quote:Russen rukken op naar hoofdstad Kiev, zware gevechten bij nabijgelegen vliegveld
Russische troepen rukken op naar Kiev. Rusland probeert daarbij aan de rand van de Oekraïense hoofdstad een militair vliegveld in te nemen.Om het Hostomel-vliegveld wordt zwaar gevochten.
Enkele tientallen Russische gevechtshelikopters zouden vanuit Belarus naar het vliegveld zijn gevlogen. Ze zouden niet alleen hebben gevochten, maar ook troepen hebben gedropt. Oekraïne zegt drie van die helikopters te hebben neergeschoten.
Hostomel ligt ongeveer 25 kilometer ten noordwesten van het centrum van Kiev. Het ligt bovendien een paar kilometer van een snelweg tussen Kiev en Belarus.
quote:Burgemeester Kiev kondigt avondklok af
De burgemeester van Kiev heeft een avondklok afgekondigd. Inwoners van de Oekraïense hoofdstad moeten van 22.00 tot 7.00 uur thuisblijven, melden lokale media.
Burgemeester Vitali Klitsjko voert de avondklok in om de inwoners te beschermen. In en rond Kiev vinden aanvallen door het Russische leger plaats.
Vier metrostations in de stad worden gebruikt als schuilkelders. Tijdens de avondklok rijdt geen openbaar vervoer
quote:EU werkt volgens bronnen ook aan sancties voor Belarus
De Europese Unie werkt niet alleen aan nieuwe zware sancties voor Rusland, maar wil ook Belarus treffen. De aanval op Oekraïne komt immers ook van die zijde, zeggen hooggeplaatste EU-bronnen.
De EU-leiders komen donderdagavond bijeen en willen dan groen licht geven voor ingrijpende extra strafmaatregelen die ook de Russische economie zullen treffen. "Over 99 procent van het voorbereide sanctiepakket is overeenstemming", zegt een ingewijde.
Belarus loopt de laatste jaren steeds meer aan de leiband van Moskou. Rusland posteerde er de afgelopen weken tienduizenden militairen, die nu ook worden ingezet voor de inval in Oekraïne.
quote:Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraïense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekraïne kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekraïne ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.
Het gebied bij Tsjernobyl is radioactief sinds een kernreactor ontplofte in 1986. Dit werd de grootste kernramp ooit.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky noemt de aanval op Tsjernobyl "een oorlogsverklaring aan heel Europa". Zelensky schrijft op Twitter dat "onze verdedigers hun levens geven zodat de tragedie van 1986 zich niet herhaalt".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Stralend mooie omgeving ja?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Balen. Mooi gebied, ik raadde het tot voor kort iedereen aan
Ik niet. Dat zijn betere pijplijnen dan de Nordstream 2.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt hier nu nee tegen?
https://www.dumpert.nl/item/100023210_c01cbdb0
Er komt nog een nieuw album aan.quote:
Dit idd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef JohnDDD het volgende:
Wat is er nou zo boeiend aan Chernobyl? Ik zou zeggen, haal al die Russische troepen daar lekker naartoe
Ook heel sneu voor de ouders enzo hoor, maar daar laat ik ook geen traan om. Militaire missies zijn in morele zin niet gelijk en Rusland staat aan de verkeerde kant van de gerechtigheid.quote:
Rammstein is een van de grootste USA basis in Europa. En ja daar is de band ook naar vernoemd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er komt nog een nieuw album aan.
Nederland zit in de EU. Boris niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef KINGIEE het volgende:
Boris Johnson en Labour staan zij aan zij en nemen stevige maatregelen.
Waar blijft Nederland?
Je bent niet goed zoveel is wel duidelijk. Je snapt dat sommige ook geen keus hebben he? Je mist elke vorm van empathie en dat is zorgwekkendquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik snap best het verschil hoor, maar denk dat we daarin van mening verschillen. Ik heb en zal geen enkele medelijden hebben met de Russische soldaten die vechten in Oekraïne, wat hen ook overkomt.
Onduidelijk, maar lijkt er wel op. Er trokken vanmiddag tientallen voertuigen over de brug van Kherson.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef Idisrom het volgende:
Is het zuiden van de oblast Kherson (boven de Krim) nu in Russische handen?
75% vindt van nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef Tengano het volgende:
25 procent van de Amerikanen vindt dat ze involved moeten zijn.
Niet zo raar eigenlijk.
Wat niet zo raar? dat 25% dat vinden of dat 75% blijkbaar vinden van niet?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef Tengano het volgende:
Niet zo raar eigenlijk.
Zeker wel maar dat gaat flink geld kosten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een lulkoek van Putin dat hij geen andere keuze had.
Ben benieuwd hoe ver hij gaat, en wat er gepikt gaat worden van hem.
Mijn inziens durft hij dit alleen maar ivm de vraag naar hun gas.
Hebben wij alternatieven?
Dat laatste natuurlijk. Ver van mijn bed show toch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat niet zo raar? dat 25% dat vinden of dat 75% blijkbaar vinden van niet?
Heel doorzichtig inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:38 schreef Schaamlap het volgende:
US laat wederom zijn ware gezicht zien waar het om te doen is.
https://edition.cnn.com/2(...)sanctions/index.html
Of zoals ik een professor op TV doeltreffend hoorde zeggen: "De VS zullen vechten tot de laatste Oekrainier".
En 75% wil dus niet "involved" zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef Tengano het volgende:
Niet zo raar eigenlijk.
Ik wil liever ook niet involved zijn, maar zit fucking wel de hele dag achter me beeldschermquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
En 75% wil dus niet "involved" zijn.
Syriëgangers waren beroepsmilitairen/dienstplichtigen die door de Nederlandse overheid zijn gestuurd om daar te vechten? Dat wist ik niet. Kun je daar wat meer over vertellen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook heel sneu voor de ouders enzo hoor, maar daar laat ik ook geen traan om. Militaire missies zijn in morele zin niet gelijk en Rusland staat aan de verkeerde kant van de gerechtigheid.
het is de US he, minstens 50% antwoord waarschijnlijk: whats a Ukraine?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
En 75% wil dus niet "involved" zijn.
Ik ben benieuwd of het bij de Oekraïne blijft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een lulkoek van Putin dat hij geen andere keuze had.
Ben benieuwd hoe ver hij gaat, en wat er gepikt gaat worden van hem.
Mijn inziens durft hij dit alleen maar ivm de vraag naar hun gas.
Hebben wij alternatieven?
Is europe not a country?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
het is de US he, minstens 50% antwoord waarschijnlijk: whats a Ukraine?
Is that next to the tulipsquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef Shotty het volgende:
[..]
het is de US he, minstens 50% antwoord waarschijnlijk: whats a Ukraine?
Je hoeft niet hele tijd op zoek naar sensatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wil liever ook niet involved zijn, maar zit fucking wel de hele dag achter me beeldscherm
O jongens, toch!quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Totale waanzin. Boycot. Nu.
Akkoord, daar heb je gelijk in. Vergelijk ze dan met Duitse militairen in WO2.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Syriëgangers waren beroepsmilitairen/dienstplichtigen die door de Nederlandse overheid zijn gestuurd om daar te vechten? Dat wist ik niet. Kun je daar wat meer over vertellen?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hoeft niet hele tijd op zoek naar sensatie.
weinigquote:
Niks, in feite. Er is daar sowieso niks van waarde meer.quote:
Heeft Poetin toch ook al bevestigd?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Na die megalomane speech zou ik ook daar niet van opkijken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het bij de Oekraïne blijft.
Een NAVO lid aanvallen gaat hij niet doen.
Zouden ze ook drugs krijgen om heel de nacht door te kunnen gaan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Akkoord, daar heb je gelijk in. Vergelijk ze dan met Duitse militairen in WO2.
net zoals hij alleen een oefening gaat doen. Hij wil het westen kapot maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wisten we afgelopen nacht al.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Koude oorlogpraat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Na die megalomane speech zou ik ook daar niet van opkijken.
Doorstoten naar Kalingrad kan altijd nog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee joh, dan overspeelt ie echt zijn hand. Gaat ie echt niet doelbewust doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Na die megalomane speech zou ik ook daar niet van opkijken.
Heb je interesse om te participeren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:42 schreef over_hedge het volgende:
Zouden ze ook drugs krijgen om heel de nacht door te kunnen gaan?
Welke landen zou nog kunnen? Wit Rusland zei iemand?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja dit wisten we echt nog niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Finland is de volgende.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat Rusland nu nog meer nucleaire wapens heeftquote:
Angst zaaien, dat is wat hij doet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
net zoals hij alleen een oefening gaat doen. Hij wil het westen kapot maken.
Dit ja. Rusland wil een pro-russische regering aan de macht brengen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:42 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Heeft Poetin toch ook al bevestigd?
Nee dankjewel. Ik ga liever niet dood omdat een oude man besluit dat ik moet vechtenquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je interesse om te participeren?
Moldavie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welke landen zou nog kunnen? Wit Rusland zei iemand?
Ik verdenk ze er nog van om dit bewust gepushed te hebben om eens en voor altijd van dat Russische gas af te komen en de Eu te laten zien dat ze maar beter in het gelid moeten gaan lopen met de NAVO, nadat Trump al zinspeelde op een eventuele afbraak van deze oudbollige organisatie. Dat kost de US industrie gewoonweg teveel geld en werkgelegenheid.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heel doorzichtig inderdaad.
Een ding moet je ze nageven. Ze hebben hun PR beter op orde dan in andere dossiers, die Amerikanen.
Pfff, dat had toch allang klaar moeten liggen dat planquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De G7 komt ook met sancties.
Dat lukt hem ook prima in een democratisch Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit ja. Rusland wil een pro-russische regering aan de macht brengen.
Hoe je dat in een democratisch land wil forceren weet ik niet.
De gewone Russische man en vrouw zullen heel blij zijn dat hun vermogen verdampt en de roebel door het riool gaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:36 schreef monkyyy het volgende:
De Russische beurs vandaag: -33,28%
https://www.moex.com/en/index/IMOEX
quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wit Rusland is al in Russische handen dankzij de dictator die daar zitquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is algemeen bekend hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Veelzeggend dat dit niet algemeen bekend is
Wij zijn ook maar een speelbal van de grote machten
Neuh, hij blijft wel bij de NAVO vandaan. Eerder drukt hij door in Georgie.quote:
Dat zijn al puppets van Moskou.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het Wehrmacht was, deden die ook gewoon wat ze werd opgedragen. Heb je het over SS, dan is het een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Akkoord, daar heb je gelijk in. Vergelijk ze dan met Duitse militairen in WO2.
China zit toch in de G7? Zal wel meevallen danquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De G7 komt ook met sancties.
Wat is dan het ware gezicht van Rusland? Net als dat Rusland nooit Oekraine zou binnenvallen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:38 schreef Schaamlap het volgende:
US laat wederom zijn ware gezicht zien waar het om te doen is.
https://edition.cnn.com/2(...)sanctions/index.html
Of zoals ik een professor op TV doeltreffend hoorde zeggen: "De VS zullen vechten tot de laatste Oekrainier".
Het ligt op de weg naar Kiev, en er zaten Oekraïense troepen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:44 schreef LTVDK het volgende:
Vraag me nog steeds af wat nou het nut is van Tsjernobyl innemen, of is dat puur uit nostalgische waarde omdat daar een belangrijke historische gebeurtenis heeft plaatsgevonden?
Sukkelsquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft een Turks schip geraakt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |