De NATO? NATO-landen, dat is wat anders.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je een aantal punten niet echt beheerst. NATO deed mee aan een militaire interventie in Libië. Het westen ziet overal op de wereld een dreiging. De reden om iets als dreigement te beschouwen kan van alles zijn. Het is maar hoe je het invult. De militaire interventie van Amerika in Irak was niet rechtmatig oftewel volgens internationale recht. Dat hebben zij achteraf ook toegegeven. De militaire interventie van Rusland is ook niet rechtmatig maar als we vanuit hetzelfde oogpunt als dat van Europa moeten bekijken en beoordelen, dan heeft Rusland wel het recht om aan te vallen.
Ik probeer slechts de dubbele standaard van het westen bloot te leggen.
Rusland is net zo imperialistisch als Amerika en Europa.
Zucht. Ik zeg actie = reactie. Als je dat niet snapt dat is er iets mis met jouw redeneringsvermogen.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik zei dat er iets goed mis is met wat jij schreef.
Dan hoef ik dus niet te verklaren wat er in hemelsnaam mis is met mijn redeneringsvermogen, dunkt me.
Probeer het anders nog een keer. Waarom die SWIFT-actie van het Westen? Waarom zou het Westen/EU zijn begonnen te slaan (jouw woorden)?
quote:- Russia's going full Nazi
- Regime must be broken. If it's not broken, China'll get its best and most devoted ally
- Regime absolutely can be broken, and well-designed sanctions will contribute to it greatly. They're already doing their work - factories are stopping production, workers leaving their job because of inflation. Russia already faces a point of failure
- Many mid-ranked officials are very shocked, very afraid, very disappointed (they expected a quick victory) and desperately looking for the way out. That's where the focus has to be made instead of a way out for Putin. Many of them are actively looking for a way to cooperate
- Another focus should be made on relocation of Russian emigres, especially qualified emigres in some countries further away from Russian border and not in danger of potential invasion. The shortage of engineers is already visible, give a way out and a brain drain will skyrocket
The regime already crossed the point of no return. Aa return to the status quo is neither possible nor desirable. In fact deescalation could potentially lead to its evolution, to something much ore efficient and threatening. Existential threat does trigger institutional evolution
However evolution be it the increase in institutional efficiency or economic integration with China, can be only gradual. It requires time. Give them no time. Increase pressure via sanctions, brain drain and negotiations with mid-ranked officials to break them quickly. End of🧵
• • •
Nee. Het was een officiële NATO interventie. Dus vanuit NATO gevoerde actie. Dussssss ergens in een NATO kantoor bomplannetjes gemaakt en gecoördineerd aan lidstaten.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De NATO? NATO-landen, dat is wat anders.
Het is wel veelzeggend dat je niet heel veel verder komt dan wat "ja, maar hullie"-gebrabbel. Zegt genoeg, lijkt me zo.
het was eerst 360 en daar is nu 25.000 ineens bijgekomen?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:06 schreef polderturk het volgende:
Een stadje met 25.000 is compleet weggevaagd door Rusland. De bevolking is of gevlucht of gedood.
Zelfs het uitroeien van eem dorp is genocide.
Rusland moet voor genocide aangeklaagd worden.
[ twitter ]
Het moreel onder Assadisten is net zo laag als onder Russen.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze komen zoveel mensen tekort dat ze Syriers gaan inzetten, het gaat echt niet goed met Rusland![]()
[ twitter ]
Je snapt het nog steeds niet. Ik geef je nog wel genoeg hints. Tergend.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:06 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zucht. Ik zeg actie = reactie. Als je dat niet snapt dat is er iets mis met jouw redeneringsvermogen.
360 doden en 25.000 vluchtelingen.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het was eerst 360 en daar is nu 25.000 ineens bijgekomen?
Ah. Huurlingen. Die hadden we nog niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze komen zoveel mensen tekort dat ze Syriers gaan inzetten, het gaat echt niet goed met Rusland![]()
[ twitter ]
cliffs: rusland gaat terug naar de middeleeuwen.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:07 schreef Zwoerd het volgende:
Verhaal over situatie in Rusland:
https://threadreaderapp.com/thread/1500495309595725831.html
samenvatting:
[..]
Als ze buitenlanders gaan inzetten, zijn ze door hun eigen krachten heen?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het moreel onder Assadisten is net zo laag als onder Russen.
Het zal me niks verbazen als ze binnenkort Iraanse milities gaan inzetten.
Waarom NATO aan grens van Rusland plakken. Was dat een actie of reactie?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:10 schreef Salina het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet. Ik geef je nog wel genoeg hints. Tergend.
Nog één keer proberen: waarom die "actie" van de EU? Was dat wel een actie, of was dat reactie?
Kom op. Denk even na.
En dag gaat sneller dan je denkt. Op een gegeven moment gaan er structuren kapot en dan is het een grote domino day.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
cliffs: rusland gaat terug naar de middeleeuwen.
Definieer 'doorheen'.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze buitenlanders gaan inzetten, zijn ze door hun eigen krachten heen?
Nee, maar Rusland welquote:Op maandag 7 maart 2022 00:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah. Huurlingen. Die hadden we nog niet.
hopen dat ze in goud betaald krijgenquote:Op maandag 7 maart 2022 00:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah. Huurlingen. Die hadden we nog niet.
Komt er niet.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:10 schreef Werkperd het volgende:
Ik vraag me alleen af wanneer een Europese boycot op Russische olie of gas komt.
Dollars. Althans, dat hoop ik voor ze, als ze in roebels betaald krijgen dan hebben ze best pechquote:
De militairen die ze te kort komen zijn dood/gewond door vechten of niet capabel/beschikbaar. Je zou denken dat ze eerst door hun eigen mannen gaan voordat ze aan externe partijen mannen gaan vragen.quote:
Eerder vandaag zag ik een andere tweet dat Syriërs juist tegen de Russen wilden gaan vechten omdat ze in Syrië huis hebben gehouden.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zijn ze te materialistisch voor. Die economische hit willen ze niet. Hopelijk gooit Putin de kraan zelf dicht, beter voor ons ook we hebben een flink toenemende werkloosheid nodig voor de omscholing en werknemers voor de energie-transitie.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:10 schreef Werkperd het volgende:
Ik vraag me alleen af wanneer een Europese boycot op Russische olie of gas komt.
Wel slim van het Kremlin trouwens, het Russische volk zal om deze doden niet rouwen of protesteren.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het moreel onder Assadisten is net zo laag als onder Russen.
Het zal me niks verbazen als ze binnenkort Iraanse milities gaan inzetten.
Dat ging volgens mij over de Syrische rebellen die juist tegen Bashar al-Assad zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:14 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Eerder vandaag zag ik een andere tweet dat Syriërs juist tegen de Russen wilden gaan vechten omdat ze in Syrië huis hebben gehouden.
Dan is het dus de Syriërs van Putin tegen de Syriërs van Zelensky?
Nou ja je kunt natuurlijk niet onbeperkt mensen inzetten, als je ze uit Syrie weghaalt bungelt Assad morgen aan een galg. Het schijnt dat China nog een claimpje heeft liggen op Vladivostok. Etc...quote:Op maandag 7 maart 2022 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
De militairen die ze te kort komen zijn dood/gewond door vechten of niet capabel/beschikbaar. Je zou denken dat ze eerst door hun eigen mannen gaan voordat ze aan externe partijen mannen gaan vragen.
Betekent de dood voor Europa. Letterlijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zijn ze te materialistisch voor. Die economische hit willen ze niet. Hopelijk gooit Putin de kraan zelf dicht, beter voor ons ook we hebben een flink toenemende werkloosheid nodig voor de omscholing en werknemers voor de energie-transitie.
Dat zou wel top zijn, 1st zien dan gelovenquote:Op maandag 7 maart 2022 00:14 schreef Werkperd het volgende:
Goud raakt bijna de ¤60K aan. Betekent maar één ding. Binnenkort wereldwijde economische crisis.
Dat is al eerder vermeld, waar moeten ze die wegtrekken? Rusland heeft meer grenzen en meer onvriendelijke buren en dankzij hun eigen paranoia kunnen ze niet zomaar troepen ergens ander weghalen.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:13 schreef Momo het volgende:
[..]
De militairen die ze te kort komen zijn dood/gewond door vechten of niet capabel/beschikbaar. Je zou denken dat ze eerst door hun eigen mannen gaan voordat ze aan externe partijen mannen gaan vragen.
Problemen lossen zichzelf dan toch nog op in Syriëquote:Op maandag 7 maart 2022 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja je kunt natuurlijk niet onbeperkt mensen inzetten, als je ze uit Syrie weghaalt bungelt Assad morgen aan een galg. Het schijnt dat China nog een claimpje heeft liggen op Vladivostok. Etc...
Gelukkig komt de lente eraanquote:Op maandag 7 maart 2022 00:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Betekent de dood voor Europa. Letterlijk.
Daarom heb je ook een burgeroorlog in Syrië.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:14 schreef Dutch_view het volgende:
Eerder vandaag zag ik een andere tweet dat Syriërs juist tegen de Russen wilden gaan vechten omdat ze in Syrië huis hebben gehouden.
Man, man, man...quote:Op maandag 7 maart 2022 00:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Moet je nou perse weer de lira erbij betrekken? Wilde het gewoon ff over goud en crisis hebben kom jij weer gelijk met je Turkije verhalen.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat zou wel top zijn, 1st zien dan geloven
De lira lijkt ook weer door het putje te gaan en dat zal zeker helpen![]()
Ze zijn broedervolken, dus haalt Poetin externe partijen mannen want die zijn eerder bereid om hen af te slachten.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:13 schreef Momo het volgende:
Onzin, we beseffen ondertussen donders goed dat onze materiele zucht te destructief is.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat heeft de goudkoers dan voor invloed op de wereldeconomie behalve vrijwel niets?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Moet je nou perse weer de lira erbij betrekken? Wilde het gewoon ff over goud en crisis hebben kom jij weer gelijk met je Turkije verhalen.
Jammer dit.
Dat klopt.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel slim van het Kremlin trouwens, het Russische volk zal om deze doden niet rouwen of protesteren.
Ik vind het zo tof wat herr Erdo doet fantastischquote:
Moet dit op enigerlei wijze de inval in de Donbass en de Oekraïne verklaren?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:11 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Waarom NATO aan grens van Rusland plakken. Was dat een actie of reactie?
De NAVO grenst al sinds zijn oprichting aan Rusland, dacht ik.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Moet dit op enigerlei wijze de inval in de Donbass en de Oekraïne verklaren?
Overigens grenst de NAVO al sinds 2004 aan Rusland.
Maar goed, je kunt niet alles weten.
Je hebt tenslotte werkpeerden en luxepeerden.
Toch ongelooflijk dat na alle beperkingen en opofferingen omtrent corona mensen nog steeds geloven dat de verwarming één graadje lager moeten zetten meteen tot de volledige instorting van Europa zal lijdenquote:
Jup, behalve dan dat de kans natuurlijk extreem klein is dat ze elkaar in Ukraine echt tegenkomen. Dat zou wel heel toevallig zijn.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:14 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Mijn hersenen ondergaan vandaag een serieuze groepsverkrachting hier.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft de goudkoers dan voor invloed op de wereldeconomie behalve vrijwel niets?
Naast de onvriendelijke buren hebben ze ook nog eens 5 gebieden die onafhankelijk willen worden. Die moeten ook nog eens onderdrukt worden met genoeg soldaten.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is al eerder vermeld, waar moeten ze die wegtrekken? Rusland heeft meer grenzen en meer onvriendelijke buren en dankzij hun eigen paranoia kunnen ze niet zomaar troepen ergens ander weghalen.
quote:Op maandag 7 maart 2022 00:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Moet dit op enigerlei wijze de inval in de Donbass en de Oekraïne verklaren?
Overigens grenst de NAVO al sinds 2004 aan Rusland.
Maar goed, je kunt niet alles weten.
Je hebt tenslotte werkpeerden en luxepeerden.
Gezien het westen en oosten geen moeite hebben met wat Saudi-Arabië en de Arabische Liga met Jemen doen is het best hypocriet dat wij Russen veroordelen met wat betreft Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
J
[..]
Ja Henk. Wat jou betreft doen gewoon niks.
Jij wil elk risico uitsluiten voor wat betreft militaire bijdrages aan UA. Puur om maar niet in conflict te raken met Vlad. Was jij vroeger ook die jonge die altijd gepest werd?
Eerlijk, ik dacht dat die van de week al omgelegd was, oude beelden en verder niks.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef THEFXR het volgende: [..] mocht hij overlijden, dan wordt het stil gehouden?
Gelijk levenslang schorsen. Daag.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:24 schreef Dutch_view het volgende:
Russische sporters zijn neutraal![]()
![]()
[ twitter ]
Nou, laten we neutraal afsluiten dan. Ik ben ook wel fan van Scarface en Pacino-god.quote:
Oekraïne, das ons stamvolk. Wanneer komen de oerstammen op voor Jemen?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:26 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien het westen en oosten geen moeite hebben met wat Saudi-Arabië en de Arabische Liga met Jemen doen is het best hypocriet dat wij Russen veroordelen met wat betreft Oekraïne.
quote:Op maandag 7 maart 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar Poetin is niet van de generatie Twitter.
Imo is die vent terminaal, die haalt juli niet.
Waar staat Z voor?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:24 schreef Dutch_view het volgende:
Russische sporters zijn neutraal![]()
![]()
[ twitter ]
In Syrië, Libië, Irak en Afghanistan hebben wij ook niks te zoeken en toch stortte het westen en oosten zich daar op.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Oekraïne, das ons stamvolk. Wanneer komen de oerstammen op voor Jemen?
En welke argumenten heb je om om te treden als Lage Landen voor een stam in Jemen..
Wat hebben wij daar te zoeken?
De Houthis in Jemen erkennen de onafhankelijkheid van Luhansk en Donetsk, daarom mag KSA losgaan op die qat kauwers.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:33 schreef HSG het volgende:
In Syrië, Libië, Irak en Afghanistan hebben wij ook niks te zoeken en toch stortte het westen en oosten zich daar op.
Nee, ik begrijp niet nu. Leg eens uit wat dat met de wereldeconomie doet dan? En leg eens uit waarom onroerend goed ineens uit de gratie zou zijn bij miljonairs en miljardairs. Behalve als het in Oekraine staat dan.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mijn hersenen ondergaan vandaag een serieuze groepsverkrachting hier.
Goudkoers is altijd gerelateerd aan de economie. Wanneer het goed gaat met economie dan wendt niemand zich richting goud. Wanneer de situatie ernstiger wordt en outlook een crisis voorspelt, dan vluchten miljoenairs en miljardairs naar veilige havens zoals goud.
BEGRIJP JE NU?!!
Bij dat 'whataboutism/bothsideism'-verhaal dat je wel vaker hoort tegenwoordig wordt mijns inziens niet de juiste conclusie getrokken. Het is er niet op gericht om acties te rechtvaardigen. Onder het mom: "zij doen het, dus dan is het prima dat een ander het ook doet."quote:Op zondag 6 maart 2022 23:46 schreef Vallon het volgende: [..] Ook dit is "bothsideïsm" redeneren dat terecht is maar verder niets van doen heeft met het topic dat Rusland welbewust een democratisch soeverein land binnenvalt en daar burgers hun rechten ontneemt.
Dat er elders rommel is, rechtvaardigt niet daarmee deze rotzooi. Wel goed om te onthouden dat er nog veel hypocrisie opgeruimd moet/kan worden. En ja zelfs in een democratie vindt (verboden) slavernij plaats.
Ja, niet mijn keus.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:33 schreef HSG het volgende:
[..]
In Syrië, Libië, Irak en Afghanistan hebben wij ook niks te zoeken en toch stortte het westen en oosten zich daar op.
Maffiaparadijs Dubaiquote:Op maandag 7 maart 2022 00:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Elon had gelijk met dat Signal beter dan Telegram is.
[ twitter ]
quote:Op maandag 7 maart 2022 00:34 schreef Rambolin het volgende:
[..]
De Houthis in Jemen erkennen de onafhankelijkheid van Luhansk en Donetsk, daarom mag KSA losgaan op die qat kauwers.
Tsja... die 500.000 doden zijn niet belangrijk zolang je maar je druppeltje olie of je WK voetbal kan kijken.quote:
Half miljoen doden, waar?quote:Op maandag 7 maart 2022 00:39 schreef HSG het volgende:
Tsja... die 500.000 doden zijn niet belangrijk zolang je maar je druppeltje olie of je WK voetbal kan kijken.
Dat is slechts de amygdala (reptielenbrein).quote:Op maandag 7 maart 2022 00:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mijn hersenen ondergaan vandaag een serieuze groepsverkrachting hier.
ze hebben echt in het zuiden meer hulp nodig, het Noorden houd best lang stand.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:34 schreef riazop het volgende:
zondag: Tokmak has been abandoned by Ukrainian forces during yesterday. Russian forces pushed north and captured Polohy
Het doet niks, maar is een indicator voor wat er komen gaat.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp niet nu. Leg eens uit wat dat met de wereldeconomie doet dan? En leg eens uit waarom onroerend goed ineens uit de gratie zou zijn bij miljonairs en miljardairs. Behalve als het in Oekraine staat dan.
Deflation Protectionquote:Op maandag 7 maart 2022 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp niet nu. Leg eens uit wat dat met de wereldeconomie doet dan? En leg eens uit waarom onroerend goed ineens uit de gratie zou zijn bij miljonairs en miljardairs. Behalve als het in Oekraine staat dan.
Zelfs jij snapt het.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het doet niks, maar is een indicator voor wat er komen gaat.
Ja maar jij moet gewoon ophouden bij ik dacht.quote:Op maandag 7 maart 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerlijk, ik dacht dat die van de week al omgelegd was, oude beelden en verder niks.
Maar Poetin is niet van de generatie Twitter.
Imo is die vent terminaal, die haalt juli niet.
nok eens even met geschiedenis lessen!quote:Op maandag 7 maart 2022 00:46 schreef Rambolin het volgende:
Beknopte geschiedenis van Oekraïne
Ukraine was the center of the first eastern Slavic state, Kyivan Rus, which during the 10th and 11th centuries was the largest and most powerful state in Europe. Weakened by internecine quarrels and Mongol invasions, Kyivan Rus was incorporated into the Grand Duchy of Lithuania and eventually into the Polish-Lithuanian Commonwealth. The cultural and religious legacy of Kyivan Rus laid the foundation for Ukrainian nationalism through subsequent centuries. A new Ukrainian state, the Cossack Hetmanate, was established during the mid-17th century after an uprising against the Poles. Despite continuous Muscovite pressure, the Hetmanate managed to remain autonomous for well over 100 years. During the latter part of the 18th century, most Ukrainian ethnographic territory was absorbed by the Russian Empire. Following the collapse of czarist Russia in 1917, Ukraine achieved a short-lived period of independence (1917-20), but was reconquered and endured a brutal Soviet rule that engineered two forced famines (1921-22 and 1932-33) in which over 8 million died. In World War II, German and Soviet armies were responsible for 7 to 8 million more deaths. Although Ukraine achieved independence in 1991 with the dissolution of the USSR, democracy and prosperity remained elusive as the legacy of state control and endemic corruption stalled efforts at economic reform, privatization, and civil liberties.
A peaceful mass protest referred to as the "Orange Revolution" in the closing months of 2004 forced the authorities to overturn a rigged presidential election and to allow a new internationally monitored vote that swept into power a reformist slate under Viktor YUSHCHENKO. Subsequent internal squabbles in the YUSHCHENKO camp allowed his rival Viktor YANUKOVYCH to stage a comeback in parliamentary (Rada) elections, become prime minister in August 2006, and be elected president in February 2010. In October 2012, Ukraine held Rada elections, widely criticized by Western observers as flawed due to use of government resources to favor ruling party candidates, interference with media access, and harassment of opposition candidates. President YANUKOVYCH's backtracking on a trade and cooperation agreement with the EU in November 2013 - in favor of closer economic ties with Russia - and subsequent use of force against students, civil society activists, and other civilians in favor of the agreement led to a three-month protest occupation of Kyiv's central square. The government's use of violence to break up the protest camp in February 2014 led to all out pitched battles, scores of deaths, international condemnation, a failed political deal, and the president's abrupt departure for Russia. New elections in the spring allowed pro-West president Petro POROSHENKO to assume office in June 2014; he was succeeded by Volodymyr ZELENSKY in May 2019.
Shortly after YANUKOVYCH's departure in late February 2014, Russian President PUTIN ordered the invasion of Ukraine's Crimean Peninsula falsely claiming the action was to protect ethnic Russians living there. Two weeks later, a "referendum" was held regarding the integration of Crimea into the Russian Federation. The "referendum" was condemned as illegitimate by the Ukrainian Government, the EU, the US, and the UN General Assembly (UNGA). In response to Russia's illegal annexation of Crimea, 100 members of the UN passed UNGA resolution 68/262, rejecting the "referendum" as baseless and invalid and confirming the sovereignty, political independence, unity, and territorial integrity of Ukraine. In mid-2014, Russia began supplying proxies in two of Ukraine's eastern provinces with manpower, funding, and materiel driving an armed conflict with the Ukrainian Government that continues to this day. Representatives from Ukraine, Russia, and the unrecognized Russian proxy republics signed the Minsk Protocol and Memorandum in September 2014 to end the conflict. However, this agreement failed to stop the fighting or find a political solution. In a renewed attempt to alleviate ongoing clashes, leaders of Ukraine, Russia, France, and Germany negotiated a follow-on Package of Measures in February 2015 to implement the Minsk agreements. Representatives from Ukraine, Russia, the unrecognized Russian proxy republics, and the Organization for Security and Cooperation in Europe also meet regularly to facilitate implementation of the peace deal. More than 14,000 civilians have been killed or wounded as a result of the Russian intervention in eastern Ukraine.
https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/ukraine/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |