Daarom had ik hem gisteren niet geplaatst. Maar het is ook mogelijk dat Oekraine ze plaatst, ze later "vindt", en Rusland ervan beschuldigt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En wat nou als dit een Russische militair is die zich voordoet als een Oekraïense militair die een false flag situatie aan het beramen is?
Putin speelt gewoon een spelletje blufpoker, met zijn kernwapens.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:39 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Met welk materieel? Rusland is niet eens in staat om 100km vanaf zijn eigen grenzen de logistiek op orde te brengen, tegen een leger dan minder zou moeten zijn dan zij zelf?
Wat willen ze in hemelsnaam tegen de NAVO beginnen in een NAVO land?
Denk het niet. Daarmee riskeert hij het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja dat snap ik ook wel, maar zelfs als er 0,5% kans is dat de NAVO niks doet kan dat voor Poetin een overweging zijn om nog duizenden van zijn troepen de dood in te jagen.
hoe dan precies?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk het niet. Daarmee riskeert hij het einde van de wereld.
Ik denk dat die staat net als (ooit, soort van) vrijstaatje HongKong - helaas - wel als (reeds) opgeheven kan worden beschouwd.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Thanks. Als ik Taiwan was zou ik de verdediging nog maar een tandje opschroeven
Totale aantal verwachte vluchtelingen is 7 miljoen toch. En dan heb je ook nog de binnenlands ontheemden, die dus binnen Oekraïne vluchten. Dat zal ook wel in de miljoenen lopen.quote:
Hetzelfde China dat informatie van de Amerikanen doorspeelde aan Rusland? En voor die de inval een paar dagen na het aflopen van de Winterspelen pas is begonnen?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat is allemaal nog wel even iets anders dan dit. Dat zijn aangelegenheden die China direct aangaat. Nu mengen ze zich in een conflict, dan ook allemaal in hun nadeel kan werken. Eerst leken ze dat door te hebben door een neutrale positie in te nemen (zelfs met lichte afkeuring jegens Putin).
Dan zijn diezelfde week alle schepen onder Russische vlag gezonken, alle havens geblokkeerd en alle bases van conventionele Russische strijdkrachten met kruisraketten bestookt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zie het wel gebeuren. Rusland is toch al totaal geïsoleerd dus dat hebben ze ook niet meer te verliezen. Stel hij stuurt 15.000 man Estland. Stel die 15.000 man worden in de pan gehakt door NAVO-militairen. Gaat de NAVO dan door? Gaan we Moskou bombarderen? Ik denk het niet. Ergo; in het ergste geval verliest hij 15.000 man, in het beste geval toont hij de wereld dat de NAVO niets durft te doen wanneer hij een NAVO-land binnen valt. Met als gevolg dat de NAVO uit elkaar valt.
Of hij riskeert veel doden en gewonden en een aantal onbewoonbare plekken op de aarde, daar heeft Rusland er wel meer van.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk het niet. Daarmee riskeert hij het einde van de wereld.
Wat dat betreft is het wel echt enorm belangrijk om de semiconductor industrie van Taiwan uit te spreiden over de wereld. Wat ook wel gebeurd nu geloof ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
China sancties opleggen om "democratische" belangen te verdedigen, laat staan de wmb belangrijkere genocide van Oeigoeren aan de kaak stellen, zie ik met 1,4Miljard inwoners op het continent niet echt een zinnig of werkbare vorm krijgen. Accept, Surrender and Hope for the(ir) Future.
Taiwan is een heel moeilijk land om te veroveren omdat het een eiland is. En ze zijn al 70 jaar bewust van het gevaar, dus goed voorbereid. China wil het eigenlijk via de zachte weg doen (zoals bij Hong Kong), maar daar hebben ze geduld voor nodig en misschien dat het zelfs dan niet lukt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat die staat net als (ooit, soort van) vrijstaatje HongKong - helaas - wel als (reeds) opgeheven kan worden beschouwd.
Ook goed begrijpen dat, formeel, Taiwan maar door 23 landen is erkend en daarin zetelen sws geen Westerse (mogendheid) landen. Zie ook: https://worldpopulationre(...)hat-recognize-taiwan
In verschillende opzichten, hoe zeer het ze daar ook gegund is en zeer warme banden zijn; is Taiwan (ook staatsrechterlijk) niet te vergelijken met zeg de situatie in Oekraïne. Daarop proberen te free-riden, is goed bedoelde disinformatie.
China sancties opleggen om "democratische" belangen te verdedigen, laat staan de wmb belangrijkere genocide van Oeigoeren aan de kaak stellen, zie ik met 1,4Miljard inwoners op het continent niet echt een zinnig of werkbare vorm krijgen. Accept, Surrender and Hope for the(ir) Future.
Mensen? Welke mensen. We leven in een simulatie. Hoe verklaar je anders magneten? Gewoon magie. Toevallig hier zodat we inductiemotoren van kunnen maken...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of hij riskeert veel doden en gewonden en een aantal onbewoonbare plekken op de aarde, daar heeft Rusland er wel meer van.
Trouwens de aarde overleeft het sowieso wel, ook als de mensen het niet overleven
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zie het wel gebeuren. Rusland is toch al totaal geïsoleerd dus dat hebben ze ook niet meer te verliezen. Stel hij stuurt 15.000 man Estland. Stel die 15.000 man worden in de pan gehakt door NAVO-militairen. Gaat de NAVO dan door? Gaan we Moskou bombarderen? Ik denk het niet. Ergo; in het ergste geval verliest hij 15.000 man, in het beste geval toont hij de wereld dat de NAVO niets durft te doen wanneer hij een NAVO-land binnen valt. Met als gevolg dat de NAVO uit elkaar valt.
Jullie hebben echt te veel films gekeken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De gok zal dan meer zijn dat NAVO niet durft in te grijpen om het risico op een kernoorlog te voorkomen, waardoor art. 5 waardeloos blijkt. Ik denk niet dat ze eventueel aanvallen met het idee de NAVO eens even helemaal kapot te gaan maken.
Wat is tactisch aan ? Lijk mij het hoge gehalte hebben van desinformatie om je vijand, die hier ook mensen zijn, af te schilderen als onmensen. Laten we hier pogen dat niet te doen, het is al erg genoeg zonder.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:25 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/doctor_eon/status/1501053451253411845
Volgens deze bron hebben de Russische stoottroepen een nieuwe tactiek. Kinderspeelgoed verspreiden. Klein detail: er is ontploffingsgevaar.
Dat was idd ook geen aanwinst voor Duitsland.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, zoals het er nu naar uitziet is Poetin een bondgenoot van het niveautje Mussolini. Voor China is hij ook alleen maar een blok aan hun been.
Dad deed de Taliban ook. Van die vlinder mijnen strooien om kinderen mee op te blazen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is tactisch aan ? Lijk mij het hoge gehalte hebben van desinformatie om je vijand, die hier ook mensen zijn, af te schilderen als onmensen. Laten we hier pogen dat niet te doen, het is al erg genoeg zonder.
Bron?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mensen: Twitter is geen bron.
Ik herhaal: Twitter is geen bron.
Daarom ook ooit mijn VK abbo opgezegd omdat ze wmb er teveel apparatjisk gedachten hebben mbt hun gelijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:28 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Copyright infrinchement. FOK! heeft klachten erover gehad begreep ik jaren geleden.
Goeie, het lijkt inderdaad achterstevoren te zijn afgespeeld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ik het filmpje achteruit afspeel, haalt hij juist een flesje uit dat speelrek.
Werkt Taiwan daaraan mee? Kan me voorstellen dat ze dat niet willen afgeven, het geeft het Westen een reden om hen te beschermen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel echt enorm belangrijk om de semiconductor industrie van Taiwan uit te spreiden over de wereld. Wat ook wel gebeurd nu geloof ik.
Daarvoor moet hij zelf eerst een kernwapen afschieten. Als hij met conventionele troepen Estland binnenvalt en de NAVO grijpt niet in uit angst voor een kernoorlog blijft de wereld gewoon bestaan.quote:
Mogen mensen dat zelf bepalen of ze elk jaar een nieuwe mobiel nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:54 schreef fubaaar22 het volgende:
het word iig ook tijd dat we onze afhankelijkheid van china afbouwen en dat wij duurzamer gaan leven.
je hoeft niet elk jaar een nieuwe mobiel bijvoorbeeld.
zou mooi zijn, maar dat gaat echt alleen maar gebeuren als dat politiek wordt ingesteld. tot die tijd blijven we vrolijk kopen op AliExpress en bellen met een Huawei.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:54 schreef fubaaar22 het volgende:
het word iig ook tijd dat we onze afhankelijkheid van china afbouwen en dat wij duurzamer gaan leven.
je hoeft niet elk jaar een nieuwe mobiel bijvoorbeeld.
De NAVO grijpt wel in omdat anders het bestaansrecht weg valt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daarvoor moet hij zelf eerst een kernwapen afschieten. Als hij met conventionele troepen Estland binnenvalt en de NAVO grijpt niet in uit angst voor een kernoorlog blijft de wereld gewoon bestaan.
Het is niet zo zwart wit.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Voor die vergelijking moet je dus wel meenemen wat de sancties tegen Rusland met die economie doen, anders weet je niet wie meer afhankelijk is van wie.
dan ook niet kwaken als de prijzen keihard stijgenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mogen mensen dat zelf bepalen of ze elk jaar een nieuwe mobiel nemen.
Dan maak je ze zelf weer.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:56 schreef Candymannetje het volgende:
Maar wat kunnen wij doen als wij ineens geen Chinese producten meer krijgen?
Helemaal niks meer.
Ik heb een fairphone, maar zelfs die kan denk ik niet bestaan zonder China...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zou mooi zijn, maar dat gaat echt alleen maar gebeuren als dat politiek wordt ingesteld. tot die tijd blijven we vrolijk kopen op AliExpress en bellen met een Huawei.
Dat denk ik ook, maar het is de vraag of de gek in Moskou dat ook zo ziet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De NAVO grijpt wel in omdat anders het bestaansrecht weg valt.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:49 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben echt te veel films gekeken.
Ben ik niet zeker van. Er lijkt niet in geknipt, en het laatste stuk, waar ie na een foto nemen wegloopt, is niet achterstevoren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:52 schreef NoXia het volgende:
[..]
Goeie, het lijkt inderdaad achterstevoren te zijn afgespeeld.
Daar schijnen allemaal bunkers te zitten van de wereldelite.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als China Rusland actief gaat verdedigen kun je best naar Antarctica emigreren.
Ja eens, zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan maak je ze zelf weer.
Deden wij vroeger ook.
Ik hoop goed verwarmd met Russisch gas!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Daar schijnen allemaal bunkers te zitten van de wereldelite.
En de ingang naar de holle aarde.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Daar schijnen allemaal bunkers te zitten van de wereldelite.
Wij zijn te dure landen geworden om dergelijke producten te maken. En zo geldt dat voor heel veel van onze consumptiemaatschappij.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja eens, zou mooi zijn.
Maar hoe lang duurt het voordat wij alles zelf weer kunnen maken en waar halen we de grondstoffen?
Als, maar zo'n grote als is dat niet. Strategisch gezien heeft Beijing er helemaal niets mee te winnen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als China Rusland actief gaat verdedigen kun je best naar Antarctica emigreren.
Die kans is levensgroot uiteraard, maar niet 100%. Dus wellicht wil Poetin wel een gokje wagen op die 0,5%.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De NAVO grijpt wel in omdat anders het bestaansrecht weg valt.
Ja dat verander je niet binnen een paar maanden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij zijn te dure landen geworden om dergelijke producten te maken. En zo geldt dat voor heel veel van onze consumptiemaatschappij.
Verboden door de EU, lekker die vrijheid in het westen hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:15 schreef theguyver het volgende:
Vraagje heeft iemand nog een werkende RT stream ergens?
Ben benieuwd naar de Russische kant hoe deze oorlog word opgevat daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |