abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203968438

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov

De beste kaart van het conflict tot nu toe:

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
pi_203968445
Dit account blijft zeer waardevol. Vertaling:

Een groep Finnen kijkt naar de Oekraïense oorlog via wegcamera's, soms, discussiegroepen en andere open data - de kaart wordt bijgewerkt in de "situatiekamer" van Pukinmäki.

twitter

Deze Finnen zijn zeer up to date, de Scribble kaart blijft voor mij dan ook de meest betrouwbare kaart van de oorlog tot nu toe. Ook de Finse kranten besteden inmiddels aandacht aan de kaart.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008651005.html
pi_203968449
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik zat te denken om naar demo in Amsterdam te gaan, maar nu zie ik op de webcam van de dam weer allemaal Palastijnse en Israelische vlaggen gezwaaid worden. Dan denk ik... moet dat nou nu? -O-
Volgens mij staan die elk weekend zo'n beetje op de dam (ik zie ze regelmatig althans).
  zondag 6 maart 2022 @ 14:06:36 #4
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203968461
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 06-03-2022 14:09:25 (doe ff lekker normaal joh) ]
  zondag 6 maart 2022 @ 14:06:56 #5
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203968467
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat twee voormalige FSB mensen denken dat een collega het geschreven heeft zegt weinig, De Oekrainse SBU heeft genoeg zulke mensen (zowel FSB als SBU komen voort uit de KGB).
Oke, dan geloof je het toch niet, jouw feestje.
pi_203968477
Ik hoor net op CNN dat het eigenlijk nog volgens plan gaat voor Poetin, ook al gaat het een stuk trager dan verwacht.
  zondag 6 maart 2022 @ 14:08:49 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203968495
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Ik hoor net op CNN dat het eigenlijk nog volgens plan gaat voor Poetin, ook al gaat het een stuk trager dan verwacht.
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203968511
quote:
Ja hèhè, tuurlijk zeggen de Russen zelf dat het allemaal volgens plan gaat. Die zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bron van informatie gebleken hierin (of op wat voor ander gebied dan ook)
pi_203968533
quote:
9s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:46 schreef Aether het volgende: [ twitter ]
Misschien provocatie. Misschien Russen tegen Putin. Ik denk dat het de wereld wel duidelijk geworden is dat dit niet zoiets is als een derde rijk waarbij de Russische vlag een soort symbool voor een doctrine is. Integendeel.
  zondag 6 maart 2022 @ 14:11:12 #10
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203968534
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja hoor, de Palestijnenkaart is weer getrokken. :') Weet je wat het verschil is tussen de Palestijnen en de Oekrainers? De Oekrainers plegen niet om de haverklap aanslagen in Rusland, schieten niet voortdurend zelfgeknutselde raketten af op Russische steden terwijl ze zich verschuilen in bewoonde gebieden zodat bij de Israelische vergeldingsactie waarvan je 100% zeker weet dat die komen gaat, zoveel mogelijk Palestijnse burgers getroffen worden, zodat ze daarna weer hun Pallywood beeldmateriaal de wereld in kunnen slingeren en kunnen roepen hoe slecht ze door de Israeliers behandeld worden. De Oekrainers verdienen onze sympathie, de Palestijnen niet, die hebben alles wat ze overkomt over zichzelf afgeroepen.
De Joden hebben hun land verkregen deels dankzij aanslagen te plegen (oa Einstein protesteerde om die reden in een brief in de NY Times tegen het bezoek van Menachem Begin aan de VS). Dan kan je de Palestijnen moeilijk verwijten hetzelfde te proberen.
are we infinite or am I alone
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 14:11:13 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203968535
quote:
stuk trager en met een stuk zwaardere verliezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203968542
Bayraktar TB2's zijn waarschijlijk nog steeds actief. Er worden alleen geen beelden meer gedeeld.

twitter
pi_203968562
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja hèhè, tuurlijk zeggen de Russen zelf dat het allemaal volgens plan gaat. Die zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bron van informatie gebleken hierin (of op wat voor ander gebied dan ook)
Dat was een of andere Amerikaanse generaal of andere Bobo die dat zei.
  zondag 6 maart 2022 @ 14:13:40 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203968567
Al gepost misschien:
quote:
Russen en Oekraïners verwijten elkaar mislukking evacuatie Marioepol

Daags na de mislukte evacuatie van havenstad Marioepol, lijkt een nieuwe poging op zondag opnieuw te falen. Russen en Oekraïners beschuldigen elkaar er van de wapenstilstand niet te respecteren en er wordt nog steeds geschoten. Op dit moment zouden slechts 300 burgers te stad verlaten te hebben, bedoeling is om zowat 200.000 mensen naar veiligere oorden te brengen.
De Standaard
pi_203968586
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Volgens mij staan die elk weekend zo'n beetje op de dam (ik zie ze regelmatig althans).
Ja heel europa heeft nu gezien wat echte vluchtelingen zijn.
Mannen die hun luxe leventje opgeven en teruggaan naar de ukraine om te vechten. Mannen die hun vrouwen/kinderen en ouderen droppen over de grens en terugkeren om te vechten.

Ik ben dat schijtvolk wat hier zogenaamd kwam als "vluchteling" helemaal zat. Het liefst trappen ze dat volk linea recta terug en nemen de Oekraïners hun plek in. Zelfs als die blijven zal je daar heel veel problemen op de arbeidsmarkt mee oplossen.
pi_203968592
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.
Als Poetin moet zeggen dat het volgens plan gaat, gaat het waarschijnlijk niet volgens plan.

Als het namelijk echt volgens plan ging, had Poetin wel gezegd dat er boven verwachting goed gepresteerd werd.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 14:15:54 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203968599
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:13 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat was een of andere Amerikaanse generaal of andere Bobo die dat zei.
kan ook wel, als je naar de kaart kijkt zie je nog steeds die tangbeweging ontstaan, die gaan naar elkaar toebewegen maar dan moeten ze eerst het verzet in de gebieden die ze nu hebben platslaan en dat lijkt maar lastig te lukken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 maart 2022 @ 14:16:07 #18
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203968601
quote:
Defence chief contradicts Liz Truss over idea of Britons going to fight in Ukraine

The UK’s chief of the defence staff has slapped down Liz Truss’s suggestion that Britons could travel to Ukraine to take up arms in the war against Russia, saying doing so would be illegal.

Sir Tony Radakin urged people not to rush towards “the sound of gunfire” and stressed there were many other ways that people in the UK could support those resisting the advancement of Vladimir Putin’s troops.

The unusually direct comment will be viewed as a strict admonishment of the foreign secretary’s suggestion, which had already been rejected by the defence secretary, Ben Wallace.

Last week, Truss was quizzed about the Ukrainian president, Volodymyr Zelenskiy’s call for anyone who wanted to “join the defence of security in Europe” to “stand shoulder to shoulder with Ukrainians against the invaders”.

Asked whether Britons should venture out to fight, she said: “I do support that, and of course that is something that people can make their own decisions about.

“The people of Ukraine are fighting for freedom and democracy not just for Ukraine, but for the whole of Europe because that’s what President Putin is challenging.”

However, Radakin made clear his disdain at the intervention.
Defeating Putin in Ukraine may take years, says Dominic Raab
Read more

He told the BBC’s Sunday Morning programme that any Britons who wanted to serve in the military should do so “in their own armed forces”.

“We’ve been very clear that it’s unlawful as well as unhelpful for UK military and for the UK population to start going towards Ukraine in that sense,” Radakin said.

“Support from from the UK, support in whatever way you can. But this isn’t really something that you want to rush to, in terms of the sound of gunfire. This is about sensible support, based in the UK.”

Asked about whether Truss was wrong to have suggested otherwise, Radakin said she was reflecting an understandable desire that Britons wanted to support the people of Ukraine in defending their lands from Russian troops.
https://www.theguardian.c(...)ontradicts-liz-truss
pi_203968605
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zoals ik al vroeg in de topicreeks noemde is dit de orthodoxe kerk die een droombeeld van een machtig Russisch rijk voortstuwd waarbij ze geloven dat Putin hierbij een soort heilige is die dit zal moeten verwezenlijken. Ongeacht wat de Russen of de wereld ervan vindt.

Als je Putin verwijderd is die droom waarschijnlijk ook voorlopig voorbij.
  zondag 6 maart 2022 @ 14:17:05 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203968616
twitter
pi_203968620
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
Al gepost misschien:
[..]
De Standaard
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:

zondag 6 maart 2022 @ 12:09:38
Kan het me niet voorstellen :N Zolang er veel burgers zijn raakt water en voedsel sneller op en dat is precies wat je wilt als bezetter, immers de overgebleven combattants raken dan ook sneller zonder voedsel en water. Het enig wat de bezetter dan zal doen is vermelden dat de verdedigers begonnen met schieten. Veel burgerslachtoffers overbelasten ook de ziekenhuiszorg waardoor het ook moeilijker wordt combattents te verzorgen, een bijkomend voordeel voor de bezetter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203968630
quote:
88s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan ook wel, als je naar de kaart kijkt zie je nog steeds die tangbeweging ontstaan, die gaan naar elkaar toebewegen maar dan moeten ze eerst het verzet in de gebieden die ze nu hebben platslaan en dat lijkt maar lastig te lukken
Klopt, maar ik ben daar dus wel bang voor. Ik lees teveel optimisme in de verhalen, dat Rusland het nooit zal gaan lukken, maar ondertussen lijken ze toch langzaam maar zeker een wurggreep op Kiev te krijgen.
pi_203968632
De kredietwaardigheid van Rusland is in enkele dagen tijd nog verder teruggelopen, nu het Westen het land steeds meer de rug toekeert vanwege de oorlog in Oekraïne. Daarop wijst het toonaangevende ratingbureau Moody's dat de status van Rusland onlangs al tot junk verlaagde.

Bij de firma gaat het oordeel nu van B3 naar Ca, wat betekent dat het risico op wanbetalingen nu nog groter wordt geacht. De afwaardering hangt volgens een verklaring van Moody's samen met 'ernstige zorgen' over de bereidheid en het vermogen van Rusland om verplichtingen ten aanzien van schulden na te komen.

ad liveblog
pi_203968640
Syriërs die tegen Rusland willen vechten. Hun steden zijn vernietigd door Poetin.

twitter
pi_203968643
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 14:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:

Kan het me niet voorstellen :N Zolang er veel burgers zijn raakt water en voedsel sneller op en dat is precies wat je wilt als bezetter, immers de overgebleven combattants raken dan ook sneller zonder voedsel en water. Het enig wat de bezetter dan zal doen is vermelden dat de verdedigers begonnen met schieten. Veel burgerslachtoffers overbelasten ook de ziekenhuiszorg waardoor het ook moeilijker wordt combattents te verzorgen, een bijkomend voordeel voor de bezetter.
Je kan het draaiboek van Aleppo er bij halen. Ziekenhuizen en scholen bombarderen om de tegenstander te breken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')