Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Velen met jou.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Zie TT voor mijn dagelijkse 'gevoelens jegens Putin' update.
Dat zijn die 400 RPGs (panzerfaust3 waarschijnlijk want dat is het enige anti tank wapen van Duitse makelij wat we gebruiken)quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:36 schreef ondeugend het volgende:
Onze mevrouw op defensie tweet net dat we meer wapens gaan leveren.
Zit op telefoon.... misschien kan iemand dat ff checken
Maar wil je als NAVO jezelf verder in het conflict betrekken. Kijk als Putin de oorlog in Oekrane verliest prima, maar als hij wint zijn "wij" gewoon een van de strijdende partijen in zijn ogen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:37 schreef jigggy het volgende: [..] Ja,putin kan dit niet ongestraft voortzetten
Eens. Ik vind het inzetten van wapens met als doel om zoveel als mogelijk slachtoffers maken echt een grens. Eergisteren was hier wat commentaar toen de term 'genocide' werd gebruikt en wellicht is dat te voorbarig, maar ik heb niet het idee dat Putin nog handelt volgens zijn eigen narratief van een broedervolk bevrijden. Niet met dit soort wapentuig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, dit is namelijk geen oorlog voeren meer. Dit is een slachtpartij aanrichten. En waarom? Omdat het een democratisch land is. De democratische wereld moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Bedankt voor je update Scrummie!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Komen bovenop de 200 Stinger-raketten en ander materieel.quote:Nederland gaat extra wapens naar Oekrane sturen. Minister Ollongren meldt dat er 50 antitankwapens en 400 bijbehorende raketten aan het land geleverd zullen worden. Ook wordt de mogelijkheid onderzocht om in NAVO-verband samen met Duitsland een zogenoemde Patriot-luchtverdedigingseenheid te sturen naar Slowakije.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat zijn die 400 RPGs (panzerfaust3 waarschijnlijk want dat is het enige anti tank wapen van Duitse makelij wat we gebruiken)
Overigens hoop ik dat Defensie wel de kosten van al die spullen vergoed gaat krijgen. Ander is het weer een ordinaire bezuiniging.
Bij het zien van dat soort knulligheid met lege tanks vraag ik me echt af of het Russische leger zelf wel wist dat ze Oekrane zouden binnenvallen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat zelfs de legerleiding er van uitging dat ze oefeningen gingen doen en ook volledig verrast werd toen Poetin met een complete aanval op de proppen kwam.quote:
Haat is nooit goed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij is een stinger redelijk simpel?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik mij wel afvraag aan bijvoorbeeld die levering van Stingers door Nederland: weten ze in Oekrane berhaupt wel hoe die dingen werken?
Het is niet dat je even 2 minuten de handleiding doorleest en kan beginnen
@AchJa Wat is dit eigenlijk voor spul waarmee ze zoveel raketten schieten? Zijn dat die TOS-1 dingen die in de laatste posts van het vorige deel ter sprake kwamen?quote:
Gewoon even de tutorial op YT kijken..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik mij wel afvraag aan bijvoorbeeld die levering van Stingers door Nederland: weten ze in Oekrane berhaupt wel hoe die dingen werken?
Klopt en iets samen met duitsland patriot dingen. Is het planquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat zijn die 400 RPGs (panzerfaust3 waarschijnlijk want dat is het enige anti tank wapen van Duitse makelij wat we gebruiken)
Overigens hoop ik dat Defensie wel de kosten van al die spullen vergoed gaat krijgen. Ander is het weer een ordinaire bezuiniging.
Zou het nog voor het eind van de oorlog gestuurd worden?quote:
Walgelijk ziek spul dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
@:Achja Wat is dit eigenlijk voor spul waarmee ze zoveel raketten schieten? Zijn dat die TOS-1 dingen die in de laatste posts van het vorige deel ter sprake kwamen?
"Slechts dienstplichtigen".quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Putin is ook bezig met het westen zand in de ogen strooien met het lachwekkende offensief in Oekrane. Het echte arsenaal en het echte leger staat nog op kazerne in Rusland. Wat we nu zien is materiaal uit de soviet tijd en slechts dienstplichtigen en reservisten.
Ook wapens leveren aan Georgi, Tsjetsjeni, Dagestan, Ingoesjeti, anti-Russische rebellen in Syri, Moldavi, en wie weet waar nog meer anti-Russische rebellen te vinden zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Moeten we nu eigenlijk enthousiast worden van wapenleveringen aan Oekrane?
Nee, en ook niet de doctrine en talrijk hoe je ze effectief inzet. Anders zouden we in nl ook kunnen volstaan met wat bunkers vol wapens die we uitdelen als het nodig is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Ja daar ben ik ook bang voor dat het pas over een paar weken allemaal geregeld is en dat er dan al niet veel meer over is van het Oekrainse leger...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:43 schreef H.FR het volgende:
[..]
Zou het nog voor het eind van de oorlog gestuurd worden?
Dank.. dit bedoelde ik.quote:
Dit is geen haar beter dan napalm droppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Walgelijk ziek spul dit.
Vaag je een heel dorp mee weg.
Ah kijk nou. En dit zijn dus geen krijgsgevangen, over die nuances gesproken.quote:
quote:Deense journalisten gewond bij beschieting in Oost-Oekrane
Een journalist en fotograaf van de Deense tabloid Ekstra Bladet zijn beschoten in Oekrane. De twee zijn daarbij gewond geraakt, maar buiten levensgevaar, schrijft de krant op de eigen site. Stefan Weichert en Emil Filtenborg Mikkelsen waren op reportage in de Oost-Oekraense stad Ochtirka, ten noordwesten van Charkov en gelegen nabij de Russische grens, toen hun auto onder vuur werd genomen. Beiden droegen een kogelwerend vest.
De twee zijn ervaren journalisten en trokken twee jaar geleden als freelancers naar Oekrane, schrijft Ekstra Bladet. De afgelopen tijd werkten ze permanent voor de tabloid. Ekstra Bladet poogt Weichert en Filtenborg Mikkelsen met hulp van een beveiligingsbedrijf nu zo snel mogelijk uit Oekrane te evacueren.
'Militaire adviseurs'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:42 schreef jigggy het volgende:
Wanneer gaat de usa grondtroepen sturen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 26-02-2022 19:54:12 ]
wat dacht je van Agent Orange / Fosforquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is geen haar beter dan napalm droppen.
De VS heeft die dingen aan afganen gegeven en die zijn achterlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
dat zal wel heel mooi zijnquote:
Rusland gaat sowieso zware jaren tegemoet, ook als ze een puppet in Oekrane installeren wordt dit een jarenlang conflict dat heel veel geld en levens gaat kosten. Verder zal Rusland steeds verder gesoleerd raken in de wereld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:46 schreef Haags het volgende:
Wel een beetje dubbel, mijn haat jegens Rusland groeit met de dag, dat slaat natuurlijk nergens op want dat de haat zou gericht moeten zijn op Putin maar damn wat hoop ik dat die Russen op elk front finaal de pan in gehakt worden.
Ja, het is wat dubbel. Maar iedere soldaat die voet op Oekranse bodem zet heeft gewoon een keuze. En zolang ze er voor kiezen om te vechten en zich niet direct aan de eerste Oekraner over te geven, mogen ze van mij sterven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:46 schreef Haags het volgende:
Wel een beetje dubbel, mijn haat jegens Rusland groeit met de dag, dat slaat natuurlijk nergens op want de haat zou gericht moeten zijn op Putin maar damn wat hoop ik dat die Russen op elk front finaal de pan in gehakt worden.
Ben wel benieuwd wat er met zo'n ding zou gebeuren als je zo'n molotov in een van die lopen weet te mikken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze hebben ook al van die dingen in de stad rijden:
[ twitter ]
Ik hoop met je mee.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:46 schreef Haags het volgende:
Wel een beetje dubbel, mijn haat jegens Rusland groeit met de dag, dat slaat natuurlijk nergens op want de haat zou gericht moeten zijn op Putin maar damn wat hoop ik dat die Russen op elk front finaal de pan in gehakt worden.
Die Russen hebben Poetin 23 jaar zijn gang laten gaan, die zijn net zo schuldig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:46 schreef Haags het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Katyusha_rocket_launcherquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
@:Achja Wat is dit eigenlijk voor spul waarmee ze zoveel raketten schieten? Zijn dat die TOS-1 dingen die in de laatste posts van het vorige deel ter sprake kwamen?
Er zitten handleidingen bij. Paar dagen geleden zag ik ze nog op Twitter voor anti-air wapens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Het leek er in eerste instantie op dat de Russen niet zoveel tegenstand zouden krijgen. Dat de Oekraners heldhaftig terugvechten en en-masse het leger in gaan om verzet te bieden had men denk ik niet verwacht. Het nadeel hiervan is wel dat er stedelijke gevechten gaan plaatsvinden waarbij de Oekraners over westers anti-tank materieel beschikken. Van Russische kant zal men daardoor waarschijnlijk steeds zwaardere artillerie gaan inzetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens. Ik vind het inzetten van wapens met als doel om zoveel als mogelijk slachtoffers maken echt een grens. Eergisteren was hier wat commentaar toen de term 'genocide' werd gebruikt en wellicht is dat te voorbarig, maar ik heb niet het idee dat Putin nog handelt volgens zijn eigen narratief van een broedervolk bevrijden. Niet met dit soort wapentuig.
Gebruik een spoiler, niet iedereen wilt dit zien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:46 schreef slashdotter3 het volgende:
WTF... het enige wat er is overgebleven is z'n ribbenkast...
[ twitter ]
Maar als ze onderweg al die dode Russen tussen hun kapotte tanks zien werkt dat toch niet echt motiverend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Putin is ook bezig met het westen zand in de ogen strooien met het lachwekkende offensief in Oekrane. Het echte arsenaal en het echte leger staat nog op kazerne in Rusland. Wat we nu zien is materiaal uit de soviet tijd en slechts dienstplichtigen en reservisten.
mag van mij alleen In spoiler, dan kan ieder voor zichzelf bepalenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom worden hier telkens beelden geplaatst van gedode militairen? Voegt niks toe.
Wordt het te heftig? Dit is wat er gaande is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom worden hier telkens beelden geplaatst van gedode militairen? Voegt niks toe.
Zelinsky heeft toch veelvuldig om wapens gevraagd. Gewoon leveren, na deze oorlog zien we wel hoe Putin nog moeilijk wil doen. Wat mij betreft kan hij volledig de tyfus krijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1 van de 4 voorwaarde van Poetin voor vrede gister was geen westerse wapen leveringen.
Het is wel goed dat we Oekraine helpen maar hopelijk wel 100% vanuit hun wens. Want in feite is er nu geen weg terug meer.
Het is een fire and forget wapen. Doodeenvoudig te gebruiken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, en ook niet de doctrine en talrijk hoe je ze effectief inzet. Anders zouden we in nl ook kunnen volstaan met wat bunkers vol wapens die we uitdelen als het nodig is.
Dan heb je een beter beeld van wat er gaande is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kijk ook niet. Maar waarom? Wat voegt het toe?
Deze hele oorlog voegt niets toe en die is er ook.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kijk ook niet. Maar waarom? Wat voegt het toe?
dat was er sowieso nietquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1 van de 4 voorwaarde van Poetin voor vrede gister was geen westerse wapen leveringen.
Het is wel goed dat we Oekraine helpen maar hopelijk wel 100% vanuit hun wens. Want in feite is er nu geen weg terug meer.
edit: Tenzij poetin het had over meer permanente wapens aan de grens in de toekomst.
Moet je ze wel aan kunnen zetten etc. lolquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:52 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het is een fire and forget wapen. Doodeenvoudig te gebruiken.
Tja als je het niet doet wordt je beschuldigd van PR-praat. Ik vind, maar nu spreek ik voor mezelf, een spoiler een prima middenweg.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Machtig mooi juist als het Russen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit topic gaat over oorlog, het schijnt dat daarin geschoten wordt en mensen sterven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
En als Rusland verslagen is keren die groepen zich tegen het westen. We hebben die ervaring in het MO. Wapens moet je eigelijk gewoon leveren aan een regulier leger. In dit geval het leger van de Oekrane.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:43 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ook wapens leveren aan Georgi, Tsjetsjeni, Dagestan, Ingoesjeti, anti-Russische rebellen in Syri, Moldavi, en wie weet waar nog meer anti-Russische rebellen te vinden zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |