Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Belgi is dat ook niet maar om dat land om die reden dan maar binnen te vallenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:25 schreef Confetti het volgende:
Misschien had Poetin gelijk en is Oekraine ook geen echte natie.
Dat een kut Twitter idoot zo'n fout maakt kan je weinig van zeggen, maar verdomme journalisten van media waar je meer van kan verwachten moet echt oppassen met dit soort onzin verspreiden. Lees het even 10x door voordat je het de wereld in helpt.quote:
We moeten terug naar de Gouden Eeuw. Dat was Nederland op zijn piek en een van de grootste machthebbers in de hele geschiedenis.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat we collectief zo naef waren dat we dachten dat handel en politiek wel los van elkaar zouden staan.
Zolang de Oekrainers maar zes blijven gooien is er niets aan de hand!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nogmaals deze kaart, graag meer van dit soort kaartjes in het topic. Russische troepen al over de Dnepr en in het noorden naderen ze Kiev.
[ afbeelding ]
Ja leuk. Even iets meer inhoud Mexi, dat ben ik van je gewend.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang de Oekrainers maar zes blijven gooien is er niets aan de hand!
In het Noorden is natuurlijk appeltje eitje via Belarus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nogmaals deze kaart, graag meer van dit soort kaartjes in het topic. Russische troepen al over de Dnepr en in het noorden naderen ze Kiev.
[ afbeelding ]
Ook omdat onze bedrijven nogal wat vrijheden hebben en niet door de staat geleid zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat we collectief zo naef waren dat we dachten dat handel en politiek wel los van elkaar zouden staan.
Er worden dagelijks 30-40 kamervragen beantwoordt, vandaag niet significant meer dan op andere dagen, als ik het zo even scan op de tweedekamer site. Maar als Pieter Omtzigt een beter moment weet waarop zijn vragen worden beantwoordt mag ie het zeggen, of als ie het liefst even wacht tot dat hele gedoe in Oekrane voorbij is, mij om het even.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het gaat om de timing. Of vind je dat wel lekker fris?
Dat klopt. Maar als Oekrane er in slaagt om een aaneengesloten front te vormen dan is er nog wel wat hoop.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In het Noorden is natuurlijk appeltje eitje via Belarus.
Dit soort kaartjes zijn voor nu nogal voorbarig, hier kunnen we pas over enkele dagen echt wat over zeggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk. Even iets meer inhoud Mexi, dat ben ik van je gewend.
Ok. Jij mag dan turfsteker worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:01 schreef KingRoland het volgende:
[..]
We moeten terug naar de Gouden Eeuw. Dat was Nederland op zijn piek en een van de grootste machthebbers in de hele geschiedenis.
Als je ze kan verbieden om kinderarbeid te gebruiken kan je ze ook verbieden om daar actief te zijn (of in ieder geval om daar uiterst voorzichtig mee te zijn).quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook omdat onze bedrijven nogal wat vrijheden hebben en niet door de staat geleid zijn.
Ja goed h. "Sport verbroedert!!!1!!"quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef PowerLoungen het volgende:
We basketballen nu tegen de Russen in Rusland
Zo snel gaat het dus nog niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat franc-tireurschap geeft de vijand wel een excuus voor terreuracties tegen de burgerbevolking waarbij de schuld bij de regering kan worden gelegd omdat die ertoe opriep.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:52 schreef Restyler het volgende: Oekraners kunnen dus wapens ophalen als ze dat willen. Stel Nederland zou aangevallen worden en Rutte zegt dat we allemaal een wapen kunnen halen om Nederland te verdedigen. Zouden jullie dit doen?
Nou nee. Anno 2022 kunnen dit soort kaartjes razendsnel gepdatet worden. En deze journalist is vrij betrouwbaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit soort kaartjes zijn voor nu nogal voorbarig, hier kunnen we pas over enkele dagen echt wat over zeggen.
Tactisch met een dobbelsteentje minder gooien af en toe.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang de Oekrainers maar zes blijven gooien is er niets aan de hand!
Kun je er ook je kip in opwarmen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef onlogisch het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)ollow-troops-battle/
Ongelofelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef PowerLoungen het volgende:
Gaat er natuurlijk wel om dat ze al verschillende verdedigingslinies doorbroken hebben. Dat is link.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zo snel gaat het dus nog niet.
26 minuten wachttijd op https://www.flightradar24.com/quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:46 schreef RichardHammond het volgende:
Volgens mij hangt het luchtruim van de oostelijke NAVO landen vol met straaljagers, want de twee Nederlandse tankervliegtuigen blijven er rondjes draaien.
Iedereen wil live meekijken.quote:We are experiencing a high volume of traffic and using a virtual queue to limit the amount of users on the website at the same time. This will ensure you have the best possible online experience.
Dit is ook waarom sancties niet gaan helpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef PowerLoungen het volgende:
Nou pas maar op. Toen de Turken de Koerden in noord-west Syri aanvielen ging het eerst ook moeizaam. Daarna was de verdiging doorbroken en voor je wist hadden ze het gebied in handen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zo snel gaat het dus nog niet.
Als we het dan toch over isoleren van Rusland hebben, schors ze gewoon wereldwijd voor alle sportevenementen zolang als deze strijd duurt. Je moet ze op elke mogelijke manier een outkast maken, en daar is sport er dan n van.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef PowerLoungen het volgende:
Oeh oeh, mag ik Indonesische rijstplukker worden?quote:
Nederland?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:01 schreef KingRoland het volgende:
[..]
We moeten terug naar de Gouden Eeuw. Dat was Nederland op zijn piek en een van de grootste machthebbers in de hele geschiedenis.
Vast een FOK!ker - zie het in dit topic zoveelquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat een kut Twitter idoot zo'n fout maakt kan je weinig van zeggen, maar verdomme journalisten van media waar je meer van kan verwachten moet echt oppassen met dit soort onzin verspreiden. Lees het even 10x door voordat je het de wereld in helpt.
De kaartjes zelf wel, maar of de informatie ook correct is, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou nee. Anno 2022 kunnen dit soort kaartjes razendsnel gepdatet worden. En deze journalist is vrij betrouwbaar.
FIBA had hier al lang in moeten grijpen natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:02 schreef PowerLoungen het volgende:
ik zie ook veel fokkers in dit topicquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vast een FOK!ker - zie het in dit topic zoveel
Maar de Koerden in Noord-west Syri hebben geen eigen land en een gemproviseerd leger, en een veel kleiner gebied. Niet helemaal vergelijkbaar dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou pas maar op. Toen de Turken de Koerden in noord-west Syri aanvielen ging het eerst ook moeizaam. Daarna was de verdiging doorbroken en voor je wist hadden ze het gebied in handen.
Bron is Julian Rpcke, prima journalist.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De kaartjes zelf wel, maar of de informatie ook correct is, is een ander verhaal.
In Soviet Russia, Red Army claps your hands.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
Clap your hands for the red army
Tot 7 tellen is moeilijk?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef kibo het volgende:
[..]
Nederland?
Feitelijk waren dat de provincies NH, ZH en Zeeland.
Met die overige provincies erbij ga je dat nooit redden.
Euhm behalve dan dat Adolf Putin zojuist een Navo-partnerland is binnengevallen aan de grenzen van de EU? Nee inderdaad, lekker basketballen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Onze jongens voelden zich niet onveilig in Rusland, dus er was eigenlijk niets aan de hand.
Dat zal ongetwijfeld, maar die was waarschlijnlijk niet op locatie (hoop ik voor hem), en het is natuurlijk de vraag hoeveel informatie Rusland en Oekraine hierover geven (die ook nog eens correct is)quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bron is Julian Rpcke, prima journalist.
Ja, maar niemand, behalve FOK!ers geven om FOK!ersquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vast een FOK!ker - zie het in dit topic zoveel
De NBB ook. Kom op zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
FIBA had hier al lang in moeten grijpen natuurlijk.
Dat had dan ook met Nederland moeten gebeuren n.a.v. bijvoorbeeld de inval in Irak.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als we het dan toch over isoleren van Rusland hebben, schors ze gewoon wereldwijd voor alle sportevenementen zolang als deze strijd duurt. Je moet ze op elke mogelijke manier een outkast maken, en daar is sport er dan n van.
Ja en het Turkse leger was langer na niet zo groot als het Russische leger dat nu Oekrane binnenvalt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar de Koerden in Noord-west Syri hebben geen eigen land en een gemproviseerd leger, en een veel kleiner gebied. Niet helemaal vergelijkbaar dus.
Overigens was dat ook een zwarte bladzijde.
Maar als Putler toch al schijt heeft aan alle mogelijke normen en waarden smijt ie je toch ook net zo vrolijk de goelag in als je niet speelt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm behalve dan dat Adolf Putin zojuist een Navo-partnerland is binnengevallen aan de grenzen van de EU? Nee inderdaad, lekker basketballen.
Voor mijn gevoel hebben de Oekrainers de situatie wat onderschat en gehoopt dat het bij Donbass zou blijven?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:06 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]Dit vind ik onbegrijpelijk van de Oekrainse defensie. Die brug over de Djnepr blaas je toch zo snel mogelijk op?
Omdat ze onze leiders slappe hap vinden en ome Putin op dat vlak waarderen. De oogkleppen die ze verder nodig hebben nemen ze voor lief.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:06 schreef Vis1980 het volgende:
Ik schrik wel eens van het aantal mensen dat Rusland zit aan te moedigen, al maanden lang. De media zou ze demoniseren en Poetin is een sterke leider, ik snap dat soort figuren echt niet.
Poeh jij hebt het zwaar zegquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Warm douchen is anno 2022 dus een luxe geworden in dit land die alleen de elite zich nog kan veroorloven. Avondklokken en restricties op hoeveel mensen welkom zijn in je huis hebben we ook al de revue zien passeren. Nog even en je kunt de mogelijkheid om je reet af te vegen niet meer voor lief nemen. Whats next?
WTFquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef onlogisch het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)ollow-troops-battle/
Je hebt dit gemist?quote:
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Als hij zich helemaal tot paria wil maken moet hij vooral westerse staatsburgers gaan gijzelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als Putler toch al schijt heeft aan alle mogelijke normen en waarden smijt ie je toch ook net zo vrolijk de goelag in als je niet speelt?
Moderne NSB'ers. Die heb je in iedere oorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:06 schreef Vis1980 het volgende:
Ik schrik wel eens van het aantal mensen dat Rusland zit aan te moedigen, al maanden lang. De media zou ze demoniseren en Poetin is een sterke leider, ik snap dat soort figuren echt niet.
Ah, het o zo betrouwbare Disclose tv. Ik zeg niet dat ze nooit iets hebben waar waarheid in zit, maar die gasten blijven volgen is wel een dikke plaat voor je kop hebben.quote:
Problemen veroorzaken bij Chernobyl zorgt ervoor dat de Oekranse regering een extra probleem heeft waar ze aandacht en resources aan moeten besteden. Slim, maar ontzettend vuil (letterlijk en figuurlijk), onnodig vuil ook omdat het niet nodig is om te doen om die gebieden in het oosten in te lijven.quote:
Ik denk n van deze twee dingen:quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Biden VS en bondgenoten zullen eens gezind reageren . wat bedoelen ze hier mee. fysiek of ook met sancties
Nee dat heb ik niet gemist, maar ik vind dat dom gelul van een dronken aardbei. Als je dat zegt heb je er helemaal niets van begrepen. Helemaal niets.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je hebt dit gemist?
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
"Dit duel valt onder de verantwoording van de Russische en internationale basketbalfederaties. Er wordt goed voor ons gezorgd. Maar we willen ook garanties dat het daarna veilig voor ons blijft", zegt Vlaanderen. "Dat het helemaal goed gaat komen."
Er wordt goed voor ze gezorgd, vriendelijke jongens, die Russen.
Hij lult alleen maar over hun eigen veiligheid ....quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet gemist, maar ik vind dat dom gelul van een dronken aardbei. Als je dat zegt heb je er helemaal niets van begrepen. Helemaal niets.
Zelensky probeert de rest van de wereld voor zijn karretje te spannen dus.quote:
Ja en dan heb je er dus niets van begrepen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij lult alleen maar over hun eigen veiligheid ....
Yup 100% mee eens hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dan heb je er dus niets van begrepen.
Voor hoe je dat risico inschat maakt het natuurlijk nogal uit of je in Nederland of ver achter de vijandige linies zit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Als hij zich helemaal tot paria wil maken moet hij vooral westerse staatsburgers gaan gijzelen.
Puttin valt straks razendsnel Kiev binnen denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het werd hier gisteren al gezegd: Enige manier om Oekrane snel onder controle te krijgen is een snelle blitzkrieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ze moeten alleen straks nog wel thuis zien proberen te komen, gok dat een directe vlucht vanuit Rusland inmiddels niet meer mogelijk isquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je hebt dit gemist?
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
"Dit duel valt onder de verantwoording van de Russische en internationale basketbalfederaties. Er wordt goed voor ons gezorgd. Maar we willen ook garanties dat het daarna veilig voor ons blijft", zegt Vlaanderen. "Dat het helemaal goed gaat komen."
Er wordt goed voor ze gezorgd, vriendelijke jongens, die Russen.
lolquote:
Dat is al heel dichtbij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Weet niet of deze al gepost was, cnn reporter bij Antonov airbase/airport bij Kiev waar Russische luchtlandingstroepen zijn
https://mobile.twitter.co(...)post-id%3D1209020172
Wat ik niet snap is dat Van Rossem en co gisteren bij Op1 echt dachten dat Poetin dit niet zou doen. Eerdere analyses dat ie alleen in het oosten en zuiden van Oekrane genteresseerd was om een doorgang naar de Krim te hebben klonken eerst vrij logisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het werd hier gisteren al gezegd: Enige manier om Oekrane snel onder controle te krijgen is een snelle blitzkrieg.
Hij krijgt het nog druk straks met al zijn tribunalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:15 schreef Vis1980 het volgende:
Baudet ook gelijk roepen dat het de schuld is van het Westen, dan vraag ik mij gelijk af waar zijn beloofde land bij gaat horen.
Dat wordt voorlopig nog wel een tijdje 2. Bundesliga dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:13 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-aanval-op-oekraine
Schalke snijdt in ieder geval de lijnen wel door
Remember, no russian!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef jigggy het volgende:
Vechten in Tsjernobyl , call of duty mw2 in het echt
quote:Russische troepen naderen Tsjernobyl
Russische troepen zijn een gebied binnengevallen in de buurt van Tsjernobyl, zeggen de Oekraense autoriteiten. Volgens Oekrane kwamen de militairen het land in vanuit Belarus.
President Zelensky reageert op Twitter dat Oekraense troepen "hun leven geven" om een ramp zoals in 1986 te voorkomen. In dat jaar brandde een deel van de kerncentrale in Tsjernobyl af, het was de grootste kernramp in de geschiedenis.
https://nos.nl/collectie/(...)worden-schuilkelders
Ja het was ergens best logisch maar ook ik zat er naast.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:15 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat Van Rossem en co gisteren bij Op1 echt dachten dat Poetin dit niet zou doen. Eerdere analyses dat ie alleen in het oosten en zuiden van Oekrane genteresseerd was om een doorgang naar de Krim te hebben klonken eerst vrij logisch.
Totdat die speech van >een uur van Poetin kwam. Daaraan was volgens mij vrij moeilijk te missen dat hij daarmee een complete inval wilde legitimeren.
Indien waar dan is dit voor de Oekraense verdediging toch echt niet goed.quote:Kherson State Administration: Russian troops captured Henichesk, in Skadovsk district reached Shyroke, Oleshky captured, bridge captured
Dan ga je er van uit dat n van de twee partijen de Chernobyl centrale wil gaan opblazen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Problemen veroorzaken bij Chernobyl zorgt ervoor dat de Oekranse regering een extra probleem heeft waar ze aandacht en resources aan moeten besteden. Slim, maar ontzettend vuil (letterlijk en figuurlijk), onnodig vuil ook omdat het niet nodig is om te doen om die gebieden in het oosten in te lijven.
Prioriteitenquote:
Wanneer ze Tanya hebben geresearched is Oekraine echt de lul.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Hebben de Russen al attack dogs gemobiliseerd?
Nou dan weten we het doel ook meteen...quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Twitterraar is pro Rusland dus neem het met een korrel zout , ik wacht nog op bevestiging
[ twitter ]
Ik moest daar vanochtend nog aan denken, maar dan zouden ze de nieuwe sarcofaag al moeten beschadigen en dan heeft Rusland zelf ook een probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Twitterraar is pro Rusland dus neem het met een korrel zout , ik wacht nog op bevestiging
[ twitter ]
Yup, maar wel mooi dat ze een morele lijn trekken. En ja het is lastig en het ene conflict is het andere niet, dus waarom nu wel en bij andere situaties niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wordt voorlopig nog wel een tijdje 2. Bundesliga dus.
Dit idd. Heisa om niets.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moest daar vanochtend nog aan denken, maar dan zouden ze de nieuwe sarcofaag al moeten beschadigen en dan heeft Rusland zelf ook een probleem.
Ik denk dat Poetin de komende jaren eerst Kazachstan en omringende landen weer gaat bezetten. De rest van Oost-Europa wordt erg lastig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef KingRoland het volgende:
Denk dat een klein deel van het leger van VS met Duitsland en Frankrijk alleen al gewoon prima tegen Rusland kan vechten hoor. Als ze in de lucht helpen en de rest gewoon op land actief is winnen ze dat wel makkelijk
VK komt er ook nog bij
maar tot een militaire actie zal het nooit komen, maar ik dacht ik gooi het even hier even ter info.
twee tientjes winst! Wooohooo!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alsof dat ene tankje nu nog wat uitmaakt
Fout. Ukraine is geen Navo land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm behalve dan dat Adolf Putin zojuist een Navo-partnerland is binnengevallen aan de grenzen van de EU? Nee inderdaad, lekker basketballen.
Hoop dat hij mongoli wil pakkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin de komende jaren eerst Kazachstan en omringende landen weer gaat bezetten. De rest van Oost-Europa wordt erg lastig.
Het zou mij niets verbazen dat de russen ook Oekraense doden erin gooien om achteraf te kunnen zwijgen over burger doden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Leuk voor de families van de overledenen.
dit!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat de russen ook Oekraense doden erin gooien om achteraf te kunnen zwijgen over burger doden.
Heeft Rusland ooit interesse in Mongoli gehad?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Hoop dat hij mongoli wil pakken
dan krijgt hij wel een conflict met China, maar dat is allemaal te mooi om waar te zijn
Hoorde dat vroeger bij Rusland?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
dan krijgt hij wel een conflict met China, maar dat is allemaal te mooi om waar te zijn
Partnerland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Fout. Ukraine is geen Navo land.
Moreel gezien de enige goede optie maar dan heb je wo3 dus ik snap dat ze dat niet doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef KingRoland het volgende:
Denk dat een klein deel van het leger van VS met Duitsland en Frankrijk alleen al gewoon prima tegen Rusland kan vechten hoor. Als ze in de lucht helpen en de rest gewoon op land actief is winnen ze dat wel makkelijk
VK komt er ook nog bij
maar tot een militaire actie zal het nooit komen, maar ik dacht ik gooi het even hier even ter info.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Euro-Atlantische_Partnerschapsraadquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Fout. Ukraine is geen Navo land.
Een aantal reactoren draaien daar nog gewoon als ik het goed begrijp. Dus nog altijd een stukje infra dat schijnbaar belangrijk is om in te nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moest daar vanochtend nog aan denken, maar dan zouden ze de nieuwe sarcofaag al moeten beschadigen en dan heeft Rusland zelf ook een probleem.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoorde dat vroeger bij Rusland?
volgens mij iets in de 1920s ofzo was er iets gebeurdquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heeft Rusland ooit interesse in Mongoli gehad?
Doen we niks dan is Polen de volgende die gaat, misschien niet dit jaar maar het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Moreel gezien de enige goede optie maar dan heb je wo3 dus ik snap dat ze dat niet doen.
Vraag me wel af wat Putin wil met als wij hem hard raken. Hij dreigt namelijk over zware gevolgen..
Tsjah, hoezo gek? Heeft zich goed voorbereid, financile sancties gaan hem echt niet meer stoppen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje verbouwereerd dat ie echt zo gek is om hier aan te beginnen. We wisten allemaal dat het herstellen van de Sovjet-Unie een soort persoonlijke droom was, maar het ook echt uitvoeren....
"Clean operation, 0 deaths! Russian army the greatest!"quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat de russen ook Oekraense doden erin gooien om achteraf te kunnen zwijgen over burger doden.
Gewoon een kwestie van doen dus. Hij heeft al vaker laten blijken overal schijt aan te hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje verbouwereerd dat ie echt zo gek is om hier aan te beginnen. We wisten allemaal dat het herstellen van de Sovjet-Unie een soort persoonlijke droom was, maar het ook echt uitvoeren....
Ik denk dat de Polen wel willen vechten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Doen we niks dan is Polen de volgende die gaat, misschien niet dit jaar maar het gaat gebeuren.
Precies waarom de EU nu zo lekker voor lul staat....die staan nog te discuseren over sancties....quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van doen dus. Hij heeft al vaker laten blijken overal schijt aan te hebben.
Ik geloof dat op Poetins lijst met redenen om dit te doen, deze reden pas op pagina 5 ofzo voorkomt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
'technische problemen'quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, technische problemen bij de basketbalwedstrijd
Bestaat dat?quote:
Ik zag gister iemand 6 pakken wc papier van 20-30 rollen ofzo kopenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Heeft de appie nog wc-papier?
Het is ook nog steeds niet gezegd dat 'ie meer wil dan VRL + VRD / Donbass / Donbass + verbinding met de Krim*quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja het was ergens best logisch maar ook ik zat er naast.Tot iemand gisteren zei: Ja maar als hij wacht dan heeft Oekrane de tijd om zijn leger op te bouwen.
En toen realiseerde ik me ineens dat hij nu wel moet toeslaan. Zo'n simpele redenering, maar niemand houdt er rekening mee.
Ik denk eerder dat die het Russisch keizerrijk wel evenaren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zou je minder pakken? EU/Vs/NAVO doet toch niks lolquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook nog steeds niet gezegd dat 'ie meer wil dan VRL + VRD / Donbass / Donbass + verbinding met de Krim*
* doorstrepen wat nvt is
Tanya is team Amerika, niet team Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Wanneer ze Tanya hebben geresearched is Oekraine echt de lul.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Minister Ollongren noemde Oekrane zo bij Op1 van de week.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Bestaat dat?
Ken alleen Ukraine als Partnership for Peace land. Maar goed. Dat is Wit Rusland ook.
Dus Wit Rusland is nu ook een NAVO-partner land? Dat is nieuw
Denk wel dat de aanwezigheid van Russische troepen nabij Kiev suggereert dat hij meer wil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook nog steeds niet gezegd dat 'ie meer wil dan VRL + VRD / Donbass / Donbass + verbinding met de Krim*
* doorstrepen wat nvt is
Belarus was omdat ze niet vergeleken wilden worden met Rusland. Nu ze vrolijk meedoen met Poetin mogen ze ongezien de tiefus krijgen daar in Wit Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef KingRoland het volgende:
volgens mij moeten we nu toch belarus zeggen en niet wit-rusland?
corrigeer mij even @:mexicanobakker
Alleen als ie sucidaal is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef einzeinz het volgende:
De Russen hebben de kerncentrale van Tsjernobyl in handen. Zouden ze een vuile bom maken?
Het netwerk van Ridouan Taghi inschakelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We moeten ervoor zorgen dat tsaar Poetin wordt geliquideerd.
Echt, wat een kutvolk bestaat er ook.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat is in china
FAKENEWS!
Hij hoopt gewoon dat iemand hem helpt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Ali_boo het volgende:
Bericht blijkt toch te kloppen
[ twitter ]
Huh, hoe voorkom je 1986 door daar nu te gaan vechten om het ietsjes langer in handen te houden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
De zwakke plek van megalomane figuren is altijd dat ze uiteindelijk overtuigd zijn van hun eigen onoverwinnelijkheid. En dat wordt dan hun ondergang.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk wel dat de aanwezigheid van Russische troepen nabij Kiev suggereert dat hij meer wil.
Wat zou 'ie moeten met Mongoli ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
nog nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Echt, wat een kutvolk bestaat er ook.
(Het is daar nu wel donker toch?)
Maar wat is het idee dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ah okequote:
Die kerncentrale levert nog steeds energie. Een strategische zet om zo de Oekrane af te sluiten van energie? Wat zou het anders kunnen zijn. Ik gok nu ook maar wat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef einzeinz het volgende:
De Russen hebben de kerncentrale van Tsjernobyl in handen. Zouden ze een vuile bom maken?
Geen idee maar ik weet 100% zeker dat die explosie in China was. Iets met haven waar allemaal chemicalin opgeslagen waren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, maar dit zijn beelden van China van een paar jaar terug. Werden uren geleden al gedeeld op Twitter.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Omdat er zelfs met een goede voorbereiding maar n zeer onwaarschijnlijk scenario is waarin dit op de lange termijn zijn doelen (van Rusland weer een grote wereldmacht maken) gaat waarmaken. Dan zou hij Oekrane snel in moeten nemen, daar succesvol een nieuwe pro-Russische regering installeren waar die verder niet al te veel problemen mee heeft (dus geen langdurige grote inzet van Russische troepen nodig) en dan moeten alle tegenmaatregelen van andere landen f beperkt zijn in hun scope of maar tijdelijk zijn. Als ook maar n van die dingen niet verloopt zoals gepland gaat het vroeg of laat in tranen eindigen voor Poetin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:23 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Tsjah, hoezo gek? Heeft zich goed voorbereid, financile sancties gaan hem echt niet meer stoppen.
Omdat het allemaal iNclUsIeF moet zijn tegenwoordig. Dus een hoop vrouwen erbij met een algemeen verhaaltje wat iedereen die een paar podcasts luistert ook kan vertellen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef Mansjester het volgende:
Ik mis wel een aantal specialisten in de studio. Waarom is er geen defensie specialist om uit te leggen hoe je je verplaatst als leger? Of ICT specialist die uitlegt wat voor digitale aanvallen Rusland uitvoert, hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.
Alleen jammer dat zulke dingen processen zijn die zich jaren voort kunnen slepen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De zwakke plek van megalomane figuren is altijd dat ze uiteindelijk overtuigd zijn van hun eigen onoverwinnelijkheid. En dat wordt dan hun ondergang.
Omdat je niet wil dat de rotzooi daar weer vrijkomt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Huh, hoe voorkom je 1986 door daar nu te gaan vechten om het ietsjes langer in handen te houden?
Ook wel, maar het is niet alleen een kwestie van je eigen ding doen. Zonder een internationale bond die hier iets over zegt doe je echt niks anders dan jezelf in je eigen voet schieten als je nu ineens weigert te spelen. Rusland kan dat echt niks schelen. Laat eerst FIBA zeggen dat die wedstrijd niet meetelt ofzo.quote:
Ik snap die gedachte niet dat Poetin naar ons zou moeten luisteren, en de daarop volgend gedachte dat hij overal schijt aan heeft. Waarom zou hij naar ons moeten luisteren, als zijn land een nucleaire wereldmacht is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van doen dus. Hij heeft al vaker laten blijken overal schijt aan te hebben.
Dit is nu niet het moment voor leuke feitjes Roos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef roos94 het volgende:
Wisten jullie dat de opa van Putin, de prive chef was van Stalin en Lenin
Nee maar nu wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef roos94 het volgende:
Wisten jullie dat de opa van Putin, de prive chef was van Stalin en Lenin
Wat mij betreft ook teveel vrouwen op de NOS inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat het allemaal iNclUsIeF moet zijn tegenwoordig. Dus een hoop vrouwen erbij met een algemeen verhaaltje wat iedereen die een paar podcasts luistert ook kan vertellen.
Denk dat het hem weinig deert hoor. Maar hoop dat je gelijk krijgt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat er zelfs met een goede voorbereiding maar n zeer onwaarschijnlijk scenario is waarin dit op de lange termijn zijn doelen (van Rusland weer een grote wereldmacht maken) gaat waarmaken. Dan zou hij Oekrane snel in moeten nemen, daar succesvol een nieuwe pro-Russische regering installeren waar die verder niet al te veel problemen mee heeft (dus geen langdurige grote inzet van Russische troepen nodig) en dan moeten alle tegenmaatregelen van andere landen f beperkt zijn in hun scope of maar tijdelijk zijn. Als ook maar n van die dingen niet verloopt zoals gepland gaat het vroeg of laat in tranen eindigen voor Poetin.
Waarom, als er al een paar honderd hebben liggen???quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef einzeinz het volgende:
Grappig, die gedachte had ik ook even. Enkel gebaseerd op het plotseling bijzonder escalerende gedrag en het feit dat hij er de laatste jaren veel ouder uit is gaan zien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef LTVDK het volgende:
Misschien is Poetin wel gewoon terminaal ziek en wil die nog een laatste slag doen om de geschiedenisboeken in te gaan
Hebben ze vooral zichzelf mee, dus ik wens ze succes met hun kanker en stralingsziekte danquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat je niet wil dat de rotzooi daar weer vrijkomt.
's Lands bevelhebber van de grootste legermacht onder een Nederlander sinds Waterloo was bij de NOS. Allemaal oppervlakkige vragen waar ze vroeger Peter R voor hadden als expert.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef Mansjester het volgende:
Ik mis wel een aantal specialisten in de studio. Waarom is er geen defensie specialist om uit te leggen hoe je je verplaatst als leger? Of ICT specialist die uitlegt wat voor digitale aanvallen Rusland uitvoert, hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.
Als je gewoon weigert te spelen, dan staat de FIBA toch wel voor schut als ze je daarvoor straffen toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook wel, maar het is niet alleen een kwestie van je eigen ding doen. Zonder een internationale bond die hier iets over zegt doe je echt niks anders dan jezelf in je eigen voet schieten als je nu ineens weigert te spelen. Rusland kan dat echt niks schelen. Laat eerst FIBA zeggen dat die wedstrijd niet meetelt ofzo.
Vooral gewoon een hele debiele mening.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook teveel vrouwen op de NOS inderdaad.(Zal wel een hele onpopulaire mening zijn hier.)
Ja sinds wanneer is dit ineens een dingetjequote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef KingRoland het volgende:
volgens mij moeten we nu toch belarus zeggen en niet wit-rusland?
corrigeer mij even @:mexicanobakker
En ik ga nog even snel warm douchen nu het nog kanquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef KingRoland het volgende:
Als niemand het erg vindt zet ik nog een kopje Earl Grey thee
Omdat je natuurijk geen kernwapen gaat inzetten. Dat is WO3. Maar even kloten met zo'n centrale kan de boel in het westen lekker opstoken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom, als er al een paar honderd hebben liggen???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als 69 zie je er ouder uit dan 49 ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Grappig, die gedachte had ik ook even. Enkel gebaseerd op het plotseling bijzonder escalerende gedrag en het feit dat hij er de laatste jaren veel ouder uit is gaan zien.
Nee die is stilgelegd in 2001.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die kerncentrale levert nog steeds energie.
Als ze radioactieve zooi naar Europa willen sturen hoeven vast geen kerncentrale in Oekraine te veroveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:27 schreef Cherni het volgende:
Die kerncentrale levert nog steeds energie. Een strategische zet om zo de Oekrane af te sluiten van energie? Wat zou het anders kunnen zijn. Ik gok nu ook maar wat.
Propaganda.quote:
Ach kijk, daar heb jij spuit11.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef einzeinz het volgende:
Denk ook niet dat Belarus zit te wachten op die bende. Die zitten er met hun neus bovenop.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hebben ze vooral zichzelf mee, dus ik wens ze succes met hun kanker dan
Dan zal er een machtsstrijd in Rusland losbarsten, waarbij er dan 100.000 losgeslagen Russische soldaten in Oekrane rondlopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zou het een optie zijn om de heer Putin te liquideren? Dan is deze onemanshow toch gauw afgelopen?
Nou vooruit dan maar!!!!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef KingRoland het volgende:
Wat zou hij daaraan hebben?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef NaturalScience het volgende:
Wat nou als dit het plan van Poetin is om andere landen in deze oorlog te betrekken? Gewoon op Tsjernobyl schieten totdat het probleem ook bij buurlanden komt te liggen?
Poetin heeft ook een bolle kop gekregen. Ik moet daarbij denken aan botox, of prednison.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Grappig, die gedachte had ik ook even. Enkel gebaseerd op het plotseling bijzonder escalerende gedrag en het feit dat hij er de laatste jaren veel ouder uit is gaan zien.
Kun je twee dingen doen. Of je laat het kruisraketten regenen in heel Rusland of je doet niets. Niet laten meeslepen in dit spel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef NaturalScience het volgende:
Ook de Volkskrant meldt nu dat de Russen een opslagplek voor kernafval hebben getroffen.
De Oekranse president geeft aan dat dit een aanslag is op heel Europa.
Wat nou als dit het plan van Poetin is om andere landen in deze oorlog te betrekken? Gewoon op Tsjernobyl schieten totdat het probleem ook bij buurlanden komt te liggen?
Sinds we Beijing zeggen ipv Peking.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja sinds wanneer is dit ineens een dingetje
Daarom de gekozen formulering "de laatste jaren" i.c.m. "veel". Snapt u?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Als 69 zie je er ouder uit dan 49 ja.
Die caffeine is niet goed als je gestresst bent.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef KingRoland het volgende:
Ze zijn toch met een ' vredemissie' begonnen die dag , of nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:31 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ach kijk, daar heb jij spuit11.
Jij wist toch 100% zeker dat het al op 22.02.22 zou gaan gebeuren? Dat riep je toch al weken?
Of wodka jus d'orangequote:Op donderdag 24 februari 2022 16:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin heeft ook een bolle kop gekregen. Ik moet daarbij denken aan botox, of prednison.
De FIBA heeft wel vaker voor schut gestaan, daar zijn ze niet zo bang voorquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als je gewoon weigert te spelen, dan staat de FIBA toch wel voor schut als ze je daarvoor straffen toch?
MammoetGoden hebben dat ding op zijn plaats geschoven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef tralalala het volgende:
Daar gaat de sarcofaag van Tsjernobyl van 1,4 miljard euro, gelukkig kennen wij hier in Nederland alleen maar storm vanuit het westen.
Objectionquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef KingRoland het volgende:
Nee, of niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze zijn toch met een ' vredemissie' begonnen die dag , of niet
Christ Klep.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef Mansjester het volgende:
In '86 is een boel van die straling toch ook Wit-Rusland ingewaaid?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk ook niet dat Belarus zit te wachten op die bende. Die zitten er met hun neus bovenop.
Kan ook een trucje zijn van Oekrane natuurlijk, hopen op wat hulp vanuit Europa door te doen alsof Europa ook een groot gevaar loopt. Je weet het allemaal niet.
IK HOEF NIET MEER TE TANKEN SCHATquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:33 schreef Regilio_ het volgende:
Er was ooit een man die tegen zijn vrouw aan de telefoon schreeuwde dat ze niet hoefde te tanken en naar haar werk kon.
Zou die nu wl of niet aan het tanken zijn geslagen met deze gascrisis?
Russische troepen op weg naar het huis van KingRoland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef KingRoland het volgende:
Maar Beijing is prima. Belarus is raar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:32 schreef 297534 het volgende:
[..]
Sinds we Beijing zeggen ipv Peking.
Die jaquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
IK HOEF NIET MEER TE TANKEN SCHAT
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Maar met welk doel zouden ze dat doen? Ik geloof best wel dat die adviseurs van hem en de militaire top zo'n pussies zijn dat ze in een joekel van een gok met hem mee gaan maar die zullen achter de schermen nog net dapper genoeg zijn om njet te zeggen tegen iets dat gewoon totaal onmogelijk is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:30 schreef NaturalScience het volgende:
Ook de Volkskrant meldt nu dat de Russen een osplagplek voor kernafval hebben getroffen.
De Oekranse president geeft aan dat dit een aanslag is op heel Europa.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
IK HOEF NIET MEER TE TANKEN SCHAT
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Of hebben we te maken met een doorgedraaide gek die hier probeert een oorlogsdaad van de NAVO uit te lokken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk ook niet dat Belarus zit te wachten op die bende. Die zitten er met hun neus bovenop.
Kan ook een trucje zijn van Oekrane natuurlijk, hopen op wat hulp vanuit Europa door te doen alsof Europa ook een groot gevaar loopt. Je weet het allemaal niet.
Ik zeg ook gewoon Peking.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Beijing is prima. Belarus is raar.
Byelarusquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je de Ukraine wilt bezetten ga je niet je eigen toekomstige gebied vervuilen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je natuurijk geen kernwapen gaat inzetten. Dat is WO3. Maar even kloten met zo'n centrale kan de boel in het westen lekker opstoken.
Yup.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In '86 is een boel van die straling toch ook Wit-Rusland ingewaaid?
Ja, eigenlijk wel. We zeggen toch ook niet Deutschland, Espaa en Magyarorszgquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hahaha. Ze schieten elkaar dood als ze elkaar zien, maar weten ook exact wat de ander van plan is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:26 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Luie Goering was ook goed op weg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:36 schreef tralalala het volgende:
De Amerikanen hadden moeten doorstoten naar Moskou in 1945.
De plannen lagen klaar, SAD
Of met een president van de Oekraine die wanhopig andere landen erbij probeert te halen omdat 'ie anders ingemaakt wordt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of hebben we te maken met een doorgedraaide gek die hier probeert een oorlogsdaad van de NAVO uit te lokken?
Maar dan snap ik zijn endgame niet? Nuke regen over de wereld? En dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of hebben we te maken met een doorgedraaide gek die hier probeert een oorlogsdaad van de NAVO uit te lokken?
Denk eerder dat die 2022 gewoon gepland had en dat die eerst het plan moest maken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:33 schreef Guanabana het volgende:
Zou Putin weten dat hij ziek is en stervende, waardoor hij ineens haast heeft gekregen om zijn levenswerk af te maken?
Ik vind het makkelijker typen dan Wit-Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:35 schreef Zipportal het volgende:
Mensen die Belarus zeggen zijn af.
Luie mensen zijn ook af.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijker typen dan Wit-Rusland
quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
Waar ik eerder bang voor ben zijn Oekraeners die Chernobyl opblazen als false-flag om te proberen de wereld mee te krijgen in hun oorlog.
Ik heb ze gelukkig nog meegenomen uit NLquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Guanabana het volgende:
Maar jodiumtabletten regelen dan.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijker typen dan Wit-Rusland
Hitlers testament maar even hier neerplanten ?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:36 schreef tralalala het volgende:
Gelachenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waar ik eerder bang voor ben zijn Oekraeners die Chernobyl opblazen als false-flag om te proberen de wereld mee te krijgen in hun oorlog.
Alles draait op zonnepanelen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Haags het volgende:
Zodra de zon onder gaat is Kiev fucked, denk ik.
Is Kiev echt zo duurzaam bezig?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Haags het volgende:
Zodra de zon onder gaat is Kiev fucked, denk ik.
Doe je Kim-Lian de groetenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb ze gelukkig nog meegenomen uit NL
niemand niets = iedereen doet ietsquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:38 schreef THEFXR het volgende:
behalve schreeuwen gaat niemand niets doen, dat land is verloren.
Vergeleken met jou is zelfs Baudet nog rationeel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahaha. Ze schieten elkaar dood als ze elkaar zien, maar weten ook exact wat de ander van plan is.
Zo doorzichtig dit.
Rusland heeft nucleair materiaal genoeg. Waarom zouden ze zich dood laten schieten voor een waardeloze kerncentrale?
Polen? Ik heb geen idee, maar ik sluit ook niets meer uit. Hij is helemaal van het padje.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Maar dan snap ik zijn endgame niet? Nuke regen over de wereld? En dan?
Ja die woont maar op 90min rijden dus zal het doenquote:
Polen binnenvallen en Rusland is zelf fucked.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Polen? Ik heb geen idee, maar ik sluit ook niets meer uit. Hij is helemaal van het padje.
En wel verder ook. Wind kwam uit Zuid-Oosten toendertijd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In '86 is een boel van die straling toch ook Wit-Rusland ingewaaid?
Zonder Rusland had het westen de oorlog tegen de as mogelijkheden verloren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:36 schreef tralalala het volgende:
Met wat die daar zegt in het achterhoofd lijkt door Chernobyl heen banjeren eigenlijk ook weer gewoon de zoveelste debiele militaire strategie te zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje. Rubio zat er vannacht ook goed bij.
Die Moskauseequote:Op donderdag 24 februari 2022 16:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hitlers testament maar even hier neerplanten ?
Tegen een land als Oekrane lijkt het Russische leger heel wat. Het mag dan wel groot zijn, maar de apparatuur is verouderd en het moreel is laag.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef KingRoland het volgende:
VK komt er ook nog bij
Omdat er ook veel Chinezen en Indirs zijn...quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:40 schreef KingRoland het volgende:
naja Chinezen zijn ook heel slim, meer dan de helft van de TU delft studenten is Chinees of Indir
Gebruik een spoiler tag pipoquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:38 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
''Vredelievend Rusland''
Gelukkig hebben alle nieuwszenders van ome Vladi een draaiboek gekregen. Kunnen ze elke stap van de oorlog live uitzendenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:41 schreef GerryDV het volgende:
Zijn er ook nog ergens relevante livestreams waar ook echt iets gebeurt of staat te gebeuren?
Wat te denken van Trump dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb de hele dag al het gevoel dat we blij moeten zijn dat Bush Jr niet meer in het witte huis zit. Dan was WO3 nu een feit
Er is naar mijn mening geen enkel leger ter wereld dat in de buurt komt van het leger wat de VS op dit moment heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tegen een land als Oekrane lijkt het Russische leger heel wat. Het mag dan wel groot zijn, maar de apparatuur is verouderd en het moreel is laag.
Toen de Russen en Amerikanen elkaar troffen in Syri werden de Russen van de kaart geveegd. Ik denk dat dat precies de verhoudingen zijn als de moderne legers het leger van Rusland treffen.
Groot gezwel is het wel in elk gevalquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin heeft ook een bolle kop gekregen. Ik moet daarbij denken aan botox, of prednison.
Die hielp mee met de Russen.quote:
Zoiets ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja die geven de VS de schuld en kopen graan uit Rusland.. dus...
Omdat het opblazen van Tsjernobyl op zeker een veel grotere catastrofe gaat worden voor het land dan een Russisch regime ooit teweeg zou kunnen brengen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Denk je van niet dan? Waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |