abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:46:08 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203951759

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203951767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja lees je eens in zou ik zeggen.
Mag ik alleen westerse bronnen tot mij nemen, of ook wat meer objectievere?

https://www.aljazeera.com(...)a-invasion-criticism
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_203951781
De gevangen piloot heeft ook voor Assad gebombardeerd. In Syrië zal hij dus ook wel civiele doelen gebombardeerd hebben. En sommigen op fok waren hem aan het verdedigen.

twitter
pi_203951784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef theunderdog het volgende:
Wel bijzonder dat mensen die ageren tegen nationalisme, wel willen dat mensen in Oekraïne zich doodvechten voor hun land.
Dat willen de mensen in Oekraïne toch echt zelf hoor, het enige dat hier een discussiepunt is is of we ze (en zo ja in wat voor mate) daarin willen ondersteunen.
pi_203951786
quote:
Als jij je bezig houdt met offshore constructies, parapluen aan bvs en het verdoezelen van eigendomsverhoudingen, waarbij je ook nog eens geen openheid van zaken wilt geven, dan is er duidelijk iets niet in de haak. Of vind jij dit binnen normale werkzaamheden van acteur passen?
Hij maakte films en series, lijkt mij een gebruikelijke constructie met licenties en uitzendrechten. Dat doen alle mediabedrijven ter wereld. Je kan er wat van vinden, maar dat nu eenmaal hoe de wereld draait.
.
  One tough cookie zaterdag 5 maart 2022 @ 12:49:12 #6
169210 liesje1979
pi_203951799
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik voel spanning opkomen. Dit gaat escaleren. Geef je sleutels nou maar gewoon.
Jij wil zeker gewoon over kinderwagens heenrijden met die auto?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:49:28 #7
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203951801
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef polderturk het volgende:
De gevangen piloot heeft ook voor Assad gebombardeerd. In Syrië zal hij dus ook wel civiele doelen gebombardeerd hebben. En sommigen op fok waren hem aan het verdedigen.

[ twitter ]
Dit is wel gigantisch ver gezocht aan de hand van wat foto's.
pi_203951808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat willen de mensen in Oekraïne toch echt zelf hoor, het enige dat hier een discussiepunt is is of we ze (en zo ja in wat voor mate) daarin willen ondersteunen.
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.

'MAG IK DAN OOK JE HUIS INVALLEN !!'.. nee, dat 'mag' je niet. Maar als jij met paar man + wapens mijn huis komt binnen stormen, kies ik eieren voor mijn geld. Ik geef je alles.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:50:27 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203951813
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:46 schreef Galvez het volgende:

[..]
“objectievere”…… jaja. Die dekselse MSM ook hè?

Natuurlijk, hier mag jij dat. In Rusland mag je dat niet. Of geloof je dat ook niet? Is er eigenlijk wel een oorlog in Oekraïne?

Laat me raden, Corona was ook maar een griepje?
pi_203951817
Piloot is #viesdik

Hebben ze geen fitte piloten meer
pi_203951853
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
Piloot is #viesdik

Hebben ze geen fitte piloten meer
Als Piloot hoef je niet zoveel te lopen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203951854
Als je alles tot een simpele vraag terugbrengt; Zelinsky vraagt of we een mensheiduitroeiende kernoorlog willen beginnen om de vrijheid van zijn land te waarborgen, zijn we dat van plan als Westerse wereld?

pi_203951857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als Piloot hoef je niet zoveel te lopen :)
Moet je wel in je vliegtuig passen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:54:36 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203951862
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dit is wel gigantisch ver gezocht aan de hand van wat foto's.
Ze zijn allebei dik en blank d us dan zal het wel kloppen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:54:53 #15
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203951867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zag anders in het vorige topic mensen die stellen dat het misschien verstandiger is als ze de strijd opgeven flink aangevallen worden.

'MAG IK DAN OOK JE HUIS INVALLEN !!'.. nee, dat 'mag' je niet. Maar als jij met paar man + wapens mijn huis komt binnen stormen, kies ik eieren voor mijn geld. Ik geef je alles.
Met de kanttekening dat je weet dat er geld wordt uitgekeerd door de verzekering en je er op kan hopen dat die overvallers worden opgepakt en veroordeeld. In het geval van Oekraïne raak je alles kwijt, gaan ze nooit meer weg en worden de straffen na verloop van tijd vanzelf weer afgezwakt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:56:14 #16
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203951882
quote:

[..]

Klopt, want nazi-Rusland en Adolf Putin bestrijden heeft in principe niets met nationalisme te maken. Ongetwijfeld zitten er heel veel nationalisten onder de Oekraïnse strijders, ongetwijfeld zal deze situatie nationalistische gevoelens aanwakkeren, maar het bestrijden van fascistische moordenaars, uitbuiters en verkrachters gaat ook prima vanuit niet nationalistische gevoelens.

En dat je met een geweer op jezelf of je gezin gericht anders reageert dan wanneer dat niet het geval is is best logisch.

Verzet is juist bedoeld om dergelijke situaties proberen te voorkomen lijkt mij
pi_203951896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Met de kanttekening dat je weet dat er geld wordt uitgekeerd door de verzekering en je er op kan hopen dat die overvallers worden opgepakt en veroordeeld. In het geval van Oekraïne raak je alles kwijt, gaan ze nooit meer weg en worden de straffen na verloop van tijd vanzelf weer afgezwakt.
Dat is niet waar ik aan denk als die lui mijn huis binnen komen vallen. Dat denk ik vooral: hoe kom ik met mijn dierbare hier het meest ongeschonden uit.
pi_203951898
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:50 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
“objectievere”…… jaja. Die dekselse MSM ook hè?

Natuurlijk, hier mag jij dat. In Rusland mag je dat niet. Of geloof je dat ook niet? Is er eigenlijk wel een oorlog in Oekraïne?

Laat me raden, Corona was ook maar een griepje?
Mag dat ja? En ik maar denken dat RT in de EU ook niet meer uitgezonden mag worden. Censuur in de EU, maar dat geeft niets hoor.

De relevantie m.b.t. vraag omtrent Corona ontgaat me, maar fyi tot aan de omicron-variant ben ik altijd voorstander geweest van stevige maatregelen omdat het allerminst een griepje was.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:57:37 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203951903
quote:

[..]

het land verdedigen tegen de NAZI Duitsland was ok naionalisme he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:57:37 #20
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203951904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:54 schreef UitStraling het volgende:
Als je alles tot een simpele vraag terugbrengt; Zelinsky vraagt of we een mensheiduitroeiende kernoorlog willen beginnen om de vrijheid van zijn land te waarborgen, zijn we dat van plan als Westerse wereld?

* De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.

Die kans is echt een stuk kleiner dan veel mensen hier denken. Poetin is onberekenbaar, maar het voortbestaan van Rusland is niet in gevaar als we Oekraïne helpen.
pi_203951906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:46 schreef Galvez het volgende:

[..]

https://www.aljazeera.com(...)a-invasion-criticism

Dat mag maar in je bewoording bevestig je al dat je op zoek bent naar nieuws wat jouw eigen mening bevestigd. Het mag overduidelijk zijn dat er propaganda aan beide kant zit (goh wat schokkend tijdens een oorlog).

Datzelfde zag je met de oorlog in Irak en Syrië. Ook gevoerd onder valse voorwendselen. Het is alleen jammer dat sommige mensen die zo kritisch op die oorlogen waren nu ineens iedere vorm van een kritische blik jegens Rusland verloren zijn.
pi_203951911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Klopt, want nazi-Rusland en Adolf Putin bestrijden heeft in principe niets met nationalisme te maken. Ongetwijfeld zitten er heel veel nationalisten onder de Oekraïnse strijders, ongetwijfeld zal deze situatie nationalistische gevoelens aanwakkeren, maar het bestrijden van fascistische moordenaars, uitbuiters en verkrachters gaat ook prima vanuit niet nationalistische gevoelens.
Het gehele conflict is nationalistisch.
pi_203951915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]
*De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.

Die kans is echt een stuk kleiner dan veel mensen hier denken. Poetin is onberekenbaar, maar het voortbestaan van Rusland is niet in gevaar als we Oekraïne helpen.
Volgens mij denken sommigen echt dat Putin de he wereld direct opblaast en dat niemand ingrijpt. Koekoek.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zaterdag 5 maart 2022 @ 12:59:15 #24
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203951921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]
*De kans op een mensheiduitroeiende kernoorlog willen riskeren.

jA maar PuTIn heEFt NUkEs
pi_203951922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het land verdedigen tegen de NAZI Duitsland was ok naionalisme he
Dat klopt toch ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')