abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203795701
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het lost zijn probleem niet op, maar zijn probleem lost hij sowieso niet meer op. Denk eerder dat 'ie ergens het snijpunt probeert te vinden tussen probleem oplossen en iets wat haalbare kaart is.

Dan kom je niet heel veel verder dan VRD, LRD en misschien nog een stukje van het gebied tussen wat nu 'onafhankelijk' is en de rest van de Oblast.

Rest van de Oekraine bezetten is een operatie van een hele andere orde. En je krijgt dan ook een veel scherpere reactie. Of de VS en de EU militair in gaan grijpen kun je over debatteren, maar ze zullen Oekraine sowieso wel bewapenen en hand- en spandiensten verlenen.

En dan hebben we het alleen nog maar over Oekraine. Laat staan de Baltische staten.
Men - Westen - gaat niet militair ingrijpen. Je hebt hier een land met kernwapens voor je. Dat men even de gevolgen ervan weet als men dit zegt. Al gaat die naar Kiev bij wijze van spreken. Je merkt al langer dat Poetin in dit conflict zijn hand heeft verspeeld en hij er heel ongemakkelijk in zit en voor moeilijke keuzes staat. Hij had gehoopt dat met zijn eerdere gebluf Oekraine of andere landen tot een overeenkomst zouden komen tot een "nieuw pact tussen het Westen/NATO en Rusland". Betekent dat Oekraiense soevereiniteit mbt toekomstig NAVO-lidmaatschap geschonden zou worden. Dat is finaal mislukt. Keer op keer kreeg die juist het tegenovergestelde te horen van wat hij wilde. Daarom is die zo butt hurt nu. Hij is echt kwaad ja. Ben benieuwd waar die zich nu door laat leiden met zijn kliekje.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203795707
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:52 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Toch al wel een aantal keer gehoord afgelopen maanden dat die full scale invasion binnen zoveel uur zou komen. Is het niet logischer dat Putin nu zijn regiootjes koestert?
Waarom zou dat logisch zijn? Dan heeft hij een hoop kosten opgelopen om de status quo te consolideren? Is dat logisch? Hij heeft driekwart van z’n leger samengetrokken daar. Ik verwacht dat hij op z’n minst die hele provincies wil innemen.
zie email 27 oktober
pi_203795709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik denk het ook niet. De Donbas brengt genoeg instabiliteit om de Oekraïne toegang tot de NAVO onmogelijk te maken. Bovendien zijn in de Donbas een behoorlijk aantal inwoners meer geneigd voor Rusland te kiezen dan de regio Kiev waar men meer naar het westen neigt.

Rusland bezit de middelen ook niet om de gehele Oekraïne te bezetten.

Maar goed, in het hoofd kijken van Poetin en zijn aanhangers is moeilijk. Zodoende is het maar afwachten wat hij nu precies gaat doen.
Dat denk ik ook.

Buiten de Donbas stuit hij niet alleen op het leger van de Oekraine maar ook op een bevolking die geen Russen in de staten wil en vermoedelijk zich daar ook wel tegen zal willen verzetten.

Plus de last die hij ermee krijgt met andere landen dan de Oekraine.
pi_203795716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar zoals de afgelopen decennia is het ook verstandig om Poetin/Rusland duidelijk te maken welke grenzen er zijn. En dat ze niet ongestraft militair landjepik kunnen doen in onze periferie.
Die grens heeft Biden heel duidelijk aangegeven. We vechten voor elke inch NAVO-gebied. Oftewel: veel plezier met Oekraïne, maar blijf van de Baltische staten af.
pi_203795727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar zoals de afgelopen decennia is het ook verstandig om Poetin/Rusland duidelijk te maken welke grenzen er zijn. En dat ze niet ongestraft militair landjepik kunnen doen in onze periferie.
Stel Rusland gaat echt voor een volledige invasie van Oekraïne, dan heeft het Westen toch geen andere keuze dan een enorme troepenmacht op te bouwen aan de oostflank van de EU. Dit kan een hele nare situatie worden. Zeker als Rusland vervolgens reageert door verder te mobiliseren.

Ik hoop dus heel hard dat er geen verdere escalatie komt.
pi_203795728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:57 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik meen dat het een oude Stalinistische tactiek is. Je leger zwaar verveeld en hongerig maken, zodat ze getergd de grens overstappen en extra veel zin hebben om te schieten (en oorlogsmisdaden te plegen). Of het nog steeds werkt in de moderne tijd, weet ik niet.
Het is een recept voor oorlogsmisdaden, en maakt je leger simpelweg minder effectief. Lijkt me niet slim :T
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_203795738
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:03 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Men - Westen - gaat niet militair ingrijpen. Je hebt hier een land met kernwapens voor je. Dat men even de gevolgen ervan weet als men dit zegt. Al gaat die naar Kiev bij wijze van spreken. Je merkt al langer dat Poetin in dit conflict zijn hand heeft verspeeld en hij er heel ongemakkelijk in zit en voor moeilijke keuzes staat. Hij had gehoopt dat met zijn eerdere gebluf Oekraine of andere landen tot een overeenkomst zouden komen tot een "nieuw pact tussen het Westen/NATO en Rusland". Betekent dat Oekraiense soevereiniteit mbt toekomstig NAVO-lidmaatschap geschonden zou worden. Dat is finaal mislukt. Keer op keer kreeg die juist het tegenovergestelde te horen van wat hij wilde. Daarom is die zo butt hurt nu. Hij is echt kwaad ja. Ben benieuwd waar die zich nu door laat leiden met zijn kliekje.
Ik denk wel dat het escaleert als hij heel de Oekraine in gaat proberen te nemen.
pi_203795745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het is een recept voor oorlogsmisdaden, en maakt je leger simpelweg minder effectief. Lijkt me niet slim :T
Oorlogsmisdaden zijn goed voor de moraal. Althans, in vervlogen tijden was dat zo. Tegenwoordig hebben zelfs soldaten een geweten. Ofja, een groot deel ervan in elk geval.
  woensdag 23 februari 2022 @ 13:09:05 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203795752
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:57 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik meen dat het een oude Stalinistische tactiek is. Je leger zwaar verveeld en hongerig maken, zodat ze getergd de grens overstappen en extra veel zin hebben om te schieten (en oorlogsmisdaden te plegen). Of het nog steeds werkt in de moderne tijd, weet ik niet.
Of ze het zo geplanned hebben weet ik ook niet, wat ik wel met redelijke zekerheid weet dat wat toen werkte, nu ook nog werkt. We zijn als soort echt geen moer veranderd in een paar decennia hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 23 februari 2022 @ 13:10:29 #260
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203795768
Wapenbezit legaal in Oekraïne

Wapenverkoop dan ook?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203795773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik denk wel dat het escaleert als hij heel de Oekraine in gaat proberen te nemen.
Nee hoor. Ja, de sancties zullen wat heftiger zijn. En mogelijk triggered dat Putin om dan de verhoudingen nog verder op scherp te zetten door nog verder uit te breiden.

Maar WW3 krijgen we pas als hij de NAVO binnenvalt en ik vermoed dat zelfs Putin niet zo stom is. Overigens vraag ik me ook af wat er eerder gebeurt als Putin Litlouwen binnen wandelt. Krijgt hij oorlog met de NAVO en komt China hem helpen, of is het gewoon het einde van de NAVO omdat niemand zijn vingers er aan wil branden. Het zou me niets verbazen als Putin die bluf nog gewoon durft te spelen ook.
pi_203795780
quote:
Ik denk dat als hij dit wil hij pockets inneemt. Dus niet heel, of geheel het Oosten. Maar echt de steden/gebieden die hij als noodzakelijk acht. Bijv Kharkov, Mariupol, meer aan de zuidkant tegen de zwarte zee etc. Een kaart en uittekenen met een blik op de toekomst. Hoe zorgen ze dat ze er zo sterk mogelijk uit komen en Oekraine zo zwak mogelijk, zonder massaal "nutteloos" gebied in te nemen. Omdat ze weten dat het een heel lastig verhaal wordt. Het zou Rusland wel gelijk de paria van de wereld maken en de sancties echt gigantisch zijn. Je kan het je niet voorstellen met rationeel denken maar hij ziet Oekraine wel echt als de vijand die direct naast hem binnenkort tot de NAVO behoort, bewapend wordt, etc etc. Dat gaat die niet laten gebeuren met enkel een beetje Donbas regio erbij, dan heeft die ineens wel heel erge realiteitszin en rationeel denken in zijn donder.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203795793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Oorlogsmisdaden zijn goed voor de moraal. Althans, in vervolgen tijden was dat zo. Tegenwoordig hebben zelfs soldaten een geweten. Ofja, een groot deel ervan in elk geval.
Tegenwoordig echt niet meer. Het tast juist de cohesie aan binnen eenheden tussen de manschappen die oorlogsmisdaden begaan en degene die zich wel aan oorlogsrecht houden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_203795802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee hoor. Ja, de sancties zullen wat heftiger zijn. En mogelijk triggered dat Putin om dan de verhoudingen nog verder op scherp te zetten door nog verder uit te breiden.

Maar WW3 krijgen we pas als hij de NAVO binnenvalt en ik vermoed dat zelfs Putin niet zo stom is. Overigens vraag ik me ook af wat er eerder gebeurt als Putin Litlouwen binnen wandelt. Krijgt hij oorlog met de NAVO en komt China hem helpen, of is het gewoon het einde van de NAVO omdat niemand zijn vingers er aan wil branden. Het zou me niets verbazen als Putin die bluf nog gewoon durft te spelen ook.
Ik denk niet dat 'ie dat gaat doen. Waarom zou je WW3 initieren voor 'n land als Litouwen, waar ze verder ook niet op de Russen zitten te wachten.

Denk niet dat China 'm gaat helpen als hij Litouwen binnen gaat vallen.

Lijken me echt behoorlijk hypothetische situaties, dat binnenvallen van Litouwen. Het bezetten van heel Oekraine eigenlijk ook al.
pi_203795804
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

En daarom reageert de NAVO en de EU nu zo zoals ze doen. En niet zoals Poetin hoopte en gokte, verdeeld etc etc. Omdat ze van de Krim hebben geleerd en inmiddels iedereen inziet dat als je hier je rug niet recht de Baltische staten de volgende zijn. In die zin is het wel alles of niets, ook voor NAVO pact/EU-landen. Zonder militair je er direct mee te bemoeien qua gevechtshandelingen.
pi_203795824
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik denk dat als hij dit wil hij pockets inneemt. Dus niet heel, of geheel het Oosten. Maar echt de steden/gebieden die hij als noodzakelijk acht. Bijv Kharkov, Mariupol, meer aan de zuidkant tegen de zwarte zee etc. Een kaart en uittekenen met een blik op de toekomst. Hoe zorgen ze dat ze er zo sterk mogelijk uit komen en Oekraine zo zwak mogelijk, zonder massaal "nutteloos" gebied in te nemen. Omdat ze weten dat het een heel lastig verhaal wordt. Het zou Rusland wel gelijk de paria van de wereld maken en de sancties echt gigantisch zijn. Je kan het je niet voorstellen met rationeel denken maar hij ziet Oekraine wel echt als de vijand die direct naast hem binnenkort tot de NAVO behoort, bewapend wordt, etc etc. Dat gaat die niet laten gebeuren met enkel een beetje Donbas regio erbij, dan heeft die ineens wel heel erge realiteitszin en rationeel denken in zijn donder.
Het zou kunnen dat hij dit gebied voor ogen heeft.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Rusland_(confederatieproject)

Dat als hij dat in handen heeft, dat hij dan plots vredesbesprekingen voorstelt.
pi_203795842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat als hij dat in handen heeft, dat hij dan plots vredesbesprekingen voorstelt.
Dat is wel mogelijk. Ooit was er sprake van een federatie maar die onderhandelingen zijn compleet mislukt.
pi_203795848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Misschien een landverbinding met de Krim voor elkaar krijgen. Volgens mij kan dat wel met gebieden met hoofdzakelijk Russen.

Denk in elk geval niet dat 'ie zich gaat wagen een gebieden zonder hoofdzakelijk Russen, waar ze niet op Russen in de straten zitten te wachten. Beetje wat je noemt "nutteloos" gebied.

Daarmee heeft 'ie Oekraine niet helemaal plat, maar wel 'n tikje gegeven. Van heel Oekraine Russisch kan 'ie dromen, maar dat is niet zo 1-2-3 haalbare kaart.
pi_203795850
quote:

[..]

Ik zie Oekraïne dit niet zomaar accepteren eigenlijk...
  woensdag 23 februari 2022 @ 13:21:00 #270
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_203795859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Tegenwoordig echt niet meer. Het tast juist de cohesie aan binnen eenheden tussen de manschappen die oorlogsmisdaden begaan en degene die zich wel aan oorlogsrecht houden.
Oorlogsmisdaden zijn van alle tijden. Hoort er onlosmakelijk bij.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 23 februari 2022 @ 13:22:52 #271
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_203795884
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
En daarom reageert de NAVO en de EU nu zo zoals ze doen. En niet zoals Poetin hoopte en gokte, verdeeld etc etc. Omdat ze van de Krim hebben geleerd en inmiddels iedereen inziet dat als je hier je rug niet recht de Baltische staten de volgende zijn. In die zin is het wel alles of niets, ook voor NAVO pact/EU-landen. Zonder militair je er direct mee te bemoeien qua gevechtshandelingen.
De baltische Staten zijn navo-landen. Daar brandt Poetin zijn vingers niet aan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_203795888
quote:

[..]

Ja ik persoonlijk twijfel er niet aan dat hij buiten de Donbas regio omkijkt. Dit is het moment om je definitieve posities in te nemen qua land grab, erna ga je onderhandelen en het normaliseren. Daarnaast moet Rusland hun positie tegenover Oekraine verstevigen ermee.
pi_203795911
quote:

[..]
Dat gaat niet gebeuren.

Vreemd genoeg stroomt er nog steeds gas door de pijpjes in Oekraine naar het Westen toe.
Wil Putin de Oekraine echt treiteren dan draait hij ze dicht.

Dat de Duitsers de Nordstream 2 op een hold hebben gezet is een verassing. Dus nu is een groot deel van het Westen helemaal afhankelijk van het gas wat door de Oekraine heen stroomt, wat de Oekrainische Regering nog steeds zo'n 2 biljoen euro oplevert per jaar.

Dus gillen over die kut Russen maar ondertussen dat geld opstrijken. Lekker hypocriet nietwaar? :Y
pi_203795917
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 13:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien een landverbinding met de Krim voor elkaar krijgen. Volgens mij kan dat wel met gebieden met hoofdzakelijk Russen.

Denk in elk geval niet dat 'ie zich gaat wagen een gebieden zonder hoofdzakelijk Russen, waar ze niet op Russen in de straten zitten te wachten. Beetje wat je noemt "nutteloos" gebied.

Daarmee heeft 'ie Oekraine niet helemaal plat, maar wel 'n tikje gegeven. Van heel Oekraine Russisch kan 'ie dromen, maar dat is niet zo 1-2-3 haalbare kaart.
Zo denk ik er ook wel over. In de regio's op de getoonde kaart wonen behoorlijk wat Russisch gezinde mensen. In regio's waar westers georiënteerde mensen wonen maakt Poetin sowieso weinig kans. Dat zou een onoplosbaar conflict worden zoals een Afghanistan. Daar hebben de Russen de middelen niet voor.
pi_203795929
quote:
6s.gif Op woensdag 23 februari 2022 11:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]
zo op het bankje naast @:admiraal_anaal ?
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')