abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2022 @ 10:14:16 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_205875763
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 08:55 schreef hilliebillie het volgende:

Maar goed nu ik de naam op deze manier ken zou ik er ook weer moeite mee hebben als het bij iemand op een andere manier wordt uitgesproken. Tenminste ik zou daar bewust m’n best voor moeten doen om het op de juiste manier uit te spreken
Ik denk dat dit laatste ook vooral belangrijk is. Het is echt niet zo erg om een naam de eerste keer verkeerd uit te spreken, maar het consequent verkeerd blijven doen terwijl je weet hoe het moet vind ik echt heel hatelijk :')

Ik had een collega Damian uit Argentinië. Een Damian uit Argentinië spreek je niet uit als "deemiejun" maar meer als dam-jan. Maar toch he, al die Nederlandse collega's bleven stug deemiejun zeggen :')
Zelfde als met een Pår die ik ken. Zoveel mensen die het uitspreken als in par-keren. Het is een subtiel verschil maar toch, doe een beetje moeite ofzo.
disclaimer
pi_205876132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 09:21 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wacht, ben je bevallen?! Wie, wat, waar!!
Vier weken geleden alweer. En heel braaf medegedeeld in het z&g topic hoor :P.
pi_205876193
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 10:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik denk dat dit laatste ook vooral belangrijk is. Het is echt niet zo erg om een naam de eerste keer verkeerd uit te spreken, maar het consequent verkeerd blijven doen terwijl je weet hoe het moet vind ik echt heel hatelijk :')

Ik had een collega Damian uit Argentinië. Een Damian uit Argentinië spreek je niet uit als "deemiejun" maar meer als dam-jan. Maar toch he, al die Nederlandse collega's bleven stug deemiejun zeggen :')
Zelfde als met een Pår die ik ken. Zoveel mensen die het uitspreken als in par-keren. Het is een subtiel verschil maar toch, doe een beetje moeite ofzo.
Oh god ja. Ik had ooit een collega, bijna iedereen noemde hem Serge (soort Franse uitspraak, Sersjuh). Ik stond echt perplex toen ik erachter kwam dat hij Russisch was en dat iedereen zijn naam dus verkeerd uitsprak. Het was meer iets als Sergej eigenlijk. Zo ontzettend bot.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205876318
Ik ken ook zat mensen die niet eens proberen hun naam juist uit te spreken omdat ze er vanuitgaan dat de andere partij 'm toch niet goed kan of wil uitspreken.
Dan geef je het ook wel next level op imo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205876464
Ik weet niet of dat opgeven is. Sommige mensen hechten er gewoon niet zoveel waarde aan. Ik ken iemand met een heel Nederlandse naam die juist in een internationale omgeving werkt. Die heeft zoiets van 'ze gaan het toch nooit exact goed zeggen, dus laten we echt werk gaan verzetten en hier geen tijd aan verdoen.'

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat zo'n instelling vanuit een autochtone meerderheidspositie makkelijker is dan wanneer je bijvoorbeeld een etnische minderheid bent, dan spelen er veel meer waarden mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 september 2022 @ 11:33:12 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205876589
Zo heette een oud collega vanij Gerwin. Gewoon op z'n nederlands uitgesproken, maar een andere collega noemde men altijd Gushwin :?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205876775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik weet niet of dat opgeven is. Sommige mensen hechten er gewoon niet zoveel waarde aan. Ik ken iemand met een heel Nederlandse naam die juist in een internationale omgeving werkt. Die heeft zoiets van 'ze gaan het toch nooit exact goed zeggen, dus laten we echt werk gaan verzetten en hier geen tijd aan verdoen.'

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat zo'n instelling vanuit een autochtone meerderheidspositie makkelijker is dan wanneer je bijvoorbeeld een etnische minderheid bent, dan spelen er veel meer waarden mee.
Interessant artikel over de Britse komedienne Shaparak Khorsandi hierover: https://uk.news.yahoo.com(...)sSF_adSX-Hwal7-L5pQA
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator woensdag 7 september 2022 @ 12:07:01 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205877110
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 10:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Vier weken geleden alweer. En heel braaf medegedeeld in het z&g topic hoor :P.
Ik heb even teruggelezen, helemaal gemist :@ gefeliciteerd nog!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:24 schreef lunapuella het volgende:

Ik heb zelf een tijdje in Engeland gewoond en iedereen sprak mijn naam gewoon correct uit. Op vakantie hetzelfde verhaal met Aapie, niet op z’n Engels maar gewoon zoals wij het uitspreken. Zelfde geldt voor mijn man waarvan je de naam ook Engels uit kan spreken maar bij hem is het op z’n Frans. Ik denk dus als mensen gewoon hun best doen (zoals in mijn ervaring) dat je gewoon prima je eigen naam kunt behouden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205877387
Mijn naam kunnen ze in het Engels niet uitspreken (mijn naam heeft een “eu”) dus ja, ik heb het opgegeven.
pi_205877490
Mijn naam is vrij hollands en internationaal moeilijk uit te spreken, maar met kleine aanpassingen ineens een heel internationale naam (Maria), dus toen ik in een internationaal bedrijf werkte, stelde ik mezelf altijd zo voor. Boeit mij echt niet. Extra leuk was dan als collega's hun best gingen doen om toch mijn echte naam uit te spreken O+

Daar staat tegenover dat ik meermaals mensen tegen ben gekomen die pertinent de R weglaten (mijn buurvrouw :X ) of de A vervangen door een O en dan vind ik je wel een lompe hork.

quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:27 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn naam kunnen ze in het Engels niet uitspreken (mijn naam heeft een “eu”) dus ja, ik heb het opgegeven.
Maar Engelsen kunnen toch ook Frans leren en dus de eu-klank?
pi_205877532
Ik moet de eerste Amerikaan die mijn naam correct kan uitspreken nog tegenkomen, het wordt altijd “uu” of soms “oo”. De enige die in de buurt komt is een Britse vriendin van mij, door haar accent :D.
pi_205877661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:07 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dus als mensen gewoon hun best doen (zoals in mijn ervaring) dat je gewoon prima je eigen naam kunt behouden.
Nou ja, dat varieert dus per naam en persoonlijke instelling. En dat is prima.
pi_205877667
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:37 schreef B.ertha het volgende:
Maar Engelsen kunnen toch ook Frans leren en dus de eu-klank?
De ene eu is de andere niet ;)
pi_205878095
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken ook zat mensen die niet eens proberen hun naam juist uit te spreken omdat ze er vanuitgaan dat de andere partij 'm toch niet goed kan of wil uitspreken.
Dan geef je het ook wel next level op imo.
Heel soms laat ik het voor wat het is. Mijn naam schrijf je heel anders dan dat je het uitspreekt en is dus niet te doen voor de meeste mensen. Ik heb mijn dochter gelukkig een makkelijkere naam gegeven.
pi_205878505
Voor mijn achternaam doe ik geen moeite meer, daar zit een ö in. “Ik luister naar alles” zeg ik altijd.
Maar m’n voornaam spreek je fonetisch uit dus daar hecht ik wel waarde aan, dat dat goed wordt uitgesproken.

Ik heb een collega die D.aniëlla heet en collega’s noemen haar steevast D.aniëlle. Daar kan ik me ook echt aan ergeren. :+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 7 september 2022 @ 14:56:19 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205878761
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Nou ja, dat varieert dus per naam en persoonlijke instelling. En dat is prima.
Als je er zelf akkoord mee gaat is dat sowieso prima :Y Maar ik blijf erbij dat mensen best wat moeite mogen steken in je naam.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:47 schreef Mahra het volgende:

[..]
Heel soms laat ik het voor wat het is. Mijn naam schrijf je heel anders dan dat je het uitspreekt en is dus niet te doen voor de meeste mensen. Ik heb mijn dochter gelukkig een makkelijkere naam gegeven.
Jij hebt een Arabische naam denk ik? Een oude collega heeft ook allemaal kinderen met Arabische namen en ik heb er gewoon moeite in gestoken om dit correct uit te spreken. Zo moeilijk is het ook niet (zeker als je weet dat de a als "eh" of "eej" wordt uitgesproken, dan snap je op een gegeven moment zelf hoe het moet).

quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:30 schreef arvensis het volgende:
Voor mijn achternaam doe ik geen moeite meer, daar zit een ö in. “Ik luister naar alles” zeg ik altijd.
Maar m’n voornaam spreek je fonetisch uit dus daar hecht ik wel waarde aan, dat dat goed wordt uitgesproken.

Ik heb een collega die D.aniëlla heet en collega’s noemen haar steevast D.aniëlle. Daar kan ik me ook echt aan ergeren. :+
In mijn hoofd spreek ik jouw achternaam uit als een "oo" maar nu bedenk ik dat het waarschijnlijk eerder een "uh" is?

Ik werkte ooit met een Federica, iedereen dacht dat zij Frederica heette. Daar kon ik me ook wel aan ergeren :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205878925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:56 schreef MaJo het volgende:

[..]
In mijn hoofd spreek ik jouw achternaam uit als een "oo" maar nu bedenk ik dat het waarschijnlijk eerder een "uh" is?

Meer een korte ‘eu’-klank en de klemtoon op de h. :) En een korte e. :P
pi_205879231
Majo, yup een zeer Arabische naam. Dochter heeft ook een Arabische naam (hoewel de naam ook in andere landen voorkomt).
  Moderator woensdag 7 september 2022 @ 16:47:37 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205879835
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:11 schreef arvensis het volgende:

[..]
Meer een korte ‘eu’-klank en de klemtoon op de h. :) En een korte e. :P
Ik zit te oefenen in mijn hoofd, benieuwd of ik het goed doe :D Ik schaam me trouwens wel dat ik de naam van jouw U. verkeerd uitsprak terwijl ik nota bene een Nuran ken waarbij je de u precies zo uitspreekt :@

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:39 schreef Mahra het volgende:
Majo, yup een zeer Arabische naam. Dochter heeft ook een Arabische naam (hoewel de naam ook in andere landen voorkomt).
Ben nu wel benieuwd naar de namen, ik vind Arabische namen echt prachtig. Yasmin is mijn favoriet, zowel qua schrift als qua uitspraak O+ 10x mooier dan Jasmijn wat mij betreft :)
pi_205880115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zit te oefenen in mijn hoofd, benieuwd of ik het goed doe :D Ik schaam me trouwens wel dat ik de naam van jouw U. verkeerd uitsprak terwijl ik nota bene een Nuran ken waarbij je de u precies zo uitspreekt :@
[..]
Ben nu wel benieuwd naar de namen, ik vind Arabische namen echt prachtig. Yasmin is mijn favoriet, zowel qua schrift als qua uitspraak O+ 10x mooier dan Jasmijn wat mij betreft :)
Jasmijn O+ Één van mijn favorieten.

Ik heb een Franse naam die in Frankrijk anders uitgesproken wordt als hier. Ik weet niet beter dat het met de Nederlandse tongval uitgesproken wordt. Ook door mijn ouders.
  Moderator woensdag 7 september 2022 @ 18:14:23 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205880570
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 17:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jasmijn O+ Één van mijn favorieten.

Ik heb een Franse naam die in Frankrijk anders uitgesproken wordt als hier. Ik weet niet beter dat het met de Nederlandse tongval uitgesproken wordt. Ook door mijn ouders.
Ook mooi :Y Maar net wat zachter in het Arabisch. En sowieso mijn favoriete geur. Jasmijn O+
pi_205915837
Okkejan dan. Ik ken wel een Okke, maar er komt een Okkejan op school. Nog nooit eerder gehoord. Is Fries denk ik?
  zaterdag 10 september 2022 @ 08:49:14 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_205915880
Ik denk een samenvoeging van 2 namen. Net als willemjan :P
disclaimer
pi_205922355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ook mooi :Y Maar net wat zachter in het Arabisch. En sowieso mijn favoriete geur. Jasmijn O+
Mooie naam is het, ik vind Leila ook heel mooi. Liefde voor Arabische meisjesnamen.
pi_205928567
Kakkers die hun spruit A.nnebeau noemen die er niet bij stil staan dat het klinkt als anabool.
  zondag 11 september 2022 @ 09:33:40 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205930481
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 23:55 schreef quirina het volgende:
Kakkers die hun spruit A.nnebeau noemen die er niet bij stil staan dat het klinkt als anabool.
Ze verkeren dan ook niet in kringen waar dat woord regelmatig gebruikt wordt...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 september 2022 @ 10:44:30 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205931207
Ik vind dat ook echt helemaal niet hetzelfde klinken... Ik vind het alleen gek om 'beau' in welke vorm dan ook te gebruiken voor een meisje. Da's de mannelijke vorm van 'belle'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205931250
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind dat ook echt helemaal niet hetzelfde klinken... Ik vind het alleen gek om 'beau' in welke vorm dan ook te gebruiken voor een meisje. Da's de mannelijke vorm van 'belle'.
Ik vind Isabeau veel mooier staan dan Isabo. Dus ik snap het wel.
pi_205931477
Net op de kinderboerderij hoorde ik Zaza. Weet niet of het nu Sascha is met een beroerde uitspraak, of dat het echt Zaza is.
pi_205931550
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net op de kinderboerderij hoorde ik Zaza. Weet niet of het nu Sascha is met een beroerde uitspraak, of dat het echt Zaza is.
Mijn hondje heette zo. Naar ZsaZsa Gabor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')