Individuele mensen onderling zijn vaak ook niet het probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
In mijn Oekraïense netwerk hetzelfde.
Buren gemoedelijk naast elkaar, zeker op het platteland. De ouderen zijn daar nog meer op elkaar aangewezen en werken en eten gezamenlijk ongeacht afkomst.
Just dat verder het land in trekken moet alle alarmbellen doen afgaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb een vriend in Duitsland met Russische roots. Hij vind de manier waarop het gaat niet te begrijpen. Hij zegt wel dat de Russische bevolking in het oosten wel jarenlang is onderdrukt en dat hij wel begrip heeft dat Poetin daar iets wilde veranderen. Hij snapt alleen ook niet zo goed waarom ze nu ook verder het land intrekken.
Waarschijnlijk is dat gewoon om regime te veranderen en een puppet neer te zetten zoals in Wit-Rusland, maar toch was het volgens mij voor iedereen beter geweest als hij het gewoon tot het oosten had beperkt.
Gewoon om aan te geven dat de VS er wel een beetje klaar mee is en Putin voorlopig niet hoeft te spreken. Lijkt me een prima zetquote:
Het heeft natuurlijk ook met invalshoek te maken en de Rus (zelfs als hij in Duitsland woont) zal voornamelijk putten uit Russische bronnen terwijl de Oekrainers ook zo hun bias hebben. Etnische Russen worden in Oost-Oekraine zeker niet zo onderdrukt als Koerden in Turkije of Tibetanen in China maar zullen minder politieke en sociale ingangen hebben dan de Oekraiense meerderheid en kunnen zich dus tweederangsburger voelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien wel allebei. De grens tussen Rusland en Oekraïne is net effe wat groter dan die van Nederland met bijvoorbeeld België.
Maar een maand ook echt?quote:
Dat is vanavond ook al 3x geclaimdquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef HPoi het volgende:
Ah, de Oekraïense strijdkrachten hebben de luchthaven bij Kiev herroverd. Uiteraard gaat die nog wel een keer vallen, maar het is i.i.g. iets.
Ja de USSR was echt geweeeldig. Hongersnood, onderdrukking, armoede en achterdocht. Echt super tijd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel Russen hun steun voor Putin ook niet 'verzinnen' maar dat indoctrinatie daar een grote rol speelt. Iets wat ik ook nog bij Russen in Nederland heel sterk merk. De hang naar de Heimat en de nostalgische gedachte aan de USSR vieren nog altijd hoogtij en zijn een behoorlijke aanslag op het vermogen tot nuchter denken.
De gedachte dat Russen in Oost Oekraine voor 2013 tweederangs burgers waren is, voor zover ik weet, echt totale onzin.
Uiteraard. Door de staat van beleg mag geen man van tussen de 18 en 60(niet 55) het grondgebied verlaten. Zulke wetten hebben wij overigens ook, heel normaal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik meen dat Oekraïne wel zoiets heeft als 'n wet dat in geval van nood ze mensen op kunnen roepen om mee te gaan knokken.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:
Was dus op Nieuwsuur. En je zag alleen maar vrouwen en kinderen bij de grens.
Volgens de verslaggever waren er ook groepen mannen die zelf terug wilden om te vechten.
KutKnot met z'n kutvoorspellingen.quote:
Ja dat zag je ook in interviews terug vanmiddag. Mannen gingen vrouw en kinderen ophalen en in veiligheid brengen en zeiden terug te gaan om te vechten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:
Volgens de verslaggever waren er ook groepen mannen die zelf terug wilden om te vechten.
Voortaan maar als stelregel hanteren dat mannen van 18 tot en met 55 jaar maar weer teruggaan naar waarvandaan ze zijn "gevlucht". Als het even kan met terugwerekende kracht voor uitkeringstrekkers, criminelen, etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Uitstekende zet. Iedereen die probeert te vluchten is een vijand van Oekraine. En wij die laffe Afghanen maar opvangen idd. Om te kotsen.
Sterker nog, bij de Syriërs en Afghanen is het nog erger, daar is een groot deel van de vluchtelingen juist de groep mensen die de shit daar hebben veroorzaakt en zijn gevlucht toen hun regime in de problemen kwam.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:11 schreef luxerobots het volgende:
Net op het nieuws. Polen stuurt de Oekraïnse vluchtelingenmannen terug, zij moeten zich maar inzetten voor hun land.
Hadden we dat bij de Syriërs, Afghanen, Eritreeërs etc. etc. ook maar gedaan...
Denk het niet, in eerste instantie. De nazis zagen ons ook als broedervolk, dus een beetje vergelijkbaarquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:13 schreef Confetti het volgende:
Ik vrees trouwens dat als het voor de Russen wat moeizaam begint te gaan dat ze genadeloze bombardementen zullen uitvoeren op de burgerbevolking om zo capitulatie af te dwingen.
Poetin heeft alle menselijkheid verloren. In syrie al.
Denk dat 'n aardig deel van de bevolking, vooral in het oosten, het niet zo eens was dat hele Euromaidan-gedoe. Wat uiteraard nog wel wat anders is dan het eens zijn met al deze aanvallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel Russen hun steun voor Putin ook niet 'verzinnen' maar dat indoctrinatie daar een grote rol speelt. Iets wat ik ook nog bij Russen in Nederland heel sterk merk. De hang naar de Heimat en de nostalgische gedachte aan de USSR vieren nog altijd hoogtij en zijn een behoorlijke aanslag op het vermogen tot nuchter denken.
De gedachte dat Russen in Oost Oekraine voor 2013 tweederangs burgers waren is, voor zover ik weet, echt totale onzin.
Oekraïne kan nog best wel een aardig leger verzamelen. Strijdbaarder volk dan hier.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:
Zeg dan wat ze analyseerden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:18 schreef luxerobots het volgende:
Daarnet een interessante analyse bij nieuwsuur.
Da's dan precies het omgekeerde met destijds met Syriërs, Afghanen, Eritreeërs en weet ik wat voor gespuis zich nog meer ooit gemeld heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:
En je zag alleen maar vrouwen en kinderen bij de grens.
Dat is de westerse lezing van ussr.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja de USSR was echt geweeeldig. Hongersnood, onderdrukking, armoede en achterdocht. Echt super tijd.
Dat is van datzelfde misplaatste nationalisme als die Erdo Turken bij tutter trouwstoeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |