Ik kijk er naar uit. Wat voor bier drink je?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En nu begint het! Overal meer geld aan uit geven dan je begroot had, alles kost meer moeite en als klap op de vuurpijl gaat alles straks tegenzitten
Dan heb je eindelijk een mooi huis en komen op je housewarming al die nerds uit dit topic je bier opdrinken en je plinten bekritiseren
Haha jawel, deze loser was hem alleen even kwijt. Echt mooi huis, die hal ook!quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Had ik jou geen linkje gestuurd?![]()
Ik zal je nog even een dmmtje sturen. Het is niet dat het een groots staatsgeheim is (ik denk dat de meesten het hier wel kunnen vinden) maar we moeten de krabbel nog zetten.
Westvleteren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kijk er naar uit. Wat voor bier drink je?
Hoe zou ik het moeten vinden dan?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Had ik jou geen linkje gestuurd?![]()
Ik zal je nog even een dmmtje sturen. Het is niet dat het een groots staatsgeheim is (ik denk dat de meesten het hier wel kunnen vinden) maar we moeten de krabbel nog zetten.
Ja hè, de rest dacht 'ik zal wel'... maar die hal..die deed/doet het hem. In het echt is de rest trouwens ook super gaaf. Stomme foto's.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Huis was niet moeilijk te vinden nee. Die hal![]()
Ik drink overigens thee
Ik woon inmiddels te ver weg voor een bezoekje, vroeger werkte ik regelmatig in de omgeving (en ook vlakbij je huidige huis)quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja hè, de rest dacht 'ik zal wel'... maar die hal..die deed/doet het hem. In het echt is de rest trouwens ook super gaaf. Stomme foto's.
Oh thee heb ik in vele soorten smaakjes. Ben je beter met de verfkwast of een boormachine?
Afstand is relatiefquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik woon inmiddels te ver weg voor een bezoekje, vroeger werkte ik regelmatig in de omgeving (en ook vlakbij je huidige huis)
Iemand is bezig met besparen op de verbouwingquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja hè, de rest dacht 'ik zal wel'... maar die hal..die deed/doet het hem. In het echt is de rest trouwens ook super gaaf. Stomme foto's.
Oh thee heb ik in vele soorten smaakjes. Ben je beter met de verfkwast of een boormachine?
Beetje de kosten drukken, mijn maandlasten verdrievoudigen zo ongeveer. Die hypotheekrente is net zo dramatisch als de benzineprijsquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Afstand is relatief
[..]
Iemand is bezig met besparen op de verbouwing
Wees blij, de rente is nog niet hoog 😉quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Beetje de kosten drukken, mijn maandlasten verdrievoudigen zo ongeveer. Die hypotheekrente is net zo dramatisch als de benzineprijs
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:19 schreef Candaasje het volgende:
We hebben het huis!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben echt compleet week in m'n knieën en nog misselijk van de spanning.
Stille hint me dunkt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:50 schreef CoolGuy het volgende:
Ik was de eerste die je feliciteerde en ik heb geen linkje?![]()
Je hebt gelijk, ik bedoel uiteraard een huisvestingsvergunning.... wordt vaak hetzelfde genoemd maar is wat anders.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Woonvergunning voor huizen tot 450k? Die is toch alleen om te wonen in iets wat geen woonbestemming heeft? Een huis tot 450k heeft dat wel.
Maar dat ging dan over (sociale) huurwoningen neem ik aan? Huisvestingsvergunning voor een koophuis vind ik wel heel ver gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik bedoel uiteraard een huisvestingsvergunning.... wordt vaak hetzelfde genoemd maar is wat anders.
Vroeger had je in heel veel plaatsten een huisvestingsvergunning nodig om een "goedkope" woning te gaan bewonen, ongeacht of het huur of koop was, je mocht dan niet in een "te goedkope" woning gaan wonen.
Soms moest je ook nog aan andere eisen voldoen, zoals een sociale en/of economische binding met die bepaalde woonplaats.
Klopt, was in elk geval begin jaren 90 in Utrecht ook het gevalquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik bedoel uiteraard een huisvestingsvergunning.... wordt vaak hetzelfde genoemd maar is wat anders.
Vroeger had je in heel veel plaatsten een huisvestingsvergunning nodig om een "goedkope" woning te gaan bewonen, ongeacht of het huur of koop was, je mocht dan niet in een "te goedkope" woning gaan wonen.
Soms moest je ook nog aan andere eisen voldoen, zoals een sociale en/of economische binding met die bepaalde woonplaats.
Nee hoor, mijn ouders hebben nooit gehuurd maar mochten een hele categorie woningen in 1980 simpelweg niet kopenquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar dat ging dan over (sociale) huurwoningen neem ik aan? Huisvestingsvergunning voor een koophuis vind ik wel heel ver gaan.
En dan moet je ook gaan bieden met het voorbehoud dat je die vergunning krijgt.
Voor sociale huurwoningen begrijp ik het. Die zijn bedoeld (of tenminste, zo zou het moeten zijn) voor wie de huur anders onbetaalbaar is.
Maar 'n koophuis? Wat voor zaakjes heeft de overheid ermee als je met 'n goed inkomen graag in een goedkope volkswijk wilt wonen? Of met 'n goed draaiende onderneming die je vanaf je laptop runt in Scheemda of zo?
Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Voor een sociale huurwoning kan ik het begrijpen. Als je woningen bouwt in het goedkopere segment, kan ik ook begrijpen dat die niet voor beleggers zijn bedoeld.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn ouders hebben nooit gehuurd maar mochten een hele categorie woningen in 1980 simpelweg niet kopen
En dan heb ik het dus niet over nieuwbouw, dus geen premie-koopwoningen, maar over bestaande bouw.
Scheemda is weer een ander verhaal natuurlijk, daar zit je in het topklassement bij 450K
https://www.rechtskundig.nl/huisvestingsvergunning/quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk te ver gaan. Voor een sociale huurwoning kan ik het begrijpen. Als je woningen bouwt in het goedkopere segment, kan ik ook begrijpen dat die niet voor beleggers zijn bedoeld.
Maar gewoon voor bestaande bouw....
Ik vind dat ver gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
https://www.rechtskundig.nl/huisvestingsvergunning/
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:19 schreef Candaasje het volgende:
We hebben het huis!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben echt compleet week in m'n knieën en nog misselijk van de spanning.
Om te voorkomen dat mensen met een laag inkomen niet kunnen kopen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind dat ver gaan.
Verplicht de Nederlandse nationaliteit te hebben... Waarom zou een Nederlander wel in 'n bepaald huis mogen wonen, maar 'n Pool niet?
En waarom zou je met een goed inkomen niet het recht hebben om een huis te kopen en te bewonen waar je relatief lage maandlasten hebt. Alsof het verplicht is om maximale woonlasten te hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |