quote:Als Oekrane nog twee weken stand zou weten te houden kan dat grote gevolgen hebben, schat de man van Bellingcat. ,,Houden ze de grote steden totdat de voorraadtekorten in het Russische leger gaan opspelen en ook tot het geld gaat ontbreken om te winnen.” ‘Bronnen’ melden dat mensen uit Poetins entourage totaal flippen door de westerse sancties, weet Grozev. ,,Ze doen alles om de schade voor zichzelf te beperken. Inclusief hoe ze van hem afkomen. Dat is geen complottheorie, maar zo denken machtige mensen die misschien alles kwijtraken door zulk onpragmatisch gedrag.”
Echt als er een Russische Lente uitbreekt, wat een zegen zou dat zijn. Niet in de laatste plaats voor de Russen zelf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:07 schreef Hanca het volgende:
Volgens deze man van Bellingcat heeft Oekrane een kans als ze het nog 2 weken vol houden: https://www.ad.nl/buitenl(...)et-flippen~a7f7867b/
Bellimgcat zou in 2021 al zijn benaderd door Russen die meldden dat Rusland in 2022 meer een dictatuur zou worden, geleid als een leger en zelfs door een bron uit het Kremlin dat Rusland in 2022 Oekrane aan zou vallen. Het idee was om Oekrane in 3 dagen te veroveren.
Nu dat mislukt is schijnt zegt hij dit:
[..]
Nou die 2 weken dat zie ik eerlijk gezegd nog wel gebeuren ook. Zo snel geeft een belegerde stad zich doorgaans niet over.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:07 schreef Hanca het volgende:
Volgens deze man van Bellingcat heeft Oekrane een kans als ze het nog 2 weken vol houden: https://www.ad.nl/buitenl(...)et-flippen~a7f7867b/
Bellimgcat zou in 2021 al zijn benaderd door Russen die meldden dat Rusland in 2022 meer een dictatuur zou worden, geleid als een leger en zelfs door een bron uit het Kremlin dat Rusland in 2022 Oekrane aan zou vallen. Het idee was om Oekrane in 3 dagen te veroveren.
Nu dat mislukt is zegt hij dit:
[..]
Donbass en Crimea kregen ze vrij makkelijk, ze zagen hoe het Afghaanse leger uiteenviel. Wie weet gokten ze op zoiets?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou die 2 weken dat zie ik eerlijk gezegd nog wel gebeuren ook. Zo snel geeft een belegerde stad zich doorgaans niet over.
Maar wat dachten ze dan ook?Met een paar tankcolonnes rijden we zo het hele land door en dan geven ze zich wel over?
je link mist het laatste 6jequote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Velen hier vonden het vreemd dat er zoveel Afrikaanse studenten in Oekraine waren, en dachten dat het voor vluchtelingen/gelukszoekers waren op weg naar West-Europa. Hier een artikel van de BBC waarom er zoveel Afrikaanse studenten in Oekraine (en ook in Rusland) zijn/waren.
Oekrainse universiteiten zijn een stuk beter dan de universiteiten in de meeste Afrikaanse landen, en een stuk goedkoper dan de universiteiten in West-Europa of de VS.
https://www.bbc.co.uk/news/world-africa-60603226
Dan maar hopen dat die vent gelijk heeft. Ik heb niet teveel hoop op een echte Russische Lente, maar een andere dictator die de Russische economie belangrijker vindt dan zo stoer mogelijk over komen zou al een grote verbetering zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou die 2 weken dat zie ik eerlijk gezegd nog wel gebeuren ook. Zo snel geeft een belegerde stad zich doorgaans niet over.
Maar wat dachten ze dan ook?Met een paar tankcolonnes rijden we zo het hele land door en dan geven ze zich wel over?
Ik las een andere analyse waarin Rusland tien dagen geld heeft voor deze oorlog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:07 schreef Hanca het volgende:
Nu dat mislukt is zegt hij dit:
[..]
Eentje was gister. Dus drie over de afgelopen twee dagen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:47 schreef xpompompomx het volgende:
Er schijnen al 3 Russische SU-25's neergehaald te zijn vandaag.
Natuurlijk lijden ze verliezen. Maar ze zullen zeker gebruik maken van hun kennis van het land en vanwege de getalsmatige overmacht van Rusland eerder terugtrekken van minder strategische delen dan zichzelf daar kapot te vechten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Al een week lang 0 berichten over Oekraiense verliezen trouwens.Snap dat het moraal hoog gehouden moet worden maar ben toch wel benieuwd hoe het er aan die kant voorstaat. Inmiddels meer dan 20 procent van het land niet meer onder controle, veel van dat terugtrekken moet toch ten koste van verliezen zijn gegaan.
Zal niet zuinig zijn nee. Maar aan de andere kant hebben ze veel voordelen. Mobiliteit, terreinkennis, goede intel, nog geen totale dreiging uit de lucht.. Dus wel aannemelijk dat de Russen nu de hardste klappen krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Al een week lang 0 berichten over Oekraiense verliezen trouwens.Snap dat het moraal hoog gehouden moet worden maar ben toch wel benieuwd hoe het er aan die kant voorstaat. Inmiddels meer dan 20 procent van het land niet meer onder controle, veel van dat terugtrekken moet toch ten koste van verliezen zijn gegaan.
Je hebt gelijk ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eentje was gister. Dus drie over de afgelopen twee dagen.
Bizar hoe slecht de Russen greep krijgen over het luchtruim.
Ik las ook dat het zuidoosten van Oekrane per spoor inmiddels niet meer bereikbaar is omdat het leger grote spoorbruggen opblaast, zoals deze:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik las een andere analyse waarin Rusland tien dagen geld heeft voor deze oorlog.
In ieder geval is volhouden nu enorm belangrijk. Elke dag dat het de Russen niet lukt, is een dag waarna ze wellicht echt out of cash gaan. Sowieso is dat al het probleem.
Als Putin te lang doorgaat kan hij zelfs als hij het land volledig bezet, de klap voor Rusland niet meer te boven komen economisch.
Las net dat de colonne van 60km door opgeblazen bruggen, directe aanvallen op de colonne, pech en andere blokkades al even stil staat. Sitting ducks.
Is natuurlijk niks van te zeggen als je het aantal sorties niet weet... En de SU-25 is nou ook net de kist die zich in de meest gevaarlijke situaties begeeft (CAS).quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:49 schreef Perrin het volgende:
Eentje was gister. Dus drie over de afgelopen twee dagen.
Bizar hoe slecht de Russen greep krijgen over het luchtruim.
Is de Russische A-10 toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is natuurlijk niks van te zeggen als je het aantal sorties niet weet... En de SU-25 is nou ook net de kist die zich in de meest gevaarlijke situaties begeeft (CAS).
Toch zullen Amerikanen niet zo dom zijn om 3 vergelijkbare vliegtuigen in zo'n kort tijdsbestek kwijt te raken neem ik aan. Misschien in 1965 nog wel, maar anno 2022 toch niet meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is natuurlijk niks van te zeggen als je het aantal sorties niet weet... En de SU-25 is nou ook net de kist die zich in de meest gevaarlijke situaties begeeft (CAS).
Wel als ze tegen een (near) peer moeten gaan knokken. Zoals de Russen nu.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:15 schreef xpompompomx het volgende:
Toch zullen Amerikanen niet zo dom zijn om 3 vergelijke vliegtuigen in zo'n kort tijdsbestek kwijt te raken neem ik aan. Misschien in 1965 nog wel, maar anno 2022 toch niet meer.
Laiverds ondanks een burger bestaan bij Def. heb ik geen weet van toestellen en typenmrs.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch zullen Amerikanen niet zo dom zijn om 3 vergelijkbare vliegtuigen in zo'n kort tijdsbestek kwijt te raken neem ik aan. Misschien in 1965 nog wel, maar anno 2022 toch niet meer.
De Russenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Laiverds ondanks een burger bestaan bij Def. heb ik geen weet van toestellen en typenmrs.
Hebben de Amerikanen (?) drie straaljagers verloren? Hoe dan.
Zoiets als Abchazi dan dus, alleen door Poetin-Rusland en trawanten erkend.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Nieuw-Rusland zou dan dus Belarus 2 worden, een dictatuur geregeerd door een marionet.
Je weet natuurlijk nooit hoe de oorlog en daarop volgende onderhandelingen gaan verlopen. Oekrane heeft natuurlijk (zeker nu) ook niet de kracht om zoiets terug te veroveren en dat de NAVO geen schot lost zolang er niet op NAVO leden wordt geschoten heeft Stoltenberg vandaag zeer duidelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:38 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Zoiets als Abchazi dan dus, alleen door Poetin-Rusland en trawanten erkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |