SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na dat museum maar eens een bak koffie met een sausage roll. Met GOED veel sausage![]()
En even verderop een Otter Bitter in een Warsteiner-glas in Ye Olde Black Boys, de oudste pub van Hull uit 1729.
Via een leuke historische winkelpassage gingen we weer langzaamaan richting het station voor de taxi terug naar de boot.
Na een geslaagde coronatest mochten we erop. Voorgerecht en nagerecht op de boot: Gegrillde halloumi met chili-dip en Espresso Martini (Espresso met wodka en kahlua. Geen idee wat het met martini te maken had). Hoofdgerecht was dus fish & chips.
En toen HEEL HARD SLAAAPUNWel weer hard genoeg gewerkt dacht ik zo.
Zondagochtend eerst nog even een rondje gereden over de Maasvlakte waarbij we o.a. nog de Aida Prima tegen kwamen.
En vanaf de top der duinen hadden we mooi uitzicht over de file aan schepen aan de horizon. EN op de kitesurfers dichterbij.
Om een uur of elf hadden we wel genoeg tijd opgemaakt en konden we terecht bij Futureland voor een kop koffie en een rondvaart door de Maasvlakte 1 en 2. Het was best winderig en koud op het bovendek van de Henry Hudson.
En verder nog wat containerschepen, er is daar in de haven heel veel te zien
Dus, schitterend weer, top-weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wel leuk dat dat in een beetje traditionele stijl gedaan lijkt te zijn danquote:Op woensdag 2 maart 2022 21:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Aan Street View te zien is het merendeel pas in 2012 gebouwd.
Dan is de vraag, wie bouwt daar, onder die brug, een partij woningen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar voor die mensen dan
De Red Hot Chilli Peppers denk ikquote:Op donderdag 3 maart 2022 14:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan is de vraag, wie bouwt daar, onder die brug, een partij woningen.
standaard maatje op schepenquote:Op woensdag 2 maart 2022 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Hutfoto's niet echt FogelWel een raampje wat heel wat groter beloofde te zijn
![]()
[ afbeelding ]
Ja die kon er ook niet veel aan doen. Maar anders maar wel: Die buschauffeurs hadden EEN TAAK.quote:Op zondag 1 mei 2022 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leeg wegrijden
Duitse puntlichkeit van buschauffeurs. Niet van treinmachinist...
Normaal wel ja, maar geen mooi weer en geen volk ook, dus nee dat hebben we niet mee mogen maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:12 schreef FranticDJ het volgende:
Werden er volksliederen van de passerende schepen gespeeld op dat terrasje in Rendsburg? (en vlaggen gehesen)
Doen ze daar normaliter bij mooi weer (en voldoende volk)
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal wel ja, maar geen mooi weer en geen volk ook, dus nee dat hebben we niet mee mogen maken.
Oh okee, het was een gokje iddquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:25 schreef Molo het volgende:
Toffe reis!
Ik was twee weken na je in o.a. Pasila, dat is idd prima te vergelijken met Sloterdijk ja
Kleine correctie wel, het is niet de orthodoxe kathedraal daar op je foto, maar de Lutherse kathedraal.
De orthodoxe is die Russische unit met tierelantijntjes en is rood met koperen daken. Die heet de Uspenki kathedraal![]()
Ķķk erg mooi
Die plekken heb ik niet bezocht, maar klinkt top!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, het was een gokje iddWe hebben daar vooral het City museum en het museum van de Bank of Finland bekeken (bankbiljetjes
) Ik zal het verbeteren
ja in dat restaurant hebben we dus die eerste schnitzel gegetenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vanaf de 'andere kant'
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 128
Bestemming
Lapland - Deel 1 van 3: Heenweg
Datum / data
Zaterdag 28 mei t/m woensdag 1 juni 2022
Foto's!
Ook al in 2008 bezocht, de Schwebefähre Hemmoor - Osten.
[ afbeelding ]
Na een uur in de wacht gestaan te hebben waren we eindelijk aan de beurt voor de pont over de Elbe tussen Wischhafen en Glückstadt.
[ afbeelding ]
Nog dezelfde avond bereikten we Rendsburg, bekend van de hoge spoorbrug over het Noord-Oostzeekanaal. Ook onder deze brug hangt een Schwebefähre die bij een ernstig ongeval in 2016 totaal vernield werd en pas sinds een paar weken weer in dienst was. Maar niet toen wij er waren![]()
[ afbeelding ]
Eerste avondmaal van de vakantie![]()
[ afbeelding ]
Volgende ochtend zijn we even aan de andere kant van het water gaan kijken. Erg indrukwekkend ding![]()
[ afbeelding ]
Toen we daar klaar waren zijn we nog even bij het Oldtimetreffen in Rendsburg gaan kijken, waar behalve echt mooie oude auto's ook minder oude auto's te zien waren. Auto's die ik als jonger Flesje best enorm gaaf vond (ben ik oud aan het worden??) En er was ook gewoon een heleboel rotzooi te koop. Niks gekocht gelukkig.
[ afbeelding ]
Na nog een kort stadsbezoek aan Kiel reden we de boot op![]()
[ afbeelding ]
De best wel drukke havenmond van Kiel![]()
[ afbeelding ]
En hier varen we net langs de ingang van het Noord-Oostzeekanaalen de nacht in op weg naar het Zweedse Göteborg
![]()
[ afbeelding ]
In Göteborg eenmaal van de boot af gestuiterd hadden we een lange reisdag voor de boeg, een kleine 500 km naar Stockholm. Hier beeld van onderweg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na wat gekut met de navigatie waren we alsnog ruim op tijd in Stockholm om de auto op de volgende boot te gooien.
[ afbeelding ]
Op die boot was het kwaad kersen eten met de bieries![]()
[ afbeelding ]
Toch wel weer een mooi burgertje gescoord met wat friet![]()
![]()
[ afbeelding ]
Daarna naar buiten voor de schitterende eilandjes en buitenverblijven in de archipel rondom Stockholm. Man man man wat woon je daar mooi![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende ochtend kwamen we helaas onsmakelijk vroeg aan in het Finse Turku, waar het ook nog regende als een malle. Na wat eerdere pogingen vonden we een wegrestaurant met zowaar een heus ontbijtbuffet![]()
[ afbeelding ]
De ochtend brachten we door op de plattelandsweggetjes van Zuid-Finland, met onder andere een bezoek aan de Rasapori burcht waar we in 2008 ook al geweest waren. Uiteindelijk kwamen we terecht in Helsinki, waar dit een van de grote landmarks is, de orthodoxe Lutherse kathedraal.
[ afbeelding ]
Een paar kilometer verderop, in Pasila, reden we de auto op de nachttrein voor, inderdaad, de derde transportnacht op rij naar Rovaniemi.
[ afbeelding ]
Te voet begaven we ons naar het reizigersdeel van station Pasila, het Sloterdijk van Finland. Daar troffen we o.a. dit bord. Voor blinden boeit overzichtelijkheid namelijk niks, als alle informatie er maar staat![]()
[ afbeelding ]
Even verderop worden de autowagons aan de rest van de trein gekoppeld![]()
[ afbeelding ]
Het toeval wilde dat ik die dag (31 mei) jarig was. Dus mijn travelmaat had heel attent een puddingbroodje geregeld met wat sterretjes om in de trein een feestje te makenPal onder de rookmelder en nog voordat de conducteur langs geweest was
Maar het is allemaal goed gekomen
![]()
![]()
AnywayNa wat biertjes in het restauratierijtuig gingen we slapen en de volgende ochtend kwamen we enigszins verknetterd aan in Rovaniemi
![]()
[ afbeelding ]
Daarvandaan was het nog maar zo'n 350 km rijden naar kamp 1, en al snel passeerden we de Poolcirkel![]()
[ afbeelding ]
En daar begon het arctische leven. Mooie plaatjes onderweg tussen Sodankylä en Ivalo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk kwamen we aan in Inari, waar we weer eens in een echt bed konden slapen. Dit was het eerste huisje. We zijn dan inmiddels op 68ē54' NB aangeland.
[ afbeelding ]
Eten deden we grotendeels vanuit het "Bommenruim", de uitsparing voor het reservewiel die we hadden volgegooid met cheap ass proviand vanuit Nederland als echte schrale schooiers![]()
[ afbeelding ]
Binnenkort meer arctisch genot. Veel meerStay tuned!
Ja ik eind april ookquote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:16 schreef Fogel het volgende:
Nice Fles
Vorige week reed ik nog over die brug in Rendsburg.
Wat toevallig, ik ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik eind april ook, zie vorige snack
![]()
Wat gek. Ik ben er in die periode ook overheen gekomenquote:
Ik niet!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi Fles
[..]
Wat gek. Ik ben er in die periode ook overheen gekomen
Ja, waren we in 2008 al geweest.quote:Op maandag 11 juli 2022 17:32 schreef bami_haar het volgende:
Leuk verslag Flash! Veel herkenning van onze reis vorig jaar.
Heb je Santa Claus village in Rovaniemi bewust geskipt? :-)
Leuk Flesquote:Op maandag 25 juli 2022 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 131
Bestemming
Euw euw Den Haag, warme stad, onder de duivûh
Datum / data
Zaterdag 23 juli 2022
Beweegreden
@:Liesje1979 was jarig
Voorbereidingen
We gingen uitdrukkelijk niet doen alsof ze jarig was dus ik was het kadootje ook vergeten![]()
Aanraders
StrandZee
![]()
Foto's!
Nieuwerwetsche trams in Den Haag tegenwoordig
[ afbeelding ]
De koelkast van Liesje. Het kadootje bestond uit nog meer magneetjes. Nou ja nu heeft ze wat extra tijd om ruimte te maken
[ afbeelding ]
Wandeling door de stad gemaakt, onder andere langs Kinderboerderij "Lammervreugd" of weet ik hoe het heet![]()
[ afbeelding ]
En in de bosjes een monument(je) voor de eerste aardolie-vondst in West-Nederland, gedaan in juli 1938. Blijkbaar niet economisch winbaar of inmiddels allang uitgeput.
[ afbeelding ]
Even verderop kwamen we nog langs de remise Lijsterbesstraat, waar een aantal historische trams stonden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We pakten de tram naar het strand, waar iemand een tas had laten staan met een kilo boerenboter erin![]()
[ afbeelding ]
Die hebben we maar afgegeven bij de chauffeur, want ja wat moet je anders. En uiteindelijk zijn we aan het strand beland voor een drankje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was een leuke dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Datum / data
Dinsdag 9 augustus 2022
Beweegreden
Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen.
Vervoer
Benenwagen en de elektrische pont "Stad Deventer" over het IJsseltje.
Voorbereidingen
Alles vast klaargezet zodat ik vanochtend alleen maar op wat knoppen hoefde te drukken![]()
Foto's!
Lage IJssel met in de verte 't Nieuwe Diekhuus![]()
Heerlijk ontbijtje aan het water (of wat er van over is) met versgebakken croissantjes en een lekker eitje
![]()
![]()
![]()
Splatsj splatsj![]()
Na de koffie door naar het pontje. Zo diep ligt-ie inmiddels.
Eendjes bij een boei.
Het water staat zelfs onder de onderkant van de kademuur. Ik wist niet dat dat kon eigenlijk maar okee![]()
De botermarkt.
Misschien wel het oudste huis van Nederland. Of dat zou in ieder geval daar in de buurt moeten zijn![]()
En op de terugweg nog even een groet gebracht aan de vorig jaar doodgereden stationskat Sunny![]()
En toen was ik om 8:15 thuis en kon ik me nog even opfrissen alvorens aan de werkdag te beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nee een krik en zo'n spuitbus met repareerschuim of weetikhet. Maar niet nodig gehadquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toffe reizen hoor Fles! Mooie trip door Scandinavie, prachtige uitzichten. Hadden jullie helemaal geen reserveband mee?
Ja het loopt leegquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:53 schreef Recce het volgende:
Mooie foto's, Fles.De waterhoogte is nu 67 cm boven NAP. Toen ik er was, was het nog 95 cm.
leuk flesquote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 133
Bestemming
Ossenzijl, Nationaal Park Weerribben-Wieden.
Datum / data
Vrijdag 12 t/m maandag 15 augustus 2022
Beweegreden
Verjaardag van travelmaat die altijd op een camping in de rimboe gaat staan.
Vervoer
Treinen, bussen, de benenwagen en een platbodem.
Foto's!
Er waren op de camping ook huisjes, zoals deze tegenover de party place. Iets te prijzig, ik zat zelf in een hotelkamer op de bovenverdieping van het recreatiecentrum "De Kluft".
[ afbeelding ]
Vrijdagavond aangekomen, eerst even lekker gezwommen. Nou ja het water was bijna soep en er stonden nogal wat waterplanten op de bodem. En zowel erin als eruit was best een uitdaging. Ik heb veel liever gewoon een zwembadMaar goed, gezwommen
![]()
[ afbeelding ]
Het trekgat waar we aan stonden. Bijna alle kampeerplaatsen liggen direct aan het water. Dat is wel echt heel tof![]()
[ afbeelding ]
Eerste avondmaal, BBQ met nog een serieuze poging tot iets gezonds erbij![]()
[ afbeelding ]
Zaterdagochtend na het ontbijt lekker even een stuk gewandeld. Beetje verkeerd gelopen, is uiteindelijk bijna 4 km geworden. Schitterend gebied echt direct naast de camping![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij terugkomst even een lekkere uitsmijter ham kaas naar binnen geschrokt![]()
[ afbeelding ]
Na de lunch was het tijd voor het middagprogramma: een tochje met een rondvaartboot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de hooilanden kwamen we veel ooievaars tegen, en ik heb zelfs één keer een libelle op de foto kunnen krijgen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het land lag maar nauwelijks hoger dan het water. Hier varen we over 't Jurries.
[ afbeelding ]
Via een draaibrug koersen we vanuit 't Jurries de Kalenberger Gracht op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blik op de camping vanaf het water. Bijna alle plekken aan het water dus.
[ afbeelding ]
Zondagochtend even een ontbijtje.
[ afbeelding ]
Na het ontbijten heb ik alle kamperende vrienden meegeholpen met inpakken en wegwezen. Ik was zelf met de bus en die rijdt in het weekend niet dus ik bleef nog een nachtje. Maar even gaan kijken bij het informatiecentrum van Staatsbosbeheer 500 meter verderop. En een lekker pannenkoekje voor lunch![]()
[ afbeelding ]
Daarna de hele middag een boek zitten lezen op het terras in de hitte. Met een frisse fruitsorbet erbij want waarom niet![]()
![]()
[ afbeelding ]
Eind van de middag nog een tweede rondje gelopen door datzelfde gebied als zaterdag. Kwam nog een kikkertje tegen (ca. 3 cm lang of zo)![]()
[ afbeelding ]
Zondagavond nog even een sfeerplaatje ten afscheid gemaakt.
[ afbeelding ]
En maandagochtend na nog een lekker ontbijtje in de zon weer naar de bushalte gelopen en in twee uur was ik weer thuisTopweekend gehad
Dat is een Tjasker. een windmolen om waater te verplaetschen middelsch eenen Archimedischen schroef, u ongetwijfeld bekendtquote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:36 schreef FranticDJ het volgende:
die windmolen installatie in die cirkel is een soort van gemaal?
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een Tjasker. een windmolen om waater te verplaetschen middelsch eenen Archimedischen schroef, u ongetwijfeld bekendt
Nee hoor waarom? Ik was hotelgast trouwens, maar maakt verder niet uit. Ik vroeg om de ijskaart, vonden ze wel heel vreemd. Maar op de dessertkaart stond ook ijs en dat het pas drie uur was, was eigenlijk niet echt een probleem.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:56 schreef Recce het volgende:
Die ooievaren beginnen een plaag te worden. Ik heb er vandaag ook weer 20 of zo gezien tijdens het fietsen. Werden de uitbaters van het terras niet chagrijnig dat je daar de hele middag bleef zitten?
Mwah, ik weet niet precies hoe dat hoort? Uren in je eentje op een druk terras in de binnenstad gaan zitten en maar één ding bestellen, vinden ze vast niet leuk. Maar als het bij het hotel hoort en het verder niet stampvol is, is het weer geen probleem, denk ik?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor waarom? Ik was hotelgast trouwens, maar maakt verder niet uit. Ik vroeg om de ijskaart, vonden ze wel heel vreemd. Maar op de dessertkaart stond ook ijs en dat het pas drie uur was, was eigenlijk niet echt een probleem.
Die losse ladder? Dat was m'n dood geworden denk ik jaquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:35 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben blij dat jij de trap naast de plek niet hebt genomen. Die was serieus wiebelig en van de week bleek dat ik er een serieuze bloeduitstorting aan overgehouden had.
Nee, en de ingemetselde tank langs de weg bij Olst ook niet. Aan de andere kant van de weg staat er nog eentje trouwens, maar daar zit geen geschutskoepel meer op. Dus dat is gewoon een vrij onherkenbaar stuk beton. Wist niet dat er zo'n pagina bestondquote:Op maandag 5 september 2022 10:52 schreef pipster het volgende:
Het kanon van landgoed De Gelder staat er nog niet op... https://www.kanonnenpagina.nl/
Gluhwein en dirndlsquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!
Pas maar op, dadelijk ga je nog een kerstmarkt doen
Sta je al te popelen, ouwe bep?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!
quote:
Hier al geboekt hoor, tripje kerstmarktquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |