Die wapens voorkomen juist een bloedbad, houden Poetin uit een groot deel van Oekraïne.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:50 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
... en wij maken het bloedbad een beetje groter... waanzinnig dit...
Prepare for war ...quote:Oekraïense president Zelenski krijgt staande ovatie na toespraak voor Europees Parlement: “Niemand zal ons breken”
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft via een videoverbinding gesproken tot het Europees Parlement, dat sinds 12.30 uur in een speciale plenaire zitting bijeenzit. “Niemand zal ons breken”, klonk Zelenski vastberaden. De president kreeg nadien een staande ovatie van de parlementsleden.
https://www.hln.be/buiten(...)ons-breken~a125e5e1/
Is maar hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wapens voorkomen juist een bloedbad, houden Poetin uit een groot deel van Oekraïne.
Met zo'n houding roep je om oorlog imoquote:
Het probleem daaraan is wat Poetin als acceptabel ziet. En dat gaat signifcant verschillen van wat de rest van Europa acceptabel gaat vinden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet Putin in ieder geval niet in het nauw drijven zodat hij geen andere oplossing meer over heeft dan totale escallatie. Er moet een acceptabele uitweg geboden worden.
Dat is de vraag. Is er geen overeenkomst dan kun je proberen de tactische militaire situatie wat gunstiger te maken voor jezelf. Dat verbetert je onderhandelingspositie. Dat is het nut van oorlog voeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem daaraan is wat Poetin als acceptabel ziet. En dat gaat signifcant verschillen van wat de rest van Europa acceptabel gaat vinden.
Corridor Krim - Donbass is er al bijna dus. Transnistria is ook niet zo heel ver meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Aanvullingen op het bericht hierboven.
[ twitter ]
Oekraine verkoopt zijn huid zo duur mogelijk, ja, dat is hun enige strategie en ook hun enig mogelijke strategie. En nadat ze verliezen, want dat staat voor mij wel vast, zullen ze vermoedelijk met een guerilla oorlog verder strijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Is er geen overeenkomst dan kun je proberen de tactische militaire situatie wat gunstiger te maken voor jezelf. Dat verbetert je onderhandelingspositie. Dat is het nut van oorlog voeren.
Ja het is meer de vraag wanneer dan of Rusland heel Oost-Oekraine bezet de komende weken. En of ze dan nog verder westelijk proberen te trekken om heel Oekraine te proberen te bezetten, weet ik niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine verkoopt zijn huid zo duur mogelijk, ja, dat is hun enige strategie en ook hun enig mogelijke strategie. En nadat ze verliezen, want dat staat voor mij wel vast, zullen ze vermoedelijk met een guerilla oorlog verder strijden.
Ja, maar het ging over de rest van Europa. En juist voor Oekraïne is beëindiging van het conflict relevant, wat het zijn wel hun mensen die gedood worden en hun gebouwen die aan puin gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine verkoopt zijn huid zo duur mogelijk, ja, dat is hun enige strategie en ook hun enig mogelijke strategie. En nadat ze verliezen, want dat staat voor mij wel vast, zullen ze vermoedelijk met een guerilla oorlog verder strijden.
Dat is hopelijk de toekomst, ja, en ik zie de sancties niet verdwijnen totdat Poetin zich terugtrekt uit Oekraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja het is meer de vraag wanneer dan of Rusland heel Oost-Oekraine bezet de komende weken. En of ze dan nog verder westelijk proberen te trekken om heel Oekraine te proberen te bezetten, weet ik niet.
Daarna breekt een lange onrustige fase aan waarbij Rusland probeert het veroverde gebied rustig te krijgen en alle tegenstand uit te roeien. Ondertussen piept en kraakt de Russische economie en krijgt hopelijk Poetin niet alleen van 'het Westen' maar ook intern groeiende tegenwind.
Waarom zou Oekraïne zo zeker verliezen? Rusland blijkt geen luchtmacht te hebben, te weinig soldaten, oud materieel en hopeloze aanvoerlijnen (dag 4 al zonder benzine zitten, dan ben je echt een amateur). Oekraïne heeft dan weer de beschikking over een redelijk onbeperkte stroom van wapens en munitie, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat ze hun huid zo duur mogelijk zullen verkopen. George Patton gaf de perfecte definitie:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar het ging over de rest van Europa. En juist voor Oekraïne is beëindiging van het conflict relevant, wat het zijn wel hun mensen die gedood worden en hun gebouwen die aan puin gaan.
Het is gemakkelijk gezegd dat ze maar tot het bittere einde moeten vechten.
Definieer 'verliezen'. Initieel zal Rusland heus wel een hele hap veroveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne zo zeker verliezen? Rusland blijkt geen luchtmacht te hebben, te weinig soldaten, oud materieel en hopeloze aanvoerlijnen (dag 4 al zonder benzine zitten, dan ben je echt een amateur). Oekraïne heeft dan weer de beschikking over een redelijk onbeperkte stroom van wapens en munitie, waarschijnlijk.
Ik heb het idee dat mensen die 100% zeker roepen dat Rusland gaat winnen, het Rusland van 30/40 jaar geleden nog voor ogen hebben. Maar wat we nu zien is dat Rusland niet eens in de buurt van een militaire supermacht komt.
Natuurlijk kan Rusland nu nog stukken land winnen. Maar hoe lang houden ze dit vol?
Numerieke overmacht en iets betere kwaliteit aan materiaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne zo zeker verliezen? Rusland blijkt geen luchtmacht te hebben, te weinig soldaten, oud materieel en hopeloze aanvoerlijnen (dag 4 al zonder benzine zitten, dan ben je echt een amateur). Oekraïne heeft dan weer de beschikking over een redelijk onbeperkte stroom van wapens en munitie, waarschijnlijk.
Ik heb het idee dat mensen die 100% zeker roepen dat Rusland gaat winnen, het Rusland van 30/40 jaar geleden nog voor ogen hebben. Maar wat we nu zien is dat Rusland niet eens in de buurt van een militaire supermacht komt.
Natuurlijk kan Rusland nu nog stukken land winnen. Maar hoe lang houden ze dit vol?
Daarom, ik zie eigenlijk niet hoe Rusland dit op langere termijn kan winnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat is de vraag hoe lang ze dat volhouden. De helft van Oekraine 'pacificeren' is al een forse taak. Zeker terwijl je eigen economie dreigt te verzuipen.
Als de "bulk" van het Oost-Oekraïense leger ten oosten van de Dnepr en rond Kiev wordt verslagen dan zou ik eigenlijk niet weten waarom West-Oekraïne ook niet door Rusland bezet zou kunnen worden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja het is meer de vraag wanneer dan of Rusland heel Oost-Oekraine bezet de komende weken. En of ze dan nog verder westelijk proberen te trekken om heel Oekraine te proberen te bezetten, weet ik niet.
Daarna breekt een lange onrustige fase aan waarbij Rusland probeert het veroverde gebied rustig te krijgen en alle tegenstand uit te roeien. Ondertussen piept en kraakt de Russische economie en krijgt hopelijk Poetin niet alleen van 'het Westen' maar ook intern groeiende tegenwind.
Nee op lange termijn zie ik het somber in voor Poetin zijn Groot Rusland dromen. Voor zover ik snap heeft ie die zelf op lange termijn een forse klap toegebracht met deze invasie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom, ik zie eigenlijk niet hoe Rusland dit op langere termijn kan winnen.
Omdat ze dan hun bezettingsmacht over 2x zo'n oppervlakte uitsmeren, de grenzen met de Navo zorgen voor makkelijke aanvoerroutes van bevoorradingen. In West Oekraine wonen nauwelijkse etnische Russen. Er zijn heel veel redenen om het bij Oost Oekraine te houden voor hem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als de "bulk" van het Oost-Oekraïense leger ten oosten van de Dnepr en rond Kiev wordt verslagen dan zou ik eigenlijk niet weten waarom West-Oekraïne ook niet door Rusland bezet zou kunnen worden?
Heb jij daar argumenten voor?
quote:The Wehrmacht maintained a varying number of divisions in France. 100,000 Germans were in the whole of the German-zone in France in December 1941.[10] When the bulk of the Wehrmacht was fighting on the eastern front, German units were rotated to France to rest and refit. The number of troops increased when the threat of Allied invasion began looming large, with the Dieppe raid marking its real beginning.
Ik heb nog weinig argumenten gehoord waarom een flinke legermacht met steunpunten in de steden zo'n land niet onder controle kan houden. Ik hoor het alleen iedereen steeds herhalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat ze dan hun bezettingsmacht over 2x zo'n oppervlakte uitsmeren, de grenzen met de Navo zorgen voor makkelijke aanvoerroutes van bevoorradingen. In West Oekraine wonen nauwelijkse etnische Russen. Er zijn heel veel redenen om het bij Oost Oekraine te houden voor hem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |