abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204010929
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Kost echt geen drol in de context van huizen kopen.
Nee in context tot de hele koopsom natuurlijk niet. Zo werkt het gevoel van emnsen natuurlijk niet he.

Maar nee, blij van mening, gewoon zodra ze de advertentie naar "verkocht" updaten verplichten de verkoopprijs er bij te zetten.
pi_204010935
Bod gedaan.... nu duimen draaien :X
pi_204010945
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:55 schreef Candaasje het volgende:
Grote afwachten is weer begonnen.

Geen echte klachten over de woning?
  woensdag 9 maart 2022 @ 14:58:08 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204010971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee in context tot de hele koopsom natuurlijk niet. Zo werkt het gevoel van emnsen natuurlijk niet he.

Maar nee, blij van mening, gewoon zodra ze de advertentie naar "verkocht" updaten verplichten de verkoopprijs er bij te zetten.
Je kunt toch ook een tijdje een abonnement nemen bij het kadaster?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204010977
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Grote afwachten is weer begonnen.

Geen echte klachten over de woning?
Nou we willen wel een bouwkundige keuring, maar hebben het er met de makelaar wel over gehad dat we verwachten dat er nog wel een ton tegenaan moet. Dus die bouwkundige keuring is denk ik meer voor 'flikkert het huis niet straks van de fundering' . Want de rest hebben we al meegenomen :P
pi_204011267
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nou we willen wel een bouwkundige keuring, maar hebben het er met de makelaar wel over gehad dat we verwachten dat er nog wel een ton tegenaan moet. Dus die bouwkundige keuring is denk ik meer voor 'flikkert het huis niet straks van de fundering' . Want de rest hebben we al meegenomen :P
Wat denk je dat er dan nog uit die bouwkundige keuring zou kunnen komen dan? Vrij eerlijk, het is niet alsof ze diep in die fundering gaan kijken toch?
pi_204011459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat denk je dat er dan nog uit die bouwkundige keuring zou kunnen komen dan? Vrij eerlijk, het is niet alsof ze diep in die fundering gaan kijken toch?
quote:

[..]
Als je een goede hebt, die lokale kennis heeft dan weet diegene ook wat de plaatselijke risico's zijn (behorend bij de plaatselijke bodemgesteldheid en de bouwperiode). Twee voor de leek identieke scheuren kunnen in het ene huis wel problematisch zijn en in het andere niet. Dan helpt het als je een bouwkundige keurder hebt die weet dat jij op een oude rivierduin woont terwijl 3 straten verderop veen is. Of dat de ene wijk met chloridehoudende mantavloeren is gebouwd en bij de andere wijk al op schoner beton is overgestapt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204011534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:44 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
[..]
Als je een goede hebt, die lokale kennis heeft dan weet diegene ook wat de plaatselijke risico's zijn (behorend bij de plaatselijke bodemgesteldheid en de bouwperiode). Twee voor de leek identieke scheuren kunnen in het ene huis wel problematisch zijn en in het andere niet. Dan helpt het als je een bouwkundige keurder hebt die weet dat jij op een oude rivierduin woont terwijl 3 straten verderop veen is. Of dat de ene wijk met chloridehoudende mantavloeren is gebouwd en bij de andere wijk al op schoner beton is overgestapt.
Nou, ik heb ze laten doen. Was niet hel erg onder de indruk van de inhoud. Maar dat zal aan mij liggen.
pi_204011566
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nou, ik heb ze laten doen. Was niet hel erg onder de indruk van de inhoud. Maar dat zal aan mij liggen.
... of aan de keurder. In mijn vorige huis had ik ook eentje die twee keer rondkeek en weer weg was. Bij dit huis had ik eentje die precies wist waar hij problemen ging vinden. Beide praktisch even duur.
pi_204011712
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 15:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
... of aan de keurder. In mijn vorige huis had ik ook eentje die twee keer rondkeek en weer weg was. Bij dit huis had ik eentje die precies wist waar hij problemen ging vinden. Beide praktisch even duur.
Alleen voor de hoeveelheid foto's die er bij zaten hebben ze al meer moeite moeten doen dan twee keer rondkijken.

Maar we gaan er toch niet over uit komen.
pi_204011798
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 13:37 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou - als koper - best een beetje meer transparantie willen hoor. Ik weet op dit moment niet of ik 30k te weinig of teveel biedt. En ja, natuurlijk biedt je wat je er zelf voor kwijt wil.... of misschien beter gezegd; ook wat je er voor kán geven. Maar ik heb nu echt geen flauw idee of ik mijn tijd/energie aan het verdoen ben voor een compleet kansloze missie, of dat ik ook 20k minder had kunnen bieden en dat weer had kunnen steken in mijn hypotheek/pensioen/bouwdepot/etc. En er is niemand die mij een mes op de keel zet dat laatste te doen hoor, maar toch... het voelt ergens wel wat wrang.

Moet alleen wel het systeem wel goed ontworpen worden natuurlijk; Marktplaats werkt niet omdat jan en alleman maar eindeloos biedingen kan blijven doen en zo de prijs enorm opgedreven wordt.
Maar bijvoorbeeld 2 of 3 biedingsrondes (waarbij tussendoor dus de biedingen bekend gemaakt worden) en dan schlüss...

.... of zoiets.. iets in die strekking.... ik ben verre van een expert van zulke transacties vormgeven :D .

(En let wel: ik heb in deze markt enkel ervaring met op inschrijving bieden. Dat kleurt mijn beeld ook wel)
Ik denk dat een zichtbare veiling niet per se beter is. Wat al zou helpen is een database waarbij je alle prijzen kan inzien waarvoor woningen daadwerkelijk voor verkocht zijn. Op basis van die kennis kan je een stuk makkelijker een inschatting doen over het bedrag dat je zou moeten bieden in regio X.

Dat vond ik vooral heel erg frustrerend. Je kan de WOZ waarde inzien evenals vraagprijzen en de prijs trend googelen, maar veel verder dan dat kom je niet. Of je moet een aankoopmakelaar nemen, maar die durven ook 4000 euro te vragen voor dat stukje beperkte kennis dat ze hebben.

Beste is gewoon bieden wat je ervoor over hebt en niet meer terug kijken. Wij hebben ook wel contact met de vorige bewoners en ze wonen nog in dezelfde plaats en dan is het verleidelijk er eens naar te informeren, maar ik stel liever geen vragen waarvan ik het antwoord eigenlijk niet wil weten...
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204011807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 13:47 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat is daar vaag aan? Zo werkt dat bijvoorbeeld bij bva-veilingen ook. Zo voorkom je dat mensen in de laatste seconde een random bod plaatsen en hopen dat ze de laatste/hoogste zijn zodat niemand er meer overheen kan.

Ik ben er overigens helemaal geen fan van, in een toch al overspannen huizenmarkt. Maar dat terzijde.
Bij BVA-veilingen bied je vooral op rommel, toch? Bij het kopen van een huis is enig inzicht of er uitzicht is op een financiering wel handig.
pi_204011866
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:20 schreef Kiid het volgende:

[..]

Dat vond ik vooral heel erg frustrerend. Je kan de WOZ waarde inzien evenals vraagprijzen en de prijs trend googelen, maar veel verder dan dat kom je niet. Of je moet een aankoopmakelaar nemen, maar die durven ook 4000 euro te vragen voor dat stukje beperkte kennis dat ze hebben.

Voor iets van 2 of 3 euro kun je gewoon alle transactieprijzen van de afgelopen 20 (?) jaar in het postcodegebied opvragen bij het kadaster. 30 seconden later in je mailbox.
pi_204011893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:26 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Voor iets van 2 of 3 euro kun je gewoon alle transactieprijzen van de afgelopen 20 (?) jaar in het postcodegebied opvragen bij het kadaster. 30 seconden later in je mailbox.
Zijn een hoop straten die je dan kan gaan betalen wil je een goed beeld krijgen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_204012005
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:28 schreef Kiid het volgende:

[..]
Zijn een hoop straten die je dan kan gaan betalen wil je een goed beeld krijgen.
Of zelfs blokken.
pi_204012218
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:28 schreef Kiid het volgende:

[..]
Neen, neen, driewerf neen. Je krijgt in 1x een hele straat.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 09-03-2022 17:41:41 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_204012234
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 14:55 schreef Candaasje het volgende:
Suc6 ermee, ik zal een kaarsje bij de Heilige (ont)Maagd aansteken.
pi_204012357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Suc6 ermee, ik zal een kaarsje bij de Heilige (ont)Maagd aansteken.
Dank!

Zenuwslopend dit hoor :')
pi_204012400
quote:

[..]
Er zit in één van de muren op zolder wel een aardige scheur. En ik heb 0,0 verstand van de staat van daken.
En qua fundering; we zijn niet in de kruipruimte geweest, en het huis heeft een kelder.
Dus het is meer dat ik graag iets beter getrainde ogen nog een keer wil laten kijken, het is natuurlijk wel een huis van 87 jaar oud. :)
pi_204012401
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 16:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Neen, neen, driewerf neen. Je krijgt in 1 een hele straat.
En welke moet ik dan precies kopen?
pi_204012413
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:07 schreef Candaasje het volgende:
Er zit in één van de muren op zolder wel een aardige scheur. En ik heb 0,0 verstand van de staat van daken.
En qua fundering; we zijn niet in de kruipruimte geweest, en het huis heeft een kelder.
Dus het is meer dat ik graag iets beter getrainde ogen nog een keer wil laten kijken, het is natuurlijk wel een huis van 87 jaar oud. :)
Dat zijn zaken die je eigenlijk wel moet beoordelen.
pi_204012433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat zijn zaken die je eigenlijk wel moet beoordelen.
Daarom dus een bouwkundige keuring :Y We hebben gekozen voor de optie 'binnen de wettelijke bedenktijd'. Dat schijnen verkopers dan weer net wat fijner te vinden dan een latere datum met maximaal bedrag. Want dat geeft nog wel eens discussie over wat onder 'nu direct noodzakelijk' valt en wat niet. Aldus de makelaar :)
pi_204012453
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En welke moet ik dan precies kopen?
Van straat waarin de te kopen (of: op te bieden) woning staat. Of vergt dat idee erg veel scherpzinnigheid?
pi_204012465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Van straat waarin de te kopen (of: op te bieden) woning staat. Of vergt dat idee erg veel scherpzinnigheid?
Nee welk kadaster product. Immers zoals diegene die jij wenst te verbeteren gaan die op postcode.
pi_204012599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 17:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee welk kadaster product. Immers zoals diegene die jij wenst te verbeteren gaan die op postcode.
Koopsominformatie.

Geeft de koopsommen in de straat, heb net even de recente download van de buurt bekeken: vanaf april 2005 t/m vorige maand. Maar begin&eind zal variabel zijn afh. van data (of vergt dat ook weer scherp....)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')