Ik ook, maar ik herinner de film vooral als 'de film met Christian Slater met muziek vanquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:31 schreef pipster het volgende:
Pfoe, ik heb die film voor het laatst in de jaren negentig gezien denk ik.
Deeper Shade of Soul?quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
Urban Dance Squad...maar hoe heette dat nummer ook alweer...
Routine ?quote:
Praying for my demo ?quote:
Zo heet het albumquote:
Yep,quote:
Claw Boys Clawquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:34 schreef tong80 het volgende:
In welke band speelde René van Barneveld voor UDS?
Ik reken twee groepen goed.
Neequote:
Stand 2022quote:
Dat is inderdaad goed!quote:
Dat was gisteren bij Pointless, maar wie waren dat ook alweer? Divine Comedy zat in ieder geval in die ronde. Zijn die het?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:31 schreef pipster het volgende:
Ze hadden een hit in 2015 met het nummer King.
Potverdorie.. Puntje van m'n tong..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:22 schreef pipster het volgende:
Nee niet Divine Comedy. Kijk anders nog even naar het vorige antwoord...
Die ja!quote:
King Crimson ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:58 schreef Geluiden het volgende:
Welke band veranderde zijn naam in 1966 ter ere van Elvis Presley?
Nee, maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe je Elvis Presley aan de bandnaam King Crimson linkt.quote:
The King.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:43 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben wel heel benieuwd naar hoe je Elvis Presley aan de bandnaam King Crimson linkt.
Ik ben benieuwd...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:58 schreef Geluiden het volgende:
U riep?quote:
Ten Years After?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:58 schreef Geluiden het volgende:
Je antwoord is dan ook best heel erg correct!quote:
Iemand moet het doen...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:04 schreef methodmich het volgende:
Prince - 1999
Maria Taylor - Birmingham, 1982
The Weakerthans - Our Retired Explorer (Dines With Michel Foucault In Paris, 1961)
Smashing Pumpkins - 1979
The Four Seasons - December 1963
Charli XCX - 1999
Zager & Evans - In The Year 2525
King Princess - 1950
Neutral Milk Hotel - Holland, 1945
Bryan Adams - Summer Of '69
Imca Marina?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef methodmich het volgende:
Zo, was het al bijna weer vergeten. Bedankt!
Wie is dit dan?
[ afbeelding ]
Ja, dan zit je op het juiste spoor...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:06 schreef pipster het volgende:
Ach zij is zeker van dat Painless album... Grrrr
Dat is haar. Niet te verwarren met voornaamgenote Gündogan.quote:
quote:Het veertienjarige meisje Hayley Stark (Ellen Page) ontmoet de volwassen man Jeff Kohlver (Patrick Wilson) in een koffiehuis, nadat ze op internet wat met elkaar hebben gechat. Ze hebben een gesprek over eten, muziek en literatuur. Jeff denkt dat Hayley een fan van medische boeken is, als hij er een ziet in haar tas. Als ze over de band [BAND] praten, vraagt Jeff haar mee naar zijn huis, waar hij muziek van de band zegt te hebben.
'I fucking hate Goldfrapp'quote:
Stand 2022quote:
Tante Leen, want Ajax is vandaag 122 jaar geworden...?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 14:30 schreef methodmich het volgende:
Voor fans van welke artieste is het vandaag reden om uitzinnig te zijn?
Tuurlijk, naam van de vandaag verschenen nieuwe EP!quote:
Nee, van oorsprong geen Amerikaan, hoewel hij daar nu wel een paspoort heeft en er ook woont.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:20 schreef Ulx het volgende:
Ik krijg een Stallone gevoel bij zijn hoofd. Frank?
Als je kan aangeven wat zijn rol in welke band is keur ik het ook goed…quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:55 schreef Geluiden het volgende:
Ik denk dat ik zijn band weet, maar kan niet op zijn naam komen.
Volgens mij is het de frontman van Gogol Bordello, heeft ook geacteerd in Everything is Illuminated.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je kan aangeven wat zijn rol in welke band is keur ik het ook goed…
Het is inderdaad de voorman van Gogol Bordello, Eugene Hütz, die als halve Rus/halve Oekraïner, zich momenteel druk inzet voor de situatie in Oekraïne...quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:52 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Volgens mij is het de frontman van Gogol Bordello, heeft ook geacteerd in Everything is Illuminated.
96 Tearsquote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:17 schreef Berkery het volgende:
Als antwoord op de volgende vraag roep ik alvast Therapy?
Stand 2022quote:
quote:Het in 2000 opgerichteis een Nederlandse band uit Amsterdam, die bestaat uit Björn Ottenheim en Daan Schinkel. Bijzonder is dat het instrumentarium van de band alleen uit een orgel en een drumstel bestaat. Het tweetal produceert hiermee donkere en broeierige orgelrock.
quote:
ABC - The Lexicon of Lovequote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:41 schreef iggyinthehouse het volgende:
Welk album, van wie?
1. SM
2. PA
3. MHR
4. TANE
5. VD
6. TLOL (#)
7. DS
8. AOMH
9. #E#G
10. TLOL (#)
tuurlijkquote:
quote:Shortly after Lwin joined the group, McLaren added a second lead singer,, dubbed "Lieutenant Lush" (in an early version of "Mile High Club", Annabella refers to herself as "Captain Lush"). His stay was short-lived, however.
soon formed a new band called
and went on to superstardom under the name
.
Boy George...quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:05 schreef Berkery het volgende:
Ik las dit net op de wiki-pagina van Bow Wow Wow, wie is?
[..]
STAND 2022quote:
Het voorzetje is gegeven…quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:30 schreef slaveloos het volgende:
Faithless maar hoe dat nummer ook weer heette..
quote:
juistem!quote:
Correct!quote:
quote:J'aime les femmes et j'aime les garçons
Et comme j'ai toujours dit
J'aime les autres aussi
TC Matic - Putain Putainquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
En door...
Welk nummer, van wie?
[..]
STAND 2022quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
TC Matic - Putain Putain
MadMaster in MUZ / Poetin on a rits.....
Ik twijfel tussen Che Guevara en Stalinquote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:21 schreef MadMaster het volgende:
De ontwerper staat op de laatst geplaatste foto…
Als die op de foto zouden staan, dan zou ik je afweging begrijpen…quote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen Che Guevara en Stalin
Puntje van mijn tong...er zit er eentje met 'Dam...' in The Specials, maar ik kan er geen naam van maken nog.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 09:32 schreef MadMaster het volgende:
Dam'…
Het is de oprichter van het Two Tone label.
De geestelijk vader van Two Tone én het figuurtje Walt Jabsco…quote:
quote:I laughed at love 'cause I thought it was funny
You came along and you moved me honey
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eindelijk mijn tijd.. Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire
Yesquote:
Welk nummer van wie?quote:Sometimes when this place gets kind of empty
Sound of their breath fades with the light
I think about the loveless fascination
quote:
Turn turn turn van de Byrds?quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:17 schreef PippenScottie het volgende:
Van Church naar de bijbel.
Welk nummer is gebaseerd op Prediker 3?
Yes yes yesquote:
My mind was blank...quote:
Welk nummer van wie?quote:You went down inland long time ago
To eat from their fruits, the silver and gold, yes
You wanted to be a richer man
But the worst part of the story is not often told
'Cause you fight them (Fight them) and you catch them (them)
And you put them in jail (Put them in jail)
You judge them (Judge them) and you kill them (Kill the
With laws that you make (With laws that you make)
quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:45 schreef iggyinthehouse het volgende:
Revelation Time en Ruud Gullit - South Africa
quote:Soon when the red white blue
It is hoisted for us
Then we are one big family
We are praised with gold
STAND 2022quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah...
Wij Houden Van Oranje - Andre Hazes
Helaas, het duo bestaat uit 2 heren…quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:52 schreef methodmich het volgende:
Shoot Out The Lights van Richard & Linda Thompson?
Uitvoerenden zijn juist, nu nog het juiste album. Let vooral op de titel...quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef Litpho het volgende:
Sparks - In Outer Space? Ik kan me niet voorstellen hoe dat BNers in verlegenheid zou brengen, alhoewel er ongetwijfeld voldoende tussen zitten die door Jane Wiedlin in verlegenheid gebracht willen worden.
Sparks fan hier: maar hun jaren 80 materiaal staat hier niet in de kast...quote:Op zondag 3 april 2022 01:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Uitvoerenden zijn juist, nu nog het juiste album. Let vooral op de titel...
Hmmm, de vraag was vanwege de m.i. wel 'grappige' titel.quote:Op zondag 3 april 2022 10:30 schreef Burnett het volgende:
[..]
Sparks fan hier: maar hun jaren 80 materiaal staat hier niet in de kast...
'Angst in mijn broek' vond ik wel grappig in relatie tot de recente 'lulligheden' van wat BN'ers…quote:
FFS, samen met Franz Ferdinand…quote:Op zondag 3 april 2022 19:56 schreef bartrid het volgende:
In 2015 was er een samenwerking van Sparks met een andere band. Hoe heet dat project?
Daarvan zijn er 8 juist...quote:Op maandag 4 april 2022 10:46 schreef pipster het volgende:
Albert Hammond - Im a train
The KLF - Last Train to Transcentral
Quazar - last train to paradise
Soul Asylum - Runaway Train
The Pasadenas - Riding on a Train
Flash and the Pan - Waiting for the train
Clint Eastwood - Stop that train
Doobie Brothers - Long Train Running
Ozzy Osbourne - Crazy Train
Holly Johnson - Love Train
De trein komt langzaam op gang, 9 stuks juist...quote:Op maandag 4 april 2022 10:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Gladys Knight - midnight train to Georgia
The Nits - The Train
Sheena Easton - Morning Train
Ik had verwacht dat iemand dat zo uit z'n mouw zou schudden, maar de sneltrein bleek een boemeltje te zijn...quote:Op maandag 4 april 2022 11:02 schreef pipster het volgende:
Gladys Knight - midnight train to Georgia
The Nits - The Train
Sheena Easton - Morning Train
Holly Johnson - Love Train
quote:Op maandag 4 april 2022 14:55 schreef bartrid het volgende:
The ex op scrabbling at the lock in ieder geval.![]()
En dat is nummer 2!quote:
Tuurlijkquote:
Correct!quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:22 schreef Litpho het volgende:
Deep Purple’s self-titled derde album? Zeker April is underrated en na In Rcok heeft de band nooit meer iets gedaan wat er op leek.
Dat zou ongelooflijk ten onrechte zijn, maar dan had Lars Ulrich Jan Wenner wel in elkaar geslagen dus nee.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:47 schreef Geluiden het volgende:
Ritchie Blackmore? Is de enige die ik bij naam ken.
Ook Glenn was gewoon van de partij.quote:
David Coverdale ?quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:44 schreef Litpho het volgende:
Welk voormalig lid van Deep Purple werd ten onrechte uitgesloten toen ze eindelijk werden toegelaten tot de Rock and Roll Hall of Fame?
Ook David was uitgenodigd (en aanwezig, in tegenstelling tot Blackmore).quote:
Vermoedelijk. Het gaat om oprichtende bassist Nick Simper. Hij speelde op evenveel albums mee als oorspronkelijk lead zanger Rod Evans die wel in de RRHoF terecht kwam. Dit ondanks dat Evans in 1980 als een nep-Deep Purple tourde en daar door het DP management in een rechtszaak volledig financieel voor uitgekleed werd.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:38 schreef Geluiden het volgende:
Werd zijn bijdrage niet als relevant genoeg gezien? Weer een wilde gok.
Eens. De regels worden uiterst arbitrair toegepast. Steve Morse mocht er niet bij omdat hij nog maar 24 jaar bij de band speelde (ipv. minimum 25 jaar geleden), maar Josh Klinghoffer was 32 jaar oud toen hij als lid van RHCP er in kwam en toch echt niet 25 jaar met RHCP speelde. Niets ten nadele van Klinghoffer verder.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:51 schreef pipster het volgende:
Moet je eigenlijk niet gewoon blij zijn dat je er niet bij zit, die hele RRHoF is toch een grote aanfluiting.
quote:As rock icons Deep Purple are getting snubbed by the Rock Hall year after year, vocalist Ian Gillan explained that the reason behind such a state could be the fact that the institution sees the band as a "one-hit wonder."
quote:"I've heard quotes of somebody on the [Rock Hall voting] committee saying, 'Well, Deep Purple can't be in it, because they were a one-hit wonder,'" he told the Rolling Stone. "I don't know if they were referring to 'Hush' or 'Smoke on the Water' or 'Child in Time' or 'Highway Star' or 'Perfect Strangers,' any of those one hit wonders that we were.
quote:"[Band] did about 180 performances last year," he said. "I'd like to see the Mop Tops match that! I'd like to see Mick Jagger get out on this stage and do [Song]' versus 'Jumpin' Jack Flash' any day now. And I'd like to see some people kick out the jams, and I challenge the Boss to get up onstage and jam."
Een bezoekje aan die piramide in Cleveland, Ohio kan ik toch echt wel aanbevelen.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:51 schreef pipster het volgende:
Moet je eigenlijk niet gewoon blij zijn dat je er niet bij zit, die hele RRHoF is toch een grote aanfluiting.
Oh ik denk ook zeker dat ik mij daar zou vermaken, ik ben dan ook dol op roadside attractions in de VS als ik daar rondreis (moet ik eigenlijk weer eens doen). En het is verder hun feestje, alleen wat ik er over lees/heb gelezen maakt het het voor mij uiteindelijk een zwak uitgevoerd iets.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een bezoekje aan die piramide in Cleveland, Ohio kan ik toch echt wel aanbevelen.
Twee keer daar geweest, een mooi stukje historie is daar te zien en te horen…
Het is ook meer de Amerikaanse neiging om meer authoriteit te claimen dan er is. Niemand die er over zou vallen als het het Cleveland Rock Museum zou zijn, maar Dé Rock and Roll Hall! Of! Fame! is natuurlijk wel een heel ander geval. Zie ook de World Series. En dan heb je dus Canadezen als Alex Lifeson en Britten als Rick Wakeman nodig om het perspectief weer naar "normaal" terug te zetten.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:01 schreef pipster het volgende:
het is verder hun feestje, alleen wat ik er over lees/heb gelezen maakt het het voor mij uiteindelijk een zwak uitgevoerd iets.
Nopequote:Op woensdag 6 april 2022 13:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is ook meer de Amerikaanse neiging om meer authoriteit te claimen dan er is. Niemand die er over zou vallen als het het Cleveland Rock Museum zou zijn, maar Dé Rock and Roll Hall! Of! Fame! is natuurlijk wel een heel ander geval. Zie ook de World Series. En dan heb je dus Canadezen als Alex Lifeson en Britten als Rick Wakeman nodig om het perspectief weer naar "normaal" terug te zetten.
On topic en gebaseerd op het Kicken van Jams: de MC5?
Correct!quote:
STAND 2022quote:
STAND 2022quote:
Zoek je een band waar dit rangtelwoord in staat of is dit een referentie naar een nummer?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:43 schreef iggyinthehouse het volgende:
Vul onderstaand in met 1 groep, de laatste goede toevoeging krijgt het punt
First:
Second:
Third:
Fourth:
Fifth:
dit is geen secondquote:Op vrijdag 8 april 2022 10:36 schreef Beregd het volgende:
Dan vul ik aan met 2 brothers on the 4th floor (ik had ook nog first aid kid en third eye blind)
yep fifth dimension klopt ookquote:Op vrijdag 8 april 2022 10:41 schreef Blogman het volgende:
En dan Fifth Dimension nog. Fourth zou ik zo snel niet weten, maar natuurlijk wel Four Seasons en dergelijke.
inderdaad, als het woord er maar in voorkomtquote:
STAND 2022quote:
Welk nummer van wie?quote:Joladadijoladadijoladadijoladadi
Joladadijoladadi-jo-o-ooh
Joladadijoladadijoladadijoladadi
Joladadijoladadi-jo-o-ooh
Oooooh-oooooh-oooooh-oooooh
Laten we het hier maar op houden!quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:49 schreef MadMaster het volgende:
Hocus Pocus - Focus?
Of toch iets van Olga Lowina?
En dit is wat van wie?quote:Well, did I tell you before when I was up?
Anxiety was bringing me down
I'm tired of listening to you talking in rhymes
Twisting 'round to make me think you're straight down the line
Talk Talk - Talk Talk!quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:20 schreef MadMaster het volgende:
Twisting 'round to make me think you're straight down the line
STAND 2022quote:
Wat van wie?quote:Ummmmmm...
Company always on the run
Destiny is a rising s... un
Oh...
I was born 6 gun in my hand
Behind a gun
I'll make my final stand... hey
That's why they call me
quote:Goin' home late last night,
Suddenly I got a fright
Yeah, I looked through a window and surprise what I saw
Fairy boots are dancin' with a dwarf
All right now
STAND 2022quote:
Wat van wie?quote:Around and around circulating
I sometimes wonder
What's moving underground
I'm escaping
I've found a way to break
Helemaal goed!quote:Op maandag 11 april 2022 07:46 schreef iggyinthehouse het volgende:
living in a box - living in a box
Johnny hates Jazz ?quote:
STAND 2022quote:
quote:is een Amerikaanse indierockband, bestaande uit Brian Burton (beter bekend als Danger Mouse) en James Mercer, zanger en gitarist van The Shins. Op 29 september 2009 werd deze samenwerking tussen Burton en Mercer bekendgemaakt
Correct!quote:
Niet mijn aandachtsgebied, dus ik heb geen idee waar het over gaat...quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:46 schreef Geluiden het volgende:
Niemand? 't zijn redelijk bekende artiesten.
Solomon Burkequote:Op maandag 11 april 2022 16:34 schreef Geluiden het volgende:
Dangermouse heeft ook een keer een album met Sparklehorse opgenomen, genaamd 'Dark Night of the Soul'. Elk nummer had hierop een andere gastzanger. Mag ik de namen van 3 artiesten die hun vocalen voor dit album uitleenden?
2009/2010quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:13 schreef Burnett het volgende:
[..]
Solomon Burke
Noel Gallagher
Chris Martin
Geen idee dus: uit welk jaar komt het album?
James Mercer klopt. Ik kan het album zeker aanraden. Hij is gemaakt in samenwerking met een bekende kunstenaar/regisseur die ook op een nummer meezingt. Gelijk een hint.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:28 schreef pipster het volgende:
James Mercer, Mark Lanagan en Matt Berninger
Ken het project niet.
Julian Casablancas is de derde. Andere goede antwoorden waren o.a. Black Francis, Iggy Pop, Jason Lytle en Vic Chesnutt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:12 schreef Ulx het volgende:
Julian Casablancas
Brooke Nielsen
Thurston Moore
Volgende topic.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:09 schreef Ulx het volgende:
Ik moet zo weg - iemand mag de draad oppakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |