Vermoedelijk. Het gaat om oprichtende bassist Nick Simper. Hij speelde op evenveel albums mee als oorspronkelijk lead zanger Rod Evans die wel in de RRHoF terecht kwam. Dit ondanks dat Evans in 1980 als een nep-Deep Purple tourde en daar door het DP management in een rechtszaak volledig financieel voor uitgekleed werd.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:38 schreef Geluiden het volgende:
Werd zijn bijdrage niet als relevant genoeg gezien? Weer een wilde gok.
Eens. De regels worden uiterst arbitrair toegepast. Steve Morse mocht er niet bij omdat hij nog maar 24 jaar bij de band speelde (ipv. minimum 25 jaar geleden), maar Josh Klinghoffer was 32 jaar oud toen hij als lid van RHCP er in kwam en toch echt niet 25 jaar met RHCP speelde. Niets ten nadele van Klinghoffer verder.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:51 schreef pipster het volgende:
Moet je eigenlijk niet gewoon blij zijn dat je er niet bij zit, die hele RRHoF is toch een grote aanfluiting.
quote:As rock icons Deep Purple are getting snubbed by the Rock Hall year after year, vocalist Ian Gillan explained that the reason behind such a state could be the fact that the institution sees the band as a "one-hit wonder."
quote:"I've heard quotes of somebody on the [Rock Hall voting] committee saying, 'Well, Deep Purple can't be in it, because they were a one-hit wonder,'" he told the Rolling Stone. "I don't know if they were referring to 'Hush' or 'Smoke on the Water' or 'Child in Time' or 'Highway Star' or 'Perfect Strangers,' any of those one hit wonders that we were.
quote:"[Band] did about 180 performances last year," he said. "I'd like to see the Mop Tops match that! I'd like to see Mick Jagger get out on this stage and do [Song]' versus 'Jumpin' Jack Flash' any day now. And I'd like to see some people kick out the jams, and I challenge the Boss to get up onstage and jam."
Een bezoekje aan die piramide in Cleveland, Ohio kan ik toch echt wel aanbevelen.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:51 schreef pipster het volgende:
Moet je eigenlijk niet gewoon blij zijn dat je er niet bij zit, die hele RRHoF is toch een grote aanfluiting.
Oh ik denk ook zeker dat ik mij daar zou vermaken, ik ben dan ook dol op roadside attractions in de VS als ik daar rondreis (moet ik eigenlijk weer eens doen). En het is verder hun feestje, alleen wat ik er over lees/heb gelezen maakt het het voor mij uiteindelijk een zwak uitgevoerd iets.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een bezoekje aan die piramide in Cleveland, Ohio kan ik toch echt wel aanbevelen.
Twee keer daar geweest, een mooi stukje historie is daar te zien en te horen…
Het is ook meer de Amerikaanse neiging om meer authoriteit te claimen dan er is. Niemand die er over zou vallen als het het Cleveland Rock Museum zou zijn, maar Dé Rock and Roll Hall! Of! Fame! is natuurlijk wel een heel ander geval. Zie ook de World Series. En dan heb je dus Canadezen als Alex Lifeson en Britten als Rick Wakeman nodig om het perspectief weer naar "normaal" terug te zetten.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:01 schreef pipster het volgende:
het is verder hun feestje, alleen wat ik er over lees/heb gelezen maakt het het voor mij uiteindelijk een zwak uitgevoerd iets.
Nopequote:Op woensdag 6 april 2022 13:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is ook meer de Amerikaanse neiging om meer authoriteit te claimen dan er is. Niemand die er over zou vallen als het het Cleveland Rock Museum zou zijn, maar Dé Rock and Roll Hall! Of! Fame! is natuurlijk wel een heel ander geval. Zie ook de World Series. En dan heb je dus Canadezen als Alex Lifeson en Britten als Rick Wakeman nodig om het perspectief weer naar "normaal" terug te zetten.
On topic en gebaseerd op het Kicken van Jams: de MC5?
Correct!quote:
STAND 2022quote:
STAND 2022quote:
Zoek je een band waar dit rangtelwoord in staat of is dit een referentie naar een nummer?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:43 schreef iggyinthehouse het volgende:
Vul onderstaand in met 1 groep, de laatste goede toevoeging krijgt het punt
First:
Second:
Third:
Fourth:
Fifth:
dit is geen secondquote:Op vrijdag 8 april 2022 10:36 schreef Beregd het volgende:
Dan vul ik aan met 2 brothers on the 4th floor (ik had ook nog first aid kid en third eye blind)
yep fifth dimension klopt ookquote:Op vrijdag 8 april 2022 10:41 schreef Blogman het volgende:
En dan Fifth Dimension nog. Fourth zou ik zo snel niet weten, maar natuurlijk wel Four Seasons en dergelijke.
inderdaad, als het woord er maar in voorkomtquote:
STAND 2022quote:
Welk nummer van wie?quote:Joladadijoladadijoladadijoladadi
Joladadijoladadi-jo-o-ooh
Joladadijoladadijoladadijoladadi
Joladadijoladadi-jo-o-ooh
Oooooh-oooooh-oooooh-oooooh
Laten we het hier maar op houden!quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:49 schreef MadMaster het volgende:
Hocus Pocus - Focus?
Of toch iets van Olga Lowina?
En dit is wat van wie?quote:Well, did I tell you before when I was up?
Anxiety was bringing me down
I'm tired of listening to you talking in rhymes
Twisting 'round to make me think you're straight down the line
Talk Talk - Talk Talk!quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:20 schreef MadMaster het volgende:
Twisting 'round to make me think you're straight down the line
STAND 2022quote:
Wat van wie?quote:Ummmmmm...
Company always on the run
Destiny is a rising s... un
Oh...
I was born 6 gun in my hand
Behind a gun
I'll make my final stand... hey
That's why they call me
quote:Goin' home late last night,
Suddenly I got a fright