quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
In de rij staan om het portret van je staatshoofd te kussen, wat een malloten
[ twitter ]
Hoe geschift is dat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Toch moet je politiek niet doen op basis van emotie, hoe begrijpelijk die emotie ook kan zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
We sluiten Okraine bij deze in onze armen.
Zoals jullie misschien weten was ik enkele dagen geleden nog tegen toetreding tot de EU en NAVO. Voor mij heeft de aanval van Rusland alles veranderd. Ik was eerst voor een bufferzone nu kan die klootzak de tyfus krijgen
Oekraïne is te groot om geen mening over te hebbenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:49 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het wel weer ironisch dat we doen alsof Oekraïne onze Europese gelijke is, een baken van de democratie en delend onze normen en waarden. Het is een corrupt land qua waarden net zo Europees als Albanië. Moet je kijken hoe D66 hier weer op in speelt. Dit is precies weer onze emotie van waaruit we reageren. Merk trouwens op dat Amerikaanse media een veel rationeler beeld geeft.
Het beroerde is, dat het ook zo kan eindigen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben sowieso niets te winnen. Ukraine word hun 2e Afghanistan.
Dit was een raketaanval gisteren volgens mij.quote:
Een dag later hebben ze allemaal coronaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nou, Elint News snapt over het algemeen wel waar ie het over heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
Dit was een raketaanval gisteren volgens mij.
Yup deze heb ik gezien gisterquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit was een raketaanval gisteren volgens mij.
Meh. Je ziet wel dat de emotie zo hoog is dat een rationele discussie amper te voeren is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:57 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Oekraïne is te groot om geen mening over te hebben
Met jou is dat vrij lastig idd. En niet alleen op dit dossier...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
Meh. Je ziet wel dat de emotie zo hoog is dat een rationele discussie amper te voeren is.
En dan ?....er zijn nog velen die zoals hem denken......quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:59 schreef quirina het volgende:
Ik hoop dat Rusland Putin af gaat zetten.
Twee huizen van burgers verwoest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:57 schreef Fargo het volgende:
Ontploffingen in het centrum van Sumy. Ze zit weer in 'the bunker' zoals ze het noemt.
Met die 'Chief Of Staff' lijkt het net wel alsof ze de baas van het Russische leger te pakken hebben. Misschien komt het door een slechte vertaling, maar het is gewoon een commandant van een brigade, een kolonel of zo.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat doet een Chief of Staff in UkraineWaarom zit hij niet veilig vanuit Rusland zijn troepen aan te sturen
[ twitter ]
Die kans is nagenoeg nul.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:59 schreef quirina het volgende:
Ik hoop dat de Russen Putin af gaan zetten.
Het is de enige manier om deze kutzooi te stoppen.
Dit filmpje heb ik gisteren gezienquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, Elint News snapt over het algemeen wel waar ie het over heeft.
Ik vond dat eerste verhaal veel eenvoudiger.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je het allemaal zo vereenvoudigd wil stellen: de straat was tot 30 jaar geleden van je buurman. Daarna waren de bewoners van alle huizen ineens zelf eigenaar van hun huis. Bijna de hele straat is daarna vriendjes geworden met een andere grote buurman, die steeds meer mogelijkheden heeft om stenen door jouw ruiten te gooien. Dat doet hij niet, maar hij spoort jou ook aan om vriendjes met hem te worden zodat je buurman geen stenen meer door je ruit kan gooien.
De buurman krijgt dus steeds minder te vertellen, terwijl die andere grote buurman steeds meer macht krijgt. Toch is de buurman nog steeds iemand die behoorlijk wat stenen door je ruit kan gooien. Dat heeft hij 30 jaar lang niet gedaan, maar hij zegt wel dat hij niet wil dat er nog meer buren vriendjes worden met de grote buurman. Jij woont naast hem en hij waarschuwt jou en je buurman meerdere malen dat je geen vriendjes moet worden, want anders voelt hij zich genoodzaakt om een steen door jouw ruit te gooien. Als je geen vriendjes wordt, doet hij dat niet. De grote buurman zegt dat je je daar niks van moet aantrekken, dat zelf wel mag bepalen, want het is jouw huis.
De buurman is het zat en gooit een steen door jouw ruit omdat je ondanks die waarschuwingen toch met elkaar blijft praten. De grote buurman zegt dan: "Oei, dat hadden we niet verwacht! Hier heb je wat stenen om terug te gooien, succes. En verder zorgen we dat hij niet meer op het buurtfeest mag komen." Jij denkt: "maar de buurman doet dit toch omdat ik met jou aan het praten ben en jij me hiertegen juist kunt beschermen als we vriendjes zijn geworden?" Maar de buurman zegt dan: "Ja, maar we waren nog geen vriendjes he. En als wij nu met alle vriendjes in de straat stenen gaan gooien om jou te beschermen, hebben we misschien wel een grote oorlog in de hele straat en gaan er ook stenen door onze ruiten. Daar moeten we voorzichtig mee zijn. Dus veel succes, we vinden het heel erg voor je!"
Jij voelt je nogal genaaid, want jouw huis en ramen worden verrot gemaakt omdat je met de grote buurman aan het praten was die zei je ertegen te kunnen beschermen. Maar hij stuurt je nu dus alleen wat stenen om terug te gooien maar wil verder niks doen omdat de buurman anders nog bozer wordt en ze er zelf last van zouden kunnen krijgen. Je staat er dus helemaal alleen voor. Wat denk jij: zou de grote buurman je hierna alsnog vriendjes maken, als hij ziet wat de reactie is hierop? En zou je hierna zelf nog steeds vriendjes willen worden met de grote buurman, als dat betekent dat weer al je ruiten worden ingegooid en hij alleen iets wil doen als hij je daadwerkelijk als vriendje beschouwt?
Exact dezelfde?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit filmpje heb ik gisteren gezien
Morgen komen de Russische buren op kraamvisite. Weet je nog een actueel thema om aan te snijden?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meh. Je ziet wel dat de emotie zo hoog is dat een rationele discussie amper te voeren is.
https://t.me/OSINTUkraine/983quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:00 schreef nattermann het volgende:
Telegram meldt:
🇷🇺🇺🇦❗There are powerful explosions in Kyiv from the left bank.
Beter je best doen als je het niet snapt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met jou is dat vrij lastig idd. En niet alleen op dit dossier...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |