Misschien eens als eenheid opereren, maar dat gaat toch nooit lukken met al die verschillende idealen en inzichten ouwe D66'er. Dat weet Rusland ook donders goed.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hey fvd-er wat wil je dat de eu nu doet, of heb je altijd geroepen dat de eu niet moet bestaan?
Zonder enige voedingsbodem is het denk ik wel lastig om onrust te stoken. Verder wel eens dat mensen onderling er met elkaar altijd wel uitkomen. Het wordt vervelend als externe krachten zich ermee gaan bemoeien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat ik er van begrijp boeide dat de mensen in het Oosten allemaal vrij weinig. 'Amsterdamse problemen' zouden wij hier in Brabant zeggen.
Je moet niet vergeten dat het Oosten gewoon grotendeels arm gebied is waar mensen zij aan zij probeerde te overleven, ook voor 2013 al. Je buurman was je buurman. Wat ik er van heb begrepen gaf niemand daar een neuk. Putin heeft alleen bij een klein clubje in het Oosten het nationalisme aan kunnen wakkeren en met de nodige undercover troepen is dat uitgegroeid tot verzet.
Maar dat was echt geen interne beweging die al sluimerde daar hoor. Russen werden daar niet onderdrukt, er was geen sprake van een tweedeling. Dat er een Russische meerderheid is, net als op de Krim, maakte wel dat er een voedingsbodem was voor Putins onruststoken.
Wat heeft Putin aan Kiev als de hele stad in puin ligt? Wil 'ie de burgemeester van het puin uitroepen ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wel jammer dat de Russische traditie dan is: je artillerie om de stad heen zetten en hele boel plat bombarderen.
Ik vind het lastig om uit de mediaberichten echt een goed beeld te krijgen van de militaire situatie op de grond.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Niet bepaald een 'Blitzkrieg' dit. Of zou Putin eerst een waarschuwing hebben gegeven zodat de burgerbevolking tijd heeft om te ontsnappen?
Elk nadeel heeft z'n voordeel. Probleem Tsjetsjenië is dan straks misschien ook voor een deel opgelost als ze elkaar afslachten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:26 schreef hollandia02 het volgende:
Voor de duidelijkheid:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dzhokhar_Dudayev_Battalion zijn Tsjetjenen aan de kant van Oekraine
https://en.wikipedia.org/wiki/Kadyrovtsy aan de kant van Rusland
Vechten ook tegen elkaar
Dit is overigens gewoon mensensmokkel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ik hoop voor Pavlo dat ie NL paspoort heeft of dat ze hem voor de grens kunnen bereiken, anders staat ie daar met een wapen in zijn handen![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)e-halen-bid-voor-ons
Jij had gedacht dat die heel Oekraïne in 1 dag in handen had?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Niet bepaald een 'Blitzkrieg' dit. Of zou Putin eerst een waarschuwing hebben gegeven zodat de burgerbevolking tijd heeft om te ontsnappen?
Dat los je op de Amerikaanse manier op. Je flikkert er wat wapens van de buitenlandse strijdkrachten neer en zeg dat het betreffende burgerdoel werd gebruikt als human shield. Sorry, meaculpa, maar leider 'X' van de vijand is wel dood nu. Sorry voor de burgerslachtoffers, maar het is oorlog en dat kan gebeuren. Collateral damage.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd welke binnenlandse reden hij dan zal hanteren om dat daar te legitimeren. Grote kans dat er vast een pro-Rus zal worden geraakt en bommen hebben nu nog geen etnische-profilerende richtingszoekers.
Ik vermoed dat wanneer Putin een school platwalst, ook in zijn regime; vast vragen zal krijgen of dat echt nodig was.
Dat Rusland raketten afvuurt op "stragegische" doelen is dan weer net wat anders. Maar een willekeurige torenflat van zijn sokkel schieten om zo de bevolking tot ander inzichten te brengen, zoals WW2, kan ik mij maar moeilijk als strategie nog voorstellen.
Dat doen in Syrië en al die andere kutlanden, is dan iets "eenvoudiger" omdat de kans dat je - ik generaliseer - "volwaardige" Russen raakt sws vrij klein is.
Denk dat laatste de Oekraïense president lijkt nog niet van opgeven te weten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om uit de mediaberichten echt een goed beeld te krijgen van de militaire situatie op de grond.
Ik weet niet of we morgen de capitulatie kunnen verwachten of dat er nog een lange periode van bloedige gevechten zal volgen.
Nee dat niet, maar het vechten lijkt ongeveer volledig gestopt te zijn (op wat kleine dorpjes na)quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:29 schreef Remco het volgende:
[..]
Jij had gedacht dat die heel Oekraïne in 1 dag in handen had?
Heb je wel enig idee hoe groot Oekraïne is? Dat valt wel even binnen 16 uur denk je?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat werd/wordt hier onder de 5de kolonne ook gewoon geslikt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Geeft maar eens te meer aan dat die vent totaal geschift is.
Een guerrilla-oorlog is voor een regulier leger niet te winnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zal niet lang duren, guerillas vallen niet onder het oorlogsrecht.
Geeft wel aan dat er echt wat aan de hand is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:32 schreef Anton91 het volgende:
Zelfs posts van admins worden verwijdert@:Straatcommando.
Maar wat dan.?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat er echt wat aan de hand is.
Oost-Oekraïnse praktijken op Fok!.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:32 schreef Anton91 het volgende:
Zelfs posts van admins worden verwijdert@:Straatcommando.
Nogal ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Oost-Oekraïnse praktijken op Fok!.
Het was trouwens ook wel een ongepaste zaadpost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |