Ik denk eerder Kerkrade dan Rotterdam (vanwege de Navo depots die bij Eygelshoven liggen)quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Symbolisch of uit wraak liggen Berlijn, Londen, Parijs en Amerikaanse steden meer voor de hand. Wij zijn een nobody voor Putin.
Nou zelfs binnen de huidige EU blijkt het regelmatig lastig om de rijen te sluiten. Hallo Hongarije en Polen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee gast, vrede. We vallen elkaar in de NATO ook niet aan.
Lekkere wijven, tamelijk conservatief, krijgen nogal wat EP-zitjes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:33 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
[..]
Op grond waarvan zouden we Oekraïne uberhaupt uit willen nodigen?
Omdat zij meer zekerheid willen?
Goed verhaal, lekker kort
Die zijn al sinds 1986 bezig, maar kunnen niet aan de eisen voldoen. Daarnaast is die Erdogan niet te vertrouwen met z'n opgezette coupe.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:45 schreef Rambolin het volgende:
Turkije wil ook bij de EU
Turkey appreciates the European Union's efforts to include Ukraine in the bloc, President Recep Tayyip Erdoğan said Tuesday and urged Brussels to show the same sensitivity for Turkey's accession process.
https://www.dailysabah.co(...)t-turkeys-membership
Zeker niet. Ik ben sterk voorstander van vooral de NATO. Maar ik zie geen reden om nu ineens ook de rest van Oost Europa in de EU toe te laten. Misschien jij wel maar tot noch toe ontbreken een aantal steekhoudende argumentenquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je sowieso al tegen NATO en EU bent, dus ja, dan is het ook nooit goed.
Slaat nergens op om dan een atoombom te gooien. Een atoombom doet eigenlijk niet eens zoveel schade onder de grond, dus bunkers, goed gebouwde loodsen, etc kan je beter raken met een raket. Bijna alle kracht van een atoombom op die locatie gaat verloren aan niets (weilanden en bomen).quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk eerder Kerkrade dan Rotterdam (vanwege de Navo depots die bij Eygelshoven liggen)
Gewoon een troll.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je sowieso al tegen NATO en EU bent, dus ja, dan is het ook nooit goed.
Tja, ze kunnen het proberen toch? Als landen als Moldavië en Armenië (dacht ik?) al aanspraak denken te kunnen maken...quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die zijn al sinds 1986 bezig, maar kunnen niet aan de eisen voldoen. Daarnaast is die Erdogan niet te vertrouwen met z'n opgezette coupe.
Daar gaan wequote:Op donderdag 3 maart 2022 17:45 schreef Rambolin het volgende:
Turkije wil ook bij de EU
Turkey appreciates the European Union's efforts to include Ukraine in the bloc, President Recep Tayyip Erdoğan said Tuesday and urged Brussels to show the same sensitivity for Turkey's accession process.
https://www.dailysabah.co(...)t-turkeys-membership
Dus we moeten iedereen maar blind willen toelaten anders ben je een trol. Wat is dit voor onzinquote:
Bij een totale nucleaire oorlog gaat het erom te zorgen dat je tegenstander z'n industrie niet eerder kan herbouwen dan jij zelf. Dus vooral doelwitten met hoogste economisch belang (en de grootste steden).quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk eerder Kerkrade dan Rotterdam (vanwege de Navo depots die bij Eygelshoven liggen)
Denk dat die vanuit EU-perspectief hun zaakjes sneller op orde hebben dan Turkije. Moldavië in elk geval.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen het proberen toch? Als landen als Moldavië en Armenië (dacht ik?) al aanspraak denken te kunnen maken...
Mijn optiek is, hoe meer hoe beter.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:47 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Zeker niet. Ik ben sterk voorstander van vooral de NATO. Maar ik zie geen reden om nu ineens ook de rest van Oost Europa in de EU toe te laten. Misschien jij wel maar tot noch toe ontbreken een aantal steekhoudende argumenten
Nog meer leden die beslissingen kunnen blokkeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mijn optiek is, hoe meer hoe beter.
Ik word toch zo moe van deze ballonnetjesquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Precies, daarom moet je niet meespelen, maar keihard nee tegen hem zeggen. Call his bluf.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:48 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat Macron aangeeft is dat het ergste nog moet komen, dat er geen aanknopingspunten zijn tot de-escalatie en dat Poetin ten koste van alles bij zijn standpunt blijft om Oekraïne te denazificeren zonder inachtneming van de lokale bevolking daar.
Me dunkt dat er twee uitgangspunten zijn: of Poetin is helemaal doorgedraaid en leeft in zijn hoofd enkel nog maar in een jaren 80 Sovjet-Unie, terwijl de wereld in de tussentijd is geëvolueerd. Het onvoorspelbare zal dan het meest gevaarlijke zijn in deze situatie, gezien hij op knoppen kan drukken die de halve wereld in de ellende kan storten, maar aan de andere kant zou er naar mijns inziens dan voortijdig kunnen worden ingegrepen door de partijtop. Iemand die mentaal niet spoort in de letterlijke zin van het woord, is niet in staat om een land te leiden; zeker niet als dat leidt naar wereldwijde verdoemenis.
De tweede optie kan zijn dat Poetin alles tot in de puntjes heeft ingecalculeerd, dat het verdraaide mannetje een schaakspel speelt om het onhebbelijke eigen te maken. Stel je voor dat alles wat hij doet vooropgezet spel is: de voortijdige nucleaire dreiging, de legertroepen zonder voedsel of water, de logistiek totaal mist, en de normale Russische soldaat, zoals ik het althans op die filmpjes zie, onder de impressie leeft dat het allemaal onderdeel is van een oefening. Het zou ook heel goed allemaal poppenkast kunnen zijn, omdat Poetin een aantal dingen hiermee bewerkstelligt, ten voornaamste de positie waarin hij zichzelf brengt. Door onberekenbaar te zijn, wordt hij voor het politieke oog onleesbaar en weet niemand wat de ware intenties zijn van de grote dictator. Men moet immers niet vergeten dat hij een grote carrière had bij de KGB, daar waren ze grootmeester in schimmenspellen als deze.
Maar eigenlijk, en dat is de grootste blunder van deze machtslustige ezel, heeft hij zich totaal verkeken op de internationale reactie van deze inval. Hij heeft zichzelf geïsoleerd en heeft zichzelf per ongeluk, al zo vroeg, schaakmat gezet.
Er mag best eens gekeken worden naar het format, maar als men aan de eisen voldoet zie ik geen problemen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nog meer leden die beslissingen kunnen blokkeren.
Of het is juist precies wat hij heeft ingecalculeerd. Misschien wist hij dat we zo zouden reageren en dat dat hem op termijn een reden zou geven om op de knop te drukken uit ''verdediging''.quote:Op donderdag 3 maart 2022 17:48 schreef Grishenko_ het volgende:
Wat Macron aangeeft is dat het ergste nog moet komen, dat er geen aanknopingspunten zijn tot de-escalatie en dat Poetin ten koste van alles bij zijn standpunt blijft om Oekraïne te denazificeren zonder inachtneming van de lokale bevolking daar.
Me dunkt dat er twee uitgangspunten zijn: of Poetin is helemaal doorgedraaid en leeft in zijn hoofd enkel nog maar in een jaren 80 Sovjet-Unie, terwijl de wereld in de tussentijd is geëvolueerd. Het onvoorspelbare zal dan het meest gevaarlijke zijn in deze situatie, gezien hij op knoppen kan drukken die de halve wereld in de ellende kan storten, maar aan de andere kant zou er naar mijns inziens dan voortijdig kunnen worden ingegrepen door de partijtop. Iemand die mentaal niet spoort in de letterlijke zin van het woord, is niet in staat om een land te leiden; zeker niet als dat leidt naar wereldwijde verdoemenis.
De tweede optie kan zijn dat Poetin alles tot in de puntjes heeft ingecalculeerd, dat het verdraaide mannetje een schaakspel speelt om het onhebbelijke eigen te maken. Stel je voor dat alles wat hij doet vooropgezet spel is: de voortijdige nucleaire dreiging, de legertroepen zonder voedsel of water, de logistiek totaal mist, en de normale Russische soldaat, zoals ik het althans op die filmpjes zie, onder de impressie leeft dat het allemaal onderdeel is van een oefening. Het zou ook heel goed allemaal poppenkast kunnen zijn, omdat Poetin een aantal dingen hiermee bewerkstelligt, ten voornaamste de positie waarin hij zichzelf brengt. Door onberekenbaar te zijn, wordt hij voor het politieke oog onleesbaar en weet niemand wat de ware intenties zijn van de grote dictator. Men moet immers niet vergeten dat hij een grote carrière had bij de KGB, daar waren ze grootmeester in schimmenspellen als deze.
Maar eigenlijk, en dat is de grootste blunder van deze machtslustige ezel, heeft hij zich totaal verkeken op de internationale reactie van deze inval. Hij heeft zichzelf geïsoleerd en heeft zichzelf per ongeluk, al zo vroeg, schaakmat gezet.
wel een heel spectaculaire manier om zelfmoord te plegenquote:Op donderdag 3 maart 2022 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of het is juist precies wat hij heeft ingecalculeerd. Misschien wist hij dat we zo zouden reageren en dat dat hem op termijn een reden zou geven om op de knop te drukken uit ''verdediging''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |