Ach, misschien hebben ze helemaal niet zoveel haast hoor. Dat kan natuurlijk ook nog.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Er is nog niet gesproken over salaris, arbeidsvoorwaarden, hoeveel uur. Maar goed, ik kan dinsdag wel
Ze zijn verdeeld onder iedereen en de laatste zijn vanmorgen genuttigd als een pre-lunch hapjequote:Op woensdag 23 februari 2022 11:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
De vraag stellen…
@:P. Hoe is het afgelopen met de overige 119 gebakjes?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:39 schreef PdeHoog het volgende:
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En @fietsie feli met alweer 12-jarige uk!
En idd hoe gaat het met mw fiets?
Gebakjes en door G zelfgebakken koekjes. En vergeleken met een Slowaakse bruiloft was het blijkbaar weinigquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:12 schreef Myraela het volgende:
Wat hadden jullie allemaal in de goodiebag?
Ik begin een beetje de neiging te krijgen om steeds meer te hamsteren.
Hoe was het buffet?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gebakjes en door G zelfgebakken koekjes. En vergeleken met een Slowaakse bruiloft was het blijkbaar weinig
Memo volgens mij iets eerder, in mei. Ik begin juni.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:54 schreef Barreltje het volgende:
En wat is nu dan de volgende cul-sc bruiloft? Die van MeMo? Of is Myr eerder? (Of ben ik weer iemand vergeten)
Wat voor kleur is je jurk dan?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:17 schreef Myraela het volgende:
En ik ben heel slecht in schoenen uitzoeken. Mijn jurk is dus niet echt wit, dus witte schoenen staan er niet onder. Maar wat dan wel. Eigenlijk hakken sandalen, maar eigenlijk wil ik alles zo comfy mogelijk houden. Hakken op een grasveld lijkt me daarvoor niet het beste idee.
Er zijn nu espadrilles onderweg, even testen of dat misschien staat.
Beetje creme. Met dus geborduurde roze bloemetjes aan de bovenkant, dus misschien roze schoenen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:26 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat voor kleur is je jurk dan?
Klinkt ingewikkeld en duur.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:
En schoenen laten verven in de juiste kleur? Of (klinkt misschien raar) laten bekleden? Dat zag ik op een engels fb pagina, daar had iemand een paarsige jurk voor iets gemaakt en kon geen goede schoenen vinden en had de schoenen dus bekleed.
Ik zou er ook niet aan beginnen. Hooguit beplakken met de juiste stof.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt ingewikkeld en duur.Maar dan zou ik sowieso eerst een modelletje moeten vinden waar ik blij van word. En vervolgens een kleur verzinnen die er wel goed bij past.
Maar ik kom er nog wel, anders ga ik op blote voeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou ik denk ik wel even de labeltjes eraf halen, maar goed, dat is minder werk dan schoenen verven vermoed ik zo![]()
En anders kijken of je iets van sandalen (eventueel met wat bredere hak, zoals ze vaak bij vintage pumps hebben? Met naaldhakken zak je wel weg in het grasveld ja) voor de ceremonie? En dan lekker daarna de rest van de dag meer comfy?
Ik las te snel "ik zag een buizerd fietsen"quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:57 schreef Blues het volgende:
Ik zag een buizerd met fietsen
En ik ben (nog) niet duizelig
Ook nog geen koortsiggevoel
Zou het dan NU NU echt beter worden in dit ouwe gammele lijf![]()
Een mailtje? Dat wordt pas over 3 dagen gelezen...quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Tsjechische chauffeur doet heel lang over een bochtje achteruit. Volgens collega's rookt de man ook behoorlijk naar drank. Toch maar een mailtje gestuurd naar DB Schenker.
Liever een verrader dan dat ie straks iemand van de sokken rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Huh, die waar je alleen nog de arbeidsvoorwaarden moest bespreken?quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie op een rij.
Ik ben het niet geworden.![]()
Officieel niet vanwege de leeftijd maar ze hebben het idee dat de andere dingen sneller zal oppikken. Die komt ook (volgens deze dame) uit een overheidsbaan..
Tja, is niet anders. Ze had het over "werk sneller oppikken" "langere inwerktijd" Dat geeft mij te denken dat leeftijd een rol speelt (logisch, veel mensen denken zo)quote:
Nou zeg. Wat ontzettend stom.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie op een rij.
Officieel niet vanwege de leeftijd maar ze hebben het idee dat de andere dingen sneller zal oppikken. Die komt ook (volgens deze dame) uit een overheidsbaan..
Ja, dat zei ze vorige week "ik bel je volgende week want we hebben het nog niet over de arbeidsvoorwaarden gehad".quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, die waar je alleen nog de arbeidsvoorwaarden moest bespreken?
Nohquote:Op woensdag 23 februari 2022 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Drie op een rij.
Ze zeggen het niet. Of eigenlijk ze zei expliciet het de leeftijd er niet toe deed maar dat ze dachten dat die ander het sneller zou oppikken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:38 schreef AnneX het volgende:
Sjonge Kaat wat een tegenvaller.![]()
Het uwv waar men niet aan discriminatie doet?
Ja die indruk had ik ook wel een beetje. Maar ja, als ze me niet willen, laat dan ook maar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:42 schreef Blues het volgende:
Oh Kaat ik dacht dat het wel gebakken zat, wat een leeftijdsdiscriminatie én aannamesStommerts dat ze jou laten lopen
![]()
![]()
Nog 1 ijzertje in t vuur toch?
Kleurtje scoort nog meer inclusiviteitspuntjes waarschijnlijk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:42 schreef Blues het volgende:
Oh Kaat ik dacht dat het wel gebakken zat, wat een leeftijdsdiscriminatie én aannamesStommerts dat ze jou laten lopen
![]()
![]()
Nog 1 ijzertje in t vuur toch?
Wat een onzin.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kleurtje scoort nog meer inclusiviteitspuntjes waarschijnlijk.
Ja, dat kan.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand of je 1 enkel bericht op Facebook op openbaar kunt zetten?
Ah joh…om half 4 kwam ze naar benedenquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd, P!
Is MopperP in de loop van de dag wel verdwenen? Ik moest er wel om grinniken, gister tijdens het bijlezen...
Buffet was top. Zo de restjesquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoe was het buffet?
Heb je foto's? klonk zo lekker
Alleen wat plakkerigerquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:54 schreef Barreltje het volgende:
En hoe voelt het nu vandaag P? Helemaal anders?
Ik weet niet hoor, maar afhankelijk van wat de eerste keus was kan een tweede keus een fantastische optie zijn ook. Ik bedoel, stel dat de eerste keus 100% passend is voor de vacature dan kan de tweede keus nog steeds 99% passend zijn voor de vacature... en een veel leuker mensquote:Op woensdag 23 februari 2022 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja het is best jammer. Maar ik stond er eerlijk gezegd wel van te kijken dat ik al zo snel zo ver kwam in een proces. En mijn uwv begeleider ook![]()
En als ze mij niet willen prima, ik wil ook niet als tweede keus komen zo van "we kunnen niets beters krijgen, dan maar Kaatje".
Nou, mocht je ze nog een keer willen proberen, het is niet veel werk. Ik heb boemboe, kokosmelk en sojabrokken in een pan gegooid en heb het 4 uur laten stoven. Ik heb een elektrische plaat die ik heel zacht kan zetten, dus hoefde ook niet bang te zijn dat het aanbranddequote:Op woensdag 23 februari 2022 19:40 schreef Candaasje het volgende:
Geen ervaring met sojabrokken @:Tele6 . Ik ben een heel luie kok. Of eigenlijk; ik ben vooral boodschappenvrouwtje en bordenwasser![]()
Ik zou gewoon reageren. Maak vooral duidelijk dat je student-af bent, en een baan hebt. Best kans dat ze vooral op zoek zijn naar iemand die niet heel de nacht nog loopt te feesten enzulks. Ik heb mensen van 25 gekend die ik qua omgang minstens 5 jaar ouder had geschat. Zelfs van 22 en 23 bedenk ik me. (Mijn wiskunde leraar bij Wismom was zo jong..ik geloofde hem eerst niet)
Uiteraard! Oh, en hier is het niet de vraag of ik het word, zoals in NL als je een huis wil kopen, het is de vraag of dit huis het wordt. Misschien staat het ons niet aan, of durven we niet, of zit er nog een adder onder het gras.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:01 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben erg benieuwd @:sigme !
Ga je een klustopic maken als je het wordt?
Jarig? Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:10 schreef fietsie het volgende:
Thanx iedereen voor de felicitaties en de taart-likes![]()
Hij was inderdaad veel lekkerder dan die van de Hema.
Uk is vandaag jarig en kreeg een mega-taart; die het baktopique.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jarig? Gefeliciteerd!
Verder te dood om bij te lezen, misschien morgen.
We zijn net thuis.
Beide dagen gingen echt super. Ik heb nu alleen wel overal spierpijn en voeten vol met blaren maar dat komt wel weer goed.
Nu tijd voor een warm bad en een drankje.
Gefeliciteerd met uk.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uk is vandaag jarig en kreeg een mega-taart; die het baktopique.
Geniet nog maar even na van de brouwdag
Ik ben heel benieuwd. Vooral naar wat jullie van plan zijn met die vier huizen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard! Oh, en hier is het niet de vraag of ik het word, zoals in NL als je een huis wil kopen, het is de vraag of dit huis het wordt. Misschien staat het ons niet aan, of durven we niet, of zit er nog een adder onder het gras.
Als we het huis zien zitten hebben we zelf hier een goede zaakwaarnemer (zeg maar aankoopmakelaar) die in elk geval die adders uitzoekt.
Kan Uk nu een feestje vieren met vrienden of kan dat nog niet?quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:10 schreef fietsie het volgende:
Thanx iedereen voor de felicitaties en de taart-likes![]()
Hij was inderdaad veel lekkerder dan die van de Hema.
Oh, ik kan er ook wel om lachen hoorquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:29 schreef Blues het volgende:
Ik moest wel lachen om je rijles @:Tele6 is het eigenlijk niet grappig mss.
En reageren op de kamert
Nee al zou dat kunnen dan doet ze dat nog niet, ze heeft gister met klasgenoten online koffie-met-wat-lekkers gedaan, waarbij ze het lekkers vorige week (deze week vakantie) op de laatste lesdag is mee-gegeven.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan Uk nu een feestje vieren met vrienden of kan dat nog niet?
Dus eigenlijk lukt dat rijden met een lekker tempo best, wel , alleen heb je nog wat plaats-tijd issues?quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, ik kan er ook wel om lachen hoormisschien op het moment zelf niet, maar even later wel. De instructeur is ook gewoon een enorme grapjas.
Ik reed door een woonwijk. Vraagt hij ineens: "Heb je een hekel aan kinderen?"
Ik: "huh, nee?"
Hij: "zo lijkt het anders wel, je had er bijna een aangereden net"
quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, ik kan er ook wel om lachen hoormisschien op het moment zelf niet, maar even later wel. De instructeur is ook gewoon een enorme grapjas.
Wat een leuk idee ookquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee al zou dat kunnen dan doet ze dat nog niet, ze heeft gister met klasgenoten online koffie-met-wat-lekkers gedaan, waarbij ze het lekkers vorige week (deze week vakantie) op de laatste lesdag is mee-gegeven.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgende keer 112 bellen. Die zitten er voor om dit soort gasten direct van de weg te halen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:15 schreef derLudolf het volgende:
Tsjechische chauffeur doet heel lang over een bochtje achteruit. Volgens collega's rookt de man ook behoorlijk naar drank. Toch maar een mailtje gestuurd naar DB Schenker.
Liever een verrader dan dat ie straks iemand van de sokken rijdt.
Dat bedacht ik me ook pas later...quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Volgende keer 112 bellen. Die zitten er voor om dit soort gasten direct van de weg te halen.
En ja met drank achter de kiezen op de weg is een noodsituatie die direct ingrijpen vereist.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:39 schreef PdeHoog het volgende:
Gefeliciteerd, wat een bazenfoto van jullie zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik heb niet verder gelezen, maar ik zou gewoon reageren.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:38 schreef Tele6 het volgende:
En nr 3.
Reageren op een huis dat huisgenoten van de leeftijd 28-35 zoekt als je nog maar 25 bent?
Ik denk, gewoon proberen. Voor de andere dingen die ze zoeken (vrouw, rustig, spontaan, vegetariër) past het wel perfect.
Het is een grķte kamer in een prachtig oud klooster, woongroep met 2 anderen van beide begin 30. Ik zie mezelf er zo wonen. (Fantastische tuin ook)
Maar aan de andere kant, het vorige huis wees me ook af op leeftijd en dat was een minder groot leeftijdsverschil.
Niet geschoten is altijd mis.
Zet ik mezelf voor gek als ik reageer ondanks dat ik te jong ben?
Dat is het vooral jaquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk lukt dat rijden met een lekker tempo best, wel , alleen heb je nog wat plaats-tijd issues?
Hout is duur, dus ja men komt graag een boom om zagen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bizar zeg. Ik heb op de lokale verkooppagina op Facebook een oproep voor een bomenkapper geplaatst. Ik heb al 8 man in mijn PM en een stuk of 20 zijn er getagd
Oh dat is wel beter. De mijne scheld mij nog net niet krom zeg maarquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zodra dit lukt is de volgende stap rondrijden in de buurt van een school of uni. Dan snap je meteen de ergernis van veel automobilisten ten opzichte van fietsers.quote:Op woensdag 23 februari 2022 21:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is het vooral ja![]()
De instructeur vroeg me op een gegeven moment ook of ik dacht dat ik met een tientonner aan het rijden was, zoveel ruimte dat ik nam om tegenliggers te ontwijken. Zo'n Opel Corsa is helemaal zo breed niet maar ik heb er nog niet echt gevoel voor
ohquote:Op woensdag 23 februari 2022 22:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat is wel beter. De mijne scheld mij nog net niet krom zeg maar
Jawel het gaat we goed. Ik niet wat minder onzeker zijn, wat verder vooruit kijken en nog heel veel oefenen op de bijzondere verrichtingen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
oh
Mijne zegt ook ook om de haverklap hartgrondig GOED ZO als ik bijvoorbeeld eens zonder horten en stoten weggereden ben of zo. Dat is stiekem best wel fijn om te horen.
Hoe gaat het bij jou met de rijles verder? Leer je wel wat ondanks instructeur brulkikker?
Haha ja.quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Zodra dit lukt is de volgende stap rondrijden in de buurt van een school of uni. Dan snap je meteen de ergernis van veel automobilisten ten opzichte van fietsers.
En zeker die elektrische dingen zijn een ramp.
Dan hebben ze pech want ik heb alleen conifeer en rotte wilg in de aanbiedingquote:Op woensdag 23 februari 2022 21:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hout is duur, dus ja men komt graag een boom om zagen.
Spannend!quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik heb op die plek in die woongroep gereageerd. We zullen zien
De buren hebben een kuub of 10 aan takken liggen. Daar heb ik wel interesse in. Mijn persoonlijk versnipperaar ziet dat wat minder zitten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 22:43 schreef fietsie het volgende:
Ik heb ook nog wel een kleine halve m3 takken liggen die gratis versnipperd mogen worden
Zeker. Wij hebben een geweldige elektrische hakselaar uit de bovenklasse. Maar die valt in het niet bij zo'n bakbeest.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:03 schreef fietsie het volgende:
Het hangt denk ook enorm af waar je ze doorheen moet drukken; een 120pk diesel aangedreven gemeente-haksel-orkaan, of een 3kW elektrische takkenknabbelaar...
Loonwerkers hebben vaak ook wel van die dingen. Je betaald per uur, dus zorgen dat je zoveel mogelijk er door kunt drukken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker. Wij hebben een geweldige elektrische hakselaar uit de bovenklasse. Maar die valt in het niet bij zo'n bakbeest.
De buurman heeft een dieselapparaat maar die is niet verplaatsbaar meer sinds een paar maanden. Ik hoop dat een van onze bomenkerels een goede oplossing heeft.
Huren kan, maar we hebben geen trekhaak en in de apparaten van Borent kunnen maar takken tot 55mm.
Die trekken hele bomen (mits niet al te dik) zo naar binnen. Bwoooooooaaapquote:Op woensdag 23 februari 2022 23:23 schreef fietsie het volgende:
Ik heb dus 2 keer zo'n gemeenteding kunnen lenen, en dan is het -bijna- leuk werk....
Omdat je dan echt nauwelijks hoeft te tillen....
Daar hoop ik opquote:Op woensdag 23 februari 2022 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Loonwerkers hebben vaak ook wel van die dingen. Je betaald per uur, dus zorgen dat je zoveel mogelijk er door kunt drukken.
Wij hebben een Sabo, voldoet aan alles behalve dat de maaibreedte 43cm is. Volgens mij is Sabo nu John Deere.quote:Op woensdag 23 februari 2022 23:33 schreef fietsie het volgende:
Ik zit ondertussen voor mn pa een benzine grasmaaier < 50 kg, elektrische start, zelfrijdend, > 50cm maaibreedte te zoeken... Eentje in de categorie "valt niet uit elkaar als ie wekelijks 12-14 uur draait..."
Bedrijfsafval begint gewoon op tijd. Als m'n broertje eerder vrij moet, zit ie een dagje op bedrijfsafval bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:21 schreef Tele6 het volgende:
Hier kwam er om 6:20 een vuilniswagen achteruit onder het raam langs. Ik heb werkelijk geen idee waarom ze om 6:20 de luiers van het verpleeghuis al op moeten halen.
Jaquote:
Maar gelukkig twittert rutte dat het echt niet kanquote:Op donderdag 24 februari 2022 07:52 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh
[..]
JaMaar goed....dat zat er in met die leipo in Moskou. Dat hadden ze toch allemaal wel kunnen bedenken.....dat hij niet terug zou trekken
Ja wat wil je dan doen? Ons leger richt ook vrij weinig uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maar gelukkig twittert rutte dat het echt niet kan
Ik geloof niet dat er iemand was die dacht dat hij niet in zou vallen hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:52 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh
[..]
JaMaar goed....dat zat er in met die leipo in Moskou. Dat hadden ze toch allemaal wel kunnen bedenken.....dat hij niet terug zou trekken
Ja nee, weet ik ook wel, maar twitter dan gewoon niet..quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan doen? Ons leger richt ook vrij weinig uit.
natuurlijk kan het niet, Nederland heeft zijn leger vrijwel kapot bezuinigd. En vrijwel iedereen vond dat prima.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maar gelukkig twittert rutte dat het echt niet kan
quote:It took only 24 hours for Donald Trump to hail Russian President Vladimir Putin's dismembering of independent, democratic, sovereign Ukraine as an act of "genius."
Paar golfoorlogen, Syrië, Libië, Mali, Afghanistan een tweede keer, laten we nu niet doen alsof er geen oorlogen geweest zijn de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:29 schreef PdeHoog het volgende:
Je zou toch verwachten dat in deze tijden men inmiddels beter zou weten
Poetin is al zeker 10 jaar bezig om voor enorme verdeeldheid te zorgen in de Westerse wereld door buitenlandse verkiezingen te manipuleren en god weet wat een smerige KGB-tactieken uit te voeren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:29 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zag vanmorgen al beelden van mensen die allemaal Kiev proberen te ontvluchtenHet is gewoon droevig dat dit soort dingen weer gebeuren. En dan ook de taal die erbij wordt geuit door Putin
![]()
Je zou toch verwachten dat in deze tijden men inmiddels beter zou weten
.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weer zo veel mensen getroffen vanwege het ego van een dictator.
Het is (o.a.) de min of meer die het een dictator maakt. Dan hebben we het nog niet over de persvrijheid, strafkampen, etc gehad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
.
Putin werd min of meer democratisch gekozen, net als Slobodan Milo¨ević, Dictators? Mugabe was een dictator en die werd telkens president genoemd. Merkwaardig niet?
Helemaal waar, het ging mij er meer om dat we mensen als Miguel Díaz-Canel, Fidel Castro, Mugabe, Maduro eigenlijk nooit Dictator noemenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is (o.a.) de min of meer die het een dictator maakt. Dan hebben we het nog niet over de persvrijheid, strafkampen, etc gehad.
Orban werd ook min of meer democratisch gekozen. Erdogan ook. Een dictator wordt je door je acties, niet alleen door hoe je gekozen bent.
Ah ok, dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht dat je zei dat omdat we 40 jaar geleden iets niet bij de naam noemden, de hedendaagse dictators ook wel meevallen. Mugabe en Castro werden in hun laatste 10 jaar ofzo volgens mij wel als dictator geduid maar zeker weet ik het niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Helemaal waar, het ging mij er meer om dat we mensen als Miguel Díaz-Canel, Fidel Castro, Mugabe, Maduro eigenlijk nooit Dictator noemen
Nou R. heeft ook hulp aangeboden van hackers toen hij laatst in Kiev was.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja nee, weet ik ook wel, maar twitter dan gewoon niet..
Dat doet hij niet zelf. En als er vanuit zijn naam niets van een reactie was, zou het ook niet goed zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:55 schreef Barreltje het volgende:
Ja nee, weet ik ook wel, maar twitter dan gewoon niet..
Precies. Dit is gewoon onderdeel van de diplomatie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat doet hij niet zelf. En als er vanuit zijn naam niets van een reactie was, zou het ook niet goed zijn.
Het raken van het volk gaat weinig opleveren. Platgooien van een stad gaat ook niet echt helpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:11 schreef derLudolf het volgende:
Even puur egoīstisch denkend, wat lossen we op met keiharde acties? Een bom op Moskou lost weinig op ofzo.
ah wel joh. Het zijn allquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Helemaal waar, het ging mij er meer om dat we mensen als Miguel Díaz-Canel, Fidel Castro, Mugabe, Maduro eigenlijk nooit Dictator noemen
Ik denk dat ze allemaal wel als dictator gezien worden. Net zoals Putin, Erdogan en Orban. Iedereen die zichzelf langer in macht houdt dan wettelijk toegestaan is en z'n volk onderdrukt lijkt me daarvoor toch te kwalificeren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is er 6 maart?quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik denk dat bloemen zo rond 6 maart goedkoop zijn trouwens
Ik ga zo het hele huis even heftig stofzuigen. Voel me zo verdrietig en woestquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:29 schreef AnneX het volgende:
Straks maar struisvogelen in de sportschool op zoek naar wat gelukshormonen als dopamine.
# down
Oh ja. Dat wilde ik er nog bij zetten. Maar ik denk wel dat Ludolf daar op doelt. Dat de tuinders hier een overschot gaan hebben omdat de export naar Rusland minder (of niet) zal zijn.quote:
Jupquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja. Dat wilde ik er nog bij zetten. Maar ik denk wel dat Ludolf daar op doelt. Dat de tuinders hier een overschot gaan hebben omdat de export naar Rusland minder (of niet) zal zijn.
Ja, die arme mensen daar in die regio. Want denk niet dat dit snel stopt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Word verdrietig dat ik meer hoor over economie, prijsstijgingen en beurskoersen dan over slachtoffers.
IDD, Zoals je ook meer hoort over Oekraīne dan over Jemen bijvoorbeeld, en als er geen Nederlanders in Mali zaten had je daar helemaal niets over gehoord (Laat staan van de oorlogen die Frankrijk als decennia voert in Afrika).quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Word verdrietig dat ik meer hoor over economie, prijsstijgingen en beurskoersen dan over slachtoffers.
Syrië, Mali en Jemen zouden dat ook moeten zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik vroeg me ook af of dit de meest gefilmde oorlog ooit gaat wordenZoveel mobiele telefoons nu.
Ja, klopt, maar dat is verder van ons bed in een niet Westerse cultuur en wordt hier dan minder op social media gedeeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Syrië, Mali en Jemen zouden dat ook moeten zijn
En het is natuurlijk oud nieuws. Dat er nog steeds dagelijks in deze landen mensen gedood worden weet lang niet iedereen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar dat is verder van ons bed in een niet Westerse cultuur en wordt hier dan minder op social media gedeeld.
En na een tijdje lijken al die kapot geschoten grijze gebouwen in Syrië allemaal op elkaarquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En het is natuurlijk oud nieuws. Dat er nog steeds dagelijks in deze landen mensen gedood worden weet lang niet iedereen.
Dat, en als er een stukje gras groeit is men van mening dat de Syriers weer terug kunnen want gras is veiligquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En na een tijdje lijken al die kapot geschoten grijze gebouwen in Syrië allemaal op elkaar
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de regio (en wel meer regio's) erg verwarrend vinden. Met een soort provincies die liever bij de een horen dan bij de ander. En dan weer wel en dan weer niet zelfstandig zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Protesten over Tsjetsjenië en het volledig plat gooien van Grozny waren ook minimaal destijds, hooguit voor de vorm.
Over wat er in Myanmar gebeurt hoor je ook helemaal niets. Tenzij je er op gaat zoeken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IDD, Zoals je ook meer hoort over Oekraīne dan over Jemen bijvoorbeeld, en als er geen Nederlanders in Mali zaten had je daar helemaal niets over gehoord (Laat staan van de oorlogen die Frankrijk als decennia voert in Afrika).
We waren er met zijn allen heel snel bij om de staten te erkennen die zich zelfstandig maakten als deze meer westelijk gezind waren, maar als een deel van de Oekraīne meent zelfstandig te willen zijn, dan is dat opeens wat anders. Wij kijken met zijn allen hier in Europa net zo gekleurd naar dit soort zaken als Rusland dat doet.
Of het mag weet ik niet, maar ik had ca 2 weken geleden een zakje paaseitjes gekocht bij de Aldi. Net even gekeken (ja zakje van 500 gr is nog 3/4 vol) daar staan gewoon alle ingredienten op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:11 schreef z80 het volgende:
Horizontale regen nu. Dat hebben we afgelopen week nog niet genoeg gehad.
Teven een vraag.
Mag er in Nederland snoepgoed verkocht worden zonder Kcal vermelding? Dus alleen een ingrediënten lijstje.
Hier kwam een zak eitjes aanwaaien van de action. Zonder dit vermeld.
Dit is ook het enige product dat ik kan vinden zonder de tabel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Of het mag weet ik niet, maar ik had ca 2 weken geleden een zakje paaseitjes gekocht bij de Aldi. Net even gekeken (ja zakje van 500 gr is nog 3/4 vol) daar staan gewoon alle ingrediënten op.
Misschien eens op Spoordeelwinkel kijken. Dan heb je een hotel erbij: https://www.ns.nl/spoorde(...)hting-amsterdam.htmlquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:11 schreef Lonaa het volgende:
Waarom is het OV zo belachelijk duur?![]()
Ik wil in april naar een concert in Amsterdam en een retourtje kost 50 euroGing voor de grap even kijken wat het kost om met de trein naar Berlijn te gaan voor dezelfde artiest. Met beetje schappelijke tijden heen en terug kost dat 60 euro.
Daarom altijd Hema, AH, Kruidvat aanbiedingen doen. Maar die zijn er al een tijd niet meerquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:11 schreef Lonaa het volgende:
Waarom is het OV zo belachelijk duur?![]()
Ik wil in april naar een concert in Amsterdam en een retourtje kost 50 euroGing voor de grap even kijken wat het kost om met de trein naar Berlijn te gaan voor dezelfde artiest. Met beetje schappelijke tijden heen en terug kost dat 60 euro.
Ja, ik kon inderdaad niks vinden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarom altijd Hema, AH, Kruidvat aanbiedingen doen. Maar die zijn er al een tijd niet meer(en was een paar jaar terug nog 12,50 euro voor een dagkaart en nu al tegen de 19).
Oh, dat is wel slim. Thank u.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien eens op Spoordeelwinkel kijken. Dan heb je een hotel erbij: https://www.ns.nl/spoorde(...)hting-amsterdam.html
Of anders een activiteit waar je niet eens naartoe hoeft, maar je reist wel goedkoper: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/this-is-holland.html
geweldige naam voor die Sitequote:Op donderdag 24 februari 2022 15:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien eens op Spoordeelwinkel kijken. Dan heb je een hotel erbij: https://www.ns.nl/spoorde(...)hting-amsterdam.html
Of anders een activiteit waar je niet eens naartoe hoeft, maar je reist wel goedkoper: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/this-is-holland.html
Een heleboel dingen wel, maar Kcal volgens mij nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:11 schreef z80 het volgende:
Horizontale regen nu. Dat hebben we afgelopen week nog niet genoeg gehad.
Teven een vraag.
Mag er in Nederland snoepgoed verkocht worden zonder Kcal vermelding? Dus alleen een ingrediënten lijstje.
Hier kwam een zak eitjes aanwaaien van de action. Zonder dit vermeld.
De voedingswaarde moeten dus vermeld worden. Dit product voldoet dus niet aan de wet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een heleboel dingen wel, maar Kcal volgens mij niet
https://www.voedingscentr(...)edselinformatie.aspx
Even voor alle duidelijkheid: ik vind het alles behalve grappig. De smiley deed dat misschien zo overkomen, maar Trump is in mijn ogen de meest bespottelijke figuur die daar ooit aan de macht is geweest en en een duidelijke indicatie van het niveau van de Amerikanen. Die mensen sporen totaal niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Poetin is al zeker 10 jaar bezig om voor enorme verdeeldheid te zorgen in de Westerse wereld door buitenlandse verkiezingen te manipuleren en god weet wat een smerige KGB-tactieken uit te voeren.
Het lijkt grappig dat Trump nu zegt openlijk Poetin te steunen. Dat kan alleen wel enorme gevolgen hebben. Als de Republikeinen straks over elkaar heen buitelen om Trumps volgende tijdelijke schoothondje te mogen worden, moeten ze het wel met hem eens zijn. Om over de ultraconservatieve media nog maar niet te spreken.
Dan heeft Poetin zijn zin, Amerika nog meer tot op het bot verdeeld dan het al is. Meer ruimte voor hem en zijn maat in China.
Droevig is het zeker. Weer zo veel mensen getroffen vanwege het ego van een dictator.
Denk aan je bloeddrukquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef z80 het volgende:
[..]
De voedingswaarde moeten dus vermeld worden. Dit product voldoet dus niet aan de wet.
Wil een melding maken over het ontbreken van de info. En moet hiervoor de productcode opzoeken.
Kom ik tijdens het zoeken de info weggemoffeld in de ingrediëntenlijst tegen. Stelletje ratten. Maar helaas niet verboden.
Stelletje ratten? Je zit jezelf nu echt kwaad te maken omdat er geen kcal op een zak paaseitjes staan? Je hebt dat zwart op wit nodig om te weten dat het ongezond is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef z80 het volgende:
[..]
De voedingswaarde moeten dus vermeld worden. Dit product voldoet dus niet aan de wet.
Wil een melding maken over het ontbreken van de info. En moet hiervoor de productcode opzoeken.
Kom ik tijdens het zoeken de info weggemoffeld in de ingrediëntenlijst tegen. Stelletje ratten. Maar helaas niet verboden.
Dat snapte ik wel hoorquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid: ik vind het alles behalve grappig. De smiley deed dat misschien zo overkomen, maar Trump is in mijn ogen de meest bespottelijke figuur die daar ooit aan de macht is geweest en en een duidelijke indicatie van het niveau van de Amerikanen. Die mensen sporen totaal niet.
Doe ik. Maar dit valt in de zelfde categorie als verstoppen van bepaalde voedingsmiddelen.quote:
Gezond, nee. Maar dit verplichte lijstje geeft wel aan wat de verhouding vet en suiker is. En welk vet er gebruikt is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Stelletje ratten? Je zit jezelf nu echt kwaad te maken omdat er geen kcal op een zak paaseitjes staan? Je hebt dat zwart op wit nodig om te weten dat het ongezond is?
Als het nou verstopt stond op een product met een gezonde marketing, kon ik je frustratie nog een beetje begrijpen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan iemand ook even boos worden over het feit dat de premie van mijn woonhuisverzekering van 17,10 naar 27,42 per maand gaat?
Dank u.
Oversluiten!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan iemand ook even boos worden over het feit dat de premie van mijn woonhuisverzekering van 17,10 naar 27,42 per maand gaat?
Dank u.
Dat is een behoorlijke stijging.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dank u.
Dus beter koop je een bril zodat je het sneller kan vindenquote:Op donderdag 24 februari 2022 15:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat eigenlijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef Myraela het volgende:
Maar in een wereld waar alles steeds duurder is, heb ik wel een training uitgezocht die ik met het STAP-budget zou willen doen.Begint alleen pas in juni, dus ik kan me niet meteen op 1 maart aanmelden.
Gaan jullie ook wat doen?
Ik vond het ook wel lastig. Denk nu dat ik voor een training vertrouwenspersoon ga. Lijkt me wel interessant en relevant, maar ook weer niet zo relevant op dit moment dat het op m'n werkprioriteiten staat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:32 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zou niet weten wat eigenlijkAls ik wat nodig heb, wordt het vergoed door de baas. Hetgeen wat ik zou willen doen, is niet toegestaan.
Die kreeg ik ook binnen. WOZ van 189.000 naar 207.000quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:21 schreef Blues het volgende:
Hier ook fijn die nieuwe WOZ, riool en afvalstoffen rekening gekregen.
Ook
😂 voor 86 m2 van 306.000 naar 336.000 😳quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die kreeg ik ook binnen. WOZ van 189.000 naar 207.000
En door Diftar gezeik meer voor de afvalstoffen etc.
Elke gemeente moet nu toch veel meer verdienen aan de wozquote:Op donderdag 24 februari 2022 17:18 schreef AnneX het volgende:
😂 voor 86 m2 van 306.000 naar 336.000 😳
De buren zelfde huis: vorig jaar na bezwaar: 269.000 nu 344.000 🙃
Tuurlijk, maar ook voor hen is van alles duurder geworden, salarissen (incl inhuur), jeugdzorg, grond, afval etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Elke gemeente moet nu toch veel meer verdienen aan de wozAl die gestegen huizenprijzen
Dat is bijna gratis daar. Ik las dat de gemiddelde prijs van een huis daar nu 1 miljoen isquote:Op donderdag 24 februari 2022 17:52 schreef Blues het volgende:
Onze huurwoning doet 487.000 WOZ waarde
Jeetje, wat een geld voor zo'n mini-woning waar je inderdaad nog best wat moet doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Vind dit anders ook best veel geld voor een kleine opknapper https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-42610769-tulpstraat-18/
Dat vond ik ook. En om nou te zeggen dat het een geweldig goede wijk is of zo. Hier zijn wel "dure" wijken, maar daar hoort dit niet bij. Ook geen slechte wijk trouwensquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jeetje, wat een geld voor zo'n mini-woning waar je inderdaad nog best wat moet doen.
Da;s weer waar. Wat zag dat er uit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:13 schreef Tele6 het volgende:
Dat huisje is in ieder geval bewoonbaar, in tegenstelling tot dat krot in Nijmegen wat deze week ook in het Fundatopic te zien was.
Dat is mijn concurrentiequote:Op donderdag 24 februari 2022 18:13 schreef Tele6 het volgende:
Dat huisje is in ieder geval bewoonbaar, in tegenstelling tot dat krot in Nijmegen wat deze week ook in het Fundatopic te zien was.
Vraagprijzen mogelijk wel iets ja, mensen kunnen immers minder lenen. Maar de schaarste is nog steeds wel groot, dus ik vrees dat het overbieden nog wel een dingetje blijft voorlopig.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Maar nu de hypotheekrente stijgt, is er dan een kans dat de prijzen van woningen nu stabiliseren?
Ik probeer dat allemaal ook te begrijpen, maar ik vind er geen peil op te trekken. Hetzelfde overigens wat wat ze voor sommige huizen vragen. En waar het vaak ook gewoon voor weggaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Maar nu de hypotheekrente stijgt, is er dan een kans dat de prijzen van woningen nu stabiliseren?
Het is wel een beetje 'wat de gek er voor geeft' gewordenquote:Op donderdag 24 februari 2022 18:46 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer dat allemaal ook te begrijpen, maar ik vind er geen peil op te trekken. Hetzelfde overigens wat wat ze voor sommige huizen vragen. En waar het vaak ook gewoon voor weggaat.
Als er 5-10% bij komt wel ja, de markt heeft nu nog veel kopers met eng veel cash op zak, die overbiedingen zijn echt niet altijd met hypotheekgeld te financieren….quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Ja, als je niet mee kunt gaan in de fratsen van de woningmarkt, dan kan ik me prima voorstellen dat mensen zich daardoor wat hopeloos voelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is wel een beetje 'wat de gek er voor geeft' gewordenIk hoor zoveel mensen om me heen die blij zijn dat ze 1-2 jaar geleden een huis hebben gekocht, want nu zouden ze de hypotheek voor hetzelfde huis niet meer kunnen betalen.
Maar die enorme overbiedingen komen ook wel veel voort uit de overwaarde die doorstromers uit hun huis weten te krijgen. Want dat kun je natuurlijk wel heel goed gebruiken daarvoor. Dus als dat allemaal wat minder wordt, zal het uiteindelijk wel een afremmend effect (kunnen) hebben op de prijs die mensen kunnen betalen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als er 5-10% bij komt wel ja, de markt heeft nu nog veel kopers met eng veel cash op zak, die overbiedingen zijn echt niet altijd met hypotheekgeld te financieren….
Wat voor mij altijd een raadsel zal blijven is waarom er voor alles regels zijn maar banken vervolgens wel fantasie rentes mogen vragen zonder ze ook te betalen op gespaard tegoed
Voor 3 ton kan je in beters krijgen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Vind dit anders ook best veel geld voor een kleine opknapper https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-42610769-tulpstraat-18/
Of ietsjes minder geld maar wel instapklaarquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor 3 ton kan je in beters krijgen.
https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-42607720-socratesstraat-6/
https://www.funda.nl/koop(...)3675-romerselaan-22/
Die tweede is een 'bieden vanaf'. Nou is alles dat tegenwoordig, maar als dat er staat, kun je er alvast vanuit gaan dat de uiteindelijke prijs zeker nog een heel stuk hoger gaat zijn. Voor een bovenwoning alsnog best duur.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor 3 ton kan je in beters krijgen.
https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-42607720-socratesstraat-6/
https://www.funda.nl/koop(...)3675-romerselaan-22/
Neem een hete douche en een borrelquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik heb het zo koud. Ik ben enorm over mijn grenzen gegaan vandaag. Heel de dag al maar aan het eind heb ik nog 1,5 uur met een bomenkapper in de tuin gestaan. Ik lig al 1,5 uur met een kruik en ril nog steeds.
Populaire buurt ook, dus ja, daar moet je veel meer voor biedenquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die tweede is een 'bieden vanaf'. Nou is alles dat tegenwoordig, maar als dat er staat, kun je er alvast vanuit gaan dat de uiteindelijke prijs zeker nog een heel stuk hoger gaat zijn. Voor een bovenwoning alsnog best duur.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik heb het zo koud. Ik ben enorm over mijn grenzen gegaan vandaag. Heel de dag al maar aan het eind heb ik nog 1,5 uur met een bomenkapper in de tuin gestaan. Ik lig al 1,5 uur met een kruik en ril nog steeds.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:30 schreef Sarabi het volgende:
Hele dag last gehad van maagpijn![]()
Hoezo stress die er uit komt.
OZB-percentage wordt bepaald obv de begroting. Dus als huizenprijzen erg stijgen maar de gemeentelijke begroting niet, dan daalt het percentage. Of, realistischer, als de huizenprijzen niet stijgen maar de gemeentebegroting wel, dan stijgt het percentagequote:Op donderdag 24 februari 2022 17:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Elke gemeente moet nu toch veel meer verdienen aan de wozAl die gestegen huizenprijzen
Ha, daar levert mijn afdeling de info over opleidingen voor aan het UWV. Leuk dat er ook echt mensen gebruik van willen gaan maken! Vooral doen!quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef Myraela het volgende:
Maar in een wereld waar alles steeds duurder is, heb ik wel een training uitgezocht die ik met het STAP-budget zou willen doen.Begint alleen pas in juni, dus ik kan me niet meteen op 1 maart aanmelden.
Oh ja, bezwaar het ene jaar erft niet door naar het volgende jaar. Ik moet ook elk jaar opnieuw bezwaar maken om het toegekend te krijgen..quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 voor 86 m2 van 306.000 naar 336.000 😳
De buren zelfde huis: vorig jaar na bezwaar: 269.000 nu 344.000 🙃
Mijn man ligt al 2u in badquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Bad? Douche? Elektrische deken?
Alles goed gegaan op beide brouwdagen?
Vorig jaar werd ons bezwaar afgewezen en bij diverse buren toegekend.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, bezwaar het ene jaar erft niet door naar het volgende jaar. Ik moet ook elk jaar opnieuw bezwaar maken om het toegekend te krijgen..
EU aanvallen lijkt me niet heel handig. Zijn die landen lid van de NAVO?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:06 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn schoonpa begint wat zenuwachtig te worden over de Oekraine. Ze zijn bang dat Slowakije en Polen binnenkort aan de beurt zijn.
G en haar moeder proberen alle nieuwtjes uit zijn buurt te houden.
Vanavond heb ik ze maar getrakteerd op nasi met sajoer boontjes en sambal goreng telor
Ik vind het echt tof! Ik vertelde het vandaag tegen wat collega's en verbaasde me erover dat ze er nog niets over gehoord hadden. Zijn juist (ook) starters die soms nog twijfelen of ze wel de juiste richting op zijn gegaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:44 schreef sigme het volgende:
Ha, daar levert mijn afdeling de info over opleidingen voor aan het UWV. Leuk dat er ook echt mensen gebruik van willen gaan maken! Vooral doen!
Poeh, zit je er een miljoen keer naast, das best een misser.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Domme bij NOS, trillion = triljoen.
Ik heb absoluut niet de illusie dat ik perfect Engels spreekt, maar goh dit is toch wel basiskennis
Rekenen is niet belangrijk, kan je iPhone ook. Dingen uit je kop stampen is ouderwets.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Poeh, zit je er een miljoen keer naast, das best een misser.
Maar goed, dat zijn dezelfde die menen dat als de hypotheekrente van 1,5% naar 2% gaat hij met een half procent stijgt
Niet opgelet op schoolquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Poeh, zit je er een miljoen keer naast, das best een misser.
Maar goed, dat zijn dezelfde die menen dat als de hypotheekrente van 1,5% naar 2% gaat hij met een half procent stijgt
Nog grotere kraptequote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Voedsel wordt nog duurder... Enorme krapte op de kunstmestmarkt
https://www.topagrar.com/(...)uegbar-12861813.html
En zo worden mensen de meest smerige financiële producten verkochtquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rekenen is niet belangrijk, kan je iPhone ook. Dingen uit je kop stampen is ouderwets.
Geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet opgelet op school
Is er een reden dat wij het woord 'miljard' nog ergens tussen gefrot hebben? Of dat het Engels dat woord niet kent?
Een ton in gewicht is honderdduizend dag (decagram).quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:12 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje ik begreep een ton ook heel lang niet. Ik geloof dat een ton ook over gewicht kan gaan maar dan is het niet honderdduizend?
geef mij maar gewoon de 1*10^5 notatie. Veel duidelijker.
Jamaarjamaar wie gebruikt er ooit decagram? Waarom zou je iets uitdrukken als honderdduizend eenheiddieniemandgebruikt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een ton in gewicht is honderdduizend dag (decagram).
Ton als eenheid / synoniem voor 1000kg is erg gebruikelijk, ook in andere talen.
Iedereen in groep zes ofzo. Om het daarna nooit weer te gebruiken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jamaarjamaar wie gebruikt er ooit decagram? Waarom zou je iets uitdrukken als honderdduizend eenheiddieniemandgebruikt?
Ja, een ton is 1000kg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:12 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje ik begreep een ton ook heel lang niet. Ik geloof dat een ton ook over gewicht kan gaan maar dan is het niet honderdduizend?
geef mij maar gewoon de 1*10^5 notatie. Veel duidelijker.
Ik zou ook gewoon reageren ook al zou ik te jong zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 22:11 schreef Tele6 het volgende:
Verder heb ik weer op een woongroep gereageerd waarvoor ik net te jong ben. Ik ben weer echt superenthousiast over deze dus ik hķķp dat ze zich niet druk maken over die 2 jaar minder.
Ik blijf de onderwerpregel van zo'n mail wel het lastigst vinden. De mail zelf is gewoon een soort sollicitatiebrief, maar wat doe je dan met het onderwerp... ik wissel een beetje af tussen een (meestal nogal flauw) grapje of een vrij feitelijke beschrijving van het onderwerp van de mail.
Ik heb me vooraangemeld voor 'n combiopleiding digitaal rechercheren+particulier onderzoeker/detective maar ik denk niet dat ik 't geluk heb dat ik 't budget toegekend krijg eigenlijk maar iets met niet geschotenquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:25 schreef Myraela het volgende:
RPM is spinnen in het format van Les Mills. Kort gezegd warming up, voorbereiding voor de heuvels, heuvelrit, sprints, interval, tempokoers, bergop en cooling down. Er zaten gisteren extra interval en bergop nummers tussen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:13 schreef Tele6 het volgende:
@:borisz is RPM een ander woord voor fietsen op zo'n spinningfiets? Hoe klim je dan?
Plus dat de kunstmestfabriek de grootste gasverbruiker van Nederland is. Die hebben best last van nog duurder gasquote:Op donderdag 24 februari 2022 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Voedsel wordt nog duurder... Enorme krapte op de kunstmestmarkt
https://www.topagrar.com/(...)uegbar-12861813.html
Groente gaat echt fors duurder worden als je alles bij elkaar opteltquote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Plus dat de kunstmestfabriek de grootste gasverbruiker van Nederland is. Die hebben best last van nog duurder gas
+1quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Groente gaat echt fors duurder worden als je alles bij elkaar optelt![]()
Ik hoop dat de tuin het goed doet dit jaar.
Ik ga vandaag zaaien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kweekte de beste tomaten op mijn balkon vroegahquote:
Ik heb 1x echt ontzettend vieze tomaten op mijn balkon gekweekt en een volkomen mislukte paprikaplant.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:04 schreef Vanyel het volgende:
Ik kweekte de beste tomaten op mijn balkon vroegah
Hier ook. Tegen heug en meug toch eten want trots op zelf gekweekt. En het jaar erop zaten er allemaal wormen inquote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb 1x echt ontzettend vieze tomaten op mijn balkon gekweekt en een volkomen mislukte paprikaplant.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:08 schreef Isabeau het volgende:
De wappie collega wist vanmorgen te vertellen dat alles wat we van Oekraine zien nep is. Je moet de media niet geloven. Al die beelden zijn oud, niet van gisteren.
Ik ga slapen
Jaaa inderdaad. Ondanks weinig tijd want klussen toch maar wel proberen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 08:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Da’s heel simpel. Er bestaan 2 schalen voorquote:Op donderdag 24 februari 2022 21:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet opgelet op school
Is er een reden dat wij het woord 'miljard' nog ergens tussen gefrot hebben? Of dat het Engels dat woord niet kent?
De dag is nog niet voorbijquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vakantie is vandaag begonnen. Theoretisch had ik een hoop productieve plannen voor vandaag: sporten, cavia's verschonen, huis poetsen, naar de apotheek en de boekhandel, de was doen.
In de praktijk ben ik niet vooruit te branden en strandde ik na een uurtje yoga om half 8
Hoe gaat het met zoonlief?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vakantie is vandaag begonnen. Theoretisch had ik een hoop productieve plannen voor vandaag: sporten, cavia's verschonen, huis poetsen, naar de apotheek en de boekhandel, de was doen.
In de praktijk ben ik niet vooruit te branden en strandde ik na een uurtje yoga om half 8
Welkom hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:03 schreef Limone het volgende:
Oh sorry ik dacht dat dit een andere SC was waar Cs ook post.. Deze stond nog in MyAT vanwege een kaasvraag ooit.
Daar hoef je geen sorry voor te zeggenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:03 schreef Limone het volgende:
Oh sorry ik dacht dat dit een andere SC was waar Cs ook post.. Deze stond nog in MyAT vanwege een kaasvraag ooit.
Lijkt me wel? Misschien dat het er niet zo appetijtelijk uitziet na het bakken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou okonomyaki van rode kool een succes zijn?
Lekker lummelen dus!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Bramitoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Da’s heel simpel. Er bestaan 2 schalen voor
Lange getallen. De lange schaal en de korte schaal. Wij gebruiken de lange schaal en de Angelskasen de korte schaal. De ene schaal zegt billion en de andere milliard.
Edit: in Spanje zeggen ze geen miljard maar 1000 miljoen, maar het is wel de lange schaal.
WTF die coll.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:08 schreef Isabeau het volgende:
De wappie collega wist vanmorgen te vertellen dat alles wat we van Oekraine zien nep is. Je moet de media niet geloven. Al die beelden zijn oud, niet van gisteren.
Ik ga slapen
Ja maar nu mag je niet meer weg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:03 schreef Limone het volgende:
Collega kan het niet aan dat dit gebeurd, dus is het allemaal nep.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga slapen
En al toffe restaurants op het oog? Dat lijkt me allemaal zo geweldig daarquote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Bramito
Wat had jij nog voor tips voor Bilbao? Heb ze vorige keer dat je ze hier typte niet opgeslagen.
We gaan maandagavond 7 (komen om 20 uur aan) - vrijdagavond 12 mrt, vliegen ook pas 's avonds dus de hele dag de tijd.
We hebben al :
Guggenheim voor dinsdagmiddag
Hop on Hop off (mijn echtgenoot kan niet goed/lang lopen) bus tickets voor woensdag, onderweg dus al die stops en overal uitstappen en rondkijken en eventueel langere bezoeken doorschuiven naar overige dagen
Artxanda funicular
Haha, nee, ja nou! Het voelde een beetje alsof jullie lekker aan het kletsen waren en ik -onbekende- in het voorbijgaan riep dat ik nog helemaal niks gedaan had vandaag en toen weer doorliep.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen
quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 09:43 schreef gcjoel het volgende:
Even de stad in want vanmorgen nog kijkers is ons huis. Bossche bol etende echte van Groot!
quote:
Naast de tomaten heb ik de peulen in de week gelegd en wil ik dit weekend de raapstelen zaaien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Het is gelukt
Nog niet alles, maar wel een zooi pepers, wat paprika, aubergine en een artisjok. Voor die laatste lijkt het me vroeg, maar hij lachte me toe. En het mag van Diana.
Watskeburt met kind?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 10:24 schreef Clubsoda het volgende:
Vroeg voor tomaten, niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Naast de tomaten heb ik de peulen in de week gelegd en wil ik dit weekend de raapstelen zaaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |