Advisor to the head of the office of the President of Ukraine Alexey Arrestovichquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie is Arrestovich, de baas van de politie?
Dit is moeilijk serieus te nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Rusland toch al alle fouten van de nazi's aan het herhalen zijn kan dat er ook nog wel bij.
Is deel van het oorlogsrecht dacht ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat een standaardregel of iets?
Een volautomaat maakt het alleen maar lastiger.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
klein detail En mat volautomaten krijg je genoeg kansen. gwoon dichtbij genoeg komen zodat net niet uit maakt
Zeker. Want wij gaan ons dan er nog niet militair mee bemoeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want gruwelijke oorlogsmisdaden begaan is lekker handig.
Schijnbaar ondanks mijn slecht Nederlabds is lezen niet je sterkste punt. Ik had het over de structuren die gemist werden na het omvallen van de muur waar het westen meer aandacht aan had moeten besteden. Vertel mij eens waar ik geschreven heb dat landen zich niet moeten bevrijden van een onderdrukking. Sterker nog het omvallen van dd muur is ern zegen geweest. Allen de geboden hulp is niet voldoende geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Landen die zich wilde bevrijden van tig jaar onderdrukking, wat een schande ja.
fake, gewoon even 1 comment lezen en je had het geweten en het staat zelfs in beeldquote:
Nnah. Niet echt. Het is geen blitzkrieg tot nu toe.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Rusland toch al alle fouten van de nazi's aan het herhalen zijn kan dat er ook nog wel bij.
Nee, en het ligt ook heel genuanceerd wanneer je wel of niet recht hebt op de status van krijgsgevangene. Dit zegt wiki er over:quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat een standaardregel of iets?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Krijgsgevangenequote:Definitie[bewerken | brontekst bewerken]
In artikel 4 van de derde Geneefse Conventie is een opsomming te vinden van personen die in aanmerking komen voor de status van krijgsgevangene. Het gaat om:
- Leden van de gewapende macht van een Partij bij het conflict, alsmede leden van de milities en vrijwilligers-korpsen welke deel uitmaken van deze gewapende macht;
- Leden van andere milities en leden van andere vrijwilligerskorpsen, met inbegrip van die van georganiseerde verzetsgroepen, mits zij:
- onder bevel staan van een persoon die verantwoordelijk is voor zijn ondergeschikten;
- een vast en op enige afstand herkenbaar onderscheidingsteken hebben;
- de wapens openlijk dragen;
- zich in hun handelingen gedragen naar de wetten en gebruiken van de oorlog;
- Leden van de geregelde strijdkrachten die er zich op beroepen in dienst te staan van een regering of van een autoriteit die niet wordt erkend door de gevangenhoudende Mogendheid;
- Personen die de gewapende macht volgen zonder daarvan rechtstreeks deel uit te maken, zoals burgerleden van bemanningen van militaire luchtvaartuigen, oorlogscorrespondenten, et cetera, mits zij in het bezit zijn van een door de strijdmacht aan hen verstrekt identiteitsbewijs.
- Leden van de bemanningen van de koopvaardijvloot en de bemanningen van de burgerluchtvaartuigen die niet een gunstiger behandeling op grond van andere bepalingen van het internationale recht genieten;
- De bevolking van een niet-bezet gebied die, bij het naderen van de vijand, uit eigen beweging de wapens opneemt om de invallende troepen te bestrijden, zonder tijd gehad te hebben zich tot geregelde gewapende eenheden te organiseren, mits zij de wapens openlijk draagt en de wetten en gebruiken van de oorlog eerbiedigt.
Ons kabinet wilt dat ook. Alleen het kabinet van duitsland en italie nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:04 schreef nattermann het volgende:
Nieuwsuur: "Kabinet wil maximale sancties"
EU: we flikkeren ze niet uit swift.
Werkelijk. Alles waar een Russische vlag op staat weigeren. Luchtverkeer platgooien, indien nodig alle Russische verkeer over land binnen EU platgooien. Alles wat in-/uit Rusland komt boycotten.
Let je wel op je BMI? Mogelijk moeten we dit jaar nog naar het oostfront.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:05 schreef Mansjester het volgende:
Ik eet maar chocolade eitjes om dit allemaal te verwerken (gevulde witte met framboos cheesecake smaak)
Ging vanwege mn instinct al tijgerend over de vloer..quote:
Heb je ook een bron hierbij of blijft het bij denken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is deel van het oorlogsrecht dacht ik.
Dat komt nog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nnah. Niet echt. Het is geen blitzkrieg tot nu toe.
Denk dat dat tijdelijk is. Is anders ook niet vol te houden in grote gebieden en steden waar ze niet op Russen zitten te wachten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad. Het is echter ook veel makkelijker te verdedigen. Nu zit je behoorlijk verspreid in een gigantisch land. Lijkt mij ook geen pretje tactisch gezien.
EU heeft een zwakke positie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:04 schreef nattermann het volgende:
Nieuwsuur: "Kabinet wil maximale sancties"
EU: we flikkeren ze niet uit swift.
Werkelijk. Alles waar een Russische vlag op staat weigeren. Luchtverkeer platgooien, indien nodig alle Russische verkeer over land binnen EU platgooien. Alles wat in-/uit Rusland komt boycotten.
Volgens Jaap de Hoop Schepper is zo'n puppetregime installeren nog niet zo makkelijk. Je moet die 'puppets' vinden, de puppets moeten hun werk veilig kunnen doen, je moet een structuur hebben voor zo'n regering. En dan moet er ook voldoende draagvlak zijn onder de bevolking.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:03 schreef Evenstar het volgende:
Ik heb een vriend in Duitsland met Russische roots. Hij vind de manier waarop het gaat niet te begrijpen. Hij zegt wel dat de Russische bevolking in het oosten wel jarenlang is onderdrukt en dat hij wel begrip heeft dat Poetin daar iets wilde veranderen. Hij snapt alleen ook niet zo goed waarom ze nu ook verder het land intrekken.
Waarschijnlijk is dat gewoon om regime te veranderen en een puppet neer te zetten zoals in Wit-Rusland, maar toch was het volgens mij voor iedereen beter geweest als hij het gewoon tot het oosten had beperkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |