisselingsprogramma, goedbetaalde banen bij banken, consultancy, advocatenkantoren hebben gehad als het kan ook daar wat internationale ervaring en vast en zeker wat mooie nevenactiviteiten om je betrokkenheid met de wereld te laten zien op je CV. Ze zijn allemaal wat naïef. Het is wat dat betreft wel vreemd dat Dassen, die uit de consultancy komt, zo'n viswijf als Gündogan niet aan kan. In de consultancy lopen ook nogal wat haaien m/v rond.
Ik ben wel benieuwd naar wat Arend Jan Boekesteijn weet van deze puinhoop. Hij is als adviseur verbonden aan de kamerfractie.
Ik vind dat 'onveilig' zo'n ergerlijk woord in deze context. Hebben we daar geen ander woord voor?quote:
Onprettig.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:08 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik vind dat 'onveilig' zo'n ergerlijk woord in deze context. Hebben we daar geen ander woord voor?
quote:
Misschien was hij inhoudelijk (bewust) niet op de hoogte.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Eén opmerking uitlichten, relativeren, beridiculiseren. Vervolgens doen alsof het aan de anderen ligt, die niet genoeg eelt op hun ziel hebben. Chic.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat je ook de beste semantiek vindt, dat is nu eenmaal hoe de grotemensenwereld in elkaar steekt. Los het op, confronteer diegene met je bezwaren, grow a pair. Dit op deze manier en plein public laten escaleren, nog vol overtuigd van je eigen gelijk ook, is echt een exponent van de rubberentegeltjesmaatschappij van tegenwoordig. Trek jullie zwembroek maar uit, waar hebben we het in godsnaam over.
Over langdurig gedrag wat echt niet kan en iemand waar niet mee valt samen te werken.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat je ook de beste semantiek vindt, dat is nu eenmaal hoe de grotemensenwereld in elkaar steekt. Los het op, confronteer diegene met je bezwaren, grow a pair. Dit op deze manier en plein public laten escaleren, nog vol overtuigd van je eigen gelijk ook, is echt een exponent van de rubberentegeltjesmaatschappij van tegenwoordig. Trek jullie zwembroek maar uit, waar hebben we het in godsnaam over.
Ook de andere voorbeelden zijn niet veel meer dan haantjesgedrag. Prima als je daar niets mee hebt hoor, maar dat is het dan ook wel. Een hele carrousel van onderzoeken, bij papa uithuilen en de media opzoeken over hoezeer dit je ziel heeft beschadigd is dan weer een brug verder. Dat laatste is nu wél iemand kapot maken ja.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eén opmerking uitlichten, relativeren, beridiculiseren. Vervolgens doen alsof het aan de anderen ligt, die niet genoeg eelt op hun ziel hebben. Chic.
Een bemiddelende rol van een leidinggevende. Ja dat is een escalatiepad volgen. Dat was hier niet nodig.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh nee, zo ga je gewoon niet met elkaar om op de werkvloer. Als ik zo met m'n frustraties over uiterlijkheden, lelijk taalgebruik en slecht werk om zou gaan - een kleine greep uit de vele ergernissen die ik dagelijks heb - dan liep ik permanent als Gordon Ramsay op de werkvloer rond. En dan zou ik terecht worden geschorst. Als volwassene heb je als het goed is geleerd dat je niet alsmaar kunt zeggen wat je denkt. Wat je in zo'n geval wél doet is met elkaar in gesprek blijven en eventueel iemand in een bemiddelende rol erbij halen zoals een leidinggevende. En juist daarom is het moeilijk te begrijpen waarom Volt zo snel in een formele procedure lijkt te zijn beland; kunnen die mensen geen normale gesprekken met elkaar voeren?
Lekker 'scherp' en 'directief': "Gündogan maakte volgens meerdere bronnen in fractievergaderingen opmerkingen over het uiterlijk van collega’s. Kamerlid Marieke Koekkoek zag er onverzorgd uit. Dassen vond ze te mager, hij moest meer eten. Ze maakte in apps grappen over vrouwelijke politici die volgens haar overgewicht hebben."quote:Op maandag 14 maart 2022 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Een bemiddelende rol van een leidinggevende. Ja dat is een escalatiepad volgen. Dat was hier niet nodig.
Het één op één aanspreken op hygiëne waar over geklaagd wordt (in dit geval door collega's en door patiënten) omdat de lucht niet te harden was. En bij herhaling, dit scherper en directiever neerzetten.
Wat is daar het ongewenste aan dan?
Je doet je werk als leidinggevende niet goed als je je niet bekommert om dit soort situaties. Maar hé, dit is POL, waar de horken zich verzamelen en fatsoen een moeilijk te doorgronden concept is.quote:Je bent allemaal professionals en moet dit kunnen hendelen hoor op de werkvloer, om minste of geringste de leidinggevende erbij halen, man man man, je zal leidinggevend zijn en met al dat soort non issues opgezadeld worden
Als jij dat normaal gedrag vindt, ben ik blij dat jij mijn collega niet bent. En ja, dat is bij uitstek de taak van een leidinggevende, daar voor bestaan die juist. Jij hoort je directe collega niet aan te vallen ('directer en scherper neerzetten' is waarschijnlijk vergelijkbaar asociaal als Gündoğan hier naar voren komt).quote:Op maandag 14 maart 2022 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Een bemiddelende rol van een leidinggevende. Ja dat is een escalatiepad volgen. Dat was hier niet nodig.
Het één op één aanspreken op hygiëne waar over geklaagd wordt (in dit geval door collega's en door patiënten) omdat de lucht niet te harden was. En bij herhaling, dit scherper en directiever neerzetten.
Wat is daar het ongewenste aan dan?
Je bent allemaal professionals en moet dit kunnen hendelen hoor op de werkvloer, om minste of geringste de leidinggevende erbij halen, man man man, je zal leidinggevend zijn en met al dat soort non issues opgezadeld worden
Dat heeft vrij weinig met Gordon Ramsay te maken
Volgens mij haal je nu mijn specifieke voorbeeld waar je een oordeel over had door de war met wat er bij Volt is gebeurd.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lekker 'scherp' en 'directief': "Gündogan maakte volgens meerdere bronnen in fractievergaderingen opmerkingen over het uiterlijk van collega’s. Kamerlid Marieke Koekkoek zag er onverzorgd uit. Dassen vond ze te mager, hij moest meer eten. Ze maakte in apps grappen over vrouwelijke politici die volgens haar overgewicht hebben."
Als je daarop aangesproken wordt, misschien is dat een signaal dat het ongewenst is? Mij lijkt dat overigens niet eens nodig. Elk weldenkend mens begrijpt toch wel dat je je niet zo over collega's kunt uitlaten op de werkvloer?
[..]
Je doet je werk als leidinggevende niet goed als je je niet bekommert om dit soort situaties. Maar hé, dit is POL, waar de horken zich verzamelen en fatsoen een moeilijk te doorgronden concept is.
Wat het probleem hierbij is dat blijkbaar niemand haar persoonlijk erop durft aan te spreken op het moment dat ze zo'n opmerking maakt. als men dat meteen in het begin had gedaan dan had heel dit gedoe niet hoeven te gebeuren lijkt mequote:Op maandag 14 maart 2022 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker 'scherp' en 'directief': "Gündogan maakte volgens meerdere bronnen in fractievergaderingen opmerkingen over het uiterlijk van collega’s. Kamerlid Marieke Koekkoek zag er onverzorgd uit. Dassen vond ze te mager, hij moest meer eten. Ze maakte in apps grappen over vrouwelijke politici die volgens haar overgewicht hebben."
Vergelijkbaar asociaalquote:Op maandag 14 maart 2022 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als jij dat normaal gedrag vindt, ben ik blij dat jij mijn collega niet bent. En ja, dat is bij uitstek de taak van een leidinggevende, daar voor bestaan die juist. Jij hoort je directe collega niet aan te vallen ('directer en scherper neerzetten' is waarschijnlijk vergelijkbaar asociaal als Gündoğan hier naar voren komt).
Gündoğan is in elk geval ver over de grens van elk fatsoen gegaan als het krantenartikel klopt. Een onfatsoenlijk, asociaal figuur waar niet mee valt te werken, zo komt ze naar voren uit het artikel. En zelf ontkent ze dat niet eens, ze geeft alleen aan dat zo doen volgens haar normaal is.
Tja, dat heb je met de pestkop in de zandbak ook. Gündoğan kwam in een omgeving met vooral jonge, idealistische en waarschijnlijk redelijk verlegen types terecht. Daar kan zo'n type inderdaad lang zonder tegenspraak door gaan.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:18 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Wat het probleem hierbij is dat blijkbaar niemand haar persoonlijk erop durft aan te spreken op het moment dat ze zo'n opmerking maakt. als men dat meteen in het begin had gedaan dan had heel dit gedoe niet hoeven te gebeuren lijkt me
Ja, dat is professioneel, daarmee naar de leidinggevende gaan. Inderdaad. Zo werkt een professionele omgeving.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Vergelijkbaar asociaal
"Juffff, Jantien stinkt en haar patiënten willen niet meer door haar behandeld worden. Mensen willen niet meer bij haar in één ruimte zitten vanwege de lucht. Kun jij dit even fixen voor ons?"
Lekker profi, je shit door anderen laten oplossen, pussy style
Twee decennia geleden wellichtquote:Op maandag 14 maart 2022 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is professioneel, daarmee naar de leidinggevende gaan. Inderdaad. Zo werkt een professionele omgeving.
ja inderdaad iemand gaat zover als hij/zij de ruimte krijgt. en dat aanspreken hoeft in die fase nog niet eens super zwaar te zijn. maar gewoon even aangeven dat dit soort opmerkingen niet kunnen is meestal voldoende.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dat heb je met de pestkop in de zandbak ook. Gündoğan kwam in een omgeving met vooral jonge, idealistische en waarschijnlijk redelijk verlegen types terecht. Daar kan zo'n type inderdaad lang zonder tegenspraak door gaan.
Ik trek een parallel. Gündogan vindt zichzelf ook niet een pestkop, maar noemt zichzelf directief en temperamentvol. Ik weet natuurlijk niet hoe jij je gedraagt op de werkvloer.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu mijn specifieke voorbeeld waar je een oordeel over had door de war met wat er bij Volt is gebeurd.
Ik geef elke vrouw die ik tegenkom altijd even een lekkere tik op de kont.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik trek een parallel. Gündogan vindt zichzelf ook niet een pestkop, maar noemt zichzelf directief en temperamentvol. Ik weet natuurlijk niet hoe jij je gedraagt op de werkvloer.
Mwah, ik weet het niet. Als je ziet hoe ze nu omgaat met de beschuldigingen, dan lijkt het me moeilijk om tot haar door te dringen. En er is eerder al sprake geweest van bemiddeling en van coaching, zo bevestigt het NRC-artikel.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:18 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Wat het probleem hierbij is dat blijkbaar niemand haar persoonlijk erop durft aan te spreken op het moment dat ze zo'n opmerking maakt. als men dat meteen in het begin had gedaan dan had heel dit gedoe niet hoeven te gebeuren lijkt me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |