Volgens mij staan die elk weekend zo'n beetje op de dam (ik zie ze regelmatig althans).quote:Op zondag 6 maart 2022 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zat te denken om naar demo in Amsterdam te gaan, maar nu zie ik op de webcam van de dam weer allemaal Palastijnse en Israelische vlaggen gezwaaid worden. Dan denk ik... moet dat nou nu?
Oke, dan geloof je het toch niet, jouw feestje.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat twee voormalige FSB mensen denken dat een collega het geschreven heeft zegt weinig, De Oekrainse SBU heeft genoeg zulke mensen (zowel FSB als SBU komen voort uit de KGB).
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Ik hoor net op CNN dat het eigenlijk nog volgens plan gaat voor Poetin, ook al gaat het een stuk trager dan verwacht.
Ja hèhè, tuurlijk zeggen de Russen zelf dat het allemaal volgens plan gaat. Die zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bron van informatie gebleken hierin (of op wat voor ander gebied dan ook)quote:Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Ik hoor net op CNN dat het eigenlijk nog volgens plan gaat voor Poetin, ook al gaat het een stuk trager dan verwacht.
Misschien provocatie. Misschien Russen tegen Putin. Ik denk dat het de wereld wel duidelijk geworden is dat dit niet zoiets is als een derde rijk waarbij de Russische vlag een soort symbool voor een doctrine is. Integendeel.quote:
De Joden hebben hun land verkregen deels dankzij aanslagen te plegen (oa Einstein protesteerde om die reden in een brief in de NY Times tegen het bezoek van Menachem Begin aan de VS). Dan kan je de Palestijnen moeilijk verwijten hetzelfde te proberen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, de Palestijnenkaart is weer getrokken.Weet je wat het verschil is tussen de Palestijnen en de Oekrainers? De Oekrainers plegen niet om de haverklap aanslagen in Rusland, schieten niet voortdurend zelfgeknutselde raketten af op Russische steden terwijl ze zich verschuilen in bewoonde gebieden zodat bij de Israelische vergeldingsactie waarvan je 100% zeker weet dat die komen gaat, zoveel mogelijk Palestijnse burgers getroffen worden, zodat ze daarna weer hun Pallywood beeldmateriaal de wereld in kunnen slingeren en kunnen roepen hoe slecht ze door de Israeliers behandeld worden. De Oekrainers verdienen onze sympathie, de Palestijnen niet, die hebben alles wat ze overkomt over zichzelf afgeroepen.
stuk trager en met een stuk zwaardere verliezenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:07 schreef grrrrg het volgende:
Dat was een of andere Amerikaanse generaal of andere Bobo die dat zei.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja hèhè, tuurlijk zeggen de Russen zelf dat het allemaal volgens plan gaat. Die zijn nou niet bepaald de meest betrouwbare bron van informatie gebleken hierin (of op wat voor ander gebied dan ook)
De Standaardquote:Russen en Oekraïners verwijten elkaar mislukking evacuatie Marioepol
Daags na de mislukte evacuatie van havenstad Marioepol, lijkt een nieuwe poging op zondag opnieuw te falen. Russen en Oekraïners beschuldigen elkaar er van de wapenstilstand niet te respecteren en er wordt nog steeds geschoten. Op dit moment zouden slechts 300 burgers te stad verlaten te hebben, bedoeling is om zowat 200.000 mensen naar veiligere oorden te brengen.
Ja heel europa heeft nu gezien wat echte vluchtelingen zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens mij staan die elk weekend zo'n beetje op de dam (ik zie ze regelmatig althans).
Als Poetin moet zeggen dat het volgens plan gaat, gaat het waarschijnlijk niet volgens plan.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.
kan ook wel, als je naar de kaart kijkt zie je nog steeds die tangbeweging ontstaan, die gaan naar elkaar toebewegen maar dan moeten ze eerst het verzet in de gebieden die ze nu hebben platslaan en dat lijkt maar lastig te lukkenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat was een of andere Amerikaanse generaal of andere Bobo die dat zei.
https://www.theguardian.c(...)ontradicts-liz-trussquote:Defence chief contradicts Liz Truss over idea of Britons going to fight in Ukraine
The UK’s chief of the defence staff has slapped down Liz Truss’s suggestion that Britons could travel to Ukraine to take up arms in the war against Russia, saying doing so would be illegal.
Sir Tony Radakin urged people not to rush towards “the sound of gunfire” and stressed there were many other ways that people in the UK could support those resisting the advancement of Vladimir Putin’s troops.
The unusually direct comment will be viewed as a strict admonishment of the foreign secretary’s suggestion, which had already been rejected by the defence secretary, Ben Wallace.
Last week, Truss was quizzed about the Ukrainian president, Volodymyr Zelenskiy’s call for anyone who wanted to “join the defence of security in Europe” to “stand shoulder to shoulder with Ukrainians against the invaders”.
Asked whether Britons should venture out to fight, she said: “I do support that, and of course that is something that people can make their own decisions about.
“The people of Ukraine are fighting for freedom and democracy not just for Ukraine, but for the whole of Europe because that’s what President Putin is challenging.”
However, Radakin made clear his disdain at the intervention.
Defeating Putin in Ukraine may take years, says Dominic Raab
Read more
He told the BBC’s Sunday Morning programme that any Britons who wanted to serve in the military should do so “in their own armed forces”.
“We’ve been very clear that it’s unlawful as well as unhelpful for UK military and for the UK population to start going towards Ukraine in that sense,” Radakin said.
“Support from from the UK, support in whatever way you can. But this isn’t really something that you want to rush to, in terms of the sound of gunfire. This is about sensible support, based in the UK.”
Asked about whether Truss was wrong to have suggested otherwise, Radakin said she was reflecting an understandable desire that Britons wanted to support the people of Ukraine in defending their lands from Russian troops.
Zoals ik al vroeg in de topicreeks noemde is dit de orthodoxe kerk die een droombeeld van een machtig Russisch rijk voortstuwd waarbij ze geloven dat Putin hierbij een soort heilige is die dit zal moeten verwezenlijken. Ongeacht wat de Russen of de wereld ervan vindt.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Maar zal Poetin ooit toegeven dat het niet volgens plan gaat? Nope. Dus eigenlijk kan je er niets uithalen. Of het gaat volgens plan, of Poetin is niet meer aan de macht want dood/weg. Er zit eigenlijk niets tussenin.
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:quote:
Klopt, maar ik ben daar dus wel bang voor. Ik lees teveel optimisme in de verhalen, dat Rusland het nooit zal gaan lukken, maar ondertussen lijken ze toch langzaam maar zeker een wurggreep op Kiev te krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 14:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook wel, als je naar de kaart kijkt zie je nog steeds die tangbeweging ontstaan, die gaan naar elkaar toebewegen maar dan moeten ze eerst het verzet in de gebieden die ze nu hebben platslaan en dat lijkt maar lastig te lukken
Je kan het draaiboek van Aleppo er bij halen. Ziekenhuizen en scholen bombarderen om de tegenstander te brekenquote:Op zondag 6 maart 2022 14:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een Fok-user stelde al eerder de vraag of het deze x wel zou lukken die evacuatie en ik schreef toen het volgende:
Kan het me niet voorstellenZolang er veel burgers zijn raakt water en voedsel sneller op en dat is precies wat je wilt als bezetter, immers de overgebleven combattants raken dan ook sneller zonder voedsel en water. Het enig wat de bezetter dan zal doen is vermelden dat de verdedigers begonnen met schieten. Veel burgerslachtoffers overbelasten ook de ziekenhuiszorg waardoor het ook moeilijker wordt combattents te verzorgen, een bijkomend voordeel voor de bezetter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |