Misschien omdat onschuldige mede-Europeanen zomaar gedood worden of omdat de vrede in Europa sinds WO2 niet meer zo concreet is aangevallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom wij Rusland niet de oorlog verklaren? Beetje dezelde reden waarom we verontwaardigt zijn dat Rusland zoiets wel eenzijdig doet. Natuurlijk kan je als Navo gaan knokken in Oekraine maar waarom? We gaan toch ook niet bijvoorbeeld Saudi-Arabië uit Yemen knallen omdat onze legers te weinig te doen hebben.
Dat werken ze dan wel weg hoor gewoon 100 keer extra opdrukken per uur ....quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Let je wel op je BMI? Mogelijk moeten we dit jaar nog naar het oostfront.
Zeker, maar per officiële verdragen heeft Rusland maar oorlog met één land. Als de NAVO zich er mee gaat bemoeien zijn er in één klap 31 landen in oorlog met Rusland. Nou is een oorlogsverklaring iets heel arbitrairs, maar als Poetin onder de noemer 'zelfverdediging' met bommen gaat gooien in Amerika dan heeft de wereld echt een probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is Rusland niet juist degene die het momenteel doet escaleren?
Je kan Putin nu echt niet meer onderschatten. Die Tjetjeense konvooien beloven niets dan ellende.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nnah. Niet echt. Het is geen blitzkrieg tot nu toe.
Als dat zo zou zijn, is dat juist een argument tegen een blitzkrieg.quote:
Als ik aan mn BMI moet denken moet ik eerder 3 zakken leeg eten dan helemaal nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Let je wel op je BMI? Mogelijk moeten we dit jaar nog naar het oostfront.
Al kunnen beide partijen natuurlijk makkelijk doen alsof het meer of minder is, het is niet te controleren. Met veel doden lijk je zwakker.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat lijkt iets meer te zijn dan aan de kant van Oekraïne.
Ik heb Oekraïnse vrienden en die zeggen dat dat van die onderdrukking pure onzin is. Dat mensen met Russische roots en Oekraïners in het Oosten eigenlijk altijd gewoon goede buren zijn geweest totdat Putin daar het zooitje is op gaan stoken. Dat vervolgens een deel van de 'Russen' daar zich gek heeft laten maken met de belofte van een eigen land en vol mee is gegaan in de gekte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb een vriend in Duitsland met Russische roots. Hij vind de manier waarop het gaat niet te begrijpen. Hij zegt wel dat de Russische bevolking in het oosten wel jarenlang is onderdrukt en dat hij wel begrip heeft dat Poetin daar iets wilde veranderen. Hij snapt alleen ook niet zo goed waarom ze nu ook verder het land intrekken.
Waarschijnlijk is dat gewoon om regime te veranderen en een puppet neer te zetten zoals in Wit-Rusland, maar toch was het volgens mij voor iedereen beter geweest als hij het gewoon tot het oosten had beperkt.
Kut Russenquote:Nederlanders gaan oorlog merken in portemonnee, zegt DNB-president
President Klaas Knot van De Nederlandse Bank maakt zich zorgen over de economische gevolgen van de oorlog in Oekraïne voor Nederland. "Dit gaat op de korte termijn leiden tot hogere energieprijzen en meer inflatie", zegt hij tegen de NOS.
Het conflict versterkt als het ware de huidige trend, waarin de inflatie en gasprijzen tot recordhoogtes zijn gestegen. "Dit is in feite meer van hetzelfde", zegt Knot. "Het versterkt mijn zorgen over de koopkracht, zeker voor mensen met een kleine beurs." Lage inkomens worden zwaarder getroffen door de combinatie van een hogere energierekening en geld dat minder waard wordt.
De grote vraag, volgens Knot, is hoelang de situatie aanhoudt. "Het is nog te vroeg om dat te zeggen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)vechten-in-marioepol
Dat is militaire strategie. Ervoor zorgen dat de Oekraïners zich op meerdere fronten tegelijk moeten verdelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:00 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik nog niet snap is waarom Poetin eigenlijk ook in het westen actief is. Als hij gewoon in het oosten was gebleven had er nauwelijks een haan naar gekraaid en had hij het ook prima kunnen verdedigen naar de buitenwereld.
Klopt. Kwalijke zaak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
EU heeft een zwakke positie.
Zeker door het dreigende stilleggen van gas.
Je moet het vooral lang genoeg handhaven, zodat de bevolking gehoorzaam wordt. Je zag hoe snel, hard en lang ze in Wit -Rusland moesten blijven ingrijpen om alle demonstraties neer te slaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens Jaap de Hoop Schepper is zo'n puppetregime installeren nog niet zo makkelijk. Je moet die 'puppets' vinden, de puppets moeten hun werk veilig kunnen doen, je moet een structuur hebben voor zo'n regering. En dan moet er ook voldoende draagvlak zijn onder de bevolking.
Waarom? Dat is namelijk exact de fout die de Duitsers maakten toen ze in de Tweede Wereldoorlog Oekraïne binnen vielen. Die vonden een bevolking die in eerste instantie niet onwelwillend tegenover ze stonden (onder het motto alles beter dan de Sovjets) maar dat is spectaculair omgeslagen toen ze daar als beesten tekeer gingen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is moeilijk serieus te nemen.
Dat kan zo zijn. Maar een blitzkrieg gaat het niet meer worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan Putin nu echt niet meer onderschatten. Die Tjetjeense konvooien beloven niets dan ellende.
Misschien wel allebei. De grens tussen Rusland en Oekraïne is net effe wat groter dan die van Nederland met bijvoorbeeld België.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb Oekraïnse vrienden en die zeggen dat dat van die onderdrukking pure onzin is. Dat mensen met Russische roots en Oekraïners in het Oosten eigenlijk altijd gewoon goede buren zijn geweest totdat Putin daar het zooitje is op gaan stoken. Dat vervolgens een deel van de 'Russen' daar zich gek heeft laten maken met de belofte van een eigen land en vol mee is gegaan in de gekte.
Dat is toch echt een ander narratief dan wat jouw Russische vriend vertelt. Maar wat is er waar?
Hoezo krijgt Hongarije nu weer de schuld? Italië, Duitsland en Cyprus waren ook tegen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel te triest dat dus de EU niet eens voor zware sancties gaat. Opzich wel lekker voor Rutte natuurlijk, kan hij zeggen ik ging voor zo hard mogelijke sancties maar het lukt niet. Wordt toch echt tijd om te zorgen dat landen als Hongarije véél minder te zeggen krijgen in deze samenwerking.
Waarheid ergens in het midden denk ik? Het is wel echt iemand die dit soort dingen niet zou verzinnen. Hij kan wel wat last hebben van naïviteit, dus lastig om in te schatten wat de waarheid is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb Oekraïnse vrienden en die zeggen dat dat van die onderdrukking pure onzin is. Dat mensen met Russische roots en Oekraïners in het Oosten eigenlijk altijd gewoon goede buren zijn geweest totdat Putin daar het zooitje is op gaan stoken. Dat vervolgens een deel van de 'Russen' daar zich gek heeft laten maken met de belofte van een eigen land en vol mee is gegaan in de gekte.
Dat is toch echt een ander narratief dan wat jouw Russische vriend vertelt. Maar wat is er waar?
Ah, ik dacht dat je op de andere dingen doelde die de nazi's gedaan hebben. Lijkt me sterk dat Putin hele bevolkingsgroepen gaat vergassenquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom? Dat is namelijk exact de fout die de Duitsers maakten toen ze in de Tweede Wereldoorlog Oekraïne binnen vielen. Die vonden een bevolking die in eerste instantie niet onwelwillend tegenover ze stonden (onder het motto alles beter dan de Sovjets) maar dat is spectaculair omgeslagen toen ze daar als beesten tekeer gingen.
Denk dat je in Lviv of zo weinig echt mee krijgt van hoe het in het oosten daar gaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien wel allebei. De grens tussen Rusland en Oekraïne is net effe wat groter dan die van Nederland met bijvoorbeeld België.
Gewoon beetje RIVM/OMT manier.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |