abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203784280

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
  dinsdag 22 februari 2022 @ 18:48:24 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203784294
Boris zal wel content zijn; met Puttin's actie is hij voorlopig wel even van het gezeik over zijn corona feestjes af en zit hij weer stevig in het zadel met zijn stoere praatjes.

twitter
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203784323
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:46 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wel goed voor zijn ratings, oorlogstijden zijn over het algemeen goed voor degene die op het pluche zitten
Zoals Lyndon B. Johnson.
pi_203784326
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:46 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wel goed voor zijn ratings, oorlogstijden zijn over het algemeen goed voor degene die op het pluche zitten
Volgens de laatste polls is zijn approval rating slechter dan die van Trump . Een nieuwe oorlog is dan ook een geschenk uit de hemel
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203784348
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Volgens de laatste polls is zijn approval rating nog slechter dan die van Trump . Een nieuwe oorlog is dan ook een geschenk uit de hemel
En voor Boris met zijn feestjes, Rutte en co met alle rotzooi :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203784371
Ik zie deze OP.
Ik hoorde net op Radio 1, dat Rusland financieel vrij onafhankelijk is van het Westen.
Rusland heeft weinig buitenlandse schulden en de roebel is voor 50% gedekt door de goudvoorraad.
Ik meende dat de reporter zei, dat Rusland in een dag de schulden kan afbetalen.
pi_203784382
Dit is best wel zorgwekkend .

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203784384
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En voor Boris met zijn feestjes, Rutte en co met alle rotzooi :P.
Putin, banken die de boel weer kunnen (her)financieren

Je zou bijna denken dat oorlog een spelletje is voor de machtige der aarden :{
pi_203784390
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
We gooien er nog een sanctie in. Leren ze het vast af.
pi_203784415
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Volgens de laatste polls is zijn approval rating slechter dan die van Trump . Een nieuwe oorlog is dan ook een geschenk uit de hemel
Hij zit ook opzichtig te geilen op oorlog.
pi_203784439
pi_203784466
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Putin, banken die de boel weer kunnen (her)financieren

Je zou bijna denken dat oorlog een spelletje is voor de machtige der aarden :{
Tikje offtopic maar wat denk je wat de prijs van btc gaat doen mocht het tot een oorlog komen ?
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 18:59:54 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203784477
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Gaan ze serieus Rusland aanvallen, in het winter ?

[ twitter ]
lijkt me overduidelijk fake nws

zelfs de Amerikanen hebben op zo'n korte termijn geen 120 schepen klaar liggen

of we moeten landingsbootjes en rhibs meetellen enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203784498
quote:
20.00uur toch?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 22 februari 2022 @ 19:01:54 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203784510
quote:
88s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

In de Middellandse Zee liggen er vast een hoop toch? De marine van Frankrijk, Italië, Griekenland en Turkije is niet niks
pi_203784513
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Tikje offtopic maar wat denk je wat de prijs van btc gaat doen mocht het tot een oorlog komen ?
To the moon 🚀
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203784550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 19:01 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
20.00uur toch?
Volgens Steve zou die elke moment moeten beginnen ? Hij heeft meestal een paar blikken red bull nodig om een beetje alert over te komen

Laten we hem wat tijd geven :Y)
pi_203784582
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:53 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Als dit klopt dan is het zorgwekkend. De reden waarom de VS gisteren hun ambassadepersoneel uit Lviv evacueerde, is waarschijnlijk vanwege een mogelijke luchtaanval. De afstand tussen Lviv en Kiev is de afstand tussen Amsterdam en Berlijn, dat overbrug je niet in een paar uurtjes. De Amerikanen zagen dus afgelopen nacht een reëel kans op een luchtaanval. Als Rusland zijn personeel uit Kiev haalt, dan wordt de kans op een luchtaanval groter.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 19:06:22 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203784583
quote:
88s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote:
We have over 100 jets at high alert.
And there are more than 120 Allied ships at the sea, from the High North to the Mediterranean.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_192343.htm
are we infinite or am I alone
  dinsdag 22 februari 2022 @ 19:07:20 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203784606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:35 schreef Dr88 het volgende:

[..]
"Those who vote decide nothing. Those who count the vote decide everything"
--Stalin
Dit zijn van die leuke Facebook-quotes. Waarschijnlijk zwart-wit fotootje erbij van Stalin.

Het enige probleem is dat hij dit nooit gezegd heeft. Net als dat "een miljoen doden is een statistiek"-citaat, dat vaak wordt aangehaald.
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 19:07:22 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203784607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 19:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]
In de Middellandse Zee liggen er vast een hoop toch? De marine van Frankrijk, Italië, Griekenland en Turkije is niet niks
ze zijn er wel

maar op zo'n korte termijn opstomen lijkt me niet heel waarschijnlijk

sommigen zijn op oefening, sommigen liggen in droogdok etc.
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 19:08:57 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203784638
quote:
nou hij zegt het al, we have 120 ships at sea van A tot Z, die zouden dan allemaal hun missie moeten skippen, optoppen waar nodig, ergens formeren in eskaders en samen op pad

allemaal

ik weet het niet hoor
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 19:09:44 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203784651
quote:
88s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 19:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou hij zegt het al, we have 120 ships at sea van A tot Z, die zouden dan allemaal hun missie moeten skippen, optoppen waar nodig, ergens formeren in eskaders en samen op pad

allemaal

ik weet het niet hoor
of de twitteraar heeft de quote gewoon niet begrepen
pi_203784683
Russische media outlets beginnen op mij in te werken , help ?

twitter

Klinkt zo logisch allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')