Hoor je me dat doen? Ik neem überhaupt niet elk jaar een nieuwe telefoon maar laat iedereen zelf die keuze maken is geen Rusland hier.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:56 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
dan ook niet kwaken als de prijzen keihard stijgen
Ik geniet echt van die verhalen waar willekeurige Russen waar ook ter wereld verantwoordelijk gehouden worden voor de daden van een gek.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iedereen, behalve degenen die oorlog voeren.
Zo'n 270.000 inwoners. Vlakbij Russische grens. Wordt vandaag geëvacueerd.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:00 schreef bitterbal het volgende:
15 MINUTEN GELEDEN
Dodental luchtaanval op Soumy opgelopen tot 21
Zeker 21 mensen zijn omgekomen bij een luchtaanval gisteravond op de stad Soemy, meldt het kantoor van de regionale aanklager. Onder hen zouden twee kinderen zijn. Eerder was sprake van 10 doden.
Bij de luchtaanval werd volgens de verklaring een woonwijk geraakt. Hulpdiensten zoeken nog steeds naar slachtoffers onder het puin.
nos
Is soumy een belangrijke plaats?
Als ik moet gokken: Nogal duur en afgezien daarvan zinloos om een tweede dokter te laten overwinteren waar 1 dokter normaal al nauwelijks werk heeft gezien het geringe aantal mensen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Over antarctica gesproken, dokters die er gaan overwinteren moeten eerst hun appendix laten verwijderen (omdat in 1961 de enige arts van een Soviet expeditie appendicitis kreeg en zichzelf moest opereren). Maar dan vraag ik me af, waarom hebben ze niet gewoon twee dokters daar?
Je bent echt geen nostradamus ofzo hoor. DIt zijn allemaal vrij simpele gevolgen van wat we doen. Dit had m'n schoonmoeder ook zien aankomen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
https://www.ad.nl/geld/sa(...)g-recessie~a608c730/
Sancties tegen Rusland duwen Nederland richting recessie
[..]
[..]
Volgens mij ontkent niemand dat er gevolgen zijn van deze sancties.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Falseflagception.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En wat nou als dit een Russische militair is die zich voordoet als een Oekraïense militair die een false flag situatie aan het beramen is?
Die grondstoffen kunnen ze veel beter gewoon kopen van de Russen, veel rendabeler dan je in een oorlog mengen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef HSG het volgende:
[..]
In ieder geval niet uit Rusland.
[..]
Maar wel de grote hoeveelheid grondstoffen uit Rusland.
Vanaf dag 1 was bekend dat de sancties het Westen pijn zou doen. Wat zit je nou tof te doen over een uitkomst die vooraf al helder was?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Sancties kosten ook Europa geld, dat is wel even een baanbrakende analyse inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Dit ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat verander je (denk ik) nooit meer.
Kan het niet lezen. M"n cyrillisch is niet geweldig.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:09 schreef polderturk het volgende:
Rusland is nepnieuws aan het verspreiden. Ze worden wanhopig.
[ twitter ]
Ze verspreiden altijd nepnieuws.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:09 schreef polderturk het volgende:
Rusland is nepnieuws aan het verspreiden. Ze worden wanhopig.
[ twitter ]
Zelensky agreed to discuss the recognition of Crimea and the republics of Donbassquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan het niet lezen. M"n cyrillisch is niet geweldig.
Vertaling graag?
Dat scenario levert - hem - niets (meer) op, ook omdat blijkt dat het "powerblock" (ergens onverwacht) unaniem optrekt en dat nu nog een aanval te overwegen MAD is. Putin is, hou ik mij voor, nog steeds iemand die uiters berekend is en elke zwakte die hem wordt gelaten, idd zal uitbuiten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:30 schreef Nielsch het volgende:
Overigens verwacht ik dat Poetin op termijn echt nog wel een NAVO-land gaat aanvallen. Hij heeft eigenlijk niets te verliezen en van alles te winnen. In het negatieve scenario (voor Poetin) wordt artikel 5 geactiveerd en worden er wat Russische troepen afgeslacht in bijvoorbeeld Estland (dat kan Poetin toch geen reet schelen) en in het meest positieve scenario (voor Poetin) durft de NAVO helemaal niks en dondert het allemaal dus uit elkaar.
Ik heb het niet gelezenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als ik serieuze analyses plaatst wordt het hier vaak door mensen met lagere IQ weggelachen. Gewoon lekker dit. Niet jaloers worden.
Zelensky stemde ermee in om de erkenning van de Krim en de republieken van Donbass te besprekenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vertaling graag?
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vertaling graag?
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zelensky stemde ermee in om de erkenning van de Krim en de republieken van Donbass te bespreken
Ik zou dat niet perse als nepnieuws bestempelen. Het zou 'verstandig' zijn omdat als serieuze optie open te houden ja. Defacto waren zie die regios toch al kwijt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelensky agreed to discuss the recognition of Crimea and the republics of Donbass
Bereid zijn het te bespreken. Groot verschil.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:09 schreef polderturk het volgende:
Rusland is nepnieuws aan het verspreiden. Ze worden wanhopig. Zelensky zou bereid zijn de Krim, DPR en LPR te erkennen.
[ twitter ]
Je open deur analyse over sommige gevolgen blijkt te kloppen. Dat had nou niemand zien aankomenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Ho ho dit is BREAKING NIEUWS.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sancties kosten ook Europa geld, dat is wel even een baanbrakende analyse inderdaad.
Maar niemand heeft ooit gedacht dat de sancties het Westen níet zouden raken. Dat is iets wat gewoon geaccepteerd wordt. Dat is het hele concept van de sancties, zelf pijn durven lijden om Rusland nog meer pijn te kunnen doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
[..]
Poetin: Yesquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bereid zijn het te bespreken. Groot verschil.
Da's wat anders dan dat hij het wil erkennen, zoals degene die het heeft gepost beweerde.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zelensky stemde ermee in om de erkenning van de Krim en de republieken van Donbass te bespreken
(dat staat dus in die tweet, ik beweer niet dat het waar is he?)
Manmanman wat een duivelse dilemma'squote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelensky agreed to discuss the recognition of Crimea and the republics of Donbass
Dat is nog maar afwachten. Eerst nog maar eens zien hoe mensen gaan reageren als ze het zelf gaan merken in hun portemonnee.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar niemand heeft ooit gedacht dat de sancties het Westen níet zouden raken. Dat is iets wat gewoon geaccepteerd wordt. Dat is het hele concept van de sancties, zelf pijn durven lijden om Rusland nog meer pijn te kunnen doen.
FTFY.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als ik serieuze analyses plaatst wordt het hier vaak door mensen met lagere IQ een lager IQ weggelachen. Gewoon lekker dit. Niet jaloers worden.
Zijn er al demonstraties bij de pomp?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten. Eerst nog maar eens zien hoe mensen gaan reageren als ze het zelf gaan merken in hun portemonnee.
Dat is toch al overduidelijk?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:14 schreef Ronald het volgende:
Onvoorstelbaar, de grote providers gaan vrijwillig Russische sites blokkeren: https://nos.nl/collectie/(...)-sites-rt-en-sputnik
Het is juist belangrijk dat we de Russische propaganda en manipulatie kunnen zien, zodat we weten wat zich daar afspeelt qua media en beeldvorming.
Ik denk dat het voor dat soort besluiten belangrijk is om te bekijken wat een meerderheid in zo'n gebied wil.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:13 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Manmanman wat een duivelse dilemma's
Als je in Twitter zit, krijg je een klein tekstje links onder de tweet om hem te vertalen. Soms lees je dan wartaal, maar meestal is er wel iets van te maken, bijvoorbeeld één van de reacties dat "Lenin de allerslimste was, die bedacht Oekraïne om het Russische leger 100 jaar later te vernietigen."quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vertaling graag?
Gaan? Dat deden ze gisteren al. Als ik naar RT ga (nu niet meer, heb m'n dns server aangepast) krijg ik deze pagina:quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:14 schreef Ronald het volgende:
Onvoorstelbaar, de grote providers gaan vrijwillig Russische sites blokkeren: https://nos.nl/collectie/(...)-sites-rt-en-sputnik
Het is juist belangrijk dat we de Russische propaganda en manipulatie kunnen zien, zodat we weten wat zich daar afspeelt qua media en beeldvorming.
Lijkt me wel heel lastig om zo'n enquete uit te voeren in door Rusland bezet gebied en níet op de uitkomst dat 80% zich wil aansluiten bij de Russen uit te komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor dat soort besluiten belangrijk is om te bekijken wat een meerderheid in zo'n gebied wil.
Kijk, als 80% van een provincie zich wil aansluiten bij Rusland, wat is dan het nut om daar in onderhandelingen niet in mee te gaan?
Niet dat ik er zo licht over denk als dat het nu misschien lijkt, Rusland had in eerste instantie niets te zoeken op het grondgebied en zoiets had ook prima met een referendum gekund.
Weet niet hoor…quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef Buitendam het volgende:
Die twee regio’s weggeven zou ik absoluut overwegen als dat een mogelijke sleutel tot vrede is.
Ik heb een tijdje RT gevolgd op youtube, en de leugens die ze verspreiden zijn echt stuitend. En als ik de reacties las, was de meerderheid het er nog mee eens ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:14 schreef Ronald het volgende:
Daar zou de VN dus een rol kunnen spelen, toezichthouders sturen met goedkeur van alle betrokken partijen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel lastig om zo'n enquete uit te voeren in door Rusland bezet gebied en níet op de uitkomst dat 80% zich wil aansluiten bij de Russen uit te komen.
Dubieuze actie jaquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:14 schreef Ronald het volgende:
Omdat we toegang hebben tot Russische sites, alles blokkeren is jezelf verlagen tot het niveau van censuur. Internet moet altijd open blijven.quote:
Dat kan, het kan natuurlijk ook zijn dat Putin ziet dat er veel economische schade is ontstaan door de sancties en ook bereid is om water bij de wijn te doen en dat alsnog als een "overwinning" te brengen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet niet hoor…
Dan komen ze misschien over een tijdje weer een gebied binnen vallen.
Ding is dat Rusland dit dus al sinds jaar en dag zo doet. Dus dit zal dan ook niet de laatste keer zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef Buitendam het volgende:
Die twee regio’s weggeven zou ik absoluut overwegen als dat een mogelijke sleutel tot vrede is.
Hopelijk blijft het bij de Krim maar je hebt altijd in je achterhoofd dat je keuzes maakt met een pistool tegen je hoofd.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor dat soort besluiten belangrijk is om te bekijken wat een meerderheid in zo'n gebied wil.
Kijk, als 80% van een provincie zich wil aansluiten bij Rusland, wat is dan het nut om daar in onderhandelingen niet in mee te gaan?
Niet dat ik er zo licht over denk als dat het nu misschien lijkt, Rusland had in eerste instantie niets te zoeken op het grondgebied en zoiets had ook prima met een referendum gekund.
omdat in Jemen tegen de Houthis gevochten wordt, die steun krijgen van Iran.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef HSG het volgende:
Wanneer gaan wij Saudi-Arabië en Qatar cancellen vanwege schending van mensenrechten, slavernij en slachtpartijen in Jemen? Of gaan wij dat niet doen omdat deze twee landen , in tegenstelling tot Rusland, Islamitische landen zijn?
Vinger, hand.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef Buitendam het volgende:
Rusland heeft ook olie en gas en toch cancellen we het.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met de islam, denk eerder de olie.
Wie zouden dat moeten doen dan, dat cancellen? Volgens mij is de linkse oppositie behoorlijk kritisch op Qatar cs, maar die hebben het helaas niet voor het zeggen dus wordt er ook niet genoeg gedaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef HSG het volgende:
Wanneer gaan wij Saudi-Arabië en Qatar cancellen vanwege schending van mensenrechten, slavernij en slachtpartijen in Jemen? Of gaan wij dat niet doen omdat deze twee landen , in tegenstelling tot Rusland, Islamitische landen zijn?
Het allerbelangrijkste onderdeel van deze invasie, het verassingseffect, is voor de rest van Putin’s Rusland weg. Komende decennia zal alles gericht zijn op veiligheid van het continent en het loskomen van landen met een fout regime. Na deze situatie komt bijvoorbeeld Saudie-Arabië onder het vergrootglas, gok ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet niet hoor…
Dan komen ze misschien over een tijdje weer een gebied binnen vallen.
Geld. Heel veel geld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef HSG het volgende:
Zou kunnen, maar dan kom je volgens mij weer bij andere problemen uit. Wat als de uitslag 51% is, is dat voldoende grond om land weg te geven? Hoe zit het met de selectie-bias van pro-Oekraïnse Oekraïners die mogelijk al gevlucht zijn, wordt dat meegewogen in de uitslag? Wie voert de telling uit, wie voert de controle uit wie er komt stemmen, etc. etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar zou de VN dus een rol kunnen spelen, toezichthouders sturen met goedkeur van alle betrokken partijen.
Ik ken alle beweegredenen nietquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:19 schreef Ronald het volgende:
[..]
Omdat we toegang hebben tot Russische sites, alles blokkeren is jezelf verlagen tot het niveau van censuur. Internet moet altijd open blijven.
Selectieve verontwaardiging op de juiste momenten is belangrijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Rusland heeft ook olie en gas en toch cancellen we het.
Klopt, aan de andere kant weet Putin nu ook dat het hem veel kost.quote:
Daar roep ik al jaren om. Waarom gaan we uberhaupt naar Qatar straks met het WK? Nederlands elftal zou daar ver van uit de buurt moeten blijven.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef HSG het volgende:
Als westerlingen ophouden met hypocriet te zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wanneer houd je op met je whataboutisms
Het westen moet zich gewoon schamen maar wel Rusland uit het WK trappen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar roep ik al jaren om. Waarom gaan we uberhaupt naar Qatar straks met het WK? Nederlands elftal zou daar ver van uit de buurt moeten blijven.
Het westen moet zelf uit het WK stappen imo. Super corrupte bende.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Als westerlingen ophouden met hypocriet te zijn.
[..]
Het westen moet zich gewoon schamen maar wel Rusland uit het WK trappen.
Leuk dat je nog een keer over hypocrisie begint, maar ik doe niets hypocriets, terwijl jij hier al 2 weken met whataboutisms aan het strooien bent zonder uitzicht op verbetering.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Als westerlingen ophouden met hypocriet te zijn.
[..]
Het westen moet zich gewoon schamen maar wel Rusland uit het WK trappen.
Het WK is Qatar is een absoluut lachertje. En daar hadden we nooit aan moeten beginnen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar roep ik al jaren om. Waarom gaan we uberhaupt naar Qatar straks met het WK? Nederlands elftal zou daar ver van uit de buurt moeten blijven.
Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met die oliestaten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Rusland heeft ook olie en gas en toch cancellen we het.
Welk pad moet het westen bewandelen om aan jouw idealen te voldoen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik speel graag jullie geweten hoor, snap ook wel dat je niet graag wilt luisteren.
Hmmm... militair strategisch zijn ze - voor China - absoluut niet moeilijk te veroveren. Wij hebben haast en een Chinees heeft vooral de tijd en beschikt over een immense druk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Taiwan is een heel moeilijk land om te veroveren omdat het een eiland is. En ze zijn al 70 jaar bewust van het gevaar, dus goed voorbereid. China wil het eigenlijk via de zachte weg doen (zoals bij Hong Kong), maar daar hebben ze geduld voor nodig en misschien dat het zelfs dan niet lukt.
Plus het feit wat Oekraïne steeds vast blijft houden aan de Krim. Deze oblast beschouwde zich vlak na de onafhankelijkheid van Oekraïne al als een aparte autonome regio, los van Kiev. Laat het gaan danquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal niet het eerste land zijn dat is opgedeeld en ook niet het laatste...
Saudi-Arabie is helemaal een walgelijk land.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste onderdeel van deze invasie, het verassingseffect, is voor de rest van Putin’s Rusland weg. Komende decennia zal alles gericht zijn op veiligheid van het continent en het loskomen van landen met een fout regime. Na deze situatie komt bijvoorbeeld Saudie-Arabië onder het vergrootglas, gok ik.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het westen moet zelf uit het WK stappen imo. Super corrupte bende.
Dat hadden ze dan jaren geleden moeten doen, niet nu nog.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het westen moet zelf uit het WK stappen imo. Super corrupte bende.
Qatar heeft bij mij als streepje voor, omdat Al Jazeera daar gevestigd is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:18 schreef HSG het volgende:
Oranje is al blij dat ze weer eens aan een WK mee mogen doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn de dode arbeiders ook voor niets gestorvenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oranje is al blij dat ze weer eens aan een WK mee mogen doen.
Dat hele toernooi had jaren geleden al gecancelled of geboycot moeten worden. Nu is het te laat.
denk niet dat het ze wat uitmaakt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:32 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Zijn de dode arbeiders ook voor niets gestorven
Nooit te laat. Je had het WK voetbal en de Olympische Spelen in Rusland kunnen boycotten. Met een duidelijke uitleg dat wij na MH17 niet kunnen en niet willen zou door de meerderheid van de bevolking worden ondersteund, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar 4 kabinetten Minste Weerstand, Maximale Koopkracht hebben anders besloten en nu krijg je de rekening.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oranje is al blij dat ze weer eens aan een WK mee mogen doen.
Dat hele toernooi had jaren geleden al gecancelled of geboycot moeten worden. Nu is het te laat.
De mens is niet feilloosquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nooit te laat. Je had het WK voetbal en de Olympische Spelen in Rusland kunnen boycotten. Met een duidelijke uitleg dat wij na MH17 niet kunnen en niet willen zou door de meerderheid van de bevolking worden ondersteund, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar 4 kabinetten Minste Weerstand, Maximale Koopkracht hebben anders besloten en nu krijg je de rekening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |