abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2022 @ 20:31:26 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205304955
Vet Fles! enig idee hoeveel km'ers jullie hebben afgelegd?
  maandag 11 juli 2022 @ 08:13:21 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205304970
Ja :Y 5572 met de auto, 2014 met de trein en 1427 met de boot. Maar daar zitten wat stukken dubbel bij die hij met de auto en ik met de trein gedaan heb. Dus dan gaat er een paar honderd vanaf. zo'n 8600-8700 netto.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205308430
leuke reisjes Fles!
pi_205308737
Goeden verslagen _O_

Ik moet de mijne nog maken :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205309039
Leuk verslag Flash! Veel herkenning van onze reis vorig jaar.

Heb je Santa Claus village in Rovaniemi bewust geskipt? :-)
pi_205309074
Epische reis hoor :Y _O_
pi_205357960
Mooi verslag weer _O_
  zaterdag 16 juli 2022 @ 11:20:17 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205358119
quote:
12s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:32 schreef bami_haar het volgende:
Leuk verslag Flash! Veel herkenning van onze reis vorig jaar.

Heb je Santa Claus village in Rovaniemi bewust geskipt? :-)
Ja, waren we in 2008 al geweest.
  maandag 25 juli 2022 @ 09:46:04 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205451952
Fles' Travelsnacks, part 131

Bestemming
Euw euw Den Haag, warme stad, onder de duivûh

Datum / data
Zaterdag 23 juli 2022

Beweegreden
@liesje1979 was jarig *O*

Voorbereidingen
We gingen uitdrukkelijk niet doen alsof ze jarig was dus ik was het kadootje ook vergeten :+

Aanraders
Strand *O* Zee *O*

Foto's!

Nieuwerwetsche trams in Den Haag tegenwoordig :o

De koelkast van Liesje. Het kadootje bestond uit nog meer magneetjes. Nou ja nu heeft ze wat extra tijd om ruimte te maken O-)

Wandeling door de stad gemaakt, onder andere langs Kinderboerderij "Lammervreugd" of weet ik hoe het heet :D

En in de bosjes een monument(je) voor de eerste aardolie-vondst in West-Nederland, gedaan in juli 1938. Blijkbaar niet economisch winbaar of inmiddels allang uitgeput.

Even verderop kwamen we nog langs de remise Lijsterbesstraat, waar een aantal historische trams stonden.

We pakten de tram naar het strand, waar iemand een tas had laten staan met een kilo boerenboter erin :D

Die hebben we maar afgegeven bij de chauffeur, want ja wat moet je anders. En uiteindelijk zijn we aan het strand beland voor een drankje *O*

Het was een leuke dag :s)
pi_205451992
^O^

quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Onderweg naar Bangladesh volgeladen met baggermateriaal :7
pi_205452006
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 131

Bestemming
Euw euw Den Haag, warme stad, onder de duivûh

Datum / data
Zaterdag 23 juli 2022

Beweegreden
@:Liesje1979 was jarig *O*

Voorbereidingen
We gingen uitdrukkelijk niet doen alsof ze jarig was dus ik was het kadootje ook vergeten :+

Aanraders
Strand *O* Zee *O*

Foto's!

Nieuwerwetsche trams in Den Haag tegenwoordig :o
[ afbeelding ]

De koelkast van Liesje. Het kadootje bestond uit nog meer magneetjes. Nou ja nu heeft ze wat extra tijd om ruimte te maken O-)
[ afbeelding ]

Wandeling door de stad gemaakt, onder andere langs Kinderboerderij "Lammervreugd" of weet ik hoe het heet :D
[ afbeelding ]

En in de bosjes een monument(je) voor de eerste aardolie-vondst in West-Nederland, gedaan in juli 1938. Blijkbaar niet economisch winbaar of inmiddels allang uitgeput.
[ afbeelding ]

Even verderop kwamen we nog langs de remise Lijsterbesstraat, waar een aantal historische trams stonden.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We pakten de tram naar het strand, waar iemand een tas had laten staan met een kilo boerenboter erin :D
[ afbeelding ]

Die hebben we maar afgegeven bij de chauffeur, want ja wat moet je anders. En uiteindelijk zijn we aan het strand beland voor een drankje *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het was een leuke dag :s)
Leuk Fles :D
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 20:15:27 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205456846
Lammervreugd? Nee joh, de geiteschijt :P (Š Bert Visscher)

En ik denk dat die aardolie er nog gewoon nog zit, maar dat het landsbestuur toen ook al NIMBY gedrag vertoonde :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205586495
Fles' Travelsnacks, part 132

Bestemming
Muscle Beach *) Zo heet het echt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Datum / data
Dinsdag 9 augustus 2022

Beweegreden
Het leven is een feest maar je moet zelf de slingers ophangen.

Vervoer
Benenwagen en de elektrische pont "Stad Deventer" over het IJsseltje.

Voorbereidingen
Alles vast klaargezet zodat ik vanochtend alleen maar op wat knoppen hoefde te drukken *O*

Foto's!
Lage IJssel met in de verte 't Nieuwe Diekhuus :Y)

Heerlijk ontbijtje aan het water (of wat er van over is :') ) met versgebakken croissantjes en een lekker eitje :9 :~ :Y)

Splatsj splatsj :P

Na de koffie door naar het pontje. Zo diep ligt-ie inmiddels.

Eendjes bij een boei.

Het water staat zelfs onder de onderkant van de kademuur. Ik wist niet dat dat kon eigenlijk maar okee :{

De botermarkt.

Misschien wel het oudste huis van Nederland. Of dat zou in ieder geval daar in de buurt moeten zijn :?

En op de terugweg nog even een groet gebracht aan de vorig jaar doodgereden stationskat Sunny O+

En toen was ik om 8:15 thuis en kon ik me nog even opfrissen alvorens aan de werkdag te beginnen :)
pi_205587524
Mooie foto's, Fles. ^O^ De waterhoogte is nu 67 cm boven NAP. Toen ik er was, was het nog 95 cm.
pi_205587847
Zo wat een laag water zeg!
Leuke trip ^O^
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:36:07 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205587868
Toffe reizen hoor Fles! Mooie trip door Scandinavie, prachtige uitzichten. Hadden jullie helemaal geen reserveband mee? :o
pi_205588763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toffe reizen hoor Fles! Mooie trip door Scandinavie, prachtige uitzichten. Hadden jullie helemaal geen reserveband mee? :o
Nee een krik en zo'n spuitbus met repareerschuim of weetikhet. Maar niet nodig gehad :s)
pi_205588768
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:53 schreef Recce het volgende:
Mooie foto's, Fles. ^O^ De waterhoogte is nu 67 cm boven NAP. Toen ik er was, was het nog 95 cm.
Ja het loopt leeg ;( Benieuwd hoe ver het nog gaat komen.
pi_205667072
Fles' Travelsnacks, part 133

Bestemming
Ossenzijl, Nationaal Park Weerribben-Wieden.

Datum / data
Vrijdag 12 t/m maandag 15 augustus 2022

Beweegreden
Verjaardag van travelmaat die altijd op een camping in de rimboe gaat staan.

Vervoer
Treinen, bussen, de benenwagen en een platbodem.

Foto's!

Er waren op de camping ook huisjes, zoals deze tegenover de party place. Iets te prijzig, ik zat zelf in een hotelkamer op de bovenverdieping van het recreatiecentrum "De Kluft".

Vrijdagavond aangekomen, eerst even lekker gezwommen. Nou ja het water was bijna soep en er stonden nogal wat waterplanten op de bodem. En zowel erin als eruit was best een uitdaging. Ik heb veel liever gewoon een zwembad :s) Maar goed, gezwommen :Y

Het trekgat waar we aan stonden. Bijna alle kampeerplaatsen liggen direct aan het water. Dat is wel echt heel tof _O_

Eerste avondmaal, BBQ met nog een serieuze poging tot iets gezonds erbij :9

Zaterdagochtend na het ontbijt lekker even een stuk gewandeld. Beetje verkeerd gelopen, is uiteindelijk bijna 4 km geworden. Schitterend gebied echt direct naast de camping _O_

Bij terugkomst even een lekkere uitsmijter ham kaas naar binnen geschrokt :9

Na de lunch was het tijd voor het middagprogramma: een tochje met een rondvaartboot.

In de hooilanden kwamen we veel ooievaars tegen, en ik heb zelfs één keer een libelle op de foto kunnen krijgen.

Het land lag maar nauwelijks hoger dan het water. Hier varen we over 't Jurries.

Via een draaibrug koersen we vanuit 't Jurries de Kalenberger Gracht op.

Blik op de camping vanaf het water. Bijna alle plekken aan het water dus.

Zondagochtend even een ontbijtje.

Na het ontbijten heb ik alle kamperende vrienden meegeholpen met inpakken en wegwezen. Ik was zelf met de bus en die rijdt in het weekend niet dus ik bleef nog een nachtje. Maar even gaan kijken bij het informatiecentrum van Staatsbosbeheer 500 meter verderop. En een lekker pannenkoekje voor lunch :9

Daarna de hele middag een boek zitten lezen op het terras in de hitte. Met een frisse fruitsorbet erbij want waarom niet *O* :~

Eind van de middag nog een tweede rondje gelopen door datzelfde gebied als zaterdag. Kwam nog een kikkertje (of misschien wel een padje) tegen van ca. 3 cm lang of zo O+

Zondagavond nog even een sfeerplaatje ten afscheid gemaakt.

En maandagochtend na nog een lekker ontbijtje in de zon weer naar de bushalte gelopen en in twee uur was ik weer thuis :W Topweekend gehad *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 17-08-2022 19:37:22 ]
pi_205667093
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 133

Bestemming
Ossenzijl, Nationaal Park Weerribben-Wieden.

Datum / data
Vrijdag 12 t/m maandag 15 augustus 2022

Beweegreden
Verjaardag van travelmaat die altijd op een camping in de rimboe gaat staan.

Vervoer
Treinen, bussen, de benenwagen en een platbodem.

Foto's!

Er waren op de camping ook huisjes, zoals deze tegenover de party place. Iets te prijzig, ik zat zelf in een hotelkamer op de bovenverdieping van het recreatiecentrum "De Kluft".
[ afbeelding ]

Vrijdagavond aangekomen, eerst even lekker gezwommen. Nou ja het water was bijna soep en er stonden nogal wat waterplanten op de bodem. En zowel erin als eruit was best een uitdaging. Ik heb veel liever gewoon een zwembad :s) Maar goed, gezwommen :Y
[ afbeelding ]

Het trekgat waar we aan stonden. Bijna alle kampeerplaatsen liggen direct aan het water. Dat is wel echt heel tof _O_
[ afbeelding ]

Eerste avondmaal, BBQ met nog een serieuze poging tot iets gezonds erbij :9
[ afbeelding ]

Zaterdagochtend na het ontbijt lekker even een stuk gewandeld. Beetje verkeerd gelopen, is uiteindelijk bijna 4 km geworden. Schitterend gebied echt direct naast de camping _O_
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij terugkomst even een lekkere uitsmijter ham kaas naar binnen geschrokt :9
[ afbeelding ]

Na de lunch was het tijd voor het middagprogramma: een tochje met een rondvaartboot.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In de hooilanden kwamen we veel ooievaars tegen, en ik heb zelfs één keer een libelle op de foto kunnen krijgen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het land lag maar nauwelijks hoger dan het water. Hier varen we over 't Jurries.
[ afbeelding ]

Via een draaibrug koersen we vanuit 't Jurries de Kalenberger Gracht op.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blik op de camping vanaf het water. Bijna alle plekken aan het water dus.
[ afbeelding ]

Zondagochtend even een ontbijtje.
[ afbeelding ]

Na het ontbijten heb ik alle kamperende vrienden meegeholpen met inpakken en wegwezen. Ik was zelf met de bus en die rijdt in het weekend niet dus ik bleef nog een nachtje. Maar even gaan kijken bij het informatiecentrum van Staatsbosbeheer 500 meter verderop. En een lekker pannenkoekje voor lunch :9
[ afbeelding ]

Daarna de hele middag een boek zitten lezen op het terras in de hitte. Met een frisse fruitsorbet erbij want waarom niet *O* :~
[ afbeelding ]

Eind van de middag nog een tweede rondje gelopen door datzelfde gebied als zaterdag. Kwam nog een kikkertje tegen (ca. 3 cm lang of zo) O+
[ afbeelding ]

Zondagavond nog even een sfeerplaatje ten afscheid gemaakt.
[ afbeelding ]

En maandagochtend na nog een lekker ontbijtje in de zon weer naar de bushalte gelopen en in twee uur was ik weer thuis :W Topweekend gehad *O*
leuk fles
pi_205667109
die windmolen installatie in die cirkel is een soort van gemaal?
pi_205667630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:36 schreef FranticDJ het volgende:
die windmolen installatie in die cirkel is een soort van gemaal?
Dat is een Tjasker. een windmolen om waater te verplaetschen middelsch eenen Archimedischen schroef, u ongetwijfeld bekendt :Y
pi_205667798
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat is een Tjasker. een windmolen om waater te verplaetschen middelsch eenen Archimedischen schroef, u ongetwijfeld bekendt :Y
:Y ^O^
pi_205668117
Geinig. De “kikker” lijkt mij een Pad
pi_205668232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:20 schreef DIJK het volgende:
Geinig. De “kikker” lijkt mij een Pad
Auch proficiat *O*
pi_205671312
Die ooievaren beginnen een plaag te worden. Ik heb er vandaag ook weer 20 of zo gezien tijdens het fietsen. Werden de uitbaters van het terras niet chagrijnig dat je daar de hele middag bleef zitten?
pi_205672145
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:56 schreef Recce het volgende:
Die ooievaren beginnen een plaag te worden. Ik heb er vandaag ook weer 20 of zo gezien tijdens het fietsen. Werden de uitbaters van het terras niet chagrijnig dat je daar de hele middag bleef zitten?
Nee hoor waarom? Ik was hotelgast trouwens, maar maakt verder niet uit. Ik vroeg om de ijskaart, vonden ze wel heel vreemd. Maar op de dessertkaart stond ook ijs en dat het pas drie uur was, was eigenlijk niet echt een probleem.
pi_205673449
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 07:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee hoor waarom? Ik was hotelgast trouwens, maar maakt verder niet uit. Ik vroeg om de ijskaart, vonden ze wel heel vreemd. Maar op de dessertkaart stond ook ijs en dat het pas drie uur was, was eigenlijk niet echt een probleem.
Mwah, ik weet niet precies hoe dat hoort? Uren in je eentje op een druk terras in de binnenstad gaan zitten en maar één ding bestellen, vinden ze vast niet leuk. Maar als het bij het hotel hoort en het verder niet stampvol is, is het weer geen probleem, denk ik?
Wat is er nou weer vreemd aan een ijskaart? :P Gedoe altijd!
pi_205692569
Ik ben blij dat jij de trap naast de plek niet hebt genomen. Die was serieus wiebelig en van de week bleek dat ik er een serieuze bloeduitstorting aan overgehouden had. :X
pi_205693909
Mooi daar O+
Leuke snack weer *G*
pi_205747521
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:35 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben blij dat jij de trap naast de plek niet hebt genomen. Die was serieus wiebelig en van de week bleek dat ik er een serieuze bloeduitstorting aan overgehouden had. :X
Die losse ladder? Dat was m'n dood geworden denk ik ja :@
pi_205839665
Fles' Travelsnacks, part 134

Bestemming
Landgoed De Gelder. Bij Wijhe, Overijssel.

Datum / data
Zondag 4 september 2022

Beweegreden
Ochtendwandelingetje.

Vervoer
De trein en de benenwagen.

Foto's!

Vol goede moed van start gegaan om 10 uur.

Bezienswaardig op station Wijhe: een betonnen machinistenbunker. In de Tweede Wereldoorlog werden dit soort kappen over het stookhuis van stoomlocomotieven geplaatst zodat de stoker en de machinist een beetje beschermd waren bij treinbeschietingen.

Hier begon ongeveer het mooie wandelgebiedje.

Prachtig doorkijkje door het bos.

Het wordt al wat met de bramen inmiddels.

Woest oud kanon ter veredediging van het hoofdhuis.

Het hoofdhuis van Landgoed De Gelder (met nog een kanon).

En langs het spoor weer terug naar het station gelopen voor de trein naar huis *O*
pi_205840304
Nooit gezien en geweten van zo'n machinisten bunker. Bosfoto O+
pi_205852568
Het kanon van landgoed De Gelder staat er nog niet op... https://www.kanonnenpagina.nl/
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_205852725
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2022 10:52 schreef pipster het volgende:
Het kanon van landgoed De Gelder staat er nog niet op... https://www.kanonnenpagina.nl/
Nee, en de ingemetselde tank langs de weg bij Olst ook niet. Aan de andere kant van de weg staat er nog eentje trouwens, maar daar zit geen geschutskoepel meer op. Dus dat is gewoon een vrij onherkenbaar stuk beton. Wist niet dat er zo'n pagina bestond :D Maar nog verre van compleet dus.

pi_205852800
Er zijn dan ook niet massa's mensen die kanonnen aanleveren, is maar een kleine website.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_206168282
Fles' Travelsnacks, part 135

Bestemming
Ipswich, Engeland

Datum / data
Woensdag 21 t/m zondag 25 september 2022

Vervoer
Boten, treinen en taxi's. En best veel gelopen ook.

Aanraders
Briarbank brewpub! Uiteindelijk al hun 11 brouwseltjes geproefd (in tasters van 1/3 pint O-) ) maar niks mee naar huis genomen. Toch een mooie avond gehad. En lekker nacho's gegeten.
Een andere aanrader is het Harwich Redoubt Fort _O_ Super interessant, vooral als je iets hebt met militaire geschiedenis natuurlijk.

Afraders
Het Muthu Belstead Brook hotel is echt meer iets voor ouwe vellen. Daar hoef ik niet nogeens heen. Ze hadden een fijn zwembad maar het water had best 5 graden kouder mogen zijn. Voorts is het Ipswich Museum echt niet meer van deze tijd. Allemaal dode beesten in houten vitrinekasten etc. Heel donker ook alles.

Foto's!
Na een takke eind lopen in Hoek van Holland eindelijk bijna op de boot. Nog net voordat de zon onder gaat.

Na inkwartieren aangeland op het zonnedek, achter op dek 9. Zon helaas net weg. Wel erg mooi uitzicht O+

Bij het vallen van de duisternis maar even een pint Murphy's Irish Red genomen :9

Donderdagochtend aangekomen in Harwich, heerlijk weer. Stuk warmer dan in Nederland :o Hier het uitzicht vanuit de trein over het estuarium van de Stour bij Manningtree. Mooi hoor O+

Station Ipswich ligt net voorbij een tunnel. Alle treinen richting Londen gaan daar in. Rechts de trein waarmee ik net aangekomen ben.

Enfin, door Ipswich wandelen. Hier de fraaie gevel van The Ancient House.

En hier Lloyd's Bank, even verderop in het centrum.

Tegen één uur ging ik met een lege maag (waarover later meer) naar de marina (jachthaven) waar ik toevallig al even de excursieboot van donderdagmiddag tegenkwam. Oorspronkelijk had ik voor vrijdagmiddag een trip van 2,5 uur geboekt maar daar waren maar 5 man voor dus ik kreeg dinsdag te horen dat die niet door zou gaan. Ik kon wel kosteloos omgeboekt worden naar de donderdagmiddagtour van 3,5 uur. Met High Tea (moest nog wel 12 pond bijbetalen voor het eten maar okee). Dus ja dan dat maar he :) Uiteindelijk nog maar 21 man op die boot dus lekker rustig ^O^

Hier nog een laatste blik op het Ipswich Waterfront. Hip buurtje, daar links kun je wonen. Er zijn nog veel meer oude fabrieksgebouwen die ze allemaal gaan renoveren en verbouwen tot appartementen.

Door de Prince Phillip Locks en op naar de River Orwell!

High tea. Blij dat ik de lunch overgeslagen had. Allemaal erg lekker en voedzaam en zo :Y) :9 :~

Uiteindelijk na ruim anderhalf uur aangekomen in de monding van de Orwell en de Stour bij Harwich en Felixstowe. Hier wordt nog gebruik gemaakt van lichtschepen zoals de Seven Stones.

Hierna pruttelden we weer stroomopwaarts terug naar Ipswich. Op de terugweg zonder toeristisch gekakel dus kon ik lekker even een uurtje slaap sprokkelen :z In Ipswich aangekomen eerst nog twee kilometer gelopen naar het station en daar een taxi gepakt naar het hotel. Meteen het zwembad in gedoken natuurlijk. Okee duiken mocht niet. You get the point. Was wel warm water trouwens.

Het zwembad vanuit mijn kamerraam (scheef want het was zo'n klapraampje dat maar een paar cm open kon 8)7 shithotel)

Nou ja etenstijd dus. Maar even aan een tafeltje gaan zitten achter een pot bier. Spaans bier dan. Met een nieuwsgierig omaatje :D

Dit was het eten. Dit moet een 8 oz. sirloin steak voorstellen. Nou ja goed ik had al besloten vrijdag ergens anders te gaan eten :')

Vrijdagochtend eerst even gezwommen en daarna een wandelingentje door de Ellenbrook Open Space gemaakt (gewoon een open plek van nauwelijks 50 x 50 meter in het bos). Staat vol met reuzepaardestaarten en er lopen ook zat grijze eekhoorns. En dit idyllische beekje.

Rond lunchtijd maar weer terug gegaan naar het hotel, ook omdat het begon te spetteren. Dit is de ingang van het hotel.

Om 12 uur dacht ik eindelijk wel weer eens wat te eten te kunnen bestellen, maar helaas, lunch kon pas vanaf 12:30. En een lunchkaart hebben ze niet, je bestelt van de dinerkaart. Dus. Lunch. RARE tent -O-

Na de lunch weer een heel eind gezwommen. Souvenirtjes was ik in de stad nog niet of nauwelijks tegengekomen, dus ik heb maar één van de losgelaten tegeltjes uit het zwembad meegestolen :D

Hoe het ook zij, om vijf uur stond er weer een taxi voor om mij naar de Briarbank brewpub te brengen. Eerst nog even een blik in de lounge van het hotel.

Brewpub was natuurlijk het hoogtepunt van de dag. Leuk tentje *O*

De tasters kwamen in plankjes van 3 *)

Diner was een lekker bord nacho's met jalapeņos en kaas en guacamole en sour cream. Niks mis mee.

Half negen weer in het hotel, nog een biertje gedaan aan de bar. Zaterdagochtend een Engels ontbijtje genuttigd.

Daarna met de taxi (ritje naar de stad is maar 7 pond en de bus is 4,75 dusjah) naar het Ipswich Museum. Dat ziet er dus nogal oubollig uit. Wel gratis toegankelijk overigens.

Na de lunch eerst even naar Manningtree waar ik moest overstappen. Erg leuk oud stationsnaambordje O+

En zeer huiselijk ingerichte kiosk met democratische prijzen. Alle blikjes 1,50 pond, flesjes 1,80 pond. Kom daar nogeens om. Huisgemaakte linzensoep met bacon hadden ze ook :D

Toen door naar Harwich, maar ja veel te vroeg voor de boot dus eerst door naar eindpunt Harwich Town. Hier het koddige stationnetje. Er zit tegenwoordig een transportmuseum in maar dat was gesloten.

Gelukkig kon je door het raam nog wel e.e.a. van het museum zien.

Na een kort bezoek aan het Harwich Museum liep ik door naar het Harwich Redoubt Fort wat ook zeer zeker een aanrader is. Als je er ooit bent, doen! 4 pond toegang en nog 4 pond voor een boekjeboekje ^O^

Eén van de bejaarde vrijwilligers in de weer met een musket uit 1857 :D

Ik ging uiteindelijk een kwartier na sluitingstijd als laatste weg, maar ze waren zeer dankbaar en blij met mijn bezoek en ik heb beloofd wat reclame voor ze te maken, dus bij deze. Gaat dat zien allen! :D Verder terug naar het High Lighthouse, hier met een fraaie muurschildering (of is het een garagedeur? Whatever :P ).

Een historische kraan om schepen te laden en lossen, vlak aan de kust.

Het Low Lighthouse, tegenwoordig het Harwich Maritime Museum (ook dicht toen ik er was, net als het lifeboat museum, het lightship museum en Joost mag weten hoeveel ze er nog meer hebben. Allemaal dicht).

Vroegâh werden de twee vuurtorens gebruikt om door de geulen voor de kust te navigeren. Stonden beide lichten ("Leading lights") op 1 lijn, dan was het tijd om in te sturen. Helaas is dat hele kustsysteem dynamisch, die geulen veranderen van ligging in de loop der jaren door erosie en sedimentatie, en de arme vuurtorentjes kregen de spottende bijnaam "Misleading lights". Hihi haha domo vla.

Later nog een rondje door Harwich gelopen en een trein terug naar de Stenaboothaven gepakt. Daar nog steeds heel erg lang zitten wachten maar uiteindelijk kon ik weer de boot op, waar de goede afloop van dit avontuur gevierd werd met een pint Murphy's en een dubbele portie bitterballen.

Toen de bitterballen bijna op waren ontdekte ik dat er nog een soort prikstokjes naast lagen. Geen idee wat daar de bedoeling mee was :? :D

THE END :W Tot de volgende keer :s)
pi_206168326
POLL
pi_206168333
Rucking.de ? :+

straks op mn gemak doorlezen :)
pi_206168415
Gaaf fles ^O^

overigens worden er nog enorm veel van die light vessels/llght floats gebruikt hoor :+ Uiteraard vooral rond de kust van de UK, de Foxtrot 3, Channel Ltv, Varne bank en Sandettie bank. Bekende oudjes zijn de Hinder lichtschepen, inmiddels vervangen door boeien. De aanloop naar Kieler Förde had er vroegah ook een maar dat is nu een 'superboei' geworden.

en leading lights _O_ de Redding van menig zeeman (zolang je niet te maken hebt met lopende geulen idd :+ )
pi_206168417
Leuke snack Fles :D

Moest lachen
pi_206168424
Mooi verslag! Die bejaardenslaapopslag ziet er toch best genoeglijk uit met dat zwembad :9
pi_206168483
Hmmm
pi_206168563
Ouwelullentrip!

Pas maar op, dadelijk ga je nog een kerstmarkt doen :D
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206168614
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!

Gluhwein en dirndls :9
pi_206168663
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ouwelullentrip!

Sta je al te popelen, ouwe bep? :D _O-
pi_206168755
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Sta je al te popelen, ouwe bep? :D _O-
:o

Wordt een sfeertje, daar o|O *O*
pi_206168828
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:o

Wordt een sfeertje, daar o|O *O*
Zeker :Y :Y :9
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:55:24 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206168868