Voor hoe je dat risico inschat maakt het natuurlijk nogal uit of je in Nederland of ver achter de vijandige linies zit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Als hij zich helemaal tot paria wil maken moet hij vooral westerse staatsburgers gaan gijzelen.
Puttin valt straks razendsnel Kiev binnen denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het werd hier gisteren al gezegd: Enige manier om Oekrane snel onder controle te krijgen is een snelle blitzkrieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze moeten alleen straks nog wel thuis zien proberen te komen, gok dat een directe vlucht vanuit Rusland inmiddels niet meer mogelijk isquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je hebt dit gemist?
https://nos.nl/artikel/24(...)elen-ons-veilig-hier
"Dit duel valt onder de verantwoording van de Russische en internationale basketbalfederaties. Er wordt goed voor ons gezorgd. Maar we willen ook garanties dat het daarna veilig voor ons blijft", zegt Vlaanderen. "Dat het helemaal goed gaat komen."
Er wordt goed voor ze gezorgd, vriendelijke jongens, die Russen.
lolquote:
Dat is al heel dichtbij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:13 schreef nixxx het volgende:
Weet niet of deze al gepost was, cnn reporter bij Antonov airbase/airport bij Kiev waar Russische luchtlandingstroepen zijn
https://mobile.twitter.co(...)post-id%3D1209020172
Wat ik niet snap is dat Van Rossem en co gisteren bij Op1 echt dachten dat Poetin dit niet zou doen. Eerdere analyses dat ie alleen in het oosten en zuiden van Oekrane genteresseerd was om een doorgang naar de Krim te hebben klonken eerst vrij logisch.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het werd hier gisteren al gezegd: Enige manier om Oekrane snel onder controle te krijgen is een snelle blitzkrieg.
Hij krijgt het nog druk straks met al zijn tribunalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:15 schreef Vis1980 het volgende:
Baudet ook gelijk roepen dat het de schuld is van het Westen, dan vraag ik mij gelijk af waar zijn beloofde land bij gaat horen.
Dat wordt voorlopig nog wel een tijdje 2. Bundesliga dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:13 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-aanval-op-oekraine
Schalke snijdt in ieder geval de lijnen wel door
Remember, no russian!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef jigggy het volgende:
Vechten in Tsjernobyl , call of duty mw2 in het echt
quote:Russische troepen naderen Tsjernobyl
Russische troepen zijn een gebied binnengevallen in de buurt van Tsjernobyl, zeggen de Oekraense autoriteiten. Volgens Oekrane kwamen de militairen het land in vanuit Belarus.
President Zelensky reageert op Twitter dat Oekraense troepen "hun leven geven" om een ramp zoals in 1986 te voorkomen. In dat jaar brandde een deel van de kerncentrale in Tsjernobyl af, het was de grootste kernramp in de geschiedenis.
https://nos.nl/collectie/(...)worden-schuilkelders
Ja het was ergens best logisch maar ook ik zat er naast.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:15 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat Van Rossem en co gisteren bij Op1 echt dachten dat Poetin dit niet zou doen. Eerdere analyses dat ie alleen in het oosten en zuiden van Oekrane genteresseerd was om een doorgang naar de Krim te hebben klonken eerst vrij logisch.
Totdat die speech van >een uur van Poetin kwam. Daaraan was volgens mij vrij moeilijk te missen dat hij daarmee een complete inval wilde legitimeren.
Indien waar dan is dit voor de Oekraense verdediging toch echt niet goed.quote:Kherson State Administration: Russian troops captured Henichesk, in Skadovsk district reached Shyroke, Oleshky captured, bridge captured
Dan ga je er van uit dat n van de twee partijen de Chernobyl centrale wil gaan opblazen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Problemen veroorzaken bij Chernobyl zorgt ervoor dat de Oekranse regering een extra probleem heeft waar ze aandacht en resources aan moeten besteden. Slim, maar ontzettend vuil (letterlijk en figuurlijk), onnodig vuil ook omdat het niet nodig is om te doen om die gebieden in het oosten in te lijven.
Prioriteitenquote:
Wanneer ze Tanya hebben geresearched is Oekraine echt de lul.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Hebben de Russen al attack dogs gemobiliseerd?
Nou dan weten we het doel ook meteen...quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Twitterraar is pro Rusland dus neem het met een korrel zout , ik wacht nog op bevestiging
[ twitter ]
Ik moest daar vanochtend nog aan denken, maar dan zouden ze de nieuwe sarcofaag al moeten beschadigen en dan heeft Rusland zelf ook een probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Twitterraar is pro Rusland dus neem het met een korrel zout , ik wacht nog op bevestiging
[ twitter ]
Yup, maar wel mooi dat ze een morele lijn trekken. En ja het is lastig en het ene conflict is het andere niet, dus waarom nu wel en bij andere situaties niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat wordt voorlopig nog wel een tijdje 2. Bundesliga dus.
Dit idd. Heisa om niets.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moest daar vanochtend nog aan denken, maar dan zouden ze de nieuwe sarcofaag al moeten beschadigen en dan heeft Rusland zelf ook een probleem.
Ik denk dat Poetin de komende jaren eerst Kazachstan en omringende landen weer gaat bezetten. De rest van Oost-Europa wordt erg lastig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef KingRoland het volgende:
Denk dat een klein deel van het leger van VS met Duitsland en Frankrijk alleen al gewoon prima tegen Rusland kan vechten hoor. Als ze in de lucht helpen en de rest gewoon op land actief is winnen ze dat wel makkelijk
VK komt er ook nog bij
maar tot een militaire actie zal het nooit komen, maar ik dacht ik gooi het even hier even ter info.
twee tientjes winst! Wooohooo!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alsof dat ene tankje nu nog wat uitmaakt
Fout. Ukraine is geen Navo land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm behalve dan dat Adolf Putin zojuist een Navo-partnerland is binnengevallen aan de grenzen van de EU? Nee inderdaad, lekker basketballen.
Hoop dat hij mongoli wil pakkenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin de komende jaren eerst Kazachstan en omringende landen weer gaat bezetten. De rest van Oost-Europa wordt erg lastig.
Het zou mij niets verbazen dat de russen ook Oekraense doden erin gooien om achteraf te kunnen zwijgen over burger doden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Leuk voor de families van de overledenen.
dit!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat de russen ook Oekraense doden erin gooien om achteraf te kunnen zwijgen over burger doden.
Heeft Rusland ooit interesse in Mongoli gehad?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Hoop dat hij mongoli wil pakken
dan krijgt hij wel een conflict met China, maar dat is allemaal te mooi om waar te zijn
Hoorde dat vroeger bij Rusland?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Hoop dat hij mongoli wil pakken
dan krijgt hij wel een conflict met China, maar dat is allemaal te mooi om waar te zijn
Partnerland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Fout. Ukraine is geen Navo land.
Moreel gezien de enige goede optie maar dan heb je wo3 dus ik snap dat ze dat niet doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef KingRoland het volgende:
Denk dat een klein deel van het leger van VS met Duitsland en Frankrijk alleen al gewoon prima tegen Rusland kan vechten hoor. Als ze in de lucht helpen en de rest gewoon op land actief is winnen ze dat wel makkelijk
VK komt er ook nog bij
maar tot een militaire actie zal het nooit komen, maar ik dacht ik gooi het even hier even ter info.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Euro-Atlantische_Partnerschapsraadquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Fout. Ukraine is geen Navo land.
Een aantal reactoren draaien daar nog gewoon als ik het goed begrijp. Dus nog altijd een stukje infra dat schijnbaar belangrijk is om in te nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik moest daar vanochtend nog aan denken, maar dan zouden ze de nieuwe sarcofaag al moeten beschadigen en dan heeft Rusland zelf ook een probleem.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoorde dat vroeger bij Rusland?
volgens mij iets in de 1920s ofzo was er iets gebeurdquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heeft Rusland ooit interesse in Mongoli gehad?
Doen we niks dan is Polen de volgende die gaat, misschien niet dit jaar maar het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Moreel gezien de enige goede optie maar dan heb je wo3 dus ik snap dat ze dat niet doen.
Vraag me wel af wat Putin wil met als wij hem hard raken. Hij dreigt namelijk over zware gevolgen..
Tsjah, hoezo gek? Heeft zich goed voorbereid, financile sancties gaan hem echt niet meer stoppen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje verbouwereerd dat ie echt zo gek is om hier aan te beginnen. We wisten allemaal dat het herstellen van de Sovjet-Unie een soort persoonlijke droom was, maar het ook echt uitvoeren....
"Clean operation, 0 deaths! Russian army the greatest!"quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat de russen ook Oekraense doden erin gooien om achteraf te kunnen zwijgen over burger doden.
Gewoon een kwestie van doen dus. Hij heeft al vaker laten blijken overal schijt aan te hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje verbouwereerd dat ie echt zo gek is om hier aan te beginnen. We wisten allemaal dat het herstellen van de Sovjet-Unie een soort persoonlijke droom was, maar het ook echt uitvoeren....
Ik denk dat de Polen wel willen vechten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Doen we niks dan is Polen de volgende die gaat, misschien niet dit jaar maar het gaat gebeuren.
Precies waarom de EU nu zo lekker voor lul staat....die staan nog te discuseren over sancties....quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van doen dus. Hij heeft al vaker laten blijken overal schijt aan te hebben.
Ik geloof dat op Poetins lijst met redenen om dit te doen, deze reden pas op pagina 5 ofzo voorkomt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
'technische problemen'quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, technische problemen bij de basketbalwedstrijd
Bestaat dat?quote:
Ik zag gister iemand 6 pakken wc papier van 20-30 rollen ofzo kopenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Heeft de appie nog wc-papier?
Het is ook nog steeds niet gezegd dat 'ie meer wil dan VRL + VRD / Donbass / Donbass + verbinding met de Krim*quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja het was ergens best logisch maar ook ik zat er naast.Tot iemand gisteren zei: Ja maar als hij wacht dan heeft Oekrane de tijd om zijn leger op te bouwen.
En toen realiseerde ik me ineens dat hij nu wel moet toeslaan. Zo'n simpele redenering, maar niemand houdt er rekening mee.
Ik denk eerder dat die het Russisch keizerrijk wel evenaren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zou je minder pakken? EU/Vs/NAVO doet toch niks lolquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook nog steeds niet gezegd dat 'ie meer wil dan VRL + VRD / Donbass / Donbass + verbinding met de Krim*
* doorstrepen wat nvt is
Tanya is team Amerika, niet team Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Wanneer ze Tanya hebben geresearched is Oekraine echt de lul.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Minister Ollongren noemde Oekrane zo bij Op1 van de week.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Bestaat dat?
Ken alleen Ukraine als Partnership for Peace land. Maar goed. Dat is Wit Rusland ook.
Dus Wit Rusland is nu ook een NAVO-partner land? Dat is nieuw
Denk wel dat de aanwezigheid van Russische troepen nabij Kiev suggereert dat hij meer wil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook nog steeds niet gezegd dat 'ie meer wil dan VRL + VRD / Donbass / Donbass + verbinding met de Krim*
* doorstrepen wat nvt is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |