Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Velen met jou.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Zie TT voor mijn dagelijkse 'gevoelens jegens Putin' update.
Dat zijn die 400 RPGs (panzerfaust3 waarschijnlijk want dat is het enige anti tank wapen van Duitse makelij wat we gebruiken)quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:36 schreef ondeugend het volgende:
Onze mevrouw op defensie tweet net dat we meer wapens gaan leveren.
Zit op telefoon.... misschien kan iemand dat ff checken
Maar wil je als NAVO jezelf verder in het conflict betrekken. Kijk als Putin de oorlog in Oekraïne verliest prima, maar als hij wint zijn "wij" gewoon een van de strijdende partijen in zijn ogen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:37 schreef jigggy het volgende: [..] Ja,putin kan dit niet ongestraft voortzetten
Eens. Ik vind het inzetten van wapens met als doel om zoveel als mogelijk slachtoffers maken echt een grens. Eergisteren was hier wat commentaar toen de term 'genocide' werd gebruikt en wellicht is dat te voorbarig, maar ik heb niet het idee dat Putin nog handelt volgens zijn eigen narratief van een broedervolk bevrijden. Niet met dit soort wapentuig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, dit is namelijk geen oorlog voeren meer. Dit is een slachtpartij aanrichten. En waarom? Omdat het een democratisch land is. De democratische wereld moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Bedankt voor je update Scrummie!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Komen bovenop de 200 Stinger-raketten en ander materieel.quote:Nederland gaat extra wapens naar Oekraïne sturen. Minister Ollongren meldt dat er 50 antitankwapens en 400 bijbehorende raketten aan het land geleverd zullen worden. Ook wordt de mogelijkheid onderzocht om in NAVO-verband samen met Duitsland een zogenoemde Patriot-luchtverdedigingseenheid te sturen naar Slowakije.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat zijn die 400 RPGs (panzerfaust3 waarschijnlijk want dat is het enige anti tank wapen van Duitse makelij wat we gebruiken)
Overigens hoop ik dat Defensie wel de kosten van al die spullen vergoed gaat krijgen. Ander is het weer een ordinaire bezuiniging.
Bij het zien van dat soort knulligheid met lege tanks vraag ik me echt af of het Russische leger zelf wel wist dat ze Oekraïne zouden binnenvallen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat zelfs de legerleiding er van uitging dat ze oefeningen gingen doen en ook volledig verrast werd toen Poetin met een complete aanval op de proppen kwam.quote:
Haat is nooit goed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij is een stinger redelijk simpel?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik mij wel afvraag aan bijvoorbeeld die levering van Stingers door Nederland: weten ze in Oekraïne überhaupt wel hoe die dingen werken?
Het is niet dat je even 2 minuten de handleiding doorleest en kan beginnen
@AchJa Wat is dit eigenlijk voor spul waarmee ze zoveel raketten schieten? Zijn dat die TOS-1 dingen die in de laatste posts van het vorige deel ter sprake kwamen?quote:
Gewoon even de tutorial op YT kijken..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik mij wel afvraag aan bijvoorbeeld die levering van Stingers door Nederland: weten ze in Oekraïne überhaupt wel hoe die dingen werken?
Het is niet dat je even 2 minuten de handleiding doorleest en kan beginnen
Klopt en iets samen met duitsland patriot dingen. Is het planquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat zijn die 400 RPGs (panzerfaust3 waarschijnlijk want dat is het enige anti tank wapen van Duitse makelij wat we gebruiken)
Overigens hoop ik dat Defensie wel de kosten van al die spullen vergoed gaat krijgen. Ander is het weer een ordinaire bezuiniging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |