Huh, maar een paar pagina's geleden was het voor Europa nog desastreus als het gas werd afgesloten? Maar schijnbaar is het niet desastreus genoeg om die sancties van tafel te kunnen krijgen?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom? Wij betalen goed.
De sancties gaan niet weg als hij ineens de gaskraan dichtdraait.
Die rekening komt straks wel weer wanneer je beseft dat de produktie/winst prijs van een kuub gas ¤0,15 is en aan de pomp nu ¤2,15 doet. Iets shockdoctrine van bloed in de straten dat bij sommigen de winst tegen te plinten doet klotsen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Punt is dat er gewoon markt blijft voor Russisch gas.
Denk daar even aan bij de naheffing van de gasrekening.
Het nieuwe Russische Nazi-teken, voor Putin het anti-nazi-teken.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:33 schreef Rambolin het volgende:
Russische turner riskeert straf voor omstreden symbool op wedstrijdpak
De Russische turner Ivan Koelijak riskeert een straf van de ethische commissie van de wereldturnbond FIG. Hij droeg gisteren bij wereldbekerwedstrijden in Doha een witte letter Z op zijn wedstrijdpak. Die letter is in Rusland uitgegroeid tot een symbool van nationalisme en wordt gebruikt door voorstanders van de Russische invasie in Oekraïne. Ook op militair materieel van het Russische invasieleger staat een witte 'Z' geschilderd.
Koeljak steunt de invasie openlijk en kan worden geschorst. Bij de wedstrijd stond hij als bronzenmedaillewinnaar naast de Oekraïense turner Ilja Kovtoen op het podium, die goud won. De sporters gaven elkaar geen hand.
NOS
Eerder dat er een normale president was die naar z'n adviseurs zou luisteren. Bij Trump had jehet risico dat als ie een video van dode kinderen zag, hij meteen ja zou zeggen tegen een no-fly zone. Z'n opinie over Syrië sloeg ook helemaal om nadat ie beelden van getroffen babies gezien had.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, zo kan je het spinnen, ik zie het meer dat ie Amerika nog nooit zo zwak had gezien en zijn kansen groot inschatte.
Maar dan is die discussie dus klaar?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom? Wij betalen goed.
De sancties gaan niet weg als hij ineens de gaskraan dichtdraait.
Ja, maar trickledown weetje.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die rekening komt straks wel weer wanneer je beseft dat de produktie/winst prijs van een kuub gas ¤0,15 is en aan de pomp nu ¤2,15 doet. Iets shockdoctrine van bloed in de straten dat bij sommigen de winst tegen te plinten doet klotsen.
Ja, dat zie ik jaquote:Op maandag 7 maart 2022 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Huh, maar een paar pagina's geleden was het voor Europa nog desastreus als het gas werd afgesloten? [Maar schijnbaar is het niet desastreus genoeg om die sancties van tafel te kunnen krijgen?
En zelfs als het voor die sancties niet uitmaakt: Waarom zou Poetin een mogelijkheid laten liggen om het Westen (zonder al te veel consequenties voor hemzelf) pijn te doen?
Je blijft er nu wel de hele tijd omheen dansen met wat ad hominems maar als het allemaal zo eenvoudig is zou je toch prima een antwoord op mijn vraag moeten kunnen geven?quote:
Hoop ik ook niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan is die discussie dus klaar?
putin gaat niet gas afsluiten.
En, wellicht, in theorie, zou die het aan andere partijen kunnen verkopen, maar dan haalt die nooit op wat die nu ophaalt.
Dat overigens tegen een backdrop dat Rusland amper verdiend aan z'n olie en gas
Jouw logica is toch dat wanneer iemand je tante verkracht dat je daarna je nichtje aanbiedt? Alles om maar te voorkomen dat jij er last van krijgt?quote:
Die oudjes zullen wel maximaal geïndoctrineerd zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische bevolking krijgt helemaal niets mee van de oorlog in Ukraine
https://www.nytimes.com/2(...)russia-families.html
===================================================
Ukrainians Find That Relatives in Russia Don’t Believe It’s a War
Many Ukrainians are encountering a confounding and frustrating backlash from family members in Russia who have bought into the official Kremlin messaging.
Omdat het een operatie is voor vrede ✌️quote:Op maandag 7 maart 2022 18:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische bevolking krijgt helemaal niets mee van de oorlog in Ukraine
https://www.nytimes.com/2(...)russia-families.html
Ukrainians Find That Relatives in Russia Don’t Believe It’s a War
Many Ukrainians are encountering a confounding and frustrating backlash from family members in Russia who have bought into the official Kremlin messaging.
Het is niet helemaal zo eenvoudig. Dat maak jij er van. Ik pleit er niet voor om te stoppen met grondstof afname van Rusland.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je blijft er nu wel de hele tijd omheen dansen met wat ad hominems maar als het allemaal zo eenvoudig is zou je toch prima een antwoord op mijn vraag moeten kunnen geven?
Waarom zou Poetin een wapen dat zo effectief is en hem schijnbaar niets kost niet inzetten?
Ja de bejaarden geloven in Poetin,maar sommigen zijn wel bezorgd of hun kleinzonen wel levend terugkomen van de vredesmissie in Ukraine snap je?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die oudjes zullen wel maximaal geïndoctrineerd zijn.
Wat is dit voor onnozele retoriek?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je blijft er nu wel de hele tijd omheen dansen met wat ad hominems maar als het allemaal zo eenvoudig is zou je toch prima een antwoord op mijn vraag moeten kunnen geven?
Waarom zou Poetin een wapen dat zo effectief is en hem schijnbaar niets kost niet inzetten?
Dat snap ik ook niet. Je moet juist een wig creëeren tussen Rusland en China. Maar goed, wij gaan in iedergeval de prijs betalen voor deze waanzin. Uiteindelijk gaan mensen hier toch in hun eigen beurs kijken en moeten de vaste lasten toch afgetikt worden. Lasten die blijven stijgen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Briljant gedaan, terwijl hij China als het grootste gevaar ziet, en dit volgens jou in het voordeel van China is?
Maar hij hoeft zijn hele export toch niet op te blazen? Hij kan, volgens jullie althans, zonder al te veel moeite aan andere landen leveren. Waarom zou hij het dan niet doen als het voor hem helemaal geen verschil uit zou maken?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit voor onnozele retoriek?
Putin wist dat hij sancties kreeg te verduren. Moet je dan maar je hele export opblazen? En sterker nog, omdat hij de gaskraan niet dichtdraait 'zal het wel niet zo ernstig zijn
Drukt hij ook niet op de rode knop omdat het 'niet zo effectief' is dan?
We had to destroy the village in order to save itquote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Ulx het volgende:
Ze zijn een oorlog gestart om te voorkomen dat het oorlog wordt.
[ twitter ]
wat faal jij hard zegquote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hij hoeft zijn hele export toch niet op te blazen? Hij kan, volgens jullie althans, zonder al te veel moeite aan andere landen leveren. Waarom zou hij het dan niet doen als het voor hem helemaal geen verschil uit zou maken?
Ik snap de redenatie wel, natuurlijk is het Putin die dit doet. Net zoals Putin talloze keren heeft gewaarschuwd voor verdere uitbreiding NAVO, is hij inderdaad ook hiervoor gewaarschuwd indien hij deze plannen door zou zetten. Daar moet hij dan ook niet verbaasd over zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht heel vervelend, maar dat is collateral damage. Rusland is de oorlog begonnen, het Westen kiest er voor niet militair te gaan vechten, dan is de andere optie om ze economisch kapot te maken. Het is uiteindelijk Poetin die z'n eigen volk dit aandoet, de waarschuwing vanuit het Westen was vrij duidelijk.
Nou dan werkt het plan. Want je kan geen oorlog beginnen als er al een oorlog isquote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Omdat die contracten er nu eenmaal liggen plus dat de Oekraïne er ook inkomsten van ontvangt omdat daar de leidingen onder de grond lopen en om zijn oorlog te kunnen financieren.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hij hoeft zijn hele export toch niet op te blazen? Hij kan, volgens jullie althans, zonder al te veel moeite aan andere landen leveren. Waarom zou hij het dan niet doen als het voor hem helemaal geen verschil uit zou maken?
je hoeft niet te kijken he :pquote:Op maandag 7 maart 2022 18:59 schreef DonDruiper het volgende:
Echt vet veel zin in de tv avond vol met politiek correcte zelfpijpende BN'ers.
Het duurt nog wel even voordat de infrastructuur goed genoeg is.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
#safethechildrenquote:Op maandag 7 maart 2022 18:59 schreef DonDruiper het volgende:
Echt vet veel zin in de tv avond vol met politiek correcte zelfpijpende BN'ers.
ik heb nergens gezegd dat rusland zonder pijn alle toevoer naar europa zou kunnen afknijpenquote:Op maandag 7 maart 2022 18:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar leg dan eens uit wat ik mis, dat moet een slim persoon als jij toch wel kunnen?
Zijn enkele bronnen gelekt, die duidelijk maken dat zelfs kremlin medewerkers niet wisten dat ipv annexatie van die regio's, putin all out ging, en die hadden zich, derhalve, niet voorbereid op de ziekelijke hoeveelheid en type sancties die dat land nu over zich heen krijgt.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin wist dat hij sancties kreeg te verduren.
Ze weten meestal niet eens dat ze in Oekraine zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja de bejaarden geloven in Poetin,maar sommigen zijn wel bezorgd of hun kleinzonen wel levend terugkomen van de vredesmissie in Ukraine snap je?
Ongever dezelfde reden als de UK gaf voor deelname aan de Irak oorlog.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
quote:The document discloses that his military planning allows for some of the WMD to be ready within 45 minutes of an order to use them.
Joh, al dat 'gelek' en ongunstig kleurend nieuws. Ik geloof er helemaal geen kut van.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zijn enkele bronnen gelekt, die duidelijk maken dat zelfs kremlin medewerkers niet wisten dat ipv annexatie van die regio's, putin all out ging, en die hadden zich, derhalve, niet voorbereid op de ziekelijke hoeveelheid en type sancties die dat land nu over zich heen krijgt.
Dus als je grote vriend aan het "4D schaken" was, had die dat wellicht aan z'n medewerkers kunnen vertellen.
Maar goed, dat is daar de norm, is het niet. Dienstplichtigen mogen ook in een vrachtauto stappen, om "op oefening te gaan", om daarna ineens tussen de tot de tanden gewapende Ukrainers gedropt te worden.
Ah, neuken om maagd te blijven! Fantastische methode.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is zondermeer een factor,quote:Op maandag 7 maart 2022 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, al dat 'gelek' en ongunstig kleurend nieuws. Ik geloof er helemaal geen kut van.
De propagandamachine draait hier minstens zo hard als in Rusland.
Die klotenazi's altijd.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja de bejaarden geloven in Poetin,maar sommigen zijn wel bezorgd of hun kleinzonen wel levend terugkomen van de vredesmissie in Ukraine snap je?
Of:quote:Op maandag 7 maart 2022 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, al dat 'gelek' en ongunstig kleurend nieuws. Ik geloof er helemaal geen kut van.
Dus wat je hier zegt klopt dan niet (ze kunnen het immers niet afnemen)?:quote:Op maandag 7 maart 2022 19:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik heb nergens gezegd dat rusland zonder pijn alle toevoer naar europa zou kunnen afknijpen
maar in je ontzettende gelul kom je daar steeds mee
begin daar maar mee
succes
quote:Op maandag 7 maart 2022 18:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Inwoners van Azië: 4,561 miljard (2018)
maar sterk punt!
Tijdens een conflict krijg je uiteraard met veel desinformatie te maken. Daarom neem ik al die twitter berichten aantal verliezen van zowel de Oekraïne als van de Russen totaal niet serieus. De enige info die ik nog enigzins vertrouw en ook met een korrel zout zijn de mappen hoe het front verloopt.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Duurde even om te laden. Ik had Femen verwacht...quote:Op maandag 7 maart 2022 19:06 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Zijn dit die vrouwen die fokkers wel een zolderkamertje in ruil voor natura wilden aanbieden?
Er is niemand die het tegendeel beweert gelukkig. Volstrekt helder dat er van beide kanten veel fake nieuws is en we eigenlijk geen idee hebben van hoe het echt gaat en hoeveel slachtoffers er aan beide kanten zijn en of zaken enigszins volgens plan van Putin lopen.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is er effectief om op de knop te drukken ? Iets met MAD.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin wist dat hij sancties kreeg te verduren. Moet je dan maar je hele export opblazen? En sterker nog, omdat hij de gaskraan niet dichtdraait 'zal het wel niet zo ernstig zijn
Drukt hij ook niet op de rode knop omdat het 'niet zo effectief' is dan?
Die bijten hem er zo van afquote:Op maandag 7 maart 2022 19:06 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Zijn dit die vrouwen die fokkers wel een zolderkamertje in ruil voor natura wilden aanbieden?
Hoe kom je op die gedachte dat we zonder Russisch gas, naar de knoppen gaan ?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Cherni het volgende:
Als de Duitsers geen gas(per direct) meer invoeren van Rusland gaan we zelf economisch naar de knoppen als EU zijnde.
dat geloof je zelf toch niet echt hoop ik hequote:Op maandag 7 maart 2022 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze weten meestal niet eens dat ze in Oekraine zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |